Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

broeder samir vrijgesproken

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: broeder samir vrijgesproken
    Geplaatst op: 25 november 2005 om 10:50

Samir A wordt in Leeuwarden geaccepteerd om chemie te gaan studeren.

Chemie? Ja, chemie. Leert hij welke kunstmes wel geschikt is.

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2005 om 15:55
Dat kan ik je ook vertellen, en ik studeer geen chemie maar heb, in tegenstelling tot Samir A., opgelet tijdens scheikunde op de middelbare school.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 06:16

Beste Amier, jouw durf ik zonder problemen een zak kunstmesttoe te sturen. Ik weet zeker dat dat wel voor je tuin gebruikt wordt.

P.s je krijgt nog een reactie van mij op je antwoord. (topic: vraag aan Amier) ik laat het even bezinken.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 08:24

Ha, vergis je niet in mij hoor! Ik kon heel goed een mooie vuurpijl in elkaar knutselen, en bommetjes heb ik als puber ook genoeg gemaakt.

Het zat namelijk zo: de sleutel van het scheikundekabinet op school was een gewone ronde sleutel, nummer 27 geloof ik maar dan een beetje anders. Wat wij (ik en wat vriendjes) deden was sleutel 27 kopen bij een ijzerhandel, het middelste tandje wegvijlen en we hadden vrij toegang tot alle kaliumnitraat, fosfor, zwavel, magnesium, natrium en meer van dat leuks. In boekjes uit de bieb (er bestond nog geen internet) vonden we recepten voor verschillende soorten kruit, en met veel creativiteit maakten we zelf vuurwerk, mortieren en bommetjes. Met een gewone transformator van een electrische trein maakten we een ontstekingmechanisme op afstand en zo gingen er heel wat knuffelpoppen, speelgoedautootjes en zelfs spoorbielzen de lucht in (losse bielzen, niet waar een rails overheen liep). Tot op een dag een van die jongens zijn hand zo verbrande met het mengen van kruit dat hij direct naar Beverwijk moest voor een huidtransplantatie, toen vonden we het wel weer mooi geweest.

De laatste keer dat ik iets geprobeerd heb te maken was een paar jaar terug in een nostalgische bui. Met een vriend hadden we een zak kunstmest (de goede soort) gekocht en nog wat meer spulletjes en twee flinke vuurpotten (voor de sier) gemaakt... ze werkten niet. Sindsdien heb ik het nooit meer geprobeerd.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.