Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe weg naar een echte moslim..

 Post Reply Post Reply
Schrijver
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De weg naar een echte moslim..
    Geplaatst op: 31 maart 2003 om 21:54

Hoe kunnen we ons zelf veranderen zodat we een echte moslim worden. Wat zijn de practische stappen en wat kunnen we DOEN zodat allah (swt) onze situatie ook zal veranderen....

Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2003 om 21:56

Dhr. Amr Khaled heeft een bericht de wereld ingestuurd waarin hij de moslim jongeren aanspreekt om ook daden te verichten op de weg naar een goede moslim inshallah

islaam.nl geeft via deze link de volledige tekst weer van de boodschap van Amr Khaled http://www.islaam.nl/umah.doc

Terug naar boven
sabri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2003 om 23:52

Via de tv station IQRAA worden dagelijks vanaf 23:00 tot 23:30 (Nederlandse tijd) de toespraken van Dhr. Amr Khaled  uitgezonden, hierin worden de boven genoemde onderwerpen uitgebreid behandeld.

Terug naar boven
Moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2003 om 20:38

Aselaam Alykom

Ik heb een vraagje ,als iemand mij vraagt wat is de Islaam wat moet ik dan antwoorden om die mensen te raken .

beslama

 

Terug naar boven
mo7ammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2003 om 22:38

Asalaam Alykom

Je hebt een goede vraag.

je kan zeggen dat het de enige echte geloof is want  alsje de plichtingen echt uitje hart verricht dan zulje echt voellen dat  er een macht bestaat waarje in geloofd dat is wat ik kan bedenken voor derst moetje bij verzinnen heel veel succes.

Moge Allah je helpen insh'allah

Asalaam Alykom 

Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2003 om 00:18

Beste Moslima,

Asalaam alaikoum...

Over onze Islaam valt zoveel moois en prachtigs te vertellen dat het niet mogelijk is om het hier in een paar zinnen neer te zetten.

Wat ik je kan meegeven. vertel over de mooie kanten van onze islaam en niet direct vertellen over de straffen en de dingen die je MOET doen en dingen die je NIET moet doen. dat zijn plichten en rechten die stapsgewijs in het leven van een "nieuwe" moslim worden toegepast.

Je kan beginnen bij de definitie van de naam Islaam, de naam is afkomstig van het woord salaam en dat betekend vrede. Islaam is DE levenswijze die volledige geluk kan verwezenlijken HOE?? kleine voorbeeld: een vrije vertaling van een hadith van rasul (saw) zegt dat een moslim pas een een echte moslim is wanneer hij hetgene wat hij voorzichzelf wenst en begeert ook zijn medemens (broeder) toewenst. stel dat de hele wereld alleen dit stukje zou volgen dan konden we samen het ultieme geluk van een samenleving bereiken.

ik hou het hierbij voor nu en inshallah kunnen we meer behandellen...

salaam alikoum

Terug naar boven
mo7ammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2003 om 20:35

Asalaam 3alykom

Islam volgen is makkelijk en voor sommige ook moeilijk het ligt aan jet zelf hoeje het bekijkt. Je kan gewoon zeggen de daden van de profeet te volgen klaar, maar of het lukt dat is de vraag.

Hoe vaak je aan Allah(swt) denkt hoe vaak hij aan jou denkt.

Je moet islam niet zo moelijk nemen gewoon je polichten volgen en dat is het wel vanuitje hart.

ik stop er weer mee . moge Allah iedereen helpen om z'n imaan te versterken.

Salaam 3alykom

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2003 om 14:43

 

Asalaam oualaikoum....

Beste broeders en zusters....

Ik heb een vraagje...misschien een rare vraag..maar ik wil hem toch stellen en hoop dat iemand hier een reactie op kan en wil geven....

Wij moslims hebben het mooiste geloof...als je als moslim wil leven moet je ook de regels naleven die verplicht zijn...en ik vind dat als mensen de islam willen praktiseren....ze eigenlijk geweldige mensen kunnen zijn...bijv met een goede persoonlijkheid...mensen met principes...de meeste vredelievende mensen...de meest eerlijke mensen...etc...

Maar het gaat helemaal niet zo goed met ons moslims over de hele wereld....de meeste mensen misbruiken de islam...en gebruiken het wanneer het hen uitkomt...maar dat is fout...de meeste moslim mannen weten heel goed wat een vrouw niet mag...en soms verzinnen ze dingen en noemen het verplichtingen van de islam....maar over hun verplichingen hoor je ze niet...en als ze een keer een zonde begaan dan hebben ze altijd een zogenaamde geldige reden....het zijn mannen die mogen alles he!!!

Nog iets anders...hoe komt het dat moslim landen de meeste mensen rechten schenden...bijv saoedi arabie...die doet dat voortdurend...de mensen zijn daar zo wreed tegen hun bevolking...alleen wil ik niet gelover dat dat van de islam moet...saoedie arabie...is toch het land dat de shariaa als wet gebruikt...ik vraag me ook af...waarom doen al de moslim landen het slechter dan de westerse landen....hoe komt het nou....het doet mij echt pijn...als ik hoor dat ze op tv...zo over de islam praten maar eigenlijk het alleen bij praten laten....

Ik hoop insha'allah hier antwoord op te krijgen...

ouasalaam oualaikoum...Fatiha....

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.