Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Tientallen pelgrims dood in Mekka

 Post Reply Post Reply
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Tientallen pelgrims dood in Mekka
    Geplaatst op: 05 januari 2006 om 08:27
Tientallen pelgrims dood in Mekka

MEKKA In het islamitische pelgrimsoord Mekka zijn 23 mensen omgekomen bij het instorten van een gebouw. Er zijn zestig tot tachtig gewonden gevallen. De meeste slachtoffers zijn voorbijgangers die onder het puin werden bedolven.

In het gebouw was een hotel gevestigd. Het stond in de binnenstad van Mekka, niet ver van de Grote Moskee. Dat is het belangrijkste gebedshuis van de islam. Momenteel stromen in Mekka miljoenen samen voor de jaarlijkse pelgrimstocht.

Tijdens de hadj zijn al vaker ernstige ongelukken gebeurd. Het ergste was in 1990,toen een menigte in paniek raakte en 1426 mensen werden doodgedrukt.


www.nos.nl

Inna li Allahi wa inna ilayhi raji3oon
Rahimahumu Allah

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 08:32
lailahilalaah  inalilaahi wa ina lilaah raji3oen
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 08:36

Inshallah zullen ze als shuhada zijn be idni allah allahie ar3amhom

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 13:06

salaam aleykum.

moge Allah deze mensen het paradijs schenken inshallah.

 

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 13:37
Zou dit een wraak van God zijn op de haat die sommige moslims verspreiden. God wreekt zich!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 15:23
Pfarrer, je snapt werkelijk niks van ons geloof... de manier waarop deze mensen de dood hebben gevonden is een zegen. Dood gaan terwijl je weg van huis bent is 1 van de tekenen van een goede dood. Dood gaan bij het instorten van een gebouw is in de Islam ook een teken van een goede dood. Dood gaan bij het uitvoeren van een goede daad is ook een goed teken van een goede dood.

profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) zei:

"Wanneer Allah iets goeds wil voor een van Zijn dienaren, reinigt Hij hem: Hij laat de persoon een goede daad doen voor z'n dood, zodat degene om hem heen tevreden zijn met hem. En Hij (SWT) neemt dan de ziel weg terwijl hij ermee bezig is." (Ahmad, Tirmidhi en anderen, authentiek door Sh. al-Albani)

" ... hij die sterft in een ingestort gebouw is een martelaar ..." (Bukhari ,Muslim en anderen)



Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Zou dit een wraak van God zijn op de haat die sommige moslims verspreiden. God wreekt zich!


Salaam Aleikum,

Over haat gesproken.....
Volgens mij het enige wat jou hier drijft Pfarrer. Ook al realiseer je het zelf niet.
En ook jou veel succes toegewenst met zelfexploratie.


Salaam ALeikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 17:41

Het kan een goede dood zijn voor de gestorven moslims.

Bovenal vind ik het triest, zeker ook voor de nabestaanden.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 17:53

Dat vonden ze daar ook,maak je niet druk... Ze waren niet voor niets met man en macht het puin aan het ruimen op zoek naar nog levende slachtoffers.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 17:53
hahaha welke dood na de Shahadah is mooier dan sterven in Allah's huis?
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 02:44
Beste Malcolm X, ik geef alleen zo nu en dan koekjes van eigen deeg. Toen de VS werd getroffen door de orkaan Katrina stonden een aantal moslims op dit forum te trappelen van ongeduld om te schrijven dat dit toch wel Gods wraak moest zijn op dat o zo slechte Amerika.

Nu, ik draai de zaken eens een keertje om. Ik begrijp dat ik gevoelige snaren raak. Ik hoop in elk geval dat het jullie ook weer aan het denken zet om niet zomaar wat te roepen. Ik word gedreven door haat, zeg je? Hmmm, was ik me niet bewust. Ik prikkel, zeker! Maar haat, nou nee.

Nu nog even inhoudelijk; dat het dus zo'n prachtige dood voor moslims zou zijn in jullie geloof wist ik inderdaad niet. Daar leer ik dan weer van. Bedankt voor die informatie. Het komt alleen nogal ongeloofwaardig over wanneer ik al die paniekerige zoekacties zie op de TV naar overlevenden. Ik kan me ook herinneren dat er een aantal jaren meer dan 1000 pelgrims werden overlopen in een tunnel tijdens de hadj. Ook toen zag ik niet veel dankbaarheid op de gezichten van de nabestaanden. Dus enige bijstelling in de euforie die je nu ten toon spreidt lijkt me wel op z'n plaats.

mvg Pfarrer
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 02:57

ina lilaha wa ina lilahi raji3oen.


Moge Allah subhanAllah wa ta3alah hun bedevaart accepteren. moge Allah subhanAllah wa ta3alah hun vergeven en hun het paradijs laten betreden inshallah

ALLAHOEMAA AMEEEEN

wa salaamoe alaikum war'hamtoe allahi wa barakatuhoe

Umm Yahya

 

ps. hoorde ook dat er waarschijnlijk een man uit nederland(haarlem) is overleden nadat hij op straat liep en is getoffen door de puin daarzo. wallahoe 3alem\

ghair.. inshallah

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 04:37

En moge de rijke Saudi's eens wat meer om de pelgrims gaan geven dan om hun toch al uitpuilende portomonee! Moge ze goede hotels bouwen en niet zo goedkoop mogelijk om maar zoveel mogelijk winst te maken. Moge ze respect gaan opbrengen voor de heilige steden en ze niet exploiteren als Disneyland, waarbij ze alle historische site's volgieten met beton om er parkeerplaatsen, restaurants en hotels neer te zetten. Amien.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 05:21
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Beste Malcolm X, ik geef alleen zo nu en dan koekjes van eigen deeg. Toen de VS werd getroffen door de orkaan Katrina stonden een aantal moslims op dit forum te trappelen van ongeduld om te schrijven dat dit toch wel Gods wraak moest zijn op dat o zo slechte Amerika.

Nu, ik draai de zaken eens een keertje om. Ik begrijp dat ik gevoelige snaren raak. Ik hoop in elk geval dat het jullie ook weer aan het denken zet om niet zomaar wat te roepen. Ik word gedreven door haat, zeg je? Hmmm, was ik me niet bewust. Ik prikkel, zeker! Maar haat, nou nee.

Nu nog even inhoudelijk; dat het dus zo'n prachtige dood voor moslims zou zijn in jullie geloof wist ik inderdaad niet. Daar leer ik dan weer van. Bedankt voor die informatie. Het komt alleen nogal ongeloofwaardig over wanneer ik al die paniekerige zoekacties zie op de TV naar overlevenden. Ik kan me ook herinneren dat er een aantal jaren meer dan 1000 pelgrims werden overlopen in een tunnel tijdens de hadj. Ook toen zag ik niet veel dankbaarheid op de gezichten van de nabestaanden. Dus enige bijstelling in de euforie die je nu ten toon spreidt lijkt me wel op z'n plaats.

mvg Pfarrer
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen..toch?....en die onzin over de Moslims een koekje van eigen deeg geven gaat al helemaal niet op want hoor jij als christen in dat geval als jij je gekwetst voelt ons dan niet je andere wang toe te keren en ons lief te hebben? slechte wraakzuchtige christen ben jij als je het mij vraagt. Ook als een hele grote ramp een arabisch of Islamitisch land zou treffen dan is dat waarschijnlijk ook een straf van ALLAH...maar ALLAH weet het het beste.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 05:34
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dat vonden ze daar ook,maak je niet
druk... Ze waren niet voor niets met man en macht het puin aan het
ruimen op zoek naar nog levende slachtoffers.



Hallo Ruud, goed weer eens een posting van je te zien. Ik was al
bang dat je van het toneel verrdwenen was.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 05:39
[QUOTE=Amier]

En moge de rijke Saudi's eens wat meer om de pelgrims gaan geven dan om hun toch al uitpuilende portomonee! Moge ze goede hotels bouwen en niet zo goedkoop mogelijk om maar zoveel mogelijk winst te maken. Moge ze respect gaan opbrengen voor de heilige steden en ze niet exploiteren als Disneyland, waarbij ze alle historische site's volgieten met beton om er parkeerplaatsen, restaurants en hotels neer te zetten. Amien.

Wassalam.

 mashallah hier ben ik het zeer zeker mee eens !

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 05:40
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Beste Malcolm X, ik geef alleen zo nu en dan koekjes van eigen deeg. Toen de VS werd getroffen door de orkaan Katrina stonden een aantal moslims op dit forum te trappelen van ongeduld om te schrijven dat dit toch wel Gods wraak moest zijn op dat o zo slechte Amerika.

Nu, ik draai de zaken eens een keertje om. Ik begrijp dat ik gevoelige snaren raak. Ik hoop in elk geval dat het jullie ook weer aan het denken zet om niet zomaar wat te roepen. Ik word gedreven door haat, zeg je? Hmmm, was ik me niet bewust. Ik prikkel, zeker! Maar haat, nou nee.

Nu nog even inhoudelijk; dat het dus zo'n prachtige dood voor moslims zou zijn in jullie geloof wist ik inderdaad niet. Daar leer ik dan weer van. Bedankt voor die informatie. Het komt alleen nogal ongeloofwaardig over wanneer ik al die paniekerige zoekacties zie op de TV naar overlevenden. Ik kan me ook herinneren dat er een aantal jaren meer dan 1000 pelgrims werden overlopen in een tunnel tijdens de hadj. Ook toen zag ik niet veel dankbaarheid op de gezichten van de nabestaanden. Dus enige bijstelling in de euforie die je nu ten toon spreidt lijkt me wel op z'n plaats.

mvg Pfarrer
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen..toch?....en die onzin over de Moslims een koekje van eigen deeg geven gaat al helemaal niet op want hoor jij als christen in dat geval als jij je gekwetst voelt ons dan niet je andere wang toe te keren en ons lief te hebben? slechte wraakzuchtige christen ben jij als je het mij vraagt. Ook als een hele grote ramp een arabisch of Islamitisch land zou treffen dan is dat waarschijnlijk ook een straf van ALLAH...maar ALLAH weet het het beste.


Ik ben niet wraakzuchtig. Ik laat jullie soms eventjes in de spiegel kijken van de primaire reacties die ik soms hier lees. Het is maar dat ik een vraag stel. Ook jouw antwoord bevredigt niet echt. Als elke ramp een straf van Allah is wordt de zeggingskracht ervan minder: amerika wrodt getroffen door een ramp > moslims roepen 'Het is een staf, zie je wel dat het smeerlappen zijn die Amerikanen'. Worden er vervolgens moslims getroffen dan zie ik maar verder (terecht) meer terughoudendheid. Die had ik ook graag gezien toen Katrina Amerika teisterde.

En wat betreft die andere wang...het lijkt er wel op of je je erop verheugt om christenen te meppen, want die slaan toch niet terug? Lekker, dat moslimgeloof (ik ben nu weer cynisch, dat word ik namelijk soms).
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 06:10
In eerste instantie geplaatst door Amier

En moge de rijke Saudi's eens wat meer om de pelgrims gaan geven dan om hun toch al uitpuilende portomonee! Moge ze goede hotels bouwen en niet zo goedkoop mogelijk om maar zoveel mogelijk winst te maken. Moge ze respect gaan opbrengen voor de heilige steden en ze niet exploiteren als Disneyland, waarbij ze alle historische site's volgieten met beton om er parkeerplaatsen, restaurants en hotels neer te zetten. Amien.

Wassalam.

  
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 06:16
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Dat vonden ze daar ook,maak je niet
druk... Ze waren niet voor niets met man en macht het puin aan het
ruimen op zoek naar nog levende slachtoffers.



Hallo Ruud, goed weer eens een posting van je te zien. Ik was al
bang dat je van het toneel verrdwenen was.
Hallo postpentacost! Alles goed?  Nhaaa... Ik kom graag overal en nergens. 
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 07:38
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Beste Malcolm X, ik geef alleen zo nu en dan koekjes van eigen deeg. Toen de VS werd getroffen door de orkaan Katrina stonden een aantal moslims op dit forum te trappelen van ongeduld om te schrijven dat dit toch wel Gods wraak moest zijn op dat o zo slechte Amerika.

Nu, ik draai de zaken eens een keertje om. Ik begrijp dat ik gevoelige snaren raak. Ik hoop in elk geval dat het jullie ook weer aan het denken zet om niet zomaar wat te roepen. Ik word gedreven door haat, zeg je? Hmmm, was ik me niet bewust. Ik prikkel, zeker! Maar haat, nou nee.

Nu nog even inhoudelijk; dat het dus zo'n prachtige dood voor moslims zou zijn in jullie geloof wist ik inderdaad niet. Daar leer ik dan weer van. Bedankt voor die informatie. Het komt alleen nogal ongeloofwaardig over wanneer ik al die paniekerige zoekacties zie op de TV naar overlevenden. Ik kan me ook herinneren dat er een aantal jaren meer dan 1000 pelgrims werden overlopen in een tunnel tijdens de hadj. Ook toen zag ik niet veel dankbaarheid op de gezichten van de nabestaanden. Dus enige bijstelling in de euforie die je nu ten toon spreidt lijkt me wel op z'n plaats.

mvg Pfarrer
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen..toch?....en die onzin over de Moslims een koekje van eigen deeg geven gaat al helemaal niet op want hoor jij als christen in dat geval als jij je gekwetst voelt ons dan niet je andere wang toe te keren en ons lief te hebben? slechte wraakzuchtige christen ben jij als je het mij vraagt. Ook als een hele grote ramp een arabisch of Islamitisch land zou treffen dan is dat waarschijnlijk ook een straf van ALLAH...maar ALLAH weet het het beste.


Ik ben niet wraakzuchtig. Ik laat jullie soms eventjes in de spiegel kijken van de primaire reacties die ik soms hier lees. Het is maar dat ik een vraag stel. Ook jouw antwoord bevredigt niet echt. Als elke ramp een straf van Allah is wordt de zeggingskracht ervan minder: amerika wrodt getroffen door een ramp > moslims roepen 'Het is een staf, zie je wel dat het smeerlappen zijn die Amerikanen'. Worden er vervolgens moslims getroffen dan zie ik maar verder (terecht) meer terughoudendheid. Die had ik ook graag gezien toen Katrina Amerika teisterde.

En wat betreft die andere wang...het lijkt er wel op of je je erop verheugt om christenen te meppen, want die slaan toch niet terug? Lekker, dat moslimgeloof (ik ben nu weer cynisch, dat word ik namelijk soms).
Je zal vast wel weten toen de aarbeving een aantal jaren geleden het noorden van Marokko trof of recent nog de tsnunami en de aardbeving in Pakistan dat er ook gewoon Moslims op deze site waren die riepen dat het misschien wel de straf van ALLAH kon zijn vanwege de slechte daden en/of ongehoorzaamheid van de mensen daar. Wat er in ameriKKKa gebeurde door orkaan Katrina is voor de meeste Moslims even erg als de tsunami en aardbevingen waar ook ter wereld. Als een Moslim roept dat iets misschien wel de straf van ALLAH kan zijn betekent dat niet automatisch dat dat een gevoel van blijdschap geeft omdat er mensen zoals jij en ik worden getroffen. Maar ALLAH straft wie HIJ wilt en daar hebben we ons bij neer te leggen. En wat dat christenmeppen betreft, ik ben een vredelievende Moslim die met iedereen samen wilt leven. Heb niks tegen christenen aangezien het overgrote deel van mn familie christen is.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 07:53
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin


Je zal vast wel weten toen de aarbeving een aantal jaren geleden het noorden van Marokko trof of recent nog de tsnunami en de aardbeving in Pakistan dat er ook gewoon Moslims op deze site waren die riepen dat het misschien wel de straf van ALLAH kon zijn vanwege de slechte daden en/of ongehoorzaamheid van de mensen daar. Wat er in ameriKKKa gebeurde door orkaan Katrina is voor de meeste Moslims even erg als de tsunami en aardbevingen waar ook ter wereld. Als een Moslim roept dat iets misschien wel de straf van ALLAH kan zijn betekent dat niet automatisch dat dat een gevoel van blijdschap geeft omdat er mensen zoals jij en ik worden getroffen. Maar ALLAH straft wie HIJ wilt en daar hebben we ons bij neer te leggen. En wat dat christenmeppen betreft, ik ben een vredelievende Moslim die met iedereen samen wilt leven. Heb niks tegen christenen aangezien het overgrote deel van mn familie christen is.[/QUOTE]

Okay, bedankt! Goed om te horen. Ben er blij mee. Het verduidelijkt veel en maakt ook iets duidelijk van hoe je er persoonlijk in zit. Nogmaals bedankt.
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 04:51

In eerste instantie geplaatst door Remco

Waarom vallen er tussen 2,5 miljoen moslims die zich verdringen zoveel doden en tussen 4 miljoen Katholieke jongeren die zich verdringen niet?

Hoi Remco,

Je zou je jezelf de volgende vragen kunne stellen: Wat is de gemiddelde leeftijd van de pelgrims? hoe groot is de plaats waar ze bijeenkomen?  wat voor rituelen moeten ze verrichten? de tempratuur? De tijdsduur van de pelgrimstocht?  etc etc

En voor dat je antwoord geeft op deze vragen, moet je eerst al je vooroordelen aan de kant zetten, anders blijf je een vertekend beeld krijgen.

 

Weet je wat ik mij afvraag. Hoe kan het zijn dat er in het christelijke zorgstaat Frankrijk, door een kleine hitte golf in 2003 ongeveer 15.000 vooral bejaarde zijn mensen overleden!!??

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 14:55

Omdat Frankrijk daar niet op berekend was.  Stel je voor dat SA zich moest verwerren tegen een opstoot van een wintergriepje, zou "lachen" worden.

Verder is een hittegolf sowieso erg belastend voor de luchtwegen ed, wat toch al kwetsbare personen nog kwetsbaarder maakt en hun vaak over de tolerantiegrenzen duwt.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 04:28

pfarrer schreef;

Nu, ik draai de zaken eens een keertje om. Ik begrijp dat ik gevoelige snaren raak. Ik hoop in elk geval dat het jullie ook weer aan het denken zet om niet zomaar wat te roepen. Ik word gedreven door haat, zeg je? Hmmm, was ik me niet bewust. Ik prikkel, zeker! Maar haat, nou nee.

 

nou sorry hoor je raakt alleen mijn lach-snaar. hahaha wat een onwetend heid proef ik hier weer eens. triest eigelijk.

Terug naar boven
Orakel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Orakel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2006 om 18:06
Het is ernstig dat dit gebeurd. De Saoedische autoriteiten zouden eens maatregelen moeten nemen om dit soort incidenten te voorkomen. Er worden ook elk jaar mensen verdrukt, ze zouden iets meer organisatie in de rituelen kunnen brengen. Vreselijk als de grootste ervaring in je leven je grootste nachtmerrie wordt. Vooral voor de nabestaanden. Want zij zijn nu bij God........
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.