Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenZwarte gat

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nelmesri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 54
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zwarte gat
    Geplaatst op: 18 november 2003 om 11:05

Zwart gat

 

Een zwart gat, diep en smal wachtend op een bewoner.

Alleen, naakt, gewikkeld in een witte doek word je langzaam in het gat neergelegd, hulpeloos, eenzaam, zand word over je heen gegooid, het word steeds donkerder, je hoort de laatste voetstappen weggaan, je bent nu alleen, niemand die je kan helpen, niemand die kan horen!

 

Waar zijn de mensen voor wie jij je je uitsloofde? Weg!

Waar zijn je ouders voor wie jij je gebed uitstelde? Weg!

Waar zijn je vrienden(innen) voor wie jij je tijd met hun bestede aan films en Allah s.w.t vergat? weg!

 

En Allah die jij vergat, is er nog altijd, om jou te belonen of te straffen!

Maar je bent nu alleen

Spijt! Dat is wat je voelt

Spijt is nu te laat gekomen, en als en had zijn ook te laat!

 

Waar is je moed gebleven? Waar zijn al die jaren gebleven die jij dacht nog  te kunnen meemaken?

Dacht jij soms te kunnen beslissen over de dood? De DOOD komt onverwachts, het is je vriend, als je volgens de voorschriften van Allah s.w.t en zijn profeet s.a.w.s hebt geleefd het is je vijand, als je niet volgens de voorschriften van

Allah s.w.t. en zijn profeet s.a.w.s hebt geleefd!.

 

Is dit wat je wilt? Een zwart huis met jou zwarte daden? Een huis vol afschuwelijke verrassingen!

Ik hoop voor je dat je daden net zo wit zijn als het witte doek waarin jij gewikkeld wordt.

Denk goed na lieve zuster/ broeder over alles wat je aan het doen bent, is het goed of slecht? Er komt een dag wanneer jij alleen bent met jou koffer van daden,

Zorg ervoor dat het uitpuilt van de goede daden, dat is je enige redding van de hel!

 

Denk vooral niet, ach hoofddoek draag ik wel als ik 25 ben, en bidden doe i wel op m'n 20ste,

Wat maakt jou er zo zeker van dat je nog zo lang te leven hebt?

 

De dood komt wanneer Allah s.w.t dat wil, en dat kan over een seconde, minuut of uren of dagen zijn!

Denk goed na zuster/ broeder, we profiteren van alles wat

Allah s.w.t ons heeft gegeven, en doen niks of weinig terug.

Denk goed na zuster/ broeder over de dag waarop iedereen voor

Allah s.w.t staat!.

Denk goed na zuster/ broeder! Voor het te laat is en er geen weg TERUG is!!!!!!!

 

 

 

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 21:31

Salamoen Aleykum

Nelmesri jouw verhaal=.

Ik wil ook een paar dingen kwijt en inshallah leren jij en anderen hier ook weer wat bij. Ik spreek met je in het verhaal omdat dat makkelijker voor mij is dus niet persoonlijk opvatten a.u.b.

Als je teveel slechte daden hebt gedaan komt er op de dag van wanneer je je verantwoording moet afleggen aan Allah(s.w.a) een man/vrouw die heeeel vies ruikt en heeeeeel lelijk is. Jij gaat dan zeggen: wie ben jij die zo vies stinkt en zo zwart is ga weg van mij, ga weg. En dan hoor je een stem zeggen: dan zijn jouw daden.

Als je goede daden hebt gedaan komt er op de dag van wanneer je je verantwoording moet afleggen aan Allah(s.w.a) een man/vrouw die heeeel schoon ruikt en heeeeeel mooi eruit ziet is. Jij gaat dan zeggen: wie ben jij die zo lekker ruikt en zo mooi is, soebhanAllah. En dan hoor je een stem zeggen: dan zijn jouw daden.

Bovendien waarom zou je aan iets werken wat MOGELIJK komen gaat zoals ik ga dit of dat worden ik ga op mijn 25 zo doen, terwijl je ook kan werken voor iets wat ZEKER komen gaat-------------------------------------------------------- ---> D E A T H

Als ik iets verkeerds heb vermeldt het dan a.u.b.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 22:00
Dit is de drijfveer in je leven??? Angst, ANGST, ANGST!


Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 22:36

Beste Saviourmachine,

helaas is dat de wijze waarop bij veel moslims in nederland de islam is bijgebracht.

Vrede,

Amier.

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 00:32

Salaam Alaikum,

Dit komt niet overeen met hoe ik islam beleef en zie.
Ga zelf opzoek naar wat de ware aard van islam is,nelmesri.
Lees boeken,praat zoveel mogelijk met positief ingestelde broeders en zuster.

Ik zat in zo'n zwart gat voordat ik islam leerde kennen.
Niet nadat ik het leerde kennen.

Bidden is voor mij kontakt met mijn Rabb,en vaak ook ontspanned
en velichtend InshaAllah.

wa salaam,

polymorph



 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
nelmesri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 54
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 12:34

 

salaam oe ele'ykoem zusters en broeders

ik heb jullie reactie gelezen maar ik denk dat ik verkeerd word begrepen. ik heb het over als je in de graf zit.

en islam wat jij heb geschreven is waar dat weet ik ook wat ik er me bedoelde is denk niet aan deze wereld maar aan als je overlijd wat heb je dan bereikt van neem zoveel mogelijk goede daden mee.

en polymorph jij begrijp het helemaal niet want ik zit niet in een zwarte gat ik heb alles gaat goed elhamdoelillah

en amier voor het duidelijkheid gaat over als je in je graf zit niet over hoe de islaam bijgebracht is.

maar ik begrijp jullie reactie ik val jullie niet aan  dat wil ik effe voor duidelijk bij zeggen

de zwarte gat is je graf ik hoop dat jullie mij begrijpen

ik begrijp de islaam 

ik geloof dat er 1 god is  mohammed (s.a.w) zijn boodschapper is

 

salaam oe ele'ykoem.

Terug naar boven
nelmesri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 54
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 12:44

salaam oe ele'ykoem

en amien ik bedoel neem zoveel mogelijk goede daden mee want jij loopt een pad af en de dood komt jou tegemoed wanneer het jou dag is weet alleen ALLAH s.w.t

ik hoop dat jullie mij nu begrijpen met het zwarte gat. Als er nog meer onduidelijkheden zijn mail me maar of als ik jullie verkeerd begrijp reactie zijn altijd welkom

nelmesri

Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 13:00

Assalaam aleikoem

Angst is niet het juiste woord denk ik het is meer ONTZAG voor ALLAH swt.

 

Salaam Esther

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 16:20

Salamoen Aleykum

Ja nelmesri ik begreep al dat het over de graf ging en juist daarom vond ik het verhaal zo mooi en kloppen.

En mensen spreken steeds over angst dus ik zeg het zo: Ik HOU van Allah(s.b.w) van zijn perfectie en gewoon van alles hoe wijs en hoe leerzaam en hoe mooi. Maar ik heb vreselijke angst voor ZIJN straf. En dat is denk ik wat de meeste bedoelen als ze over angst hebben in islam. Maar je hoort ook angst te hebben hoor, wie durft hier te beweren dat hij/zij niet bang van iemand zou zijn als hij zegt hem/haar in het vuur te gooien en dat ook daadwerkelijk kan!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
nelmesri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 54
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 20:42

salaam oe ele'ykoem

dankje wel islam voor jou reactie maar heb vertrouwen in ALLAH s.w.t want hij heeft voor alles wat er gebeurd een reden.

ik had het gevoel dat ik verkeerd werd begrepen met het gedicht

maar nog maals bedankt mag allah jou leiden in deze leven en jou bescherming geven tegen het kwaade

salaam oe ele'ykoem

 

Terug naar boven
Bibi Naeem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 22:38

Hoi,

DIT IS ZO MOOI.

...
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 22:50

Assalaam alaykoum wr wb, zuster Eshter,

Ben het volkomen met je eens, en de ontzag wordt uitgedruk in Liefde, onvoorwaardelijke liefde inshaAllah, dat voor alle Moslims geldt.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Ikzalz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 februari 2004
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2004 om 07:20

slm lieve mensen,

waarom proef ik zoveel angst? Hebben jullie ook hoop voor het hiernamaals? Het lijkt wel alsof Allah buitengewoon willekeurig handelt! Waarom vraag je hem niet waar je straks terecht komt, als je het wilt weten? Als hij liefde voor mensen heeft, waarom zou je het hem niet vragen? Het lijkt me een van de belangrijkste dingen!

 

 

Terug naar boven
nelmesri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 54
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2004 om 16:03

salaam alaikoem

ik ben niet bang voor de dood als het mijn dag is aangebroken heb ik vreden mee

wat ik er mee bedoel is denk goed na voor het te laat is neem zo veel goede daden mee inplaats van zondens

 

alaikoem wasalaam

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2004 om 03:02

 

Asalaam wa alaikoum wrb....

Nelmesri agie djazakulahi voor dit mooie stuk....ik zie het niet als angst....het is meer een herrinering voor mensen die vergeten wat er allemaal kan gebeuren als je straks inderdaad in je graf ligt. Het is de waarheid, niemand kan je straks helpen als je het moeilijk hebt. Je hebt weleens van die mensen die zeggen het is moeilijk om in nederland als een goede moslim te leven omdat de verleiding hier te groot is waardoor je zondes gaat plegen, maar dan denk ik en straks als je in de hel zit welke verleidingen gaan jou eruit halen. We vergeten te veel wat straks onze eindbestemming is en dit is geen angst dit is een herinnering voor ons zodat we onze best doen om het goede te doen in plaats van het slechte....

P.s. ISLAM jouw stuk is ook heel mooi...

Macha Allah....

Oualaikoum asalaam

Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Ikzalz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 februari 2004
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2004 om 09:06

Beste Fatiha,

Onder aan jouw stukje lees ik dat je Allah ervaart d.m.v. voelen. Als christen ervaar ik God ook. Hoe beleef jij dat voelen? Zou je daar eens iets over kunnen schrijven? Voelen betekent namelijk dat iemand ook dichtbij je is, anders voel je niet zo gek veel...! De zon is iets wat je ziet, hoewel de blinde hem alleen voelt.... Zie jij jezelf tegenover Allah als een blinde?

Ik denk met jou dat onze eindbestemming van groot belang is. Het is ook niet iets waar we per definitie bang voor moeten zijn! Toch is het wel nodig dat je weet waar je terecht komt. Anders ga je in angst leven. Jij schrijft dat je die angst niet hebt... hoe kijk je dan tegen de dood aan?

Groet Peter

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2004 om 09:55

Beste Peter...

Ten eerste wil ik effe melden dat je me verkeerd hebt begrepen. Ik voel wel degelijk angst voor de dood natuurlijk, omdat ik bang ben dat ik nog niet genoegd goede daden heb verricht ten opzichte van de zondes die ik heb gepleegd hoe klein ze ook zijn of hoe groot ze ook zijn. Ik wil natuurlijk pas dood gaan als ik zeker ben van mezelf dat ik voldoende berouw heb getoond aan allah voor alle foute dingen die ik gedaan heb. Maar wat ik wil is niet belangerijk. De dood ligt niet in mijn handen. Daarom zie ik deze topic en de tekst daarvan als een herrinering van wat moet ik straks zeggen tegen allah als hij me ondervraagt.

Hoop dat ik hiermee wat beter te hebben uitgelegd m.b.t. de angst die ik zelf wel zeker heb.

En dan antwoord op je vraag: Onder aan jouw stukje lees ik dat je Allah ervaart d.m.v. voelen. Als christen ervaar ik God ook. Hoe beleef jij dat voelen? Zou je daar eens iets over kunnen schrijven? Voelen betekent namelijk dat iemand ook dichtbij je is, anders voel je niet zo gek veel...! De zon is iets wat je ziet, hoewel de blinde hem alleen voelt.... Zie jij jezelf tegenover Allah als een blinde?

Hoe ik het ervaar als voelen Beste Peter ik heb niet altijd geleefd als praktiserende moslima. Ik heb heel lang andere gedachtes gehad over de islam en over het leven en over pebaalde zaken waarmee je te maken krijgt in dit leven. Er zijn een aantal zaken gebeurt waarbij ik niet meer wist wat te doen. Toen ben ik in contact gekomen met een moslim via internet waaraan ik al mijn vragen heb gesteld die ik al een tijdje had. Ik heb daar geweldige antwoorden op gekregen en is mij geadviseerd om mijn gebeden op tijd te verrichten, allah vragen om hulp. Tijdens mijn gebeden heb ik gevraagd om hulp, ik voelde dat allah me zag ik voelde dat allah achter mij stond ik voelde dat allah dat alles goed kan komen met geduld en met vertrouwen in Allah. Ik voelde zijn aanwezigheid, ik voelde zijn liefde voor mij om vol te houden en te geloven dat een einde zal komen en moeilijke situaties. Ik ben ook door die gebeden sterker geworden, als ik nu terug kijk naar een aantal maanden terug dan sta ik versteld hoe ik dit heb doorstaan. Elke keer weer als ik het moeilijk heb dan vraag ik om hulp en hij maakt het makkelijker voor me. Er zijn vele andere zaken waarvan ik weet en zeker ben dat die van allah komen.

Bij een heleboel handelingen is er elke keer weer een stemmetje dat mij laat afvragen of ik ergens goed aan doe of niet en dat maakt heel veel indruk op mij omdat ik voel dat allah wil dat ik geduld heb en dat ik me best moet doe om slechte handelingen achter me te laten. Ik voel zijn liefde, ik voel het elke dag elke keer weer, het is een soort rust dat ik krijg in mijn hart. Een soort rust dat allah ziet wat er gebeurt en dat ik weet dat allah bepaalde zaken afkeurt zaken waarbij niemand mij kan helpen, zaken die je helemaal tot aan de grond halen en allah maakt me sterk door het makkelijker voor me te maken waardoor ik sterker word. Ik heb ook een heleboel smeekbede verricht en elke dag merk ik weer dat allah het hoort en die dingen die ik vraag aan allah, die maakt hij makkelijker voor me. Elke dag voel ik zijn aanwezigheid, ik voel zijn liefde, ik voel ook zekerheid dat alles in de handen van hem ligt dat gevoel dat houdt mij sterk. Ik hoef hem niet te zien, ik voel het ook als ik droevig ben en dan stuurt hij iets wat ook heel klein is waar niemand eigenlijk veel waarde aan hecht wat mij in mijn hart dringt, iets wat mij weer positief maakt en weer het gevoel geeft dat ik moet volhouden, dat maakt mij ook al weer sterk, gek is dat jah je zult misschien denken deze meid is echt gestoord maar dat is echt niet zo. Het gevoel is er gewoon nu ook en ben ook blij dat je die vraag stelt.

Maar Peter ik hoop dat ik hiermee antwoord heb gegeven op je vraag, als je nog meer wilt vragen dan merk ik dat wel he???

met vriendelijke groet Fatiha...

P.s ieder ervaart het gevoel anders ik ervaar het zo en ik ben daar dankbaar voor.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2004 om 12:36

Je hebt het heeel mooi en duidelijk uitgelegd mijn oeghtie Fatiha, mashAllah!!

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2004 om 14:09
Masha Allah!
Terug naar boven
Ikzalz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 februari 2004
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2004 om 11:24

Beste Fatiha,

Ontzettend gaaf dat je zo eerlijk en open reageert op mijn vragen. Blijkbaar heeft het je zelf veel te zeggen. Er spreekt voor mij ook echt een stukje overtuiging uit.

Ik geloof ook echt dat je God zo kunt ervaren. Ik ervaar Hem Zelf ook, misschien soms op een wat andere manier dan jij. Ik ervaar hem vaak (niet altijd) direct. Natuurlijk spreekt Hij als Schepper van hemel en aarde ook door de natuur. HEt is helemaal niet gek dus dat jij zijn stem ervaart en zijn nabijheid voelt in zingen van vogels, enz.

Dat we God/Allah (gzh) kunnen ervaren en dat Hij leeft, zijn we over eens, maar hoe weet je nu zo zeker dat de koran het woord van God is? Ik leef zelf sterk vanuit de bijbel. Voor mij is dat Gods woord, omdat Hij daardoor tot mij spreekt. Het verteld mij hoe te leven, met God om te gaan en vooral mijn eeuwig heil of zaligheid te vinden, zodat ik in de hemel mag komen. Ik lees graag weer wat van je!!

Groet,

 

Peter 

Terug naar boven
el oegt fatima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2004 om 15:13

wa salaam aleikum,

Fatiha, oegti, je hebt het prachtig neergezet! Het gevoel dat ik van binnen kreeg kan ik niet beschrijven.Shoekran!

moge Allah (swt) jouw zondes vergeven, je daden belonen en je dromen verwezenlijken insallah!

salaam,

oegtek fi dien Fatima

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2004 om 03:33

Asalaam wa Alaikoum wa Rahmatulahi wa Barakatuh,

Allereerst mijn broeders en zusters djazakulahi  ghairan voor jullie reacties. En peter ik ben blij dat je zelf ook ervaart en begrijpt wat ik beschreven heb.

Het gevoel dat ik voor de islam heb is als het ware een completering in mijn hart, Allah is de Vergevensgezinde, de Geprezene, de Alziende, de Alwetende, de Kenner van het waarneembare en onwaarneembare. Allah (swt) laat zijn dienaren nooit in de steek. Vergeet je Allah, dan vergeet Allah jou. Gedenk je Allah in voorspoed, dan zal Allah je gedenken in tegenspoed.

En dan nu antwoord op je vraag Peter:< maar hoe weet je nu zo zeker dat de koran het woord van God is?


De Qor-aan is zoals geen ander boek bewaard gebleven. Voor een moslims is dit niets nieuws omdat Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zelf heeft gezegd dat Hij het zal bewaren en beschermen.
In de Qor-aan staat (interpretatie ervan):

"Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de Qor-aan) hebben nedergezonden. En Voorwaar Wij zijn daarover zeker de Wakers."

De Koran is zo goed bewaard dat niet alleen de originele tekst is bewaard gebleven maar ook alle verwante informatie die belangrijk is om de tekst te begrijpen.

De Qor-aan is het ware een woord van Allah, gezonden met een boodschap aan de mensheid. Het geeft aan welke richtlijnen de mens moet aanhouden om een goed leven te leiden. Dit geeft rust en vrede in de harten van de mens. Allah (Geprezen en Verheven is Hij) is onze Schepper en weet daarom wat wij als mens nodig hebben, het is belangrijk te bestuderen wat deze mooie boodschap inhoudt, zodat we ons leven op de juiste wijze kunnen indelen

Zodra men de achtergrond kent over de situatie waarin de Moslims verkeerden en hoe Allah (Geprezen en Verheven is Hij) met al Zijn Wijsheid hierop de Qor-aan heeft geopenbaard, zien we hoe wij (meer dan 1400 jaar later) nog steeds de vruchten plukken van de opbouw waarmee de Qor-aan is nedergezonden. Allemaal moeten wij groeien of we nu geboren Moslims zijn of pas later tot de Islam zijn wedergekeerd.

De Qor-aan is heel duidelijk en makkelijk te begrijpen maar we moeten er wel wat moeite voor doen en we moeten er voor openstaan en niet meteen opzoek gaan naar wat men zo fout wil vinden aan de islam, maar zodra je de waarde en de schoonheid ziet van de Qor-aan, het Woord van Allah (Geprezen en Verheven is Hij), realiseer je pas wat een zee aan kennis voor ons opengaat. Zoveel informatie en richtlijnen vinden we terug in de Qor-aan. Een onuitputtelijke bron aan kennis Elhamdoelilah.

In de Qor-aan staat:

"Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden." (2:2)

De koran is een richtsnoer. Ik probeer te leven volgens de regels van Allah maar ik ben nog bij het begin ik voel wel en merk het ook dat Allah  de wegen voor me opent om steeds sterker te worden en steeds meer kennis op te doen over de islam. Ik maak het nu nog mee als vallen en opstaan.

"Deze (Qor-aan) is een duidelijke aanwijzing voor de mensheid en Leiding en Barmhartigheid voor een volk dat overtuigd is." (45:20)

Ik ben er van overtuigd dat Allah dit boek heeft nedergezonden met als doel om mij en mijn moslimbroeders en zusters te leiden zodat we onze leven leiden als  oprechte moslims zodat we het ware geluk zullen proeven die de islam biedt. En met geluk bedoel ik bijv: de echte liefde die je kan voelen en hebben in een huwelijk dat volgens de regels van de islam tot stand komt. De tevredenheid die je voelt als je als een eerlijk mens door het leven gaat.

Het beste leven dat je kan leiden is leven volgens de regels die allah heeft gesteld in zijn boek...en de voorbeeld die hij heeft gezonden De Profeet Mohammed (swt).
 

Beste Peter ik hoop dat ik hierbij een antwoord heb gegeven op je vraag..als je nog vragen hebt...dan hoor ik het wel...

En peter ik heb bij dit stukje wat teksten gebruikt..die ik gelezen heb die over de koran, Allah en de islam gaan...de tekst sluit helemaal aan bij mijn gevoel... Ik hoop dat je dit ook aanneemt als antwoord op je vraag...

Fatiha 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Ikzalz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 februari 2004
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2004 om 05:31

Beste Fatiha,

Superbedankt voor je reactie. Het is uitgebreid en het geeft me een beter zicht op jouw leven uit de koran. Je schrijft dat Allah je leven kan leiden door Zijn woord. Dat denk ik namelijk ook... toch is er voor mij nog een ander belangrijk punt. Ik ben benieuwd hoe jij daarover denkt. Het gaat om Jezus. Voor mij is Hij het vleesgeworden woord naast de bijbel. In (het boek) openbaring staat: 'het getuigenis van JEzus is de geest van profetie'. Dat kan volgens mij alleen omdat Jezus ook God is.

Hoe zie jij dat m.b.t. Mohammed, is de getuigenis van hem ook ge�nspireerd? Ik bedoel niet de koraan, maar gewoon zijn persoonlijke woorden! Zijn er vandaag nog mensen volgens jou die door de inspiratie van God kunnen spreken?

 

Groeten,

Peter

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2004 om 07:17

 

Hallo beste Peter,

Ik dank je voor je reactie en ik ben blij dat ik antwoord heb kunnen geven op jouw vraag en dat je hiermee een beter zicht heb gekregen op mijn leven uit de koran.

En dan nu een je vraag:<Zijn er vandaag nog mensen volgens jou die door de inspiratie van God kunnen spreken?

Peter bedoel je hiermee of er mensen zijn die zich zelf god kunnen noemen omdat ze geinspireerd zijn door de koran.

Ik geloof dat er maar 1 god is en dat is Allah. Ik geloof dat mohamed (swt) zijn boodschapper is om de islam aan het volk te verkondigen. Ik geloof dat Allah een boodschapper op de wereld heeft gezet om een voorbeeld voor ons te zijn zodat wij zien en weten en kunnen nalezen hoe onze leven te leiden. De leven van de profeet is de verwante informatie die belangrijk is om de tekst van de koran te begrijpen.

Allah swt openbaarde Soerat al-Ikhlaas met 4 ayaa's maar die telt zo zwaar als 1 derde van de Quraan. Hoe komt dat?

Kijk naar de Betekenis:

 

Qoel hoewa Allahoe AHADD

Zeg: "Allah is de Enige

 

Allahoe SAMAD

Allah is zichzelf-genoeg, Eeuwig

 

Lam jallied wa lamjoellad

Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt

 

wa lam jakoellaahoe koeffoe-an AHAD

En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."

 

De Islaam betekend overgave aan ALLAH SWT niet overgave aan ALLAH SWT en zijn Profeet.

 

Dus peter nee ik geloof niet dat er iemand anders is die zich god kan of mag noemen.

 

 

Ik hoop hiermee antwoord te hebben gegeven op je vraag,als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het graag.

 

Groet,

Fatiha

 

 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2004 om 10:39

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

de Lezer zij Gegroet.

Ik wil reageren op Broeder Peter.

Waarom volg ik de Profeet vrede zij met hem. Als het dan perse een profeet moet zijn, waarom dan speciaal de Profeet Mohamed vrede zij met hem en niet van een andere profeet of van een stichter van een andere religie? We moeten dit vraagstuk eerst van de buitenkant bekijken opdat onze geest volledig bevredigd wordt. Zo kunnen we de juiste leiding ontvangen, niet die van een of andere moderne religieze leider, maar slechts door een voorbeeld te nemen aan de persoonlijkheid en het karakter van een Boodschapper van God. Van alle boodschappers van God en alle religieuze leiders is het leven van de Profeet vrede zij met hem het meest geschikt in mijn ogen. Waarom? Dat vertel ik inshaAllah zo

Ik wil eerst beginnen met de noodzaak van Allah's leiding.

Het is een onweerlegbaar feit dat de Brod Aller Kennis ligt bij God, die het universum geschapen heeft en de mens gevormd heeft om de aarde te bevolken, althans in mijn ogen!
Wie anders dan Hij kent het universum en wie anders dan Hij bezit de kennis van de menselijke natuur en is in staat de mens te redden? De Schepper weet alles van Zijn schepselen. Het menselijke bewustzijn is ondergeschikt aan datgene wat Hij geopenbaard heeft, want de mens heeft slechts beperkte mogelijkheden om achter de waarheid te komen.

In dit verband moet er onderscheid worden gemaakt tussen 2 zaken. Er zijn zaken die wij door onze zintuigen kunnen waarnemen. Wij verzamelen op die manier een hoeveelheid kennis waarmee we informatie kunnen klassificeren die onze overdenkingen, argumenten, observatie en experimenten kan helpen bevorderen.
Om informatie te verkrijgen over deze dingen is geen hemelse openbaring nodig. Dit is het gebied van onze persoonlijke ontdekkingen, verwerkingen, meditaties, reflecties, onderzoek en beredenering.

Het is aan ons overgelaten de wereld om ons geen te ontdekken en de krachten te vinden die aan de natuurwetten ten grondsl*g liggen. Op deze manier kunnen we voortschrijden op het pad van de wetenschap. Maar ook hier heeft de Schepper Zijn helpende Hand toegestoken.

Door de eeuwen heen heeft God dingen duidelijk gemaakt. Hij heeft nieuwe ideeen voor ons toegankelijk gemaakt, en op speciale ogenblikken in de geschiedenis de mens geinspireerd om nieuwe dingen uit te vinden of om een nieuwe (natuur?-) wet te ontdekken.
Feit blijft echter, dat de mens op dit terrein zelf kennis moet vergaren zonder hulp van een goddelijke Boodschapper of raadpleging van een Goddelijk Boek. De mens is voorzien van alle mogelijke bronnen om op dit gebied informatie te krijgen.

De tweede categorie zaken is transcendentaal, en reikt boven onze waarneming uit. Dit zijn dingen waarvoor we niet de macht of kracht hebben om ze te begrijpen; dingen die we niet kunne wegen of meten, noch kunnen ontdekken door middel van instrumenten.
De theorieen van filosofen en wetenschappers hierover zijn slechts onwetenschappelijke gissingen. Deze zaken behoren tot de Uiteindelijke Waarheid en rationele theorieen hierover kunnen niet als een zekerheid beschouwd worden, zelfs niet door de bedenkers van deze theorieen. Als dezen enig bewustzijn van hun geloof kunnen hechten aan hun eigen gedachtengang hierover, noch kunnen zij andere mensen oproepen hen te geloven.

Kennis op dit gebied kan alleen verkregen worden door de Leiding van God, want God alleen is zich van deze waarheden bewust, toch?? God gaf deze kennis aan de mens door Openbaringen die door niemand anders dan de profeten vrede zij met hen allen zijn overgeleverd.

God heeft nooit een boek uitgegeven en dit aan ieder individu afzonderlijk uitgedeeld en hem vertelt dit te bestuderen om zich zo van de realiteit van zijn eigen bestaan bewust te worden.

God heeft altijd profeten aangewezen vrede zij met hen allen om deze kennis over de mensheid te verspreiden en de profeten vrede zij met hen allen konden zich niet beperken tot de verkondiging van hun opdrachten alleen, maar moesten dat ook in praktijk brengen.

Zij moesten de mensen die de Goddelijke bevelen loochenden de Rechte Weg tonen en hen oproepen deze te volgen. Tot hun taken behoorden ook de gelovigen samen te brengen in EEN gemeenschap, waarbinnen ieder aspect van deze kennis in praktijk gebracht moest worden.

Het is door deze korte uiteenzetting duidelijk dat we voor Rechte Leiding volledig afhankelijk zijn van een profeet van Allah vrede zij met hem. Iemand die geen profeet is of niet in een profeet gelooft, kan nooit een goede leider zijn, hoe wijs of geleerd hij dan ook mag lijken. Dit komt doordat zo iemand de juisye kennis van de realiteit mist en dus niet in staat is de waarheid op de juiste manier te zien en het juiste levenspad voor ons aan te wijzen.

Waarom volg ik geen leiding van andere Profeten dan de Profeet vrede zij met hem?

Zijn wij bevooroordeeld? Of hebben wij gedegen argumenten?
Ik denk dat hier een gedegen argument voor is. We geloven zeker in het Profeetschap van al diegenen die in de Koran met name genoemd zijn. Maar de informatie over hun leer en over hun karakter is onvoldoende om hen d.m.v betrouwbare bronnen te kunnen volgen. Er bestaat geen twijfel over het Profeetschap van Noah, Abraham, Izaak, Jozef, Mozes en Jezus vrede zij met hen allen, en we geloven in al deze profeten. Maar geen van de geschriften die aan hen geopenbaard zijn, zijn in de originele vorm voor ons bewaard gebleven. Het levensverhaal van deze Profeten vrede zij met hen is niet door betrouwbare bronnen aan ons overgeleverd.
Daarom kunnen we hun voorbeeld in het dagelijkse leven niet volgen. Er is eenvoudig niet voldoende informatie over hen beschikbaar. Iemand die een verhaal over het leven en het karakter en de leer van deze Profeten vrede zij met hen allen wil schrijven kan niet meer op papier krijgen dan een paar pagina's en deze zijn slechts geschreven met behulp van de Koran, want nergens anders kan men betrouwbare informatie over hen krijgen,
Jullie zullen misschien wel denken wat is zij bevooroordeeld, maar ik heb het eerst goed gecontroleerd, en ik zal jullie vertellen waarom dit zo is. Met gedegen bewijzen inshaAllah.

De Christenlijke Geschriften.

Mer de leer van Jezus is ongeveer hetzelfde gebeurd als met de leer van Mozen vrede zij met hen. Hij vertelde wat God hem had geopenbaard. Zijn discipelen verpsreidden dat onder de mensen d.m.v het gesproken woord en op zo'n manier dat er een vermenging met de Bijbelverzen en de levensbeschrijving van de Profeet Jezus vrede zij met hem onstond.
Tijdens het leven van Jezus vrede zij met hem werd er niets op schrijft gesteld of zelfs maar in de tijd die op hem volgde. De christenen die het Grieks beheersen, waren de eerste die de orale traditie opschreven. Men moet hierbij wel in gedachten houden dat de taal die Jezus en zijn discipelen spraken een soort Syrisch of Aramees geweest is.
Veel griekssprekende schrijvers hoorden deze tradities in het Aramees en schreven ze in het Grieks op. Geen van deze overleveringen is ouder dan het jaar 70 na Christus. Er is geen enkele gelegenheid waar de auteur in staat is geweest een authentieke overleveringsketen te vormen.

Hiermee bedoel ik Henkie hoort het van Paulus, en Paulus van Judas, en Judas van Jezus. Dus een overleveringsketen die teruggaat tot aan de Profeet Jezus vrede zij met hem.

Maar wat nog erger is, dat zelfs deze werken het niet overleefd hebben. Er zijn duizenden Griekse manuscripten van het Nieuwe Testament verzameld, en geen van hen is ouder dan de vierde eeuw na Christus. De meeste stammen uit de periode tussen de 11e en 14e eeuw na Christus!!

Er zijn op verschillende plaatsen in egypte een aantal fragmenten van het Nieuwe Testament op papyrus gevonden, maar die kunnen nooit ouder zijn dan uit de derde eeuw na Christus. Wie de Bijbel van het Grieks naar het Latijn vertaald heeft en wanneer dit gebeurd is, kunnen we niet zeggen.

In deze vierde eeuw gaf de Paus opdracht tot een herziening van de Latijnse vertaling. In de 16de eeuw werd deze door een nieuwe vertaling vanuit het Grieks vervangen.

Het is waarschijnlijk dat de vier Bijbelboeken omstreeks het jaar 200 na Christus van het Syrische naar het Grieks vertaald zijn. Het oudste Syrische manuscript stamt echter naar schatting uit de vierde eeuw. Een handgeschreven kopie die uit de vijfde eeuw na Christus stamt, bevat een groot aantal gedeeltes die tot een andere versie behoren.

Van de arabische vertalingen uit het Syrische, stamt er geen enkele vertaling uit de periode van voor de achtste eeuw. Het is een vreemd feit, dat van de 70 bijbelvertalingen er maar vier door de Kerk erkend worden. We hebben geen goede informatie over de gronden waarom sommige goed en andere afgekeurd werden. De vraag blijft of dit, betrouwbaar materiaal is voor de beschrijving van de boodschap van Jezus.

Als de situatie van andere religieuze leiders, bijvoorbeeld Zoroaster, bekeken wordt, is deze niet anders. De periode waarin hij geboren werd, is nog steeds een mysterie. Het enige wat we hierover kunnen zeggen, is dat het ongeveer 250 jaar voor de verovering van Perzie door Alexander de Grote moet zijn geweest. Met andere woorden: wij moeten zijn bestaan ongeveer vijf eeuwen voor de geboorte van Christus plaatsen. Zijn boek Avasta bestaat niet meer in de originele taal; de taal waarin het geschreven of mondelijk is overleverd is nu dood, helaas.

Dit is slechts een klein deel en is afkomstig uit het boek: de Boodschap van de Profeet. Daar staat heel duidelijk in beschreven waarom wij de Profeet vrede zij met hem volgen, en niet de leiding van andere Profeten.

inshaAllah hebben jullie hier wat aan,

Wa Alaikum Salaam wr wb,

Jullie Zuster,

Juwairiyah

 

 

 

 

 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2004 om 03:56

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

de Lezer zij Gegroet.


Ik wil er nog een ding aan toevoegen. Ik had laatst een discussie met mijn leraar Christenlijke Religie. We hadden het over alternatieve geneeswijzen in de Islaam, het Christendom etcetra.
Hij zei: 'als we bidden, bidden we via Jezus tot God.' Ik vroeg hem: 'waarom bidden jullie niet direct tot God, zoals Jezus dat deed? Bij ons in de Islaam horen we de Soennah van de Profeet Mohamed vrede zij met hem te volgen, dus zijn leefwijze, zijn voorbeeld, moeten jullie dat niet ook doen?'
Hij begon met een heel vaag verhaal dat nergens op sloeg, ik dacht ik ga er maar niet op in. Hij ging verder met spreken.
Hij zei: 'God heeft zich geopenbaard in 3 vormen: de vorm van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.'
Ik vroeg hem: 'dus Jezus is in feite God?' Hij zei:'ja' Toen vroeg ik hem: 'Als Jezus God is, waarom bad hij tot God, dan bad hij in feite tot zichzelf?' Toen ging ze bel, hij is niet op mijn vraag ingegaan. Bij de deur stak hij zijn hand naar me uit, hij zei: 'Petje af, je weet wel hoe je moet discusseren.'
Maar ik had nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen, misschien dat een van onze Christenlijke Broeders of Zusters hier een verklaring voor kan geven.

Waarom bad Jezus tot God als hij zelf God is? Zou hij dan niet in feite tot zichzelf bidden?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet,

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

Jullie Zuster,

Juwairiyah

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2004 om 04:32

ASsalaamoe alykoem broeders en zusters,

Allah swt zegt in zijn boek(zij willen het licht van Allah doven met hun monden en Allah blijft zijn licht laten stralen ook als de ongelovigen dat niet leuk vinden) 

Dus wat de ongelovigen ook uitspoken. Zu zullen nooit sl*gen om het licht van Allah te doven. 

wassalaam,

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2004 om 04:24

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

mashaAllah aghie musilman! Je hebt helemaal gelijk!

Laten we inshaAllah met het Licht, onze Broeders en Zusters begeleiden naar het rechte pad, wat onze plicht is als moslim-zijnde. Het woord van Allah swt verkondigen, en het wijzen naar de goede weg, vormen van Da3wah FiSabilillaah.

Moge Allah swt ons bijstaan en ons doen toenemen in Kennis,

Ameen!!

Wa Alaikum Salaam wr wb,

Juwairiyah

PS. I Love You Umm Umarah For The Sake of Allah swt

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2004 om 07:30
In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

mashaAllah aghie musilman! Je hebt helemaal gelijk!

Laten we inshaAllah met het Licht, onze Broeders en Zusters begeleiden naar het rechte pad, wat onze plicht is als moslim-zijnde. Het woord van Allah swt verkondigen, en het wijzen naar de goede weg, vormen van Da3wah FiSabilillaah.

Moge Allah swt ons bijstaan en ons doen toenemen in Kennis,

Ameen!!

Wa Alaikum Salaam wr wb,

Juwairiyah

PS. I Love You Umm Umarah For The Sake of Allah swt

Ameen jarabie l3alamien!!

En oegtie Juwairiyah Love you too For the Sake of Allah soubhana wa ta3ala....

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
YounesF Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 09 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 66
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 02:29

 

Assalamoe 3alaikoem warahmatoe Allah wa barakatoeh,

In eerste instantie geplaatst door Ikzalz

Dat we God/Allah (gzh) kunnen ervaren en dat Hij leeft, zijn we over eens, maar hoe weet je nu zo zeker dat de koran het woord van God is? Ik leef zelf sterk vanuit de bijbel. Voor mij is dat Gods woord, omdat Hij daardoor tot mij spreekt. Het verteld mij hoe te leven, met God om te gaan en vooral mijn eeuwig heil of zaligheid te vinden, zodat ik in de hemel mag komen. Ik lees graag weer wat van je!!

Groet,

Peter 

http://www.al-islaam.com/al-islaam/boeken/1.htm

Op deze site kun je een boek vinden, genaamd: "Is de bijbel gods woord?", van Ahmed Deedat.

Probeer dat boek aan te schaffen en lees het aandachtig door, het is een heel goed boek. Verder zie je daar nog een boek genaamd: "Mohammed in de bijbel". Hierin lees je dat onze profeet dus aangekondigt wordt in de bijbel en dat hij dus de laatste profeet is, die de boodschap van Allah (sw) vervolmaakt.

Zeer interresante boeken, je zult verstelt raken.

Met vriendelijke groet,

Younes

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.