Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

*Vermist*

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: *Vermist*
    Geplaatst op: 25 november 2005 om 05:52

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Broeders & Zusters FI Dien,


-- Hallo, voor de overige --





 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2005 om 14:52

Salaam Aleikum, kopje heet vermist???

oke mijn vader is vermist hij is vrachtwagen chauffeur en mijn familie weet niet waar hij is ghair inshaAllah

wie worden er nog meer vermist? oost nederland zit trouwends soms zonder stroom je kan wel vaak smsen mocht iemand er vrienden of familie hebben telefoneren lukt niet smsen nog wel elhamudllilah veel sterkte iedereen

Wa Aleikum Salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 07:13

Asalama alykoum warahmatoe Allahie wabarakatoe

Ik heb gisteren op het nieuws gehoord dat deze 2 broeders [Marokkaanse en Turkse] voor jihad zijn gegaan naar Tjetjenie  of Irak of Afghanisthan [Allahoe A3lem] ze lieten hun vaders in Moskee Soenna zien in Den Haag

Wa gair inshallah

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 14:56
MashaAllah mag Allah al hun zonden vergeven en hun bijstaan en hun  helpen en mag Allah ze genadig zijn inshaAllah voor hun moed en hun liefde voor Allah en hun medebroeders en zusters omdat hun ze helpen wil mashaAllah(amin)
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 14:59
Amien! oegtie zo is het Mashallah 3alek moge Allah hun het martelaarschap schenken inshallah
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 15:23

Asalaam Aleikum,

Moge ALLAH deze twee broeders belonen voor iedere stap die ze zetten op de weg van de Islam en ze belonen met het allerhoogste. En voordat sommige nietMoslims weer komen met beschuldigingen zeg ik alvast dat deze broeders misschien wel op weg zijn om te helpen om hun medemoslims te bevrijden net zoals de geallie�rde troepen in WO2 op weg gingen om europa te bevrijden van de nazi's.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 15:41
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Moge ALLAH deze twee broeders belonen voor iedere stap die ze zetten op de weg van de Islam en ze belonen met het allerhoogste. En voordat sommige nietMoslims weer komen met beschuldigingen zeg ik alvast dat deze broeders misschien wel op weg zijn om te helpen om hun medemoslims te bevrijden net zoals de geallie�rde troepen in WO2 op weg gingen om europa te bevrijden van de nazi's.

Salaam.

 

Ja natuurlijk gaan ze hun medemoslims bevrijden...... Struisvogel. Ze worden gebruikt niet meer niet minder. maar goed, fijn voor ze dat ze "martelaar" worden en naar het "paradijs" gaan. Het zijn dombo's die zich laten gebruiken.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 16:02

amin op jullie do3aa

laat  somigen roepen dat ze naar teroristen gaan  dat is wat iblies in hun oor fluisterd.

wij weten beter allahamdoelillah .

ik vraag allah ta3ala hen bij testaan en ze kracht geven .

en ganazier  wa lkoruud   uitschakelen  vervloeken  en  fitna in hun eigen huis

laten onstaan   ,en elkaar afmaken  allahomma amin

chatithoem  yarab . 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 17:01

Tsjonge wat een haat rolt er hier over mijn scherm, en dan nog beweren wat zijn wij moslims tolerant. maar het mooiste vindt ik nog dat het mensen zijn die hier wonen. Als jullie het zo geweldig vinden en een goede daad. Waarom zijn jullie dan zo laf dat jullie niet zelf gaan ?, vertel me dat eens even of is het leven hier zo goed dat er alleen maar woorden zijn en geen daden.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 17:13
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

amin op jullie do3aa

laat  somigen roepen dat ze naar teroristen gaan  dat is wat iblies in hun oor fluisterd.

wij weten beter allahamdoelillah .

ik vraag allah ta3ala hen bij testaan en ze kracht geven .

en ganazier  wa lkoruud   uitschakelen  vervloeken  en  fitna in hun eigen huis

laten onstaan   ,en elkaar afmaken  allahomma amin

chatithoem  yarab . 

Amien op je Duah beste zuster!
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 18:12
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

amin op jullie do3aa

laat  somigen roepen dat ze naar teroristen gaan  dat is wat iblies in hun oor fluisterd.

wij weten beter allahamdoelillah .

ik vraag allah ta3ala hen bij testaan en ze kracht geven .

en ganazier  wa lkoruud   uitschakelen  vervloeken  en  fitna in hun eigen huis

laten onstaan   ,en elkaar afmaken  allahomma amin

chatithoem  yarab . 

Amien op je Duah beste zuster!

Amen, in het land der blinden....

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2005 om 03:20

Hier boven lees ik weer een aantal stupide opmerkingen van moslims over het martelaarsschap van 2 puberale snotneuzen.

Het spijt me te zeggen, maar de islam is op dit vlak het meest domme geloof dat ik ken.

Dat 2 snotneuzen in een puberale crisis, totaal niet overziend wat ze doen, besluiten tot het martelaarschap is heel, heel ernstig. Maar als ik de juichstemming van hierboven lees, dan kan ik niet anders stellen dan dat van Gogh gelijk had. Achterlijkheid ten top.

 

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2005 om 03:21
In eerste instantie geplaatst door dnijholt

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

amin op jullie do3aa

laat  somigen roepen dat ze naar teroristen gaan  dat is wat iblies in hun oor fluisterd.

wij weten beter allahamdoelillah .

ik vraag allah ta3ala hen bij testaan en ze kracht geven .

en ganazier  wa lkoruud   uitschakelen  vervloeken  en  fitna in hun eigen huis

laten onstaan   ,en elkaar afmaken  allahomma amin

chatithoem  yarab . 

Amien op je Duah beste zuster!

Amen, in het land der blinden....

Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt-zij zullen niet geloven. ALLAH heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf. (Soerah Al-Bakara:6-7)

 

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2005 om 03:28
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door dnijholt

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

amin op jullie do3aa

laat  somigen roepen dat ze naar teroristen gaan  dat is wat iblies in hun oor fluisterd.

wij weten beter allahamdoelillah .

ik vraag allah ta3ala hen bij testaan en ze kracht geven .

en ganazier  wa lkoruud   uitschakelen  vervloeken  en  fitna in hun eigen huis

laten onstaan   ,en elkaar afmaken  allahomma amin

chatithoem  yarab . 

Amien op je Duah beste zuster!

Amen, in het land der blinden....

Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt-zij zullen niet geloven. ALLAH heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf. (Soerah Al-Bakara:6-7)

 

Tuurlijk, geloof je dit hou het maar vast. Alleen hou er rekening mee dat misschien ik niet de straf krijg maar iemand die voor Allah gaat spelen en zinsloze quote's uit de Koran spuit over iemand. de waarheid verwerpen ik verwerp iemand die dit goedkeurt en zelf lekker in het westen gaat zitten en dan dit gaat toejuigen. laf is het. Mooie uitspraak (soerah Al Bakara:6-7) kan op iemand slaan die geweld verheerlijkt.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2005 om 04:23
In eerste instantie geplaatst door dnijholt

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door dnijholt

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

amin op jullie do3aa

laat  somigen roepen dat ze naar teroristen gaan  dat is wat iblies in hun oor fluisterd.

wij weten beter allahamdoelillah .

ik vraag allah ta3ala hen bij testaan en ze kracht geven .

en ganazier  wa lkoruud   uitschakelen  vervloeken  en  fitna in hun eigen huis

laten onstaan   ,en elkaar afmaken  allahomma amin

chatithoem  yarab . 

Amien op je Duah beste zuster!

Amen, in het land der blinden....

Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt-zij zullen niet geloven. ALLAH heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf. (Soerah Al-Bakara:6-7)

 

Tuurlijk, geloof je dit hou het maar vast. Alleen hou er rekening mee dat misschien ik niet de straf krijg maar iemand die voor Allah gaat spelen en zinsloze quote's uit de Koran spuit over iemand. de waarheid verwerpen ik verwerp iemand die dit goedkeurt en zelf lekker in het westen gaat zitten en dan dit gaat toejuigen. laf is het. Mooie uitspraak (soerah Al Bakara:6-7) kan op iemand slaan die geweld verheerlijkt.

Ik speel nergens voor ALLAH en zou het niet eens in mn hoofd halen om het te proberen. Je maakt al een enorme fout door te zeggen dat de aya die ik noemde uit de Quraan een zinloze of zinsloze quote is. (is een vorm van verwerpen beste vriend)....Het enige wat ik doe is hulp vragen voor deze broeders aan ALLAH....net zoals de achterblijvers uit de geallie�rde landen ten tijde van de tweede wereldoorlog gingen bidden om kracht en steun voor degenen die naar het front gingen om jullie te redden van de Nazi's. Waarom zouden Moslimbroeders en zusters niet op weg mogen gaan om hun onderdrukte broeders en zusters te bevrijden van de onderdrukkers? De geallie�rden gingen toch ook op pad om jullie te bevrijden van de Nazi's?
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2005 om 04:31

Deze jongens zijn 18 jaar, weten van toeten noch blazen. Dat neem ik ze niet kwalijk. Wat ik mensen hier kwalijk neem is dat ze deze groentjes, die nauwelijks weten wat de islam inhoudt, toejuichen alsof ze naar een feestje gaan.

Als deze jongens werkelijk een buitengewoon goede actie zouden gaan uitvoeren, dan zouden ze:

- niet als vermist te boek staan.

- niet gezocht worden door hun ouders die zich enorm ongerust voelen

Het is een onbezonnen actie, waarbij de betreffende jongens, gezien hun leeftijd, totaal niet de inpact van hun handelen kunnen overzien. Het is triest, intens triest. Deze jongens moeten zwaar gehersenspoeld zijn voordat ze tot deze daad zijn overgegaan.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2005 om 04:54
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Deze jongens zijn 18 jaar, weten van toeten noch blazen. Dat neem ik ze niet kwalijk. Wat ik mensen hier kwalijk neem is dat ze deze groentjes, die nauwelijks weten wat de islam inhoudt, toejuichen alsof ze naar een feestje gaan.

Als deze jongens werkelijk een buitengewoon goede actie zouden gaan uitvoeren, dan zouden ze:

- niet als vermist te boek staan.

- niet gezocht worden door hun ouders die zich enorm ongerust voelen

Het is een onbezonnen actie, waarbij de betreffende jongens, gezien hun leeftijd, totaal niet de inpact van hun handelen kunnen overzien. Het is triest, intens triest. Deze jongens moeten zwaar gehersenspoeld zijn voordat ze tot deze daad zijn overgegaan.

Ik ben het voor een groot deel met je eens PP...maar we weten er niet het fijne van. Misschien zijn ze inderdaad gehersenspoeld of misschien hebben ze wel heel veel kennis en weten ze heel goed wat ze doen. Maar neemt niet weg dat wat ze ook doen dat ik voor ze blijf bidden en Duah voor ze blijf maken zodat ALLAH ze zal leiden en blijf ik de hoop houden dat ze geen verkeerde dingen zullen doen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2005 om 05:36

Beste Rahil,  we weten er inderdaad niet het fijne van. Dat je voor hen bidt, is prima. Bidt voor hen dat ze geen domme dingen doen.

Ik denk niet dat ze door Allah geleid worden.

Als een mens in naam van God iets wil doen, dan doet hij/zij  iets goeds. Dit goede kan NOOIT alleen goed zijn voor een moslim. Noch kan een katholiek alleen iets goeds willen doen voor katholieken. Als gelovige dien je goed te doen voor de mens, ongeacht zijn religie, ras, etc.

Pas dan ben je in Godsnaam een waar gelovige.

salaam

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2005 om 10:38
Wat ik niet snap is dat de meeste moslims die spreken in deze thread de jongens alle zaligheid toewensen die je je maar kunt voorstellen, maar dat zijn ouders - ook moslims - zich doodongerust maken. Dat zou de mensen op dit forum op dit forum toch tot nadenken moeten stemmen. 
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2005 om 12:27

Deze vorm van geloof vind ik derhalve beangstigend. Elke kritische gedachte lijkt verbannen en door dorre en kille dogma's vervangen.

Zeker iets om ons zorgen over te maken.

 

Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2005 om 13:32

Welkom in de wereld van dogma's, en dan nogover nazi's oordelen ook. ben ee nleuk boek tegengekomen over een vrouw die die 6 jaar lang lerares geweest is op een Islamitische basisschool de dogma's beginnen daar al kennelijk.... en toch ben ik voor vrijheid van godsdienst en onderwijs

De Nederlandse onderwijzeres Fenny Brinkman doet een boekje open over haar zesjarige ervaring op een islamitische school.

ze is weggegaan toen ze de holocaust begonnen te ontkennen.. die school moet dicht

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 04:31
Salaam Aleikum,

Het is altijd goed om te praten of een ander wel of niet iets heeft gedaan, maar het is altijd veel beter om af te wachten of het ook zo is.

"Drie vermiste jonge moslims melden zich"

http://www.zoomin.tv/videoplayer/?fuseaction=videolaunch&pid =agn&id=197836&nbg=ftv

Of en wat ze deden, is eigenlijk niet zozeer onze zaak. Eenieder die dat wel vind kan er van mij gerust over verder roddelen.
Het lijkt mij eerder een familiezaak, aangezien deze jongens het normaal vonden om op vakantie te gaan zonder het familie in te lichten.
Maar daar is eigenlijk ook waar je het bij zou moeten laten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
(Copy paste de url in je browser om het te bekijken, ik kan blijkbaar geen links plaatsen....)
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.