Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

aanslag in egypte

 Post Reply Post Reply
Schrijver
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: aanslag in egypte
    Geplaatst op: 25 juli 2005 om 12:06

Wederom heeft een islamitische groepering een aanslag opgeeist. Nu werden ook moslims door moslims geslacht. De gedachte achter de aanslag is om de toeristen te treffen en weg te houden uit Egypte.

Dat de toeristen een redelijk inkomen garanderen voor een aantal mensen in Egypte is schijnbaar ontoelaatbaar.

De superioriteit die deze islamterroristen zichzelf toedichten komt niet veel verder dan het vermoorden en verminken van mensen.

Een vreemd soort hulp voor de medemoslim. 

Veel moslims durven geen duidelijke stellingname te doen tegen de aanslagen door de terroristen. Vaak wordt eenvoudigweg gesteld dat het geen moslims zijn. Gemakshalve gaan ze daarbij voorbij aan het gegeven dat de terroristen hun inspiratie weldegelijk uit de koran halen en niet uit Wipneus en Pim.

Maar, en dat is het hypocriete, door te stellen dat de terroristen geen moslim zijn, houden ze op een kinderlijke manier hun eigen straatje schoon en weigeren in te zien dat deze reactie een indirekte goedkeuring in zich draagt door te gaan met de aanslagen en dragen dus geen enkele verantwoordelijkheid voor een betere wereld. En uiteindelijk bijt de islam zichzelf daarmee in hun staart.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 22:02
Ziet ernaar uit dat dit een pijnlijk onderwerp is.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 02:40

Veel moslims durven geen duidelijke stellingname te doen tegen de aanslagen door de terroristen. Vaak wordt eenvoudigweg gesteld dat het geen moslims zijn. Gemakshalve gaan ze daarbij voorbij aan het gegeven dat de terroristen hun inspiratie weldegelijk uit de koran halen en niet uit Wipneus en Pim.

hoi, mag ik weten waar er in de koraan staat dat je zulke aanslagen mag plegen?

groetjes malikah

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 02:50

Maar, en dat is het hypocriete, door te stellen dat de terroristen geen moslim zijn, houden ze op een kinderlijke manier hun eigen straatje schoon

sorry hoor ik voel me toevallig wel een echte moslim, maar denk echt niet na over aanslagen plegen of wat voor een geweldadig iets wat door al qaida gedaan word.

ik houd mij (zo goed als mogelijk) aan de regels van de islaam, en wanneer ik dus een aanslag ga plegen of iemand dood ga schieten dan val ik buiten de regels van de islaam. zo niet dan wil ik graag een bewijs uit de hadith of de koraan.

en het streven van een echte moslim is om zo dicht mogelijk bij Allah swt. te komen, door ons imaan zo hoog mogelijk te laten komen, en dat doe je echt niet door iemand te vermoorden.

ook al roepen ze AllahuAkbar, (Allah is altijd groot dat kan je dus altijd roepen) dat is juist wat ze willen, zich verschuilen achter de islaam.

wil je nog meer denken hoe ik er als ''echte moslim'' over denk, kijk dan even bij dat andere stukje ;Executie vermeende terrorist deel 2, wand daar heb ik ook op je gereageert, maar geen reactie gehad...

doeg

 

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 06:21

Pietjepuk,

grappig stukje opzich, maar wat wil je precies bereiken? Wat is het discussiepunt? Dat moslims eigenlijk niet voldoende ingaan op die aanslagen? Bij mijn weten hebben de islamitische instellingen in Nederland allemaal hun afkeuring laten blijken over de aanslagen, toch?

Groetjes Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 06:40
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Pietjepuk,

grappig stukje opzich, maar wat wil je precies bereiken? Wat is het discussiepunt? Dat moslims eigenlijk niet voldoende ingaan op die aanslagen? Bij mijn weten hebben de islamitische instellingen in Nederland allemaal hun afkeuring laten blijken over de aanslagen, toch?

Groetjes Rahima

Ik denk dat PietjePuk bedoeld,dat alleen afkeuren niet voldoende is.....Maar dat bv vanuit de moslimgemeenschap meer vrijwilligers toe zouden moeten stromen om deze mensen aan te pakken.Bijvoorbeeld door bij de AIVD te gaan werken of politie of op welk ander mogelijke manier dan ook.

Sommige moslims hebben waarschijnlijk nog het gevoel dat het een vorm van veraad is,maar als we naar de veroordelingen kijken vanuit de geestelijke gemeenschap,is hier onmogelijk spraake van veraad.Sterker nog........Niets doen en toekijken is eigenlijk veraad richting Allah.... 

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 06:50
Oke, klopt dit Pietjepuk?
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 08:47

salam,

waar staat in de koran dat je burgers mag doodmaken en helemaal je moslim mede broeders????

Laat maar zien,knul!!! Voordat je verder wilt discussieren..

Dood aan de isrealische-en amerikaanse militairen en hun duivelse regeringen..

salam

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 10:00

Hallo Pietjepuk en Ruud,

Ik vind jullie argumenten nogal slap, vooral die dat deze terroristen hun inspiratie uit de Quran halen. De enige inspiratiebron voor hun daden is de sjaytan (de duivel). Verder vind ik het onterecht om te zeggen dat "de Moslims" hier meer tijd aan zouden moeten besteden om terreur te bestrijden. Het zijn niet de moslims die dit moeten bestrijden, maar heel de mensheid. Ik vind het onzin om te zeggen dat alleen de moslims zich hiermee bezig moeten houden omdat Al-qaeda zeggen dat ze moslim zijn. Ook vind ik het zowiezo onzin om te zeggen dat er iets aan gedaan moet worden, want er kan gewoon niks aan gedaan worden. (vanuit de kracht van een simpele ziel, tenzij Allah Ta'ala dat wil) Ruud, er moeten moslims bij de AIVD gaan werken?? Is dat de manier om terreur te bestrijden? Ik denk het niet. En als er ook maar iets was dat ik kon doen, behalve dua' (smeekbeden) doen bij Allah Subhana wa Ta'ala, dan had ik dat allang gedaan.

Ow, en ik begrijp niet waarom ze dit dan een "islamitische" groepering noemen.. Er zit niks Islamitisch in hun handelingen en hun denkwijze. Dus waarom Islamitisch. Terroristische groepering zou een betere benaming zijn vind ik zelf. Want door het een Islamitische groepering te noemen krijgen sommige mensen de indruk dat dit toegestaan is in de Islaam.

Groetjes

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 10:09
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Hallo Pietjepuk en Ruud,

Ik vind jullie argumenten nogal slap, vooral die dat deze terroristen hun inspiratie uit de Quran halen. De enige inspiratiebron voor hun daden is de sjaytan (de duivel). Verder vind ik het onterecht om te zeggen dat "de Moslims" hier meer tijd aan zouden moeten besteden om terreur te bestrijden. Het zijn niet de moslims die dit moeten bestrijden, maar heel de mensheid. Ik vind het onzin om te zeggen dat alleen de moslims zich hiermee bezig moeten houden omdat Al-qaeda zeggen dat ze moslim zijn. Ook vind ik het zowiezo onzin om te zeggen dat er iets aan gedaan moet worden, want er kan gewoon niks aan gedaan worden. (vanuit de kracht van een simpele ziel, tenzij Allah Ta'ala dat wil) Ruud, er moeten moslims bij de AIVD gaan werken?? Is dat de manier om terreur te bestrijden? Ja....Het infiltreerd dan namelijk makkelijker en van insiders moet men het nu juist hebben.Of zie jij een moslima makkelijk infitreren tussen Neo Nazi's?Ik denk het niet.Ik denk dat dus ook niet.... Hihihi... En als er ook maar iets was dat ik kon doen, behalve dua' (smeekbeden) doen bij Allah Subhana wa Ta'ala, dan had ik dat allang gedaan.

Ow, en ik begrijp niet waarom ze dit dan een "islamitische" groepering noemen.. Er zit niks Islamitisch in hun handelingen en hun denkwijze. Dus waarom Islamitisch. Terroristische groepering zou een betere benaming zijn vind ik zelf. Want door het een Islamitische groepering te noemen krijgen sommige mensen de indruk dat dit toegestaan is in de Islaam.

Groetjes

Groetjes......
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 10:12
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

waar staat in de koran dat je burgers mag doodmaken en helemaal je moslim mede broeders????

Laat maar zien,knul!!! Voordat je verder wilt discussieren..

Dood aan de isrealische-en amerikaanse militairen en hun duivelse regeringen..

salam



Waar staat in de Koran dat je Isra�lische en Amerikaanse militairen mag aanvallen. Beargumenteer je bewering dat het duivelse regeringen zijn.
Zij bezetten grondgebieden die van Moslims zijn....Zie Israel/Palestina...
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 11:36

Wat ik bedoel is eigenlijk heel eenvoudig. Ik ben christen en zal op grond hiervan altijd de kant kiezen van de onderdrukte. Daar waar onrecht plaats vind, zal ik ageren.Dit is wat ik ook verwacht van moslims. Spreek je broeders en zusters aan op hun mogelijke misstappen. Keur de aanslagen ten stelligste af. Stel dat geweld altijd!!! verwerpelijk is. Zoek geen excuses om geweld goed te praten omdat je anders medeverantwoordelijk bent voor dit geweld.

Daarnaast woon je in een land waar de wetgeving boven de godsdienstige wetgeving gaat. Daar kies je voor door hier te wonen. Ga je niet akkoord met de wetgeving van een land, probeer dan middels de geijkte kanalen die wetgeving te veranderen. Of vertrek naar een land waar je je wel gelukkig voelt.

Eigenlijk heel eenvoudig dus.

QUOTE=*Rahima*]Oke, klopt dit Pietjepuk?[/QUOTE]

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.