Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenArafat ontmoet Jezus

 Post Reply Post Reply
Schrijver
edge Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Arafat ontmoet Jezus
    Geplaatst op: 08 december 2003 om 10:24

He volgende artiekel kwam ik tegen op : http://www.oneway.nl/nieuws_artikel.php?nieuwsID=11568

RAMALLAH - De Palestijnse president Jasser Arafat heeft tegen de Amerikaanse evangelist R.T. Kendall gezegd dat hij over Jezus heeft gedroomd. Kendall bezocht Arafat eind vorige maand, om hem te vertellen dat hij zich moet

Arafat vertelde aan Kendall dat hij vorig jaar, toen zijn hoofdkwartier door Isra�l werd belegerd, een droom had, meldt Charisma News Service. "Op de derde dag van de belegering zag ik een lam, dat mij naar Betlehem leidde. Daar zag ik de maagd Maria, die het kindje Jezus vasthield. Ik kuste Jezus. Toen ik wakker werd, was ik zo geraakt door deze ervaring dat ik het bevel heb gegeven een lam te slachten en dat naar de priesters van de Geboortekerk in Betlehem te brengen, voor een feestmaal'', herinnert Kendall zich Arafats woorden.


Kendall zei daarop tegen de Palestijnse leider: "Ik wil dat u uitspreekt dat Jezus voor uw zonden aan het kruis is gestorven. Niet dat hij van het kruis werd verlost (zoals moslims geloven, red.), maar dat hij werkelijk is gestorven.''


De Palestijnse tolk weigerde aanvankelijk deze woorden te vertalen, maar Arafat wilde de vertaling toch graag horen, aldus Kendall.


Kendall zegt dat Arafat hem heeft beloofd goed over zijn oproep tot bekering na te denken. De Amerikaanse prediker, die 25 jaar lang voorganger was in de Londense Westminster Chapel, zegt al sinds 1982 voor Arafat te bidden. In 2002 bezocht hij hem ook al eens en ook toen riep hij de 74-jarige Palestijn op tot bekering. "Ik heb tegen hem gezegd dat het geloof in Christus de enige sleutel is tot vrede in het Midden-Oosten.''

, wat vinden jullie hiervan, want geloven jullie hiervan,

 

groetjes edge

[email protected]

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 10:35
Assalamoe Alaikoem en gegroet,


hmmmmmmmmm

Ik weet het niet hoor......
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 12:17

Ben tegen 'bekeringsdrang', ook die van onze Christelijke medemens. Laat Arafat dus met rust.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
edge Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 12
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 13:18

Maar hoe denken de moslims hier over, geloven ze dat arafat christen kan worden,

 

BTW wat betekent  "Assalamoe Alaikoem"

Groeten edge

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2003 om 13:38
In eerste instantie geplaatst door edge


Maar hoe denken de moslims hier over, geloven ze dat arafat christen kan worden,





BTW wat betekent� "Assalamoe Alaikoem"



Groeten edge



Hallo,

Eerlijk gezegd geloof ik niet dat Arafat Christen zal worden. Maar ja... alles kan...hij is volgens mij ook getrouwd met een Christenen.
We zien wel.. Maar uiteraard is het niet toegestaan volgens de Islam. Als de waarheid je onder ogen is gekomen moet je je gezicht niet afwenden.

Enne "Assalamoe Alaikoem" is de groet die Moslims gebruiken om elkaar te groeten

GROETJES
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.