Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Te jong om te trouwen?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmiraT Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmiraT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Te jong om te trouwen?
    Geplaatst op: 20 december 2005 om 08:46

Selaamoe 3alaikoem wa rahmatollah broeders en zuster fi dien,

Ik wil graag jullie meningen weten eigenlijk. Ik ben onlangs benaderd door een bekeerde moslim, hij is pas een half jaartje bekeerd maar hij kent al veel over de islam hamdoelilah! Hij is wel 2 jaar jonger dan ik, eerst vond ik dat eerlijk gezegd wel een probleem, het zat me dwars, maar hij heeft me met goeie hadiths en koranverzen weten te overhalen dat leeftijd maar een getal is. Want mijn fout was dat ik mijn cultuur met de islam mengde. En dat is wel een fout van de meeste Marokkanen. Ik beloofde hem toen om salaat istghara te doen en de volgende dag hem mn antwoord te geven. nou zo gezegd zo gedaan, ik had het gedaan en ik had een goed gevoel hamdoelilah. We hadden sowieso veel tekens van Allah swt gekregen. Zoals dromen!!

Het probleem is nou, ik heb gevoelens voor hem gekregen nadat ik er van overtuigd was dat Allah ons samen heeft gebracht en hij ook voor mij! We zijn bang dat we iets haram gaan doen omdat de shaytaan met onze gevoelens speelt. Die  jongen heeft al met mn broer gesproken, maar die kon em niet helpen en zei dat ie het het beste met mn ouders moest bespreken. Maar m`n ouders zijn momenteel niet in NL. Dus moeten we wachten tot ze komen!

Mijn vraag is nou: Zijn we te jong om aan trouwen te denken aangezien hij dus 17 is en ik 19!? We willen geen haram doen, dus vandaar dat we aan trouwen denken! En wat als mijn ouders er niet mee akkoord gaan!? Ik wil graag jullie mening!

Wa aleykoum salaam, jullie oegt fi dien.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 08:52
Salaam Alaikom,

Mijn opa in Afghanistan heeft 2 vrouwen en trouwde op zijn 12e hahahaha Trouwen is verplicht op ieder mens en je kan beter op jonge leeftijd trouwen voordat je nafs je tot slechte dingen leidt. En Allah weet het beste. Wasalaam.
 
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 16:01
Salaam Aleikum trouwen is de helft van je geloof ghair inshaAllah
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2005 om 14:19
17  jaar en 19 jaar is veel te jong om te trouwen:-(
Een huwelijk is meer dan slechts een legale manier om je lusten te bevredigen!
Jedient verantwoordelijk te kunnen dragen voor je partner en je nageslacht.!
Jullie kunnen beter eerst maar eens naar school gaan.
Meiske , neem me het maar niet kwalijk maar ik hoop dat je ouders jouw geen toestemming geven en je vriendje een draai om zijn oren zodat de toekomst van jouw en van je eventuele kindjes niet in de goot gegooid gaan worden.
eerst volwassen worden en een volwassen leven leiden , daarna kun je op een goede manier gerouwd raken:-)


Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2005 om 15:16

salaam aleikum gedeeltelijk is het zo,maar als jij jezelf volwassen acht en als je van elkaar houd dan is het  goed hoor

en druideherne wij doen het legaal en niet zoals de meeste van jullie die uitgaan en elke dag een andere meis pakken....dus het huwelijk beschermd ons tegen dat onzedelijke gedrag misschien dat je het ooit snapt maar gemeenschap bij christenen voor het huwelijk mag ook niet he

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2005 om 15:27

asalaamo3alaikomwara7matollahwabarakatoho zuster

gewoon trouwen  jullie zijn niet te jong  sob7nnallah mijn buurmeisje

in marrokko is  twee dagen gelden getrouwd  zij is 24 jaar en haar man is 16 jaar

sob7nnallah .maar het zijn  echte maschallah mensen volgen de koran en de soenna  en zijn volwassenen ook al zo jong .dus meid ga ervoor  moge allah jullie

behoeden voor de fitna .en jullie inschallah een gelukkige gezin maken .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
sister Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 87
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sister Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2005 om 16:08
als je wil trouwen doe je dat is juist mooi en suna ..allahoea3lem
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2005 om 16:14

Salaam Aleikum

Laten we niet vergeten dat trouwen de helft van je geloof is he...

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2005 om 17:00
Trouwen is m��r dan een legale manier om h�t te kunnen doen. Voor trouwen is ook volwassenheid vereist: evenwicht, verantwoordelijkheidsgevoel, diepe liefde, zodat je weet dat je het ook na de huwelijksnacht nog een leven lang met elkaar uithoudt. Ik kan moeilijk voor jou beoordelen of je te jong bent, maar gemiddeld genomen bereiken mensen tegenwoordig steeds later de volwassenheid. Het is beter tegen satan te strijden, te wachten met trouwen en te groeien in zekerheid en volwassenheid, dan nu de strijd tegen satan op te geven, te trouwen en achteraf bezien te vroeg getrouwd blijken te zijn. En bovendien: beter gelukkig ongetrouwd, dan ongelukkig getrouwd. 
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2005 om 04:00

Salaamoe alaikum war'hamtoe allaah wa barakatuhoe

doe istighara gebed inshallah

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe

Umm_Yahya

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.