Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

muziek vasten verbreken?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: muziek vasten verbreken?
    Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 05:53

 

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakattuhoe

ik hoorde net van een vriendin van mij(moslima) dat als je muziek luisterd dat dat je vasten verbreekt. maar kijk. ik heb les muziek 1 x in de week, en de aula op school draaid altijd muziek. als ik in de super de boer loop is daar altijd muziek.. en iederrn tegen woordig met hun mp3's maakt hun niet uit dat je vals zingt,, ze zingen alles door elkaar.? maar dat verbreek jevasten tog niet? wallahoe 3alam

en als je expres naar muziek luisterd is dat haraam??? ken veel mensen die wel gewoon muziek luistern ook al is het haraam, omdat zee niet echt praktiserend zijn...gair inshallah.

inshallah kan iemand mij hier verder mee helpen

barakaAllahoe fiek(ee)

 

wa salaamoe alaikum

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 05:59

wa'alykoem asalaam warahamtullah wabarakatoeh, het horen van muziek verbreekt geen vasten, wat vasten verbreekt is bekend, eten, drinken en gemeenschap hebben. luisteren naar muziek is wel haraam.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 06:02

na3em

aghie barakaAllahoe fiek.. maar hoe komt ze dr bij dan? ze heeft zelf van haar broer zei ze, en haar broer is  praktiserend alhamdoulillah, omdat ze zelf luisterde toen zei haar broer dat ze haar vasten had verbroken.,, maar heeft iemand

daliel??

wa salaamoe alaikum

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 06:18

de definitie van vasten is het zich onthouden van eten, drinken en geslachtsgemeenschap om daardoor dichter bij Allah te komen. dat is algemeen bekend, wie beweert dat iets anders ook het vasten verbreekt, moet met bewijs komen.

sommige mensen zeggen dat gel, parfum of tanden poetsen het vasten verbreken, maar daze zaken zijn noch eten, noch drinken, bij tanden poetsen moet je gewoon niets doorslikken.

hier zijn veel vragen over de ramadan te vinden: http://www.al-yaqeen.com/openramadan.php?lnk=bibliotheek/ram adan/faq&sub=Veel%20gestelde%20vragen&pic=agenda/vrl ogo.jpg

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 07:55

in de naam van allah de barmhartige de genadevolle.

salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe.

djazakallahoe gairen aghie. heb er veel aan gehad barakAllahoe fiek :)

wa Salaamoe alaikum war'hamtoe allah

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Raih�n Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raih�n Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 09:42

Assalaam aleikum

 

Het is sowieso beter om tijdens de maand ramadan je afzijdig te houden van "wereldse" zaken zoals muziek ( en dan bedoel ik dus zelf muziek maken of thuis beluisteren). uitzondering is islamitische muziek.

Eigenlijk geldt dat voor je hele leven hoe moeilijk het ook is toch???

salaam

Raih�n

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.