Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenToegang?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Toegang?
    Geplaatst op: 22 juli 2005 om 10:18

We doen gewoon: meeste stemmen gelden. En aangezien de meerderheid voor nee stemt, is het mij wel duidelijk. :)

Nee ff serieus, ik vind dat de ongelovigen vaak zo'n aparte denkwijze hebben. Ik doel hiermee op de reactie van Ruud. Ruud, sinds wanneer weet jij wat God denkt???! Mijn moeder doet dat ook..  Dan vraag ik, en hoe weet je zo zeker dat Hij je naar de hemel zal sturen? Heeft Hij dat jou verteld? En dan is haar antwoord, Nee, maar toch weet ik dat zeker.  De logica spat ervan af! Vertel me eens Ruud, als je niet eens in God gelooft zoals Hij jou verteld heeft te doen, wat geeft jou dan de reden om te denken dat Hij je wel zal vergeven? Ik ben benieuwd.

Doei doei

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 10:25
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ik loop over een heel breed fundament die God voor mij heeft neergelegd.

lalal lala lala



Die in elkaar stort halverwege ?

Het is gewoon zo dan echte Joden Christenen zijn.
En echte Christenen zijn Moslims. En moslims gaan naar het Paradijs !!!
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 10:46

In eerste instantie geplaatst door tarah

Nee ff serieus, ik vind dat de ongelovigen vaak zo'n aparte denkwijze hebben. Ik doel hiermee op de reactie van Ruud. Ruud, sinds wanneer weet jij wat God denkt???!

De impliciete veronderstelling van de vele moslims op dit forum is, dat zij w�l weten wat God denkt: het staat namelijk in een boek (de Koran). Boeken echter zijn pas het woord van God als je er in gelooft. Papier ohne weiteres is geen woord van God (ik heb nog nooit een boek horen praten).

Mijn idee: hemel en hel zijn menselijke verzinsels, gecre�rd door mensen om andere mensen te manipuleren, met het oog op aards gewin.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 11:00
In eerste instantie geplaatst door Vincent

De impliciete veronderstelling van de vele moslims op dit forum is, dat zij w�l weten wat God denkt: het staat namelijk in een boek (de Koran). Boeken echter zijn pas het woord van God als je er in gelooft. Papier ohne weiteres is geen woord van God (ik heb nog nooit een boek horen praten).

Mijn idee: hemel en hel zijn menselijke verzinsels, gecre�rd door mensen om andere mensen te manipuleren, met het oog op aards gewin.


Mohammed

Hoewel hij niet kon lezen heeft hij de Bijbel en de Thora hebben bestudeerd. Hij heeft dingen verzonnen, die toevallig uit onderzoeken waar bleken. Hij heeft dingen voorspeld die een voor een zijn uitgekomen. Hij heeft 23% van de wereldbevolking voor de gek gehouden.

Of niet?

Wetenschappers zijn bekeerd, kapitalisten zijn bekeerd. Mensen voelen de liefde van God. Hij heeft zichzelf niet verheven als God. Hij vastte vaak en hij bidde lang. Welk aards gewin bedoel je?

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 11:15

Het aardse gewin om anderen in toom te houden of uit te buiten. Percentages zeggen verder niets: ruim een miljard Chinezen geloven niet in Allah of de God van de Christenen. Is dat een bewijs voor het niet-bestaan van een goddelijke entiteit?

Overigens hoef je in geen enkele profeet of boek te geloven om de liefde van God te voelen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 11:27
In eerste instantie geplaatst door tarah

We doen gewoon: meeste stemmen gelden. En aangezien de meerderheid voor nee stemt, is het mij wel duidelijk. :)

Nee ff serieus, ik vind dat de ongelovigen vaak zo'n aparte denkwijze hebben. Ik doel hiermee op de reactie van Ruud. Ruud, sinds wanneer weet jij wat God denkt???! Mijn moeder doet dat ook..  Dan vraag ik, en hoe weet je zo zeker dat Hij je naar de hemel zal sturen? Heeft Hij dat jou verteld? En dan is haar antwoord, Nee, maar toch weet ik dat zeker.  De logica spat ervan af! Vertel me eens Ruud, als je niet eens in God gelooft zoals Hij jou verteld heeft te doen, wat geeft jou dan de reden om te denken dat Hij je wel zal vergeven? Ik ben benieuwd.

Doei doei

Hahaha.....Je blijft me verbazen! uhhhmmm Ik heb al eens aangegeven dat de kans dat ik er kom erug klein is.Neemt niet weg dat goede christenen,joden,moslims of anders gelovigen er wel kunnen komen.Het feit dat jij dit niet kan zien,komt door het geloof dat je zelf hebt.En daar kan ik vanuit mijn standpunt geen stoeptegel van omhoog krijgen.

Maar om je misschien een beetje inzicht te geven van uit mijn denkwijze vraag ik je dit....

Waarom denk je dat de vraag van Mohammed op de christenen en joden was...

Als gij de alwetendheid bezit dat gij wel in de hemel komt en wij niet...Dan moet je dat kunnen aantonen....Toon mij dit bewijs.....De christenen als wel de Joden konden dit niet.....

Nu stel ik jou de zelfde vraag en alle mensen die denken deze alwetendheid wel te bezitten....

Toon het me eens,dat wat je denkt de waarheid is.suc6

Maar je kan het niet en zal het ook nooit kunnen nog andere moslims,christenen,jood of anders gelovige......Want de alwetendheid bezit alleen God.

En mijn denkwijze baseer ik op alle heilige schriften,die aangeven dat alle GOEDE mensen welkom bij hem zijn.God maakt alleen onderscheidt tussen GOED en KWAAD....Want ook dat geeft hij in alle boeken aan.

Zo......En nu denk daar maar eens GOED over na!

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:25

Oke, ik vind dit wel een interessant onderwerp. Komen nou alle andersgelovigen in de hel? Dat is 95% van de wereldbevolking.. Dat lijkt mij toch niet.. Als mensen hun hele leven goed geleefd hebben maar niet geloven, dan zijn ze dus al tot de hel veroordeeld?

 

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 13:43

Het is inderdaad totaal absurd dat slechts bepaalde groepen tot het paradijs komen. Kies je op grond van geografische toevalligheden, toevallig voor het "foute" geloof dan brand je je voeten in de hel? Een eskimo heeft dan minder kans dan een Marokkaan? Puur op grond van zijn achtergrond? Dan klaag ik  God aan bij het internationaal gerechtshof in Den haag.

Zal God zo beperkt zijn in zijn/haar visie?

 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 13:45
Salaam

Vince, democratie is net zo'n mooie verzinsel.
Rahima, het is niet moeilijk om aan te voelen dat de meeste mensen dus hemel niet halen. Onder mensen vallen dus ook moslims, christen, joden etcetera. Ik bedoel ermee, hoeveel echt aardige mensen ken je? Realistisch zijn mag best hoor.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 14:19
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Oke, ik vind dit wel een interessant onderwerp. Komen nou alle andersgelovigen in de hel? Dat is 95% van de wereldbevolking.. Dat lijkt mij toch niet.bewijs het dan als je zo zeker van jezelf bent. Als mensen hun hele leven goed geleefd hebben maar niet geloven, dan zijn ze dus al tot de hel veroordeeld?

 

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 14:26
95%? van de bevolking.
Check je statistieken.
De islaam groeit sneller dan de wereldbevolking.
We zitten op 23% en we stijgen het snelst.
Omdat ze zien dat wij het goed hebben.

Ow ja, elk volk heeft zijn profeet gehad.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 14:30
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Het is inderdaad totaal absurd dat slechts bepaalde groepen tot het paradijs komen. Kies je op grond van geografische toevalligheden, toevallig voor het "foute" geloof dan brand je je voeten in de hel? Een eskimo heeft dan minder kans dan een Marokkaan? Puur op grond van zijn achtergrond? Dan klaag ik  God aan bij het internationaal gerechtshof in Den haag.

Zal God zo beperkt zijn in zijn/haar visie?

 



Toevallig is dat helemaal niet. Allah zegt (vrij vertaald): En wij bestaffen niet voordat wij een boodschapper sturen. Allah is 100% rechtvaardig en straft niet voordat er een boodschap is gestuurd en ontvangen.

Ik wil je er op wijzen om niet zo over God te spreken.

Heb je de boodschap van God al ontvangen die Hij in Zijn Boek de Koran heeft gezonden?? Heeft iemand enige recht op het Paradijs als hij de woorden van Allah ontkent??



Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 14:50

Hoi Ruud,

Ik heb nooit gezegd dat ik de waarheid in pacht heb, dus leg me die woorden ook niet in mijn mond alsjeblieft. Ten tweede, ik heb je nooit gevraagd waarom je zo zeker bent dat je naar de hemel gaat, dus ook daar weer even wat beter opletten alsjeblieft. Waarom denk jij dat je weet wat de denkwijze is van Allah Subhana wa Ta'ala? Dat was eigenlijk mijn vraag. Misschien dat ik het ook wel een beetje verwarrend geformuleerd heb in mijn vorige reactie. Maar ik ben benieuwd naar je antwoord.

Vriendelijke groetjes van Khadidjah

ps. Sorry als mijn vorige reactie misschien een beetje bot overkwam. Dit was niet mijn bedoeling. Ik raak een beetje gefrustreerd alleen als iemand denkt te weten wat Allah swt denkt en wilt. Ik hoop dat je het me kunt vergeven.

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 15:09
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Het is inderdaad totaal absurd dat slechts bepaalde groepen tot het paradijs komen. Kies je op grond van geografische toevalligheden, toevallig voor het "foute" geloof dan brand je je voeten in de hel? Een eskimo heeft dan minder kans dan een Marokkaan? Puur op grond van zijn achtergrond? Dan klaag ik  God aan bij het internationaal gerechtshof in Den haag.

Zal God zo beperkt zijn in zijn/haar visie?


Nee, het is wat mensen ervan maken. Jij hebt een mogelijkheid om de Islaam te volgen en in het paradijs te komen. Jij weigert. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.

En je kan ook te ver gaan met beledigen h�. We praten hier over God, geen mens. God heeft geen tekortkomingen en hij weet het beter dan jou. Dus ik wijs je erop dat dit een islaam.nl forum is en je niet zo moet praten over God.

Alvast bedankt,

abd al Wadud

Terug naar boven
al-turki Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:03
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Het is inderdaad totaal absurd dat slechts bepaalde groepen tot het paradijs komen. Kies je op grond van geografische toevalligheden, toevallig voor het "foute" geloof dan brand je je voeten in de hel? Een eskimo heeft dan minder kans dan een Marokkaan? Puur op grond van zijn achtergrond? Dan klaag ik  God aan bij het internationaal gerechtshof in Den haag.

Zal God zo beperkt zijn in zijn/haar visie?

Heeft niets met toeval te maken. Zolang iemand gehoord heeft van de islam en kans heeft gehad hier meer over te leren, zal diegene er verantwoordelijk voor worden gehouden. Iemand die nog nooit van de islam heeft gehoord kan je moeilijk ter verantwoording roepen voor het feit dat die persoon geen moslim is. Wat er met hen zal gebeuren weet Allah alleen (aangezien de koran volgens mij hier niets over zegt(?). Ik weet wel dat geleerden hier verschillende meningen over hebben, maar die berusten ook op speculaties)

Zo maak jij ook de fout dat iedereen die uit een islamitisch gezin komt ook werkelijk moslim is. Veel moslims zijn alleen moslim omdat ze toevallig uit een islamitische gezin komen en hebben misschien nog nooit bewust nagedacht over Allah en het geloof. Het zou inderdaad toeval zijn als deze mensen dan in de hemel zouden komen omdat ze uit een islamitisch gezin komen, omdat hun geloof puur gevormd wordt door het geloof van hun ouders. Maar ik denk niet dat het zo werkt, immers dan zou het onrechtvaardig zijn voor anderen die toevallig niet uit een islamitisch gezin komen.
Daarom zal iedereen, ongeacht of diegene uit een islamitisch gezin komt of niet, zelf moeten nadenken over het geloof en ook zelf bewust moeten geloven in Allah om zich moslim te kunnen noemen. Toeval kan niet d� bepalende factor zijn om iemands plaats in het hiernamaals te bepalen.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:14

Beste Al-Turki,

Met je reactie kan ik heel goed leven. Ik ga ervan uit dat als ik probeer gelukkig te zijn, en mijn geluk te delen met anderen, ik goed terecht kom. Ik zal proberen te letten op je correctie m.b.t. mijn generalisaties.

groet

In eerste instantie geplaatst door al-turki

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Het is inderdaad totaal absurd dat slechts bepaalde groepen tot het paradijs komen. Kies je op grond van geografische toevalligheden, toevallig voor het "foute" geloof dan brand je je voeten in de hel? Een eskimo heeft dan minder kans dan een Marokkaan? Puur op grond van zijn achtergrond? Dan klaag ik  God aan bij het internationaal gerechtshof in Den haag.

Zal God zo beperkt zijn in zijn/haar visie?

Heeft niets met toeval te maken. Zolang iemand gehoord heeft van de islam en kans heeft gehad hier meer over te leren, zal diegene er verantwoordelijk voor worden gehouden. Iemand die nog nooit van de islam heeft gehoord kan je moeilijk ter verantwoording roepen voor het feit dat die persoon geen moslim is. Wat er met hen zal gebeuren weet Allah alleen (aangezien de koran volgens mij hier niets over zegt(?). Ik weet wel dat geleerden hier verschillende meningen over hebben, maar die berusten ook op speculaties)

Zo maak jij ook de fout dat iedereen die uit een islamitisch gezin komt ook werkelijk moslim is. Veel moslims zijn alleen moslim omdat ze toevallig uit een islamitische gezin komen en hebben misschien nog nooit bewust nagedacht over Allah en het geloof. Het zou inderdaad toeval zijn als deze mensen dan in de hemel zouden komen omdat ze uit een islamitisch gezin komen, omdat hun geloof puur gevormd wordt door het geloof van hun ouders. Maar ik denk niet dat het zo werkt, immers dan zou het onrechtvaardig zijn voor anderen die toevallig niet uit een islamitisch gezin komen.
Daarom zal iedereen, ongeacht of diegene uit een islamitisch gezin komt of niet, zelf moeten nadenken over het geloof en ook zelf bewust moeten geloven in Allah om zich moslim te kunnen noemen. Toeval kan niet d� bepalende factor zijn om iemands plaats in het hiernamaals te bepalen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:23
In eerste instantie geplaatst door moslima123

salaam

beste pietjepuk je zegt dat Allah (swt) volledig in je gelooft maar geloof jij volledig in Hem??

wat versta je eigelijk onder geloven?

En Ruud geloof jij in Mohamed (swt)

veel Christenen ontkennen Mohamed (sws) maar als je een echte Christen bent dan doe je wat Allah (swt) zegt en dat is geloven in Mohamed (sws) !

Iets dat ik ook gemerkt heb aan de Christenen is dat ze niet meer  zondag naar de Kerk  gaan. Hoe komt dat eigelijk, komt dat misschien door dat ze het goed hebben ??

Salaam

Moslimatjuh

Ja hoor.....Ik geloof wel in Mohammed,maar Jezus is en zal mijn voorbeeld blijven.Ik vind het alleen jammer dat er moslims zijn,die Mohammed niet begrijpen.  En ja moslima.....Er zijn veel mensen die het Christendom hebben verlaten,maar dat doen ook steeds meer Moslims.Zij zijn niet langer gelovig meer of volgen niet alle regels meer.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:27
In eerste instantie geplaatst door al-turki

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Het is inderdaad totaal absurd dat slechts bepaalde groepen tot het paradijs komen. Kies je op grond van geografische toevalligheden, toevallig voor het "foute" geloof dan brand je je voeten in de hel? Een eskimo heeft dan minder kans dan een Marokkaan? Puur op grond van zijn achtergrond? Dan klaag ik  God aan bij het internationaal gerechtshof in Den haag.

Zal God zo beperkt zijn in zijn/haar visie?

Heeft niets met toeval te maken. Zolang iemand gehoord heeft van de islam en kans heeft gehad hier meer over te leren, zal diegene er verantwoordelijk voor worden gehouden. Iemand die nog nooit van de islam heeft gehoord kan je moeilijk ter verantwoording roepen voor het feit dat die persoon geen moslim is. Wat er met hen zal gebeuren weet Allah alleen (aangezien de koran volgens mij hier niets over zegt(?). Ik weet wel dat geleerden hier verschillende meningen over hebben, maar die berusten ook op speculaties)

Zo maak jij ook de fout dat iedereen die uit een islamitisch gezin komt ook werkelijk moslim is. Veel moslims zijn alleen moslim omdat ze toevallig uit een islamitische gezin komen en hebben misschien nog nooit bewust nagedacht over Allah en het geloof. Het zou inderdaad toeval zijn als deze mensen dan in de hemel zouden komen omdat ze uit een islamitisch gezin komen, omdat hun geloof puur gevormd wordt door het geloof van hun ouders. Maar ik denk niet dat het zo werkt, immers dan zou het onrechtvaardig zijn voor anderen die toevallig niet uit een islamitisch gezin komen.
Daarom zal iedereen, ongeacht of diegene uit een islamitisch gezin komt of niet, zelf moeten nadenken over het geloof en ook zelf bewust moeten geloven in Allah om zich moslim te kunnen noemen. Toeval kan niet d� bepalende factor zijn om iemands plaats in het hiernamaals te bepalen.

Het wel of niet hebben gelezen van de Koran ook niet.....Mensen die het voorbeeld van Jezus volgen en hierin hun uiterste best doen,worden echt niet afgerekent op het feit dat ze gehoord hebben dan wel gelezen hebben in de Koran en vervolgens de lessen van Jezus blijven volgen.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:33
Mag ik vragen waarom je hier vanuit gaat en op basis van welke overwegingen je tot dat besluit bent gekomen.

Er zijn wel bewijzen gestuurd van God die ons vertellen dat je niet goed terecht komt op een andere weg dan die van God.

Betekent het negeren van die bewijzen dat je eigenlijk slecht bezig bent? Waarom kies je ervoor om die bewijzen te negeren en het risico te lopen?

Ik probeer je te begrijpen en het in context te plaatsen.

groet,




Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:47
In eerste instantie geplaatst door tarah

Hoi Ruud,

Ik heb nooit gezegd dat ik de waarheid in pacht heb, dus leg me die woorden ook niet in mijn mond alsjeblieft. Ten tweede, ik heb je nooit gevraagd waarom je zo zeker bent dat je naar de hemel gaat, dus ook daar weer even wat beter opletten alsjeblieft. Waarom denk jij dat je weet wat de denkwijze is van Allah Subhana wa Ta'ala? Dat was eigenlijk mijn vraag. Misschien dat ik het ook wel een beetje verwarrend geformuleerd heb in mijn vorige reactie. Maar ik ben benieuwd naar je antwoord.

Vriendelijke groetjes van Khadidjah

ps. Sorry als mijn vorige reactie misschien een beetje bot overkwam. Dit was niet mijn bedoeling. Ik raak een beetje gefrustreerd alleen als iemand denkt te weten wat Allah swt denkt en wilt. Ik hoop dat je het me kunt vergeven.

Nou.....Dan heb je hier heel wat Moslims aan te spreken.suc6
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:49
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Mag ik vragen waarom je hier vanuit gaat en op basis van welke overwegingen je tot dat besluit bent gekomen.

Er zijn wel bewijzen gestuurd van God die ons vertellen dat je niet goed terecht komt op een andere weg dan die van God.

Betekent het negeren van die bewijzen dat je eigenlijk slecht bezig bent? Waarom kies je ervoor om die bewijzen te negeren en het risico te lopen?

Ik probeer je te begrijpen en het in context te plaatsen.

groet,




Omdat God niet voor niets Jezus heeft gestuurd naar Joden en Christenen en ieder die hem wil accepteren.Dat begrijp je toch wel?
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:57

salam

simpel zat!!! Je kan er lang over discussieren..."als je de islam niet kiest tot jouw religie en allah swt en de profeet mohammed vzmh niet volgt en de koran niet neemt als jouw ware boek..dan zul je in het hiernamaals behoren tot de verliezers...

"Moge allah swt de joden en de christenen vervloeken" .Tot hen zijn duidelijke boodschappers gekomen, maar zij willen spotten met de waarheid en de koran. Voorwaar de mens lijdt zeker verlies!!!

salam

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 04:59

Hoi Ruud,

de argumenten die zij geven komen uit de Quran en de Soennah. De argumenten die jij geeft komen uit jou zelf blijkbaar. Maar je hebt nog steeds niet mijn vraag beantwoord.. Waarom denk je te weten wat Allah swt denkt? Ik wacht met smart.

Groetjes..

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:08

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

 

Allah swt bedoelt hiermee de joden en christenen voor de komst van de islam.

Allah swt zegt in Soerat Aali cImraan: 85:�En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt, het zal van hem niet geaccepteerd worden en in het Hiernamaals behoort hij tot de verliezers.� 

Dus de antwoord op jullie vragen kan je in de koran vinden vooral in soerat Aali imraam ,aya 85.

Allah swt heeft de laaste propeet gezonden om de voorgaande profeten te bevestigen en zij verschillen niet in hen leer.

De boodschap van de boodschappers is slechts aanbid Allah degene die jullie en jullie voorvaderen heeft geschapen.

Als jullie niet in Allah gelooft,denkt gij dan dat Allah droevig gaat worden noch kunnen jullie hem kwetsen met woorden.

Niemand heeft meer geduld dan Allah swt.

Allah doet de onrechtvaardigen geen onrecht aan maar zij doen zich zelf onrecht aan.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:17
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam

simpel zat!!! Je kan er lang over discussieren..."als je de islam niet kiest tot jouw religie en allah swt en de profeet mohammed vzmh niet volgt en de koran niet neemt als jouw ware boek..dan zul je in het hiernamaals behoren tot de verliezers...

"Moge allah swt de joden en de christenen vervloeken" .Tot hen zijn duidelijke boodschappers gekomen, maar zij willen spotten met de waarheid en de koran. Voorwaar de mens lijdt zeker verlies!!!

salam

 

Broeder heb geduld.

Bij Allah er zijn vandaag mensen die slechte dingen over God zeggen nou niet op deze site maar ergens anders.

Dan denk je bij je zelf waarom vernietigt Allah hen niet voor wat zij zeggen.

Nee God heeft hen de tijd geschonken om op de aarde te lopen en te zeggen wat ze maar willen maar zij kunnen niet ontsnappen aan de dood.

Allah swt wacht op de onrechtvaardigen heel rustig en wanneer hij hen te pakken heeft laat hen nooit los.

Hoeveel generaties liggen niet onder onze voeten.

Zij plachten op deze aarde te lopen en sommige van hen geloofden niet in hen Heer maar zij zijn nu teruggekeerd tot hen heer naar het onzichtbare wereld.

De mens denkt niet aan de vele gunsten van Allah waarmee hij ons heeft begunstigt.

Voedsel,drinken, gezondheid ,als wij de gunsten van Allah moesten optellen dan zou het ons nooit lukken.

Sommige van hen hebben hen plaats in hel gezien en andere hebben hen huis in de paradijs gezien.

 

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:20
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Hoi Ruud,

de argumenten die zij geven komen uit de Quran en de Soennah. De argumenten die jij geeft komen uit jou zelf blijkbaar. Maar je hebt nog steeds niet mijn vraag beantwoord.. Waarom denk je te weten wat Allah swt denkt? Ik wacht met smart.

Groetjes..

Vertel me eens Ruud, als je niet eens in God gelooft (Waar haal je deze kennis vandaan?) zoals Hij jou verteld heeft te doen.(Stukje voorkennis Tahra) Vertel me eens hoe hij me dit heeft vertelt hoe dit te doen?
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:23

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Ik hoorde laatst trouwens van iemand, dat de joden en christenen die nog nooit van de Islaam gehoord hebben, of niet de mogelijkheid hadden in dit leven om er kennis over te vergaren, dat deze mensen op de Dag des Oordeels door Allah beproeft zullen worden. Hij zal ze bevelen om naar de Hel te gaan. Als ze gehoorzamen zal Allah hen een plek schenken in het Paradijs, maar als ze niet gehoorzamen, dan zal Hij ze mee laten nemen naar de Hel door de Engelen. Maar, die broeder gaf er geen hadith bij, dus ik weet ook niet of het betrouwbare info is. Weet iemand van jullie hier meer van? Moge Allah ons leiden.

Ma'salama

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:27

Leggen jullie mij nu eens uit waarom ik Jezus als leermeester zou moeten verlaten.Leg mij uit waarom Jezus minder zou zijn als Mohammed....Leg me uit waarom een man die nooit zijn hand verhief naar zijn medemens minder is dan een man die dit wel deed? suc6

Mijn antwoord kan je hierin vinden.

Owwww.....En de kennis waarom ik denk dat alle goede mensen bij God komen heb ik van hem geleerd.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:39
Ja dat is toch niet selectief, iedereen die in de islaam is, is gelijk.

Dus alle vrouwen vloeken frequent en zijn ondankbaar naar hun echtgenoten, en het is een opdracht aan alle moslims om alle afgodendienaren te doden?

Opnieuw ontstak de HEER in toorn tegen Isra�l. Hij zette David tegen het volk op met de woorden: �Ga in Isra�l en Juda een volkstelling houden.� (2 Samu�l 24:1)

Satan keerde zich tegen Isra�l en zette David ertoe aan in Isra�l een volkstelling te houden. (1 Kronieken 21:1)

God kan toch prima de Satan zijn gang laten gaan om iets te bereiken wat God wil? Allah laat ook Satan zijn gang gaan, anders kan Satan helemaal niets doen. Een voorbeeld is het verhaal van Job.

Adam was de eerste mens, toch? Toch was de tweede van de drie-eenheid Jezus ('Isa, vzmh) geboren lang na Adam (vzmh). Dus God was niet compleet totdat zijn 'zoon' geboren was, toch.

Lees wat Jezus zegt:

�Waarachtig, ik verzeker u,� antwoordde Jezus, �van voordat Abraham er was, ben ik er.� Joh8:58

Jezus was er allang. Hij ontstond niet bij zijn geboorte op aarde maar werd er naartoe gestuurd:

Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. Joh3:16-17

Hoelang bestaat de Heilige Geest al.

Net als de Zoon bestaat hij al eeuwig. Ook in het Oude Testament lees je over de Geest van God.

Volgens de bijbel was het de Heilige Geest toch die de Bruid is van Maria. Wanneer komt de andere Heilige Geest? En als die komt vervangt die de oude dan of voegt hij zich erbij ?

Door de Heilige Geest groeide het lichaam van Jezus in haar buik. Er komt geen nieuwe Heilige Geest.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 05:41
nee een ANDEREN trooster bedoel ik?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.