Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vraag islamitisch huwelijk

 Post Reply Post Reply
Schrijver
zarka Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zarka Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vraag islamitisch huwelijk
    Geplaatst op: 20 maart 2006 om 04:55

Ik heb een brandende vraag over dit onderwerp.

Ik zit in de volgende situatie:
We zijn verloofd(hand is gevraagd, klein verlovingsfeestje met ring en el fetah is gelezen) en willen zo snel mogelijk trouwen, helaas is dit nog niet mogelijk vanwege het feit dat hij hier illegaal verblijft en het voor mij nog niet mogelijk is om hem hier legaal naar toe te halen in verband met mijn studie en de eisen die eraan gesteld worden.
Nu hebben wij een haram relatie en willen nu eigenlijk zo snel mogelijk trouwen voor de islam in de moskee zodat we niet langer in haram leven.
Wij wonen niet samen, ik bij mijn ouders en hij bij zijn zus.

ik heb al eerder gehoord dat het niet noodzakelijk is om samen te wonen als je getrouwt bent voor de islam.

En ik durf mijn vader niet te vertellen dat we gaan trouwen in de moskee, omdat hij dus niet weet dat wij al haram hebben gepleegt zeg maar, en ik ook liever niet heb dat hij het weet, dit is iets tussen mijn verloofde, ik en Allah.


Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?
En hoe alles in zijn werk gaat?

 

Terug naar boven
zarka Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zarka Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 14:54
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Ik kan me vergissen, ben niet helemaal thuis in het onderwerp, maar je kan toch ook enkel voor de islam trouwen?  Je trouwgelofte uitspreken met enkele getuigen erbij, en dan ben je in de ogen van Allah toch getrouwd ofzo? En dan is alles halal.

Maar ik ben dus geen moslim, dus don't shoot me if I'm wrong.

 

ja dat klopt, we zijn verloofd en me pa heeft akkoord gegeven voor ons om te gaan trouwen, hij denkt op normale wijze, hij zou natuurlijk willen weten waarom we zo'n haast zouden hebben.

ik wil niet dat hij dit weet. en daarom wil ik weten of het huwelijk wel telt.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 21:22

bismillahi rahmaan irrahiem,

hier een stukje van al-islaam.com

Toestemming van de waali en leeftijd voor huwelijk.
 
Vraag: Wat moet je doen, als je wil trouwen op islamistische wijze, en je hebt geen vertegenwoordiger voor de vrouw. En hoe oud moet je zijn? Is er toestemming van de ouders nodig, en ook als ze geen mosim zijn?

Antwoord: In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

Beste zuster,

Het basisprincipe in de Islam is dat uw waali (voogd, in eerste instantie de vader van het meisje) toestemming moet geven voor het huwelijk. Als hij weigert dan is er geen huwelijk, dit is de mening van de meeste geleerden. Zij beroepen zich onder andere op de volgende twee ahadith:

"Er is geen nikaah (huwelijkscontract) behalve met een waali (voogd)." (overgeleverd door at-Tirmidhi, 1101; Abou Dawoed, 2085; Ibn Maajah, 1881. Het is sahih; zie Irwaa al-Ghaliel, 6/235, door Al-Albaani, rahimahoe Allah)"

"En de hadith: "Een vrouw die trouwt zonder de toestemming van haar waali, haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig. Als haar echtgenoot gebruik heeft gemaakt van zijn huwelijksrechten, dan behoort de mahr aan haar in ruil daarvoor. Als ze geen waali heeft, dan is de (Moslim) leider de waali van iemand die geen waali heeft." (Overgeleverd en geclassificeerd als hasan, door at-Tirmidhi 1102; Abou Dawoed, 2083; Ibn Maajah, 1879)"

Als uw familie Islamitisch is, maar de vader is niet de waali (bijvoorbeeld wanneer de vader overleden is) dan gaat de functie van waali naar een andere mannelijke mahram van het meisje. Dus desbetreffende vrouw mag niet met hem trouwen zonder waali. Wanneer zij een andere waali zoekt, dan kan dit de opa zijn, haar oom, of haar broer. Wanneer deze allen onbeschikbaar zijn (dat wil zeggen, ze zijn overleden of ze komen niet in aanmerking voor het voogdschap) dan neemt de leider van de moslims of de rechter of een sheikh de voogd (wielaya) over. Als we spreken over de situatie in Nederland, dan ligt de wielaya bij een sheikh, een geleerde of een betrouwbare islamitische stichting. Dit laatste geld dus slechts wanneer er geen mannelijke familieleden (mahram�s) aanwezig zijn. Wat betreft de Moslima met niet-Islamitische ouders, haar vader kan geen waali zijn. Het is nooit toegestaan dat een ongelovige een waali is over een Moslim, want Allah de Verhevene zegt: "Uw waali is Allah, en Zijn boodschapper en de gelovigen..." (Vertaling Soerat al-Maa�idah 5:55) Bij een Moslima wiens gehele familie niet-Islamitische is, kan de leider, of een qaadi (rechter), of een aalim (geleerde) of een sheikh, of een imaam optreden als waali, gebaseerd op de woorden van de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) in bovenstaande hadith: "Als ze geen waali heeft, dan is de (Moslim) leider de waali van iemand die geen waali heeft."

Verder is er geen minimum leeftijd aan het trouwen verbonden, de leeftijd waarop men zich klaar voelt voor het huwelijk verschilt per persoon. U heeft het recht om welk huwelijk dan ook te weigeren, maar Islamitisch gezien is het beter om jong te trouwen.

En Allah weet het het beste.
 
wassalamou 3alaykoum, warahmatoullahou ta3alaa wabarakaatouhou
Terug naar boven
zarka Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zarka Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 14:16

oke nou heb ik nog een vraagje,

we willen eind mei voor de islam gaan trouwen.

iedereen is op de hoogte, maar mijn aanstaande is hier illegaal en nou waren we vandaag bij een moskee in amsterdam gaan vragen wie het doen en hoe het te werk gaat.

En ze vertelden hem dat hij een uitreksel nodig heeft???

is dit echt zo?

en bij een vriendin van mij waren ze bij haar thuis gekomen is dat ook mogelijk?

graag  zo snel mogelijk antwoord

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 14:50

Als je kiest voor een huwelijk dat staatsrechtelijke status heeft, dien je een uittreksel in te dienen.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
zarka Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zarka Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 14:53

maar wij willen een halal relatie

dus trouwen voor de islam is dan de beste optie.

heb je hier ook een uitreksel voor nodig?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 15:17
De plaats waar een huwelijk wordt gesloten, hangt van het land en de geldende cultuur af. In sommige landen vindt de huwelijkssluiting plaats in een religieuze bijeenkomst, bijvoorbeeld tijdens een rooms-katholieke mis. In Nederland en Belgi� kent men onderscheid tussen het burgerlijk huwelijk en het kerkelijk huwelijk. Het burgerlijk huwelijk moet altijd voorafgaan aan het kerkelijk huwelijk. Het burgerlijk huwelijk wordt in het gemeentehuis gesloten en is rechtsgeldig. Vaak wijst de gemeenteraad ook enkele alternatieve trouwlocaties aan. Die locaties worden dan formeel ook als gemeentehuis aangemerkt. Als tastbaar aandenken ontvangen de echtelieden samen het trouwboekje, waarin later de kinderen worden bijgeschreven wanneer die bij een ambtenaar van de burgerlijke stand worden aangegeven. De huwelijksdag wordt afgesloten met een bruiloftsfeest.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 15:30
In eerste instantie geplaatst door zarka

maar wij willen een halal relatie

dus trouwen voor de islam is dan de beste optie.

heb je hier ook een uitreksel voor nodig?

Als je je niet aan de regels van het land houdt waar je woond,pleeg je volgens de Koran halal.Dus wil je het goed doen,zal je partner eerst een geldige status in dit land moeten krijgen,wil je hier kunnen trouwen.In een ander land ligt dat misschien anders.... suc6

 

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 16:00
In eerste instantie geplaatst door zarka

Ik heb een brandende vraag over dit onderwerp.

Ik zit in de volgende situatie:
We zijn verloofd(hand is gevraagd, klein verlovingsfeestje met ring en el fetah is gelezen) en willen zo snel mogelijk trouwen, helaas is dit nog niet mogelijk vanwege het feit dat hij hier illegaal verblijft en het voor mij nog niet mogelijk is om hem hier legaal naar toe te halen in verband met mijn studie en de eisen die eraan gesteld worden.
Nu hebben wij een haram relatie en willen nu eigenlijk zo snel mogelijk trouwen voor de islam in de moskee zodat we niet langer in haram leven.
Wij wonen niet samen, ik bij mijn ouders en hij bij zijn zus.

ik heb al eerder gehoord dat het niet noodzakelijk is om samen te wonen als je getrouwt bent voor de islam.

En ik durf mijn vader niet te vertellen dat we gaan trouwen in de moskee, omdat hij dus niet weet dat wij al haram hebben gepleegt zeg maar, en ik ook liever niet heb dat hij het weet, dit is iets tussen mijn verloofde, ik en Allah.


Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?
En hoe alles in zijn werk gaat?

 

Maar eerbiedig je je vader (ouders) zo dan nog wel,als je voordurend de waarheid moet achter houden?Ben je dan eigenlijk niet elke dag halal bezig op 2 gronden?Waarom is open kaart spelen geen optie?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 17:44
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door zarka

maar wij willen een halal relatie

dus trouwen voor de islam is dan de beste optie.

heb je hier ook een uitreksel voor nodig?

Als je je niet aan de regels van het land houdt waar je woond,pleeg je volgens de Koran halal.Dus wil je het goed doen,zal je partner eerst een geldige status in dit land moeten krijgen,wil je hier kunnen trouwen.In een ander land ligt dat misschien anders.... suc6

 

 

Naar mijn weten is het als je voor de Islam trouwt niet nodig om een uitreksel te hebben. Ken meer dan zat mensen die door de Imam zijn getrouwd en daar kwam helemaal geen uitreksel bij kijken.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
zarka Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zarka Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 01:45
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door zarka

Ik heb een brandende vraag over dit onderwerp.

Ik zit in de volgende situatie:
We zijn verloofd(hand is gevraagd, klein verlovingsfeestje met ring en el fetah is gelezen) en willen zo snel mogelijk trouwen, helaas is dit nog niet mogelijk vanwege het feit dat hij hier illegaal verblijft en het voor mij nog niet mogelijk is om hem hier legaal naar toe te halen in verband met mijn studie en de eisen die eraan gesteld worden.
Nu hebben wij een haram relatie en willen nu eigenlijk zo snel mogelijk trouwen voor de islam in de moskee zodat we niet langer in haram leven.
Wij wonen niet samen, ik bij mijn ouders en hij bij zijn zus.

ik heb al eerder gehoord dat het niet noodzakelijk is om samen te wonen als je getrouwt bent voor de islam.

En ik durf mijn vader niet te vertellen dat we gaan trouwen in de moskee, omdat hij dus niet weet dat wij al haram hebben gepleegt zeg maar, en ik ook liever niet heb dat hij het weet, dit is iets tussen mijn verloofde, ik en Allah.


Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?
En hoe alles in zijn werk gaat?

 

Maar eerbiedig je je vader (ouders) zo dan nog wel,als je voordurend de waarheid moet achter houden?Ben je dan eigenlijk niet elke dag halal bezig op 2 gronden?Waarom is open kaart spelen geen optie?

 

 

ik denk dat je Haram bedoelt??

mijn vader en iedereen is op de hoogte dat we gaan trouwen, we zijn al verloofd, nu was dus de planning dat we in de moskee gaan trouwen voor allah, dus niet voor de wet want dit is nog niet mogelijk.

ik ga mijn vader niet op de hoogte brengen van wat er in mijn relatie met mijn aanstaande (inshallah) gebeurt, dit is iets tussen allah, mijn aanstaande en ik.

mijn vader weet dat we willen en gaan trouwen en is daarmee akkoord.

Terug naar boven
zarka Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zarka Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 01:48
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door zarka

maar wij willen een halal relatie

dus trouwen voor de islam is dan de beste optie.

heb je hier ook een uitreksel voor nodig?

Als je je niet aan de regels van het land houdt waar je woond,pleeg je volgens de Koran halal.Dus wil je het goed doen,zal je partner eerst een geldige status in dit land moeten krijgen,wil je hier kunnen trouwen.In een ander land ligt dat misschien anders.... suc6

Naar mijn weten is het als je voor de Islam trouwt niet nodig om een uitreksel te hebben. Ken meer dan zat mensen die door de Imam zijn getrouwd en daar kwam helemaal geen uitreksel bij kijken.

 

Wij willen voor de islam trouwen omdat het voor de wet nog niet mogelijk is, maar daar werken we aan.

ik heb ook gehoord dat het mogelijk is om getrouwd te worden  door een imam.

Nou werd ons alleen verteld in een moskee dat hij een uitreksel moest hebben.

Weet iemand waar ik wel voor de islam kan trouwen? ik kom uit flevoland.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 03:11
In eerste instantie geplaatst door zarka

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door zarka

Ik heb een brandende vraag over dit onderwerp.

Ik zit in de volgende situatie:
We zijn verloofd(hand is gevraagd, klein verlovingsfeestje met ring en el fetah is gelezen) en willen zo snel mogelijk trouwen, helaas is dit nog niet mogelijk vanwege het feit dat hij hier illegaal verblijft en het voor mij nog niet mogelijk is om hem hier legaal naar toe te halen in verband met mijn studie en de eisen die eraan gesteld worden.
Nu hebben wij een haram relatie en willen nu eigenlijk zo snel mogelijk trouwen voor de islam in de moskee zodat we niet langer in haram leven.
Wij wonen niet samen, ik bij mijn ouders en hij bij zijn zus.

ik heb al eerder gehoord dat het niet noodzakelijk is om samen te wonen als je getrouwt bent voor de islam.

En ik durf mijn vader niet te vertellen dat we gaan trouwen in de moskee, omdat hij dus niet weet dat wij al haram hebben gepleegt zeg maar, en ik ook liever niet heb dat hij het weet, dit is iets tussen mijn verloofde, ik en Allah.


Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?
En hoe alles in zijn werk gaat?

 

Maar eerbiedig je je vader (ouders) zo dan nog wel,als je voordurend de waarheid moet achter houden?Ben je dan eigenlijk niet elke dag halal bezig op 2 gronden?Waarom is open kaart spelen geen optie?

 

 

ik denk dat je Haram bedoelt??

mijn vader en iedereen is op de hoogte dat we gaan trouwen, we zijn al verloofd, nu was dus de planning dat we in de moskee gaan trouwen voor allah, dus niet voor de wet want dit is nog niet mogelijk.

ik ga mijn vader niet op de hoogte brengen van wat er in mijn relatie met mijn aanstaande (inshallah) gebeurt, dit is iets tussen allah, mijn aanstaande en ik.

mijn vader weet dat we willen en gaan trouwen en is daarmee akkoord.

Ja idd ik bedoelde haram sorry.  In Nederland moet men dus eerst voor de staat trouwen en daarna kan men naar moskee of kerk,zodat alles rechtsgeldig is.Het beste is dat je dit zo zou doen,aangezien de wet en de koran zeggen dat regels van een land nageleefd dienen te worden.Die Imam vraagt neem ik aan niet voor niets om een uittreksel. 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 03:21
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door zarka

maar wij willen een halal relatie

dus trouwen voor de islam is dan de beste optie.

heb je hier ook een uitreksel voor nodig?

Als je je niet aan de regels van het land houdt waar je woond,pleeg je volgens de Koran haram.Dus wil je het goed doen,zal je partner eerst een geldige status in dit land moeten krijgen,wil je hier kunnen trouwen.In een ander land ligt dat misschien anders.... suc6

 

 

Naar mijn weten is het als je voor de Islam trouwt niet nodig om een uitreksel te hebben. Ken meer dan zat mensen die door de Imam zijn getrouwd en daar kwam helemaal geen uitreksel bij kijken.
Misschien kennen die Imams de Nederlandse wet dan niet.En in haar geval betekent dat....Als je ilegaal in Nederland bent,ben je voor de wet strafbaar.Hou je je niet aan een wet van een land.......Ben je ook fout bezig volgens de Koran.En is het trouwen dan volgens Allah en de Koran dan nog wel zo officieel? Je kan mensen natuurlijk ook haram adviesen geven.Maar of dat nu allemaal zo slim is.....

Maar............ Misschien is het mogelijk dat ze kunnen trouwen in het land waar HIJ van daan komt.Ik weet namelijk van een Nederlandse vriendin dat zij het zo heeft opgelost.Haar vriend is Egyptisch,maar ook daar bij kwam best veel kijken. 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 03:59

Ik zal je een voorbeeld geven......

Stel nu dat ze hier trouwen in de Moskee en hij nog steeds ilegaal hier is.

Bijde kunnen volgens hun geloof nu een intiemere relatie onderhouden.Zij studeerd nog.... Vervolgens wordt hij aangehouden na 6 maanden en het land uitgezet.De kans zal groot zijn dat zij zich moeilijker zal kunnen concentreren op haar studie omdat ze haar man harder mist als daarvoor en zich zorgen maakt....Haar band met hem is alleen maar harder gegroeid door het vaker samen zijn.Vervolgens kan dit gevolgen hebben voor haar studie,dan wel haar relatie.Niet echt slim lijkt me dat.Je zet namelijk de relatie extra onder druk.

En als er kinderen in het spel komen is het heelemaal een drama!!!

Zorg eerst dat je fundering staat...Bouw dan pas je huis!!!

Terug naar boven
zarka Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zarka Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 04:51

je vertelt het allemaal heel makkelijk en als wij het zo konden doen, dan was dat ook zeker gebeurt,

mijn studie eindigt dit jaar.

we hebben een heel lang verleden samen ook van toen hij nog niet hier was.

het is alleen erg moeilijk voor hem om nu terug te gaan naar zijn land, en dan kunnen we daar niet trouwen vanwege wat problemen.

Een islamitisch huwelijk word heel vaak voltrokken, bijv, in nl mag je geen tweede vrouw hebben maar voor de islam wel, dan word dit toch ook gedaan in de moskee of zie ik dat verkeerd, hoe word dit gedaan dan?

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 04:52
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door zarka

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door zarka

Ik heb een brandende vraag over dit onderwerp.

Ik zit in de volgende situatie:
We zijn verloofd(hand is gevraagd, klein verlovingsfeestje met ring en el fetah is gelezen) en willen zo snel mogelijk trouwen, helaas is dit nog niet mogelijk vanwege het feit dat hij hier illegaal verblijft en het voor mij nog niet mogelijk is om hem hier legaal naar toe te halen in verband met mijn studie en de eisen die eraan gesteld worden.
Nu hebben wij een haram relatie en willen nu eigenlijk zo snel mogelijk trouwen voor de islam in de moskee zodat we niet langer in haram leven.
Wij wonen niet samen, ik bij mijn ouders en hij bij zijn zus.

ik heb al eerder gehoord dat het niet noodzakelijk is om samen te wonen als je getrouwt bent voor de islam.

En ik durf mijn vader niet te vertellen dat we gaan trouwen in de moskee, omdat hij dus niet weet dat wij al haram hebben gepleegt zeg maar, en ik ook liever niet heb dat hij het weet, dit is iets tussen mijn verloofde, ik en Allah.


Kan iemand mij adviseren wat ik het beste kan doen?
En hoe alles in zijn werk gaat?

 

Maar eerbiedig je je vader (ouders) zo dan nog wel,als je voordurend de waarheid moet achter houden?Ben je dan eigenlijk niet elke dag halal bezig op 2 gronden?Waarom is open kaart spelen geen optie?

 

 

ik denk dat je Haram bedoelt??

mijn vader en iedereen is op de hoogte dat we gaan trouwen, we zijn al verloofd, nu was dus de planning dat we in de moskee gaan trouwen voor allah, dus niet voor de wet want dit is nog niet mogelijk.

ik ga mijn vader niet op de hoogte brengen van wat er in mijn relatie met mijn aanstaande (inshallah) gebeurt, dit is iets tussen allah, mijn aanstaande en ik.

mijn vader weet dat we willen en gaan trouwen en is daarmee akkoord.

Ja idd ik bedoelde haram sorry.  In Nederland moet men dus eerst voor de staat trouwen en daarna kan men naar moskee of kerk,zodat alles rechtsgeldig is.Het beste is dat je dit zo zou doen,aangezien de wet en de koran zeggen dat regels van een land nageleefd dienen te worden.Die Imam vraagt neem ik aan niet voor niets om een uittreksel. 
Ruud, er zijn mensen die alleen door de Imam in de moskee worden getrouwd en daarna niet eens voor de nederlandse wet of bijvoorbeeld marokkaanse wet trouwen. Als je als Moslim alleen trouwt voor de nederlandse wet ben je nog niet Halal voor elkaar. Een Kaapverdiaanse kennis van mij is vorig jaar met zijn Marokkaanse vrouw door de Imam in de moskee getrouwd en pas drie of vier maanden later zijn ze voor de Nederlandse wet getrouwt. Trouwen voor de nederlandse wet is absoluut g��n vereiste om een Islamitisch huwelijk te laten sluiten door de Imam.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 04:55
In eerste instantie geplaatst door zarka

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door zarka

maar wij willen een halal relatie

dus trouwen voor de islam is dan de beste optie.

heb je hier ook een uitreksel voor nodig?

Als je je niet aan de regels van het land houdt waar je woond,pleeg je volgens de Koran halal.Dus wil je het goed doen,zal je partner eerst een geldige status in dit land moeten krijgen,wil je hier kunnen trouwen.In een ander land ligt dat misschien anders.... suc6

Naar mijn weten is het als je voor de Islam trouwt niet nodig om een uitreksel te hebben. Ken meer dan zat mensen die door de Imam zijn getrouwd en daar kwam helemaal geen uitreksel bij kijken.

 

Wij willen voor de islam trouwen omdat het voor de wet nog niet mogelijk is, maar daar werken we aan.

ik heb ook gehoord dat het mogelijk is om getrouwd te worden  door een imam.

Nou werd ons alleen verteld in een moskee dat hij een uitreksel moest hebben.

Weet iemand waar ik wel voor de islam kan trouwen? ik kom uit flevoland.

 

Salaam Aleikum zuster,

Er zijn toch meerdere Moske�en waar je naartoe kunt gaan gaan? Ik persoonlijk ken geen enkele Moslim die de Nikaah (islamitisch huwelijk) heeft gedaan en er een uittreksel bij moest hebben.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
zarka Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zarka Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 05:02

ja heel erg bedankt,

we gaan ook informatie vragen bij andere moskeeen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.