Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Aan kruisvaarder Balkenende!

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Aan kruisvaarder Balkenende!
    Geplaatst op: 14 februari 2006 om 07:54

Aan kruisvaarder Balkenende.

Christen, hypocriet en minister-president. Ja, ik heb het over onze eigen premier Jan-Peter Balkenende. Deze zei, naar aanleiding van dreigementen aan het adres van de Volkskrant die de inmiddels beruchte afbeeldingen van de profeet Mohammed, vrede zij met hem, ook publiceerde, dat hij blij is met de vrijheid die wij hier in het Westen hebben. Een groot goed, dus begrijpelijk, dacht ik bij mezelf. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik me niet eens zo druk maakte om die domme en nutteloze prenten waarin ik mijn profeet niet herkende. Maar als we het hebben over vrijheden als groot goed, dan gaan mijn haren overeind staan. Meneer de president, hoe zou u het vinden als een Nederlandse moslim-cartoonist u zou afbeelden met een niet al te breed snorretje? Nog erger, was het niet de politiek die enkele jaren terug verbood om Sharon (tijdens de Palestina-demonstratie te Amsterdam) met een Hitler-snor af te beelden? Diezelfde politiek sprong niet in de bres voor een jonge moslima die kort na de aanslagen van haar vrijheid gebruik maakte om te zeggen dat ze het ergens wel begreep. Nee, deze mevrouw moest ontslagen worden bij de politie. U wilt met uw eigen partij zo ver gaan dat u imams die dingen roepen waar u het niet mee eens bent, over de grens zet. U hebt met uw, mijns inziens nogal debiel manifest de vrijheid van menig Nederlander willen inperken en nog geen maand later zegt u dat de vrijheid zo belangrijk is? Wat ik over u en uw christelijke vriendjes dacht, is waarheid geworden.
Nu mag IK gebruik maken van mijn vrijheid; ik schrijf u deze brief zoals ik wil en ik hoop dat vele moslims in Nederland dat ook zullen doen. Ik zal u niet bedreigen, ook zal ik niet in de moskee schreeuwen waar geen enkele niet-moslim mij hoort. Nee, ik doe het graag rechtstreeks en zeg u dat ik u een hypocriet vind. U hebt zogenaamd uw naasten lief, maar geeft geen moer om de moslims, laat staan dat u ze begrijpt. U geniet stiekem van de negatieve aandacht die moslims nu krijgen. U en vele andere politici vormen dan ook geen bruggenbouwers. De islamitische gemeenschap in Nederland zal zich steeds meer afzonderen van uw politiek en misschien wel radicaliseren, dat weet u heel goed. Uw politieke vrienden spelen dit spel sluw en drijven het vee zoals ze willen. U bent wel eens het schoothondje van Bush genoemd, maar ik zal u zeggen dat ik u nog geen deurmat waardig vind! U dient de mensen bij elkaar te houden en vrede te bewaken, maar die passage van de bijbel praktiseert u vast alleen op zondag.
Dit alles weet u en helaas bent u zo dom niet, anders had ik nog een verklaring voor uw wijze van spreken en handelen.
En dan de vrijheden waar u de mond vol van heeft. Als jongeren roepen dat Geert Wilders dood moet, dan steigeren ze allemaal in dit land. Wanneer een moslim een cartoon zou maken over 11 september waarin hij de spot drijft met Amerika, dan valt heel de westerse wereld over hem heen. Zelfs T-shirts van Bin Laden werden verboden in menig Europees land; jongeren in Ede die buiten wat stonden te roepen, werden over de hele wereld getoond. Een handje vol mensen in Palestina die na deze gebeurtenis naar buiten renden om te juichen, werden als gekken afgeschilderd en het liefst gooiden we daar ook een paar bommen op.
De hele christelijke wereld schreef er over en sprak er schande van. Over selectieve veroordelingen gesproken.
Recent nog werd een man die het Sail-evenement van vorig jaar met een aanslag bedreigde, zeer mild gestraft. Hij eiste enkele miljoenen anders zou hij een aanslag plegen. Zijn veroordeling bedroeg niet meer dan een half jaar gevangenis. Is dit dan geen terrorisme? Of moet je eerst Samir of Achmed heten om hiervoor in aanmerking te komen?
Alle dolle kruisvaarders jagen uw mensen op moslims. We pakken ze overal op; in treinen, tijdens de vierdaagse van Nijmegen en op vliegvelden en zelfs in hun eigen huizen, gade geslagen door hun vrouw en kinderen. Dit alles zal niet bijdragen aan een vreedzame samenleving. Zelfs niet-moslims merken dit steeds vaker op. Het onrecht van dit kabinet wordt schaamteloos ge�taleerd.
De prenten van Mohammed hebben een golf van verontwaardiging opgeroepen; wat mij betreft een tikkeltje overdreven en wat laat. De makers lachen zich dood daar in Denemarken.
Maar toch ben ik voor het eerst in mijn leven trots op de Arabische wereld. Eindelijk een statement, eindelijk tonen ze zich als verdedigers van de religieuze beschaving. Vrijheid of niet, feit blijft dat we wederom zien dat de massa mensen in het Westen net zo bekrompen is als elders in de wereld. Mijn opvatting dat christenen nog altijd met de Islam in oorlog zijn, wordt nagenoeg met de dag bevestigd. Ik geloof dan ook steeds minder in hechte broederschap tussen christenen en moslims; we kunnen elkaar hooguit tolereren. Niet voor niets zeg ik al jaren dat moslims joden niet zo moeten aanvallen en andersom. Deze twee groepen zullen elkaar nog hard nodig hebben. Wie je ook bent, het beledigen van grootheden heeft geen enkele zin en zal alleen maar haat en oorlog voortbrengen. Het is niet modern, noch heeft het iets met ontwikkeling te maken. Als dit is wat we onder het vrije woord verstaan, dan hoeft het van mij niet zo!

Ali Eddaoudi

 mijn complimenten voor Ali.

Wa salaam alaikoum.


Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 10:56

is zeker een compliment waard

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 13:07

 

Inderdaad, hij heeft een prachtige artikel geschreven.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 13:14

De uitspraak over de joden is niet conform de meeste uitspraken door moslims hier.

Leg eens uit.

Terug naar boven
islamnu Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islamnu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 13:18

Sallaam Alikoem Wr Br.

 

Masha Allah mooie artikel geschreven.

Is zeker een compliment waard.

.::www.islamnu.tk::.
.::www.islam-wereld.tk::.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 13:41
In eerste instantie geplaatst door Ali



Wie je ook bent, het beledigen van grootheden heeft geen enkele zin en
zal alleen maar haat en oorlog voortbrengen. Het is niet modern, noch
heeft het iets met ontwikkeling te maken. Als dit is wat we onder het vrije
woord verstaan, dan hoeft het van mij niet zo!


die Ali kan er ook wat van om onze grootheid minister president
Balkenende te beledigen en hem zowat alles wat Moslims misdaan wordt
toe te rekenen.

Maar hij heeft gelijk: tussen Christenen en Moslims wordt het nooit echt
wat...

Bovendien heeft hij geen gevoel voor nuance en voor onze historische
gevoeligheden. Balkenende afbeelden met een klein snorretje is echt een
belediging, net zoals Mohammed met een hitlersnorretje afbeelden.

Maar op de ene prent met die bommuts stond niet echt een gemene
lelijke vent en bovendien... het lontje was niet zo kort als in het echt.
En wie zegt dat t de profeet was?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 14:01

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Ali



Wie je ook bent, het beledigen van grootheden heeft geen enkele zin en
zal alleen maar haat en oorlog voortbrengen. Het is niet modern, noch
heeft het iets met ontwikkeling te maken. Als dit is wat we onder het vrije
woord verstaan, dan hoeft het van mij niet zo!


die Ali kan er ook wat van om onze grootheid minister president
Balkenende te beledigen en hem zowat alles wat Moslims misdaan wordt
toe te rekenen.

Maar hij heeft gelijk: tussen Christenen en Moslims wordt het nooit echt
wat...

Bovendien heeft hij geen gevoel voor nuance en voor onze historische
gevoeligheden. Balkenende afbeelden met een klein snorretje is echt een
belediging, net zoals Mohammed met een hitlersnorretje afbeelden.

Maar op de ene prent met die bommuts stond niet echt een gemene
lelijke vent en bovendien... het lontje was niet zo kort als in het echt.
En wie zegt dat t de profeet was?


Of er nou wel of geen lelijke vent op de prent staat, dat maakt niks uit. Het gaat erom dat er spot gedreven wordt met de profeet en dat accepteren de moslims niet. Als mensen daar geen respect voor willen opbrengen dan weet je wat daar de gevolgen van zijn. Er zal nimmer geaccepteerd worden door moslims dat onze profeet beledigd wordt. Het zal dan ook alleen maar slechter en slechter aflopen.

Zoals Ali in zijn artikel aangaf dat hij trots is op de arabische wereld ben ik dat ook. Ze hebben duidelijk gemaakt dat zij het niet accepteren dat de profeet beledigt en bespot wordt en hebben daar ook maatregelen bij getroffen.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 14:08
ik zag vanavond op de buis weer een restaurant in de fik gaan en
gepeupel dat een auto vernielde. echt iets om trots op te zijn.

Ze laten alleen maar zien dat de cartoons zeer treffend zijn. zij zijn
degenen die de profeet echt beledigen want zij doen dit soort dingen in
naam van allah en de profeet.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 14:11

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

ik zag vanavond op de buis weer een restaurant in de fik gaan en
gepeupel dat een auto vernielde. echt iets om trots op te zijn.

Ze laten alleen maar zien dat de cartoons zeer treffend zijn. zij zijn
degenen die de profeet echt beledigen want zij doen dit soort dingen in
naam van allah en de profeet.

Wat sommige moslims doen is het niet te wijten aan de profeet. Zij leven de regels van de islam niet na, dat is geen reden om de profeet te beledigen. Dus je reactie slaat nergens op en past niet in deze discussie.

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 14:30
Toch beledigen ze de profeet meer dan de cartoonist.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 16:00

umm umarah legt het netjes uit en dat jij dat niet kan begrijpen begrijp ik echt niet

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 17:25
Het onbegrip is dan wederzijds. ik begrijp niet dat die geregiseerde
protesten met vlag- en ambassadeverbrandingen door jullie niet gezien
worden als een verkeerd beeld neerzetten van de Islam en van de profeet.
en ik zag op de buis niet "sommige" moslims, maar hele horden
opgefokte mensen, die meenden met hun haat en geweld de profeet een
dienst te bewijzen...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 17:44

het waren de'' sommige'' moslims die de ambassade en de vlaggen in de fik stoken en de rest van de moslims die jij voor de buis zag die hebben zich aan de wetten gehouden en hun rechte gebruikt met boycotten en demonstreren zo hebben we profeet mohammed (vzmh) een dienst bewezen insallah

aan welk moslim je dan ook op deze site vraagtof het ambassade in de fik steken verkeerd wordt gezien of niet dan zouden ze zeggen dat het verkeerd wordt gezien tenminste ik wel enals de moslims op deze site zich aan de wetten van islam houden dan zeggen ze ook wel dat het verkeerd is

met vriendelijke groeten

moslim_broeder

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 19:02

In 1982 vroeg mijn schoonmoeder wat ik als grootste dreiging voor de wereldvrede zag.

"De islam", antwoordde ik. Ze zei dat ik gek was.

Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 02:12
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In 1982 vroeg mijn schoonmoeder wat ik als grootste dreiging voor de wereldvrede zag.

"De islam", antwoordde ik. Ze zei dat ik gek was.

peter pan,ik heb je nooit gezien als een moslimhater maar de laatste tijd begin ik daar toch mijn bedenkingen over te hebben,of komt nu pas je ware aard naar boven?

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 02:42
In eerste instantie geplaatst door moslim_broeder

het waren de''�sommige'' moslims die de
ambassade en de vlaggen in de fik stoken en de rest van de moslims die
jij voor de buis zag die hebben zich aan de wetten gehouden en hun
rechte gebruikt met boycotten en demonstreren zo hebben we profeet
mohammed (vzmh) een dienst bewezen insallah


aan welk moslim je dan ook op deze site vraagtof het ambassade in de
fik steken verkeerd wordt gezien of niet dan zouden ze zeggen dat het
verkeerd wordt gezien tenminste ik wel enals de moslims op deze site
zich aan de wetten van islam houden dan zeggen ze ook wel dat het
verkeerd is


met vriendelijke groeten<!-- Signature -->


moslim_broeder



Moslimbroeder, je hebt gelijk; die fikstekers zullen een minderheid
geweest zijn. Je noemt ze in ieder geval ook moslims; gewoon moslims
die fout bezig zijn. Maar ieder weldenkend Moslim zal toch toegeven dat
het hele gedoe rond de cartoons giga opgeblazen is. Nix spontaan
protest. Moet je in Syrie maar een eens demonstratie houden tegen het
Baath regime of zo...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 03:29
In eerste instantie geplaatst door naika

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In 1982 vroeg mijn schoonmoeder wat ik als grootste dreiging voor de wereldvrede zag.

"De islam", antwoordde ik. Ze zei dat ik gek was.

peter pan,ik heb je nooit gezien als een moslimhater maar de laatste tijd begin ik daar toch mijn bedenkingen over te hebben,of komt nu pas je ware aard naar boven?

Ik ben absoluut geen moslimhater in de zelfde zin als een aantal moslims hier amerikahaters/jodenhaters/ westerse levenhaters/ zijn. Waar ik moeite mee heb is domheid.  En domheid is hier in ruime mate aanwezig.

Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 04:08
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door naika

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In 1982 vroeg mijn schoonmoeder wat ik als grootste dreiging voor de wereldvrede zag.

"De islam", antwoordde ik. Ze zei dat ik gek was.

peter pan,ik heb je nooit gezien als een moslimhater maar de laatste tijd begin ik daar toch mijn bedenkingen over te hebben,of komt nu pas je ware aard naar boven?

Ik ben absoluut geen moslimhater in de zelfde zin als een aantal moslims hier amerikahaters/jodenhaters/ westerse levenhaters/ zijn. Waar ik moeite mee heb is domheid.  En domheid is hier in ruime mate aanwezig.

zet je dan af tegen domme mensen en niet tegen de islam,want domme mensen moorden,bedreigen,vernielen en ect..de islam pleit voor vrede,vergeving,geduld en alle mooie dingen.
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 11:45

niet zo lang geleden werd Balkenende op een onsmakelijke manier op een poster gezet. via de rechter heeft hij het voor elkaar gekregen om een sticker te laten plakken op zijn hoofd zodat hij onherkenbaar wordt.

Maneer Balkenende, waarom was dit geen vrijheid van meningsuiting??

ps: zelf ben ik het totaal onees met die poster

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 14:24
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Niet voor niets zeg ik al jaren dat moslims joden niet zo moeten aanvallen en andersom. Deze twee groepen zullen elkaar nog hard nodig hebben.

 

dit snap ik nouw niet??? hoezo de moslims en joden zullen elkaar hard nodig hebben.  overal in de arabische wereld kunnen moslims en christenen het goed met elkaar hebben.   de joden die hebben niemand nodig.  dus hier ben ik het niet mee eens, ik weet niet waarom hij deze mail aan vele prominenten nederlanders heeft gestuurd.  voor de rest vind ik balkendende een van de betere politicus mbt de uitspraken over de spotprenten..

dus ik snap niet waarom er zoveel met ali eens zijn

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 14:46

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik ben absoluut geen moslimhater in de zelfde zin als een aantal moslims hier amerikahaters/jodenhaters/ westerse levenhaters/ zijn. Waar ik moeite mee heb is domheid.  En domheid is hier in ruime mate aanwezig.

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Beste Peter Pan,

Het kan zijn dat je geen moslimhater bent...

Maar ik heb toch wel een kleine opmerking over het feit dat je zegt dat hier in ruime maten domheid aanwezig is...

Weetje dat dom zijn zelfs in werkelijkheid niet bestaat omdat iedereen daar zodanig anders over denkt dat het infeite niet bestaat...

Want wat jij dom vind vind de andere mss niet dom...

Ik kan je verzekeren dat er geen domheid heerst op dit forum..

Niet van de moslims en niet van de kuffars.

Weetje iedereen is slim op zijn eigen maniere iedereen heeft wel een speciale gave...

Dus... "to my point nobody is stupid"

Respect moet langs beiden kanten komen dus gelieve een beetje te letten op je taal gebruik...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 15:33
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door moslim_broeder

het waren de'' sommige'' moslims die de
ambassade en de vlaggen in de fik stoken en de rest van de moslims die
jij voor de buis zag die hebben zich aan de wetten gehouden en hun
rechte gebruikt met boycotten en demonstreren zo hebben we profeet
mohammed (vzmh) een dienst bewezen insallah


aan welk moslim je dan ook op deze site vraagtof het ambassade in de
fik steken verkeerd wordt gezien of niet dan zouden ze zeggen dat het
verkeerd wordt gezien tenminste ik wel enals de moslims op deze site
zich aan de wetten van islam houden dan zeggen ze ook wel dat het
verkeerd is


met vriendelijke groeten<!-- Signature -->


moslim_broeder



Moslimbroeder, je hebt gelijk; die fikstekers zullen een minderheid
geweest zijn. Je noemt ze in ieder geval ook moslims; gewoon moslims
die fout bezig zijn. Maar ieder weldenkend Moslim zal toch toegeven dat
het hele gedoe rond de cartoons giga opgeblazen is. Nix spontaan
protest. Moet je in Syrie maar een eens demonstratie houden tegen het
Baath regime of zo...

 

ja ik noem ze moslims die de ambasadde in de fik stoken maarja in elk geloof of land heb je tog rotte appels heb je die deense soldaten niet gezien dan die 4jongens sloegen waarvan eentje bewusteloos werdt geslagen en ze riepen nog van  NO PLEASE en de ander werdt bij zijn gevoelige lichaamsplek geraakt waren dat moslims? NEE wat waren het dan.... dat weet je zelf vast wel

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 15:33

Assalaamoe3leikoem/Hallo,

Djazakie Allah gairen voor het stuk oegty, zeker goed beschreven mascha allah. Ik kan me herinneren dat een belgische Balkenende Harry potter noemde en dat zij achteraf haar excuses moest aanbieden omdat dat erg beledigend overkwam, maar de profeet Vrede zij met hem beledigen kan en mag!

Dat er bepaalde moslims zijn die gebouwen in de fik steken dat heeft Niets met de islaam te maken, ik bedoel maar als een Christen besluit om Oklahoma op te blazen kan men dat ook niet kopellen aan het Christendom en zo is het ook andersom.

Rasoel Allah Salla Allahoe 3lejhie wa Salaam werd beledigd en aangevallen door zijn eigen volk en hij is er vredelievend en zachtaardig mee om gegaan mascha allah Daar kunnen zowel moslims als niet moslims een vb aan nemen!!

~7ayaakoem Allah~

Wa Aleikoem Salaam wa Ra7matu Allahi wa Barakatuhu...

P.s Ik begin me een beetje te irriteren aan sommige reacties hier op het forum waarin wordt vermeld dat het maar grapjes zijn en dat moslims overdrijven in hun boosheid, toen imam Moemnie dat zei over homo's en varkens stond de boel wel helemaal op zijn kop. Ach ja Allahoel Moesta3aan

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 15:36

In 1982 vroeg mijn schoonmoeder wat ik als grootste dreiging voor de wereldvrede zag.

"De islam", antwoordde ik. Ze zei dat ik gek was.

tuurlijk Peter Pannetje vandaar dat de Islaam ook de meest snelgroeiendste godsdienst is en steeds meer mensen zich bekeren waarschijnlijk omdat het grootste dreiging is...NOT!

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 15:41
In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik ben absoluut geen moslimhater in de zelfde zin als een aantal moslims hier amerikahaters/jodenhaters/ westerse levenhaters/ zijn. Waar ik moeite mee heb is domheid.  En domheid is hier in ruime mate aanwezig.

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Beste Peter Pan,

Het kan zijn dat je geen moslimhater bent...

Maar ik heb toch wel een kleine opmerking over het feit dat je zegt dat hier in ruime maten domheid aanwezig is...

Weetje dat dom zijn zelfs in werkelijkheid niet bestaat omdat iedereen daar zodanig anders over denkt dat het infeite niet bestaat...

Want wat jij dom vind vind de andere mss niet dom...

Ik kan je verzekeren dat er geen domheid heerst op dit forum..

Niet van de moslims en niet van de kuffars.

Weetje iedereen is slim op zijn eigen maniere iedereen heeft wel een speciale gave...

Dus... "to my point nobody is stupid"

Respect moet langs beiden kanten komen dus gelieve een beetje te letten op je taal gebruik...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

Ik ben het volledig met je eens. Domheid bestaat inderdaad niet. Jouw redenering volgende bestaat de islam dus ook niet. Het blijft interpretatie. Dolgraag wil ik met jouw deze filosofische discussie voeren.

Mijn stelling is: "de islam bestaat niet".  Ben benieuwd of je de moed hebt deze discussie te voeren.

Wacht met smart.

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2006 om 16:12

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Beste peterpan,

Voor alle duidelijkheid het was mijn bedoeling niet om om een filosofische discussie te gaan starten maar gewoon om duidelijk te maken dat het beter is om nuttelose woordenschat maar achterwege te laten...

En op uw stelling daar wil ik zeker niet op in gaan...

Wacht met smart. Wees gerust smart wou ik niet overkomen maar gewoon zeggen waar het op staat...

Ik heb absoluut geen zin in deze discussie uiteindelijk wil ieder zijn gelijk.. Zeg maar zo een discussie is eindeloos ... En je stelling is een beetje te riskant moet ik he zeggen toch??? euhm als ik daar op in ga is het zowat hezelfde als je met vuur gaat spelen... Als  je snapt wat ik bedoel...

Ps: in mijn ogen bestaat de islaam wel (maar zoals je zegt tis maar hoe je het interpreteert...) Tjah ieder zijn mening...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2006 om 02:05

Deze zei, naar aanleiding van dreigementen aan het adres van de Volkskrant die de inmiddels beruchte afbeeldingen van de profeet Mohammed, vrede zij met hem, ook publiceerde, dat hij blij is met de vrijheid die wij hier in het Westen hebben.

over welk artikel in de Volkskrant praten we hier. Als ik in lexis nexis (een krantendatabase) zoek op "Balkenende" en "vrijheid" in de afgelopen week in de Volkskrant rollen er 3 artikelen uit: 1 is een opinie-artikel van Jan Blokker (11 februari), en 1 heeft als headline 'Rots in de branding is onbeheersbaar; In de cartoonkwestie blijkt opnieuw hoe moeilijk Wiegel, kandidaat-premier voor de VVD, te sturen is'(16 februari) en 1 heeft als headline 'Premier: islamkritiek Hirsi te scherp' (11 februari). Waarschijnlijk gaat het om dit artikel. Ter informatie hier het integrale artikel. Dikgedrukt de woorden van onze premier Balkenende

'We moeten de tegenstellingen door de cartoon-kwestie niet verder aanscherpen, maar zoeken naar een vreedzame oplossing. Dat is de rol die verantwoordelijke politici behoren te nemen', zei de premier vrijdag na afloop van de ministerraad.

Balkenende prees de moslimorganisaties in Nederland die tot nog toe terughoudend hebben gereageerd op het publiceren van spotprenten van de profeet Mohammed. 'We moeten streven naar de�scalatie. Daarom wil ik niet reageren op wat Hirsi Ali in Berlijn heeft gezegd. Ik geloof niet dat we veel aan haar speech hebben.'

Hirsi Ali pleitte donderdag avond in Berlijn onomwonden voor het afdrukken van de satirische cartoons. Zij stelde dat het 'noodzakelijk en belangrijk is' om de islam te bekritiseren. Op den duur zal daardoor het vrije woord ook in de islamitische wereld gemeengoed zijn, aldus de liberale politica. Premier Balkenende zou een voorbeeld moeten nemen aan zijn Deense collega Rasmussen, die volgens Hirsi Ali op de bres staat voor de vrijheid van meningsuiting.

Balkenende benadrukte dat ook hij 'vierkant achter' de persvrijheid staat. 'Geen misverstand daarover. Maar als er iets nodig is in een situatie van een oplopende internationale spanningen en geweld, is het wel het zoeken naar de dialoog. Ik heb geen enkele behoefte om de verschillen te onderlijnen. Ik ontzeg Hirsi Ali niet het recht om haar mening te uiten. Maar wat levert het op?'

Minister Bot van Buitenlandse Zaken bezoekt volgende week Saoedi-Arabi� en Quatar. De reis was voor dit voorjaar gepland, maar is vervroegd om de spanningen in de relatie met vele Arabische landen te verminderen.

Ook de speciale EU-vertegenwoordiger voor buitenlands beleid, Solana, zal binnenkort verscheidene landen in het Midden-Oosten bezoeken om het conflict over de spotprenten op te beteugelen.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2006 om 02:08

U bent wel eens het schoothondje van Bush genoemd, maar ik zal u zeggen dat ik u nog geen deurmat waardig vind! U dient de mensen bij elkaar te houden en vrede te bewaken, maar die passage van de bijbel praktiseert u vast alleen op zondag.

'We moeten de tegenstellingen door de cartoon-kwestie niet verder aanscherpen, maar zoeken naar een vreedzame oplossing. Dat is de rol die verantwoordelijke politici behoren te nemen', zei de premier vrijdag na afloop van de ministerraad.

Balkenende
prees de moslimorganisaties in Nederland die tot nog toe terughoudend hebben gereageerd op het publiceren van spotprenten van de profeet Mohammed. 'We moeten streven naar de�scalatie. Daarom wil ik niet reageren op wat Hirsi Ali in Berlijn heeft gezegd. Ik geloof niet dat we veel aan haar speech hebben.'

 

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2006 om 02:35

Nu mag IK gebruik maken van mijn vrijheid; ik schrijf u deze brief zoals ik wil en ik hoop dat vele moslims in Nederland dat ook zullen doen. Ik zal u niet bedreigen, ook zal ik niet in de moskee schreeuwen waar geen enkele niet-moslim mij hoort. Nee, ik doe het graag rechtstreeks en zeg u dat ik u een hypocriet vind. U hebt zogenaamd uw naasten lief, maar geeft geen moer om de moslims, laat staan dat u ze begrijpt. U geniet stiekem van de negatieve aandacht die moslims nu krijgen. U en vele andere politici vormen dan ook geen bruggenbouwers. De islamitische gemeenschap in Nederland zal zich steeds meer afzonderen van uw politiek en misschien wel radicaliseren, dat weet u heel goed. Uw politieke vrienden spelen dit spel sluw en drijven het vee zoals ze willen. U bent wel eens het schoothondje van Bush genoemd, maar ik zal u zeggen dat ik u nog geen deurmat waardig vind!

Dit is inderdaad vrijheid van meningsuiting. De bedoeling van de overheid is dat het de mensen dient. Een overheid die teveel macht heeft is niet goed voor de vrijheid van mensen; centralisatie van macht is niet wenselijk: bevoegdheden moeten bv. verdeeld in rechtsprekende, wetgevende en bestuurlijke macht (zie o.a. http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g09max9d), en territoriaal verspreid worden (decentralisatie; bv. in de vorm van deelgemeenten e.d.). Grondrechten als de vrijheid van meningsuiting, en aanverwante grondrechten als vrijheid van godsdienst, vrijheid van vergadering en vereniging, vrijheid van onderwijs en persvrijheid zijn m.i. bedoeld als een verdediging tegen de overheid.
In totalitaire staten zoals Noord-Korea of Saudi-Arabi� is dit bv. niet mogelijk.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2006 om 14:09

Mijn stelling is: "de islam bestaat niet".  Ben benieuwd of je de moed hebt deze discussie te voeren.

Wacht met smart.

Logische bekrachtiging

 

Ons zo gevarieerde heelal, zijn zo talrijke volkomen verschillende schepselen getuigen van het bestaan van een Schepper, Allah, de Machtige en de Glorieuze.

Niemand heeft ooit beweerd dit universum te hebben geschapen behalve Hij! Met ons verstand kunnen we begrijpen dat geen enkele handeling, hoe subtiel ook, niet zonder de tussenkomst van iemand tot stand kan worden gebracht, zoals een maaltijd zonder kok of het spreiden van een bed zonder dat iemand daar de hand in heeft gehad. Wat dan te denken van dit heelal,reusachtig en schrikaanjagend tegelijk met zijn hemelen,zijn orbiten,zijn zon,zijn maan en zijn sterren,die alle verschillen qua volume,afmetingen,afstand en traject? Wat dan te denken van de aarde, die bevolkt wordt door de mensen,djinns(geesten) en ook dieren, die zulke verschillen vertonen in kleur,taal,intelligentie en eigenschappen?

Het woord van Allah kan niet uit het niets voortgekomen zijn. Het maakt melding van de meest valide wetenschappelijke theorieen,bevat talloze historische feiten en profetieen van een opmerkelijke authenciteit.

Een zo wijs en waarachtig Woord kan de goede geest,die het ademt,niet aan sterveling hebben ontleed,want het gaat zijn mogelijkheden en kennisniveau te boven. Dus wanneer het niet het Woord van de mens is, is het van de Schepper en bewijst Zijn bestaan,Zijn Macht en Zijn Wijsheid.

 

Een nadere beschouwing van de minitieuze orde van de iniversele  orde van de universele wetten, die de formatie, de ontwikkelig en de gedaanteverwisseling van levende wezens beheersen,leert ons dat zij allen zijn onderworpen aan deze wetten en dat zij er niet aan kunnen ontsnappen. De mens bijv. is in eerste instantie een druppel sperma in de baarmoeder.Na een aantal indrukwekkende stadia ,welke alleen Allah kan realiseren,wordt hij een perfect wezen. En wat van de schepping van de mens kan worden gezegd is ook van toepassing op zijn groei,die van zijn kindertijd overgaat in pubertijd en vervolgens van het volwassen stadium naar de  ouderdom.Deze  wetten die de mens en het dier beheersen,zijn dezelfde waaraan de bomen de planten en de sterren en de hemellichamen zijn onderworpen. Zonder af te wijken  van hun weg gehoorzamen zij,allen,aan de wetten,waardoor zij bestuurd worden. Wanneer deze orde wordt verbroken,is dat de vernietiging van de wereld en het einde van het leven.

 

Geleid door de dergelijke geestelijke en logische bewijzen gelooft de moslim in Allah de Hoogverhevene, in zijn Hoedanigheid van Bestuurder van het heelal en in Zijn goddelijkeid ten opzichte van alle mensen.

Dit geloof dient als basis voor de moslim bij inrichting van zijn leven

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.