Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenals je wilt dat...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Onderwerp: als je wilt dat...
    Geplaatst op: 19 december 2003 om 00:12

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe

Als je wilt dat er 100 goede daden voor je opgeschreven worden en 100 fouten uitgewist worden, zeg dan 100 keer op een dag �Laa ilaaha illallah wahdahoe laa sjarieka lah, lahoel-moelk, wa lahoel-hamd, wa hoewa �alaa koelie sjai�in qadier�. En als je wilt dat al je zonden worden vergeven ook al zijn zij als het schuim van de zee, zeg dan 100 maal per dag �soebhaan-allaahie wabi hamdihi�.

Aboe Hoerairah verhaalt dat de boodschapper van Allah (sal-allahoe �alehie wa salam) zei: �Wie honderd maal gedurende de dag zegt: �Laa ilaaha illallah wahdahoe laa sjarieka lah, lahoel-moelk, wa lahoel-hamd, wa hoewa �alaa koelie sjai�in qadier� (Er is geen god dan Allah, de Enige, zonder deelgenoten, van Hem is het Koninkrijk en alle lof zij Hem en Hij is over alles Machtig), verkrijgt een verdienste alsof hij tien slaven in vrijheid stelde en honderd goede daden worden voor hem opgeschreven en honderd fouten van hem worden gewist. En hij zal tegen de duivel beschermd zijn tot het einde van de dag; en niemand zal hem in verdienste overtreffen, behalve de man die meer doet dan hij.�
Hij zei ook: �Van wie op een dag honderd maal zegt: �soebhaan-allaahie wabi hamdihi� (Heilig is Allah met alle lof voor Hem), worden zijn fouten gewist, al zijn zij als het schuim van de zee.� (Boekhaarie en Moeslim)

Als je wilt dat al je fouten vergeven worden, ook al zijn zij als het schuim van de zee, zeg dan meteen na het gebed 33 maal �Soebhaanallah� en 33 maal �el-Hamdoelillah� en 33 maal �Allaahoe Akbar� en 1 maal �Laa ilaaha illallah wahdahoe laa sjarieka lah, lahoel-moelk, wa lahoel-hamd, wa hoewa �alaa koelie sjai�in qadier�.

Aboe Hoerairah verhaalt dat de boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) zei: �Wie meteen na de salaat de woorden �Soebhaanallah� (Heilig is Allah) 33 maal zegt, en 33 maal �el-Hamdoelillah� (alle lof is voor Allah) zegt, en 33 maal de woorden �Allaahoe Akbar� (Allah is de grootste) zegt, en om het honderdtal vol te maken zegt �Laa ilaaha illallah wahdahoe laa sjarieka lah, lahoel-moelk, wa lahoel-hamd, wa hoewa �alaa koelie sjai�in qadier� (Er is geen god dan Allah, de Enige zonder deelgenoten, van Hem is het Koninkrijk en alle lof zij Hem en Hij is over alles Machtig), zal al zijn fouten vergeven worden, al zijn zij als het schuim van de zee.� (Moeslim)

Als je een schat onder de schatten van het Paradijs wilt verkrijgen, zeg dan �Laa haula wa laa qoewawatta illaa billaahi�.

 

Aboe Moesa verhaalt: �De boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) zei tot mij: �Zal ik jou vertellen over een schat onder de schatten van het Paradijs?� Ik zei: zeker, o boodschapper van Allah. Hij zei: �Laa haula wa laa qoewawatta illaa billaahi� (Er is geen macht en geen kracht behalve bij Allah).� (Boekhaarie en Moeslim)

Als je iets wilt zeggen dat voldoende voor je is, zeg dan Soerah 112, 113 en 114 drie maal in de ochtend en drie maal in de avond.

�Abdoellah ibn Khoebaib verhaalt: �De boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) zei tegen mij: �Lees �Qoel hoewallaahoe ahad� (Qor-aan hoofdstuk 112) en de �Moe�auwidzatain� (Qor-aan hoofdstuk 113 en 114), in de ochtend en in de avond, (doe dit) drie maal en het zal in ieder opzicht voldoende voor je zijn.� (Aboe Dawoed)

Als je wilt dat als je sterft in je slaap, dat je dan sterft als een gelovige, neem dan woedoe� en ga op je rechter zijde liggen, zeg dan �Allahoema aslaamtoe nafsie ielayka, wawasjehtoe wasjhie ielayka, wa-fawwattoe amrie ielayka, wa-aldje�toe dha�rie ielayka, raghbattan wa-rahbattan ielayka, laa malja� wa laa manja mienka iellah ielayka, aamentoe bikitabika al-laathie enzelta, wa binabi�jieka al-laathie arselta�.

Al-Baraa� ibn �Aazib verhaalt: �De boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) zei tegen mij: �Wanneer je naar bed gaat, neem dan woedoe� zoals je voor de salaat doet, ga op je rechterkant liggen, en zeg: �Allahoema aslaamtoe nafsie ielayka, wawasjehtoe wasjhie ielayka, wa-fawwattoe amrie ielayka, wa-aldje�toe dha�rie ielayka, raghbattan wa-rahbattan ielayka, laa malja� wa laa manja mienka iellah ielayka, aamentoe bikitabika al-laathie enzelta, wa binabi�jieka al-laathie arselta� (O Allah, ik geef mijn ziel aan U over, en wendt mijn gezicht tot U. Ik geef mijn zaak aan U over, en wend mijn rug tot U, verlangend naar U en U vrezend. Er is geen toevluchtsoord of schuilplaats tegen U dan bij U. Ik geloof in Uw boek dat U hebt geopenbaard en in de profeet die U heeft gezonden).�
Als je dan sterft, sterf je als gelovige. Laat deze woorden de laatste zijn die je �s avonds zegt.� (Boekhaarie en Moeslim)

Als je wilt dat Allah, Verheven en Geprezen is Hij, het pad naar het paradijs voor jou vergemakkelijkt, volg dan een pad op zoek naar kennis.

Aboe Hoerairah verhaalt dat de boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) zei: �Voor hem die een pad volgt en daarop kennis zoekt, wordt door Allah een pad naar het Paradijs vergemakkelijkt.� (Moeslim)

Als je wilt dat de Qor-aan een voorspraak voor je is, lees hem dan.

Aboe Oemaamah verhaalt dat hij de boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) hoorde zeggen: �Lees de Qor-aan, want hij zal op de Laatste Dag verschijnen als een voorspraak voor degenen die zijn metgezellen waren.� (Moeslim)

Als je ��n derde van de Qor-aan wilt lezen in een paar seconde, reciteer dan Soerah 112 (al-Ikhlaas).

Aboe Hoerairah verhaalt dat de boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) zei: �Het reciteren van Soerah al-Ikhlaas staat gelijk aan (het reciteren van) ��n derde van de Qor-aan.� (Moeslim)

Als je wilt dat alle acht poorten van het Paradijs voor jou geopend zullen zijn, en dat jij het Paradijs kunt binnentreden door welke poort jij wilt, verricht dan woedoe� zorgvuldig en zeg daarna �Asjadoe al-laa ilaaha illa-Llaahoe wahdoehoe laa sjarieka lah, wa asjhadoe anna Mohammedan �abdoehoe wa rasoeloe�.

�Oemar ibn Khattaab (ra) verhaalt dat de profeet (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) zei: �Een ieder van jullie die zijn woedoe� zorgvuldig doet, en daarna zegt �Asjadoe al-laa ilaaha illa-Llaahoe wahdoehoe laa sjarieka lah, wa asjhadoe anna Mohammedan �abdoehoe wa rasoeloe� (Ik getuig dat er geen God is dan Allah. Hij is de Ene en heeft geen deelgenoten. En ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en boodschapper is), zal alle acht poorten van het Paradijs voor hem geopend vinden en hij kan binnentreden door welke hij belieft.� (Moeslim)
Tirmidzie voegt aan de smeekbede toe: �Allaahoemma-j�alnie minat-tawwaabien wa-j�alnie minal-moetatahhirien (O Heer, laat mij behoren tot degenen die berouw tonen en laat mij behoren tot degenen die gereinigd zijn)." (Tirmidzie)

Als je wilt dat de profeet Mohammed (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) ten gunste van jou spreekt, vraag dan de wasielah voor hem (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem). En als je wilt dat je genade van Allah de Almachtige ontvangt, smeek dan genade af over de profeet Mohammed (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem).

�Abdoellah ibn �Amr al-�aas verhaalt dat hij de boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) hoorde zeggen: �Wanneer jullie de moe�edhin de adhaan horen roepen, herhaal dan wat hij zegt, voeg dan Allah�s zegeningen (salawaat [1]) voor mij er aan toe, want degene die bij Allah om genade voor mij vraagt, krijgt deze tienvoudig terug; smeek dan Allah om de wasielah voor mij, dat is een hoog niveau in het Paradijs dat slechts ��n van de dienaren van Allah gegeven wordt, en ik hoop dat ik diegene ben. Wie de wasielah [2] voor mij vraagt krijgt hij zeker voorspraak.� (Moeslim)

[1] �Allaahoemma sallie �alaa Mohammed wa �alaa aalie Mohammed, kamaa salayta �alaa Ibrahiem wa �alaa aalie Ibrahiem, innaka hamiedoem-majied. Allaahoema baarik �alaa Mohammed wa �alaa aalie Mohammed, kamaa baarakta �alaa Ibriehiem wa �alaa aalie Ibrahiem, innaka hamiedoem-madjied�. (O Allah, schenk Uw vrede aan Mohammed en de familie van Mohammed, zoals U Uw vrede hebt geschonken aan Ibrahiem en de familie van Ibrahiem. U bent U bent waarlijk de Lofwaardige, de Glorievolle. O Allah, schenk Uw zegeningen aan Mohammed en aan de familie van Mohammed, zoals U Uw zegeningen hebt gegeven aan Ibrahiem en de familie van Ibrahiem. U bent waarlijk de Lofwaardige, de Glorievolle.
[2] �Allaahuma Rabbie haadhihie da�wati-t-taammah wa-s-salaatie-l-qaa�imah, aatie Mohammedani-l-wasielata wa-l-fadielata wa-b�athhoe maqaaman mahmoedani-lladhie wa�adthoe�. (O Allah, Heer van onze volledige gebeden, schenk Mohammed zijn eeuwige rechten van voorspraak, aanzien en de hoogste plaats (in het Paradijs) door de zegening hiervan. En verhef hem tot het niveau dat U hem beloofd hebt).
asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe
Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 00:55

dus.. als je iemand vermoord en daarna 33 maal �Soebhaanallah� en 33 maal �el-Hamdoelillah� en 33 maal �Allaahoe Akbar� en 1 maal �Laa ilaaha illallah wahdahoe laa sjarieka lah, lahoel-moelk, wa lahoel-hamd, wa hoewa �alaa koelie sjai�in qadier�. is het vergeven?

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 11:12

 

A Salaam Aleykoem

 

Deze kennis ligt alleen bij Allah (swt).Het is aan jou de keus om te tonen of je oprecht berouw hebt voor je daden en je vergeven wilt worden.

Allah (swt) ziet wat in onze en is.

 

Wa Aleykoem a Salaam

Terug naar boven
Mo'mien82 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 15:27
helemaal gelijk Layla
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2003 om 00:52

Paul

Ik denk dat de zonden die hier bedoeld zijn de 'kleine zonden ' zijn .De grote zonden zoals diefstal ,overspel enz... Voor deze zonden dient men berouw te tonen en vergiffenis tevragen.En de gene die een onrechtvaardige moord pleegt  ,het is alsof hij alle mensen vermoord heeft.En deze zal in de hel verbranden.

Assalam'oelaikoem

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2003 om 02:52

ja,zoiets dacht ik ook,er is een verschil tussen een zonde plegen of onrecht plegen...waar ligt de grens?Allah(vzmh)weet het het beste.

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.