Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

verkering

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
snoepiej Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote snoepiej Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: verkering
    Geplaatst op: 01 januari 2006 om 09:41
Salaam

wat doe je als je verliefd bent op een jongen,,,die oowk moslim is,,en bijv. als hij je vraagt..mag je dan met hem nemen???
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 10:40

Wa alikoem salam wa rahmatoelahi wabarakatoehoe,

Het antwoord op je vraag is NEE! Weet dat het echt heel erg haram is om verkering te nemen, al is het met een moslim iemand... Het is gewoonweg haram, want als je verkering neemt, doe je dingen die niet toegestaan zijn, je mag niet eens met een jongen alleen zijn in 1 ruimte, omdat dat kan leiden tot iets ergs. Laat staan een relatie. Ik vind het goed van je, dat je eerst de stap hebt genomen om het te vragen, en ik hoop inshAllah dat je naar mijn advies zult luisteren.

Probeer de sheitan te verjagen...

Gair inshAllah, moge Allah swt ons allen leiden inshAllah!!

Liefs je zuster in de islam....

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 11:45
Wees voorzichtig, neem de tijd. Maar laat je niet bang maken.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 11:46

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Wees voorzichtig, neem de tijd. Maar laat je niet bang maken.

deze gozer is geen moslim dus niet naar hem luisteren !

Terug naar boven
snoepiej Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote snoepiej Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 11:49
Jaah mn lieve broeders en zusters zal ik zkr doen:D..Aleen het is zo moelijk om iemand te weigeren waarvan je zoveel houd..ik wist neij dat verkering Haraam was,,alleen ik weet nu wel wat de juiste beslissing is: Geen vrekering te nemen,,gwn afw8en todat je wilt trwouen
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 13:06

Neem een niet-moslim nooit serieus, zie hem/haar als onwetend, beschouw hem/haar als ongelovige en alles komt goed.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 13:13
[QUOTE=Peter Pan]

Neem een niet-moslim nooit serieus, zie hem/haar als onwetend, beschouw hem/haar als ongelovige en alles komt goed.

 

[/QUOTE Zeker wat zaken betreft aangaande de Islam hoeven we jouw raad zeker niet op te volgen aangezien jij met jouw reactie mijn zuster bewust of onbewust op een dwaalspoor probeert te brengen. Trucjes van de sjeitaan om de dingen schoonschijnend te laten zijn voor de mensen terwijl het een grote zonde is.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 13:17
 barakalahu fiek broeder amin  goed gezegd
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 13:56
Als ik je goed begrijp handel ik slechts in opdracht van de duivel?
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 14:02
nee je praat in onwetendheid dat is minder erg maar tkan verklaard worden als de duivel ja al dnek ik niet dat dat hegeval is ook bij de christenen mag overspel niet voor het huwelijk bij de moslims is er ee stukje regel bij dat je niet alleen met een man mag zijn want dat kan leiden tot overspel,dus inprincipe geld het overal nog ook in de bijbel dat het beter is om te wachten totdat een serieus iemand je komt vragen en wel met je trouwen wilt
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2006 om 14:49

Sorry dat ik handlanger van de duivel ben.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 07:34
Vraag aan Dienares: wat vind je van moslimjongens (ze zeggen tenminste dat ze dat zijn) die "er geen punt van maken" zolang het maar niet gebeurt met een moslimmeisje. Let wel: hiermee geef ik niet mijn eigen mening over zaken als "seks v��r het huwelijk", w�l over een aantal grote hypocrieten die ik persoonlijk heb ontmoet.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 09:52
Dus als ik het goed begrijp mag een mosim jongen of meisje geen verkering hebben, maar moet gewoon wachten tot de ouders een partner hebben gezocht? Dat wist ik niet. Zijn alle moslims deze praktijk toegedaan? 
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 09:54
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Vraag aan Dienares: wat vind je van moslimjongens (ze zeggen tenminste dat ze dat zijn) die "er geen punt van maken" zolang het maar niet gebeurt met een moslimmeisje. Let wel: hiermee geef ik niet mijn eigen mening over zaken als "seks v��r het huwelijk", w�l over een aantal grote hypocrieten die ik persoonlijk heb ontmoet.
Wat dat betreft heb je gelijk Alzukar, het is voor Moslimsjongens net zo verboden. Of het nou gebeurt met een Moslimmeisje of g��n Moslimmeisje, het is en blijft verboden voor Moslims om voor het huwelijk sex en/of relaties te hebben met wie dan ook.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 10:01
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Als ik je goed begrijp handel ik slechts in opdracht van de duivel?
Als je goed leest zie je dat ik "bewust of onbewust" heb geschreven. De sjeitaan fluistert mensen dingen in die verboden zijn. Hij probeert ons te doen geloven dat relaties en verkering geen kwaad kunnen terwijl het dingen zijn die ALLAH SWT verboden heeft v��r het huwelijk. Ieder mens heeft last van zijn influisteringen, ook Moslims. Dus misschien bedoel je het goed maar het is en blijft verboden in de Islam.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 10:05

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Dus als ik het goed begrijp mag een mosim jongen of meisje geen verkering hebben, maar moet gewoon wachten tot de ouders een partner hebben gezocht? Dat wist ik niet. Zijn alle moslims deze praktijk toegedaan? 

Ja ze mogen idd geen verkering hebben omdat relaties voor het huwelijk in de Islaam niet zijn toegestaan.

En nee, ze hoeven niet te wachten tot hun ouders een partner hebben gezocht wel kan het zo zijn dat de ouders hun kinderen adviseren en vragen of ze eventueel met een desbetreffende partner willen trouwen, want uithuwelijken is niet iets van de Islaam maar vanuit de cultuur.

Dus men mag zelf bepalen met wie men wil trouwen alleen zijn relaties verboden, als je iemand op het oog hebt doe je dat volgens de islamtische regels dus met elkaar praten ( met je broer of je vader erbij) en dan ga je naar de vader van het meisje toe om haar hand te vragen.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 10:37
Okay, bedankt voor de toelichting. Werkt het ook? Ik bedoel: leer je elkaar voldoende kennen om een huwelijk met elkaar in te kunnen gaan. Dat lijkt me best spannend, moet ik eerlijk zeggen. De achtergrond om zuiver, maagdelijk het huwelijk in te gaan vind ik prima. Maar dat je zo weinig gelegenheid krijgt om elkaar te leren kennen lijkt mij toch een nadeel. Hoe ervaren jullie zoiets?
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 10:43

Graag gedaan, In de meeste gevallen werkt het uitstekend want de meeste mensen die ik ken zijn zeg maar voor de islaam getrouwd ( dus het is dan wettelijk geregeld) maar hebben nog geen huwelijksfeest gegeven, in dit geval zijn ze nu geoorloofd voor elkaar en leren elkaar kennen door o.a. ellelange telefoongesprekken : ) en ze kunnen ook met elkaar zijn want ze zijn getrouwd bijv samen hun huisje opknappen, spulletjes kopen voor het nieuwe huis etc.

Ik denk zelf dat je elkaar pas echt leert kennen todat je met elkaar samenleeft onder een dak, ik bedoel je kan dan wel 3 jaar verkering met iemand hebben gehad je weet niet hoe diegene is als je met hem samenwoont, hele kleine dingen kunnen al irritant zijn, misschien ook weer niet

Gr. AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 10:55
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Okay, bedankt voor de toelichting. Werkt het ook? Ik bedoel: leer je elkaar voldoende kennen om een huwelijk met elkaar in te kunnen gaan. Dat lijkt me best spannend, moet ik eerlijk zeggen. De achtergrond om zuiver, maagdelijk het huwelijk in te gaan vind ik prima. Maar dat je zo weinig gelegenheid krijgt om elkaar te leren kennen lijkt mij toch een nadeel. Hoe ervaren jullie zoiets?
Er zullen meerdere gelegenheden plaats vinden om elkaar op een toegestane manier te leren kennen. Het lijkt allemaal heel erg vreemd maar als je de juiste intentie hebt en je hebt je vertrouwen in ALLAH SWT dan komt alles goed InsaALLAH. Er zijn ook mensen die een aantal jaren een relatie met elkaar hebben maar elkaar achteraf toch niet zo goed blijken te kennen. Maar intussen zijn ze wel drie jaar verder. (drie weggegooide jaren dus)....De Profeet (vrede zij met hem) zei: �Een vrouw wordt om vier redenen gehuwd; haar bezittingen, haar status, haar schoonheid en haar geloof. Trouw met hen om hun geloof, opdat je zult slagen.�
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
snoepiej Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote snoepiej Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 12:39
eigenlijk is het wel gelyk,,,IN DE ISLAAM MAG JE JUISST GEEN VERKERING NEMEN.,,je moet w8en todat je bent getrouwd,,dan pas heb je toestemming....maar ik ken echt veel mensen die verkering nemen...ookal vind seksulaliteit geen plaats,,het is tog verboden..!!! alleen er zijn mensen die daar niet aan denken die dit niet eens weten,,en wanneer ik het aan hun uitleg,,denken ze dat ik overdrijf:S:S..maar jaah het beste is dat je je Islamitische pad volgt en je hart ook,,en je hart zegt wat anders dan wat je denkt,,terwijl je het niet eens zkr weet
Terug naar boven
moslima_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 13:41
ja daar heb je gelijk in
Terug naar boven
snoepiej Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote snoepiej Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 13:57
jaah tog,,ni�ts is wat het lijkt
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 14:22
Zelfs de islam niet?
Terug naar boven
moslima_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 15:38
Zelfs de islam niet?

wat bedoel je daarmee Peterpan?
Terug naar boven
snoepiej Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote snoepiej Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 16:03

Ahahaah hij bedoelt ermee: dat de Islaam wel iets is ,en het lijkt wel zo..ik zei zo van: niets is wta het lijkt..maar k vergat 1 ding,,,ISLAAM IS WEL WAT EN HET LIJKT ER WEL OP..helemaal gelijk

Terug naar boven
moslima_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 01:55
salaamoe alaikoem,,

oh jah ik snap het.Even over dat 'verkering' zoals er wordt gezegd:

-*..Eeuwige liefde is enkel en alleen voor Allah swt,
van iemand houden kan alleen omwille van Allah swt.
Echte liefde bestaat niet, dat is verleiding die leidt tot de weg van shaytaan..*-

wa alaikoemoe salaam,

Terug naar boven
snoepiej Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote snoepiej Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 11:28
juisst wat jij zegt is waar,,,liefde is ook de verleiding van Shaytan,,maar heb alleen liefde voor je Familie en voor Allah SWT....die pad van de liefde moet je volgen,
Terug naar boven
moslima_ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima_ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 11:32
salaamoe alaikoem ,


jah klopt jij begrijp me
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 11:33

In eerste instantie geplaatst door moslima_

salaamoe alaikoem,,

oh jah ik snap het.Even over dat 'verkering' zoals er wordt gezegd:

-*..Eeuwige liefde is enkel en alleen voor Allah swt,
van iemand houden kan alleen omwille van Allah swt.
Echte liefde bestaat niet, dat is verleiding die leidt tot de weg van shaytaan..*-

wa alaikoemoe salaam,

Asalaam Aleikum, waarom zou echte liefde niet kunnen bestaan?

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
snoepiej Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote snoepiej Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2006 om 11:52

Wa alikoem salam wa rahmatoelahi wabarakatoehoe, Echte liefde bestaat wel aleen In de Islaam mag je geen verkering nemen,,al is het met een moslim iemand,,het is en blijft verboden in ons geloof...Want het kan leiden tot iets ergs,,maar Echte liefde besstaat wel,,tuurlijk,,denk maar eens aan je Familie,,je geeft ze tog ook liefde???? En liefde aan ALLAH SWT tuurlijk oowk...Als allah je liefde geeft voor je familie,,en vrienden,,dan is dat toch wel genoeg,...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.