Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

spotprenten_ profeet mohhamed

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
anissa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anissa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: spotprenten_ profeet mohhamed
    Geplaatst op: 24 februari 2006 om 05:29
In eerste instantie geplaatst door anissa

salaam broeders en zusters

wat er is gebeurt met die cartoons is natuurlijk niet normaal...
maar Allah swt zal hun daar voor strafen
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 05:36
eyy naw om dat anders zouw eerder afghaanstan vreeden was almaal door amirka aane hun heeft onsland vernield
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 05:43
Tuurlijk.
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 05:43
JA JE HEBT ALMAAL GELIJK
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 06:44

Dank je.

Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 14:29
heeey ik hade d amerkane man ze zijn sow stom ze waw afghaanstan gewoon heben maar we geef niet op man de ruzie is noch steets afghaanstan is vernield man ik haat het hoor ik wil niet in de kaaskop land blijfen van ze zijn sow raseste voor al die jongens man
maar ja ze denk echt dat ze stoer zijnmet dat woorden naw ik dacht van niet maar ja oke doei
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 14:37
In eerste instantie geplaatst door Murat

Ja hoor wij stellen ons aan. Heb jij de aanvallen op Iraq en Afhanistan niet gezien. Wie moet er zich schamen ? jullie moeten toch de pacifisten voorstellen 
Lukt ons ook niet tot nu toe..... Toch is het de moeite waard om het met zijn allen te proberen lijkt me.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 maart 2006 om 14:42
In eerste instantie geplaatst door islaam_girl

heeey ik hade d amerkane man ze zijn sow stom ze waw afghaanstan gewoon heben maar we geef niet op man de ruzie is noch steets afghaanstan is vernield man ik haat het hoor ik wil niet in de kaaskop land blijfen van ze zijn sow raseste voor al die jongens man
maar ja ze denk echt dat ze stoer zijnmet dat woorden naw ik dacht van niet maar ja oke doei
Alles goed?
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 12:54
ik vind dit egt dom (ik bedoel die spotprenten) hallo we doen tog niks met jezus NOU DAN
Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 04:45

selamun aleykom,

aktie reactie!! vergeet niet dat we hier in hun land te gast zijn, we hebben iets wat zeg vrijheid van mening! laten we eerst de naald onszelf prikken en dan de mensen om je heen gaat beschuldigen!! als jullie niet zo willen worden behandeld worden behadel jij dan mensen niet zo! kijk we weten allemaal dat de islaam zich heb opgesplits (helaas ). ik denk dat we eerst daar mee moeten werken als moslim, en niet gelijk aanvallen op mensen die daar zijn/haar vraagtekens hebben! want onze profeet s.a.w heb ons gezegd sabr (geduld). maar zoals ik nu een beetje om me heen aan het kijken ben zie ik daar jammergenoeg niks van!

respecteer eerst jezelf en kijk effe in de spiegel! wat heb ik voor Allah swt gedaan vandaag, heb je je buren geholpen heb je hun kunnen overtuigen dat de islaam niet zo inelkaar zit? begin daar maar eerst mee, als iedereen zo zou handelen wat willen we dan berijken? zijn we dan niet net zo slecht als de nietmoslims? en weet je tot me spijt moet ik jullie bekennen, dat de islaam een voorbeeld geloof is maar we geven ze alleen maar een verkeerde blik op ons!

bv. in iraq toen de soldaten de moskee wilden betreden, wat hebben ze gedaan? masaal voor de ingang gestaan en hun tegen gehouden. maar ze hebben hun wel in hun huize toegelaten!! dat is toch zo dom of niet want je mag als een niet moslim een moskee betreden, als ze nou zo gelovig waren moesten ze hun huizen behoeden en hun kostbaarheden ( vrouw en kinderen ). moge Allah ons de verstand geven en ons doen denken wat we aan het doen zijn! iedereen is een wereld leider want iedereen weet het, maar puntje bij paaltje gebeurt er niks wat volgens de qoraan en de sunnah!! leer eerst je zelf met respect te behandelen, want door dit soort onzin schaden we het ware geloof!!

moge Allah ons leiden broeders en zusters! wie zijn wij meer dan de profeet? en hij heb ons zo veel nagelaten, doe daar is een keer wat mee. en niet dingen doen dat het ons uitkomt, we moeten het geloof respecteren en niet belachelijk maken!!

nou dat is wat ik er van vindt, dank je wel allemaal voor een hoop ben ik misschien slecht met mijn uitdrukkingen maar dat zijn niet mijn uitdrukkingen maar van onze profeet s.a.w,

selamun aleykom

Terug naar boven
adnan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adnan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 04:59

De 3 soorten harten

Net zoals het hart in termen van levend of dood beschreven kan worden, kan het ook bekeken worden als het behoren tot een van de 3 soorten harten: het gezonde hart, het dode hart en het zieke hart. Het gezonde hart Op de Dag der Opstanding zullen alleen zij die met een gezond hart bij Allaah komen, gered worden. Allaah zegt: "Op de Dag, waarop rijkdommen en zonen niet zullen baten. Alleen hij die naar Allaah komt met een zuiver hart." (26:88-89)

Bij het definieren van het gezonde hart, is het volgende gezegd: "Het is een hart, gezuiverd van iedere passie dat hetgeen uitdaagt wat Allaah heeft bevolen, of bestrijdt wat Hij verbiedt. Het is vrij van alle impulsen die Zijn goedheid tegenspreken. Derhalve is het beschermd tegen de aanbidding van een ander dan Allaah, en zoekt het het oordeel van niemand anders dan dat van Zijn Boodschapper . Zijn gunsten zijn uitsluitend voorbehouden aan Allaah, gewillig en liefdevol, met totaal vertrouwen, alle kwesties aan Hem relaterend, in vrees, hoop en oprechte toewijding. Wanneer het (hart) lief heeft is zijn liefde in de zaak van Allaah. Als het haat dan haat het hetgeen Hij haat. Wanneer het geeft dan geeft het omwille van Allaah. Als het onderdrukt dan onderdrukt het omwille van Allaah. Dit alles zal niet voldoende zijn voor zijn verlossing totdat het vrij is van het volgen of het als leiding nemen, een ieder ander dan Zijn Boodschapper . Een dienaar met een gezond hart moet het toewijden tot het einde van zijn reis en niet zijn handelingen baseren op niemand anders dan de Boodschapper van Allaah Hij moet geen voorrang geven aan geen enkel ander geloof of woorden of daden boven die van Allaah en Zijn Boodschapper, moge Allaah hem zegenen en vrede schenken.

Allaah de Almachtige zegt: "O Jullie die geloven, plaatst jullie zelf voor Allaah en Zijn Boodschapper, maar vreest Allaah. Voorwaar, Allaah is Alhorend, Alwetend." (49:1)

 

 

Terug naar boven
Oem_hudayfa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oem_hudayfa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 06:38

assalaamoe aleykoem warahmatullah wabarakatoeh,

Ik heb het even vergroot, want het is niet echt te lezen door het kleine lettertype. Maar Jazaak Allah gairan, voor je uitleg broeder.

De 3 soorten harten

Net zoals het hart in termen van levend of dood beschreven kan worden, kan het ook bekeken worden als het behoren tot een van de 3 soorten harten: het gezonde hart, het dode hart en het zieke hart. Het gezonde hart Op de Dag der Opstanding zullen alleen zij die met een gezond hart bij Allaah komen, gered worden. Allaah zegt: "Op de Dag, waarop rijkdommen en zonen niet zullen baten. Alleen hij die naar Allaah komt met een zuiver hart." (26:88-89)

Bij het definieren van het gezonde hart, is het volgende gezegd: "Het is een hart, gezuiverd van iedere passie dat hetgeen uitdaagt wat Allaah heeft bevolen, of bestrijdt wat Hij verbiedt. Het is vrij van alle impulsen die Zijn goedheid tegenspreken. Derhalve is het beschermd tegen de aanbidding van een ander dan Allaah, en zoekt het het oordeel van niemand anders dan dat van Zijn Boodschapper . Zijn gunsten zijn uitsluitend voorbehouden aan Allaah, gewillig en liefdevol, met totaal vertrouwen, alle kwesties aan Hem relaterend, in vrees, hoop en oprechte toewijding. Wanneer het (hart) lief heeft is zijn liefde in de zaak van Allaah. Als het haat dan haat het hetgeen Hij haat. Wanneer het geeft dan geeft het omwille van Allaah. Als het onderdrukt dan onderdrukt het omwille van Allaah. Dit alles zal niet voldoende zijn voor zijn verlossing totdat het vrij is van het volgen of het als leiding nemen, een ieder ander dan Zijn Boodschapper . Een dienaar met een gezond hart moet het toewijden tot het einde van zijn reis en niet zijn handelingen baseren op niemand anders dan de Boodschapper van Allaah Hij moet geen voorrang geven aan geen enkel ander geloof of woorden of daden boven die van Allaah en Zijn Boodschapper, moge Allaah hem zegenen en vrede schenken.

Allaah de Almachtige zegt: "O Jullie die geloven, plaatst jullie zelf voor Allaah en Zijn Boodschapper, maar vreest Allaah. Voorwaar, Allaah is Alhorend, Alwetend." (49:1)

 

Always sharing what we had..
When I asked how can we share what�s not enough
She said the heart of a Muslim is filled with love.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2006 om 05:30

Vrouwen in de islam. Even een geluid van een insider.

Lees ook de naam, waarom ze gevlucht is uit een islamitisch land.

'De Islam is wel degelijk vrouwvijandig'

Sharona Asghari



Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn zij dus, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar.

uit De Heilige Koran, Sura 5:34


�Schandalig en beledigend�, was mijn eerste reactie na het zien van de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh. Ik had mezelf altijd beschouwd als een ge�mancipeerde moslimvrouw en verzette me tegen de boodschap van de film. Toen ik echter begon met het herlezen van de Koran en andere islamitische geschriften kwam ik er tot mijn grote teleurstelling achter dat ik geen goede en gelovige moslima ben. Ik blijk tot nu toe duizenden keren de regels van zowel de Koran als de Sharia te hebben overtreden. Mij wordt aanbevolen om de emancipatie en de universele rechten van de mens te vergeten en me aan de woorden van de heilige bronnen te houden.

Sindsdien ben ik mijn rust kwijt. Ik vraag me af of het wel zo is dat de discriminatie van vrouwen alleen maar op de persoonlijke (mis)interpretaties van de Koran berust, zoals ik altijd had gedacht. Was ik niet aan het ontkennen dat de Islam, in zijn meest zuivere vorm, discriminatie van vrouwen toelaatbaar en soms noodzakelijk (Sura 2:227-232, 236-237, 241; 65:1) verklaart?

Hoe verklaren moslims; die beweren dat discriminatoire behandeling van vrouwen een kwestie is van mannelijke interpretatie van de Islam, de ongelijke plichten en rechten wat betreft �erfrecht� of �echtscheiding� of �getuigenverklaring� in de Koran? Moslims geloven immers dat de Koran heilig is en bestemd voor alle mensen in alle tijden? In dit betoog probeer ik uit te leggen dat de ongelijkwaardige behandeling van vrouwen die door de Islam acceptabel is verklaard, in tegenspraak is met de universele rechten van de mens en het Nederlandse wetboek.

Als eerste punt noem ik het recht van polygamie. Mannen mogen met maximaal vier vrouwen trouwen. Dit is helaas geen interpretatie maar een helder recht dat door de Koran aan mannen wordt gegund. Dit recht wordt door de Sharia nog uitgebreid. Daarin wordt gesteld dat er geen toestemming nodig is van een meisje (of een minderjarige); die voor de eerste keer gaat trouwen. Voor het uithuwelijken is de toestemming van haar voogd, vooral haar vader, genoeg. Deze twee zaken, namelijk uithuwelijken en polygamie, worden niet onderschreven door de Nederlandse wet.

Mijn tweede argument is de rol van vrouwen als getuigen. Vrouwen mogen om te beginnen niet getuigen in rechtszaken met betrekking tot overspel. In sommige zaken waarin ze wel mogen getuigen, wordt hun getuigenis beschouwd als minder waard dan dat van mannen. Eigenlijk staat de getuigenis van een man gelijk aan de getuigenis van twee vrouwen. Dit gaat tegen de Nederlandse grondwet in, aangezien die een gelijke behandeling van mannen en vrouwen voorschrijft.

Sommigen verklaren die achterstelling van vrouwen met de bewering dat vrouwen vergeetachtig en emotioneel zijn, en sneller dan mannen worden be�nvloed. Maar zoals we tegenwoordig zien kunnen vrouwelijke rechters of politici wel als gelijken van mannen toezicht houden en gezag uitoefenen. Het is wel raar dat vrouwen in de ene functie wel en in de andere niet volwaardig worden gevonden.

Als laatste argument wil ik de bewering aan de kaak stellen van sommige moslimauteurs die zeggen dat vrouwen �gelijkwaardige� rechten hebben, ook al lijken hun rechten niet op die van mannen. Hun argument daarvoor is dat, omdat vrouwen anders zijn dan mannen, daarom ook anders dan mannen moeten worden beschouwd en behandeld. Ik ben dat volledig met hen eens, maar vraag me af waarom het zo is dat die �andere� behandeling op een discriminerende en onderdrukkende manier verklaard en uitgeoefend moeten worden. Waarom heeft Allah aanbevolen dat vrouwen mannen moeten gehoorzamen? Als het de bedoeling was dat vrouwen dezelfde rechten moeten hebben, waarom heeft Hij niet gezegd dat niemand enig voorrecht geniet boven een ander? ( Koran, vers 5:34)? Zouden mannen het nog tolereren als polyandrie voor vrouwen of de hijab voor mannen bestemd was? Iedereen weet dat de moeder degene is die negen maanden haar kind met zich meedraagt. Is het een �gelijk� recht als vrouwen het hoederecht over hun kinderen na een echtscheiding moeten opgeven totdat ze kunnen hertrouwen, terwijl mannen dit recht kunnen behouden zelfs na de hertrouw? Het is in mijn woordenboek �discriminatie� en helemaal ontoelaatbaar.

Dit is allemaal geen kwestie van persoonlijke interpretatie. De Koranregels zijn glasheldere aanbevelingen die door zowel vrouwen als mannen moeten worden nageleefd. Moslims geloven dat de Koran en de Sharia eeuwig en voor alle tijden zijn. De stelling dat sommige regels niet meer van toepassing zijn, gaat niet op. Dan wordt de Islam namelijk als geheel kwetsbaar, omdat dan alles een kwestie is van menselijke interpretatie.

Hier kom ik tot de conclusie dat de Islam, en wel in zijn zuivere zin, de reden is waarom vrouwen al eeuwen, dag in dag uit, werden en nog worden onderdrukt en voor hun kleinste rechten moeten vechten. Moslims geloven dat Allah de allerhoogste is die weet heeft van alles, zelfs van onze ongedane daden. Als dat zo is, waarom heeft Allah dan de ongelijke rechten en plichten ingesteld? Hij wist immers dat mannen de Koran en de Sharia zouden gebruiken als middel tot vrouwenonderdrukking?

Het is de hoogste tijd om de Islam te bekritiseren en toe te geven dat vrouwen in de Islam niet gelijkwaardig zijn aan mannen en dat dit in tegenspraak is met de Universele Rechten van de Mens en met de Nederlandse wet.

Sharona Asghari, die politicologie studeert aan de Amsterdamse Vrije Universiteit, dreigt binnenkort te worden uitgezet naar Iran. Daar wordt ze door de autoriteiten gezocht wegens het ontplooien van 'ongewenste politieke activiteiten'. Ze heeft al eens mogen proeven van het volle Iraanse gevangenisleven en laat deze keer liever verstek gaan.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
islaam_girl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam_girl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2006 om 05:50
ja zeekr man maar ja ik ga doei
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.