Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

kruistocht

 Post Reply Post Reply
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: kruistocht
    Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 14:34
07 Oktober 2005 13:23
"Bush handelt in opdracht van God"

LONDON President Bush moest Afghanistan en Irak aanvallen in opdracht van God. Ook heeft God hem gezegd dat hij moet helpen bij de stichting van een staat voor de Palestijnen. Bush zou dat hebben gezegd tijdens een ontmoeting met de Palestijnse president Abbas in 2003.

De onthulling wordt gedaan in een BBC-documentaireserie, die vanaf maandag wordt uitgezonden. In het programma zegt de Palestijnse minister Shaath dat Bush beweerde dat hij geregeld contact heeft met God.

Volgens het Witte Huis heeft Bush nooit zoiets gezegd. Washington doet de beweringen over Bush af als "absurd".

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 15:17

Daarom heb ik altijd gezegd dat het jammer en dom is dat Bush Irak binnenviel. Hij haalde in zijn eigen naam God binnen. Gelijk alle vrijheidsstrijders in Irak.

Lood om oud ijzer, en het resultaat is bloed.

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 16:51
En als het waar zou zijn?
Niet dat ik dat geloof maar dit telt wellicht niet echt ik ben maar een echte heiden.
Maar stel nu dat het waar zou zijn?
Hoe kunnen we dat uitvogelen?
Laten we zeggen dat niks kan zijn zondr toestemming van Allah.
In dat geval vind Allah het dus oke dat de VS elk land kan vernietigen.
En dat is zeker het geval  op dit moment.
Waarom doet Bush dit trouwens niet?
Zou het kunnen zijn dat hij nog iets van een ethish besef heeft?


Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 17:19
Leg eens uit?
Als Allah het niet goed zou vinden dat de VS het meest machtige land is van de aarde waarom gebebeurd dan dit?


Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 18:52
Heb jij het einde dan al gezien, Latifah?

Als ruimdenkend (nou ja...) mens ben ik geneigd Bush te verguizen, maar
er zit iets in. Ik lees in de Bijbel dat machthebbers slechts macht hebben
omdat God hen dat voor kortere of langere tijd gegund heeft. En ik acht
het zelfs niet uitgesloten dat Bush werkelijk opdrachten van God uitvoert.
Wat weten wij? Wij zien slechts hele kleine stukjes van dit moment door
een troebele bril. God heeft het totaaloverzicht en kent het scenario.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 19:01
Bush dacht dat hij het voor God deed... Volgens mij is hij iemand of iets kwijt...
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 19:10
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Heb jij het einde dan al gezien, Latifah?

Als ruimdenkend (nou ja...) mens ben ik geneigd Bush te verguizen, maar
er zit iets in. Ik lees in de Bijbel dat machthebbers slechts macht hebben
omdat God hen dat voor kortere of langere tijd gegund heeft. En ik acht
het zelfs niet uitgesloten dat Bush werkelijk opdrachten van God uitvoert.Wat weten wij? Wij zien slechts hele kleine stukjes van dit moment door
een troebele bril. God heeft het totaaloverzicht en kent het scenario.
Wel een rare gedachte als je meent dat Jezus (vzmh) die volgens jullie deel uitmaakt van de Goddelijke drie-��nheid (en dus God is volgens jullie) Bush opdracht geeft om duizenden mensen te vermoorden. Jullie rekenen Mohamed (vzmh) er altijd op af dat hij oorlogszuchtig was enz enz...maar nu ken je dezelfde oorlogszuchtige status ook nog eens aan Jezus (vzmh) toe als je beweert dat Bush in opdracht handeld van Jezus (vzmh). En zeg nou niet dat hij misschien handeld in naam van de vader of de heilige geest en dus niet in de naam van de zoon. Ik meen me te herinneren dat enkelen van jullie hier op het forum riepen dat Jezus (vzmh) liefdevol en ��n al liefde liefde en nog eens liefde was. Jezus (vzmh) riep jullie toch op om jullie vijanden lief te hebben en om ze de andere wang toe te keren? Zou wel een beetje raar zijn als hij dat zelf niet zou doen.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 19:14
Sommige machthebbers doen gewoon maar zonder zich om God te
bekommeren, anderen denken dat ze in speciale opdracht van God
handelen. In ieder geval hebben ze macht, hetgeen hen om een voor mij
onbegrijpelijke reden kennelijk door de Almachtige gegund is....
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 oktober 2005 om 22:57
Een van mijn moslimvrienden zei dat God Amerika gebruikt om de moslim te tuchtigen.
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 03:30
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Een van mijn moslimvrienden zei dat God Amerika gebruikt om de moslim te tuchtigen.
Ik geloof er niks van dat jij Islamitsche vrienden hebt. En zeker g��n praktizerende.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 03:41
Waarom niet?
KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 03:41

salam

maschallah rahil rahman, je zegt niets dan de waarheid.

en ove die bush, is het algemeen bekend, hij is helemaal ziek in zijn hoofd en dan jammer dat zoveelmensen hem volgen.

salam

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 03:55

Je geeft me een groot compliment door te stellen dat ik niets dan de waarheid spreek. Toch klopt dit niet. Niets menselijks is ook mij vreemd.

Dat Bush ziek is in zijn hoofd is niet algemeen bekend. Er is mij geen enkel medisch rapport bekend waaruit zijn ziekte zou blijken.

 

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 04:14
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Waarom niet?
Omdat door bepaalde dingen die jij zegt een praktizerende Moslim nooit lang bevriend met jou zou kunnen blijven.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 05:25
Leuk, die cirkelredeneringen:

1. pietjepuk heeft vriendschap met moslims
2. Rahil Amin zegt: ik ben het niet met je standpunten eens, pietjepuk
3. Rahil Amin zegt: praktizerende moslims kunnen geen vrienden zijn met mensen met zulke standpunten
4. ik, Rahil Amin, bepaal wat praktizerende moslims zijn; dat zijn nl. mensen die net zo denken als ik
5. pietjepuk, ik kan geen vriend met je zijn als praktizerende moslim
6. jij kunt, pietjepuk, geen vrienden hebben die praktizerend moslim zijn, want die denken allemaal net als ik

hoezo, narrowminded
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:08

En toch heeft Rahil gelijk ; het is geen cirkel.

Hoezo straf voor de moslims.

Olie en democratie.



Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:13
Amerika is in de greep van de waanzin. Het land is verworden tot een corrupte plutocratie die de wereld bedreigt met op hol geslagen imperialisme."

Deze woorden zijn van prof. Karel van Wolferen (UvA). In zijn boek 'De ondergang van een wereldorde' (Contact; EUR 19,90) klaagt hij George W. Bush en de neo-conservatieven keihard aan, zonder een blad voor de mond te nemen. Amerika is het land van de kwaaddoeners:

"Er is een nieuwe klasse van inhalige plutocraten opgestaan, die met geleend geld solide bedrijven heeft gekocht en verhandeld en een imperium heeft opgebouwd op basis van financi�le verslagen in plaats van technologische kracht of kennis van de markt".
en: "In werkelijkheid is de structuur van het (Amerikaanse) kapitalisme rot. En dit kapitalisme is bewust vanuit Amerika de hele wereld over gejaagd".

Waar het huidige kabinet in Nederland zijn idee�n vandaan heeft over de verzorgingsstaat en het ontmantelen van de (magere) resten daarvan, is wel duidelijk. Zijn Balkenende en De Hoop Scheffer nog niet onlangs de kont van Bush c.s. wezen likken?

"Amerika is", zo stelt Van Wolferen vast, "In een nationale, collectieve waanzin terecht gekomen. Na de val van de Sovjet-Unie heeft de democratie helemaal niet gezegevierd, want het machtigste land heeft zich ontpopt als EEN PLUTOCRATIE MET CORRUPT, MILITAIR IMPERIALISME ALS UITKOMST, en niemand ziet het omdat er WAANZIN heerst".

"Dit hele proces culmineert nu in het presidentschap van George W. Bush, zo ongeveer de slechtste president uit de geschiedenis." en: "De regerende kliek heeft zijn zaakjes goed voor elkaar, is corrupt, met allerlei banden tussen politiek en olie, tussen politiek en zware industrie." En: "In wezen is er hier sprake van een groot complot."

"ER IS INMIDDELS EEN KLEINE KASTE VAN ONMETELIJK RIJKE AMERIKANEN, DIE DE DIENST UITMAAKT EN EEN VERWOESTENDE UITWERKING HEEFT OP DE REST VAN DE WERELD."

Nu te koop in de boekhandel.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:13

President Bush niet man van oplossingen. Hij is zelf onderdeel van het probleem.


Volgens sommige bronnen op het Internet is in Chicago de grand jury van federale aanklager Patrick Fitzgerald sinds 2 augustus bezig om leden van de regering Bush wegens allerhande illegale activiteiten voor het gerecht te dagen, en het onderstaande bericht lijkt er op te duiden dat deze zaak in een stroomversnelling is geraakt. President Bush lijkt niet langer de man van oplossingen. Hij is zelf onderdeel van het probleem.

Door correspondent Tom-Jan Meeus

WASHINGTON, 7 OKT. Het is tegen donderdagnacht als opnieuw een bericht in de categorie machtsmisbruik en Republikeinen binnenkomt. Eerder deze
week was er al nieuws over de uitdijende strafzaak tegen de Texaanse Republikein Tom DeLay (nu verdacht van witwassen van campagnegeld) en de vervolging van een Witte Huis-medewerker, David Safavian. En dan wordt bekend dat Karl Rove, de rechterhand van president George W. Bush, opnieuw zal worden verhoord in de affaire rond het lekken van de naam van een geheim agente van de CIA.

Het is de voorlopige slotsom van enkele bewogen weken. Affaire na affaire breekt uit. De ene keer is het corruptie in de hoogste kringen van de Republikeinen, de andere keer ondermaats overheidsoptreden met dramatische gevolgen in New Orleans, de volgende keer een politiek-filosofische clash in de rangen van de Republikeinen over het conservatieve gehalte van het Hooggerechtshof.

Leiderschap is gevraagd. Maar president Bush, zoals een waarnemer deze week opmerkte, is niet langer de man van oplossingen. Hij is onderdeel van het probleem. Het leidt tot het type crisis dat alleen in abstracte zin bestaat. Niemand oogt paniekerig, de straatverlichting doet het gewoon, de hamburgerconsumptie vertoont geen schommelingen. Maar evengoed hangt er een mineurstemming. Het is hetzelfde gevoel dat je al langer met de oorlog in Irak hebt, zei een andere waarnemer: that non winning feeling.

Die oorlog bezorgde de president al langer gestaag dalende populariteitscijfers - maar zijn machtsbasis is de laatste weken minder solide geworden. Van de corruptieaffaires is vooral de val van DeLay pijnlijk. Hij wordt verdacht van het witwassen van campagnegeld. DeLay haalde veel geld voor de Republikeinen binnen en bezorgde de president stabiele meerderheden in het Huis.

Hoe instabiel de Republikeinse gelederen zijn geworden, werd duidelijk na de keuze van Bush' juridisch adviseur Harriet Miers voor het Hooggerechtshof. Veel conservatieven waren deze week teleurgesteld. In eerste instantie lieten aarzelende politici de kastanjes uit het vuur halen door conservatieve bloggers. Maar nu die zich massaal tegen de keuze van de president keren, hebben de eerste senatoren zich openlijk bij hen gevoegd. Oud-leider Trent Lott van de Republikeinen in de Senaat heeft al gezegd dat hij tegen Miers zal stemmen, een lange rij Republikeinen heeft twijfels uitgesproken. De benoeming van Miers lijkt voorlopig niet in gevaar (ze heeft steun van Democraten), maar het vertrouwen dat Bush in zijn conservatieve achterban genoot is in ��n week gedecimeerd.

En dan is er de gevoeligste zaak: die van Rove. Deze fikser uit Texas, brein achter het electorale succes van Bush in Texas en bij presidentsverkiezingen, kreeg gisteren te horen dat hij voor een vierde maal verhoord zal worden in een onderzoek naar het lekken van de naam van een CIA-undercoveragent. In die zaak draait het om wraak van de regering - op een ongehoorzame ambassadeur.

Deze ambassadeur, Joseph Wilson, maakte enkele maanden na de inval in Irak in 2003 bekend dat inlichtingen over Saddams pogingen nucleair materiaal in Afrika te kopen bewust door de regering waren overdreven. Bush had in diverse toespraken verteld van deze Iraakse pogingen. De ambassadeur had het zelf op verzoek van de CIA onderzocht. Nadat hij een opiniestuk in The New York Times publiceerde dat Saddam zulke pogingen niet had gedaan, werd de identiteit van zijn vrouw, een geheim agente van de CIA, in verscheidene kranten onthuld. De CIA deed aangifte, onderzoek werd gestart. Een verslaggever van Time Magazine verklaarde dat Rove de identiteit van de agente bevestigde, zonder dat Rove overigens de naam van de vrouw noemde.

Niet alleen werd gisteren bekend dat Rove, nu het einde van het onderzoek nadert, opnieuw gaat getuigen. Maar ook dat hij dit op eigen verzoek doet, en dat hij niet de gebruikelijke garantie van strafrechtelijke immuniteit heeft gekregen, die men als getuige altijd krijgt. Deze feiten leidden tot de speculatie dat Rove op het punt staat formeel te worden aangemerkt als verdachte. Hij zou meineed hebben gepleegd door in eerdere verklaringen te hebben ontkend met journalisten over de CIA-agente te hebben gesproken. In dat geval is zijn vertrek uit het Witte Huis haast onvermijdelijk. Het zou betekenen dat de president
in enkele weken zijn belangrijkste Texaanse steunpilaar in het Congres �n het Witte Huis verliest. Terwijl zijn conservatieve achterban op het punt van muiten staat.

En intussen blijven de affaires zich aandienen. Vandaag verschijnt ex-Witte Huis-medewerker David Safavian voor de rechter. De zaak wordt gezien als de eerste in een reeks tegen de Republikeinse toplobby�st Jack Abramoff - de beste vriend van de Republikeinse fondsenwerver Tom DeLay. En gistermiddag zette Bush in een toespraak nog uiteen dat de Amerikaanse inlichtingendiensten de laatste jaren zeker tien Al-Qaeda-aanslagen hebben voorkomen. Maar tegelijk werd het Witte Huis in verlegenheid gebracht door een spionageaffaire in de eigen staf. Een medewerker van vice-president Cheney wordt er van verdacht jaren geheime informatie naar de Filippijnen te hebben overgebracht. Het wekte alweer niet de indruk van een regering die is voorbereid op een terroristische aanslag. En toen moest het nieuws over een nieuwe terroristische dreiging in New York nog binnenkomen
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 11:17
toch wel bijzonder dat Bush in eigen land zo op de korrel genomen kan
worden.....Misschien is er in amerika een restant van democratie. In ieder
gevqal is er vrijheid van meningsuiting ook mbt de president. In welke
islamitische staat is dat ooit vertoond?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.641 seconden.