Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotende bedoeling van de hoofddoek

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Onderwerp: de bedoeling van de hoofddoek
    Geplaatst op: 02 december 2003 om 18:29

voor zover ik me kan herinneren dient de hoofddoek om onderscheid te kunnen maken tussen moslima's en vrouwen uit andere religies (als ik dit fout heb vertel het me dan).

ik ben van mening dat de hoofddoek een oude traditie is die nu iedereen met elkaar probeert samen te leven moet worden opgeheven, hoe kan een jongen vferliefd worden op een meisje als ie al meteen weet dat hij haar nooit zal kunnen krijgen omdat zij moslima is?   

zo kunnen de mensen nooit goed samenleven als er altijd onderschijd moet worden gemaakt.

begin niet meteen met te zeggen dat ik een anti-moslim ben of zoiets maar bekijk het is en denk erover na en vel er een goed oordeel over.

alvast bedankt

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2003 om 18:51

1.Inderdaad is de hoofddoek bedoeld om ons te onderscheiden van de niet- moslims,maar ook om elkaar te herkennen.

2 je vroeg:', hoe kan een jongen verliefd worden op een meisje als ie al meteen weet dat hij haar nooit zal kunnen krijgen omdat zij moslima is? "

>>misschien is het juist beter dat de jongen ziet dat ze moslima is,zodat ie NIET op haar verliefd wordt?(als niet moslim-jongen dan),al kan hij ook nog verliefd worden omdat het meisje een leuk karakter heeft...wij kunnen onze moslim-mannen herkennen aan hun baard(wat voor ons de hoofddoek is is voor de moslimman de baard)

3.Hoe we kunnen samen leven?Er zijn zoveel niet-moslims die zich om andere redenen dan geloofsovertuiging willen onderscheiden...al dan niet in grote groepering...punkers bv...,mensen die een hoed dragen,mensen met roze haren,blauwe haren,tatto`s...skaters kleden zich op een bepaalde manier...gabbers ook..ga zo verder,en toch kunnen we allemaal met elkaar leven,toch?

groet,Zahra

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2003 om 19:10

Ik vergat nog wat...

het is zeker een oude traditie,de hoofdoek...maar de plicht om onze hoofden te bedekken staat duideleijk omschreven in de Koran,en wat in de koran staat,daar leven wij naar.zonder behoeft te hebben aan modernere opvattingen...voor de practiserende moslim dan..WANT als je goed kijkt,ik zie zoveel dames die hun hoofdoek 'modern' dragen...,zo`n halve hoofdoek met alleen het haar verborgen en niet de nek,weer een andere heeft een doorschijnende doek,heel populair is ook zo`n zeerovers-look(weet het ff niet anders te omschrijven)die niet-moslims ook dragen...dus zeer waarschijnlijk vinden zij het wel weer ouderwets...Tja,wat die hoofddoek betreft zullen er wel verschillende meningen zijn.

Persoonlijk draag ik `m lekker ouderwets,

 

groet,Zahra

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2003 om 21:06

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Zahra,
Beste Paul.

Verliefdheid kan je niet tegenhouden. Dus ook al zou je niet verliefd willen worden op een moslim(a), omdat je weet dat je hem/haar niet kan krijgen vanwege het geloof, je kan je gevoelens niet tegenhouden. (wel onderdrukken).

De hijaab is een daad van gehoorzaamheid aan Allah (Soubhana wa Ta'ala) en aan Zijn profeet Mohammed (vrede zij met hem).

Surah Al-Ahzaab, 36: En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in de zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

Surah Al-Ahzaab 59: O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter opdat zij mogen worden onderscheiden en lastig worden gevallen.��..

Het dragen van een Hijaab is een verplichting voor alle moslima's.

Surah An-Noer, 31:En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen�..�

Als je een hijaab draagt dan maak je onderscheid tussen de jezelf en de ongelovigen. Hijaab is een daad van gehoorzaamheid. Je bewaart je kuisheid. "De hijaab bevat een natuurlijke verlegenheid welke van nature bij vrouwen aanwezig is." De hijaab is geloof, en het is Godsvrees.

Ik hoop je hiermee voldoende ge�nformeerd te hebben. Incha'Allah.

Groeten,

Marocaantje

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
maryam1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 12:52

Assalamoe aleikoem warrahmatallahi wabarrakehtoe,

Kan iemand mij zeggen waar het precies staat dat je ook je nek moet bedekken ? Er zijn idd verschillende manieren hoe hoofdoeken worden gedragen. De ��n draagt hem helemaal over de boezem, zelfs al is die bedekt (dus extra) de ander vindt een kortere genoeg, want voor de rest hebben ze alles bedekt er zijn zelfs moslima's die zeggen dat je haren niet helemaal bedekt hoeven te zijn.

En als ik zo die Surah's lees die boven genoemd worden kan ik ook niet echt zien wat nou de juiste manier is. Ik ben nog maar net moslima, dus ik moet me nog in veel verdiepen.

Graag hoor ik het van iemand.

Wa-assellem,

Maryam

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 20:31

asallam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe,

Inderdaad staat het niet in zoveel woorden omschreven in de koran,maar net zo belangrijk zijn ook de overleveringen van de Profeet(en)(vzmh)...en als iets daar moeilijk in terug te vinden is,kun je advies vragen bij de godsdienstgeleerden...

moge Allah mij vergeven als ik mij hierin zou vergissen,astaghfiroeka

Schoonheid van een vrouw is alles wat haar mooi doet zijnof haar schoonheid vermeerdert,hetzij de natuurlijke schoonheid van haar gezicht,haren en lichaamsvormen,hetzij wat zij aan kleding,sieraden en make-up heeft.

"Dat zij niets van hun schoonheid tonen,tenzij hetgeen ervan zichtbaar moet zijn."In dit vers gebiedt Allah de vrouw dit alles te verbergen en waarschuwt haar dit niet te tonen.Als uitzondering hierop geeft Allah 'hetgeen ervan zichtbaarmoet zijn".De godsdienstgeleerden zijn het erover eens,dat met deze laatste woorden het gezicht en de handen worden bedoeld.De woorden van Kortobi waren:"aangezien het grootste gedeelte van het gezicht en beide handen uit gewoonte en tijdens de aanbidding zichtbaar zijn,zoals tijdens de salaat en de hadj,is het heel plausibel,dat met de uitzondering deze beide lichaamsdelen worden bedoeld"

Deze uitleg wordt ook bevestigd door de door Aboe Daoud overgeleverde woorden van Aysja(ra),toen Esma,bint Abi Bakr,in doorzichtige kleding bij de Boodschapper(vzmh)binnekwam.De Boodschapper(vzmh) wendde zijn edele gezicht van haar af en zei:"Wanneer een vrouw geslachtsrijp is geworden,mag men haar slechts hier en daar zien,"daarbij wijzend op zijn edele gezicht en handen.

Wat een moslimvrouw compleet maakt,is dat zij moeite doet om van haar schoonheid te verbergen waartoe zij in staat is,zelfs het gezicht,aangezien er overal wanorde kan heersen,en veel mensen losbandig zijn.

"en hun sluiers over hun nek en boezem slaan"Soera En-Noer(24):31

als beginnende moslima kan ik je de volgende boeken aanraden:

De weg van de moslim,3-delige serie...van AboeBakr Djaber El Djezeiri.In deze boeken wordt ingegaan op oa.de volgende onderwerpen:geloof,gedrag,ethiek,religieuze praktijk en sociale betrekkingen.Ik vind het zelf een goede basis,en van daaruit zou je kunnen uitwijken naar andere boeken,over de Profeet(vzmh),de salaat van de Profeet(vzmh)etc..(uitgeverij Noer)Allemaal schitternde boeken,met goede bronvermelding(belangrijk!)

wa sallam oeghtie

 

 

 

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 22:09

neej het gaat erom dat als ze niet in contact komen met jongens uit andere culturen (plz geef me geen replies dat de islam de enige religie is enzo want dat zecht elke religie).

nederlandse jongens kicken enorm af als ze weten dat meisjes islamitisch zijn (ik ken 2 jongens die allebei verliefd ware op islamitische meisjes, maar ze durfde nooit wat te vragen omdat ze islamitisch was.)

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
Romaysa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2003 om 23:14
In eerste instantie geplaatst door Paul

voor zover ik me kan herinneren dient de hoofddoek om onderscheid te kunnen maken tussen moslima's en vrouwen uit andere religies (als ik dit fout heb vertel het me dan).

ik ben van mening dat de hoofddoek een oude traditie is die nu iedereen met elkaar probeert samen te leven moet worden opgeheven, hoe kan een jongen vferliefd worden op een meisje als ie al meteen weet dat hij haar nooit zal kunnen krijgen omdat zij moslima is?   

zo kunnen de mensen nooit goed samenleven als er altijd onderschijd moet worden gemaakt.

begin niet meteen met te zeggen dat ik een anti-moslim ben of zoiets maar bekijk het is en denk erover na en vel er een goed oordeel over.

alvast bedankt

Paul

 

Beste Paul,

De hoofddoek dient niet om onderscheid te maken tussen moslima's en vrouwen uit andere religies. De hoofddoek is niet net als het kruisje aan het kettinkje van de Christenen en het keppeltje van de Joden. De hoofddoek heeft een functie. De hoofddoek is om je schoonheid me te bedekken zodat je niet wordt lastiggevallen door vreemden. Ik draag een hoofddoek omdat ik beoordeeld wil worden op mijn kwaliteiten en niet wat in mijn hoofd zit. Ik ben geen lustobject van mannen.

Terug naar boven
maryam1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2003 om 09:48

 

Beste Paul,

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat je probleem is. Kijk ik ben net moslima, maar ik heb me al behoorlijk verdiept in de Islam en ben er elke dag mee bezig. Als jij dat ook doet, weet je waarom die meisjes hoofdoeken moeten dragen. Je zou juist respect voor ze moeten hebben en ze mooier moeten vinden (vooral innerlijk) doordat de zo goed bezig zijn met het geloof. Begrijp goed dat verliefdheid leuk is, maar uiteindelijk gaat het om een goed huwelijk en goede kinderen. Dat klinkt misschien allemaal een beetje zwaar voor jou, maar voor ons moslims is dat wat we het liefste willen en graag z.s.m. !

Het heeft ook alleen maar zin om verliefd te zijn als je ook echt een toekomst met elkaar hebt. Mijn raad aan jou is, ga net als mij veel meer lezen en je komt er vanzelf achter. Islam gelooft ook dat mensen voor elkaar bestemd zijn, dus als jij voor dat meisje waar jij verliefd op bent bestemd bent, dan komt insha'allah alles goed.

veel succes !

maryam

Terug naar boven
Maagd Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 2
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2003 om 10:07

Hallo allemaal,

Ik ben ook een moslims meisje, maar draag geen hoofddoek.

Ik vind het te moeilijk om met een hoofddoek te lopen, maar wil het eigenlijk wel.

Hoofddoek is eigenlijk heel belangrijk voor moslims mensen, maar als je in de omgeving van deze tijdse mensen ben zoals Katholieken en Christenen gaat het moeilijk.

Er worden veel mensen gepest of gediscrimineerd.

 

dilara
Terug naar boven
maryam1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2003 om 10:26

 

Assalamoe Aleikoem dilara,

Ik heb hetzelfde als jou, ik ben ook net moslima, maar een hoofddoek kan ik nog niet dragen mede ook vanwege mijn familie. Ik werk n.l. bij mijn familie in het bedrijf en dat is nog een beetje te zwaar voor hun en voor de buitenwereld. Bovendien vindt ik ook dat zoiets moet groeien. Ik heb gehoord dat je net als een baby bent wanneer je net moslim wordt en je moet alles nog leren. Toch vindt ik een hoofddoek heel erg mooi en wil ik het ergens erg graag. Stiekem ben ik soms een beetje jaloers op de meisjes die er wel een dragen. Toch moet ik rekening houden met mijn familie, dat ben ik verplicht als moslima. Dus ik geef jou het advies zoals ik dat ook heb gekregen:  doe alles stapje voor stapje, op je eigen tempo. Als je alles gaat forceren ga je er misschien een hekel aan krijgen, snap je ? Steeds weer een beetje meer is beter.

Wa-assellem

Maryam

Terug naar boven
miss,moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 december 2003 om 19:31

ik wil wat zeggen tegen maagd en maryem.

het lijkt moeilijk om die stap te zetten maar als je dag even schijt hebt aan de wereld dan zullen jullie zien dat het eigenlijk meevalt. ik heb ook een vriendin die net een hoofdoek draagt ze is heel erg blij ze krijgt complimentjes van andere moslima zelfs van niet -moslimas  en ze is gelijk ook trots op haar zelf.

en als julie met andere meisjes willen praten kom dan iedere zondag om 12:15 naar de lezing in moskee bader of op vrijdag om 16:00 tot 18:00 bereikbaar met bus 18,21 en tram 12.

 veel succes.

 

moge allah jullie allemaal naar nog een betere weg leiden inchallah.
Terug naar boven
maryam1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 09:12

 

Assalam Alaikoem Miss Moslima,

Bedankt voor je advies.. Ik zou graag eens naar zo'n bijeenkomst komen, is dat in Rotterdam ?

Het is alleen voor mij niet zo dat ik me zorgen maak om de buitenwereld, maar meer om mijn familie, snap je ? Ze hebben heel wat meegemaakt de afgelopen tijd en ik moet het voorzichtig aanpakken. Ik heb dit ook besproken met onze Imam en hij heeft mij ook verteld dat ik het niet te snel moet doen, vooral uit respect voor mijn ouders en om te voorkomen dat mijn familie niet met mij breekt. Ik kan je eerlijk zeggen dat ik een hoofddoek echt super mooi vindt, maar ik zal er nog gewoon eventjes mee moeten wachten.

Insha'allah zal Allah me aangeven wanneer de tijd daarvoor is, net zoals hij mij aangegeven heeft dat het tijd was om me te bekeren, hamdoellilah.

Veel liefs,

Wa-Assalam, Maryam

Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 18:28

Beste Paul, om even terug te komen op vraag 1, onderscheid tussen Islam en niet-gelovigen gaat niet helemaal op. In veel niet-Islamitische landen dragen vrouwen ook een hoofddoek. Dit is meestal om te laten zien dat ze getrouwd zijn. Om 1 voorbeeld te noemen: Roemenie, dit is een Christelijk land waar ook een grote minderheid islamitisch is. Maar de Roemeense getrouwde vrouwen in de dorpen dragen allemaal een hoofddoek. Ik heb dit met eigen ogen gezien en ook naar de bedoeling van deze hoofddoek gevraagd. En het antwoord was dus omdat ze getrouwd waren, maar niet omdat ze Islamitisch waren, want dit waren dorpen met de Oosters-orthodox Christelijke religie. Meerdere landen in Oost-Europa kennen dit verschijnsel. Dit is wel een traditie, in tegenstelling tot het dragen van een hoofddoek vanuit de Islam, maar wordt steeds meer afgeschaft door de meer moderne vrouwen.

Bovendien wil ik nog even toevoegen dat vrouwen vroeger ook in het Christendom de haren moesten bedekken. Ik weet niet of dit traditie was of van uit het geloof voorkomt.

Dan denk ik nu even verder, ik weet ook niet alles, maar in het Christendom dragen alleen nog streng Christelijke vrouwen een hoedje als ze naar de kerk gaan , maar minder strenge Christenen (de overgrote meerderheid) al jaren niet meer.

Komt dit omdat het Christendom te veel gemoderniseerd is? En zo ja, waarom dragen veel Islamitische moderne vrouwen dan ook nog steeds een hoofddoek? Zo ook vele studentes bij ons op de universiteit, ik heb er geen moeite mee, maar ik vraag me deze ontwikkeling wel af... Past dit nog wel bij onze tijd? Bovendien is het misschien in Nederland zo dat er zodoende onderscheid ontstaat tussen moslima's en niet-moslima's, maar in andere landen (zie boven) is dat dus niet zo. Daarvoor hoeft de hoofddoek dus niet gedragen te worden. Omdat Allah het wil? Of omdat Mohammed het gezegd heeft? Misschien, maar dan zouden Christelijke vrouwen ook nog steeds hun haren moeten bedekken, omdat dat in de bijbel staat.

We leven wel vele jaren verder in een moderne tijd, misschien is het dan ook tijd voor moderne kledingvoorschriften? (ik bedoel niet meteen het andere uiterste, maar gewoon degelijk gekleed, vrouwen laat uw haren zien?)

Nog even tot slot, ik ben hier gewoon over aan het filosoferen, dus ik wil niemand hiermee aanvallen. Ik vraag me het gewoon af. Bovendien: In Kosovo en Albanie en Bosnie-Hercegovina, ook overwegend islamitische landen lopen zeeer weinig vrouwen met een hoofddoek, alleen de ouderen. Zijn deze meisjes dan slechte moslima's? Of komt het doordat ze in toch wat modernere landen leven dan bijvoorbeeld de landen uit het Midden-Oosten? Persoonlijk denk ik dat het laatste het geval is, en omdat Nederland ook een vrij modern land is vind ik persoonlijk ook wel dat de moslima's hier in Nederland ook mogen kijken naar hun zusters in deze Zuid-Oost Europese landen.

Daarbij: Als je het fijn vindt om een hoofddoek te dragen moet je het gewoon doen!

Liefs, Linda

Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 18:41

PS: dames, dat je een hoofddoek draagt om geen lustobject voor mannen te zijn vind ik een hele goede beweegreden. Het is alleen zo dat ik dat ook niet hoef te zijn en met mij vele vrouwen niet, maar daarom draag ik nog geen hoofddoek! Ik vind dat mannen gewoon respect voor je moeten hebben. En dat kan je ook op andere manieren afdwingen. Vrouwen in Nederland mogen dan redelijk ge-emancipeerd zijn, mannen in Nederland zijn dat ook! In andere landen heb ik veel meer last van mannen dan hier. Maar aan een gezichtsuitdrukking is ook heel snel te zien of de mannen je kunnen 'krijgen' of niet, en dat is in bijna alle culturen wel hetzelfde. Daarvoor heb je dus ook geen hoofddoek nodig. Bovendien is het wel zo dat in de westerse wereld je veel sneller de aandacht trekt als je een hoofddoek draag dat als je er geen draagt. Mensen zien meteen dat je er 'anders' uitziet. Vandaag stond een islamitische vrouw voor me aan de kassa bij de supermarkt en de kinderen achter me stonden te wijzen naar die vrouw en zeiden: "waarom draagt die mevrouw zulke rare kleren mama?" waarop de moeder zei: "dat moet van hun geloof." Kinderen: "zegt God dat dan?" Moeder: "Bij hun wel ja." Kinderen; "waarom bij ons niet?" Moeder: "wij zijn veel vrijer, je weet toch dat God lief is en dat Hij niet zegt dat vrouwen die kleren moeten dragen..." Nou ja, en zo ging dat even door. Misschien ben je met hoofddoek dan wel geen lustobject, maar wel een kijkobject en dat is ook niet altijd even positief. Als iedereen hier in Nederland zou weten waarom jullie vrouwen een hoofddoek zouden dragen dan misschien wel, maar er zijn maar weinig mensen die dat precies weten. En dan komen er toch altijd negatieve reacties in de wereld, die van "onderdrukking". Dat is niet het geval, maar hoeveel mensen weten dat nou????

Linda

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 18:43

moskee Badr in Amsterdam

Vraagt u ook het volgende af?

Wat betekent het hoe een moslim leeft volgens zijn geloof?
Waarom ervaren wij tussen hen en ons een kloof?

Kunnen wij wel of niet praten met hun vrouwen?
Waarom is het dat zij niet van onze honden houden?

Waarom geeft de media �fundamentalisten� van alles de schuld?
Waarom zijn sommige vrouwen geheel in het zwart gehuld?

Wat betekenen die verschillende soorten hoofddoeken?
En hoe zou het zijn om een moslim te bezoeken?

We dachten lange tijd: een moslim is een Turk of een Marokkaan,
maar nu zien we ook Nederlanders moskee�n binnen gaan?

Is een vrouw in islam dan toch niet onderdrukt?
Wordt een Nederlandse moslim niet van zijn wortels losgerukt?

Waarom vasten ze in Ramadan de hele tijd?
We vragen ons af:
Is Islam dan toch de waarheid?

We zouden best meer weten willen.
Zijn er b.v. tussen christenen en moslims veel verschillen?

Wat gebeurt er nu als ook ons kind moslim wordt?
Schieten we dan in ons begrip tekort?

Blijven we liever in onze oude, vertrouwde kringen?
Of stellen we ons open voor een andere kijk op dingen?

Islam is werkelijk waar een heel mooie manier van leven,
En wij willen u graag meer informatie erover geven.

Kom er allemaal gezellig bij!!

Wanneer: Elke zondagochtend bent u van harte welkom om hierover met andere vrouwen te praten en informatie te verkrijgen.
Aanvang: 11.30 uur.
Adres: Moskee Badr, Sara Burgerhartstraat, Amsterdam West (Naast Liddl, tram 12, bus 15 of 18).
Voor meer informatie: bel Judith: 06 27 33 50 68

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 20:36

Hmmm, jammer dat t zo ver is hihi, Gair inshAllah.

En Maryam ik hoop voor je dat je wens snel genoeg zal uitkomen inshAllah, heb geduld

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe, jullie zuster in de islam, samira

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Linda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 58
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2003 om 14:05

Hoi allemaal

momenteel is dit topic heel actueel in de ..... Franse politiek. Ik neem aan dat jullie allemaal het laatste nieuws hebben gezien / gelezen. Scheiding van staat en godsdienst: ben ik helemaal voor... Maar om kledingvoorschriften vast te stellen (geen hoofddoekjes meer in scholen), dat weet ik zo net nog niet. Dat gaat wel weer heel ver...

Ben benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben...

Linda

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2003 om 14:20
Assalaamoe Alaikoem en gegroet,


Ja, ik zag het al op Netwerk. Ik vind dat echt vaag. Wat boeit het nou of je een hoofddoek draagt of niet. Als een meisje gewoon op school zit, dan beinvloed dat haar prestaties toch niet.

Inshallah(Als God het wil) zullen die meisjes gewoon hun hoofddoek blijven dragen en zich verzetten tegen de nieuwe wetten. Maar ik hoop zo dat ze hun hoofddoek niet afzetten. De wetten van de Islam zijn belangrijker dan de wetten van Frankrijk. En anders moeten ze de scholen verlaten!!

Hmmm ik hoop niet dat die Balkenende ook zo'n "Geweldig idee" krijgt.


SALAAM,

Jullie broeder in Islam NAK

I'm to be A Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.