Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenofficieel moslim?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Onderwerp: officieel moslim?
    Geplaatst op: 18 december 2003 om 20:12

Assalaam aleykoem,

Sinds bijna 1jaar ben ik moslim geworden (Alhamdoelillah). Dit ben ik geworden door de Shahaadah te zeggen, terwijl ik alleen was. Nu hoor ik pas dat het officieel is als je naar een Masdjid in Den Haag gaat. Klopt dit? Kan iemand mij hier meer over vertellen....?

Bij voorbaat dank,

Wa Ale'ykoem a Selaam

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 21:54

A selaam oe Ale'ykoem,

Zelf heb ik altijd gedacht dat wanneer iemand tot de Islam wil treden, deze eerst zijn/haar lichaam dient te wassen, alvorens de Shahada voor minstens twee getuigen af te leggen.

Ik heb wat opgezocht, en kwam op onderstaand stukje terecht. Volgens deze sheikh is de intentie het enige vereiste voor het afleggen van de Shahada. Op zich best logisch. Immers, alleen Allah (swt) weet wat zich in onze harten afspeelt en alleen Hij kan op basis van die wetenschap over ons oordelen. Op basis van dit principe, ben je dus al "officieel" Moslima.

Niettemin, hoop ik, dat wanneer ik iets verkeerds uitgelegd heb, iemand mij kan corrigeren. Intussen hoop ik dat je genoeg hebt aan onderstaand stukje:

 

Question :
How To Become a Muslim ?


Answer :
Praise be to Allaah. 

All praise be to Allah, the lord of the universe. May peace and blessings of Allah be upon Mohammad, His last messenger. 

The purpose of this hand-out is to correct a false idea spread among those willing to adopt Islam as their faith. Some people have a wrong notion that entering into th Islamic fold requires an announcement from the concerned person in the presence of high ranking scholars or shaikhs or reporting this act to courts of justice or other authorities. It is also thought that the act accepting Islam, should, as a condition, have a certificate issued by the authorities, as evidence to that effect.

We wish to clarify that whole matter is very easy and that none of these conditions or obligations are required. For Allah, Almighty, is above all comprehension and knows well the secrets of all hearts. Nevertheless, those who are going to adopt Islam as their religion are advised to register themselves as Muslims with the concerned governmental agency, as this procedure may facilitate for them many matters including the possibility of performing Hajj (Pilgrimage) and Umrah.

If anyone has a real desire to be a muslim and has full conviction and strong belief that Islam is the true religion ordained by Allah for all human-being, then, one should pronounce the �shahada�, the testimony of faith, without further delay. The Holy Qur�an is explicit on this regard as Allah states :

�The Religion in the sight of Allah is Islam� (Qur�an 3:19)

in another verse of the Holy Qur�an, Allah states :

�If anyone desires a religion other than Islam (Submission to Allah), Never will it be accepted of him; and in the Hereafter he will be in the ranks of those who have lost (their selves in the hell fire).� (Qur�an 3:85)

In addition, Islam is the only religion prevailing over all other religions. Allah states in the Holy Qur�an :

�To thee We sent the Scripture in the truth, confirming the scripture that came ***ore it, and guarding it in safety :�. (Qur�an 5:48)

Mohammad, the Prophet of Allah (Peace and blessing of Allah be upon him), said :

�The superstructure of Islam is raised on five (pillars) : testifying that there is no God (none truly to be worshipped) but Allah, and that Mohammad is the messenger of Allah, performing the prayer, paying the Zakah (poor-due), fasting the month of Ramadan, and performing Hajj.� 

The Shahada can be declared as follows : 

 �ASH-HADU ANLA ELAHA ILLA-ALLAH WA ASH-HADU ANNA MOHAMMADAN RASUL-ALLAH�. 

 The English translation is :

�I bear witness that there is no deity (none truly to be worshipped) but, Allah, and I bear witness that Mohammad is the messenger of Allah.�

However, it would not be sufficient for anyone to only utter this testimony oraly either in private or in public; but rather, he should believe in it by heart with a firm conviction and unshakeable faith. If one is truly sincere and complies with the teachings of Islam in all his life, he will find himself a new born person. 

This will move him to strive more and more to improve his character and draw nearer to perfection. The light of the living faith will fill his heart until he becomes the embodiment of that faith.

What would be next after declaring oneself a Muslim ? one should then know the real concept underlying this testimony which means the oneness of Allah and meet its requiremants. One must behave accordingly, applying this true faith to every thing one speaks or does.

What do the words of the �Shahada� signify? The significant point which every Muslim must know very well is the truth that there is no God (deity) to be worshipped other than Allah. He-glory be to Him � is the only true God, Who alone deserves to be worshipped, since He is the Giver of life and Sustainer and Nourisher of mankind and all creation with His unlimited bounties. Man must worship Allah, Who alone is worthy of worship.

The second part of the Shahada �i.e., Wa Ash-hadu anna Mohammadan abduhu wa rasuluh� means that Prophet Mohammad (Peace and blessing of Allah be upon him) is the servant and chosen messenger of Allah. No one must have two opinions about this matter. In fact the Muslim has to obey the commands of the Prophet (Peace and blessing of Allah be upon him), to believe him in what he has said, to practise his teachings, to avoid what ha has forbidden, and to worship Allah alone according to the message revealed to him, for all the teachings of the Prophet were in fact revelation and inspirations conveyed to him by Allah.

What is the meaning of worship? It simply means rendering sincere service, showing reverence for Allah. In a deeper shade of meaning, it implies total submission and complete obedience to Allah�s commandments both in utterances and actions of man whether explicit or implicit.

Worship fall into two categories :

  1. Visible (manifest or outward).
  2. Invisible (concealed or inward).

Visible worship includes acts such as uttering the two parts of the �Shahada�, performing prayers, giving Zakah (the poor-due), recitation of the Holy Qur�an, supplication, adoring Allah by praising Him, purifying our bodies ***ore prayers, etc.

This type of worship is associated with movement of the parts of the human body. 

Invisible worship is to believe in Allah, in the Day of Judgement (in the Hereafter), in the Angels, in the Books of Allah, in the Prophets of Allah, in the Divine Decree of destiny (that good and bad are determined by Allah alone).

This type worship does not involve movement of parts of the body but it surely has bearing on one�s heart which subsequently affects one�s  way of life. 

It should be borne in mind that any worship not dedicated to Allah alone will be rejected as one form of polytheism and this causes apostasy from the Islamic fold.

The next step for a newly revert to Islam is the purify himself by taking a cmplete bath. He should then resolve to comply with the principles and rules of Islam in their entirety. He should disown all forms of polytheism and false beliefs. He should reject evil and be rigtheous. Such rejection of evil and being righteous is one of the requisites of the motto of Islam � that is, Laa ilaha illallah. 

Allah states in the Holy qur�an :

��whoever rejects evil and believes in the Allah hath grasped the most trustworthy Hand-hold, that never breaks�� (Qur�an 2:256).

We have to consider that when declare from our heart that � there is no god (deity) worthy to be worshipped but Allah�, it implies on our part love, devotion,  faith and obedience to the rules of Islamic legislations which are legally binding on all Muslims. It is a requiremant of  �there is no god worthy to be  worshipped but Allah� to love for the sake of Allah and to reject for the sake of Allah.

This is the firmest anchor of belief which materialise the meaning of �AL WALA� and �AL BARA�. It means that a Muslim should love and be loyal to his Muslim brothers. He should, as a practise, dissociate himself completely from the unbelievers and refuse to be influenced by them, both in wordly and religious matters.

We conclude with a humble prayer to Allah that may He cleanse the hearts and souls of those who are genuine seekers of truth and may He bless the community of believers.

Aameen.

Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (www.islam-qa.com)

 

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Bint Salaam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 21:58

Salaam zuster Layla,

allereerst wil ik jou feliciteren.

Allah (swt)  zegt ons dat Hij in onze harten kijkt en niet naar onze daden. Hier mee bedoel ik dat Allah al op de hoogte is van de mate van je geloof.

Als jij de shahada (met de juiste intentie) op hebt gelezen en het gebed verricht dan zit je al op de goede weg.

Moge Allah(s.w.t) jou altijd op het rechte pad leiden die jou insha-Allah naar het pardijs zal leiden, Amien. 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 22:21
In eerste instantie geplaatst door miss layla

<FONT face=Tahoma color=#990066 size=2>Asslaam aleykoem,


<FONT face=Tahoma size=2>Sinds bijna 1jaar ben ik moslim geworden (Alhamdoelillah). Dit ben ik geworden door de Shahaadah te zeggen, terwijl ik alleen was. Nu hoor ik pas dat het officieel is als je naar een <FONT face=Arial>Masdjidin Den Haag gaat. Klopt dit? Kan iemand mij hier meer over vertellen....?


Bij voorbaat dank,


<FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color=#990066>Wa Ale'ykoem a Selaam



Assalamoe Alaikoem,

Een speciale masjid in Den Haag...je bedoeld toch niet de achmadia(weet niet hoe je dit schrijft)...

SALAAM
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2003 om 15:58

Assalaam Aleykoem

Klopt het dat je de Shahaadah in het bijzijn van 2 getuigen moet opzeggen???

En hoe komt het dat sommige mensen dan naar een moskee gaan om zich daar officieel moslim te laten verklaren??

Kan iemand mijn vragen beantwoorden? Bvd, Layla

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2003 om 16:30
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleykoem

Klopt het dat je de Shahaadah in het bijzijn van 2 getuigen moet opzeggen???

En hoe komt het dat sommige mensen dan naar een moskee gaan om zich daar officieel moslim te laten verklaren??

Kan iemand mijn vragen beantwoorden? Bvd, Layla

Wa Aleykoem a Salaam

Assalamu alaikum,

ik denk dat die getuigen vooral zijn om openbaar te maken dat je je hebt overgegeven aan Allah s.w.t. Het eigenlijke overgeven, moslim zijn, is iets wat je zelf moet doen; je kunt ook voor de schijn naar een moskee gaan en de shahada uitspreken, daar ben je nog geen moslim mee. Het gaat om de intentie.

Wassalam, Amier.

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2003 om 18:32

Ehm, ik heb inderdaad gehoord dat er 2 getuigen bij nodig zijn, ik zou niet weten waarom, maar als je het wilt weten zal ik er wel achteraan gaan voor je en het uitzoeken inshAllah.

Take care, oeghtie

Wa salamoe 3alaikoem.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2003 om 19:42

Asalaam Aleykoem zuster,

Ik wil zou heel graag willen weten of het nou moet in het bijzijn v 2 getuigen, ik zou het heel fijn vinden als je het voor mij kunt uitzoeken! 

Want de 1 zegt van wel en de ander zegt van niet. Wat is waarheid en wat niet?

Alvast bedankt voor je moeite Dienares.

 

Wa Aleykoem a Salaam

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2003 om 19:56
Youness schreef op: 06 oktober 2003 om 20:39, geplaatst onder het onderwerp: TROUWEN MET EEN BIJNA MOSLIMA.  

salam aleikoum broeders en zusters.

Ik wou gewoon effe zeggen dat ik steeds weer versteld sta hoe weinig deze generatie moslims van de islam afweten.

Zoals duidelijk in de Koran en de soenna vermeld staat, is het zo dat men moslim is zodra men overtuigd is dat Allah de enige God is en dat de profeet Mohammed de laatste profeet is. Dan is men al moslim. Het leren op zich is goed en noodzakelijk om de Islam te kennen, anders is het maar raar om een religie te kiezen als je nog niet veel weet over deze religie. Maar het is geen voorwaarde. Zoals Hassan Ali reeds vermeldde, je bent moslim zodra je de shadada uitspreekt, ongeacht je kennis over het geloof. In de tijd van de profeet waren er veel mensen die zich heel plots en snel bekeerden zonder echt veel over de islam te weten.

Zo, ga dus maar met dat meisje trouwen. Als ze shahada doet voor de rechters (adoul) dan is er een enkel probleem.

By the way, waarom hebben we altijd een sheikh of een geleerde nodig om de zaken uit te leggen? Neem de Koran en studeer

____________________________________________________________

_____________________________________________

Asalaam Aleykoem,

Deze broeder heeft het over rechters (adoul).  Moet dit?

Weet iemand of dit in de Koran vermeld staat of in de overleveringen van onze profeet (vzmh)?

 

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 12:56

Assalaam Aleykoem,

Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag...?

...........Dienares?............

 

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 21:47

Oeghtie ik vroeg me af of we misschien email konden wisselen, maar dan via prive berichtjes he hihi. Gair inshAllah.

Dan zal het wat makkelijker voor mij zijn, inshAllah.

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 17:31

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,

Aangezien je niet hebt gereageerd oeghtie zal ik het zo proberen inshAllah, dit heb ik gevonden;

Hoe word je Moslim?

 In de Naam van Allah de Erbarmer, de meest Barmhartige

Het doel van dit artikel is om stap voor stap een uitleg te geven hoe iemand moslim wordt en de islam als religie accepteert. Een 'moslim' is degene die zich volledig onderwerpt aan Allah de Verhevene, de Schepper. Allah heeft niemand gedwongen om een religie aan te nemen, het is een keuze die men maakt en Allah de Alwetende heeft vele tekenen laten zien voor degenen die nadenkenen en de waarheid zoeken. Hij de Verhevene zegt: "En op de aarde zijn Tekens voor de overtuigden . En ook in jullie zelf, zien jullie dan niet? � . (Soerat Ad-dzaarieyaat:20-21).

Het komt vaak voor dat er mensen moslim worden omdat hun partner, die zelf moslim is, graag wilt dat die ander het ook wordt. Desbetreffende persoon wordt dan moslim omwille van een andere uit liefde voor hem/haar. En niet zo zeer omdat die persoon overtuigd gelooft in Allah de Verhevene en Zijn boodschapper(Allah's vrede en zegen zij met hem). Degenen die dan op deze manier de islam aanvaardt zijn vaak niet overtuigd om de islam als ware religie aan te nemen. Als men de getuigenis niet met zijn tong uitspreekt en ernaar gelooft dan met zijn handelingen en werken ernaar streeft en handelt dan staat desbetreffende persoon verre van de islam en kan als ongelovige verklaard worden. De belangrijkste criteria om tot de islam toe te treden is, dat het vergaren van voldoende basiskennis over de betekenis en doel van de Islam, daarnaast ook de bedoeling te kennen van de �geloofsgetuigenis� (shahada). De shahada en de gehele islam gebaseerd op kennis. Als iemand de behoefte heeft om Moslim te worden en volledig overtuigd geloofd dat de Islam waarheid is van Allah de Verhevene voor de gehele mensheid. De "shahadah" (geloofsgetuigenis) moet ook met jaqien (zekerheid) worden uitgesproken zonder enige twijfel. Wanneer die zekerheid er is dan kan die persoon de "shahada" afleggen. Allah de Verhevene is hier duidelijk over in de Qor�aan: "Alleen diegenen zijn de gelovigen die geloof hebben in Allah en Zijn boodschapper en niet hebben getwijfeld en hebben gestreden met hun rijkdom en hun Levens voor de Zaak van Allah, zij zijn de waarheidslievenden." (Soerat Al Hoedjoerat:15).

Verder zegt Allah de verhevene in de Qor�aan: "Voorwaar de enige godsdienst bij Allah is de Islam." (Soerat Al Imran:19).

"En wie een andere godsdienst dan de Islam zoekt: het zal niet van hen aanvaard worden en hij behoort in het Hiernamaals tot de verliezers." (Al Imran:85).

Abdoellah Ibn Omar (moge Allah tevreden met hem zijn) verhaalde dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: Ik heb de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) horen zeggen: �Islam is gebaseerd op vijf:

1. Het getuigen dat er geen andere god is dan Allah (de Enige die alleen aanbeden moet worden) en dat Mohammed Zijn dienaar en boodschapper is.

2. Het verrichten van het gebed (van de (5) verplichte gebeden).

3. Het betalen van Zakaat.

4. De hadj (de bedevaart) verrichten.

5. Het vasten van Ramadan (Boekharie, 8 en Moesliem, 16).

Men treedt tot de Islam door de shahada uit te spreken; de shahada wordt als volgt uitgesproken: �Ash-hadoe allaa ielaaha iella llaah, wa ash-hadoe anna Moeh�ammadan rasoeloe llaah�. Ik getuig dat er geen god is naast Allah en ik getuig dat Mohammed Zijn boodschapper is. De persoon die zich bekeerd tot de islam moet kennis blijven opdoen over de islam zodat het een totale levenswijze wordt waarbij men het gevoel zal hebben als een nieuw geboren persoon. Dit zal desbetreffende persoon laten streven om een beter karakter te ontwikkelen en ook te streven naar perfectie. Het Licht van het geloof zal het hart van diegene vullen totdat zijn gehele lichaam gevuld is met geloof en gehoorzaamheid aan Allah de verhevene. De betekenis van het eerste deel van de Shahada �Ash-hadoe allaa ielaaha iella llaah� is 'Ik getuig dat er geen andere god is dan Allah'. De grootste vorm van kennis is die kennis die leidt tot totale verwerping van valse afgoden en de volledige onderwerping van al onze intenties aan Allah alleen. Allah de Verhevene zegt in de Qor-aan: "Fa'lem annahoe la ilaha illa llaah"; "Weet dat er geen god is dan Allah." (Soerat Mohammed: 19).

Er is overgeleverd op gezag van �Oethmaan (moge Allah tevreden over hem zijn) dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: 'Diegene die sterft en er zich (volledig) bewust van is dat er geen God is dan Allah, betreedt het Paradijs." (Moeslim). Dwz: dat een moslim Allah�s wetten accepteerd en ernaar handeld Naast het getuigen in de eenheid van Allah de boodschap van de profeet Mohammed (Allah�s vrede en zegen zij met hem) dient men deze getuigenis uit te spreken en ernaar te handelen. Het is belangrijk Allah de Verhevene in zuivere aanbidding te aanbidden, in de zin van het volgen van het zuivere monothe�sme. Zoals Allah de Verhevene zegt in de Qor-aan: "Zij werden niets anders aanbevolen dan Allah met zuivere aanbidding te aanbidden." (Soerat Al Bayyinah: 5).

De getuigenis betekent ook het volgen van Allah's oordelen en wetten en het accepteren van de wetten van Allah de Verhevene. De wetten en oordelen van Allah dienen volledig geaccepteerd te worden en niet gedeeltelijk aanvaard te worden. De Waarheid is de Qor-aan en de Leringen van de profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem). �wa ash-hadoe anna Moeh�ammadan rasoeloe llaah�: ik getuig dat Mohammed Zijn boodschapper is. Een Moslim moet ook de boodschapper Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) gehoorzamen. Dit houdt in; te geloven in wat hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd, zijn (Allah's vrede en zegen zij met hem) leringen te praktiseren en te vermijden wat hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft verboden gesteld. De Boodschap die de boodschapper Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) bracht was aan hem (Allah's vrede en zegen zij met hem)geopenbaard door Allah, Geprezen en Verheven is Hij. "Bij jou Heer. Zij kunnen geen geloof hebben totdat zij jou ( profeet Mohammed) tot rechter maken bij al hun meningsverschillen en in zichzelf geen weerstand vinden tegen wat jij oordeelde, en deze accepteren het dan volledig." (Soerat An Nisa: 65).

Wanneer men de shahada met liefde en volledig onderwerping uitspreekt, dan accepteert men de voorwaarde van de shahada met liefde. Men houdt het meest van zijn Schepper boven al het andere. Diegene die van Allah de Verhevene houdt zal van zijn religie houden. Zoals Allah de Verhevene in de Qor-aan: "En degenen die geloven zijn sterker in hun liefde voor Allah (boven al het andere)."(Soerat Al Baqarah: 165).

En als laatste deze twee verzen uit de Qor-aan om over na te denken: "en sterft niet anders dan als moslims." (Soerat Aal Imran: 102).

"Dit zijn door Allah de vastgestelde bepalingen en hij die Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt: Hij (Allah) zal hem het Paradijs binnenleiden, waar onder door de rivieren stromen. Zij zijn eeuwig levenden daarin. En dat is de geweldige overwinning."(Soerat An-nisaa-e:13).

 

InshAllah ben je nu wat wijzer mijn oeghtie, wa salamoe 3alaikoem.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 13:12

Assalaam Aleykoem lieve Dienares,

Ik heb je een pm-tje gestuurd maar blijkbaar is 'ie niet aangekomen...mijn excuses. Ik wil je hartelijk bedanken voor je moeite!!

Ik kan in de tekst nix terug vinden over het opzeggen van de getuigenis in het bijzijn van 2 getuigen. Dus neem ik aan dat het niet moet. Maar jij en oegtie Leyla hebben wel gehoord dat het in het bijzijn van 2 getuigen moet.... Moet ik nu van de tekst uitgaan? Is het zeker dat het zonder getuigen kan...? Sorry als ik lastig ben en over dit onderwerp doorga, maar ik wil het absoluut zeker weten. 

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
sociaal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 17:26
Assalaam broedes en zusters

Dit is de eerste keer dat ik actief ben op deze site en ik moet eerlijk zeggen het is een ongeloofelijke en leerrijke site. Hierbij dank ik ook ieddereen die hieraan heeft meegewerkt, en ook de bezoekers natuurlijk want zij zorgen dat deze site blijft draaien.

PS Kan iemand mij zeggen waar ik een site kan vinden om de qoraan te beluisteren
Allah zal jullie allen belonen met het goede incha'allah

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:16

Proficiat Layla

Enkele sites om de Koran te beluisteren

www.islamway.com

www.jannah.com

www.islaam.com

www.islaam.net

www.islamweb.net

www.al-islaam.com

www.maghrebonline.nl

nog nuttige sites

zeer aanteraden o.w.v. de leerrijke 'movies'

www.harunyahya.com

verder

www.islamonline.net

Je kunt ook naar de links kijken op deze site

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:19

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe mijn lieve oeghtie en broeder/zuster sociaal,

Leyla je bent helemaal niet lastig hoor, hihi, ik snap dat je het zeker wilt weten, ik zal wel aan mijn broer vragen of hij het aan de moskee wilt vragen, dan weten we het inshAllah helemaal 100% zeker

En sociaal, hier volgen inshAllah een aantal sites waar je de koran kunt beluisteren inshAllah:

Hoop dat dit inshAllah voldoende is,

wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe jullie zuster in de islam, samira.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:20

Hallo

Ik wil je ook iets zeggen over hetgeen wat ik gelezen heb waar iemand zegt dat men de geleerden niet nodig heeft en dat men aan zelfstudie moet doen.Dit klopt niet want als je de Koran leest en je kent de uitleg niet van de verzen kan je de verzen fout interpreteren.Het is dus belangrijk om ook te bestuderen wat de Profeet (vrede zij met hem)verteld heeft. En als we iets niet weten vragen we het aan de geleerden.En nogmaals proficiat.

Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:33

In eerste instantie geplaatst door sociaal

Assalaam broedes en zusters

Dit is de eerste keer dat ik actief ben op deze site en ik moet eerlijk zeggen het is een ongeloofelijke en leerrijke site. Hierbij dank ik ook ieddereen die hieraan heeft meegewerkt, en ook de bezoekers natuurlijk want zij zorgen dat deze site blijft draaien.

PS Kan iemand mij zeggen waar ik een site kan vinden om de qoraan te beluisteren
Allah zal jullie allen belonen met het goede incha'allah

Salaam sociaal,

Als eerst dank ik je voor je complimenten en inshallah zul je gouw thuis voelen in jouw site islaam.nl. over jouw vraag op welke site je koran kan luisteren, is het antwoord makkelijker dan je denkt..... je bent al op een site waar je koran kan lezen en luisteren... aan de rechterkant vind je onder 
 

Islaam Menu
Islaam Forum
De Heilige Koran
Koran in Flash

Op heilige koran vind je een volledige overzicht van koran in het arabisch met verschillende veratlingen en je kan kiezen uit maar liefst 47 koran recitators om te beluisteren.

als je arabisch niet machtig bent dan kan je klikken op koran in Flash hier kan je via een engelse interface de koran te zien en je kan sura selecteren om de recitatie ervan te beluisteren.

hopelijk is het duidelijk zoniet dan hoor ik dat graag

salaam alikoum

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:39

salaam alaykoum,

EEN DIKKE DIKKE PROFICIAT MISS LAYLA, MOGE GOD U HIERBIJ HELPEN NCHALLAH

GR.besslama.

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 20:43

Assalaam Aleykoem Bint Salaam en Marhaba,

Bedankt voor julie felicitaties

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
sociaal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 21:33
assalaam broeders en zusters

Jullie zijn allemaal bedank inscha'allah krijgen jullie allen een plaats in de djenna (jamieha)incha'allah

Jullie broeder sociaal,

wa aleykoem a salaam
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 11:33

Assalaam Aleykoem,

Ik zit nog met de vraag of er nu 2 getuigen bij het afleggen v je getuigenis aanwezig moeten zijn? Kan iemand mij insha'Allah helpen?

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 11:54
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam Aleykoem,


Ik zit nog met de vraag of er nu 2 getuigen bij het afleggen v je getuigenis aanwezig moeten zijn? Kan iemand mij insha'Allah helpen?


Wa Aleykoem a Salaam



Assalaamoe Alaikoem,

http://www.islamic.org.uk/dutch/becoming.html

zegt van wel. Vele andere sites vermelden dit niet......


http://www.salaam.nl/shahada.htm zegt dat het aangeraden is maar niet noodzakelijk is.

Alaho Alem. Ik zal het vanmiddag even navragen. Ik
!!persoonlijk!! ga uit van het tweede. Heb volgens mij zoiets gehoord. Maar we willen zekerheid, dus zal het Inshallah navragen in de Moskee.

SALAAM
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 12:20

Assalaam Aleykoem broeder Nak,

Thnx . Ik weet dat de ene zegt dat het wel moet en de andere niet, maar wat moet nou? Zekerheid zou heel fijn zijn!

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 01:13

Salaam Alaikum,

Gefiliciteerd layla. Ik ga hem morgen doen.Alhumdulilah.
We hebben vandaag even geoefend.
Je moet inderdaad de helemaal schoon zijn,en de haren onder je oksels
en je schaamhaar weg scheren.
En je moet uiteraard de shahada opzeggen en het menen,dus oefenen met de uitspraak telt niet.

Nou heb ik wel 10 verschilende versies van de shahada immiddels,
maar gelukkig heeft een van mijn broeders islam gestudeerd en die
zal me morgen de juiste versie vertellen.

De meest eenvoudige versie van de shahada die ik tot nu toe gezien heb en wat in alle versies voorkomt is.

Ashadu ella ilaha illAllah
(Ik verklaar dat er geen God is behalve Allah)
Ashadu enna muhammeden rasul allah.
(Ik verklaar dat Muhammed Allah's gezant is)

Er zijn morgen twee broeders bij me.
Of dat echt moet weet ik morgen.

Ik heb hem eigenlijk al afgelegd,omdat mij dan niets meer kan gebeuren
zou ik een ongeluk krijgen,maar we doen het morgen nog een keer
officieel over omdat de ene broeder via de mob.telefoon aanwezig was :)

Nog een tip muslims gaan met het linker been eerst de badkamer en de wc
binnen en met het rechterbeen weer eruit.(net geleerd dus)

Morgen weet ik meer en laat ik even van me horen.
Nogmaals van harte gefiliciteerd.

was salaam,

polymorph

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 09:00

Assalaam aleykoem Polymorph,

Bismillahir Rahmanir Rahiem

Alhamdoelillah dat je de shahada gaat afleggen. Ookal is het voor de 2e keer.

Ik zit er nu over te denken om mijn shahada ook overnieuw te zeggen in het bijzijn van 2 getuigen, voor de zekerheid...

Zou jij aan je broeders kunnen vragen of het ergens vermeld staat over die 2 getuigen, want het moet toch ergens vandaan komen? Ik wacht ook nog vol verwachting op het antwoord van broeder Nak..

En nogmaals GEFELICITEERD!

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 12:38

A selaam oe Ale'ykoem,

Polymorph, Moge Allah (swt) je steunen en insha'Allah belonen voor hetgeen je mee bezig bent. Welkom Broeder .

Lieve Miss Layla, ook ik zal aan een Broeder, die onlangs Moslim is geworden, navragen hoe het zit met de twee getuigen die nodig zijn, bij het afleggen van een Shahada. Ik heb er ooit weleens van gehoord, maar zoals je in mijn eerste bericht op deze topic kunt lezen, zijn er ook Sheiks die dat niet als vereiste zien voor de geldigheid van een Shahada. Het belangrijkste (volgens hen), is dat je de Shahada met volle overtuiging doet, en je erachter staat bij wat je zegt. Het is dan ook erg belangrijk dat je weet WAT je zegt. Harith heeft daar ook al een topic over gestart.

Maar nogmaals: ik zal het voor je navragen insha'Allah.

Liefs Leyla.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 12:49

Assalaam Aleykoem,

Het is inderdaad zo dat je de shahada met volle overtuiging moet zeggen en dat je natuurlijk weet wat het inhoud.

Maar hoe komt het toch dat iedereen het over getuigen heeft  , dan zou het ergens velmeld moeten staan. Zo niet dan hebben wij mensen dit dan waarschijnlijk zelf verzonnen...

Ik ga zelf ook nog even op onderzoek uit en ik ben erg benieuwd naar de antwoorden die jullie insh'Allah krijgen. Alvast bedankt voor jullie moeite!

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 20:16

Salaam Alaikum broeders en zusters,

Hartelijk dank allemaal voor jullie geluk wensen.  

Ik kan jullie allemaal gerust stellen wat de 2 getuigen betreft.
Weet ik weet weet ik van een broeder die islam gestudeerd heeft in egypte
dus hij kan het weten.

Vergeet die 2 getuigen maar rustig.Mijn broeder zegt dat je muslim bent
wanneer je op de juiste wijze gaat bidden,ook al weet niemand ervan ben je
gewoon een hele echte muslim.
Het bewijs is dat de shahada onderdeel van het gebed gebed is.
Dus je moet wel schoon zijn,en alle haren scheren etc.Maar niemand hieft te weten
dat je doet.Spreekt vanzelf dat Allah het natuurlijk wel weet.

Als nog niet kan bidden,zoals ik kan in bijzijn van een broeder of zuster de shahada zeggen.En dan samen bidden,dan kan de broeder die wel kan bidden voorgaan in gebed.Waarlijk Allah is de Erbarmer,de meest Barmhartige.

Ik hoop dat het mystery van de 2 getuigen hiermee opgelost is.
Mocht dat nuet zo zijn praten we gewoon nog verder.  

Ik vondt het geweldig om voor het eerst met twee broeders samen te bidden,
bij het eerste gebed was het alsof Satan een soort van laatste poging deed,
en toen het rustig..... Alhumdullilah 

Ik zou nog uren ddor kunnen vertellen wat een geweldige dag het was.
Maar dan loopt dit text vakje over en vallen jullie wellicht in slaap.
Ohja ben nog over een muslim naam aan het nadenken,ik denk dat ik hem al weet maar als het zeker is laat ik het even horen.
(in ieder geval niet polymorph )

salaam alaikum,

polymorph

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 21:11

Assalaam aleykoem Polymorph,

Alhamdullilah! Ik wil je bedanken voor je navraag.

Vertel ons gerust over de belevenis van de rest van je dag. Je zal niemand vervelen. Het zal juist goed zijn om je blevenis met ons te delen, miss vooral voor degen onder ons die 'de stap' willen gaan zetten insha'Allah. Heel goed en vooral mooi om te horen hoe je het gebed beleefde en Alhamdullilah dat je shaytaan weerstond!  La hawla wa la qoewwata iella billah (Er is geen macht en geen kracht buiten dat van Allah).

Fi amanillah

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.113 seconden.