Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenhemel

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Onderwerp: hemel
    Geplaatst op: 01 december 2003 om 16:14

kunnen er volgens de islaam ok mensen in de hemel komen die niet gelovig zijn maar gewoon goed geleefd hebben?

paul

(ik ben niet moslim maar k probeer gewoon goed te leven)

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2003 om 17:00

Hieronder twee citaten van de koran over jouw vraag. Alleen de islaam als geloof wordt geaccepteerd in het hiernamaals en dat is dus enige wat toegang biedt tot de hemel.

Gewis, de ware godsdienst voor Allah is de Islam. En degenen, aan wie het Boek was gegeven, verschilden eerst onderling uit afgunst, nadat kennis tot hen was gekomen. En wie de tekenen van Allah verwerpt, (wete) dat Allah vlug is in het verrekenen. (3:19)

 

En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn. (3:85)

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2003 om 23:02

er is tog geen enkel verschil of je in allah gelooft of in god, waarom zou een god in de hemel het nodig hebben om van mensen te horen hoe groot hij is?

mijn probleem zit em in deze redenering:

je bent een ziel die god of allah heeft gemaakt, geplaatst in een lichaam, god of allah heeft dus verschillen gemaakt in het maken van zielen... de een is integer de ander dominanter.    maar als hij ze heeft gemaakt kan hij ze toch moeilijk de schuld geven voor zonden die ze door zijn toedoen hebben gemaakt, het gaat om een questie dat hij (hij zou alwetend moeten zijn) omdat hij alwetend is hij al had kunnen voorzien dat deze ziel naar de hel ging....

ik heb hier zelf nooit een ander andwoord op kunnen vinden of dat god sadistisch is of dat de slechte zielen gewoon niet leven of dat er gewoon geen god bestaat.

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2003 om 03:14

Beste Islaam site-beheerder (naam?),

Er zijn vele tientallen religies in de wereld. Veel van deze religies, w.o. de Islam, claimen de 'enige ware' te zijn. Wanneer wordt gesteld, dat de Islam de enige toegang tot het hiernamaals is, zal dat op zijn minst door tientallen andere religies worden bestreden. Al deze 'exclusieve' religies herbergen een bron van intolerantie, die weer kan leiden tot geweld of extremisme. De geschiedenis toont ons hier tal van voorbeelden van: de kruistochten in de middeleeuwen, de strijd in de afgelopen decennia tussen protestanten en katholieken in Noord-Ierland en meer recent de aanslagen op het World Trade Center in NY.

Ik beschouw het als een belangrijke taak van de aanhangers van iedere 'exlusieve' religie om scherp in het oog te houden dat de goddelijke devotie niet ontaard in extremisme. Dat kan niet anders dan door het tonen -in woord en daad- van bescheidenheid ten aanzien van het eigen gelijk. De Islam is dus enkel subjectief (d.w.z. voor de aanhangers er van) de ware godsdienst, niet objectief.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2003 om 13:43

Ja,maar het woord 'overtuiging'zegt dit toch eigenlijk ook al?

Liever praat men wat mij betreft over geloofsovertuiging,wat aangeeft dat het mensen betreft die ZELF ergens overtuigd van zijn...

 

groet,Zahra

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
oussama a Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2003 om 12:50

 

 

  salaam

Paul,God weet inderdaad al wat wij gaan doen maar heb jij niet een eigen keuze.God beproeft ons om te kijken wie van ons tot de bewoners van de paradijs en van de hel zullen worden.hij heeft jou een eigen keuze gegeven maar hij weet al wat jij zult doen.Dit klinkt erg ingewikkeld maar dat is het echt niet.

slaam                    

islaam
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2003 om 18:17

Gegroet Paul,

Weet je wat ik denk, de mens heeft de hersenen gekegen, het is de bedoeling dat we daarmee denken.

Het zou te makkelijk zijn als Allah de Verhevene iedereen moslim zou maken, wij moeten er zelf 100 % achter staan, jij moet zelf de keuze maken.

Dus we moeten onze hersenen gebruiken om een keuze te maken, die keuze heb ik al gemaakt, ik ben een moslim.

Wat is jouw keuze?

Ik laat je in vrede, gegroet.

 

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2003 om 20:01

nee, mijn probleem zit em erin, alle dingen die je doet bereken je met je heresenen, alle hersenen zijn anders en worden niet anders door keuzes die je maakt, keuzes die je maakt worden berekend door je hersenen (bv: je ziet een insect, er word dan berekend wat te doen, bv, als dreiging zien, als prooi zien, etc)

er is niet zoiets dat je al slecht geboren bent, je hersenen worden bepaald door de dna van je ouders

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Ibn kathir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 01:06
In eerste instantie geplaatst door Paul


kunnen er volgens de islaam ok mensen in de hemel komen die niet gelovig zijn maar gewoon goed geleefd hebben?



paul



(ik ben niet moslim maar k probeer gewoon goed te leven)



Nogmaals:

Ik vergelijk het altijd met een bepaald persoon die zegt dat hij wel gelooft dat hij werkt bij de albertheijn maar nog niet heeft gesolliciteerd bij de albertheijn. Als je daden en daarmee bedoel ik goede daden beloning tegenover wil krijgen zul je moeten solliciteren bij Allah dus getuigen dat er geen ander God is dan Allah en dat Mohammed zijn Boodschapper is. Want voorwaar je kan niet zomaar albertheijn binnen lopen en staan vakken vullen zonder te hebben gesolliciteerd want vroeg of laat zegt een manager wat doe jij hier??je moet eerst solliciteren en zo werkt het ook bij Allah.
Dus een goed mens zijn alleen wil nog niet zeggen dat je der al bent alhoewel dat vanzelfsprekend is dat God iemand graag wil hebben die goede daden doet dan iemand die slechte daden vericht.
Overigens Allah zal niet zomaar iemand de hel in gooien omdat hij niet tot kennis(dus niet heeft geweten) is gekomen van het geloof maar wel goed geleeft heeft. Je hebt pas problemen op het moment dat hij je wel tekenen heeft gegeven dus je hebt wel een aanbod gekregen van het geloven in hem door hetgeen je hebt gelezen of hebt ervaren en je wijst het af van hey das leugen en onzin en mijn leven is wel goed zo. Als je gelooft in God dan geloof je ook in dankbaar heid dat je iemand zal moeten danken voor dit leven die Hij je heeft gegeven.
Trouwens je kan je zelf afvragen zou je gaan werken zonder betaald te worden?? Ik bedoel maar als je werkt en je krijgt geen rode duit dan moet je ook niet zeuren waarom je alleen maar rood staat en geen geld hebt.
Je gelooft in het feit dat als je goed mens bent dat je beloont wordt jah dan moet je ook wel de Beloner accepteren door ook daadwerkelijk Hem te nemen als je Schepper. Het is in princiepe een hele simpele optel som en je kan d.m.v vergelijkingen tot antwoorden komen.
Want de mens is als vrij persoon op aarde gezet met een vrije wil en zal door middel van tekenen(zoals je misschien al hebt ervaringen) zichzelf moeten overtuigen van het geloof in God waarbij er geen dwang in Godsdienst is want Allah zegt:

2:256. Er is geen dwang in de godsdienst.

En moge God je bijstaan in je zoektocht

abdoel Aziz
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 03:06

Beste Paul,

Een kleine troost mag zijn, dat je ook via het Christendom (en wellicht nog andere godsdiensten) in de hemel kunt geraken.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 01:09
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Beste Paul,

Een kleine troost mag zijn, dat je ook via het Christendom (en wellicht nog andere godsdiensten) in de hemel kunt geraken.

Vriendelijke groet,

Vincent

 

nah...

geen godsdienst voor mij.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 12:28

Beste Ibm Katir,

en wat als ik nu eens bij C1000(of Carrefour, voor de belgen) zou gaan werken?  (Om het even naar je redenering om te zetten: een andere godsdienst zou beleiden?)Volgens mij krijg je dan ook je loon uitbetaald (vertaling:mag je naar de 'hemel')...

 Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 13:11

 

Salaam a3leikom,

beste kimmie, die andere godsdiensten zijn geen ware godsdiensten. zij geloven in een leugen die over allah is verteld terwijl de bewijzen ervoor zijn dat het niet de waarheid. men weet dat de bijbel en de tora aangepast is. Welke gedeelte is dan het woord van Allah, wie heeft hun het recht gegeven om de regels in hun boeken en schriften te veranderen???

Ik heb hier wat kleine stukjes van de koran gereciteerd om het te verhelderen!!

Soerah 4. De Vrouwen (An-Nisa)

171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in ��n)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende.

 

173. Maar degenen die geloven en goede werken verrichten, zal Hij hun beloning ten volle geven en meer dan dat uit Zijn overvloed, maar degenen die versmaadden en hoogmoedig waren, zal Hij met een pijnlijke straf straffen; zij zullen buiten Allah vriend, noch helper voor zich vinden.

 

174. O, gij mensen, een duidelijk bewijs is inderdaad van uw Heer tot u gekomen en Wij hebben een helder licht tot u nedergezonden.

 

soerah 5. Al-Maidah

72. Zij lasteren God, die zeggen: "Waarlijk Allah, Hij is de Messias, de zoon van Maria," terwijl de Messias zelf zeide: "O, kinderen Isra�ls, aanbidt Allah, Die mijn Heer en uw Heer is." Gewis, voor hem die iets met Allah vereenzelvigt, heeft Allah de Hemel verboden en het Vuur zal zijn verblijfplaats zijn. Er is voor de onrechtvaardigen geen helper.

73. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is E�n der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen.

74. Willen zij zich dan niet tot Allah wenden en om Zijn vergiffenis vragen terwijl Allah Vergevensgezind, Genadevol is?

 

6:21. En wie is onrechtvaardiger dan hij, die een leugen tegen Allah uitdenkt of Zijn tekenen verloochent? Voorzeker, de onrechtvaardigen zullen niet slagen.

 

Zij plegen Shirk en dat is Haram!!!

Astagfiroellah(moge allah het vergeven) als ik zijn boodschap verkeerd heb uitgelegd.

 

Salaam a3leikom

 

 

Ps Ibn kathir : ik heb een keer een Hadith gelezen dat elke persoon meerdere malen per jaar (of in zn leven) zal geconfronteerd worden met de Islam!! zodat zij geen excuse hebben dat ze het niet kennen wanneer ze (verandwoording moeten afleggen) dood zijn!!

 

5:19. O, gij mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen na een onderbreking in de reeks van boodschappers, die u klaarheid brengt, opdat gij niet zult zeggen: "Er is geen brenger van een blijde tijding en geen waarschuwer tot ons gekomen." Waarlijk er is een brenger van een blijde boodschap en een waarschuwer tot u gekomen. Allah heeft macht over alle dingen.

 

ALLAHU A3LEM

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 13:37

Hallo Salaam,

ik geloof in geen enkele godsdienst.  Ik vind dat ze allemaal wel wat hebben, maar geen enkele kan ik overeen stemmen met hoe ik over de wereld denk en wat ik 'goed' vind...

Het lijkt me dan ook geen goed idee me proberen te overtuigen met stukken uit een boek waarin ik niet geloof...  Werkt namelijk niet

En het is niet zo dat ik niet open sta voor godsdiensten of tekens van God/Jahweh/Allah of zo.  Ik ben er gewoon nog geen tegengekomen....

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 14:41

Ey Kimmie

Hahahahha best grappig je antwoord... dit namelijk

Het lijkt me dan ook geen goed idee me proberen te overtuigen met stukken uit een boek waarin ik niet geloof...  Werkt namelijk niet

Terwijl daarvoor dit jou vraag is:

Beste Ibm Katir,

en wat als ik nu eens bij C1000(of Carrefour, voor de belgen) zou gaan werken?  (Om het even naar je redenering om te zetten: een andere godsdienst zou beleiden?)Volgens mij krijg je dan ook je loon uitbetaald (vertaling:mag je naar de 'hemel')...

Lees je laatste zin eens....Dit was een indirecte vraag voor Ibn Katir...Hij beslist niet wie er naar de hemel en hel gaan, Het is ALLAH(T)!!!!!waarop moest mn antwoord anders basseren dan de Koran(het woord van Allah). ik ga niet zomaar een antwoord uit n duim zuigen(Astagfiroellah), Natuurlijk geef ik je punten uit de koran. BTW, deze gaf ik je niet om jou te overtuigen, maar als verduidelijking & verheldering. SNAPPIE

Groetjessss

 

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 15:21

Hellow,

je hoeft ook geen antwoord uit je duim te zuigen, maar met stukken uit de koran kan je iemand die er niet in gelooft NIET uitleggen waarom de islam de enige goede godsdienst zou zijn...  Dat is nl een cirkelredenering...  "Islam is de enige echte godsdienst en daarom geloof je in de koran en in de koran staat dat islam de enige echte godsdienst is, dus geloof je dat."  Zie je de cirkel?

Je kan bv je antwoord proberen te baseren op gezond verstand ipv te snel te lachen

Ook was mijn bedoeling van de vraag aan Ibn Katir niet zoals jij het interpreteerde.  Ik bedoelde nl: waarom zou er ��n bepaalde godsdienst beter zijn dan alle anderen?  En ik wil geen koran-antwoorden, maar dat jullie het aantonen, het bewijzen.  Ik neem aan dat jullie dat niet zomaar geloven omdat het in de koran staat, maar dat jullie dat ook in het dagelijkse leven kunnen zien...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 16:48

Beste Salaam,

Alle godsdiensten zijn ware godsdiensten, voor zover het de beleving betreft van degenen die ze belijden. De Islam is in dat verband niet meer dan een van de vele godsdiensten, laat staan dat ze 'bewijsbaar' de enige echte is. Het schermen met Koran-teksten om de de juistheid van diezelfde Koran te 'bewijzen' snijdt -in elk geval wetenschappelijk gezien- geen hout! Ik begrijp zonder meer, dat voor jou de Islam de ware godsdienst is, maar begrijp jij op jouw beurt, dat het dat voor vele anderen niet zo is. Zolang er meerdere religies in de wereld bestaan is er geen plaats voor overmoed ten aanzien van het eigen gelijk. Het is juist die overmoed die geleid heeft tot kruistochten, burgeroorlogen in Noord-Ierland, Libanon en Indonesie en de aanslagen op het WTC. Wees dus heel voorzichtig met het kwalificeren van andere godsdiensten als 'leugens'!

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 17:31

Het is te makkelijk te zeggen dat de koran het ware boek is en de bijbel en de tora aangepast.

Het probleem is dat er nergens bewijzen voor zijn. Voor heyzelfde geld zijn we knakworstjes die een virtual reality spel spelen waarin je mens bent.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 18:03

PAUL TOCH!!! 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 18:04
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 18:17

inderdaad

een heel interessant fenomeen en vraag trouwens.

een interessant boek hierover (weliswaar gekleurd maar de auteur doet echt wel zijn best om op een neutrale wijze met religie om te gaan! in de mate dat dit mogelijk is): Antoon (of soms ook Antoine) Vergote: "christendom en moderniteit"  of "religie, geloof en ongeloof". heel open wijze van met religie om gaan. christendom is vaak heel makkelijk te vervangen door islam, jodendom, .....

 

de te gekleurde passages , tja, je ziet maar.

tot een van dezer tot lees,

tim

Lic. T. Peeters
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 18:18

je kan alles gaan verdedigen met "we zijn te nietog om dat te begrijpen" "gods wegen zijn ondoorgrondelijk" of "dat zie je wel als je dood bent" maar veel verder kom je er niet mee

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Ibn kathir Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 02:10
In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle,

Beste vrienden vrede zij met jullie allen,

Zoals wetgevingen elkaar opvolgen is de islam een religie dat bepaalde wetgevingen heeft vervangen.
Nederland haar wetgeving in 1800 is heel anders dan nu bijvoorbeeld ook bijvoorbeeld het strafrecht. Als je nu zegt van hey in 1800 kon je makkelijk frauderen wil niet zeggen dat je nu ook mag. De islam is het meest expliciete religie dat bij naam wordt genoemd door de Almachtige Schepper(zie de vers die een vriend heeft aangehaald). Waar kan je in de thora vinden dat bijvoorbeeld mozes het jodendom kwam stichten terwijl de term jood afgeleid is van de stam juda een van de zonen van Jacob. cristendom precies hetzelfde waar kan je vinden dat Jezus heeft gezegt dat hij het cristendom kwam stichten als godsdienst. Dat is een punt om vanuit te werken want voorwaar de islam betekent letterlijk dat je je in vrede (salaam) overgeeft aan God dat je een doel van het leven wil hebben die de islaam antwoord geeft.
Dat een mens in zoektocht is is normaal en net zoals als voorbeeld is gegeven van Abraham die ook hanief was en zocht naar geloof in een Schepper die je niet kan zien maar die jou wel ziet net als een blinde die de zon niet ziet maar hem wel voelt.
Overigens wil ik erop benadrukken dat een geloof nooit af te leiden is wat haar mensen doen want die doen al genoeg verkeert lijd een geloof af van wat in haar bronnen staat. Ik bedoel als je wtc aanhaalt en libanon en weet ik veel allemaal kunnen de bosnische serviers sebrenica aanhalen om alle Nederlanders zwart te maken is toch ook geen middel om een religie zwart te maken.
Ik zeg ook niet over alle nederlanders dus die cultuur dus alles wat daar samenhangt paralel staat met de ideeen van centrum rechts of andere exreme gedachtes binnen de politiek.
en ook om moslims en de islaam paralel te leggen met wat op de andere kant van de wereld gebeurt is ook niet slim want de moslims hier hebben daar niets mee te maken ze maken alleen smeekgebed voor vrede en rechtvaardigheid meer niet.

Overigens men zegt zoveel godsdiensten niet elke vorm van vertrouwen hallen uit is een godsdienst. Boedhhisme is geen godsdienst maar een levenswijze daar speelt hemel en hel geen eens een rol.
En of je met C 1000 het paradijs in komt het ging mij meer om het voorbeeld in kader van werken bij een suppermarkt de naam zal Allah over oordelen.
Zo ook met een examen je weet dat je op een dag moet overgaan om gelukkig en blij je diploma zult krijgen.
Dat je in de klas zit en netjes luisterd wil niet zeggen dat je meteen je diploma zult hebben.
Je zal toetsen moeten maken en leren enz enz. Denk eerst effe na of je wel gelooft in zo een examen/hiernamaals.
en zo zijn er taloze voorbeelden zo dit verhaal bijvoorbeeld speciaalvoor kim en paul en vincent en elke bezoeker van deze site

Dit zijn de tekenen van Allah. Wij dragen ze u voor naar waarheid.

In een grote stad waren de filosoof Badra en imam Mahdoeb niet alleen naaste buren maar ook elkaars beste vrienden. Op een dag zaten ze beide in de achtertuin en zoals gewoonlijk bespraken ze elkaars gebeurtenissen.
Op een gegeven moment zei Badra: �Imam zoals je weet, twijfel ik aan het bestaande en ik koester twijfels over hun ontstaan. Mogelijk kun jij enig licht werpen in deze duisternis�.
�Laat maar horen, dan kan ik zien of ik een antwoord weet�.
Daarop stelde Badra de volgende drie vragen:
1_ Als God onzichtbaar is, hoe weet je dan dat Hij bestaat?
Als God regeert en voor alles verantwoordelijk is, waarom zou de mens dan gestraft kunnen worden?
3_ Satan is uit vuur geschapen, hoe kan het vuur hem dan pijnigen?
�Wat wil je: abstracte of concrete antwoorden?�
�Liefst concrete�; zei Badra
Mahdoeb zei niets, bukte, raapte een stevige aardkluit van de grond en sloeg er zijn vriend mee op het hoofd. De wond bloedde en er groeide een bult op zijn hoofd. Hij was zo kwaad dat hij besloot om naar de rechter te stappen om een klacht in te dienen wegens mishandeling.
De rechter vroeg aan de Imam: �heb jij Badra geslagen met een aardkluit?�.
�Ja, dat heb ik gedaan�.
�En waarom?�, vroeg de rechter.
�Hij wilde antwoord hebben op zijn drie vragen, en die heb ik hem gegeven. En wel op zijn verzoek, want hij wilde concrete antwoorden!�.
De rechter vroeg aan Badra; �heb jij drie vragen gesteld en een concreet antwoord verlangd?�.
�Ja, dat heb ik maar ik heb hem niet gevraagd om mij te mishandelen!�.

De rechter vroeg aan de Imam, �U zegt dat u met een slag al zijn antwoorden hebt beantwoord, terwijl niemand U om slaag heeftgevraagd!�
�Dan wil ik nu graag weten welke vragen je hebt beantwoord met die harde kluit�.
Hierop antwoordde de Imam, �Deze manier was de enige juiste reactie op zijn stomme vragen�. �Hij zegt, dat ik hem pijn heb gedaan. Ziet hij die pijn, of heeft hij hem gezien?�.
De rechter vroeg Badra of hij de pijn heeft gezien?
�Nee, maar ik heb hem gevoeld !�, antwoordde Badra.
�Dat is het antwoord op de eerste vraag. We hoeven onze God niet te zien, want wij voelen zijn aanwezigheid�.
En de tweede vraag: �als Allah voor alles verantwoordelijk is, waarom beschuldigt Hij dan mij?�. �En omgekeerd: waarom Allah verantwoordelijk stellen voor de ellende die we zelf aanrichten.
Het is juist Zijn wens dat wij ons van de ellende bevrijden. Met andere woorden: wij zijn niet geschapen om te lijden maar om in vrij� en blijheid te leven en wij moeten geen ongewenste problemen over ons heen halen�.
En nu de derde vraag. �Uit aarde is de mens geschapen en met een aardkluit sloeg ik hem. Hoe kan hij dan pijn voelen als aarde, aarde slaat. Zo zal Satan de pijn voelen van het hellevuur�.
�Alles is mij duidelijk geworden�; antwoordde Badra. �Ik trek mijn klacht in�.

wa salaaamoe 3leikoem

abdoel Aziz

p.s Eeh Paul als mens zeg ik je wel als je goed mens bent houden zo want dat bewondert ook een moslim zoals ik
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 13:52

Beste Ibn,

Grappig dat je om aan te tonen, dat ik er -blijkbaar- op uit ben om de Islam zwart te maken juist het voorbeeld gebruikt dat het tegendeel bewijst. Libanon is een conflict geweest waar niet alleen Moslims bij betrokken waren, maar ook -en misschien wel juist- de Christelijke bevolking aldaar. Ik noem ook steeds de kruistochten als specifiek voorbeeld van de -middeleeuwse- uitwassen van de Christelijke religieuze beleving. Het gaat mij dus niet om een bepaalde religie, maar om de consequenties voor de beoefenaren daarvan en -meer nog- om de consequenties voor de niet-beoefenaren. Daarbij beweer ik niet, dat (bv) de aanslag op het WTC kan worden toegerekend aan alle Moslims. Integendeel! Wel probeer ik duidelijk te maken dat het juist de rotsvaste religieuze overtuiging is (met als tegenhanger de ontkenning van andere godsdiensten) die er toe heeft geleid en nog steeds toe leidt, dat onnodig conflicten ontstaan en worden uitgevochten. Daarop wijzen kan m.i. niet worden opgevat als belediging.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 14:02
In eerste instantie geplaatst door Paul


Het is te makkelijk te zeggen dat de koran het ware boek is en de bijbel en de tora aangepast.



Het probleem is dat er nergens bewijzen voor zijn. Voor heyzelfde geld zijn we knakworstjes die een virtual reality spel spelen waarin je mens bent.



Paul



Hoi, Ja als we jou reactie zo lezen zullen we dat bijna denken
Maar gelukkig weet ik beter. Ik ben Allah(s.w.a.) erg dankbaar dat hij mij gemaakt heeft en dat ik geen knakworstje ben.
Maarehhh misschien ben jij wel een knakworstje hoor :-)

Gegroet,
Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 18:05

En stel nou dat je in een kleine indianengemeenschap in Latijns-Amerika geboren wordt en je je hele leven niets anders hoort en ziet als je eigen mensen en het oerwoud? En niemand je komt vertellen over de Islam, het Christendom etc???? Volgens mij kan je dan wel goed leven, al zou je dan nooit tot het ware geloof behoren! Heb je dan een keuze om voor de Islam te kiezen of niet? Lijkt me heel duidelijk van niet of je moet zelf een nieuwe profeet zijn ofzo. Allah geeft die mensen waarschijnlijk niet in dat ze islamitisch moeten worden, maar misschien wel dat ze goed moeten leven.

Lijkt me heel stug dat deze mensen dan niet in de hemel of het paradijs mogen komen wonen, omdat ze het 'foute' geloof aanhangen. Zoals we al zeiden: Allah of God beslist wie goed is en wie slecht en ik denk zeker ook dat deze mensen een kans maken. Als ze tenminste goed leven.

Dit was even een voorbeeldje, maar denk hier eens over na. Bovendien is van iemand anders zijn of haar geloof met geweld opleggen nooit iets goed van gekomen. Denk aan dezelfde indianenstammen die uit naam van het Christelijk geloof zo'n beetje van de wereld gevaagd zijn.

Ik ben Christen, en Christenen zeggen ook dat alleen Christenen in de hemel komen. Zoals je misschien hierboven kunt lezen ben ik het daar niet mee eens. God is goed en vergevingsgezind, hij zal zeker de goede mensen op deze aarde een kans geven in de hemel (cq. het paradijs) te komen en de slechten een kans op vergeving.

Dus het spijt me moslims van Nederland, maar ik denk toch echt dat de de Indianen uit het diepe amazone gebied of de Papoea's in Nieuw-Guinea vrijwel geen kans krijgen om te kiezen voor de Islam, maar of daardoor de poorten van het Paradijs gesloten blijven.....

We shall see when we die....

Linda

Terug naar boven
piccolo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2003 om 20:49

piccolo is back
Terug naar boven
piccolo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2003 om 20:54
piccolo is back
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 december 2003 om 22:57

Leuke plaatjes, op de meest rechtse, meest achterliggende roden bal is trouwens het McDonalds teken op afgebeeld :S

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2003 om 13:27
In eerste instantie geplaatst door Linda


En stel nou dat je in een kleine indianengemeenschap in Latijns-Amerika geboren wordt en je je hele leven niets anders hoort en ziet als je eigen mensen en het oerwoud? En niemand je komt vertellen over de Islam, het Christendom etc???? Volgens mij kan je dan wel goed leven, al zou je dan nooit tot het ware geloof behoren! Heb je dan een keuze om voor de Islam te kiezen of niet? Lijkt me heel duidelijk van niet of je moet zelf een nieuwe profeet zijn ofzo. Allah geeft die mensen waarschijnlijk niet in dat ze islamitisch moeten worden, maar misschien wel dat ze goed moeten leven.



Lijkt me heel stug dat deze mensen dan niet in de hemel of het paradijs mogen komen wonen, omdat ze het 'foute' geloof aanhangen. Zoals we al zeiden: Allah of God beslist wie goed is en wie slecht en ik denk zeker ook dat deze mensen een kans maken. Als ze tenminste goed leven.



Dit was even een voorbeeldje, maar denk hier eens over na. Bovendien is van iemand anders zijn of haar geloof met geweld opleggen nooit iets goed van gekomen. Denk aan dezelfde indianenstammen die uit naam van het Christelijk geloof zo'n beetje van de wereld gevaagd zijn.



Ik ben Christen, en Christenen zeggen ook dat alleen Christenen in de hemel komen. Zoals je misschien hierboven kunt lezen ben ik het daar niet mee eens. God is goed en vergevingsgezind, hij zal zeker de goede mensen op deze aarde een kans geven in de hemel (cq. het paradijs) te komen en de slechten een kans op vergeving.



Dus het spijt me moslims van Nederland, maar ik denk toch echt dat de de Indianen uit het diepe amazone gebied of de Papoea's in Nieuw-Guinea vrijwel geen kans krijgen om te kiezen voor de Islam, maar of daardoor de poorten van het Paradijs gesloten blijven.....



We shall see when we die....



Linda



Assalamoe Alaikoem,Hallo,

Nou heb je een heel mooi punt te pakken. Maar is het niet zo(vraag aan de moslims gericht, ben nu op stage en kan het niet opzoeken) dat als je niets afweet van de Islam, en je leeft goed dat je toch naar de Hemel kan gaan?!

Moge Allah(s.wa.) mij vergeven als bovenstaande onjuist is.

SALAAM
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.