Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verkracht

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verkracht
    Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 15:44
Laa hawla wa la quwatta illa bi-Allah

Hieronder een artikeltje hierover; zij kan een abortus nemen volgens sommige geleerden, het is toegestaan volgens hen in het geval van het voorkomen van een groot probleem en stress, als zij vreest om de schuld te krijgen of andere redenen die haar veel problemen kunnen veroorzaken. Dit moet wel voor de 40 dagen gebeuren, en zeker voordat de ziel wordt ingeblazen.

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=bro wse&QR=13317&dgn=4

Moge Allah haar bijstaan en haar ajr geven voor de moelijke tijden.

Salaam aleikoum


Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 07:40

salaam aleikum elhamdullilah dat de islam zo goed en barmhartig is he mashaAllah inshaAllah zal deze zuster de juiste keuze maken en zeg tegen haar dat ze het istikariah gebed verricht en inshaAllah zal ze het juiste doen inshaAllah je mag me ook haar tel nummer geven via de pm private message ghair inshaAllah wantdan bel ik haar even mocht ze steun willen hebben

Ik wens haar verder heel veel succes en inshaAllah zal ze en goede beslissing maken amin

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 08:00

Selam Alleykum, nogmaals........

1.5. Abortus, toegestaan of niet?

Abortus is binnen de Islam tot op een zekere hoogte toegestaan, indien het leven van de vrouw in gevaar komt. De meeste geleerden hebben besloten dat de bezieling (Allah�s geest) de scheidslijn is die bepaalt of abortus toelaatbaar is of niet. Bij sommigen ligt de grens op het einde van de 4de maand, anderen beperken de periode tot 40 of 50 dagen. Dit hangt samen met de religieuze visie op de geboortebeperking. Vanaf de periode dat de vrouw bevrucht is, telt men 120 dagen, en dat is de tijd waarin de ziel wordt ingeblazen door Allah. In bekende hadiths* komt dit voor: "De schepping van ieder van jullie vindt plaats in de buik van de moeder, dit gedurende 40 dagen in de vorm van een levenskiem, daarna is hij even lang een klonter, daarna is hij even lang een klompje vlees; vervolgens wordt er een engel naar hem toegezonden die hem de levensadem (r�h) inblaast�"

Dus, men kan hieruit besluiten dat vanaf de bevruchting tot de periode van 120 dagen vruchtafdrijving mag toegepast worden. Na die periode is abortus verboden, behalve wanneer het leven van de moeder gevaar loopt. In de Koran staat over deze situatie: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan." In geval van verkrachting is vruchtafdrijving toegestaan. Uiteraard, beschikt de vrouw niet alleen over een stoffelijk lichaam, maar heeft ze ook een geestelijke natuur. Het is ondraaglijk om een kind te moeten dragen op zo�n onwaardige manier. De vrouw treft in zo�n geval geen enkele schuld en heeft dus nood aan alle beschikbare hulp van omstaanders. http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/abid1.htm

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 08:08

Selam Alleykum,

Voor alle zussen, wie het wel is overkomen en wie niet; verkrachting heeft niks met uiterlijk te maken, hoofdoeken,leeftijd, mooi of niet mooi etc. Het is het middel tot...meer niet.

Het gaat om macht, het overmeesteren,de angst... wat de dader aantrekt. Ze hebben gewoon een kronkel in hun hoofd.Hun karakter is zo gammel als het maar kan, geen zelfwaardering, en iemand die zich zo beter voelt,door dit te doen, dan wil je al helemaal niet weten hoe laag zijn zelfwaardering is.

Wat mij betreft; de jongeheer eraf. Alhamdoeliha krijgt iedereen zijn straf.

Wa'Selam  

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2005 om 17:09
Salaam wa aalekoem mijn lieve broerders en zusters in de islam

Dazakoem Allah wa gairan voor al jullie super lieve reacties en jullie medeleven (l)
Ze heeft het gister aan der ouders verteld nou aan haar moeder en die heeft het tegen haar vader gezegt ze kunnen naar de politie gaan en noem maar op maar ze willen dat allemaal niet want e willen de band in de familie niet verstoren enzo ze proberen haar nu zo ver van hem af te houden maar Inchallah komt alles goed

Nou ik kan jullie zeggen dat het er helemaal niks met uitelijk te maken heeft. amal draagt zelf geen hoofddoek maar loopt egt niet ik starkke kleren rond ofso nee integendeeeeel!!!

Het is haar lot van Allah swt het kon iedereen overkomen.!  mij, jou,ons iedereen.

Moge allah wst over ons waken en ons beschremen in GTST

Asma




(ps. najiha is jou sit 2X overkomen en je hebt me niks verteld??? raar hoor maul me z.s.m. als je dit lees)






�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 03:18

In eerste instantie geplaatst door Assie




(ps. najiha is jou sit 2X overkomen en je hebt me niks verteld??? raar hoor maul me z.s.m. als je dit lees)


 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe lieverd. van mijn neven heb ik nooit verteld. maar van die andere wel 100% zkkr weet je die keer voor de zomervakantie had ik je aan de telefoon en toen begon ik gelemaal hyper te ventileren??? en had toen nog wat verteld maar dat is een zaak tussen allah subhanAllah wa ta3alah en mij, en jij weet het nu dus ook,, maar over die 2de keer 100% ik heb je verteld. wallahoe 3alem ik mail je nog wel inshallah. trouwens heb je me mailtje van gister ontvangen ik druk zo op zenden, en opeens mijn hele pc loopt vast maar weet niet of je m wel of niet hebt ontvangen,, ik ga nu even verder met het lezen van mijn 55 mailtjes wajouw... haha gair

wa alaikum Salaam

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 03:25
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:54
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 07:07
salaam aleikum de meeste ouders zijn bang.... voor zon man
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 07:13
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum de meeste ouders zijn bang.... voor zon man


wa alaikoem salaam

Dat is helemaal erg. De vader van het meisje staat niet alleen. Ik als broeder sta in ieder geval achter hem. En met z'n allen zijn we sterk met behulp van Allah, subhanahoe wa ta ala inshAllah.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 07:16

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Indien dit verhaal klopt en ik neem aan dat dit de waarheid is, begrijp ik deze reactie niet.

Bij de Marokkanen draait zoals altijd alles om eer. Natuurlijk mogen ze niet naar de politie gaan, want dan komt iedereen het te weten dat haar oom dat heeft gedaan, en nog erger, dat dat meisje geen maagd meer is. Wat zullen de mensen hierover wel niet zeggen? Ooh nee, aanzien & eer is belangerijk, en het zou natuurlijk een schande zijn als de mensen te weten zouden komen dat ze ontmaagd is terwijl ze niet eens getrouwd is.

De Marokkanen moeten eens gaan leren om niet maar steeds aan zichzelf te denken, maar ook anderen. Wat dat betreft ben ik het dus helemaal niet eens met de reactie van haar ouders. Maar dit was te verwachten... Helaas

Gayr InchaAllaah.


Moge Allaah soebhana wa ta3ala InchaAllaah over haar waken, Amien !!






Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 07:17

Inscha Allah, maar zoals je zelf wel weet beste broeder blijven dit soort zaken taboe in onze cultuur, Inscha Allah zal dit in de toekomst veranderen Ameen!

Moge Allah deze zuster en haar familie bijstaan en behoeden van al het kwade Ameen

Fi Amanillah,

Wa salaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 07:39
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:53
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 07:44

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ennehhh hoe wou je dan uitleggen dat het meisje ineens zwanger is -oops-

Misschien dat ze haar wel met iemand laten trouwen. Ik kan er alleen maar over speculeren. Het wordt dat de mentaliteit van de Marokkanen op dit gebied eens zal gaan veranderen.


Gayr InchaAllaah.


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 07:50
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:53
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 07:56
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ennehhh hoe wou je dan uitleggen dat het meisje ineens zwanger is -oops-

Het wordt dat de mentaliteit van de Marokkanen op dit gebied eens zal gaan veranderen.


Gayr InchaAllaah.


Jullie Zuster Fi Dien!!

Mee eens zuster, de marokanen maken zich te veel zorgen over wat anderen zullen denken. Welzijn van je gezin is veel belangrijker, vergeet wat anderen zullen vinden. Iedereen zal ooit wel een keer wat meemaken waardoor ze er anders naar gaan kijken. Trouwens wat je ook doet, je doet het toch nooit goed dus er zal altijd gepraat worden. Als je zorgen maakt om wat mensen van je gaan denken dan kan je beter je eigen graf graven.

Wa salaam.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 07:58

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Wa alaikoem salaam wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

Nou dan moet ze wel heel snel zijn. Ik hoop dat je geen gelijk hebt want je kan toch niet zo gaan "spelen" met het arme kind.
Het meisje zal al een trauma hebben opgelopen en begrip en ouderlijke liefde is lijkt mij nu heel belangrijk. Ze moeten laten zien dat dit zo niet kan en dat het wel hun dochter is bij wie iets verschikkelijks is aangedaan.
Dat er geen politie bij mag komen oke, maar laat dan op een of andere manier HEEL DUIDELIJK MAKEN aan die gast dat hij met zijn vieze vuile poten van mijn zuster moet afblijven(en van iedereen)...

SubhanAllah

 

Ik hoop ook maar dat ik geen gelijk heb. En voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Er moet ook een signaal afgaan naar de dader dat dit dus helemaal niet kan !!!!

Ik snap helemaal niet dat moslims dit kunnen doen.......
Dat ze dit op hun geweten kunnen hebben.......

Gayr InchaAllaah .....


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 08:52

Voor de personen die zeggen dat je de baby/foetus mag weghalen: onze profeet (sallalaho alayhi wasalam) heeft nooit zo een smerige fatwa gegeven, de metgezellen ook niet, zelfs niet in dit soort ernstige gevallen. Het weghalen is haraam en zorgt er alleen maar voor dat dingen in de doofpot worden gestopt.

 

Laat deze gek die het meisje heeft verkracht worden beoordeeld volgens het Islamitisch recht. Geef hem aan bij de geleerden onder de broeders in Nederland, en we zullen zien of die Marokkaanse culturele BS niet meteen zal veranderen. De keus is aan ons moslims of we wel of niet volgens de Islam willen leven.

 

Kiezen we voor pappen en nathouden, weet dan dat dat niet volgens de Islam is.

 

Sterkte aan het slachtoffer en dat je je niet moet laten overhalen om onislamitische maatregelen te nemen. Zo kom je dieper in de problemen. De Islam is er omdat Allah het beste wil voor man en vrouw. Kies je voor een andere oplossing dan de Islam, weet dan dat Allah je kindje het leven heeft geschonken. En Hij (swt) alleen beslist over leven en dood.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 09:12
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Voor de personen die zeggen dat je de baby/foetus mag weghalen: onze profeet (sallalaho alayhi wasalam) heeft nooit zo een smerige fatwa gegeven, de metgezellen ook niet, zelfs niet in dit soort ernstige gevallen. Het weghalen is haraam en zorgt er alleen maar voor dat dingen in de doofpot worden gestopt.

Selam alleykum,

Dan raad ik jou aan om je toch wat beter te verdiepen; dit is geen 'smerige fatwa'.Lekker taalgebruik,en behoorlijk 'narrow minded' in de Heilige Kor'aan staan alle zaken die in onze levens aan bod kunnen komen, ook deze, binnen bepaalde grenzen en onder bepaalde voorwaarden. Abortus is onder bepaalde omstandigheden toegestaan binnen ons geloof.Alahamdoeliha,Allah (swt) is alles voorzienend.Sla ook even de hadith na over de ziel etc.Vergelijk wat zaken.

Of wil jij stellen dat vrouwen hetzelfde zijn als dieren? Dat wij geen geest hebben,die onze Schepper Allah(swt) heeft gegeven? Allah(swt) heeft ons hersens gegeven om deze te gebruiken,we zijn geen robots,keuze's maken tussen alles wat op je weg komt.

Wa'Selam 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 09:33
Er zijn grenzen Django, iedereen kan de Koran interpreteren op zijn eigen manier. Maar dat is niet de bedoeling toch?!

Abortie omdat het leven van de moeder in gevaar is, okay! Dat kan. Maar abortie met als reden: verkracht door oom. Dat ben ik nog niet in de hadith tegengekomen. Of abortie met als reden: bang voor familieruzies. Deze redenen voor abortie zijn niet van de Islam.

Hoe kom je erbij dat vrouwen voor mij net dieren zijn? Maar als jij net als kimmie jezelf onder de dieren rekent, zal ik jullie beiden voortaan als dier beschouwen. Leg dus geen woorden in mijn mond die ik niet heb gezegd.Je begint op die manier al aardig op de kufaar te lijken. Op hun goedkope manier proberen ze ook al de moslims de mond te snoeren. En jouw advies aan het verkrachte meisje levert niets positiefs op voor haarzelf of haar kind.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 10:07

Selam Alleykum,

Ook goeienavond,wat je zegt ben je zelf. Ik geef je een bron,discusseer dan met mij over de bron,wel zo netjes.En ik geef je verdere suggesties, de ziel (het is nog niet een kind), de geest van een vrouw, dieren? je stelt dat zelf, met je antwoord, (komt zo over)alsof ze alleen maar zwanger is, net een dier, zonder enig gevoel over toedracht.En dan heb ik het letterlijk over dieren, niet een biologische defintitie.   

Mijn advies? Is mijn advies niet, heb wat gezocht en ben nog aan het zoeken.Maar wat ik stel zit meer in dan je denkt, die is is precies om wat er staat, je bent verkracht en je draagt het kind van je verkrachter, dit is geestelijk ondraaglijk, praktisch ook, wie is de vader etc.naam, vragen, ongehuwd alleen zijn, etc. strookt niet. Huwlijk omdat op te lossen, zit je weer met de intenties, zuiver zijn.Die zuster heeft een trauma, voor haar hele leven. 

Familieruzie? en dat vraag je aan mij? 1, niet eens gezegt, 2. aangeven die vent, openheid, familie? daar hoort openheid in en rechtvaardigheid in.Een familie hoort die vent in de ban te doen, pertinent.En beste broeder, haar leven is drastistisch veranderd, de maling aan cultuur, maar je hebt er wel mee te maken, dus ze moet  en strijden om zelf niet gek te worden en van alles wat je voelt en denkt en je hebt ook nog eens een buitenwacht.

Doe mij een plezier, hou je beledigingen voor je, behoorlijk kinderachtig.

 

Wa'Selam

 

   

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 10:15
Ik begon niet met het beledigen. Wanneer iemand zaken aan de Islam toeschrijft die er niet in thuis horen, dan vat ik dat op als een belediging naar Allah en Zijn Boodschapper toe.

Jij begint dan opeens over dat vrouwen net dieren zijn. Dan beledig je jezelf en geef je mij de schuld. Raar.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 10:45

Asalaam Aleikum,

Ik vind dat die zuster aangifte moet gaan doen bij de politie!!!! Heel dat gedoe over taboes binnen de marokkaanse cultuur moet zeker in dit geval aan de kant worden gezet in plaats van te denken van ja maar wat zullen de mensen wel niet denken als ze weten dat ze ontmaagd is...zoals al eerder is gezegd...een dikke buik kan je ook niet verbergen en om haar ff snel met iemand te laten trouwen lijkt me al helemaal geen optie omdat ik denk dat de meeste mannen het niet zouden aandurven. Het welzijn van deze zuster is VEEL BELANGRIJKER dan wat de buren of andere familieleden of voor mijn part de gehele marokkaanse gemeenschap ervan zou vinden. Deze zuster heeft gemeenschap gehad tegen haar wil in en de dader moet openlijk aan de schandpaal genageld worden zodat desnoods de gehele marokkaanse gemeenschap te weten komt wat hij voor een waardeloze nietsnut is!!!!!

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 10:52
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Asalama alykoum wahrahmatoe Allahie wabarakatoe

Beste oegtie Latifah als ik het goed lees is deze mosnster haar oom want ze zegt 3mo dus ik denk dan niet dat haar ouders zouden zeggen trouw met hem??

Wa gair inshallah

 

 

Assalamoe Alaikoem aghy,

3amo hoeft niet perse je oom te zijn. uit beleefdheid zeggen kinderen tegen oudere mensen (vrienden van de ouders bv) ook 3amo of galto (vrouw)

Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 12:19
In eerste instantie geplaatst door Django

In de Koran staat over deze situatie: "Diegene die zich in een noodsituatie bevindt, zal geen zonden begaan bij het toepassen van wat niet is toegestaan."


Een ethisch heel mooie uitspraak en vergelijkbaar met de manier waarop Jezus de schriftgeleerden en farizee�rs van repliek dient aangaande de wetten van de sabath. De mens is er niet om de wetten te dienen, de wetten dienen de mens.

Maar altijd zijn er weer mensen die zichzelf (en dus hun interpretaties) belangrijker vinden dan de arme drommel die het leed moet dragen.
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 13:02

Selam Alleykum

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik begon niet met het beledigen. Wanneer iemand zaken aan de Islam toeschrijft die er niet in thuis horen, dan vat ik dat op als een belediging naar Allah en Zijn Boodschapper toe.

Zo vat de profeet (vzmh) zaken niet eens op,dus wie ben jij en wie ben ik.

Dit is een forum, en iedereen is op de weg om iets te leren. Ik zet een bron neer, dan kan je normaal reageren,lezen, en het ontzenuwen, dat kan niet want ...hier staat dit of dat. Heel normaal,dan leren we allemaal nog eens wat.Je bent tot nu toe met niets inhoudelijks gekomen.Een gesprek, een discussie,zaken met elkaar vergelijken, met zijn allen weten we meer, opbouwen.Hoe jij reageert, nu weer 'De Profeet....' Smerige fatwa' 'Koefaars' 'hard op weg' 'Bla,bla,Bla!!' , doe normaal, we zijn vrij om onze mening te uiten.Misschien zou je eens moeten gaan lezen hoe de Profeet (vzmh) met mensen sprak en hoe hij mensen op hun fouten wees.

Tot op dit moment heeft niemand gerageerd, dit staat hier of dat staat daar geschreven, bepaalde bronnen om wat te zoeken etc.Zo kan je een mening of iets dat je leest afwegen, overwegen, aan nemen of van de hand doen aan de hand van andere hadith's, en dit in een vriendelijke, open en respectvolle communicatie.    


Jij begint dan opeens over dat vrouwen net dieren zijn. Dan beledig je jezelf en geef je mij de schuld. Raar.

Ik schreef en nu voor de derde keer, dat je met je reactie, dat indirect stelt, en ik beargumenteer dat.Als je bijvoorbeeld leest in het geen wat er geschreven staat over dat vrouwen niet alleen een stoffelijk lichaam zijn, de opmerking staat in die lijn.

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 15:11
Salaam wa aalekoem

ELHAMDOEILAH ZE ZIJN HET ER OVER UIT ZE GAAN ICNHALLAH AANGEFITE DOEN BIJ DE POLITIE

Wanneer en waar weet ik niet maar ik hoop dat deze schurk en vuile vieze indivudu gepakt wordt inchallah

Machallah zuster en broerders voor al jullie steun en toevertrouw

Mag Allah swt jullie belonen met al jullie wensen en jullie beschremen tot jullie laatste adem

Oegt Fi Din

Asma
�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 15:13

In eerste instantie geplaatst door django

Dit is een forum, en iedereen is op de weg om iets te leren.

 

Ik ben daar niet zo zeker van. Niet iedereen heeft die bedoeling.

 

In eerste instantie geplaatst door django

we zijn vrij om onze mening te uiten

 

Natuurlijk ben je dat. Maar laat alsjeblieft de Islam erbuiten als je geen keiharde bewijzen hebt dat de Profeet datgene wat je zegt ook daadwerkelijk zelf heeft uitgevoerd/bevolen.

 

Van het net geplukte fatwa�s met fouten erin helpen ook niet echt mee om tot een goed besluit te komen waarmee het meisje geholpen kan worden. Wat haraam is in de Islam moet haraam blijven, ook al zit je op de maan. Uitzonderingsgevallen voor abortus zijn bekend bij de geleerden, in de Shariah en in de Islamitische jurisprudentie. Maar een onschuldig kind met de verkeerde intentie doden, al is de bevruchting pas 1 minuut geleden geschied, dat recht heeft niemand. Allah gaf het een leven met een reden.

 

Door het ontbreken van een rechtvaardige Khalifa als hoofd van een Islamitische Staat en als spiritueel leider voor de moslims, zal het misschien moeilijker zijn om rechtvaardig te laten oordelen in een verkrachtingszaak als deze. Doet het slachtoffer nu aangifte zal ze de normale weg moeten bewandelen van de rechtbank tot en met de getuigen en het vonnis. Het westerse straffensysteem verschilt op dit moment niet met die in de moslimwereld. Haar verkrachter zal over niet al te lange tijd weer vrij rondlopen.

Zolang de rol van een GOD niet zwaar genoeg wordt meegewogen in een maatschappij, zullen verkrachters en moordenaars misschien wel even achter de tralies verdwijnen�maar zolang overspel en homoseksualiteit niet ook worden aangepakt, is het dweilen met de kraan open. Deze misdaden vallen nl. ook onder de zware misdaden die de normen en waarden in een maatschappij doen vervagen.

 


  

 

Ik reageer zoals ik aangesproken wordt. Vind je dit een normale vraag om aan iemand te stellen?: �Of wil jij stellen dat vrouwen hetzelfde zijn als dieren?�

Je probeert ook dit keer weer een man/vrouw ding van de zaak te maken. Het is geen man/vrouw ding! NU NIET, TOEN NIET EN NOOIT NIET! Probeer dat eerst eens uit je hoofd te zetten. De Islam is er gekomen voor de man, de vrouw, en verder alles wat er nog meer op aarde rond loopt. Allah houdt rekening met alles en iedereen. Je lijkt soms wel op een van die ori�ntalisten.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 15:33

Salaam Aleikum

tja ze ka het doen aangifte bij de politie vaak lopen die lui snel weer rond en dan komen ze weer vrij en dan hebben ze een goeie advocaat en staat dat meisje voor schut omdat ze niet geloofd word en dan is al de moeite om niets tevends is er ook een hoge beroep in nederland en daar kan hij alsnog weer worden vrijgesproken mijn ervaring is slecht met de politie je geeft bewijzen maar toch word er gezegd een moeilijke zaak en zo worden de leugenaars geloofd helaas maar ja Allah is het die het laatste oordeeld elhamdullilah

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2005 om 04:01
In eerste instantie geplaatst door het licht

Salaam Aleikum

tja ze ka het doen aangifte bij de politie vaak lopen die lui snel weer rond en dan komen ze weer vrij en dan hebben ze een goeie advocaat en staat dat meisje voor schut omdat ze niet geloofd word en dan is al de moeite om niets tevends is er ook een hoge beroep in nederland en daar kan hij alsnog weer worden vrijgesproken mijn ervaring is slecht met de politie je geeft bewijzen maar toch word er gezegd een moeilijke zaak en zo worden de leugenaars geloofd helaas maar ja Allah is het die het laatste oordeeld elhamdullilah

wa aleikum salaam

We weten allen niet hoe het afloopt (Allahoe A3lam), maar het beste is om aangifte te doen. Hij heeft iets verschrikkelijks gedaan en hij dient daarvoor gestraft te worden. Je zorgen maken wat andere mensen over je zullen zeggen moet je echt niet tegenhouden om aangifte te doen. HIJ MOET GEPAKT WORDEN EN GESTRAFT WORDEN. 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
sabrye Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabrye Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2005 om 06:01

Meid ik vindt het heel erg voor je ik heb hier geen woorden voor, maar als je van zo iemand een kind hebt zou je dan nog wel normaal kunnen leven je word dan altijd herinnerd aan die beest..... en volgens mijn is het zoals het hier een paar keer is gezet wel toegestaan om abortus te doen

Je had ergens geschreven dat ze het wil houden omdat het de lot van Allah is maar geloof je zelf dat Allah zo iets vies heeft gewild nee ik zelf denk dat het de werk van saytan is MAAR Allah ouhallam

 moge Allah swt  haar bij staan InschAllah 'amin'

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.