Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

geschiedenis van de profeten

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: geschiedenis van de profeten
    Geplaatst op: 06 januari 2006 om 03:17

sunni side op je schreef iets over hadiths dat het betwist word?

Het is over het algemeen bekend dat de hadiths van bukharie en muslim de meest betrouwbare hadiths zijn,en verder zou ik niet echt weten of er koraan verzen zijn waarin de profeet saws wonderen heeft verricht,zoals Jezus wel heeft gedaan in de bijbel,de geschiedenis van de islam en de islam op zich vind ik zelf al wonderlijk genoeg en vind het ook geen probleem dat Mohamed saws geen wonderen heeft verricht en Allah weet het beste of hij wel of geen wonderen heeft verricht,

Misschien dat de anderen meer kennis over hebben dit is wat ik vind

vriendelijke groeten terug

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Love_Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 04:45
Ik raad je aan om het boek van ibn kathir te kopen,het boek heet de wonderen van de profeet mohammed,is een zeer profijtvol boek,en is dyayied,als k meer tijd heb zal ik aantal fragmenten uit het boek opschrijven.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2006 om 08:41
Alhamdolillah

Je zoekt een wonder in een wonder, de Qur'an is de grootste wonder aan Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem. In de Qur'an staat ook wonderen van hem, zoals de Miraj, de maansplijting, de zand die hij gooide richting kufaar waardoor ze verblindt werden, de engelen die aan zijn zijde streden, de getallen van de moslims die de kufaar dubbel zagen etc. maar wat wil je hiermee zeggen eigenlijk?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 17:39

Assalamou 3alaykoum,

je bedoelt sourat Al-Qamar akhie batle_for_peace  Ik ga ook ermee beginnen lezen insha'allah. Voor de ge�nteresseerden: Sourat Al-Qamar is de 54e sourat geordend in de Qor'aan Al-Kareem.

@Sunniside: Om een hadieeth sa7ee7, dat ging niet op 1, 2 dan 3, he. Even een keine geschiedenislesje over bvb Bouchari, 1 van de schrijvers van de si7aa7 sitta:
Bouchari reisde eens honderden kilometers om een man te bezoeken, die hem mogelijkerwijze hadieeth vand de profeet Mouhemmed, sallalahou 3alayhi wasallam, zou kunnen vertellen. Na een zware reis kwam Bouchari op de plaats van bestemming aan. Daar zag hij de bewuste man buiten zijn huis staan. Hij was bezig zijn paard, dat verderop aan het grazen was, met een lege haverzak te lokken. Bouchari concludeerde hieruit dat de man onbetrouwbaar was en vertrok onmiddellijk, zonder ook maar ��n woord met hem te willen wisselen.

Dit laat duidelijk zien hoe scherp Bouchari was bij de selectie bij het verzamelen van de 7adieth, man. Er worden inderdaad echter ten onrechte vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de 7adieth gezet. Het antwoord dat deze misverstand rechtzet is door de diverse criteria door te nemen die er gehanteerd werden bij de selectie.

Je gelooft er nog steeds niets van? Nog iets dan, Bouchari, de befaamde verzamelaar zegt in zijn sa7ie7 dat 3abdallah ibn 3umar tijdens het leven van de profeet 7adieth opschreef.
Het is wel ook algemeen bekend dat gedurende het leven van de profeet, sallalahou 3aleyhi wasallam, de 7adieth nauwelijks werden opgeschreven. De noodzaak hiervoor was niet zo groot, omdat men de Profeet, sallalahou 3aleyhi wassellam altijd kon bezoeken om vragen te stellen, masha�allah. Bovendien bleef de Profeet, sallalahou 3alehi wasellam tot aan zijn dood ge�nspireerde woorden spreken, zodat pas daarna een verzameling van 7adieth mogelijk was.

Ohja, als je de regels wilt weten, kan ik ze opsommen hoor

ma3a salaam
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.