Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Algemene richtlijnen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Algemene richtlijnen
    Geplaatst op: 07 december 2003 om 01:57

WA salaam aleikoem allen,

hierbij wil ik allen op deze site bedanken, voor de fatsoensnormen wat betreft reageren en artikels plaatsen op onze site.

Mochten jullie je afvragen wat de reden is van dit artikel, met als onderwerp ALGEMENE RICHTLIJNEN. Dit is bedoelt als hulpmiddel voor ieder die een artikel wil plaatsen. Daarmee bedoel ik te zeggen, wees vrij in het uiten van je mening mits je rekening houdt met gevoelens van ieder. Bekrtiseer het onderwerp als je het er niet mee eens bent maar, baseer je mening echter alleen op het onderwerp. dus geen ras, kleur of religies aanvallen.

Nogmaals ieder is vrij van meningsuiting, maar laten wij allen onze site schoon en fatsoenlijk houden. Het is voor de moslims onder ons een plicht ons geloof op een waardig en respectvolle wijze tegenover ieder ander naar voren te brengen.

Nogmaals bedankt aan alle bezoekers zowel moslims als niet- moslims

Salaam aleikoem

Islaam, 

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
mouni Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 26 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mouni Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2004 om 12:40
Okee dan. ins-allah salaam aleikom mouni
Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdu_ allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2004 om 13:56

oke, ik zal mijn best doen. 

all praise to allah,

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 13:22

Assalmoe Alykoem,

dit zijn gedragscodes van ieder moslim.

wij vragen Allah om onze gedrag te verbetren amieen

wassalaam

Terug naar boven
abdu_ allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdu_ allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2004 om 13:52

asalaam oulikoum,

soms vind ik dat je hier te aardig moet blijven, en een vriend van mij heeft daar moeite mee. zeker als het over de joden gaat en hun acties.

maar zoals ik al zei ik zal het proberen ook al moet ik me inhuoden bij sommige berichten.

amien.

all praise to allah.

Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 13:57

Het valt mij op dat er hier in een aantal reakties over "inhouden" gesproken wordt. Het komt bij mij over als dat je het wel denkt en er wel naar redeneert en handelt maar dat je er nu enkel niet voor uit komt.

Dat impliceert dat je dus wel discrimineert, beledigd etc. op ras, kleur, religie etc. alleen dat uit je niet uit beleefdheid en omdat dit gevraagd wordt, wat op zich wel een goed standpunt is, om tot een goede verstandhouding en inhoudelijke discussie te komen.

Het verbaast me dat men zich inhoudt, niet omdat men werkelijk zo denkt maar om de lieve vrede te bewaren. Het is jammer om te lezen dat de werkelijke overtuiging op deze manier bedekt blijft onder de mantel der verdraagzaamheid, terwijl er in wezen dan geen verdraagzaamheid bestaat ?

 

Terug naar boven
Haroun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 september 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Haroun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 10:23
zal ik zeker doen ya agie
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 10:49
Salaam aleykoem,

Eerst werden vrijwel al mijn berichten verwijdert, maar nu gelukkig niet meer.

ps: Abdu_allah ik kan me toch best wel goed inhouden.

Wasalaam,
Yehya
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2004 om 12:52

Het valt mij op dat er hier in een aantal reakties over "inhouden" gesproken wordt. Het komt bij mij over als dat je het wel denkt en er wel naar redeneert en handelt maar dat je er nu enkel niet voor uit komt.

Dat impliceert dat je dus wel discrimineert, beledigd etc. op ras, kleur, religie etc. alleen dat uit je niet uit beleefdheid en omdat dit gevraagd wordt, wat op zich wel een goed standpunt is, om tot een goede verstandhouding en inhoudelijke discussie te komen.

Het verbaast me dat men zich inhoudt, niet omdat men werkelijk zo denkt maar om de lieve vrede te bewaren. Het is jammer om te lezen dat de werkelijke overtuiging op deze manier bedekt blijft onder de mantel der verdraagzaamheid, terwijl er in wezen dan geen verdraagzaamheid bestaat ?

Het hoeft niet pers� weer te gaan over discrimineren, beledigen etc...

Het kan juist zijn dat je je  probeert in te houden omdat je anders t� fel overkomt. (wat bij mij soms het geval is) Dus dit hoeft nog niet te betekenen dat ik me eigen inhoud omdat ik anders bang ben om te gaan discrimineren/beledigen.

En misschien zijn er wel forumleden die anderen willen discrimineren/beledigen maar dat niet doen omdat ze zich aan de forumregels willen houden. Hier is naar mijn mening absoluut niks mis mee.

Salaam aleykoem,

Eerst werden vrijwel al mijn berichten verwijdert, maar nu gelukkig niet meer.

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe aghi Fi Dien Yahya,

Je typt zeker niks verkeerds meer.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Muslimaa_18 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslimaa_18 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2004 om 15:47

Assalaam alikoum warhmtallah wabrakatou...

 

InshaAllah!!! Ik zal me inhouden al kom ik er wel een beetje laat mee...

 

wa salaam alikoum warhmtallah wabrakatou..

Wij zijn van Allah en naar Hem keren wij terug!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 september 2004 om 15:51

Assalamoe alykoem,

inhouden, uhmmmm..... dat is iets dat ik hier vaak heb gedaan

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 september 2004 om 11:16

Salaam broeders/zusters

Ik zelf ben nieuw hier bij deze prachtige site.

Ik zelf wil meer kennis hebben van de islam ik hoop dat broeders en zuster van deze site mee daar insallah mee kunnen helpen

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 september 2004 om 07:39

assalamoe aleikum,

Vandaar dat ik graag zou willen posten op deze site, omdat er veel gepost wordt en omdat we ons over het algemeen netjes gedragen

 

salaam rafiaa (die weer eens een pc gevonden heeft)

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Blackwell Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blackwell Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 16:47

Hallo !

Weet iemand misschien een paar titels van goede boeken over de Islam ?

Ik zou graag wat meer kennis tot mijn beschikking willen hebben

 

 

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 16:56

Hoi Blackwell,

Een goed boek is "Islam. Norm, ideaal en werkelijkheid" onder redactie van Jacques Waardenburg, uitgeverij Fibula, ISBN: 90-269-6373-4

Terug naar boven
Blackwell Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Blackwell Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 17:33

Thanks ! ik zal het eens opzoeken

Tom

 

Terug naar boven
barra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote barra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2004 om 19:09
ik begin het toch echt een beetje zat te worden........ik werk me suf om iedereen nederlands te leren, tis allemaal zo scheef......ik heb me rot geknokt voor een beetje vrijheid....maar moet ik me nu weer terug in het keurslijf van religie laten dwingen?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 januari 2005 om 07:57

In eerste instantie geplaatst door barra

ik begin het toch echt een beetje zat te worden........ik werk me suf om iedereen nederlands te leren, tis allemaal zo scheef......ik heb me rot geknokt voor een beetje vrijheid....maar moet ik me nu weer terug in het keurslijf van religie laten dwingen?
God dwingt niet,hij geeft je de vrije keus.Aan jou het kiesrecht.

Als jij je leven hebt gegeven om mensen wat bij te brengen en hierdoor te weinig tijd had om bv naar de kerk of moskee te gaan.Wie zijn wij dan om te beoordelen of God geen plaatsje voor jou in de hemel heeft?

 

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2005 om 08:57
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door barra

ik begin het toch echt een beetje zat te worden........ik werk me suf om iedereen nederlands te leren, tis allemaal zo scheef......ik heb me rot geknokt voor een beetje vrijheid....maar moet ik me nu weer terug in het keurslijf van religie laten dwingen?
God dwingt niet,hij geeft je de vrije keus.Aan jou het kiesrecht.

Als jij je leven hebt gegeven om mensen wat bij te brengen en hierdoor te weinig tijd had om bv naar de kerk of moskee te gaan.Wie zijn wij dan om te beoordelen of God geen plaatsje voor jou in de hemel heeft?

 

Ruudje, je hebt helemaal gelijk ( ik denk echt dat jij het zowat een beetje begrijpt en vindt dat jij het wel verdient om op deze forum te blijven).

Ja ik ben een moslim en hoor me goed te gedragen, maar als ik me aangevallen voel dan ga ik me zeker verdedigen en twee keer zo hard!

Alle niet moslims die een probleem hebben met de Islam en moslims moeten gewoon oprotten van deze forum.

 

Bedankt!

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2005 om 08:59

P.s. vergeet niet deze websites te bezoeken:

www.islamtomorrow.com of www.islamyesterday.com

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 07:03

Asalaam,

Ik had laatst heel vluchtig iets gelezen van een member (hij of zij heeft geluk dat ik niet meer weet wie het was!) die beweerde dat hij geen moslim zou worden, omdat hij vond dat de profeet een pedofiel was. Ik ben hier woedend over, alleen kan ik het niet terug vinden!

Ik vind dat we dit niet mogen accepteren op een Islamitische website!

Moge Allah (s.w.t.) ieder die Allah en zijn profeet beledigt vervloeken op deze aarde en in het hiernamaals,amien!

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 07:35

Assalaam Aleikoem,

http://www.moslim.org/islam/belediging.htm

Lees dit artikel en dan weet je dat de Koran eist dat zo'n belediging geduldig moet worden verdragen.

"De moslim die zich onder de mensen begeeft en geduldig hun pijnlijke woorden verdraagt, is beter dan iemand die zich niet onder de mensen begeeft en die geen geduld toont voor hun belediging". (Misjkaat, Boek: Ethica, hoofdstuk Zachtaardigheid, fatsoen en goed gedrag).

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 07:58

Salaam,

Ja maar dat geldt voor andere zaken zuster, waar ik het hier over heb is het beledigen van Allah en Zijn profeten! Dat mogen wij moslims niet accepteren!

Ik kan even geen bron noemen, maar Allah verbiedt het ons om iemand z'n godsdienst als eerst te beledigen zodat zij dat niet vervolgens met onze godsdienst zullen doen. Maar wie ons als eerst beledigt en dan praat ik over Allah en Zijn profeten, dan moeten wij actie ondernemen.

En met actie bedoel ik hun waarschuwen of zo. Voordat ik de CIA op mijn kop krijg

Allah weet het het beste.

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 08:07

Assalaam Aleykoem Soldier,

Ik kan niet aanmenem wat je zegt, want je geeft geen dalil. We mogen niet zomaar dingen niet aannemen.

Dus als ik het goed begrijp geloof jij dat als anderen ons moslims beldigen dat wij terug mogen schelden? Denk jij dat dat onze Profeet ook zou hebben gerreageerd....zoals jij bij Kimmie tekeer ging?

Denk jij ook dat de moord op Theo terecht was?

En heb je het artikel gelezen?

Wa Aleykoem Salaam

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 08:09

"De moslim die zich onder de mensen begeeft en geduldig hun pijnlijke woorden verdraagt, is beter dan iemand die zich niet onder de mensen begeeft en die geen geduld toont voor hun belediging". (Misjkaat, Boek: Ethica, hoofdstuk Zachtaardigheid, fatsoen en goed gedrag).

Broeder Soldier zegt dit je dan niets?

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 08:11

Zie wat jij nu doet is dom!

Ben je wel een echte moslima, kan ik dat wel aannemen?

Je mag het gaan opzoeken als je het zeker wil weten, en ik zou ook niet zomaar iets zeggen!

Maar waarom jij Theo erbij haalt, laat mij wel twijfelen over jouw godsdienst!

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 08:21

Assalaam Aleykoem Soldier,

Waarom noem je mij dom? Omdat ik het niet met je eens ben?

Ik ben een echte pure moslima en daarom WEET IK dat je niet zomaar dingen maar zeggen of verkondigen ZONDER DALIL.

Wat denk je dan dat we moeten doen als anderen ons geloof, Allah swt of onze Profeet vzmh beledigen? Wat denk jij dan dat we zouden moeten doen.

En beste broeder je kan toch de discussie met mij aan gaan, zonder mij uit te schelden. Ik ben nog steeds je zuster in de Islam!

Ik vroeg me gewoon af hoe jij dacht over de moord op Theo, want aan je teksten dacht ik dat je het er wel mee eens was. Weet je ik ken geen enkele Geleerde die 'die moord' goedkeurde.

Heb je trouwens wel het artikel gelezen?

Wa Aleykoem Salaam

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:19

Ik kan verder niet meer met jou in discussie gaan over Islam, want je staat niet aan mij kant!

En nog geloof ik niet dat je een echte moslima bent, want jij daagt mij uit over een gevoelge onderwerp!

Moslims dagen elkaar niet uit, die komen op voor elkaar!

Ga toch lekker slapen.

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:27

Assalaam Aleykoem,

Jammer dat je zo denkt. Je moet weten dat ik je niet (persoonlijk) wil aanvallen of of iets in die richting.  

Ik vroeg mij gewoon af hoe jij erover dacht. Maar ik zal je respecteren en niet verder door blijven vragen.

Wa Aleykoem Salaam

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:41

Sorry,

Op dit moment kan ik niet anders reageren dan zoals ik nu doe, maar jij moet weten dat we in een hele moeilijke periode leven en je als moslim altijd moet oppassen.

Salaam!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.