Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Kosten oorlog Iraq

 Post Reply Post Reply
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Kosten oorlog Iraq
    Geplaatst op: 03 januari 2006 om 03:45
Kosten van de Oorlog in Iraq
$231,088,700,518
Om meer te lezen, click here.

Dit bedrag zou genoeg zijn om wereldwijd zonder uitzondering, iedereen voor 9 jaar lang uit de hongersnood te halen en van eten te voorzien.

of het geld zou ook gebruikt kunnen worden om voor 23 jaar lang de anti AIDS campagne te sponsoren.

Een ander optie was om met dit bedrag de komende 77 jaar alle kinderen van de wereld te vaccineren.

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2006 om 05:16
Ieks, als je dat metertje zo per seconde enorm ziet oplopen, met meer dan een maandsalaris van mij per seconde : grote schrik. 
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2007 om 21:48

De kosten van de illegale oorlog in Iraq zijn nu:

$369,502,466,346

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 04:03
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

<font face="arial" size="2">Kosten van de Oorlog in Iraq


<div id="raw">$231,088,700,518

<font face="arial">Om meer te lezen, click here.

Dit bedrag zou genoeg zijn om wereldwijd zonder
uitzondering, iedereen voor 9 jaar lang uit de hongersnood te halen en
van eten te voorzien.

of het geld zou ook gebruikt kunnen worden om voor 23 jaar lang de anti AIDS campagne te sponsoren.

Een ander optie was om met dit bedrag de komende 77 jaar alle kinderen van de wereld te vaccineren.





Ook: het mensdom afhelpen van -bijvoorbeeld- verslaving aan auto- en vliegreisjes
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 04:21

Daar heb je gelijk in. Daarom bestaan vakantiereizen niet in de Islam. Als het nu met auto of vliegtuig is. Ik weet misschien waarom je het aanhaalt. Ik heb eens gezegd dat ik een reisburo heb, maar ik doe alleen aan actieve reizen en studiereizen. Dus combinaties van je vrije tijd op een locatie doorbrengen en bijvoorbeeld een cursus Arabisch, Japans zwaardvechten, survival, zelfverdediging, Quran, Hadith, een taal leren of aan de conditie werken. In twee/drie weken of maanden kan je iets leren in plaats van alleen maar je geld weggooien aan hotels, terrasjes en andere onzin, terwijl anderen sterven van de honger.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 04:58

Daar gaat mijn grootste hobbie.

Weet je trouwens wel dat als je toerisma afschaft dat miljoenen mensen dan hun baan kwijt zijn. En voor een heel groot deel zijn dat mensen in landen waar toerisme de enige bron van inkomsten is. Dus toerisme is voor veel mensen het enige wat staat tussen hun en een hongerdood.

Daarnaast zie ik niet echt in waarom je reizen over de wereld verboden zou moeten zijn? Op alle plekken waar ik geweest ben heb ik alleraardigste mensen ontmoet. Het heeft mijn wereldbeeld flink vergroot en ik in de loop der tijden al een flinke zak met geld bij deze mensen achtergelaten.

Maar weet even ontopic: Het geld wat nu aan de oorlog in Irak besteed wordt kun je natuurlijk veel beter besteden. Maar ook nu zijn er heel veel mensen die werken in de defensie-industrie die er nu hun geld mee verdienen. Helemaal vergegooid geld is het dus ook weer niet.

 

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 05:37
In eerste instantie geplaatst door Eelke

Daar gaat mijn grootste hobbie.


Weet je trouwens wel dat als je toerisma afschaft dat miljoenen mensen dan hun baan kwijt zijn. En voor een heel groot deel zijn dat mensen in landen waar toerisme de enige bron van inkomsten is. Dus toerisme is voor veel mensen het enige wat staat tussen hun en een hongerdood.


Daarnaast zie ik niet echt in waarom je reizen over de wereld verboden zou moeten zijn? Op alle plekken waar ik geweest ben heb ik alleraardigste mensen ontmoet. Het heeft mijn wereldbeeld flink vergroot en ik in de loop der tijden al een flinke zak met geld bij deze mensen achtergelaten.


Maar weet even ontopic: Het geld wat nu aan de oorlog in Irak besteed wordt kun je natuurlijk veel beter besteden. Maar ook nu zijn er heel veel mensen die werken in de defensie-industrie die er nu hun geld mee verdienen. Helemaal vergegooid geld is het dus ook weer niet.



Groet, groet Eelke



Ik weet het, je bent een van de velen die zich van argumenten als hierboven bedienen. Hopeloos.........
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 06:37

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik weet het, je bent een van de velen die zich van argumenten als hierboven bedienen. Hopeloos.........

Misschien, maar klakkeloos hele industrieen verbieden levert meer problemen op dat ze oplossen. Je zult de mensen die daar in werken toch een alternatief moeten bieden. Nu is dat voor defensie personeel denk ik wel te realiseren, maar wat voor alternatief bied je de mensen in ontwikkelingslanden die in de toerisme werken?

Dus de militaire industrie afschaffen vind ik prima, al denk ik niet dat het ooit zal lukken. Maar toerisme is een duurzame bron van inkomsten voor heel veel landen. En mits juist beheerd ook voor eeuwig houdbaar. Ik vraag me dus ook af waar het in de koran staat dat je niet van de schepping mag genieten. Dat is namelijk waarom ik op vakantie ga.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 07:35
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik weet het, je bent een van de velen die zich van argumenten als hierboven bedienen. Hopeloos.........


Misschien, maar klakkeloos hele industrieen verbieden levert meer problemen op dat ze oplossen. Je zult de mensen die daar in werken toch een alternatief moeten bieden. Nu is dat voor defensie personeel denk ik wel te realiseren, maar wat voor alternatief bied je de mensen in ontwikkelingslanden die in de toerisme werken?


Dus de militaire industrie afschaffen vind ik prima, al denk ik niet dat het ooit zal lukken. Maar toerisme is een duurzame bron van inkomsten voor heel veel landen. En mits juist beheerd ook voor eeuwig houdbaar. Ik vraag me dus ook af waar het in de koran staat dat je niet van de schepping mag genieten. Dat is namelijk waarom ik op vakantie ga.


Groet, groet Eelke



Geniet maar flink door zou ik zeggen. Het nageslacht zal je hierom z�ker herdenken.
Voor de goede orde (je noemt hierboven de Koran): ik ben geen Moslim. Trouwens ook geen Christen, Boeddhist, Athe�st of wat er zo al meer aan termen voorhanden is.
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 09:07

Salaam Aleikom,

Ik werk ook in het toerisme, mijn man ook, de buren ook, de hele straat trouwens etc.etc. Als dat er niet is dan moet ik terug naar NL. Het leuke is dat mijn Nederlandse klanten altijd weer een ander beeld krijgen van de openhartige, vriendelijke egyptenaren, een eeuwenoude cultuur, een prachtig landschap enzovoorts.

Maar goed, die meter op die site is echt angstaanjagend snel.

Salaam

 

 

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 11:05

Ik was mij niet bewust van het feit dat vakantie verboden is volgens de Islam.

Ik hoor en lees het eigenlijk voor het eerst.

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 12:13
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Ik was mij niet bewust van het feit dat vakantie verboden is volgens de Islam.


Ik hoor en lees het eigenlijk voor het eerst.





Er is in de Koran nergens wat te lezen over auto's en vliegtuigen. Dus gewoon doen zou ik zeggen. En als je, na het passeren van de Laatste Deur, voor de Schepper moet verschijnen zorg je ervoor dat je de Koran bij je hebt om je gelijk te bewijzen.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 13:19

Beste Alzukar,

Ben je tegen auto's en vliegtuigen in het algemeen of alleen tegen onnodig gebruik van auto/vliegtuig e.d. Vind je ambulances/brandweerwagens en traumahelicopters wel ok?

Groet.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 17:17

Assalamu alaikum Rahil Amin,

 

Je hebt gelijk dat we niet in het algemeen tegen auto�s en vliegtuigen kunnen zijn. Dat zou echt dom zijn.

Toch krab ik soms achter mijn oren wanneer ik eraan denk wat sommige fabrikanten van passagiersvliegtuigen ook doen, naast dat ze bij een ieder bekend staan om de goede dingen die ze doen. Helaas hebben dit soort bedrijven dubbele gezichten. Je weet. Er zijn genoeg lijstjes met te boycotten producten en �smerige bedrijven�. Sommige firma's die gewoonlijk een zacht gezicht betreffende de maatschappij hebben, zijn in werkelijkheid actief in projecten van massavernietigingswapens, de bouw van landmijnen en plastic ontplofbaar boobytrap speelgoed.  

 

Neem Boeing bijvoorbeeld. Zij staan erom bekend om de burgerluchtvaart en brengen ons van Amsterdam naar Mekka. Maar bijna niemand staat erbij stil dat dezelfde Boeing ook de op een na grootste militaire wapenproducent is. Dit Amerikaanse bedrijf staat bovenaan de top van de wereld wat betreft verkoop van militaire massavernietigingswapens.
Zij maken brutowinst met iemand anders bloed en het leven van onschuldige kinderen, vrouwen en mannen, meeste van hen burgers, waarschijnlijk mensen als jij en ik.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 17:53
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Beste Alzukar,


Ben je tegen auto's en vliegtuigen in het algemeen of alleen tegen onnodig gebruik van auto/vliegtuig e.d. Vind je ambulances/brandweerwagens en traumahelicopters wel ok?


Groet.



Beste Rahil,
Bij minder onnodig gebruik van auto/vliegtuig e.d. is ook minder gebruik van ambulances/brandweerwagens en traumahelicopters nodig. De economie draait in toenemende mate op de problemen die zij z�lf cre�ert hetgeen door middel van allerlei facades verborgen wordt gehouden. Of, zoals mijn vader zaliger al zei: "Het mensdom vraagt om besodemieterd te worden".
Groet, Alzukar

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 18:01

Bron: http://www.crunchweb.net/87billion/

Zoveel geld is 315 miljard dollar, en die man heeft meer gebruikt dan dit. Als je al het geld op elkaar legt kan je een gebouw van 38 verdieping hoog ermee maken. Als je al het geld achter elkaar zou leggen, dan zou je daar drie rondjes om de MAAN mee kunnen maken!! 

Zou hij zijn zakgeld ook zo gebruiken?

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 18:17
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Ik was mij niet bewust van het feit dat vakantie verboden is volgens de Islam.

Ik hoor en lees het eigenlijk voor het eerst.

 


As-salamu alaikum,

Ik wil je tijd in Egypte niet bederven. Maar weet gewoon dat tijd het meest waardevolle is dat een mens bezit: leven.

Gebruik je tijd dus gewoon goed in Egypte als je toch eenmaal daar bent. Even wat �tijd doden� kan niet. We leren iedere dag hoe je je tijd moet indelen. Soms met wereldse zaken en soms religieuze zaken. En ontspanning zit daar natuurlijk ook bij.

Ibn Abbas vertelde dat de profeet van Allah (sallalaho alaihi wasallam) zei:

 

"Er zijn twee zegeningen die vele mensen verliezen: Gezondheid en vrije tijd om goede dingen te doen." (Bukhari)


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2007 om 18:21
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace


Bron: http://www.crunchweb.net/87billion/

Zoveel geld is 315 miljard dollar, en die man heeft meer gebruikt dan dit. Als je al het geld op elkaar legt kan je een gebouw van 38 verdieping hoog ermee maken.



hhehheh die is goed
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2007 om 05:29
In eerste instantie geplaatst door jiyuu



In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Ik was mij niet bewust van het feit dat vakantie verboden is volgens de Islam.


Ik hoor en lees het eigenlijk voor het eerst.





<p class="Msonormal"><span style="font-size: 10pt; font-family: Georgia;">"Er
zijn twee zegeningen die vele mensen verliezen: Gezondheid en vrije tijd om goede
dingen te doen." (Bukhari)<o:p></o:p></span>





In de (commercie�le) economie werkt men met het zogenaamde "rijtje van Mazlow", een opsomming -naar rangorde van prioriteit- van de primtieve behoeften van elk mens. Hoe beter aan die behoeften wordt voldaan (welzijn), hoe meer de ziel van de mens zijn rust en geluk vindt in deze wereld. De economie waarin wij leven speelt geraffineerd hierop in door het aanbieden van instant-oplossingen voor die behoeften. Heel veel van zulke oplossingen echter werken slechts tijdelijk, en dragen niet bij aan het ontwikkelen van je vermogens om met jezelf en de ander (voor de gelovigen: met God) in het reine te komen (zelfvervreemding). Wat ieder mens vanaf zijn vroegste jeugd zou moeten leren is om dat "rijtje van Mazlow" af te werken "met gesloten beurs" zoals ik dat zou willen betitelen. Wat dan nog resteert is een economie die voorziet in wat �cht noodzakelijk is, en die ons de ruimte laat om onszelf te wijden aan de goede dingen van hierboven (Bukhari).
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 00:26

Ik heb lang geleden een keer bij biologie dacht ik, dingen over Mazlov gelezen: Dat we eerst een dak boven ons hoofd nodig hebben, eten en kleding en dan pas de rest. Zoiets dergelijks.

 

Bij de meeste moslims (man en vrouw) werkt het gelukkig nog altijd andersom: De Islam gelukkig op de eerste plaats en dan pas de rest.

 

Als ik met iemand ga trouwen, kijk ik niet naar huis en bezittingen. Maar ik kijk naar de Deen (godsdienst) in iemands hart. De rest neem ik als meegenomen.

 

Mazlov is leuk, maar gaat niet op voor iedereen. De Quran is wel universeel en van alle tijden, voor iedere plek op aarde: midden in drukke stad tot op platteland of ergens in bergen, in een modern land maar ook in een ontwikkelingsland. Islam: een manier van leven.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 06:03
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Ik was mij niet bewust van het feit dat vakantie verboden is volgens de Islam.

Ik hoor en lees het eigenlijk voor het eerst.

 


As-salamu alaikum,

Ik wil je tijd in Egypte niet bederven. Maar weet gewoon dat tijd het meest waardevolle is dat een mens bezit: leven.

Gebruik je tijd dus gewoon goed in Egypte als je toch eenmaal daar bent. Even wat �tijd doden� kan niet. We leren iedere dag hoe je je tijd moet indelen. Soms met wereldse zaken en soms religieuze zaken. En ontspanning zit daar natuurlijk ook bij.

Ibn Abbas vertelde dat de profeet van Allah (sallalaho alaihi wasallam) zei:

"Er zijn twee zegeningen die vele mensen verliezen: Gezondheid en vrije tijd om goede dingen te doen." (Bukhari)


Asalaam Alaikum,

Chokran voor je uitleg. Terugdraaien gaat niet meer lukken, maar ik probeer wel het beste van deze tijd te maken. 

Hoe gek het ook klinkt maar ik voel de aanwezigheid van Allah hier sterk, en ik kan niet uitleggen hoe dit komt.

Wa Salaam Alaikum

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 06:32
Beste Jiyuu (hierboven om 07.26 uur),
Waar jij op doelt is welzijn, waarvoor ik de basisformules lees uit de Evangelie�n, en jij uit de Koran. Het rijtje van Mazlow is hiervan -deels- een afgeleide. Wanneer we evenwel de realiteit om ons heen, daarbij ondersteund door de ratio, interpreteren tegen de achtergrond van deze formules, dan zien we toch allebei vaak een praktijk die in haar kielzog niet zelden zeer strijdig is daarmee. Mensen zijn zich van die strijdigheid niet altijd even bewust, menen dat zij vanuit geloofs- en/of andere zedelijke beginselen waarachtig zuivere en goede beslissingen nemen. Anderen laten ��n van zulke beginselen boven andere prevaleren, om tijdelijk af te zijn van gedachtes aan nare gevolgen die hun beslissing ��k, hier of elders, met zich brengt. Hierbij worden zij gesteund door argumenten zoals aangedragen vanuit politiek, commercie maar ��k vanuit de religie. Een voorbeeld:

Ik hoef en rijd geen auto, onder andere omdat ik weet dat dat elders (en hier ook trouwens) nare gevolgen heeft voor het welzijn. Volgens velen echter ben ik dan NIET sociaal, denk en handel ik juist z�lf in strijd met de hierboven genoemde basisformules. Immers, dank zij de auto, hebben heel veel gezinnen brood op de plank, kunnen zij hun dierbaren opzoeken en deze, indien hulpbehoevend, vervoeren naar gebeds- of ziekenhuis.   

Groet, Alzukar
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 19:05
Zijn dat briefjes van 1 dollar?


Assalaam-aleykum,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2007 om 18:19
Er lijkt mij niks mis met genieten van de schepping en het kennis maken
met andere culturen en volkeren. Vakantie dus. En om het schoon en
voordelig te houden kan je natuurlijk ook gaan fietsen of lopen. Het duurt
wat langer maar je komt wel tot rust.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 04:27

Het meest droevige van dit alles dat al dit vele geld en vele, vele onschuldige levens en bloed verspild en vergoten zijn voor de verdeling van een verkeerde energiebron die in handen is van de verkeerde mensen.

Met slechts een kwart van dit geld zou men in Irak een witte op zonnekracht bebaseerde energiecentrale hebben kunnen bouwen die dat land voor duizenden jaren onbepekt energe zou kunnen leveren die zelfs verder zou kunnen worden geexporteerd.

Als tegenprestatie zou men de olie bronnen in Irak kunnen sluiten zodat over dit zwarte monster nooit meer gevochten zou hoeven worden en denk eens in wat dit goed was geweest voor ons aller milieu.

De strijd in Irak was en is geen strijd tussen moslims en Christenen of tusen moslims onderling maar een strijd tussen oude olie barronen en personen die pogen een nieuwe olie baron e worden. Het is enkel eigengewin wat daar speelt.

de oplossing voor dit zou als volgt kunnen zijn.

een onmiddelijke terug trekking van alle buitenlandse strijdkrachten  tesamen met een verbod op uitvoervan Irakese olie. zodat daar niet meer over gevochten behoeft te worden.

de vS en al die landen die aan die oorlog hebben meegewerkt  zouden een schade vegoeding moeten betalen die alsnog het mogelijk maakt om zo een enegie centrale te bouwen en verder natuurlij tot die tijd voldoende geld moeten geven  zoadt de Irakese bevolking kunnen overleven en zich ontwikkelen.

 

 

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 05:06
Laatste nieuws is dat de de VS ongeveer blut zijn, nee, zelfs voor
duizenden miljarden $$$ in de schulden zitten bij buitenlandse financiers
zoals...China... De VS kunnen dus helemaal nix schadevergoeding
betalen. Nog even en ze zijn de bedelaar in deze wereld. Helaas zal de
instorting van de amerikaanse economie de instorting van de
wereldeconomie betekenen.
De oorlog in Irak kent alleen verliezers waarvan de grootste de VS. Zij
kunnen niet blijven, want dat kost teveel goodwill en geld en ze kunnen
er niet weg want dan wordt het daar helemaal een bloederige
anarchistische chaos.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 06:57

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Laatste nieuws is dat de de VS ongeveer blut zijn, nee, zelfs voor
duizenden miljarden $$$ in de schulden zitten bij buitenlandse financiers
zoals...China... De VS kunnen dus helemaal nix schadevergoeding
betalen. Nog even en ze zijn de bedelaar in deze wereld. Helaas zal de
instorting van de amerikaanse economie de instorting van de
wereldeconomie betekenen.
De oorlog in Irak kent alleen verliezers waarvan de grootste de VS. Zij
kunnen niet blijven, want dat kost teveel goodwill en geld en ze kunnen
er niet weg want dan wordt het daar helemaal een bloederige
anarchistische chaos.

Postpentacost

economie is maar een afspraak en een hyphotetische werkelijkheid.

Het is niet echt!!

Het heeft geen enkele realiteits waarde.

bewijs voor deze stelling?

ten overvloede!!

Denk maar aan Hitler die ondanks dat de Duitse economie geheel ten gronde was instaat was om in 7 jaar tijd een wereldleger te bouwen.

bezie Stalin die hetzelfde deen.

Bezie de opbouw van europa na de tweede wereldoorlog.

economie regelt enkel de verdeling van rijkdommen. Dit is niet hetzelfde als de rijkdom.

Instorting van de wereldeconomie betekent slechts dat een nieuwe verdeling met nieuwe spelregels nodig is.

Prima die ineenstorting zou ik dus zeggen. Hoe eerder hoe beter.

 

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 11:48
Niet dat ik er op tegen ben, maar je zult raar staan te kijken. Het
zullen toch altijd weer de zwakkeren zijn die aan het kortste eindje
trekken. Want wie zouden gaan herverdelen, denk je?
Bovendien, Hitler en Stalin waren meta dictators, die kunnen de hele boel
op zijn kop zetten, maar waar leidt het toe... en zulke dictatoren wil jij
vast ook niet als degenen die het over jou voor het zeggen hebben.
De opbouw van na de oorlog was dankzij giga veel amerikaanse
investeringen; de Marshallhulp. Daarodoor kwamen Duitsland en
Nederland er relatief snel weer bovenop en was het in GB jaren modderen
want die kregen geen Marshallhulp.
Tuurlijk economie is meer een afspraak dan een concrete werkelijkheid,
maar dat is 1+1=2 ook en doe het maar eens zonder...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.