Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenverhaal en vragen over haat

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Onderwerp: verhaal en vragen over haat
    Geplaatst op: 20 november 2003 om 22:04

Hallo ik ben Paul, een jongen van 21 en athe�stisch (dit forum is toch ook voor niet moslims met vragen?).
ik heb deze brief al op de achterwerk gezet(achterkant van VPRO gids (sorry het nummer ben ik vergeten)) maar het enige wat ik terug kreeg waren tientallen mailtjes waarin dingen stonden van nederlanders die ik hier liever niet herhaal.
Geen enkel sirieus andwoord van een andere moslim (1tje dan maar daar stond het andwoord niet in) mij gaat het alleen om het begrijpen van de families (de sterke band).

Ik heb een vriendin van 19, wij houden heel veel van elkaar en zijn van plan snel te gaan trouwen.
Zij is islamitisch opgegroeid maar is niet participerend, zij heeft alles daarvan achter zich gelaten, het geloof haar familie, haar meesten vriendinnen.
Het probleem was haar vader, hij is islamitisch en wou dat zijn dochter met een andere moslim trouwde en het geloof aanbad.
Er is niets mis aan deze wens alleen wou zij geen moslim zijn, zij haatte het hoe haar vader en haar broers haar en haar moeder behandelde, zij diende letterlijk als objecten om agressie en stress op af te reageren.
Haar vader was een fundementalist en zag in de vrouw niets anders dan een speeltje (ik begrijp heel goed dat dit alleen zijn mening is en dat dit niet voor alle islamitische families geld).
Zij wou kosten wat het koste weg uit dat klimaat en ze liep ook wel vaker samen met mij over straat zonder hoofddoek )zij zag het risico in maar het was een soort protest aktie).
Na een aantal weken verkering te hebben gehad zag haar vader ons samen (zij zonder hoofddoek)alleen wisten wij niet dat hij ons zag.

toen ze weer thuis kwam heeft hij haar helemaal in elkaar geslagen totdat ze zou beloven dat ze nooit meer een niet moslim zou liefhebben.
Hij heeft haar ook letterlijk gedrijgd haar gezicht te verbranden met bijtend zuur.
hierna mocht ze niet meer het huis uit (er moest altijd iemand bij haar zijn) maar na een aantal weken toen haar vader en broers weg waren en ze alles hadden afgesloten is zij door een raam geklommen en via het balkon van de buren ontsnapt.
Zij is naar mijn huis toegekomen (haar vader weet gelukkig niet waar ik woon) en woont hier nu.
zij mist haar familie alleen heel erg en haar vriendinne  ziet ze zelden.
We denken er nu sirieus over na te verhuizen want de helft van de stad die voor je afgesloten is en constante paranoia is niet uit te houden (niet voor mij en niet voor haar).

Ik zou graag willen weten waar de haat bij de fundementalisten vandaan komt tegen andere religies en het idee dat vrouwen stukken speelgoed zijn.
Ik kan de woorden niet precies herhalen maar mijn vriendin zegt altijd dat Mohammes heeft gezecht dat je iedereen lief moet hebben, wat voor religie of sexe of kleur dan ook.

Dit is geen aanval op de Islam, ik wil slechts begrijpen waar deze haat vandaan komt, ik haat de islam niet maar asl ik lees wat er allemaal gebeurd door de fundemetalisten begin ik haat voor die personen te voelen.
Daarom lees ik die stukken niet graag, ik wil niet haten, ik wil vrede en een goedwerkende samenleving Maar goed wat kan een 21 jarige daaraan doen?
(dit is ook meer aan de fundementalisten zelf gericht(ik haat geen religie maar fundementalisten of het nou christenlijke, islamitische of taoitstische zijn gelovers in een extreme vorm en daar ben ik het niet mee eens))
Met fundementalisten bedoel ik vooral mensen die b.v. nog erin geloven dat vrouwen slechts speelgoed zijn of terroristische daden goedkeuren.
Er zullen ongetwijfeld fouten in deze brief staan (kan je daar dan ook wat over posten, ik wil geen fout beeld van de islam hebben.


alvast bedankt
Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2003 om 22:19

dit kan mischien dom klinken maar de meesten mensen beschouwen mij als hippie (waarschijnlijk omdat ik lang haar heb alleen metal en rock luister en tegen alle vormen van geweld ben (ja ik ben waarschijnlijk ook een surealist maar daar kan ik ook niets aan doen)

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2003 om 23:59

Salaam Paul,

Ik groet je met de groet van de islaam, salaam betekent letterlijk vrede en islaam betekent overgave en een moslim betekent iemand waarvan anderen vredig zijn van zijn daden en doen. wellicht bekende woorden waarmee ik begin maar dit is slechts de taalkundige betekenis van islaam en het zit al vol vrede.

met grote aandacht heb ik jouw brief gelezen en ben tijdens het lezen verheugd van jouw gedachten en jou postieve toenadering tot islaam. Jij ziet het verschil tussen moslims en islaam. islaam is een systeem en levenswijze en moslims zijn mensen die dat levenwijze opvolgen wat dus inhoudt dat ze fouten maken en overtreding, verkeerde interpretatie van de levenwijze etc... opzich niets nieuws daar zijn ze tenslotte mens voor....

Wat ik je wil zeggen over het fundamentalisten is wat jij zelf al erover hebt gezegd. fundamentalisme staat volkomen los van islaam en de islam is daar vel tegen. onze profeet zegt dat islam is een geloof van "het midden" met andere woorden gedoeld op middenweg en anti extremisem. Allah (swt) zegt in twede hoofdstuk van de koran "inna jalnakoum ummatan wasata" 143. En zo hebben Wij u tot een verheven volk gemaakt,... in de engelse vertaling komt meer naar boven waarop ik doel met deze vers: Thus, have We made of you an Ummat justly balanced,

wat ik dus wil zeggen is dat islam is een gebalanceerd geloof niet rechts en niet links maar zorgt voor de ultieme balans in het leven. kortom anti extreem gedrag.

voorbeeld van fundementalist die jij geeft - vader van jouw vriendin - dat is een persoon die in mijn ogen erg ver van islam handeld iemand die zijn bekrompen gedachten verschuilt onder vlag van islam om het zo goed te praten. hij is oorzaak van het gedrag van zijn dochter dat wellicht een hele goede moslima had kunnen zijn en ook is in haar diepste, maar door gedrag van haar ouder heeft hij voor gezorgd dat zij de islam zelfs gaat haten. maar ze moet weten en dat is wat jij ook duidelijk heb gemaakt is dat gedrag van haar vader ver staat van nobele gedrag van islam. bij een kleine bestudering van de islam, koran en leven van profeet zul je ontdekken wat voor grote waarde de islam schenkt aan de vrouw. vrouw wordt zo goed gewaardeerd door islam dat een volledige hoofdstuk van de kroran (sura 4) de naam de vrouwen draagt en 176 versen gewijd zijn om de rechten van de vrouw goed te waarborgen. verder zijn talloze voorbeelden uit leven van de profeet te noemen die bevestigen dat vrouw waardevol is in islam.

Met dit allen probeer ik je duidelijk te maken dat een fundamentalist een begrip is die helaas onterecht met de islam geasocieerd wordt terwijl islam daar los van staat wat je zelf ook opmerkt. waarom dan die haat voor andere religies. dat is iets meer persoonlijk. islam is zeer tolerant tegenover andere religies en dat bewijst de geschiedenis. de enige periode waar verschillende religies vreedzame buren waren was de periode waar de islam voor 100% werd uitgevoerd. profeet had joden als buren en in medina leefden joodse stammen altijd vreedzame in de islamitische land.

haat die jij beschrijft in je verhaal van de vader van je vriendin is denk ik niet echt haat tegen een religie maar meer een onzeker gevoel van een zwakte in de persoon zelf die angst crieert die dan overdreven preventief gedrag als resultaat heeft.

Paul ik sluit mijn verhaal af door jou van harte te verwelkomen in ook jouw forum, want dit is een site van iedereen die vreedzaam wil leven en die interesse toont voor de islam.

salaaam

met vriendelijke groeten van,

Islaam

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
Islaam_Parel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2003 om 00:07

Beste Paul,

Ik heb je verhaal met veel ontroering gelezen, ik begrijp heel goed wat je bedoelt als je het over de haat jegens fundamentalisten hebt.

Geen enkele mens heeft het recht om zijn gelijke te overheersen noch te onderdrukken/dwingen iets tegen zijn/haar wil te doen. Het verhaal van jouw geliefde is schrijnend maar, haar vader en broers druisen tegen de regels van de Islam. En vrouwen zijn ZEKER geen speelgoed wie de Islam een beetje kent weet wat voor bijzondere plek de vrouwen binnen de Islam hebben.

Mensen maken fouten grote fouten maar, om de Islam te gebruiken voor je zieke machtspelletjes is beneden peil.

Dus Paul, ik hoop dat jullie Insahallah de mooie en liefdevolle kant van de Islam leren kennen, en dat dat het begin is voor genezing binnen het hart van je geliefde en jullie relatie.

Tot slot wens ik jullie alle geluk en wijsheid om hiermee op een waardige manier om te gaan.

Liefs,

Maktub ( het lot)

 

Waar je niet dood aan gaat, wordt je alleen maar sterker van




Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2003 om 00:36

thx het is me nu veel duidelijker geworden

(het deel van wat de islam inhuudt dan)

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2003 om 01:05

Salaam (ik kan ook gewoon vrede zeggen maar Salaam klinkt toch een stuk beter)

ik probeer gewoon goed te leven, geen kwaad te doen, maar je kan natuurlijk niet allesgoed doen, een mens wie het is of waar die woont of waar ie in geloof, een mens zal altijd haat voelen of hebben gevoeld, alleen onbewust kunnen wij niet haten, onschuld staat voor mij gelijk aan onwetendheid(maar wat is onschuld?), ik vereer daarbij niet per s� een god, ik geloof dat als er een hemel is en je hebt gewoon goed geleefd je daar terecht zal komen(ik hoop (en neem aan) dat jullie dit kunnen beamen).

inderdaad fundementalisten zijn mensen die zich te sterk vasthouden aan ouden geloven en vertegenwoordigen geen geloof, neem de christenen in de middeleeuwen iedereen werd vermoord die niet katholiek was (spaanse inquisitie), ik neem aan dat er ook verschrikkenlijke dingen inde naam van de islaam zijn gedaan (nog steeds trouwens de zelfmoordaanslagen, de fundementalistische landen in het midden oosten). Bij het christendom is dit al wat gekoeld en er zijn nog zeer weinig fundementalisten over, maar goed het christendom is ouder en heeft meer tijd gehad om te veranderen en er heerst in het midden oosten vaak een zeer agressieve sfeer, omdat vaak hun landen van rijkdommen worden uitgeput (olie, goud) door westerse landen en zij zien dan het hele westen als vijand. (nog steeds word de islam trouwens op de straat als de bron van de agessiviteit gezien van de "marokanen" terwijl ze zig niet realisren dat dit vaak meer te maken heeft dat die mensen in armere achterbuurten wonen en dat fundementalisten niet een religie voorstellen.

Waarom kunnen mensen toch niet allemaal in vrede leven. Er zijn toch ook geen oorlogen tussen chimpansees van andere landen (maar goed chimpansees zijn dan ook wel iets minder inteligent). een prachtig gedicht uit de 18 eeuw":

Oh God of Earth and Altar, bow down and hear our crys.   Pur Earthly rulers Falther, Our People drift and Die.   The walls of gold entomb us, the sword of scorn divides.        Take not thy thunder from us BUT TAKE AWAY OUR PRIDE      (Het mag dan christenlijk zijn maar het is een prachtig gedicht.                              

Ik denk er wel veel over na maar voordat ik volgens somigen mensen "het licht heb gezien" zal ik geen god vereren, dus het is wachten tot die dag

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2003 om 02:11

 

Salaam 3alaikoum,

Ik vind dat er nog niet is geantwoord op de vraag waar de haat van de fundamentalisten jegens andere religies vandaan komt en waarom zij de vrouwen als speelgoed zien. Naar mijn mening heeft dat met meerdere factoren te maken. Ik zal ze hieronder proberen uit te leggen:

-Weinig kennis van de islam; mensen die denken veel te weten van de islam, wat soms helemaal niet het geval is. Ze doen van alles en nog wat in de naam van de islam, zonder dat ze de islam echt kennen. Dat werkt dus niet echt! Daarnaast zijn er mensen die de islam verkeerd interpreteren. Die lezen iets uit de koran en maken er een eigen verhaal van. Zo kom je dus gemakkelijk mensen tegen die de verschrikkelijkste dingen zeggen over andere religies en dat baseren ze dan op datgene wat ze gelezen hebben in de koran.

-Invloed van de cultuur; wij zijn geneigd om cultuur en religie met elkaar te verwarren. Wat onze ouders en voorouders deden, wordt meteen gezien als 'goed' en wordt daarom vaak niet getoetst aan de normen en waarden van de islam. Dat is een reden waarom de voorstanders van vrouwenbesnijdenis denken dat het toegestaan is in de islaam om vrouwen te besnijden. Als ze even de islam zouden raadplegen, dan zou het duidelijk worden dat de islam zulke praktijken nooit heeft goedgekeurd. Mensen zijn dus geneigd om klakkeloos alles m.b.t. de cultuur over te nemen, ook als dat betekent dat het indruist tegen de normen en waarden van de islam.

-Machtsverhoudingen; men kan tegenwoordig op allerlei manieren veel te weten te komen over de islam. Soms is het zo dat mensen weten dat ze verkeerd bezig zijn, maar er niets aan doen. Denk je dat de mannen het erg vinden om hun vrouwen te mishandelen en te onderdrukken?? Nee natuurlijk niet. Mannen hebben zo de macht over hun vrouw. En dat willen ze niet zomaar veranderen. Mensen die macht hebben, zijn meestal bang voor veranderingen. Veranderen betekent eventueel machtsverlies. Hetzelfde zie je ook in organisaties terug als het gaat over machtsverhoudingen. Leidinggevenden en managers staan meestal niet erg open voor veranderingen (ookal zullen zij dit nooit openlijk toegeven). Zij zijn bang om hun macht geheel of gedeeltelijk te verliezen. De mannen willen ook hun macht en controle over hun vrouwen niet verliezen. Dus zij verkiezen hierbij de macht boven de islam.

-Het gedogen van dit gedrag; zolang wij dit gedrag gedogen en er niets van zeggen, zullen zulke mensen doodleuk hun gang blijven gaan. Het is heel makkelijk om te zeggen dat iets volgens de islam niet klopt. Veel moeilijker is het die mensen daadwerkelijk aanspreken op hun gedrag!!!!!!!!!

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2003 om 09:41
Assalamoe Alaikoem, Gegroet,

Je hoort tegenwoordig vaak over mensen die zich moslim noemen en zich helemaal niet aan de regels houden. De Islam zegt je vrouw(en natuurlijk ook kinderen goed te behandelen). De profeet Mohammed(v.z.m.h.) was erg goed voor zijn vrouwen en deed ook spelletjes en wedstrijdjes met hun. (Luister een s naar een mooie lezing op(ik heb hier even geen Flash dus ik weet de exacte link niet) www.al-yaqeen.com, dan naar multimedia, ned. talige lezingen en dan naar Sulaiman Ibn Haroen en dan naar ZOETHEID V.H. GELOOF.)

Helaas doet de vader van jou vriendin dit niet en heeft ze een slecht beeld over de Islam gekregen. Maar ik kan je garanderen dat als ze meer omging met praktiserende Moslims, ze de liefde van Islam zou gaan zien.

Verder begrijp ik wel van haar vader dat hij woest is omdat zijn dochter met een niet-moslimjongen omgaat(en dat gaat het er even niet om wat die vader van te voren heeft gedaan). Want een weggelopen kind is een grote schande. Wat een verdriet zullen de mensen hebben die van je vriendin houden.
Misschien gaat haar vader zich nu wel afvragen wat hij fout heeft gedaan en heeft hij spijt.

Verder wil ik nog even kwijt dat er nog veel Moslims zijn die heel goed voor hun vrouw en kinderen zijn.
Ik ben pas naar Makka geweest, er waren daar heel veel gesluierde vrouwen die arm in arm/ hand in hand met hun mannen liepen. En de kinderen die om hun heen liepen. Dat is de Islam!! Mannen die in de Moskee de hele tijd de hand van hun vrouw vasthouden(in makka lopen de mannen en vrouwen een groot gedeelte door elkaar) omdat ze bang zijn dat ze elkaar kwijtraken in de drukte.

Misschien moeten jullie meer over de Islam gaan lezen en zullen jullie de waarheid ontdekken. Ik kan je verzekeren dat je veel vrede zult vinden in de Islam.

De broederschap die ik gevonden heb nu ik steeds vaker de moskee bezoek, die zou ik nooit meer kwijt willen raken. Dit is ook een moskee die volgens de Sunnah(leefwijze van de profeet(vzmh)) is.

Ik hoop dat jullie beide tot de Islam zullen komen(ja ook jij).

Salaam,

NAK


Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2003 om 10:47

 

Asalaam oualaikoum wa rahmatulahi wa barakatuh,

Beste Paul...

Ik heb je bericht gelezen....en ik ben heel geschokt over het verhaal dat je vriendin is overkomen...Ik heb je vraag gelezen over haat....en ik heb ook de reacties gelezen van Islaam...Maktub etc...die heel duidelijke informatie daarover hebben geplaatst....Ik vind het heel jammer dat er zulke mensen bestaan op deze wereld die zo met hun dierbaarste omgaan...en dan ook nog eens denken dat dat mag volgens de islam....het komt veel voor hoor...de meeste ouderen denken genoeg te weten over de islam maar dat is niet zo....ze associeren cultuur met geloof...of ze halen dat ene stukje uit de koran...dat hen ten goede komt...en interperteren het anders...en laten de rest achterwege....Tot mijn spijt gebeurt dat nog steeds...Maar dat is geen islam...ik ben er van overtuigd dat als ouders de kennis hebben van islam...en volgens de regels van islam leven...dat deze gebeurtenissen nooit zouden voorkomen...helaas????

Wat ik wel kan zeggen is dat haat tegen over de westerse bevolking...niet vanuit islam komt maar eerder uit wat je zelf ook al aangaf...."omdat vaak hun landen van rijkdommen worden uitgeput (olie, goud) door westerse landen en zij zien dan het hele westen als vijand. (nog steeds word de islam trouwens op de straat als de bron van de agessiviteit gezien van de "marokanen"terwijl ze zig niet realisren dat dit vaak meer te maken heeft dat die mensen in armere achterbuurten wonen en dat fundementalisten niet een religie voorstellen" ik kan me heel goed hierin plaatsen...En over het punt...marokaanse probleem jongeren...dat komt niet alleen omdat ze in armere achterbuurten wonen maar meestal ook omdat ze zich niet geaccepteerd voelen door de westerse bevolking...jongeren tonen niet zomaar probleem gedrag...dat kan niet....ze gaan niet zomaar politie aanvallen er moet meestal eerst een aanleiding zijn...ik geloof niet dat ze dat alleen doen omdat ze zich vervelen etc....

Maar ik hoop dat je nu genoeg antwoorden hebt op je vragen...en als je meer wilt weten...kun je het altijd vragen...en je kan hier genoeg info vinden...bijv...koran in het nederlands...het verhaal over het leven van de profeet kan je hier ook vinden in het nederlands...

Oualaikoum asalaam...

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2003 om 22:58

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Broeders&Zusters,

Ik heb de vraag van Paul gelezen, en er zijn veel reacties op geplaatst.
Maar tot mijn grote verbazing gaat niemand echt in op zijn vraag, namelijk: "Ik zou graag willen weten waar de haat bij de fundementalisten vandaan komt tegen andere religies en het idee dat vrouwen stukken speelgoed zijn"

Ik moet wel zeggen dat ik het totaal met Amirra eens ben.

We weten allemaal dat de situatie die Paul heeft beschreven zeer schokkend is. Maar mensen wees nou eerlijk...................we weten  af van het bestaan van dit soort praktijken. Dus we hoeven niet verbaasd te reageren als iemand dit onderwerp aankaart.

De bedoeling van dit topic was denk ik om juist de beweegredenen van deze soort mensen duidelijk te krijgen. Ik vind dat er niet voldoende op de vraagstelling is ingegaan.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Islaam_Parel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2003 om 00:56

Salaam alaykoum iedereen,

Bij deze wil ik iets rechtzetten, wat betreft de vraag van Paul! waar de haat van fudementalisten gericht tegen andere religies en het idee dat vrouwen speelgoed zijn.

Marocaantje en Amira vinden dat de vraag niet beantwoord is! dat klopt.

Waarom zou ik me aangesproken voelen die vraag te beantwoorden? dat ik Moslim ben betekent niet dat ik antwoorden heb over beweegredenen  van fundementalisten of teroristen.(terorist heb ik 'r bij gezet om exact dezelfde reden)

Dat het gebeurt geef ik toe! maar ik hoef niet te spreken over motieven van mensen die ik niet ken alleen om dat ze zich moslim noemen, ik spreek nu in ik vorm omdat ik alleen voor me zelf spreek maar ik vertik het om telkens in de verdediging te worden gedrukt om wat ieder zichzelf noemende moslim waar dan ook in de wereld zich misdraagt of wat de mensen via media te zien krijgen.

Ieder mens is een individu, dus verantwoordelijk voor eigen daden, ik kan meer kan meer kenmerken van Sandra hebben dan van Fatima wat betreft karaktertrekken.

Ik wil niet spreken voor een heel gemeenschap of alle moslims in de wereld alleen omdat ik Marokkaanse of moslim ben.  je kan wel proberen te begrijpen wat hen motieven zijn, maar daar hoef je geen moslim voor te zijn!!!!

Op t.v. worden moslims of Marokkanen te gast gevraagd alleen als 'r wat gebeurt waarbij Marokkanen of Moslims het nieuws hebben gehaalt>>>Pas dan mogen bekende Marokkanen Of bekende Moslims komen opdraven en uitleg geven.

Niet over politiek of de laatse bezuinigingen van het kabinet, terwijl je daar net zo goed een mening/argument over kan hebben. 

Zoveel verschillen mensen niet van elkaar, haat, liefde,twijfel en angst kom je in elk bevolkingsgroep tegen! dat zijn herkenningspunten die drempels verlagen.   

Wa Salaam,

Maktub   

Waar je niet dood aan gaat, wordt je alleen maar sterker van




Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2003 om 16:22
In eerste instantie geplaatst door maktub

Waarom zou ik me aangesproken voelen die vraag te beantwoorden? dat ik Moslim ben betekent niet dat ik antwoorden heb over beweegredenen  van fundementalisten of teroristen.(terorist heb ik 'r bij gezet om exact dezelfde reden)

Ik neem aan dat jullie geen fundementalsiten zijn omdat jullie anders niet naar dit forum zouden gaan en zo op mijn vraag zouden andwoorden.  Maar dit sluit nog niet uit het feit dat jullie contact kunnen hebben met die mensen zoals vrienden, mensen in de moskee, ouders van een vriendje van je kind ik weet het niet of jullie die mensen kennen maar vertel me dan waar (of aan wie) ik deze vraag beter kan stellen.

en het klopt dat mensen niet zoveel van elkaar verschillen alleen de fundementalisten gebruiken een religie die liefde hoort te zijn als excuus om mensen van andere religies te vermoorden verkrachten en haten

Bedankt voor het medeleven en de lieve posts

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.