Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Moslims gaan ten onder aan inteelt

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslims gaan ten onder aan inteelt
    Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 12:04

Moslims gaan ten onder aan inteelt.

Volgens hoogleraar L. Eldering wordt Nederland in toenemende mate geconfronteerd met de schaduwkanten van consanguiniteit (huwelijken binnen een familie). Wie trouwt met zijn neef of nicht loopt veel meer kans op kinderen met een (verstandelijk) handicap of erfelijke ziektes. Uit een onderzoek blijkt dat dit vooral bij Marokkanen en Turken kan voorkomen, daar 30% van hen die een partner uit het land van herkomst haalt, trouwt met zijn neef of een nicht. Het bericht is consistent aan andere berichtgevingen die spreken over de vaak inferieure gezondheid van allochtonen van islamitische origine. Zo blijkt bij Marokkanen bijvoorbeeld ruim 4x vaker schizofrenie voor te komen en zitten er veel meer (allochtone) moslims in de WAO (of andere uitkeringssituatie) dan (autochtone) Nederlanders.

Het is een reeds eeuwenoude gewoonte om te huwen binnen de familie. Daarnaast is het importeren van een (familie) bruidje of bruidegom uit het land van herkomst is een zeer reguliere zaak bij met name Turken en Marokkanen.  Met de immigratie van moslims naar westerse landen is ook dit gebruik meegenomen en aan populariteit toegenomen. Niet in de laatste plaats omdat vrouwen in Nederland gezien worden als hoeren. Ook de vrouwen van de eigen bevolkingsgroep worden gezien als te mondig en te modern, alhoewel over het laatste nogal wat te zeggen is. Het gebruik dat men ook wel �proefhuwelijk� noemt, draagt niet bij aan deze problematiek. Een proefhuwelijk wordt voor een beperkte periode gesloten (in de regel een week of twee) en dient slechts als legitimatie om voorhuwelijkse seks te hebben. Spreekt voor zichzelf dat deze truc van zogenaamde vrome moslimjongeren nogal wat mislukte proeven oplevert. De dame in kwestie is dan ook geen maagd meer en is derhalve niet meer populair op de huwelijksmarkt. Een grote factor in het trouwen binnen de familie die niet over het hoofd gezien mag worden is het belang dat deze families hebben bij het scoren van verblijfsdocumenten in Nederland. Het blijkt dat dit een enorme fraudeleuze zaak is die onlangs werden blootgelegd.

In 2002 bleek uit onderzoek van het Universitair Medisch Centrum Utrecht dat aangeboren afwijkingen de voornaamste doodsoorzaak vormen onder jonge migranten. Omdat vooral de combinatie neef-nicht erg populair is, lopen deze Turkse en Marokkaanse paren twee keer zoveel kans op kinderen met een (verstandelijk) handicap of erfelijke ziektes als andere paren. De kans daarop wordt nog groter als het traditie is dat neven en nichten binnen de familie met elkaar trouwen. Hetgeen dat dan ook bedoeld is als bewaking van de zuiverheid en zedigheid blijkt juist hetgeen te zijn dat de zwakke schakel is binnen de moslimgemeenschap.

Veel Turkse en Marokkaanse echtgenoten raken in psychische problemen als ze geconfronteerd worden met de zorg voor een (verstandelijk) gehandicapt kind. Ook deze paniek heeft een islamitische grondslag. Een gehandicapt kind wordt veelal gezien als straf van Allah en de schaamte is derhalve groot. Het geen goed moslim zijn is met een gehandicapt kind uiteraard behoorlijk zichtbaar. Ook in Nederland verbergen moslims vaak de gehandicapte kinderen uit schaamte. Het feit dat u nauwelijks gehandicapte moslimkinderen op straat ziet heeft niets te maken met enige vorm van genetische superioriteit, zoals  sommige moslims ons willen doen geloven. Zoals uit dit artikel blijkt is het tegendeel juist waar.

Eldering pleite toen al (2002) voor betere voorlichting onder Turken en Marokkanen over de risico's van dit soort huwelijken. Ook zou de overheid erfelijkheidsonderzoeken onder allochtonen moeten stimuleren. Ik verwachte daar niet zoveel soelaas van. Allah weet het immer altijd beter. Bron van dit artikel is ondermeer gebaseerd op een volkskrant artikel van april 2002. Ik heb er daarna nooit meer iets van vernomen en werd aan dit artikel herinnerd door een reactie op het DDR blog. Iemand nog aanvullende informatie ? Of is het, zoals gewoonlijks weer in de doofpot gestopt en wachten we totdat de komende hoos aan (vermijdbare) gehandicapten kinderen onevenredig op de staatskas drukken ? En een vraag die ik mezelf stel lijkt me zeer actueel. Dit is niet iets van de laatste jaren. Het binnen de familie trouwen en uitgehuwelijkt worden is een gebruik dat al vele eeuwen voortduurt. Is er iets te zeggen voor de suggestie dat deze eeuwenlange genetische degeneratie iets te maken heeft met het succes van de islam, de criminaliteitscijfers, het opkomende extremisme in westerse landen en het ongeremde geloof in een religie die voor ons als westerlingen als middeleeuws en wereldvreemd voorkomt ? Ik geloof daar wel in. Maar het zal politiek allemaal wel weer te gevoelig zijn om openlijk over te debateren.

 

 

Ik zou wel eens willen weten hoe dit zit. Waarom?

 Reacties?!

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 13:31

Meneer/Mevrouw ik kan u verzekeren dat nichten en nefen met elkaar trouwen niks met de Islam te maken heeft. Het heeft meer te maken dat de ouders van de kinderen hun zoon/dochter aan een bekende willen geven en dat wordt dus meestal een Familie lid

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 14:33

Sorry, maar ik kon het niet laten toch even te reageren op dit stukje tekst. Wederom een lading vol beschuldigingen aan het adres van de Islam. En niet zo zuinig ook dit keer.

De cultuur en traditie onder moslims van het trouwen met neef/nicht is niet haraam, maar er is ook niets in Quran of Soennah te vinden dat zegt dat je alleen met je neef of nicht mag trouwen. Het lijkt erop dat omdat de Islam het toestaat, dat daardoor in de hersenpan van mensen een kortsluiting plaatsvindt. Zij gaan er dan vanuit dat alle moslims met hun neef of nicht trouwen. Integendeel er is niets te vinden in hAdith of Soennah dat zegt dat je met je neven en nichten MOET trouwen. Google een beetje, zou ik zeggen, en lees hoe de Islam logische, morele en duidelijke richtlijnen heeft over wat een halal en haraam huwelijk is. Geen enkele andere wetboek of geschrift regelt dit onderwerp zo uitvoerig.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 14:53

Okay, wat is er niet waar?

Heel veel wat hierin staat komt namelijk uit onderzoek van o.a. ziekenhuizen.

Wat ik wil weten heel veel eigenlijk, bijvoorbeeld:

Vind men dit normaal? trouwen binnen de familie, en dan ook nog eens kinderen krijgen?

Wordt er in bovenstaande gevallen(artikel) wel over nagedacht dat de kans op een ziekte of handicap veel hoger is.

 

Is het een staf als je een gehandicapt kind krijgt?

Ook in Nederland verbergen moslims vaak de gehandicapte kinderen uit schaamte. Klopt dit? Ik zie ze inderdaad bijna nooit.

Wat vinden jullie hier zelf van, en wat vind Allah hiervan? Moet dit kunnen ofzo?Met je armen of benen bloot lopen mag niet, maar sex hebben met je eigen neef is okay? Dat is toch bijna hetzelfde als sex hebben met je eigen broer!

Het is een reeds eeuwenoude gewoonte om te huwen binnen de familie. WANT?

Niet in de laatste plaats omdat vrouwen in Nederland gezien worden als hoeren. Klopt dit? Dit is respectloos jegens een andere bevolkingsgroep.

En, waarom zijn er dan zoveel moslim jongens die niet als maagd het huwelijk ingaan, omdat ze eerst een Nederlandse vrouw uitgeprobeerd hebben? Is dat dan wel toegestaan? En ook nog als een ernstiger feit gezien wordt dan sex te hebben met je eigen familie.

 

 

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 15:00

1.Als je Gehandicapte kinderen hebt moet je die juist niet verbergen dat vindt allah ook niet goed (het verbergen).

2.Zo ver ik het weet staat er niks in de Qooraan over trouwen met je neef maar ik vindt persoonlijk dat dat niet echt kan want je ziet je neef als een broer meer niet.

*en mischien is het ook niet nodig want je weet toch wel van je zelf dat je niet gaat trouwen met je neef/nicht dat is het zelfde als trouwen met je broer/zus

 

Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 15:12
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Sorry, maar ik kon het niet laten toch even te reageren op dit stukje tekst. Wederom een lading vol beschuldigingen aan het adres van de Islam. En niet zo zuinig ook dit keer.

De cultuur en traditie onder moslims van het trouwen met neef/nicht is niet haraam, maar er is ook niets in Quran of Soennah te vinden dat zegt dat je alleen met je neef of nicht mag trouwen. Het lijkt erop dat omdat de Islam het toestaat, dat daardoor in de hersenpan van mensen een kortsluiting plaatsvindt. Zij gaan er dan vanuit dat alle moslims met hun neef of nicht trouwen. Integendeel er is niets te vinden in hAdith of Soennah dat zegt dat je met je neven en nichten MOET trouwen. Google een beetje, zou ik zeggen, en lees hoe de Islam logische, morele en duidelijke richtlijnen heeft over wat een halal en haraam huwelijk is. Geen enkele andere wetboek of geschrift regelt dit onderwerp zo uitvoerig.

Ik beschuldig niemand, het is een artikel wat ik overigens niet zelf heb geschreven. Ook staat er nergens in over het MOETEN trouwen tussen neef en nicht. Daarbij, als je goed hebt gelezen staat er ook nergens in dat het gaat om ALLE moslims, er staat 30% Er staan zaken in dit artikel waar onderzoek naar gedaan is, dus wat ik wil  is gewoon weten hoe men hier over denkt. En of het nou wel of niet mag etc.

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 15:42
Wij zijn moslims en geloven in de Koran. De Koran is de waarheid van Allah en die volgen wij op.

Menselijke onderzoekjes zeggen niks.

Wat wil je specifiek weten? Stel maar een vraag!

De schrijver van het artikel heeft zijn eigen vragen beantwoordt door steeds onterecht te wijzen naar een ''islamtitische grondslag''


Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2005 om 10:48

Er staan zaken in dit artikel waar onderzoek naar gedaan is, dus wat ik wil  is gewoon weten hoe men hier over denkt. En of het nou wel of niet mag etc. (Simsalabim)

Simsalabim: De Islam is een tolerante religie, daarom ben ik ook moslim geworden.
Als ik nu eens verliefd zou worden op mijn nicht en zij op mij, dan mogen wij trouwen. Nog dichterbij trouwen (met je eigen vader of moeder of zus etc) dat is wel verboden is in de Islam.
Tolerante religie of niet?

Wat je doemscenario betreft in de titel van je topic: �Moslims gaan ten onder aan inteelt�. Dat is pas een domme uitspraak, gebaseert op geen theorie. Als dat echt zo was, dan was door inteelt al lang geleden definitief een eind gekomen aan menselijk leven. Want leg mij maar eens uit waarom de mensheid dan niet eerder is uitgestorven aan inteelt. Wetenschappers hebben in 2003 aan de hand van DNA onderzoek ontdekt dat de mensheid 75.000 jaar geleden bijna was uitgestorven. Nog geen 2000 duizend mensen waren er over gebleven op het hele aardoppervlak. De rest was dood door rampen en epidemie�n.

Als dit soort doemdenken altijd en overal zou worden gevolgd, dan zou het verboden moeten zijn voor mijn buurman om nog kinderen te produceren: hij draagt een bril en heeft last van zweetvoeten. Oh mens toch� laten we de natuur gewoon zijn gang laten gaan. En kies voor de Islam.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2005 om 13:57

Salaam,

In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

Vind men dit normaal? trouwen binnen de familie, en dan ook nog eens kinderen krijgen?

Met "trouwen binnen de familie" bedoel je neef met nicht, achterneef met achternicht etc. neem ik aan. In Nederland vind men dit idd normaal en is al sinds mensenheugenis legaal en wettig. Islamitisch gezien kan het ook, dus als mensen dat willen, is er geen legaal of religieus probleem. Er zijn gezondheidsricico's voor het nageslacht (kijk maar eens een dagje rond in een willekeurig dorp op het nederlandse platteland) waar men zich bewust van moet zijn, maar verder moet iedereen het zelf weten.

In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

Is het een straf als je een gehandicapt kind krijgt?

Hoe kom je daar nu bij? Kwam dat ook naar voren uit het onderzoek van dat ziekenhuis? Ik ken een heleboel moslims, en geen van hen verbergt zijn / haar kinderen om wat voor reden dan ook. Schaamte ervoor heb ik ook nooit meegemaakt. Volgens mij zuigt de auteur van dat artikel dat uit zijn duim.

In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

Wat vinden jullie hier zelf van, en wat vind Allah hiervan? Moet dit kunnen ofzo?Met je armen of benen bloot lopen mag niet, maar sex hebben met je eigen neef is okay? Dat is toch bijna hetzelfde als sex hebben met je eigen broer!

Seks hebben met je neef is zeker niet hetzelfde als seks hebben met je broer. Huwlijken tussen neven en nichten is dan ook (nogmaals) gewoon legaal in Nederland. Dus: het mag van God, het mag van de staat, wat is het probleem? Verhoogd risico op genetische afwijkingen?

In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

Niet in de laatste plaats omdat vrouwen in Nederland gezien worden als hoeren. Klopt dit? Dit is respectloos jegens een andere bevolkingsgroep.

Weer een wetenschappelijke waarneming uit dat ziekenhuisonderzoek zeker. Vrouwen uit Nederland worden helemaal niet gezien als "hoeren", in ieder geval niet door de doorsnee moslim. Net zo min als dat moslims door de doorsnee kaaskop niet als "geitenn**kers" gezien worden, toch?

Overigens, marokkanen of turken die wel zo over de nederlandse vrouw denken missen een van de meest waardevolle eigenschappen van moslim: respect. Ik moet toegeven dat respect nogal vaak ontbreekt op het prioriteitenlijstje van de jongere moslim anno 2006.

In eerste instantie geplaatst door Somsalabim

En, waarom zijn er dan zoveel moslim jongens die niet als maagd het huwelijk ingaan, omdat ze eerst een Nederlandse vrouw uitgeprobeerd hebben? Is dat dan wel toegestaan? En ook nog als een ernstiger feit gezien wordt dan sex te hebben met je eigen familie.

Nee, seks voor het huwelijk is niet toegestaan. Niet voor vrouwen, en niet voor mannen. Niet met nederlandse partners, niet met turkse partners en zelfs niet met hottentottenpartners. Geen seks voor het huwelijk, punt.

Trouwen met een familielid is een van die gedeelde normen tussen de nederlandse cultuur en veel andere culturen, moslims, christenen, atheisten etc. eender.

By the way, het "tijdelijke huwelijk" wat je aanhaalde is een traditie uit de shi'a (van de shi'ieten dus) en zul je in nederland dus nauwelijks tegenkomen daar hier nauwelijks shi'ieten wonen. Onder de pre-islamitische arabieren bestond deze traditie, maar Mohammed (vrede zij met hem) schafte het volgens de overleveringen af.

Het is vast een heel respectabele bron waar je dit "onderzoek" vandaan hebt (ahum!) maar ik heb zelden zo'n bijelkaar geschraapt zooitje ongefundeerde kritiek gezien als in bovenstaand artikel. En het mist ook nog iedere vorm van humor. Wat mis ik Theo van Gogh...

Wassalam.

 

 

 

[/QUOTE]
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2005 om 14:57
Het artikel is afkomstig van een zeer extreem rechtse schrijver die verschrikkelijke zaken heeft staan op zijn website. Ik heb nog nooit zoiets ergs gezien en moge Allah het haat van de kaafirs tegen hen laten keren en hen vervloeken vanwege hun haat.

Terug naar boven
Mazzel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 augustus 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mazzel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2005 om 04:38

Ik heb via google eens een kijkje genomen op die site maar ik zie niet in waarom de vorige spreker de schrijver zeer extreem rechts betitelen wil.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2005 om 05:52
Bekijk het archief maar eens, ook die van juni.

Ik zal de link maar niet posten, omdat het te erg is. Het is extremer dan extreem rechts, het ergste kwaad van menselijke satans.

Terug naar boven
Mazzel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 augustus 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mazzel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 08:08
Doe maar wel, want ik ben wel benieuwd. Wie wat beweerd moet ook bewijzen.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 08:18
tsjah. . . . .ik meende gehoord te hebben dat de profeet het huwen van familie wel had afgeraden? sowieso enigzins vreemd dat een mens die zoveel wist dit niet kon voorkomen, met alle respect uiteraard.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 09:11

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Wij zijn moslims en geloven in de Koran. De Koran is de waarheid van Allah en die volgen wij op.

Menselijke onderzoekjes zeggen niks.

Wat wil je specifiek weten? Stel maar een vraag!

De schrijver van het artikel heeft zijn eigen vragen beantwoordt door steeds onterecht te wijzen naar een ''islamtitische grondslag''


asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho broeders en zusters.

en hallo niet moslims.

helemaal mee eens  sob7analaah .  allah  weet dat het  goed voor ons

 is daarom heeft allah het ons toe gestaan.als het niet goed was dan had allah het ons ook verboden.

als het om moslims gaat gelooft iedereen  arts wetenschapper ,maar andersom  niet heel raar  mensen zeg.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Mazzel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 augustus 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mazzel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 10:29
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Wij zijn moslims en geloven in de Koran. De Koran is de waarheid van Allah en die volgen wij op.

Menselijke onderzoekjes zeggen niks.

Wat wil je specifiek weten? Stel maar een vraag!

De schrijver van het artikel heeft zijn eigen vragen beantwoordt door steeds onterecht te wijzen naar een ''islamtitische grondslag''


asalaamo3alaikomwara7matolaahwabarakatoho broeders en zusters.

en hallo niet moslims.

helemaal mee eens  sob7analaah .  allah  weet dat het  goed voor ons

 is daarom heeft allah het ons toe gestaan.als het niet goed was dan had allah het ons ook verboden.

als het om moslims gaat gelooft iedereen  arts wetenschapper ,maar andersom  niet heel raar  mensen zeg.

Het is juist deze houding die ervoor zorgen kan dat problemen niet opgelost worden. Dat vindt ik ook terug in het artikel. Maar er is inmiddels een reactie gekomen van de auteur. Het heeft voor mij een hoop duidelijkheid gegeven.

Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 15:32

In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

tsjah. . . . .ik meende gehoord te hebben dat de profeet het huwen van familie wel had afgeraden? sowieso enigzins vreemd dat een mens die zoveel wist dit niet kon voorkomen, met alle respect uiteraard.

Salaam aleikoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoe

Het is aangeraden om iemand te trouwen van buiten je familie zodat je je familiekring kunt uitbreiden wat niet meteen wil zeggen dat het is afgeraden is om met een familielid te trouwen. Heb ik nog nooit gehoord. Wa Allahoe A'lam

Wasalaam aleikoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoe

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 06:56

trouwen met je neef of nicht is niet haram, dat is het enige,

islamitische gezinnen zijn vaak groot,

wat nou als jij in nederland woond en je neef in spanje en je bent verlieft op je neef in spanje, of je nicht in nederland.

dan is het iniedergeval niet haram om daar mee te trouwen.

 

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 13:34

Eventrjes uit nieuwsgierigheid: wie zijn er hier met een familid getrouwd? En zo ja, wie dan? (oom/neef/nicht etc)

Groetjes Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 16:07

nou ik ben dus nederlander..

en ik ben getrouwd met mijn neef die uzbeeks is,

het is wellis waar wel mijn achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter achter neef,

waar we zijn gesplitst weet ik niet presies maar het kan goed mogelijk zijn dat het rond de tijd van Adam saws. was.

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.