Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Trouwen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Trouwen
    Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 10:56

In de naam van Allah de meest barmhartige de meest genadevollle

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe.

Inshallah verkeren jullie in goede gezondheid en imaan.

met mij is alhamdoulillah alles goed. mag niet klagen

Mashallah hoor steeds vaker dat mensen willen trouwen? Allahoe akbar!

was wel even benieuwd

* wie er getrouwd is
* wie wil trouwen
* en wie helemaal niet aan trouwen denkt
* ik ben getrouwd geweest

veeeellllleeeee weten mijn optie al

maar qadr Allah maar mijn optie is IK WIL TROUWEN inshallah.. maar allah heeft voor ieder zijn lot.

gair inshallah

ik hoor van jullie mijn BROEDERS EN ZUSTERS

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 16:12

Assalaamoe ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoehoe,

Wel lieve oegty Najiha,

Zelf ben ik nog niet getrouwd en wil het zo houden inch'allah tot mijn studies af zijn.

Dus denk ik nu nog niet echt aan trouwen en probeer ik mij eerst te focussen op mijn studies en als die af zijn dan ben ik er wel klaar voor inch'allah maar Allahoe e3lem met de qadr van ALLAH kan alles veranderen in een mum van tijd , Allahoe E3lem en dus gewoon afwachten wat het lot brengt (Allah)

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 06:15

 

Asalaamoe alaikum

Mashallah oegty moge Allah je een mashallah praktiserende vrome moslim broeder schenken inshallah

ameen

xxxx je honey babe Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 06:21

Wa ehleykoomoe salaam warahmatoelah Wabarkatoehoe,

Amien en jou ook,

Goede mannen zijn er voor goed vrouwen en omgekeerd ook goede vrouwen zijn er voor goedde mannen. En moge allah dit waarmaken inch'allah en schenkt allah al mijn moslim broeders en moslima zusters dit toe

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 06:22
ameen
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 06:26

 

Alles is voorbestemd, wees geduldig en doe veel doe3a's. Moge Allah je doe3as verhoren, zonder doe3a's ben je nergens. Ameen.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 07:45
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Alles is voorbestemd, wees geduldig en doe veel doe3a's. Moge Allah je doe3as verhoren, zonder doe3a's ben je nergens. Ameen.

Assalaamoe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoehoe,

Idd oegty klopt...

Zie topic "De waarde van een DUA"...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 11:09
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 

Alles is voorbestemd, wees geduldig en doe veel doe3a's. Moge Allah je doe3as verhoren, zonder doe3a's ben je nergens. Ameen.

ameen

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Loubnatoun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Loubnatoun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 17:09
Ik ben hand gevraagd en inshallah ga ik binnenkort zewzia tekenen, wanneer weet ik nog niet, maar komt inshallah wel goed.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 20:32

Spannend, Loubna! Veel geluk!

(Wat is trouwens "zewzia" precies?)

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Abd van Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 82
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd van Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 23:16

assalaam alaikum warahmatukahi wa barakatuh broeders en zusters:)

een stem erbij voor het gedeelte "wie wil er trouwen".
insha Allah geeft Allah subhana wa ta'ala de mogelijkheid om over enkele jaren te huwen. als insha Allah mijn opleiding goed loopt en ik in staat ben zelfstandig te wonen hoop ik zo snel mogelijk een goede vrouw te trouwen, maar we weten nooit waar Al Qadar ons brengt, zolang wij maar vragen om het goede en ons best doen voor Allah subhana wa ta'ala zal het insha Allah wel goedkomen:)

ma'a salaama:)

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2005 om 02:46

nou ik ben nu iets meer dan een jaar getrouwd, met iemand die toen geen papieren had maar wel een mashaAllah man hoor, heb nu een baby van nu alweer bijna 4 maanden alhamdolillah, maar dat wisten jullie vast al hihi.

ik zou wel willen weten voor wie het trouwen met een gepractiseerde broeder een probleem is,

denk je dan nee hij moet papieren hebben of

denk je Allah leid mij inshaAllah.

djazakAllahu wa gair.

 

 

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2005 om 02:48
o jah ik houd heel veel van om mensen te koppelen mischien komt dat omdat ik nog een heel kwartet met mannen heb (allemaal zijn ze naar mijn man gegaan of ik voor ze kon gaa zoeken, maar natuurlijk dat doe ik graag!)
Terug naar boven
Loubnatoun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Loubnatoun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2005 om 12:19
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Spannend, Loubna! Veel geluk!

(Wat is trouwens "zewzia" precies?)

 

Dank je Martinuzz.............

Zewzia betekend dat je gaat trouwen op papier, snap je..........

Groetjes Loubna

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2005 om 19:29

Dank je.

Ik vermoedde wel zoiets.. een soort van verloving of misschien echt een huwelijkscontract.

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 05:12
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 11:02
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 05:23

 

leuk toch....

en wat is jouw keuze??

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 05:40
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 11:01
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 05:46

Hihi nou aghie Nak laten we hopen voor je dat het gelukkig getrouwd zal worden in de toekomst! Bi ithnillah. Moge Allah je een rechtschapen vrouw schenken Ameen en voor de oegties een rechtschapen man in ieder geval voor degene die zich in die fase van het leven bevinden...

Voorlopig kies ik voor optie 3 , ik vind het best zo :) Alhamdulilah

Assalamoe3leikoem...

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 05:51
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 11:00
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 05:58

Ha ha grappenmaker daarom zei ik nou in de toekomst optie 4 inscha allah.

Inscha Allah bi ithnillah...

Fi Amanillah...

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 07:05
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:59
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 07:29

Jij niet meer snappen yek, ok Ikke uitlegge Optie 4 voor jou in de toekomst. ikke kieze optie 3 waga? Helder me laa?

Hahaha je spoort zeker niet...En optie 5 die bestaat niet. Laten we het erop houden dat Allah Ta3ala zegt: "Goede mannen voor goede vrouwen en goede vrouwen voor goede mannen" In soera An Noer maar nu weet ik even niet uit het hoofd welke vers?

Inscha Allah gayr...ewa duidelijk rogh( je verstaat doch wel berbers wala?)

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 08:09
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

(...)

. Laten we het erop houden dat Allah Ta3ala zegt: "Goede mannen voor goede vrouwen en goede vrouwen voor goede mannen" In soera An Noer maar nu weet ik even niet uit het hoofd welke vers?

(...)

Qur'�n, 24:26 (s�ratu n-n�r):

"De slechte vrouwen voor de slechte mannen en de slechte mannen voor de slechte vrouwen; en de deugdelijke vrouwen voor de deugdelijke mannen en de deugdelijke mannen voor de deugdelijke vrouwen. Diegenen zijn los van wat de mensen zeggen. Voor hen is vergeving een eervol onderhoud."

(Het stuk er net voor gaat vooral over laster bedreven door mensen zonder dat zij kennis hadden omtrent de feiten.)

(heel makkelijk gecopy-paste uit een andere post van mij op het forum )

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 08:48
Thnx, zal t onthouden vers 26..
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 08:59

haha  inderdaad de zoveelste topic, haha wel grappig eigenlijk, hoe oud ben je eigenlijk oeght Najiha, omdat je wilt trouwen?

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 10:08
In eerste instantie geplaatst door dienares

haha  inderdaad de zoveelste topic, haha wel grappig eigenlijk, hoe oud ben je eigenlijk oeght Najiha, omdat je wilt trouwen?

Asalaamoe alaikum

hahhaa mashallah

aan trouwen is geen leeftijd verbonden lieve oegty,,,(niet dat het er wat toe doet maar ik ben zelf 16)

weet je een is er klaar voor op zijn 25ste pas. de andere heeft op 15 jarige leeftijd al een kind. gair inshallah

voor ieder zijn QADR(lot)

wa Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

Najiha

 

AMeen op de du3aa's

 

btw. welke optie 5 hij is zker gevaarlijk... wajouw ik heb nooit een optie 5 gemaakt

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2005 om 09:53

hahaha heb je gelijk in Oeght.

Ewa hierbij, Moge Allah swt je inshAllah een vrome man schenken.

Iemand die je goed zal behandelen, iemand die je accepteert zoals je bent, iemand die zielsveel van je zal houden, iemand die je respecteert, diegene die jou hart verlangt...

Amin inshAllah...

El gair inshAllah....

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe.

 

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2005 om 10:18
In eerste instantie geplaatst door dienares

hahaha heb je gelijk in Oeght.

Ewa hierbij, Moge Allah swt je inshAllah een vrome man schenken.

Iemand die je goed zal behandelen, iemand die je accepteert zoals je bent, iemand die zielsveel van je zal houden, iemand die je respecteert, diegene die jou hart verlangt...

Amin inshAllah...

El gair inshAllah....

Wa alikoem salam warahmatoelahi wabarakatoehoe.

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

Allahoemaa ameeen,

BaraAllahoe fiekee voor je mashallah du3aa oegty en voor jou het zelfde inshallah.

ameen

 

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe

je zusje in de islaam

Oegt_Najiha (K)

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Moslim0ana Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslim0ana Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2005 om 10:51
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

In de naam van Allah de meest barmhartige de meest genadevollle

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe.

Inshallah verkeren jullie in goede gezondheid en imaan.

met mij is alhamdoulillah alles goed. mag niet klagen

Mashallah hoor steeds vaker dat mensen willen trouwen? Allahoe akbar!

was wel even benieuwd

* wie er getrouwd is
* wie wil trouwen
* en wie helemaal niet aan trouwen denkt
* ik ben getrouwd geweest

veeeellllleeeee weten mijn optie al

maar qadr Allah maar mijn optie is IK WIL TROUWEN inshallah.. maar allah heeft voor ieder zijn lot.

gair inshallah

ik hoor van jullie mijn BROEDERS EN ZUSTERS

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe

Najiha

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.