Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

spotprenten_ profeet mohhamed

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: spotprenten_ profeet mohhamed
    Geplaatst op: 17 februari 2006 om 15:12
ik heb een vraag aan alle forum gasten....
wat vinden jullie van die spotprenten in de krant
ik wil graag jullie mening weten !!

dit is mijn mening. ik vind het niet kunnen
dat zulke dingen maken.
ik vind dat ze een geloof moeten respecteren
ik bedoel ze maken ook niet zulke dingen
over allen anderen geloofen.ze maken iemand belachlijk
die heel belangrijk is voor de moslims.
en ze vroegen eigenlijk om all deze geweld die er nu is
... en ik snap all die personen die dat doen .
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 00:59

Veel niet-moslims verschuilen zich achter het masker van vrije meningsuiting, maar in feite gaat het om een heleboel opgekropte haat en onvermogen. Er zijn inmiddels 30 moslims gedood om de cartoons en ambassades rond de hele wereld liggen in as. Dit geeft toch aan dat het om pure boosheid gaat. Westerse media en hun legers lopen over ons heen, martelen ons, bombarderen onze dorpen vermoorden onze mannen, vrouwen, kinderen, verkrachten onze zonen en dochters in geheime gevangenissen overal in de wereld. Verkrachten onze vrouwen in hun huizen om de mannen te dwingen valse getuigenissen af te leggen. En wanneer een paar van ons boos reageren om 12 �gekke� cartoons, zijn ze ineens verbaasd.

Extreem rechts is in Europa bijna overal aan de macht, ze sturen hun legers uit en thuis zijn ze aan het uittesten hoe ver ze kunnen gaan met het bevuilen van de naam van de Profeet van Allah (sallalaho alaihi wasallam). Vrije meningsuiting� my @$. Het begint erop te lijken dat ze hun frustraties niet kwijt kunnen om het oorlogje dat ze startte en niet kunnen winnen.

 

Sommige Europese kranten herpubliceren zelfs nu nog de cartoons (de laatste was 7 dagen geleden) en in Amerika worden er nu T-shirts verkocht met verschrikkelijke afbeeldingen van de Heilige Profeet in de Islam. Dit alles en de huidige ontwikkelingen in Abu Ghraib, Guantanamo, enz. tekenen de Europese waarden en hoe ze met moslims omgaan. Excuses hoef je niet van ze te verwachten.

 

Wat de media ons niet vertelt, is dat er iets anders al de tijd meespeelt in Denemarken. Er stinkt al een hele tijd iets in Denemarken wat de meeste mensen niet ruiken. Al in april 2005 zei de koningin van Denemarken in de Britse Telegraph:

�We are being challenged by Islam these years � globally as well as locally. It is a challenge we have to take seriously� We have to show our opposition to Islam and we have to, at times, run the risk of having unflattering labels placed on us because there are some things for which we should display no tolerance.�

 

Wel nu. Hoe kan je moslims het meest kwetsen? Wiens graf is het meest bezochte graf op aarde? Achter wiens naam wordt dagelijks �sallalaho alaihi wasallam� gezegd en krijgt dagelijks de meeste zegeningen en gebeden van de moslims? Juist. Dus� de Deense krant gaf in de herfst van 2005 al aan 40 cartoontekenaars de opdracht wie de meest beledigende en vernederende tekening kon maken van de profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam). De �winnende tekeningen� zouden gepubliceerd worden. En dat deden ze. Als het ze om vrije meningsuiting was geweest, waarom werden eerder tekeningen over Profeet Jezus (alaihi salaam) door dezelfde krant geweigerd?

 

Wanneer ik met mijn vuist iemands gezicht raak, dan heeft dat ook niets meer met vrijheid te maken, maar dan is het puur geweld en geen vrijheid. Zo heeft iedere vrijheid zijn grenzen. Ook de vrijheid van meningsuiting.

 

Europa zegt tolerant te zijn. Toch vonden de grootste etnische zuiveringen plaats door en onder Europeanen. Wat dat betreft is er niets veranderd, alleen de gezichten misschien.

 

De Deens strafwet sectie 266b zegt:

 

"Any person who publicly or with the intention of dissemination to a wide circle of people makes a statement or imparts other information threatening, insulting, or degrading a group of persons on account of their race, color, or national or ethnic origin, belief or sexual orientation shall be liable to a fine or imprisonment for a term not exceeding two years"?

 

Maar wanneer het om de Islam gaat, schijnen er opeens andere normen te gelden. Dit heet hypocrisie!

 

De Profeet van Allah (sallalaho alaihi wasallam) zei:

 

�De tekenen van de hypocriet zijn drie: wanneer hij spreekt liegt hij, wanneer hij belooft breekt hij zijn belofte, en wanneer hij vertrouwd wordt schendt hij jouw vertrouwen.�

[Bukhari en Muslim]

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 01:25
ik ben het helemaal met je eens broeder,schijnheiligheid viert hoogtij in deze tijden.
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 02:20

Dank je zuster naika. Het dubbele gevoel dat ik heb kan ik het beste omschrijven met een voorbeeld. 

Stel een vrouw ziet een andere vrouw die slachtoffer is van een groepsverkrachting en de passerende vrouw zegt dan tegen haar: "vergeet wat ze je aandoen, had je maar niet zo verleidelijk naar ze moeten kijken. Bedenk maar zelf wat je hebt fout gedaan."

Dit soort types als de passerende vrouw zijn net als bepaalde niet-moslims op dit forum die rageren op de situatie in het oosten.

Het grotere kwaad willen ze niet inzien. Laat de westerse legers weggaan uit de landen van de moslims. Laat ze stoppen onze vrouwen, kinderen te verkrachten en onze vaders en broers te doden. Laten ze de martelkamers sluiten. Laten ze stoppen met het bombarderen van huizen van burgers die zogenaamd in de vuurlinie liggen, terwijl de Irakese vrijheidsstrijder door hen "terrorist" wordt genoemd en een "belediging voor de Islam". Laten ze stoppen te bemoeien en te onderdrukken. Laten ze stoppen corrupte poppenkast regimes te ondersteunen en de moslims vrij te laten een land te regeren zonder rente, diefstal en drugs.

Laten we het grotere onrecht eerst bevechten. De kleinere pakken we later wel aan. Wanneer een Irakese Moslim gemarteld wordt en met zijn eigen poep ingesmeerd wordt door Amerikanen, zou toch ook niemand hem adviseren op zijn hygiene? 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 03:43
Ik denk niet dat het erg opknapt in 'de' islamitische landen als de westerse legers daar wegtrekken. 't Wordt een grote burgeroorlog. De tekenen van ontbinding zijn in Irak al zichtbaar: soenieten en sji'ieten zullen elkaars bloed drinken. Talloze moslims, zonder grote mond, zullen het slachtoffer worden van de door verblinden haat gedreven ideologen, die Allah Akbar roepend kinderen en vrouwen zullen doden vanuit het oogmerk: oog om oog, tand om tand.

Ik vind me meer in wat Charles Groenhuijsen schreef in zijn column voor Planet Internet:

"- COLUMN -

Stel: je hebt een fiks conflict. Verzoening is uitgesloten, omdat je tegenstander zich bot opstelt. Hij maakt je zwart, zit je dwars en saboteert alles wat je doet. Zijn plan maakt niemand beter. Integendeel.
Op zo�n moment moet het gezonde verstand zegevieren.

Houd je woede in bedwang. Je opponent probeert je immers gek te krijgen. Geef hem die kans niet. Iedereen weet: hij heeft ongelijk. En hij verdient het ongelijk te krijgen. Lekker puh!

Wat doe je dan dus? Nee, je vraagt je elke minuut van de dag af: Waar hoopt mijn tegenstander op? Welke fout kan �k maken waardoor h�j vergenoegd in zijn vuile handen wrijft. Die fout moet je vermijden. Laat je niet beledigen. Blijf sterk. Laat fatsoen overwinnen.

Desperado�s
Vanwaar deze filosofische aanloop? Vanwege George Bush natuurlijk. En de cartoons. Ik bedoel dit.
Waar hopen de fanate terroristen op die Amerikanen en mede-Moslims opblazen? Wat is de diepste wens van de Afghaanse desperado�s die vreedzame burgers in dodelijke hinderlagen lokken? Wat is de verborgen agenda van regeringen en actiegroepen die zelf niks doen (behalve zeggen hoe het n�et moet) en toekijken hoe deze bloederige taferelen zich ontrollen? Ze hopen dat je bang wordt.

Maak die Iraakse terroristen, Afghaanse cowboys en stuurlui-aan-wal duidelijk dat je niet wijkt. Doe niet triomfantelijk want je maakt zelf vast ook domme fouten. Maar wees flink. Zij willen afbraak, geen opbouw. De tegenstanders hopen op jouw slappe knieen. Gun hen dat pretje niet. Miljoenen kwetsbare Afghanen en Irakezen zijn je straks dankbaar.

Of neem de cartoon-rel. Waar hoopt je tegenstander op? Alweer dat je de bibbers krijgt, hun verderfelijke denktrant goedpraat. Voor de Moslim-fanatici (een minderheid gelukkig!) zijn cartoons een doodzonde en het is een heldendaad om rond te lopen met een protestbord �Onthoofd de Moslim-haters!�. En wie dit advies opvolgt of zichzelf in een bloedige aanslag opblaast, krijgt in de hemel 70 willige maagden tot zijn beschikking. Hoeveel gekker mag het worden?

Voordeel van de twijfel
Wie wint er uiteindelijk? Geen idee. De geschiedenis geeft oprechte democraten het voordeel van de twijfel. 100 jaar geleden was geen enkel land ter wereld democratisch. In de meeste landen mocht niemand stemmen. Waar wel stemrecht was ontbrak het voor slaven, armen en vrouwen.

Nu zijn 120 landen democratisch. In Europa, Azie, Afrika, Noord-en Zuid-Amerika. Het gilde der dictators dunt gestaag uit. Het verleden biedt geen garantie voor de toekomst. Maar er is hoop. Vooral als je hoop koppelt aan daadkracht.
Want wie had 100 jaar geleden durven voorspellen dat democratie in een eeuw van fascisme, communisme en twee Wereldoorlogen zo�n zegetocht zou maken? Maar het kwam niet vanzelf. Je hebt lef nodig om dat doel � ook bij kolossale tegenslagen - met alle kracht na te blijven streven.

Standvastige staatsmannen uit het verleden zijn het vast met George Bush eens toen hij in een van zijn vele koddige versprekingen zei: �They mis-underestimated me!� Mag ik daar het motto van Martin Luther King aan toevoegen: �Keep the dream alive�. En tegen de dictators zeg ik op zijn Amerikaans: �We�ll give you hell and squeeze your balls�.

Charles Groenhuijsen"

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 04:30
Interessant om te lezen wat het hele gedoe rond de cartoons doet met het imago dat de islam heeft. Persoonlijk vind ik dat met de cartoons de moslimgemeenschap nodeloos is gekwetst. Vrijheid van meningsuiting betekent nog niet het recht om nodeloos te kwetsen. Vrijheid van meningsuiting is een groot recht dat ook vraagt om wijsheid en inzicht om het recht te gebruiken.
Anderzijds roept de reactie van een deel van de moslimwereld iets op, waar in elk geval de moslimgemeenschap niet mee gediend is, getuige het onderzoek dat het AD uitvoerde:

"
Spotprenten leiden tot angst voor islam
Gepubliceerd op zaterdag 18 februari 2006 op Planet Internet
De cartoonrellen hebben in Nederland geleid tot een groeiende angst voor de islam. Dat blijkt uit opinieonderzoek in opdracht van het Algemeen Dagblad waarvan de resultaten zaterdag zijn gepubliceerd.

Van de ruim 750 ondervraagden is ruim 44 procent banger geworden voor een wereldwijde botsing tussen de islam en het Westen. Vrouwen blijken angstiger dan mannen, blijkt uit het onderzoek van het AD.

Een meerderheid van de ge�nqu�teerden ziet negatieve kanten aan de islam. Zo spreek 52 procent over intolerantie, 70 procent over vrouwonvriendelijk en 55 procent over humorloos.

Verder vindt een meerderheid van 54 procent dat islam en democratie eerder niet dan wel samengaan. Veertig procent meent dat de godsdienst eerder gewelddadig dan vreedzaam is.

Voorzitter Ayhan Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) zegt in de krant dat de islam een groot imagoprobleem heeft. �Het is ons pakkie-an om dat beeld te veranderen. Maar beeldvorming is heel lastig te bestrijden. Alles wat je goed doet, wordt tenietgedaan door ��n vlag die waar ook ter wereld in brand wordt gestoken.�

Dit is zeer ernstig, denk ik. Voor de beeldvorming van de islam als religie enerzijds, en voor de saamhorigheid van Nederlanders - moslim of niet moslim - anderzijds.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 04:55
En de Calimero-dagprijs gaat vandaag naar............
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 05:04

Thorax e.a., lees wat ik heb geschreven. Bekijk het plaatje in z�n geheel. Als je zonodig wilt concentreren op de kleinere plaatjes, kijk dan naar deze:

 

 

 

 

Alleen Allah kan gevoel en verstand in de harten van mensen zetten.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 07:25
Best Jiyuu,

Indrukwekkende plaatjes. Er gebeuren afschuwelijke dingen, daar ben ik zeker van. Maar hoeveel verschrikkelijke plaatjes er ook zijn, ik denk dat de waarheid onrecht wordt aangedaan als er maar naar ��n kant wordt gekeken: 'amerika, als de grote satan'. Mijn vertrouwen in de Amerikaanse handelswijze is door de verhalen over Abu Ghraib en Quantanamo Bay behoorlijk gedaald, maar dat wil niet zeggen dat mijn vertrouwen in de handelwijze van `fundamentalistische' moslims evenredig toe zou nemen. Daarvoor was dat al teveel beschadigd en de beelden, berichten en ter dood veroordelingen van tekenaars doen daar geen goed aan.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 10:31

Assalamoe3leikoem/hallo,

Wat ik ervan vind? Belachelijk vindt het niet kunnen,

En Kimmie die cartoons zijn even ziekelijk als de spotprenten over Rasoel Allah Salla Allahoe 3lejhie wa Salaam.

Diep Triest!

~7ayaakoem Allah~

Wa Aleikoem Salaam wa Ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 10:34

Zo heb ik er ook nog een:

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 10:42
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Assalamoe3leikoem/hallo,

Wat ik ervan vind? Belachelijk vindt het niet kunnen,

En Kimmie die cartoons zijn even ziekelijk als de spotprenten over Rasoel Allah Salla Allahoe 3lejhie wa Salaam.

Diep Triest!

~7ayaakoem Allah~

Wa Aleikoem Salaam wa Ra7matu Allahi wa Barakatuhu

Welke cartoons die over Israel, waarom vindt jij die zo erg ?

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 10:56
Misschien een groot onrecht tegenover ari�l sharon?

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/2DA95022-A67C-4A93- B7A0-3CDF8538CB4A.htm


Of misschien de vrije meningsuiting van jenny goeree?

http://www.cidi.nl/media/2001/ald.060901.html


Het verbod van het boek mein kampf?

?

?


 


Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 11:54

In eerste instantie geplaatst door islaam_girl

ik heb een vraag aan alle forum gasten....
wat vinden jullie van die spotprenten in de krant
ik wil graag jullie mening weten !!

dit is mijn mening. ik vind het niet kunnen
dat zulke dingen maken.
ik vind dat ze een geloof moeten respecteren
ik bedoel ze maken ook niet zulke dingen
over allen anderen geloofen.ze maken iemand belachlijk
die heel belangrijk is voor de moslims.
en ze vroegen eigenlijk om all deze geweld die er nu is
... en ik snap all die personen die dat doen .

Jij moet je schamen dat je er uberhaupt een oordeel over wilt geven. Over ongeveer alles worden spotprenten gemaakt. "Weer wij moslims" "Zie nou die niet-moslims, ze doen alles ons belachelijk te maken" - Bovendien hebben sommige mensen het niveau dat ze hun eigen satire kunnen maken, en om zichzelf kunnen lachen, sommigen kunnen ook nog wat met de kritiek: De spotprenten zeggen namelijk wel hoe de westerse wereld tegen het midden-oosten aankijkt. Misschien is het een keer aan de moslims om wat aan het beeld te doen in plaats van vlaggen te verbranden en ambassades in de brand te steken!

Jij snapt zogenaamd die personen die dat doen? ik denk niet eens dat jij jezelf begrijpt! Echt zo laag om geweld goed te praten, zo ontzettend laag!

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 11:56
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Veel niet-moslims verschuilen zich achter het masker van vrije meningsuiting, maar in feite gaat het om een heleboel opgekropte haat en onvermogen. Er zijn inmiddels 30 moslims gedood om de cartoons en ambassades rond de hele wereld liggen in as. Dit geeft toch aan dat het om pure boosheid gaat. Westerse media en hun legers lopen over ons heen, martelen ons, bombarderen onze dorpen vermoorden onze mannen, vrouwen, kinderen, verkrachten onze zonen en dochters in geheime gevangenissen overal in de wereld. Verkrachten onze vrouwen in hun huizen om de mannen te dwingen valse getuigenissen af te leggen. En wanneer een paar van ons boos reageren om 12 �gekke� cartoons, zijn ze ineens verbaasd.

Extreem rechts is in Europa bijna overal aan de macht, ze sturen hun legers uit en thuis zijn ze aan het uittesten hoe ver ze kunnen gaan met het bevuilen van de naam van de Profeet van Allah (sallalaho alaihi wasallam). Vrije meningsuiting� my @$. Het begint erop te lijken dat ze hun frustraties niet kwijt kunnen om het oorlogje dat ze startte en niet kunnen winnen.

 

Sommige Europese kranten herpubliceren zelfs nu nog de cartoons (de laatste was 7 dagen geleden) en in Amerika worden er nu T-shirts verkocht met verschrikkelijke afbeeldingen van de Heilige Profeet in de Islam. Dit alles en de huidige ontwikkelingen in Abu Ghraib, Guantanamo, enz. tekenen de Europese waarden en hoe ze met moslims omgaan. Excuses hoef je niet van ze te verwachten.

 

Wat de media ons niet vertelt, is dat er iets anders al de tijd meespeelt in Denemarken. Er stinkt al een hele tijd iets in Denemarken wat de meeste mensen niet ruiken. Al in april 2005 zei de koningin van Denemarken in de Britse Telegraph:

�We are being challenged by Islam these years � globally as well as locally. It is a challenge we have to take seriously� We have to show our opposition to Islam and we have to, at times, run the risk of having unflattering labels placed on us because there are some things for which we should display no tolerance.�

 

Wel nu. Hoe kan je moslims het meest kwetsen? Wiens graf is het meest bezochte graf op aarde? Achter wiens naam wordt dagelijks �sallalaho alaihi wasallam� gezegd en krijgt dagelijks de meeste zegeningen en gebeden van de moslims? Juist. Dus� de Deense krant gaf in de herfst van 2005 al aan 40 cartoontekenaars de opdracht wie de meest beledigende en vernederende tekening kon maken van de profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam). De �winnende tekeningen� zouden gepubliceerd worden. En dat deden ze. Als het ze om vrije meningsuiting was geweest, waarom werden eerder tekeningen over Profeet Jezus (alaihi salaam) door dezelfde krant geweigerd?

 

Wanneer ik met mijn vuist iemands gezicht raak, dan heeft dat ook niets meer met vrijheid te maken, maar dan is het puur geweld en geen vrijheid. Zo heeft iedere vrijheid zijn grenzen. Ook de vrijheid van meningsuiting.

 

Europa zegt tolerant te zijn. Toch vonden de grootste etnische zuiveringen plaats door en onder Europeanen. Wat dat betreft is er niets veranderd, alleen de gezichten misschien.

 

De Deens strafwet sectie 266b zegt:

 

"Any person who publicly or with the intention of dissemination to a wide circle of people makes a statement or imparts other information threatening, insulting, or degrading a group of persons on account of their race, color, or national or ethnic origin, belief or sexual orientation shall be liable to a fine or imprisonment for a term not exceeding two years"?

 

Maar wanneer het om de Islam gaat, schijnen er opeens andere normen te gelden. Dit heet hypocrisie!

 

De Profeet van Allah (sallalaho alaihi wasallam) zei:

 

�De tekenen van de hypocriet zijn drie: wanneer hij spreekt liegt hij, wanneer hij belooft breekt hij zijn belofte, en wanneer hij vertrouwd wordt schendt hij jouw vertrouwen.�

[Bukhari en Muslim]

 

bla bla bla. er wordt helemaal niemand gediscrimineerd of in een hoekje gedreven, er zijn alleen zoveel ontzettend aanstellers die met het minste en geringste iets vinden om dood en verderf te zaaien. Mensen die dood en verderf en ook vernieling zaaien moeten ze ophangen!

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 12:16
Ja hoor wij stellen ons aan. Heb jij de aanvallen op Iraq en Afhanistan niet gezien. Wie moet er zich schamen ? jullie moeten toch de pacifisten voorstellen 
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 13:03
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Beste Jiyuu, wat een gruwelijke plaatjes, ik heb er nog enkele voor je collectie.  Ik moet je wel waarschuwen, ze zijn niet zo goed voor je gevoel dat moslims van alles altijd en overal het slachtoffer zijn.  Hoewel, misschien kan je ze gewoon negeren.

http://www.faithfreedom.org/Gallery/terror.htm

BAH! BEN MISSELIJK,IK HEB ER GEEN WOORDEN VOOR,ZO VRESELIJK WALGELIJK, ONMENSELIJK EN NOEM MAAR OP. EN WEET JE WAT IK NOG HET ERGSTE VOND? DAT ER ONDER DIE VRESELIJKE PLAATJES STOND"DIT IS ISLAM".NEE!,DIT IS PUUR ONMENSELIJK GEDRAG EN NIETS ANDERS!ZE HEBBEN DAAR FOTO'S VAN OORLOGSITUATIES GEPLAATST MET DE TEKST"this level of hate is only possible in islam" DAN LIJKT HET MIJ ALLEEN MAAR FAIR OM BIJ DE FOTO'S VAN DE MISHANDELINGEN IN ABOE GRAIB GEVANGENIS DE TEKST TE PLAATSEN "this level of hate is only possible in CHRISTIANITY".OF NIET?

DAN NOG DIE KORANSTUKJES DIE ZE BIJ EEN PAAR PLAATJES HEBBEN GEPLAKT;TOTAAL UIT HUN CONTEXT GERUKT!

IK BEN MOSLIM,ALTIJD GEWEEST,ZO BEN IK GEBOREN ZO ZAL IK STERVEN INCHAALLAH, EN IK KAN EERLIJK ZEGGEN;IN DIE FOTO's HERKEN IK NIETS MAAR DAN OOK NIETS VAN MIJN GELOOF.DIT IS PUUR EXTREEM RECHTS PROPAGANDA!

 

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 13:09
eyy maar ik snap hoesowdoen ze dat sort ding man hallo
alswij nu met juzes deeden waar we al lang al dood hoor
ik haat somig nederlaners ze zijn viez rasist sorry dat ik het zeg alsje soms in een klein dropje woont zij almaal van die nederlanders of ze zeg vieze moslim naw dat slaat echt nergens op hallo somig nederlanders gaan uit dees land weg ze weet dat hier niet te woon is OKE DOEI
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 15:50

[/QUOTE]

Het hele idee is net dat je niet zomaar op basis van enkele prentjes een hele samenleving kan veroordelen.  Overal gebeuren lelijke dingen, en zijn er onmensen.  Dat is zo bij ons, bij de moslimlanden, bij de amerikanen, etc.  Mijn bedoeling was Jiyuu een koekje van eigen deeg te geven, en op die manier eventueel z'n subjectieve kijk op zulke foto's wat te verminderen.

[/QUOTE]

ALS JE JIYUU'S TEKST GOED LEEST ZUL JE ZIEN DAT HET HEM NIET LOUTER EN ALLEEN OM DIE PRENTJES GING,MAAR OM NOG VEEL ANDERE DINGEN.

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2006 om 23:40

Zuster naika

Laat deze mensen maar. Inzicht en visie worden gecre�erd door propaganda.  En propaganda schildert moslims af als een soort halfmens, en de weg wordt vrij gemaakt voor lelijke cartoons en uiteindelijk zie wat er met de joden gebeurde in de jaren �20-�30 van de vorige eeuw. Dat is de weg van propaganda. De joden reageerden destijds niet sterk en georganiseerd genoeg. En kijk wat er gebeurde. Toen werd er gezegd: �Nooit meer�. Maar nu zijn zij het die massa�s bommen en kogels gooien op kinderen en kreupelen in rolstoelen.

 

Het westen wil dat we onze broeders veroordelen om fitnah tussen ons te cre�ren, om ons daarna weer voor achterlijk, stom en halfmens uit te maken. Als we nu gewelddadig zijn of vredelievend, het zal hun visie over moslims niet veranderen. Nu zie je een enorme media aandacht  op een klein beetje geweld en dat is pure propaganda om ons in die hokjes te kunnen plaatsen: �gematigd�  �fanatiek�. Wat zij niet zien of willen zien, zijn de christenfascisten die Amerika regeren. En de joodfascisten die Israel runnen. Deze mensen gebruiken geweld op een veel grotere schaal dan moslims doen. Maar de wereld media zal nooit inzoomen op hun gruwelijke misdaden.

 

De visie die mensen als kimmie hebben, is wat het westen wil dat ze hebben, want camera�s en onafhankelijke journalisten worden niet toegelaten tot Iraq. En Guantanamo gevangenen mogen geen gesprek hebben met VN inspecteurs. Het zijn regels voor hen en weer aparte regels voor ons. Wij weten dit al jaren, al ver v��r 11 september.

 

Normaal gesproken ben ik tegen geweld, maar dit geval zit iets ingewikkelder in elkaar. Ze willen dat we alle geweld afzweren dat onder moslims voorkomt. Mijn antwoord voor hun is: kiss it! Richt die camera maar eens op die miljoenen die jullie dagelijks aan de vernietiging helpen met jullie geweld. Laten we het voor de verandering eens daarover hebben en niet over ons.

Trap niet in hun val, zuster.

 

Ze willen ons slechts pesten. En dit moment is geen moment om rekening te houden met hoe het westen ons moslims ziet, dat zal mij werkelijk een zorg wezen. Ik meet me aan andere zaken. Verstandige mensen stellen hun visie van tijd tot tijd bij. Dus al een poosje terug paste ook ik mijn beeld aan dat ik van het westen heb, laten ze ons nu maar nemen zoals we zijn. Ik ben niet van plan om mij aan hen te gaan aanpassen. Mijn beloning is bij Allah (sobhanah wata�ala) alleen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 03:24
hallo het moet gewoon vreede in aarden zijn weetje op de nieuws zij de ze mischien komt de 3 oorlog moslim teegen kristen jaaa ik vind echt stom van talba ik haatem sow erg maar ja ze zoude afghaanistan verbouwen maar ze gaan toch weer kapot maaken dat heeft heelmaal geen zin maar afghaanstan komt toch nooit vreeden denk ik maar oke doeii
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 03:38
Jiyuu, Murat... Ik wilde graag het volgende voor jullie onder de aandacht brengen, gezien er maar weinig moslims of niet moslims zijn die zo hoog van de toren blazen als jullie en die zo een eenzichtig beeld hebben als jullie. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en ik hoop dat het verder maar erg goed met jullie mogen gaan.

informatie
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 03:52
oke
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 04:36

In eerste instantie geplaatst door islaam_girl

eyy maar ik snap hoesowdoen ze dat sort ding man hallo
alswij nu met juzes deeden waar we al lang al dood hoor
ik haat somig nederlaners ze zijn viez rasist sorry dat ik het zeg alsje soms in een klein dropje woont zij almaal van die nederlanders of ze zeg vieze moslim naw dat slaat echt nergens op hallo somig nederlanders gaan uit dees land weg ze weet dat hier niet te woon is OKE DOEI

juzes of jezus kan me ook geen moer schelen, bovendien wordt er meer dan genoeg spot gedreven met jezus, meer dan met mohammed, alleen als je je ogen sluit voor wat er in de samenleving gebeurd dan snap ik dat je dat ook nooit hebt opgepakt! ik woon trouwens niet in een klein dorpje, ik woon in Amsterdam ik zit op de HvA leeuwenburg, met de veelbediscussieerde gebedsruimte, ik zit dus middenin alle multiculturele ongein. Mijn collega's zijn bijna allemaal allochtoon, misschien dat jij maar je eens meer moet gaan verdiepen in Nederlanders, misschien dat je dan mag meepraten!

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 04:40

In eerste instantie geplaatst door islaam_girl

hallo het moet gewoon vreede in aarden zijn weetje op de nieuws zij de ze mischien komt de 3 oorlog moslim teegen kristen jaaa ik vind echt stom van talba ik haatem sow erg maar ja ze zoude afghaanistan verbouwen maar ze gaan toch weer kapot maaken dat heeft heelmaal geen zin maar afghaanstan komt toch nooit vreeden denk ik maar oke doeii

Zou je ook kunnen uitleggen waarom je dit zo ziet? De paus is ��n van diegene die als eerst de spotprenten heeft veroordeeld. Hoezo wordt het dan een oorlog van moslims tegen de christenen? waarom komt er in Afghanistan nooit vrede? Allemaal dingen die wel enige verdieping kunnen gebruiken niet?

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 05:40

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Jiyuu, Murat... Ik wilde graag het volgende voor jullie onder de aandacht brengen, gezien er maar weinig moslims of niet moslims zijn die zo hoog van de toren blazen als jullie en die zo een eenzichtig beeld hebben als jullie. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en ik hoop dat het verder maar erg goed met jullie mogen gaan.

informatie

Jij probeert mijn serieuze analyse te omzeilen door mij voor �paranoia� uit te maken. Een term waar ik aan denk wanneer ik gekken zie die achter UFO�s aanzitten.

 

Als je mij paranoia vindt, duik dan eens in de geschiedenis van het ontstaan van oorlogen. Je zal schrikken van de feiten die je tegenkomt en welke wapenindustrie�n erachter zaten. Niks geen complottheorie�n, slechts keiharde feiten en propaganda waar jij en andere Europeanen in vastzitten. (denk ook aan de illegale inval in Iraq)

 

Je denkwijze is onverstandig, je denkt in absolute waarheden en je bent onwetend als je iedere mening die buiten je Europese denkpatroon valt, afschildert als �paranoia�.

 

Als we naar het verleden kijken, dan zie je dat dingen die we in het begin als �paranoia� bestempelden, later historische feiten bleken te zijn.

 

Er zijn twee punten die jij niet inziet of je bent gewoon incapabel ze te begrijpen.

 

Dat gedoe met al die cartoons is gewoon pure provocatie. Normaal denkende mensen zouden nooit dit soort onzin publiceren dat gewoon bedoeld is om anderen te kwetsen. De beelden waren allemaal voorspelbaar: moslims die vlaggen verbranden. Had dit in europese steden gebeurd tegen joden, zaten we met zijn allen al in de cel. Vrije meningsuiting? Maar als je met woorden kritische vragen stelt over de holocaust kan je de cel ingaan. Mijn conclusie is dat vrije meningsuiting, geweld en boosheid van moslim, alle slechts bijzaken zijn. Het gaat hier dus om keiharde provocatie.

 

Aan het antwoord van de moslims op de cartoons wil ik geen woord vuil maken. Waarom? De misdaden die tegen hen op dagelijkse basis plaatsvinden zijn duizend malen erger.

 

Dit zijn de twee aparte punten die spelen, die niet altijd los van elkaar hoeven te staan. Noem mij paranoia, maar dat jij dat niet kan begrijpen, vind ik erg grappig.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 05:51
Je onderstreept mijn punt op bewonderingswaardige wijze, Jiyuu. Op het moment dat je elke mogelijke complottheorie uit 't verleden gaat aangrijpen om te koppelen naar het heden dan ben je in mijn opzicht zeker paranoide. Op het moment dat dat het enige is waar je naar kunt kijken in de wereld, dat alles is wat telt, je overal een complottheorie achter ziet ... ja, dan heb je mijn punt meesterlijk onderstreept.

Een bekende kreet op de aandelen markt is "Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst". Wat er in het verleden allemaal af is gecomplotteerd dat zal me nu even kaas wezen, want ik heb het over nu. Deze situatie. Jouw gedachtengang.

Nooit, Jiyuu, maar dan bedoel ik ook echt nooit zie ik positief nieuws over het buitenland en de stappen die ze doen ten opzichte van de Islaam. Elke mogelijkheid die je krijgt grijp je met 2 handen vast om Jihad te prediken, Dood aan de Kafir, mogen de mujahideen zegenvieren, moge Allah de zionisten vernietigen.

Stad X krijgt steun voor het bouwen van traditionele moskee, intercultureel festival brengt moslimjongeren positief onder de aandacht, massale nederlandse protestactie tegen uitzending in afghanistan, westerlingen staan niet achter de invasie van Irak... maar je noemt ze niet terwijl dit ook dingen zijn die de moslimwereld aangaan lijkt me. Iets om blij mee te zijn. Het enige wat ik van jou zie op dit forum aan berichten zijn, ofwel de verhalen die rechtsstreeks uit de Koraan of hadith komen of iets in die geest, ofwel de actuele dingen waarin de westerlingen de meest vreselijke dingen uit halen met Moslims. Bijzonder eenzijdig vind je niet?

Misschien dat het eens tijd word om in te zien dat de wereld niet op houdt bij de grens van de moslimgemeenschap. Als God's liefde universeel en grenzeloos is, waarom is de jouwe dat dan niet?

Wat ik van jou zie op het forum zijn excuses om te denken dat de "hele niet moslim wereld" er op uit is om de moslims te vernietigen en een excuus omdaarna weer alles wat lelijk is over de "kafir" uit te roepen. En ja, dat noem ik paranoia, een klassiek geval.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 07:21

Welke cartoons die over Israel, waarom vindt jij die zo erg ?

Assalamoe3leikoem,

Ik had het in de eerste instantie over de spotprenten over de profeet vrede zij met hem want daar gaat de topic over. De cartoons over Sharon vind ik ook ziekelijk, Wat hij doet tuurlijk daar ben ik het absoluut niet mee eens maar je kunt het ook op een andere manier verwoorden.

De profeet Mohamed vrede zij met hem is altijd goed omgegaan met Christenen,Joden en anders gelovigen.

Gayr Inscha Allah,

~7ayaakoem Allah~

Wa Aleikoem Salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 12:18
jaaaaaa oke
Terug naar boven
anissa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anissa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 05:24
salaam broeders en zusters

wat er is gebeurt met die cartoons is natuurlijk niet normaal...
maar Allah swt zal hun daar voor strafen
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.