Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp gesloteniran

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Onderwerp: iran
    Geplaatst op: 14 mei 2006 om 11:06
beste christenen op deze site,

zo te lezen hebben jullie heel weinig kennis over de islaam en zelfs over de profeet jezus(sws) en zijn familie. zonder kennis over elkaar kunnen we moeilijk discusseren.
daarom vraag ik jullie het volgende vers uit de koran te lezen, welk ook over de familie van jezus (imraan- vader van maria) verteld. en over hoe wij tot de mensen van het boek en israilieten moeten spreken.

Ik ben benieuw wat de christenen hier op zeggen.

3 Al-Imraan (De Familie van Imraan)
Dit hoofdstuk heeft 20 paragrafen en 200 verzen.
Geopenbaard te Medina.




In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Alif Laam Miem.

2. Allah! Er is geen God, dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande.

3. Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard.

4. Voorzeker, zij, die de tekenen van Allah verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; Allah is machtig, de Heer der Vergelding.

5. Voorzeker, er is niets op aarde of in de hemelen voor Allah verborgern.

6. Hij is het, Die u in de baarmoeder vormt zoals Hij wil; er is geen God dan Hij, de Almachtige, de Alwijze.

7. Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

8. "Onze Heer, laat ons hart niet afdwalen nadat U ons heeft geleid en schenk ons Uw barmhartigheid; waarlijk, U bent de Milddadige.

9. Onze Heer, U bent het, Die de mensen zal verzamelen op de Dag, waaraan geen twijfel is; voorzeker, Allah breekt de belofte niet."

10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen Allah in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,

11. Op de wijze van Pharao's volk en degenen, die v��r hen waren. Zij verloochenden Onze tekenen, dus strafte Allah hen voor hun zonden; Allah is streng in het straffen.

12. Zeg tot de ongelovigen: "U zult worden terneergeslagen en in de hel worden verzameld, dit is een kwade rustplaats.

13. Voorzeker was er voor u een teken in de twee legers die elkander ontmoetten, het ene leger vechtend voor de zaak van Allah en het andere ongelovig, dezen zagen de anderen voor hun eigen ogen dubbel zo talrijk als zijzelf. En Allah versterkt met Zijn hulp, wie Hij wil. Daarin is zeker een les voor hen, die ogen hebben.

14. Voor de mensen is de liefde tot begeerten schoonschijnend gemaakt, vrouwen, kinderen, stapels goud en zilver, raspaarden, vee en akkers. Dat is de voorziening van het leven dezer wereld, maar Allah is het, bij Wie het juiste einddoel ligt.

15. Zeg: "Zal ik u over iets beters inlichten dan over dit alles?" Voor degenen, die God vrezen, zijn er tuinen bij hun Heer, waar doorheen rivieren stromen; daar zullen zij vertoeven en voor hen zijn reine metgezellen, alsmede Allah's welbehagen. En Allah ziet Zijn dienaren.

16. Hen die zeggen: "Onze Heer, voorzeker hebben wij geloofd, vergeef ons daarom onze zonden en red ons van de straf van het Vuur."

17. En de geduldigen, de waarachtigen, de gehoorzamen en zij die wel doen en zij die vergiffenis vragen in de morgenstond.

18. Allah getuigt, dat er geen God is dan Hij en de engelen en degenen, die kennis bezitten, getuigen dit eveneens, handhavende de rechtvaardigheid: er is geen God dan Hij, de Almachtige, de Alwijze.

19. Gewis, de ware godsdienst voor Allah is de Islam. En degenen, aan wie het Boek was gegeven, verschilden eerst onderling uit afgunst, nadat kennis tot hen was gekomen. En wie de tekenen van Allah verwerpt, (wete) dat Allah vlug is in het verrekenen.

20. En zeg wanneer zij met u redetwisten: "Ik, en degenen die mij volgen hebben zich aan Allah onderworpen." En zeg tot degenen aan wie het Boek is gegeven en tot de onwetenden: "Heeft u onderworpen?" Als zij zich onderwerpen, dan zijn zij op de rechte weg, maar indien zij zich afwenden, dan is uw plicht slechts de duidelijke verkondiging ervan; en Allah ziet zijn dienaren.

21. Voorzeker, degenen, die de tekenen van Allah verwerpen en de profeten ten onrechte doden en ook trachten de mensen te doden welke tot rechtvaardigheid aanmanen, verkondig hun een pijnlijke straf.

22. Dezen zijn het wier daden in deze wereld en voor het Hiernamaals verloren zijn gegaan; er zal geen hulp zijn voor hen.

23. Kent u niet degenen, aan wie een gedeelte van het Boek werd gegeven? Zij worden tot het Boek van Allah geroepen, opdat het onder hen rechter zij; dan wendt zich een gedeelte hunner af terwijl zij afkerig zijn.

24. Dat komt, doordat zij zeggen: "Het Vuur zal ons slechts voor een luttel aantal dagen deren." En wat zij plachten te verzinnen, heeft hen in hun godsdienst bedrogen.

25. Hoe zal het dan zijn, wanneer Wij hen verzamelen op de Dag, waarover geen twijfel bestaat en waarop elke ziel voor hetgeen zij verdient ten volle zal worden betaald en hun geen onrecht zal worden aangedaan.

26. Zeg: "O, Allah, Heer van het Koninkrijk, U geeft heerschappij aan wie U wilt en neemt terug van wie U wilt. U verheft, wie U wilt en vernedert, wie U wilt. Slechts in Uw hand is het goede. En U heeft macht over alle dingen.

27. U doet de nacht in de dag overgaan en de dag in de nacht. En U brengt het levende uit het dode voort en U brengt het dode uit het levende voort. En U geeft onbeperkt aan wie U wilt."

28. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.

29. Zeg: "Of u dat wat in uw hart is verbergt of onthult, Allah weet het en Hij weet wat in de hemelen en op aarde is. Allah heeft de macht over alle dingen.

30. (Gedenkt) de Dag, waarop iedere ziel zich geplaatst zal vinden tegenover het goede dat zij heeft verricht en het kwade dat zij heeft gedaan, dan zal zij wensen dat er een grote afstand ware tussen haar en het kwade. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf. En Allah is liefderijk jegens Zijn dienaren.

31. Zeg: "Indien u Allah liefhebt, volgt mij, Allah zal u liefhebben en uw zonden vergeven. Allah is Vergevensgezind, Genadig."

32. Zeg: "Gehoorzaamt Allah en de boodschapper", maar als zij zich afwenden, dan heeft Allah de ongelovigen niet lief.

33. Allah verkoos Adam en Noach en de nakomelingen van Abraham en de nakomelingen van Imraan boven de volkeren.

34. Afstammelingen, de een van de ander. En Allah is Alhorend, Alwetend.

35. Toen de vrouw van Imraan zei: "Ik draag aan U op wat in mijn baarmoeder is, dat het vrij zal zijn (om U te dienen), aanvaard het van mij, U bent gewis Alhorend, Alwetend."

36. Maar, toen zij er van verlost was, zei zij: "Mijn Heer, ik ben verlost van een meisje." - Allah wist het beste wat zij voortbracht. "En de man is niet gelijk aan de vrouw. En ik heb haar Maria genoemd en ik stel haar en haar nageslacht onder Uw bescherming tegen Satan, de verworpene."

37. Daarom nam haar Heer haar (Maria) met welbehagen aan en deed haar goed opgroeien en vertrouwde haar aan Zacharia toe. Telkens, wanneer Zacharia bij haar in de kamer ging, vond hij voedsel bij haar. Hij zei: "O, Maria, waar heeft u dit vandaan?" Zij antwoordde: "Het komt van Allah." Voorzeker, Allah geeft volop aan wie Hij wil.

38. Toen bad Zacharia tot zijn Heer: "Mijn Heer geef mij een rein nageslacht; voorzeker, U verhoort het gebed."

39. En de engelen riepen tot hem, terwijl hij in de kamer stond te bidden: "Allah geeft u de blijde tijding over Johannes, die Allah's woord zal vervullen - en hij zal edel, kuis en een profeet onder de rechtvaardigen zijn.

40. Hij zei: "Heer, hoe zal er een zoon voor mij zijn, waar ouderdom al over mij gekomen en mijn vrouw onvruchtbaar is?" Hij antwoordde: "Zo doet Allah, wat Hij wil."

41. Hij zei: "Heer, geef mij een teken." Hij antwoordde: "Uw teken zal zijn, dat u drie dagen slechts door gebaar tot de mensen zult spreken. Gedenk uw Heer vaak en verheerlijk Hem 's avonds en 's morgens."

42. Toen zeiden de engelen: "O, Maria, Allah heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen aller vollkeren uitverkoren."

43. "O, Maria, wees uw Heer gehoorzaam en werp u neder en aanbid met degenen, die aanbidden."

44. Dit is een van de tijdingen van het ongeziene, die wij u openbaren. En u was niet bij hen toen zij lootten (om te zien), wie hunner de voogd van Maria zou zijn, noch was u bij hen, toen zij met elkander redetwistten.

45. Toen de engelen zeiden: "O, Maria, waarlijk, Allah geeft u blijde tijding door Zijn woord: Zijn naam zal zijn: de Messias, Jezus, zoon van Maria, ge�erd in deze wereld en in de volgende en hij zal tot hen behoren die in Gods nabijheid zijn.

46. En hij zal tot het volk spreken in de wieg en op middelbare leeftijd en hij zal ��n der rechtvaardigen zijn."

47. Zij zei: "Heer, hoe zal ik een zoon hebben, daar geen man mij heeft benaderd?" Hij zei: "Zo schept Allah, wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, zegt Hij daartoe slechts: "Wees" en het wordt.

48. "En Hij zal hem het Boek (de goddelijke Wet) en de Wijsheid en de Torah en het Evangelie onderwijzen."

49. En hij zal een boodschapper voor de kinderen Isra�ls zijn. "Ik kom tot u met een teken van uw Heer; ik zal u uit klei de vorm van een vogel maken, dan adem ik daarin en hij zal een vogel worden, door Allah's gebod. En ik genees de blinden en de melaatsen en doe de doden herleven en ik deel u mede, wat u zult eten en wat u in uw huizen zult opslaan. Voorzeker, daarin is voor u een teken, indien u gelovigen bent."

50. Ik kom tot u met een teken van uw Heer bevestigende wat v��r mij was, namelijk, de Torah en om u iets, van wat u was verboden toe te staan; vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.

51. Voorzeker, Allah is mijn Heer en uw Heer; aanbidt Hem daarom, dit is het rechte pad."

52. Toen Jezus hun (der Isra�lieten) ongeloof bemerkte, zei hij: "Wie zullen mijn helpers zijn terwille van Allah?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn de helpers van Allah. Wij geloven in Allah. En getuigt u dat wij Moslims zijn."

53. "Onze Heer, wij geloven in hetgeen U heeft geopenbaard en volgen deze boodschapper. Schrijf ons onder hen die getuigen."

54. En zij maakten plannen (tegen Jezus). Allah maakte ook plannen (tegen hen), maar Allah voorziet het beste.

55. Toen Allah zei: "O, Jezus, ik zal u doen sterven en u tot Mij; opheffen en u zuiveren van de ongelovigen en zal uw volgelingen tot de laatste dag over hen doen zegevieren die u niet geloven; dan zal uw terugkeer tot Mij zijn en Ik zal onder u rechtspreken over datgeen waarin u verschildet.

56. Maar de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."

57. De gelovigen die goede werken verrichten zal Ik volle beloning toekennen. Maar Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief.

58. Dat is hetgeen Wij u van de tekenen en de wijze vermaning meedelen.

59. Voorzeker, het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zei: "Wees" en hij werd.

60. De waarheid is van uw Heer, behoort daarom niet tot degenen, die twijfelen.

61. Zou men nu met u over hem (Jezus) redetwisten, nadat de kennis tot u gekomen is, zeg dan: "Kom, laat ons onze kinderen en uw kinderen en onze vrouwen en uw vrouwen en ons volk en uw volk roepen; laat ons daarna vurig bidden en de vloek van Allah roepen over degenen, die liegen."

62. Dit is voorzeker de ware uitleg, en er is geen God dan Allah en waarlijk, Hij is de Almachtige, de Alwijze.

63. Maar indien zij zich afwenden, Allah kent de onheilstichters toch goed.

64. Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot ��n woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten Allah." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn."

65. O, mensen van het Boek, waarom redetwist u over Abraham, wanneer de Torah en het Evangelie eerst na hem werden geopenbaard? Wilt u dan niet begrijpen?

66. Ziet, u twist over hetgeen, waarvan u kennis heeft. Waarom twist u dan (eveneens) over hetgeen, waarvan u geen kennis heeft? Allah weet en u weet niet.

67. Abraham was noch een Jood, noch een Christen, maar hij was een oprecht Moslim. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

68. Voorzeker, zij die Abraham het dichtst nabijkomen, zijn degenen, die hem volgen; en deze profeet en de gelovigen; en Allah is de Vriend der gelovigen.

69. Een deel der mensen van het Boek zou u gaarne willen doen dwalen, maar zij doen niemand dwalen dan zichzelf; en zij beseffen het niet.

70. O, mensen van het Boek, waarom verwerpt u de tekenen van Allah terwijl u er getuige van bent?

71. O, mensen van het Boek, waarom verwart u de waarheid met de leugen en verbergt de waarheid tegen beter weten in?

72. En een gedeelte der mensen van het Boek zegt: "Gelooft in hetgeen de gelovigen (Moslims) is geopenbaard, in de vroege ochtendstond en verwerpt het aan het einde van de dag; misschien keren zij wel terug."

73. "En gelooft niet, behalve in hem, die uw godsdienst belijdt. - Zeg: "Voorzeker, de ware leiding is Allah's leiding - dat iemand zal worden gegeven, als aan u werd gegeven, anders zullen zij met u redetwisten bij uw Heer." Zeg: "Genade is in Allah's hand. Hij schenkt deze aan wie Hij wil". En Allah is Milddadig, Alwetend.

74. Hij geeft Zijn genade aan wie Hij wil. Allah is de Heer van grote genade.

75. Onder de mensen van het Boek is hij, die, als u hem een schat toevertrouwt, u deze zal teruggeven, en er zijn er onder, die, als u hun een dinar toevertrouwt, deze niet aan u zullen teruggeven, tenzij u er voortdurend om vraagt. Dat komt, omdat zij (de Joden) zeggen: "Wij zijn niet aansprakelijk voor de zaak van de ongeletterden." Daarmede uiten zij tegen beter weten in een leugen tegen Allah.

76. Nee, maar wie zijn belofte vervult en vreest - voorwaar, Allah heeft de godvrezenden lief.

77. Die een geringe prijs (het wereldse) in ruil nemen voor hun verbond met Allah en voor hun eed, voor dezen is er geen voordeel in het Hiernamaals en Allah zal niet tot hen spreken, noch hen aanzien op de Dag des Oordeels, noch zal Hij hen als rein beschouwen en er zal een smartelijke straf voor hen zijn.

78. En voorzeker, onder hen zijn er, die hun tong verdraaien, terwijl zij het Boek voordragen, opdat u het van het Boek moogt achten, hoewel het niet van het Boek is. En zij zeggen: "Dit is van Allah," ofschoon het niet van Allah is en zij uiten een leugen tegen Allah, tegen beter weten in.

79. Het betaamt een mens niet, als Allah hem het Boek en de macht en het profeetschap geeft, dat hij dan tot de mensen zou zeggen: "Weest mijn dienaren buiten Allah"'; maar (veeleer): "Weest aanbidders van de Heer, daar u het Boek onderwijst en zelf bestudeert."

80. Noch zal hij u gebieden de engelen en de profeten als goden te aanvaarden. Zou hij u ongeloof bevelen, nadat u Moslims werd?

81. En toen Allah met de profeten een verbond sloot, zei Hij: "Voorwaar, Ik heb u het Boek en de Wijsheid geschonken en daarna zal een boodschapper tot u komen, vervullend hetgeen bij u is, in hem zult u geloven en hem zult u helpen." En Hij zei: "Heeft u bekrachtigd en daarmede Mijn verbond aanvaard?" Zij antwoordden: "Wij bekrachtigen het." Hij zei: "Getuigt dan en Ik ben met u onder de getuigen."

82. Maar die zich hierna terugtrekken, (zij) zijn voorzeker de overtreders.

83. Zoeken zij een godsdienst anders, dan die van Allah, terwijl al hetgeen in de hemelen en op aarde is zich willens of onwillens aan Hem moet onderwerpen? En tot Hem zullen zij worden teruggebracht.

84. Zeg: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons werd geopenbaard en hetgeen werd geopenbaard aan Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob, en de stammen en hetgeen aan Mozes en Jezus en de profeten door hun Heer werd gegeven. Wij maken geen onderscheid tussen wie dan ook van hen. Aan Hem alleen onderwerpen wij ons.

85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

86. Hoe zal Allah een volk leiden, dat heeft verworpen, na te hebben geloofd, en de getuigenis te hebben afgelegd dat de boodschapper waarachtig was en nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren gekomen? Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.

87. De vergelding van dezulken is slechts, dat de vloek van Allah, de engelen en de mensen, op hen rust.

88. Zij zullen daaronder blijven. Hun straf zal niet worden verlicht, noch zal hun uitstel worden verleend.

89. Behalve degenen die daarna berouw hebben en zich verbeteren. Allah is voorzeker Vergevensgezind, Genadevol.

90. Voorzeker, degenen die terugvallen na te hebben geloofd en dan in ongeloof toenemen: hun berouw zal niet worden aanvaard, dezen zijn de dwalenden.

91. Degenen die ongelovig zijn en als ongelovigen sterven, van geen hunner zal een aarde vol goud worden aanvaard als hij zich daarmede zou willen vrijkopen. Dezen zijn het wie een smartelijke straf wacht en er zullen voor hen geen helpers zijn.

92. U zult stellig geen goedheid bereiken, tenzij u mededeelt van hetgeen u lief is en wat u ook besteedt. Allah weet dit eveneens.

93. Alle voedsel was de kinderen Isra�ls geoorloofd, uitgezonderd hetgeen Isra�l zichzelf verbood voordat de Torah was nedergezonden. Zeg: "Komt met de Torah en leest haar als u waarachtig bent."

94. Degenen die hierna een leugen verzinnen tegen Allah, zijn de onrechtvaardigen.

95. Zeg: "Allah heeft de waarheid gesproken; volgt daarom de godsdienst van Abraham, de oprechte, hij behoorde niet tot de afgodendienaren.

96. Voorzeker, het eerste huis dat voor de mensheid bestemd werd, is dat te Bekka (Mekka) vol van zegeningen en als richtsnoer voor alle werelden.

97. Daarin zijn duidelijke tekenen: het is de plaats van Abraham en wie het binnengaat is in vrede. En de bedevaart naar het Huis is door Allah aan de mensen opgelegd die er een weg naartoe kunnen vinden. En wie niet gelooft, Allah is voorzeker Onafhankelijk van alle werelden.

98. Zeg: "O, mensen van het Boek, waarom verwerpt u de tekenen van Allah, terwijl Allah ziet hetgeen u doet?"

99. Zeg: "O, mensen van het Boek waarom houdt u de mensen af van het (rechte) pad van Allah en wenst u het krom te maken, terwijl u er getuige van bent? Allah is niet onachtzaam over hetgeen u doet.

100. O u die gelooft, als u sommigen hunner wie het Boek is gegeven gehoorzaamt, zullen zij u weer tot ongelovigen maken, nadat u heeft geloofd.

101. Hoe kunt u verwerpen, terwijl u de tekenen van Allah worden voorgedragen en Zijn boodschapper onder u aan wezig is? En hij, die zich aan Allah vasthoudt, is inderdaad naar het rechte pad geleid.

102. O u die gelooft, vreest Allah zoals het behoort en sterft niet, tenzij u Moslim bent.

103. En houdt u allen tezamen vast aan het koord van Allah en weest niet verdeeld en gedenkt de gunst van Allah, die Hij u bewees toen u vijanden was en Hij uw harten verenigde, zo werdt u door Zijn gunst broeders en u was aan de rand van een vuurput en Hij redde u er van. Zo legt Allah u Zijn geboden uit opdat u zult worden geleid.

104. En laat er een groep onder u zijn die tot goedheid aanspoort en tot rechtvaardigheid maant en het kwade verbiedt; dezen zijn het die zullen slagen.

105. En weest niet als degenen, die verdeeld waren en van mening verschilden nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren, gekomen. Voor hen zal er een zware straf zijn.

106. Op de dag, waarop sommige gezichten verlicht en andere gezichten verduisterd zullen zijn. Wat hen betreft, wier gezicht verduisterd zal zijn: "Heeft u verworpen, nadat u hadt geloofd? Ondergaat dan de straf, omdat u placht te verwerpen".

107. Maar degenen wier gezicht verlicht zal zijn, dezen zullen Allah's barmhartigheid smaken; daarin zullen zij verblijven.

108. Dit zijn de tekenen van Allah welke wij u naar waarheid voordragen; Allah wenst de werelden geen kwaad toe.

109. En aan Allah behoort al hetgeen in de hemelen en al hetgeen op aarde is en tot Allah worden alle dingen teruggebracht.

110. U (Moslims) bent het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; u gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in Allah. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders.

111. Zij kunnen u niet schaden, alleen enige moeilijkheid bezorgen en als zij tegen u vechten zullen zij u spoedig hun rug tonen. Dan zullen zij niet worden geholpen.

112. Waar zij zich ook bevinden, worden zij door vernedering getroffen, tenzij zij een verbond met Allah of een verbond met andere volkeren hebben. Zij keerden terug met Allah's toorn en werden door armoede getroffen. Dat kwam, doordat zij de tekenen van Allah verwierpen en de profeten onrechtvaardig doodden. Dat kwam, doordat zij ongehoorzaam waren en (zijn gebod) overtraden.

113. Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt.

114. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen.

115. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden.

116. Voorzeker, degenen die verwerpen hun bezittingen noch kinderen zullen hun iets kunnen baten tegen Allah en dezen worden de bewoners van het Vuur. Zij zullen daarin verblijven.

117. De gelijkenis van hetgeen zij voor het tegenwoordige leven besteden is als de wind, gepaard aan een hevige koude, die de oogst treft van een volk, dat zichzelf onrecht heeft aangedaan en deze vernietigt. En Allah had hun geen onrecht aangedaan, maar zij doen zichzelf onrecht aan.

118. O u die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien u ze wilt begrijpen.

119. Ziet, u heeft hen lief, maar zij hebben u niet lief. En u gelooft in het gehele Boek; wanneer zij u ontmoeten zeggen zij: "Wij geloven." maar wanneer zij alleen zijn, bijten zij op hun vingertoppen van razernij over u. Zeg: "Sterft in uw razernij." Waarlijk, Allah weet goed wat in de harter is.

120. Als u iets goeds overkomt verdriet het hen en als u iets kwaads overkomt verheugen zij zich er over. Maar, indien u geduldig blijft en God vreest, zullen hun plannen u in het geheel niet schaden; voorzeker, Allah weet hetgeen zij doen.

121. Toen u in de vroege morgen van uw huisgezin wegtrokt om de gelovigen hun plaatsen voor het gevecht aan te wijzen, - Allah is Alhorend, Alwetend. -

122. Toen wilden twee uwer groepen lafheid tonen, hoewel Allah hun Vriend was. En in Allah behoren de gelovigen te vertrouwen.

123. En Allah had u reeds bij Badr geholpen, terwijl u machteloos was. Vreest daarom Allah, opdat u dankbaar zult zijn.

124. Toen u tot de gelovigen zei: "Zal het niet genoeg voor u zijn, dat uw Heer u met drie duizend nedergezonden engelen zal helpen?

125. Ja, indien u geduldig en rechtvaardit bent en zij (de ongelovigen) u dadelijk in wilde vaart aanvallen, zal uw Heer u met vijf duizend nedergezonden engelen bijstaan."

126. En Allah heeft het alleen als blijde boodschap voor u gemaakt om uw hart daardoor gerust te stellen en hulp komt slechts van Allah, de Almachtige, de Alwijze.

127. Opdat Hij een deel der ongelovigen kon afsnijden en hen vernederen, zodat zij onverrichter zake zouden teruggaan.

128. U Heeft met de zaak niets uitstaande: Hij (Allah) moge Zich in barmhartigheid tot hen wenden of hen straffen, voorzeker zij zijn de boosdoeners.

129. En aan Allah behoort al hetgeen in de hemelen en al hetgeen op aarde is. Hij vergeeft wie Hij wil en Hij straft wie Hij wil en Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

130. O u die gelooft, neemt geen rente, daar (deze) aanleiding geeft tot eindeloze vermeerdering (van bezit) en vreest Allah, opdat u moogt slagen.

131. En vreest het Vuur dat voor de ongelovigen is bereid.

132. En gehoorzaamt Allah en de boodschapper, zodat u barmhartigheid moge worden betoond.

133. Wedijvert met elkaar in het vragen om vergiffenis van uw Heer en om het paradijs, welks uitgestrektheid de hemelen en de aarde is, bereid voor de godvrezenden,

134. Zij, die in voorspoed en in tegenspoed wel doen en zij, die toorn onderdrukken en mensen vergeven; Allah heeft hen die goed doen, lief.

135. En zij, die wanneer zij een slechte daad begaan of zichzelf onrecht aandoen Allah gedenken en om vergiffenis vragen voor hun zonden - wie kan deze zonden vergeven buiten Allah? - en niet volharden in hun (slechte) daden tegen beter weten in,

136. Dezen zijn het, wier loon vergiffenis is van hun Heer; in tuinen waar doorheen rivieren stromen zullen zij vertoeven; hoe goed is het loon van degenen die werken.

137. Voorzeker, v��r u zijn verschillende volkeren voorbijgegaan, reist daarom over de aarde en ziet, hoe het einde was van degenen, die loochenden.

138. Dit is een duidelijke verklaring voor de mensen, een leiding en vermaning voor de godvrezenden.

139. Verslapt noch treurt; u zult zeker overwinnaar worden, als u gelovig blijft.

140. Als u (Moslims) letsel krijgt (in de strijd); dat volk (de tegenstander) is reeds een dergelijk letsel overkomen. Zulke dagen laten Wij onder de mensen wisselen, opdat Allah degenen, die geloven onderscheide en uit uw midden getuigen (martelaren) neme en Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief.

141. Opdat Allah de gelovigen moge louteren en de ongelovigen vernietigen.

142. Denkt u, dat u het paradijs moogt binnengaan, terwijl Allah degenen uwer die strijden en standvastig zijn nog niet heeft onderscheiden?

143. En u placht deze dood te wensen voordat u hem ontmoette, nu heeft u hem gezien en u staart er naar.

144. En Mohammed is slechts een boodschapper. Waarlijk, alle boodschappers v��r hem zijn heengegaan. Zult u dan op de hielen omkeren als hij sterft of gedood wordt? Hij, die zich omkeert zal aan Allah in het geheel geen schade berokkenen. En Allah zal de dankbaren gewis belonen.

145. Geen ziel kan sterven zonder Allah's toestemming, daar de tijd is vastgesteld. En wie de beloning van de tegenwoordige wereld wenst, zullen Wij er van geven; en wie de beloning van het Hiernamaals wenst, hem zullen Wij daar van geven en Wij zullen de dankbaren gewis belonen.

146. Er zijn vele profeten geweest aan wier zijden talrijke aanbidders van de Heer streden. Zij verslapten door niets wat hen op de weg van Allah overkwam, noch verzwakten zij, noch vernederden zij zich. En Allah heeft de geduldigen lief.

147. En hun woord was slechts: "Onze Heer, vergeef ons onze zonden en de buitensporigheden in ons gedrag en maak ons standvastig en help ons tegen het ongelovige volk."

148. Daarom gaf Allah hun de beloning van deze wereld, alsmede een goede beloning in de volgende en Allah heeft degenen die goeddoen, lief.

149. O u die gelooft, als u de ongelovigen gehoorzaamt, zullen zij u doen omkeren (op het goede pad); dan zult u als verliezers terugkomen.

150. Nee, Allah is uw Beschermer en Hij is de Beste der helpers.

151. Wij zullen de harten der ongelovigen met ontzag vervullen omdat zij aan Allah deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.

152. En Allah heeft Zijn belofte aan u gehouden, toen u hen met Zijn verlof doodde totdat u onstandvastig werdt en het over het gebod onder elkander oneens werdt en u niet gehoorzaamde, nadat Hij u hetgeen u behaagde had laten zien. Onder u waren er die deze tegenwoordige wereld begeerden en er waren onder u die het Hiernamaals begeerden. Toen wendde Hij u van hen af, opdat Hij u mocht beproeven; maar Hij heeft het u vergeven. Allah is Genadevol jegens de gelovigen.

153. Toen u wegvluchtte en naar niemand omkeek, terwijl de boodschapper u van verre nariep, gaf Hij u smart op smart, opdat u niet zult treuren over hetgeen was verloren, noch over hetgeen met u gebeurde. En Allah is goed op de hoogte van hetgeen u doet.

154. Toen zond Hij na de smart een vredige sluimer over u neder, die een deel uwer overviel en het andere deel was bezorgd over zichzelf, terwijl zij ten onrechte, over Allah de gedachte der onwetendheid koesterden. Zij zeiden: "Hebben wij iets met de zaak uit te staan?" Zeg: "De zaak is geheel in Allah's handen." Zij verbergen in hun gedachten hetgeen zij niet aan u onthullen; zij zeggen: "Als de zaak in onze handen was geweest zouden wij hier niet hebben moeten vechten." Zeg: "Indien u in uw huizen was gebleven, zouden zij wie het strijden was bevolen, zeker naar de plaats waar zij zouden sterven, zijn gegaan, opdat Allah mocht beproeven wat in uw innerlijk was en louteren wat in uw hart was. Allah weet, wat in het innerlijk is.

155. Voorzeker, diegenen onder u die op de dag waarop de twee scharen elkander ontmoetten, omkeerden, werden door Satan wegens hun daden aan het wankelen gebracht. Maar Allah heeft het hen vergeven. Voorwaar, Allah is Vergevensgezind, Verdraagzaam.

156. O u die gelooft, weest niet als de ongelovigen die over hun broeders, wanneer zij door het land reizen of ten strijde trekken, zeggen: "Waren zij bij ons gebleven, zij zouden niet zijn gestorven of gedood; opdat Allah dit tot een oorzaak van wroeging in hun (der ongelovigen) hart moge maken. Allah geeft leven en veroorzaakt de dood; Allah ziet, wat u doet.

157. En als u voor de zaak van Allah wordt gedood of sterft, zal Allah's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.

158. En indien u sterft of gedood wordt, voorzeker, tot Allah zult u worden teruggebracht.

159. Door de barmhartigheid van Allah bent u (de Profeet) zachtmoedig jegens hen (gelovigen); als u ruw en hardvochtig was geweest zouden zij zich zeker uit uw omgeving hebben verwijderd. Vergeef hen daarom en vraag voor hen vergiffenis en raadpleeg hen in belangrijke zaken en wanneer u vastbesloten bent, leg dan uw vertrouwen in Allah. Voorzeker, Allah heeft degenen lief die vertrouwen in Hem hebben.

160. Als Allah u helpt, zal niemand u overweldigen, maar als Hij u verlaat, wie is er dan die u buiten Hem kan helpen? In Allah zullen de gelovigen hun vertrouwen leggen.

161. En het betaamt een profeet niet oneerlijk te handelen; wie oneerlijk handelt zal op de Dag der Opstanding zijn oneerlijke handelingen met zich meebrengen. Dan zal iedere ziel ten volle worden vergolden naar hetgeen zij verdiende, - toch zal hun geen onrecht worden aangedaan.

162. Is hij die het behagen van Allah zoekt en hij die de toorn van Allah tot zich trekt en wiens verblijfplaats de hel is, gelijk? Deze (laatste) is een slechte bestemming.

163. Zij hebben bij Allah graden en Allah ziet wat zij doen.

164. Voorwaar, Allah heeft de gelovigen een gunst bewezen, daar Hij een boodschapper uit hun midden opwekte, die hun Zijn tekenen verkondigt, hen loutert en hun het Boek en de wijsheid onderwijst, hoewel zij voordien duidelijk dwaalden.

165. Wanneer u rampspoed overkomt - en u hadt het dubbele er van aangedaan (aan uw vijanden) - zegt u: "Vanwaar komt dit?" Zeg: "Het komt door uzelf." Voorwaar, Allah heeft macht over alle dingen.

166. En hetgeen u op de dag waarop de twee partijen elkander ontmoetten, is overkomen, geschiedde met Allah's verlof en dit was om de gelovigen te onderscheiden,

167. En opdat Hij de huichelaars mocht doen onderkennen. En er werd tot hen gezegd: "Komt en vecht voor Allah's zaak en verdedigt u." Zij zeiden: "Als wij wisten dat het vechten was, zouden wij u zeker hebben gevolgd." Zij stonden op die dag dichter bij het ongeloof dan bij het geloof. Zij zeggen met hun mond wat niet in hun hart is. Maar Allah weet goed wat zij verbergen.

168. Degenen, die omtrent hun broeders zeiden terwijl zij zelf achterbleven: "Als zij ons hadden gehoorzaamd, zouden zij niet zijn gedood." Zeg: "Wendt dan de dood van uzelf af, als u waarheid spreekt."

169. En denkt niet over degenen, die terwille van Allah zijn gedood, als doden. Nee, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.

170. Jubelend, over hetgeen Allah hun van Zijn overvloed heeft gegeven, zich verblijdend over degenen die achterbleven, en hen nog niet hebben ingehaald, dat er geen vrees over hen zal komen, noch dat zij zullen treuren.

171. Zij verheugen zich over Allah's gunst en Zijn overvloed en dat Allah de beloning der gelovigen niet verloren doet gaan.

172. Degenen, die de roep van Allah en de boodschapper beantwoordden, nadat zij gewond waren - diegenen hunner, die goeddoen en rechtvaardig handelen, zullen een grote beloning ontvangen.

173. En toen de mensen tot hen zeiden: "De volkeren hebben zich tegen u verzameld, vreest hen daarom," vermeerderde dit hun geloof en zij antwoordden: "Allah is ons genoeg en Hij is een uitstekende Beschermer."

174. Daarom keerden zij met de gunst en genade van Allah terug, geen kwaad had hen aangeraakt en zij volgden Allah's welbehagen; en Allah is de Heer van grote overvloed.

175. Satan alleen maakt zijn vrienden bang: vreest dezen niet maar vreest Mij, als u gelovigen bent.

176. En laat degenen, die vlug tot ongeloof vervallen, u niet verdrieten; voorzeker, zij kunnen Allah niets aandoen. Allah wil hen aan het toekomstig leven geen deel doen hebben, er zal voor hen een strenge straf zijn.

177. Waarlijk, degenen die het ongeloof hebben aanvaard in ruil voor het geloof, kunnen Allah niets aandoen; hen wacht een pijnlijke straf.

178. En laat de ongelovigen niet denken dat het uitstel, dat Wij hun geven, goed voor hen is; Wij geven hun slechts uitstel, zodat zij in zonde toenemen; er zal voor hen een vernederende straf zijn.

179. Allah is niet zo dat Hij de gelovigen in de toestand laat waarin zij verkeren, totdat Hij de kwaden van de goeden scheidt, noch is Allah zo, dat Hij u het ongeziene bekend maakt. Maar Allah kiest tot Zijn boodschappers, wie Hij wil. Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschappers. Als u gelooft en rechtvaardig bent, zal er een grote beloning voor u zijn.

180. En laat degenen, die gierig zijn, ten opzichte van wat Allah hun van Zijn overvloed heeft gegeven, niet denken, dat het goed voor hen is, nee, het is slecht voor hen. Hetgene, waarmee zij gierig zijn zal op de Dag der Opstanding als een halsband om hun nek worden gelegd. En aan Allah behoort het erfdeel der hemelen en der aarde en Allah is goed op de hoogte van hetgeen u doet.

181. En voorzeker, Allah heeft de uiting gehoord van degenen, die zeiden: "Allah is arm en wij zijn rijk." Wij zullen hetgeen zij hebben gezegd en hun pogingen om de profeten onrechtvaardig te doden, optekenen en Wij zullen zeggen: "Ondergaat de straf van het branden."

182. Dit is hetgeen u heeft verdiend: Allah is in het geheel niet onrechtvaardig jegens zijn dienaren.

183. En degenen, die zeggen: "Allah heeft ons opgedragen in geen boodschapper te geloven, voordat deze ons een offer brengt dat door het vuur wordt verteerd", zeg hun: "Er zijn reeds v��r mij boodschappers tot u gekomen met duidelijke tekenen en met hetgeen, waarover u spreekt. Waarom trachtte u hen dan te doden, als u eerlijk bent?"

184. En wanneer men u (de profeet) verloochent, (weet dan) dat er eveneens boodschappers v��r u verloochend werden die met duidelijke tekenen en geschriften en het stralende Boek kwamen.

185. Elke ziel zal de dood ondergaan. En voorzeker zal u op de Dag der Opstanding uw beloning ten volle worden uitbetaald. Wie daarom van het Vuur wordt verwijderd en de Hemel binnengelaten, heeft inderdaad zijn doel bereikt. Het leven dezer wereld is niets dan een middel tot bedrog.

186. U zult zeker worden beproefd in uw bezittingen en in uzelf en u zult gewis vele pijnlijke dingen horen van degenen, aan wie het Boek was gegeven v��r u en van degenen, die afgoderij bedrijven. Maar als u geduldig blijft en rechtvaardig handelt, dat is waarlijk een zaak van vastberadenheid.

187. En toen Allah een verbond sloot met degenen, die het Boek gegeven was, zei Hij: "U zult dit aan de mensen bekend maken en het niet verbergen." Maar zij verwaarloosden dat voor luttel gewin. Kwaad was hetgeen zij in ruil namen.

188. Degenen die juichen over hetgeen zij hebben gedaan en gaarne worden geroemd voor hetgene zij niet deden, denkt niet, dat zij veilig zijn voor straf. Er wacht hen een pijnlijke kastijding.

189. En aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en Allah heeft macht over alle dingen.

190. Er zijn voorzeker in de schepping der hemelen en der aarde en in de wisseling van dag en nacht tekenen voor mensen van begrip.

191. Zij die staande, zittende en op hun zijden liggende Allah gedenken, en nadenken over de schepping der hemelen en der aarde, zeggende: "Onze Heer, U heeft dit niet tevergeefs geschapen; nee, heilig bent U; red ons daarom van de straf van het Vuur.

192. Onze Heer, wie U het Vuur doet ingaan, hem heeft U voorzeker vernederd. En de onrechtvaardigen zullen geen helper vinden.

193. Onze Heer, wij hebben een prediker gehoord, die opriep tot het geloof: "Gelooft in de Heer" en wij hebben geloofd. Onze Heer, vergeef ons daarom onze zonden en bedek onze zwakheden en doe ons sterven met de rechtvaardigen.

194. Onze Heer, schenk ons hetgeen U ons door Uw boodschappers heeft beloofd en verneder ons niet op de Dag der Opstanding. Voorzeker, U breekt de belofte niet."

195. En hun Heer verhoorde hen, zeggende: "Ik zal het werk van iedere werker onder u, hetzij man of vrouw, niet verloren doen gaan. - U behoort tot elkander. - En Ik zal van hen, die hun land verlieten en van hun huizen zijn verjaagd en voor Mijn zaak zijn vervolgd en die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van Allah en bij Allah is de beste beloning."

196. Laat de bewegingen der ongelovigen in het land u niet bedriegen.

197. Het is een gering voordeel voor hen; daarna zal de hel hun tehuis zijn en slecht is deze rustplaats.

198. Maar zij, die hun Heer vrezen, zullen tuinen hebben, waar doorheen rivieren stromen, daarin zullen zij vertoeven als onthaal van Allah. En hetgeen bij Allah is, is voor de rechtvaardigen beter.

199. En voorzeker, onder de mensen van het Boek zijn er, die in Allah en in hetgeen u is geopenbaard en in hetgeen tot hen was neergedaald, geloven, zich voor Allah verootmoedigend. Zij ruilen de tekenen van Allah niet in voor een geringe prijs. Dezen zijn het, die hun beloning bij hun Heer zullen ontvangen. Voorzeker, Allah is vlug in het verrekenen.

200. O, u die gelooft, blijft geduldig en spoort anderen aan volhardend te zijn en blijft op uw hoede en vreest Allah, opdat u zult slagen.


 
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 17:43
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door vradig

Jezus is de HEER, wat betekent hij heeft macht over de hemel en de aarde, over dood en leven, en kan zonden vergeven.


Jezus (aleyhi assalaam) heeft macht over de dood, maar is volgens jullie dood gegaan op het kruis???? Hoe kan een sterveling macht hebben over de dood? En hoe kan een sterveing de HEER zijn?

Hoe kan iemand die elai elai op het kruis roept om verlost te worden, zelf verlossen? Hoe kan iemand macht hebben over de Aarde, terwijl hij afhankelijk is van de voedsel die deze voortbrengt? Hoe kan iemand macht hebben over de hemel, terwijl hij slaapt als de zon ondergaat? en onder een boom schuilt voor de zon.

Verheven is Allah boven wat zij aan veelgodenverering toeschrijven. Keer je af van veelgodenaanbidding en keer terug naar jouw HEER, Hij is ver verheven hiervan.

Jezus (aleyhi assalaam) zal over je getuigen op de dag. Hij zal zeggen dat hij u dat niet heeft opgedragen. Nergens geeft hij hier opdracht voor, zelfs in jouw bijbel. Hij zal zeggen, ga weg van mij- ik ken u niet.


Iedereen heeft zonden en mist God. Zelfs Mohammed was MET zonden. Jezus is vervloekt door God vanwege onze zonden. Maar Jezus was zonder zonden en zijn Vader heeft hem uit de dood opgewekt.
Jezus zelf zegt: ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, ik ben degene die het levend water geeft dat opspringt tot het eeuwige leven, Jezus zelf zegt steeds weer dat hij is gekomen om iedereen gratis het eeuwige leven te geven. Wat hiervoor nodig is, is dat je je bekeert, je zonden belijdt en Jezus accepteert.

Zoals Jezus zei tegen een aantal leerlingen:
Hij zei tegen hen: �Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.� 45 Daarop maakte hij hun verstand ontvankelijk voor het begrijpen van de Schriften. 46 Hij zei tegen hen: �Er staat geschreven dat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood, 47-48 en dat in zijn naam alle volken opgeroepen zullen worden om tot inkeer te komen, opdat hun zonden worden vergeven. Jullie zullen hiervan getuigenis afleggen, te beginnen in Jeruzalem.

Jezus zegt hier zelf dat hij de vervulling is van alle voorgaande profeten die de islaam ook zegt te belijden; niet allemaal, maar namen zoals Jona, Job, Noach, Mozes, Elia(s), David, Salamo, 'de stammen' (de 12 zonen van Jacob, m.a.w. Isra�l), Abraham, Isaak, Ismael, Jacob, Jozef moeten je bekend in de oren klinken.
Mohammed zegt dat hij dat is.

Wie wil je geloven en volgen? Jezus of Mohammed? Wie kan jou zekerheid geven? Wie leeft nu en wie zal terugkeren naar de aarde? Jezus of Mohammed? Wie kan jou eeuwig leven garanderen? Jezus of is het allemaal onzeker en is het God's wil? Waar vind je opofferende liefde? Bij Jezus of Mohammed?

Ik geloof dat Hij zegt: "Ik wil jullie oproepen tot een betere jihad, een jihad voor Mij. Ik wil je verteren met liefde voor Mij. Een leven van pure toewijding aan Mij. Dit land zal zien dat Ik leef! En juist jullie, juist op jullie rust mijn oog! Net als Paulus een gevreesde hater van Mij was totdat Ik hem riep als Mijn apostel, zullen jullie Mij zien en radicaal voor Mij gaan leven"

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2006 om 04:33

We laten Jezus en Mohammed even voor wie ze zijn en gaan terug naar de topic. Iran, als theocratische dictatuur.

 

In celebration of World Press Freedom Day

Violations of Right of Free Press In Iran

Trnslation of the Summary of the annual report from IHRAG

 

On the occasion of International Press Day on May 3, Iranian Human Rights Activist Groups in Europe & North America has prepared a report regarding press condition in Iran in the past Iranian calender year of 1384 (March 21, 2005 to March 20, 2006).

It should be noted that due to restrictions imposed human rights organizations and other NGO�s, in addition to press censureship in Iran, this report can not encompass all violations to the right of free press, but only to portray a very small section of the whole picture.

A short summary of these violations are:

1-  Detention of journalists                                                                                        14 cases

2-   Interogation of journlists                                                                                     28 cases

3-  Summoning to security organizations and courts                                                59 cases

4-  Court hearings held                                                                                            56 cases

5-  Sentences issued                                                                                                  25 cases

6-  Beating of journalists                                                                                              3 cases

 

7-  Journalists Expelled                                                                                               54 cases

 

8-  Journals banned                                                                                                    13 cases

 

9-  Websites closed                                                                                                     7 cases

 

10- Total monetary fine                                                                                           52,500,000.00 Rls

 

11- Confiscation of properties                                                                                      1 case

 

12- Barred from leaving the Country                                                                           2 cases

 

13- Whipping sentence executed                                                                            52 lashes

14- Banned from journalistic activities                                                                      10years and 6 months

 

15- Prison sentences issued                                                                                   13 years and 3 months

 

 

The alarming violations of the rights of bloggers in this report is a clear indication of government�s attemp to curb this blossoming journalistic activity in Iran.

 

Of  263 cases reported, these branches of government had the lion shares of violations:

 

1- Branch 76, Penal Court of Tehran Province: Judge M.R. Saremi                               52 cases

2- Branch 1083, Penal Court of Tehran Province: Judge Hosseinian                                28 cases

3- Branch 1, Revolution & Public Court, City of Sanandaj: Judge Amjadian                   18 cases

4- Ministry of Culture & Islamic Guidance (MCIG)                                                          13 cases

5- Press Control Committee, MCIG                                                                                   13 cases

6- Branch 4, Revolution & Public Court, City of Sanandaj                                                12 cases

7- Branch 6, Prosecutor�s Ofiice for Government Employees                                        8 cases

8- Iran Communication Organization                                                                                     7 cases     

9-   Branch 5,  Prosecutor�s Ofiice for Government Employees                                     5 cases  

10- Branch 3,  Prosecutor�s Ofiice for Government Employees                                        3 cases

 

These figures show that these widespread and continuous violations of  the right of free press are not just willful acts a few individual elements, but their planing, organization, and execution could not have taken place without the the approval  of highest authorities of the Islamic Republic of Iran,

 

Additionally, due to the fact that not only demands of Human Rights and other international organizations to pursue the case of Zahra Kazemi( Iranian-Canadian journalist murdered in Evin Prison in 2003) were ignored again,  but instead by imprisoninig Abdol-Fattah Soltani, one of the attornies of her family, the government of Islamic Republic of Iran confessed that there exist no possiblity of inevstigating her murder in Iran. 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2006 om 12:41
In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door vradig

Jezus is de HEER, wat betekent hij heeft macht over de hemel en de aarde, over dood en leven, en kan zonden vergeven.


Jezus (aleyhi assalaam) heeft macht over de dood, maar is volgens jullie dood gegaan op het kruis???? Hoe kan een sterveling macht hebben over de dood? En hoe kan een sterveing de HEER zijn?

Hoe kan iemand die elai elai op het kruis roept om verlost te worden, zelf verlossen? Hoe kan iemand macht hebben over de Aarde, terwijl hij afhankelijk is van de voedsel die deze voortbrengt? Hoe kan iemand macht hebben over de hemel, terwijl hij slaapt als de zon ondergaat? en onder een boom schuilt voor de zon.

Verheven is Allah boven wat zij aan veelgodenverering toeschrijven. Keer je af van veelgodenaanbidding en keer terug naar jouw HEER, Hij is ver verheven hiervan.

Jezus (aleyhi assalaam) zal over je getuigen op de dag. Hij zal zeggen dat hij u dat niet heeft opgedragen. Nergens geeft hij hier opdracht voor, zelfs in jouw bijbel. Hij zal zeggen, ga weg van mij- ik ken u niet.


Iedereen heeft zonden en mist God. Zelfs Mohammed was MET zonden. Jezus is vervloekt door God vanwege onze zonden. Maar Jezus was zonder zonden en zijn Vader heeft hem uit de dood opgewekt.
Jezus zelf zegt: ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven, ik ben degene die het levend water geeft dat opspringt tot het eeuwige leven, Jezus zelf zegt steeds weer dat hij is gekomen om iedereen gratis het eeuwige leven te geven. Wat hiervoor nodig is, is dat je je bekeert, je zonden belijdt en Jezus accepteert.

Zoals Jezus zei tegen een aantal leerlingen:
Hij zei tegen hen: �Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.� 45 Daarop maakte hij hun verstand ontvankelijk voor het begrijpen van de Schriften. 46 Hij zei tegen hen: �Er staat geschreven dat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood, 47-48 en dat in zijn naam alle volken opgeroepen zullen worden om tot inkeer te komen, opdat hun zonden worden vergeven. Jullie zullen hiervan getuigenis afleggen, te beginnen in Jeruzalem.

Jezus zegt hier zelf dat hij de vervulling is van alle voorgaande profeten die de islaam ook zegt te belijden; niet allemaal, maar namen zoals Jona, Job, Noach, Mozes, Elia(s), David, Salamo, 'de stammen' (de 12 zonen van Jacob, m.a.w. Isra�l), Abraham, Isaak, Ismael, Jacob, Jozef moeten je bekend in de oren klinken.
Mohammed zegt dat hij dat is.

Wie wil je geloven en volgen? Jezus of Mohammed? Wie kan jou zekerheid geven? Wie leeft nu en wie zal terugkeren naar de aarde? Jezus of Mohammed? Wie kan jou eeuwig leven garanderen? Jezus of is het allemaal onzeker en is het God's wil? Waar vind je opofferende liefde? Bij Jezus of Mohammed?

Ik geloof dat Hij zegt: "Ik wil jullie oproepen tot een betere jihad, een jihad voor Mij. Ik wil je verteren met liefde voor Mij. Een leven van pure toewijding aan Mij. Dit land zal zien dat Ik leef! En juist jullie, juist op jullie rust mijn oog! Net als Paulus een gevreesde hater van Mij was totdat Ik hem riep als Mijn apostel, zullen jullie Mij zien en radicaal voor Mij gaan leven"



Volgens mij behoor jij tot de mensen die door de mond van Jezus(sws) vervloekt zijn.
Anders zou je niet zulke lasterende taal over Jesus(sws) uitspreken.

Koran vers 5

78. Degenen onder de kinderen Isra�ls, die niet geloofden, werden door de mond van David en door Jezus de zoon van Maria, vervloekt. Dit geschiedde, omdat zij niet gehoorzaamden en plachten te overtreden.

79. Zij plachten elkander de ongerechtigheid niet te verbieden, welke Zij begingen. Slecht is inderdaad hetgeen zij deden.

80. U zult velen hunner de ongelovigen tot vrienden zien nemen. Waarlijk slecht is hetgeen zij voor zichzelf deden zodat Allah toornig op hen is geworden en zij zullen in de straf verblijven.

81. En indien zij in Allah en deze profeet en hetgeen hem werd geopenbaard hadden geloofd, zouden zij hen niet tot vrienden hebben genomen, maar velen hunner zijn ongehoorzaam.

82. Waarlijk, u zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En u zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.

83. En indien zij hetgeen deze boodschapper is geopenbaard, horen, ziet u hun ogen vol tranen vanwege de waarheid welke zij hebben herkend. Zij zeggen: "Onze Heer, wij geloven. Reken ons daarom onder de getuigen."

84. "En waarom zouden wij niet in Allah en in de waarheid die tot ons is gekomen geloven en begeren dat onze Heer ons onder de rechtvaardige mensen zou rekenen?"

85. Derhalve beloonde Allah hen voor hetgeen zij zeiden met tuinen, waardoorheen rivieren stromen. Daarin zullen zij vertoeven en dit is de beloning voor hen die goeddoen.

86. Maar de ongelovigen die Onze tekenen verloochenen zullen de bewoners der hel zijn.

87. O, u die gelooft, maakt de goede dingen die Allah voor u wettig heeft gemaakt, niet onwettig en overtreedt niet. Waarlijk, Allah heeft de overtreders niet lief.

88. En eet wat goed en geoorloofd is waarvan Allah u heeft voorzien. En vreest Allah in Wie u gelooft.

koran:hfstk2

87. Voorwaar, Wij gaven Mozes het Boek en deden boodschappers de een na de ander zijn voetsporen volgen. En Wij gaven aan Jezus, zoon van Maria, duidelijke tekenen en versterkten hem met de geest der heiligheid. Telkens als een boodschapper tot u kwam, met hetgeen uw ziel niet behaagde, heeft u laatdunkend gedragen, sommigen hunner heeft u verloochend en anderen gedood.

88. En zij zeiden: "Ons hart is verhuld. "Nee, Allah heeft hen vanwege hun ongeloof vervloekt. Weinig is derhalve hetgeen zij geloven.

89. En toen een Boek van Allah tot hen kwam, vervullend datgene, dat bij hen was, hoewel zij voordien om overwinning over de ongelovigen plachten te bidden, toen dat tot hen kwam, herkenden zij dat niet en verwierpen het. Gods vloek rust derhalve op de ongelovigen.


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2006 om 23:55

Beste mensen, jullie zitten op de verkeerde plek te dizzen.

Jullie moeten vertrekken naar de Mohammed -Jezus werkplek.

THE MIDDLE EAST MEDIA RESEARCH INSTITUTE
Special Dispatch Series - No. 1159
May 8, 2006 No.1159
Iranian Satirist Skewers Ahmadinejad

On April 30, 2006, expatriate Iranian satirist Ibrahim Nabavi published an open letter to Iranian President Mahmoud Ahmadinejad in the on-line daily Rooz (www.roozonline.com ). In his piece, Nabavi scorned Ahmadinejad for failing to keep any of his campaign promises and for improper running of the country, and accused him of being the major cause of the deterioration in Iran's international standing.

The following are excerpts from the letter: [1]

Nabavi to Ahmadinejad: "Busy People [Like Yourself] Become Forgetful... So Borrow a Little Notebook From Your Children... And Write Down" Your To-Do List

"...Make a note: One thing that happens with busy people is forgetfulness. They forget what they have to do, and what they had to do, and, consequently, they don't do what they should have done and do what they shouldn't have done.

"Such people should write down what they should do - because if they don't, they begin something and then begin something else because they have forgotten the first thing, and so on [...]

"[Therefore, it would be good thing if,] as president... you were to borrow a little notebook from your children and write down in it what you should do, so you don't forget [...]

"In the six months [since your election], you have changed [Iranian] policy several times, because you didn't write things down. Weren't you supposed to fight the oil mafia? Weren't you supposed to free Iran's economy from the plague of the families [who control] the oil? Weren't you supposed to bring the oil profits to the people? Weren't you supposed to wipe Israel off the face of the earth? Weren't you supposed to propose a new program for U.N. reform? Weren't you supposed to give wedding loans [to young couples]?"

"One Might Think That the Guardian Council Made You President Just to Produce Nuclear Energy"

"If you had a notepad and wrote these things down, the government would have something to do now, and you wouldn't be such a pest about yellowcake and nuclear energy. One might think that the Guardian Council made you president just to produce nuclear energy [...]

"I fear that just as you forgot last week, due to political Alzheimer's, that during the election [campaign] you promised to bring the oil [profits] to the people and then denied you had said any such thing - that in another three months you will announce that Iran intends to nationalize the state's pistachio [industry], and will completely forget that 'nuclear energy is our inalienable right.' And that in another six months you will announce that we were never meant to enrich uranium, and that uranium enrichment was the policy of [former president] Khatami, aimed at harming the Hidden Imam. [2] Please make a note of this."

"You Said That With a Minor Effort... Iran Can Become a Superpower... Did You Mean a Superpower Like China or America?... or Like Kuwait and Afghanistan?"

"[...] You have already said, several times, that we intend to take the running of the world upon ourselves. Three days ago, you said that with a minor effort and within a short time Iran could become a superpower. Did you mean a real superpower, like China or America? Or, when you said superpower, did you mean great powers like England, France, Germany, or Russia? Or perhaps you meant a superpower like Kuwait, Afghanistan, Iraq, or Lebanon? [...]

"My dear friend! I suggest that you devote 10 days of your time to a stay in one of these superpowers, so that you can see what it's like. I suggest that you do this as an ordinary person, not, for example, as a diplomat or a president. Of course, as a very proud Iranian, you certainly must know how Iran can become a superpower.

"This is what must be done:

"A. The superpowers are run by great minds, either because they use their own great minds, or because they bring in other [great] minds. You don't use other minds, and you make thinking minds flee Iran [...] With which minds, then, do you think we can become a superpower?

"B. We can become a superpower without using our mind by using our work force, like the Chinese. But this is difficult. First of all, the country's population must increase 20-fold (and this alone will take at least 150 years) - alternatively, the country needs to increase its territory five-fold [...] So we need at least another 200 years before we can become a superpower.

"C. Do you think that any country can become a superpower with Ahmadinejad as president? I don't want to judge [on this matter], since [the answer] must be clear to you...

"I hope that you manage to make Iran a superpower before it is completely destroyed."


Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2006 om 03:13

Er woedt in Iran een vrijheidsstrijd. Een strijd van mensen die genoeg hebben van de geloofsketenen.

Deze strijd zal ongetwijfeld de bevrijding van Iran realiseren. Het zal de boeien breken en onderdrukking en onrechtvaardigheid verslaan," beloofde mevr. Maryam Rajavi in haar toespraak aan de conventie van Irani�rs woonachtig in Nederland. Zij benadrukte: "Demagogie, samenzwering en leugens kunnen dit regime niet van het omwerpen redden. Geen enkele macht kan de wil van de Iraanse volk voor vrijheid verhinderen". Het volgende is de volledige tekst van de boodschap van mevr. Maryam Rajavi aan de conventie:

Mijn groeten aan u allen en ik loof uw initiatief voor dit congres ter verdediging van Ashraf City.

Jullie waardige vrouwen en mannen, doen jullie uiterst best om de strijders van de vrijheid van Iran en het ideaal en eer van het verzet te verdedigen en supporten, zijn de bron van trots van de Iraanse mensen en geschiedenis. Conservatieven denken met onrecht dat ze met repressie, terreur en demagogie hun wankelende regime in stand kunnen houden. Met de volharding van Mojahedin en verdedigers als jullie, heeft de regerende mullahs in Iran geen toekomst.

Vijf maanden geleden, zoals het Iraanse Verzet toen verklaarde, consolideerden de mullahs hun regime en verklaarden oorlog tegen de Iraanse mensen en de wereldgemeenschap. Dit opvallende agressieve beleid is in realiteit een poging om controle te houden op de binnenlandse en internationale crisissen die het regime overspoelen. De Mullahs zijn tot de conclusie gekomen dat het verdergaan met de voorwendsels van gematigdheid en kalmeringsbeleid slechts tot het uiteenvallen van hun staat in zijn geheel zou leiden. Vandaar proberen zij nu zich in Irak te bemoeien en nucleaire wapens te verwerven om hun verschrikkelijke staat te versterken.

Zij zijn tot de conclusie gekomen dat de algemene ontevredenheid zich in een explosieve staat bevindt. Daarom voeren zij de onderdrukking verder op en hebben ze het gehele regime in een oorlog positie gezet. Met het oog op impasse van hun beleid hebben de mullahs de conclusie getrokken dat hun regime, op binnenlandse en internationale gebied, zijn kwetsbaarste punt heeft bereikt. Europese journalisten die vorige week Teheran hebben bezocht, hebben schreven: "Het Iraanse regime is een lege schelp, maar het probeert voorwaarts een show van kracht voor te stellen door de rug tegen de feiten toe te keren".

De mullahs zijn tot de definitieve conclusie gekomen dat hun overleving afhangt van de vernietiging van de Iraanse Verzet en vooral van Ashraf City, want dat is de belangrijkste factor in het omverwerpen van het regime. In de Ashraf City zien zij hun eigen vernietiging. Om deze redenen hebben zij de taak opgenomen om dit Verzet, als belangrijkste doorzaak van de impasse van het regime, te vernietigen. Opperste Nationale Veiligheidsraad, de Qods Macht, de ministeries van Inlichtingen en Veiligheid, ministerie van Buitenlandse Zaken, ministerie van Begeleiding evenals enkele instellingen aangesloten bij de Opperste Leider, zijn belast met het mandaat van het vernietigen van Ashraf. Ashraf City is het brandpunt geworden van mullahs� aanvallen en samenzweringen, in hun inspanning voor het vernietigen van de organisatie van het Verzet.

Het regime van Velayat-e faqih is bezig met een hysterische mobilisatie van degenen die de capaciteit voor het voortzetten van de strijd en hun verplichtingen niet beschikken, tegen de verzetbeweging in dienst te nemen. Tegelijkertijd zijn de mullahs bezig met een massieve en giftige propagandacampagne gericht op de fundamenten, principes, successen en de eer van het Verzet. Daarom beschuldigen de regerende mullahs de slachtoffers van hun misdaden en onderdrukking van schending van mensenrechten. Zo is het dat de brutaalste dictatuur in de wereld krokodil tranen afschudt voor het tekort aan democratie binnen zijn oppositiebeweging en terwijl het zelf de ogen uit de oogkasten uitholt en de ledenmaten afhakt, huilt voor het redden van de leden van het Verzet.

De samenzwering van de mullahs tegen de Verzetsbeweging heeft tot gevolg gehad dat het tientallen miljoenen dollars toegewezen heeft gekregen om Perzisch sprekende mensen en of buitenlandse burgers in dienst te nemen om zich bezig te houden met propaganda tegen het Verzet. De Iraanse Verzet is zich bewust van de details van het witwassen van geldregelingen die door het Ministerie van Intelligentie en Veiligheid en andere staatsagentschappen worden geleid, evenals documenten die zij hebben vervalst.

Parlementsleden, verdedigers van mensenrechten en waardige persoonlijkheden zoals Dhr. Paulo Casaca, de co-voorzitter van de parlementaire groep "Vrienden van een Vrije Iran" in het Europese Parlement, hebben zich voorgedaan de campagne van de mullahs, om een duivel van het Iraanse Verzet te maken, te confronteren. Om deze reden zijn zij het belangrijkste doel van deze gemene aanvallen geworden.

Waar het geschil om gaat?

De strijd gaat het om de vrijheid van Iran en Irani�rs, die door het regime van de mullahs geblokkeerd wordt. De Iraanse volk is vastberaden op het vestigen van een democratische maatschappij, een republiek gebaseerd op de scheiding van kerk en staat en een pluralistische regering waarin individuele- en sociale vrijheden evenals gelijke rechten voor vrouwen en mannen in alle politieke, sociale en economische arena's garanderen zouden worden. De regerende theocratie belemmert deze eisen en keurt ze af. Wij zeggen dat de Iraanse mensen vrijheid en democratie verdienen. Dit is de essentie van de kwestie. Het is voor deze reden dat Mojahedin standvastig in Ashraf Stad is gebleven. Dit is de reden waarom zij onveiligheid, ontvoering, onthouding van voedsel en geneeskundige middelen, druk en beperkingen weerstaan.

De volharding van Ashraf City in de afgelopen drie jaar, is groter dan alle epossen in de voorbije kwart eeuw van de geschiedenis van Iran. Het bewaarde voor de Mojahedin niet alleen het hoofd Iraanse Verzetbeweging te midden van het verwoestende bombardementen en afschuwelijke samenzweringen, inclusief de gevaren om het Verzet te vernietigen en te verdrijven en zijn leden uit te leveren, maar wat nog belangrijker is, bevestigde het de grenzen, principes en politieke houdingen van het Verzet tegen de aanval van het religieuze regime. Inderdaad, zij zijn standvastig en moedig gebleven, hebben bewezen dat de Iraanse natie en zijn georganiseerde Verzet nooit de taak van het omverwerpen van de regerende theocratie zouden verloochenen.

Verdediging van Ashraf City, is niet alleen de verdediging van de strijders van vrijheid. Het verdedigt het ideaal van vrijheid en democratie in Iran dat door Ashraf voorbijgaat. Het lot en de toekomst van de Iraanse mensen hangt van Ashraf, het bastion van vrijheid, af. Dus, telkens als u, uw grenzen met het regerende regime in Iran trekt, verdedigt u Ashraf. Telkens als u de agenten van de vijand blootstelt, verdedigt u Ashraf. Telkens als u de geest van het Verzet en solidariteit bevordert, verdedigt u Ashraf. Deze strijd zal ongetwijfeld de bevrijding van Iran realiseren. Het zal de boeien breken en zal onderdrukking en onrechtvaardigheid verslaan.

De dictatuur van de mullahs wankelt en heeft geen basissen. Demagogie, samenzwering en leugens kunnen hem niet van het omwerpen redden. Geen enkele macht kan de wil van de Iraanse volk voor vrijheid verhinderen".

De toekomst is van jullie, vrijheid zal triomferen.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2006 om 03:38

Kunnen moslimvrouwen zich emanciperen en toch hun geloof behouden? Het was ��n van de vragen die Shirin Ebadi � winnares van de Nobelprijs voor de Vrede in 2003 � kreeg tijdens een debat over de situatie van moslimvrouwen in Belgi� in het centrum Amazone. �Geen enkele religie predikt onderdrukking�, antwoordde ze, �dat doen alleen de predikers. Laat je denken niet door hen bepalen.�
Gastvrouw Marie Arena, federaal minister voor Gelijke Kansen, vatte de discussie treffend samen: �Er is maar ��n emancipatie en die heet vrijheid, maar er zijn wel veel verschillende wegen om die te bereiken�. Arena profiteerde van het korte bezoek van Nobelprijswinnares Shirin Ebadi, op uitnodiging van FIDH (de Franse Liga voor de Mensenrechten), om Ebadi te vragen naar haar weg naar persoonlijke vrijheid.

Iraanse feministen wijzigen moslimwetten

�Vrouwen hebben waarde in Iran�, vertelt Ebadi. �In onze 7000 jaar oude beschaving hebben we vrouwelijke heersers, denkers en schrijvers gekend. Ook vandaag, in het Iran van de ayatollahs, bereiken vrouwen een hoog cultureel en intellectueel peil. Meer dan zestig procent van de universiteitsstudenten is vrouw.�

Na de Islamitische Revolutie verloren veel vrouwen hun baan. Shirin Ebadi moest haar functie als rechter neerleggen; ze mocht blijven als secretaresse. Ebadi bedankte feestelijk en ging in het verweer. Al dat onbenut vrouwelijk talent gaf spontaan voeding aan feministische groepen, debatten, seminaries... Uiteindelijk bond het bewind in en liet opnieuw vrouwelijke rechters toe.

Ook in het familierecht boekten de vrouwen succes. �In naam van de islam vond men het nodig om na echtscheiding het hoederecht over de kinderen eerst toe te kennen aan de moeder en jongens vanaf twee jaar, meisjes vanaf zes jaar over te dragen aan de vader. Desnoods met behulp van de politie.� Het kostte jaren van lobbyen om aan te tonen dat dit een slechte wet was. Pas een maand geleden werd ze aangepast: nu blijven alle kinderen tot zeven jaar bij de moeder; daarna wordt het hoederecht bekeken in het belang van het kind.

�Mensen maken wetten, en dus kan je die altijd veranderen�, legt Ebadi uit. �Eerst stelt men regels op die zogenaamd gebaseerd zijn op de islam, en waar dus niet aan te tornen lijkt. Maar enkele jaren later kan dat plots wel. Is men vandaag in Iran minder islamitisch? Ik denk het niet...� lacht Ebadi. �Niet de godsdienst is het probleem, wel de interpretatie die men eraan geeft. Het komt er dus op aan om een interpretatie van de islam af te dwingen die mensenrechten een kans geeft.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2006 om 06:27
Het heeft ook met de lezers en predikers te maken.De Koran is daar heel duidelijk in.Er zijn moslims die de fundamenten van de Koran volgen en er zijn moslims die de enkelvoudig eenduidige verzen volgen.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2006 om 09:40
Peterpan, je zit hier verkeerd denk ik.
je moet lidworden van EO.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2006 om 09:46
Dit is wel een probleem Khabir,die we met z'n allen niet even zo maar aan de kant kunnen leggen of schuiven.Want hoe maak je deze mensen wijs dat zij de Koran verkeerd intepreteren?Ik weet wel dat er Imams zijn die dit heel goed zien,maar ook zij hebben de grootste moeite de andere kant tot inkeer te brengen.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2006 om 12:47

Zoals elke moslim hier stelt is er in geloof geen dwang.

Iran : Christenen Iran in greep van angst

Iran � Iraanse christenen zijn in de greep van de angst. Het regime van president Mahmoud Ahmadinejad heeft zich voorgenomen de opwekking in het land de kop in te drukken. Gelovigen met een moslimachtergrond zijn voor het eerst sinds jaren weer vogelvrij, meldt Open Doors.

Open Doors neemt sinds medio 2004 een gevaarlijke kentering waar in het land. �Eigenlijk was het de laatste tien jaar relatief rustig in Iran�, zegt een stafmedewerker van Open Doors. �Christenen hadden het in de jaren negentig en rond de eeuwwisseling niet makkelijk, maar er waren minder arrestaties en minder martelingen dan in de periode daarvoor. Aan het eind van Khatami�s bewind ging het al weer bergafwaarts voor de christenen. In het hele land zijn alle denominaties hard aangepakt. Dieptepunt was de arrestatie van bijna negentig kerkleiders in september 2004. Van hen zit Hamid Pourmand nog vast. Sinds Ahmadinejad aan de macht is, is de vervolging verder verhevigd. Ik heb begrepen dat alle burgemeesters opdracht hebben gekregen de christelijke celgroepen op te rollen.�

Ook de politie en de geheime diensten dragen bij aan die vervolging. Sinds de zomer van 2005 zijn beduidend meer christenen tijdelijk opgepakt en in elkaar geslagen. Eind vorig jaar werd bovendien een christen vermoord. Onze stafmedewerker: �Ik vrees dat er meer doden gaan vallen. De machthebbers zijn enorm geradicaliseerd, de bevolking niet, maar juist die machthebbers beslissen over leven en dood.�

Een belangrijk gevolg van Irans nieuwe beleid is dat de angst binnen de Kerk om zich heen slaat. Etnische christenen mogen nog altijd hun geloof tot uitdrukking brengen binnen de eigen kerkmuren, maar christenen met een moslimachtergrond lopen grote risico�s. De regering ziet het liefst dat ze weer terugkeren naar de islam en heeft kerken verboden voormalige moslims te helpen. Kerken van etnische christenen trekken nu hun handen af van moslimbekeerlingen. �Dat is erg spijtig. De moslimbekeerlingen vormen nu samen kleine celgroepen die alleen in het geheim samenkomen. Niet alleen kan de regering nu moeilijker grip krijgen op de huisgemeenten, ook voor hulporganisaties als Open Doors, is het moeilijker geworden om contacten te onderhouden met huisgemeenten. Dat is een nadeel, want deze christenen zijn pas tot geloof gekomen en weten weinig van de Bijbel en bijbeluitleg af. De kans dat daardoor dwaalleringen ontstaan, is groot�, aldus Open Doors.

Toch is er een redelijk omvangrijke groep christenen met een moslimachtergrond die dapper doorgaat. �Ze laten zich niet door de overheid intimideren en gaan gewoon door met evangelisatie. Moslims die de Here Jezus hebben leren kennen in de afgelopen twee jaar vrezen niets of niemand.� (Open Doors)

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 14:25

Wederom een artikel over de menselijke sharia en mensenrechten in Iran.

Sinds 1979 regeren Islamitische fundamentalisten in Iran. Een maat voor het succes van hun onderdrukking van de maatschappij is de mate en de totaliteit waarmee zij de vrijheid en de rechten van vrouwen onderdrukken. Zij handhaven hun gezag onder andere met behulp van de toepassing van vernederende en sadistische regels en straffen voor vrouwen en meisjes, waarbij ze als slavin worden behandeld in een seksueel apartheidsstelsel, gedwongen worden gesluierd, gedeclasseerd, gekastijd en gestenigd worden tot de dood.

In een wereldwijde trend hebben fundamentalisten een andere weg gevonden vrouwen en meisjes te dehumaniseren: de prostitutiehandel. Exacte aantallen slachtoffers zijn onmogelijk te verkrijgen, maar in Teheran alleen wordt het aantal prostituees geschat op 84.000. Velen bevinden zich op straat, anderen in de 250 bordelen die in de stad opereren. De handel is ook internationaal: duizenden Iraanse vrouwen en meisjes zijn verkocht als seksslavinnen aan het buitenland.

Het hoofd van de Iraanse Interpol meent, dat de handel in seksslavinnen heden ten dage een van de meest profijtelijke handels is. Deze criminele handel vindt niet zonder kennis en deelneming van de heersende fundamentalistische regering plaats: autoriteiten zelf zijn betrokken bij de handel en seksueel misbruik van vrouwen en meisjes.

Vele meisjes komen uit verarmde plattelandsgebieden. Drugsverslaving is epidemisch in heel Iran en sommige verslaafde ouders verkopen hun eigen kinderen om hun verslaving voort te zetten. De hoge werkloosheid (28 % bij de jeugd van 15-29 en 43% voor meisjes van 15-20) is een ernstige factor die de ongeruste jeugd motiveert riskant werkaanbod te accepteren. Slavenhandelaren nemen elke gelegenheid waarin vrouwen en kinderen kwetsbaar zijn, te baat. Na de aardbeving van Bam bijvoorbeeld zijn weeskinderen gekidnapt en naar een bekende slavenmarkt in Teheran weggevoerd, waar binnen- en buitenlandse handelaren elkaar ontmoeten.

Populaire bestemmingen van slachtoffers van de slavenhandel zijn de Arabische Golfstaten. Volgens de provinciale hoofd van de justiti�le autoriteit in Teheran, jagen trafikanten op meisjes tussen 13 en 17 jaar, ofschoon er rapporten zijn van enkele tussen 8 en 10 jaar, die naar Arabische landen worden verzonden.

Het aantal Iraansen die vanuit de Golfstaten wordt gedeporteerd geeft een indicatie omtrent de omvang van de handel. Na hun terugkeer in Iran, beschuldigen de islamitische fundamentalisten de slachtoffers, waarna zij vaak lijfelijk door hen worden gestraft en gevangen gezet. De vrouwen worden onderzocht om vast te stellen, of zij betrokken waren bij "immorele activiteit". Gebaseerd op de resultaten kunnen autoriteiten hen verbieden het land opnieuw te verlaten. De politie heeft een aantal netwerken van prostitutie en slavinnen ontdekt, dat meisjes vanuit Teheran naar Frankrijk, Groot-Brittanni� en Turkije heeft verkocht. Een Turks netwerk kocht gesmokkelde Iraanse vrouwen en meisjes, gaf hen valse paspoorten en transporteerde hen naar Europa en de Golfstaten.

In de noordoostelijke provincie Khorasan rapporteert de locale politie, dat meisjes als seksslavinnen aan Pakistani worden verkocht. De Pakistani trouwen de meisjes van 12-20 jaar en verkopen ze dan aan Pakistaanse bordelen, "Kharabat" genaamd.

Rapporten melden, dat in de zuidoostelijke grensprovincie Sistan Baluchistan, duizenden Iraanse meisjes zijn verkocht aan Afghaanse mannen. Hun eindbestemmingen zijn onbekend.

Een factor die bijdraagt aan de groeiende prostitutie en de seksslavinnen handel is het aantal tienermeisjes, dat van huis wegloopt. De meisjes rebelleren tegen de door fundamentalisten opgelegde vrijheidsbeperkingen, huiselijk misbruik en ouderlijke drugsverslaving. Echter, 90% weggelopen meisjes eindigt in de prostitutie. In Teheran alleen zijn er 25.000 straatkinderen, de meeste zijn meisjes Pooiers jagen op straatkinderen, weggelopen kinderen en kwetsbare high school meisjes in stadsparken.

Gegeven de totalitaire macht in Iran, zijn de meeste georganiseerde activiteiten aan de autoriteiten bekend. De ontmaskering van de seksslavinnen netwerken in Iran heeft getoond, dat vele mullahs en autoriteiten bij de seksuele exploitatie en handel van vrouwen en meisjes betrokken zijn. Vrouwen rapporteren dat om een rechter een echtscheiding te laten goedkeuren, zij seks met hem moeten hebben. Vrouwen die wegens prostitutie worden gearresteerd zeggen, dat zij seks met de arresterende agent moeten hebben. Er zijn rapporten, dat de politie jonge vrouwen voor rijke en machtige mullahs rekruteren.

In steden zijn wegloophuizen opgezet om weggelopen meisjes te helpen. Autoriteiten die deze wegloophuizen beheren zijn vaak corrupt en organiseren prostitutienetwerken met gebruikmaking van de meisjes van het onderkomen. Bijvoorbeeld in Karaj, werden het voormalig hoofd van een Revolutionair Tribunaal en 7 andere senior autoriteiten gearresteerd in verband met een prostitutienetwerk, dat 12-18-jarige meisjes van een wegloophuis genaamd "Centrum van Islamitische Orientatie" exploiteerde.

De voorbeelden van corruptie zijn legio. In Qom, het centrum van religieuze training in Iran, waren enkele gearresteerden overheidsambtenaren, inclusief van het Ministerie van Justitie.

De regerende fundamentalisten verschillen van mening over hun offici�le houding ten aanzien van de sekshandel: ontkennen en verbergen of erkennen en regelen. In 2020 werd een BBC-journaliste gedeporteerd wegens het maken van foto's van prostituees. Autoriteiten zeiden haar: "Wij deporteren U, omdat U foto's van prostituees hebt gemaakt. Dit is niet een waarheidsgetrouwe weergave van het leven in onze Islamitische Republiek. Wij hebben geen prostituees". Toch hadden autoriteiten van het Sociale Departement van het Ministerie van Binnenlandse Zaken kort tevoren voorgesteld prostitutie te legaliseren als een middel om het in de hand te houden en HIV-verspreiding tegen te gaan. Zij stelden voor bordelen te organiseren, "zedenhuizen" genaamd, gebruik makend van de traditionele religieuze gewoonte van een tijdelijk huwelijk ("sighe", HS), waarbij een paar voor een korte periode - zelfs voor een uur- kan huwen om prostitutie te faciliteren. Islamitisch fundamentalistische ideologie en praktijk zijn flexibel als het om controle en misbruik van vrouwen gaat.

Sommige kunnen denken, dat een bloeiende sekshandel in een theocratie met geestelijken als pooiers een contradictie is in een land, dat gebaseerd en geregeerd wordt door Islamitische fundamentalisten. In feite is dit geen contradictie: In de eerste plaats zijn exploitatie en repressie van vrouwen nauw geassocieerd. Beide bestaan, waar vrouwen individueel en collectief vrijheid en rechten worden onthouden.
In de tweede plaats zijn de Islamitische fundamentalisten niet simpelweg conservatieve moslims. Islamitisch fundamentalisme is een politieke beweging met een politieke ideologie, dat vrouwen inherent minderwaardig acht in intellectuele en morele vermogens. Fundamentalisten haten vrouwen in geestelijk en lichamelijk opzicht. Het verkopen van vrouwen en meisjes voor prostitutie is precies de dehumaniserende aanvulling op het dwingen van vrouwen en meisjes hun lichamen en haar met de sluier te bedekken.

In een religieuze dictatuur als Iran kan men geen beroep doen op de wet voor gerechtigheid voor vrouwen en meisjes. Zij hebben geen garanties voor vrijheid en rechten en kunnen van Islamitische fundamentalisten geen respect en waardigheid verwachten.
Alleen het eind van het Iraanse regime zal vrouwen en meisjes van de slavernij bevrijden.

Vertaald artikel: Islamic Fundamentalism and the Sex Slave Trade in Iran
van
Donna M. Hughes
Professor & Carlson Endowed Chair
Women's Studies Program
University of Rhode Island

Zie: http://www.uri.edu/artsci/w...
en de links met onderliggende documentatie.

Gerelateerde bronnen:
http://www.vpro.nl/programm...
http://www.documentaire.nl/...

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2006 om 16:44
En zaken zoals hierboven beschreven kan natuurlijk niet Khabir,dat snap je natuurlijk ook wel....Want welk recht stond er ook alweer in de Koran,als men vervolgd wordt en uit je huis verjaagd?En dat deze regering dit nu doet zegt veel over de manier waarop deze moslims de Koran lezen... En het is alles behalve goed...En om deze regering kernwapens te laten ontwikkelen,lijkt me nou niet bepaald verstandig.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2006 om 09:03
In eerste instantie geplaatst door Ruud

En zaken zoals hierboven beschreven kan natuurlijk niet Khabir,dat snap je natuurlijk ook wel....Want welk recht stond er ook alweer in de Koran,als men vervolgd wordt en uit je huis verjaagd?En dat deze regering dit nu doet zegt veel over de manier waarop deze moslims de Koran lezen... En het is alles behalve goed...En om deze regering kernwapens te laten ontwikkelen,lijkt me nou niet bepaald verstandig.

Peter Pan had al deze informatie van propagandische sites tegen de islamitische regering van Iran. Ze pakken alle slechte dingen, verergeren dit en geven ze de islamitische regering de schuld  van.  Terwijl het de individuen zijn die  altijd misbruik maken van religies en wetten!!!!!!

Ik ben het zelf ook niet eens met het tijdelijke huwelijk en wat er gebeurt met meisjes die verkocht worden aan bordelen --> heeft niets met islamitische regering te maken. De daders hiervan worden ter dood veroordeeld in Iran.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 02:17
Iran: A woman hanged and two, including a 17-year-old, sentenced to death in two days Print E-mail
Thursday, 04 May 2006

Iran: A woman hanged and two, including a 17-year-old, sentenced to death in two daysNCRI - The clerical regime has hanged a woman and sentenced two men to death in the past two days.

The state-controlled daily, Iran, reported that a woman, Farzaneh  Sadeghi, was publicly hanged in the city of �Selseleh� in Lorestan province, western Iran.

According to the daily Etemad, Nemat, 17, was sentenced to death by the mullahs� judiciary.

Yesterday, official news agency, ISNA, reported that Branch 37 of the Supreme Court had sentenced to death Gharib Rahman, a 26-year-old Afghan national.

In a blatant breach of the Convention on the Rights of the Child, dozens of teenagers have been either hanged or sentenced to death in the eight months since Ahmadinejad took office.

The dramatic rise in suppression in Iran by the mullahs' regime is a direct result of silence and inaction by the international community vis-�-vis the atrocities perpetrated by the ruling theocracy.

The Iranian Resistance urges international human rights organizations to condemn the new wave of executions and crackdown on women and youths in Iran and calls for the referral of the mullahs' horrific human rights record to the United Nations Security Council.

Secretariat of the National Council of Resistance of Iran
May 4, 2006

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 08:53
De veroordeelden verdienden waarschijnlijk de doodstraf.
In heel veel landen wordt de doodstragf nog tiegepast.

Als de Iranian resistance groep daar iets tegen heeft. moeten ze maar naar iran gaan en mee doen met de politiek, en de wapens neer leggen.

De Iraanse verzet groep met als hoofd mvr. Rajavi behoort tot de terroristische groepen die onderanderen actief zijn in europa.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2006 om 09:46

De Iraanse president Ahmadinejad regeert in naam van de verdwenen 12de imam. Rechtvaardigheid is zijn motto. Maar hij vindt veel tegenstanders op zijn pad.

Het was een lange reis voor Hadi Khajzadeh (18) vanuit zijn dorp in de Midden-Iraanse provincie Fars naar het bedevaartsoord van de 12de Imam in de heilige stad Qom. Volgens wijdverbreid Iraans-shi'itisch bijgeloof verschijnt de in het jaar 941 verdwenen imam Mohammad al-Mahdi hier iedere dinsdagavond bij de Jamkarammoskee. Duizenden brengen er de nacht door in de hoop contact te maken met `Imam Zaman', de imam van het tijdperk. Shi'ieten geloven dat het paradijs op aarde zal neerdalen als hij terugkeert.

Sinds Mahmoud Ahmadinejad president van Iran is geworden, staat de verdwenen 12de imam ook politiek in het middelpunt van de belangstelling. Ahmadinejad probeert de condities voor de komst van de imam te vervullen. Hoog op zijn politieke agenda staat daarom rechtvaardigheid - aanpak van corruptie en steun voor de armen - een belangrijke voorwaarde wil de imam zich manifesteren. Maar in een land waar ambtenaren en geestelijken vaak ook ondernemers zijn, wekt Ahmadinejads campagne voor de 12de imam veel weerstand op.

Steun krijgt Ahmadinejad uit strengfundamentalistische hoek. Ahmadinejads marja-e taqlid (bron van nabootsing, een soort persoonlijk geestelijk leider), ayatollah Mesbah Yazdi, staat bekend als een van de grootste haviken van het land. Hij heeft de regering van Ahmadinejad een ,,heilige zegening'' genoemd.

Sommigen vrezen dat de Ahmadinejad denkt z�lf persoonlijk vertegenwoordiger van Imam Zaman op aarde te zijn. Enkele dagen geleden publiceerde de conservatieve website Baztab een video van een gesprek tussen de president en ayatollah Mohammad Javadi Amoli in Qom. Ahmadinejad vertelt dat een van de leden van zijn delegatie een schijnsel om hem heen zag, toen hij in september de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties toesprak. ,,Ik voelde ook dat de atmosfeer veranderde. 27 minuten lang keken alle staatshoofden alleen naar mij, er werd zelfs niet met de ogen geknipperd'', vertelt Ahmadinejad op de video. ,,Het was alsof een hand hen de oren en ogen opende voor de boodschap van de islamitische republiek.''

Hervormer Mohammad Ali Abtahi, ex-vice-president, schudt met zijn hoofd. ,,Ahmadinejad denkt dat hij door God wordt gesteund, hij heeft hallucinaties'', zegt hij in een gesprek in zijn kantoor in Teheran. Maar volgens Mohammed Makelzadeh, adjunct-hoofdredacteur van het fundamentalistische weekblad Partow in Qom, is de Iraanse elite doodsbang voor de president. ,,Ze proberen hem zwart te maken omdat ze vrezen voor hun machtspositie en handelsbelangen.''

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 05:55

Ik ga verder met enkele citaten van Khomeini, grondlegger van de islamitische staat Iran.

KHOMEINY OVER POLITIEK, STRAFRECHT EN JIHAD.

In een serie �griezelige citaten� mogen de uitspraken van de Iraanse dictator Imam Roekhollah Moesawi Khomeiny, niet ontbreken. Khomeiny stierf in 1998, maar het primitieve middeleeuwse gedachtegoed dat hij uitdroeg, leeft nog steeds in de harten van sommige sji�ietische extremisten. Dat de woorden van deze despoot in het stenen tijdperk thuishoren, zal evident zijn na het lezen van onderstaande citaten die overgenomen zijn uit het boekje �Citaten van Ayatollah Khomeiny�, dat in 1979 werd uitgegeven door uitgeverij Spectrum. Een deel van de citaten uit het boekje zal voornamelijk op de lachspieren werken, zoals de citaten waarin wordt verteld wat men moet doen na geslachtelijke omgang te hebben gehad met een schaap of kameel. Deze citaten laten we voor wat ze zijn. We zullen ons voornamelijk concentreren op de citaten die kunnen leiden tot de onderdrukking van vrouwen en citaten die aanzetten tot haat jegens niet-moslims; woorden die gezamenlijk een oorlogsverklaring zijn aan de beschaving. Er moet bij vermeld worden dat de meerderheid van de moslims geen boodschap heeft aan de leer van Ayatollah Khomeiny.

�Onder de heilige oorlog wordt de verovering van niet-islamitische landen verstaan. Wellicht wordt de heilige oorlog onder leiding van de Imam of op zijn bevel uitgeroepen nadat er een waarlijk islamitische staat is gevormd. Het is dan de plicht van iedere volwassen, weerbare man om als vrijwilliger deel te nemen aan die veroveringsoorlog die uiteindelijk tot doel heeft de wet van de Koran overal op aarde te vestigen.�

�Een islamitische staat kan niet totalitair of despotisch zijn, maar alleen constitutioneel en democratisch. In die democratie komen wetten echter niet uit wil van het volk voort, doch uitsluitend uit de Koran en de Soenna. De grondwet, het Burgerlijk Wetboek en het Wetboek van Strafrecht kunnen op niets anders berusten dan op de wetten van de Islam, die in de Koran zijn vervat en door de Profeet zijn opgetekend, en alleen deze wetten moeten nauwgezet worden toegepast. In de Islamitische staat heerst het goddelijke recht en de wetten daarvan mogen niet veranderd, aangepast of bestreden worden.�

�De wetgevende macht berust uitsluitend bij de heilige profeet van de Islam en alleen hij kan een wet uitvaardigen; elke wet, die niet van hem stamt, moet worden verworpen.�

�Regeren betekent in de Islam niets anders dan de wetten van de Koran, met ander woorden de wetten van God, van kracht verklaren. Deze wetten moeten door iedereen, zonder uitzondering en zonder tegenspraak, worden gehoorzaamd.�

�Wie anders dan het zegevierende leger van de Islam zou ons land en ons volk van de schande van het zoroastische geloof bevrijden!�

�Als wij slechts ��n jaar lang het strafrecht van de Islam toepasten, zouden wij alle onrecht en verwoestende zedeloosheid uitroeien. Misdrijven moeten volgens de wet van de wedervergelding worden bestraft: van een dief moet een hand worden afgehakt, een moordenaar moet worden gedood en niet in de gevangenis worden gezet, een overspelige vrouw of man moet worden gegeseld.�

�Met de invoering van een politiek bestel waarin leken de macht hebben, wordt in wezen de voortgang op weg naar een islamitisch bestel belemmerd. Elk lekenbewind, welke vorm het ook aanneemt, is noodzakelijkerwijs een atheistisch bewind, het werk van Satan, en het is onze plicht een dergelijk bewind te weerstaan en de uitingen ervan te bestrijden. Het bewind van Satan kan niets anders dan �verdorvenheid op aarde� voortbrengen, het ergste kwaad dat genadeloos moet worden bestreden en uitgeroeid. Dat kan maar op ��n manier gebeuren ,namelijk door omverwerping van alle regeringen die niet op zuiver islamitische beginselen stoelen�..�

�Willen wij de eenheid van het islamitische volk tot stand brengen en het vaderland van de islam bevrijden van de overheersing of invloed van de imperialisten, staat ons slechts ��n weg open: wij moeteen een waarlijk islamitische staat vormen en alles in het werk stellen om de andere schijn islamitische regeringen, die door het buitenland in het zadel zijn geholpen, omver te werpen, en wanneer dat doel bereikt is, moeten wij de wereldheerschappij van de Islam vestigen.�

...Jullie, jongeren van de nieuwe generatie, jullie moeten beter nadenken. Richt je niet langer op de wetenschap en haar wetten.

KHOMEINY OVER VROUWEN.

Een vrouw kan op twee manieren wettig aan een man toebehoren; door het bestendige huwelijk en door het tijdelijke huwelijk. In geval van het eerste is aanduiding van de duur niet vereist; in geval van het laatste geeft men aan of het bijvoorbeeld een periode van een uur betreft, of een dag, een maand, een jaar of langer.�

Elk meerderjarig meisje, dat wil zeggen elk meisje dat in staat is haar belang te onderkennen, behoeft als zij maagd is van haar vader of haar grootvader van vaderskant toestemming om te trouwen. Van haar moeder en haar broer is geen toestemming vereist.�

�Een islamitische vrouw mag niet met een man trouwen die geen moslim is. Een islamitische man heeft evenmin het recht een bestendig huwelijk aan te gaan met een vrouw die geen moslim is, maar hij mag een tijdelijk huwelijk (een vorm van gelegaliseerde prostitutie) sluiten met een jodin of een christin.�

�Een vrouw die haar man de bijslaap weigert, is laakbaar en zij kan van hem geen voeding, kleding, onderdak of, op een ander tijdstip, geslachtsomgang eisen; zij behoudt echter het recht op schadeloosstelling als zij wordt verstoten.�

�Als bij sluiting van het huwelijk niet precies is aangegeven wanneer de echtgenot de bruidsgift moet betalen, mag de vrouw, zolang zij het geld niet heeft ontvangen, haar echtgenoot de bijslaap weigeren. Maar als zij eenmaal toestemt in geslachtelijke omgang met haar echtgenoot, mag zij zich er daarna niet meer tegen verzetten, behalve om voor de godsdienst geldige redenen.�

�Het is toegestaan naar het gezicht en de handen van jodinnen en christinnen te kijken, tenzij dat met wellustig oogmerk geschiedt of men de verleiding vreest.�

�De man van een vrouw, die een dochter uit een vorig huwelijk heeft, mag dat meisje uithuwelijken aan een zoon die hij uit een ander huwelijk heeft. Zelf heeft hij het recht de moeder van een meisje te huwen, dat met zijn zoon is getrouwd.�

�Het verdient ten zeerste aanbeveling een geslachtsrijpe dochter gezwind uit te huwelijken. Tot het geluk van een man behoort de omstandigheid dat zijn dochter niet in het ouderlijk huis, maar in dat van haar echtgenoot voor het eerst ongesteld wordt.�

�Als een man een vrouw huwt en haar bezit, mag hij niet meer met het meisje trouwen dat door zijn vrouw is gezoogd.�

�De meest aangewezen vrouw voor het zogen van een pasgeborene is diens moeder. Het is beter dat zij daarvoor geen betaling verlangt en dat haar echtgenoot haar eigener beweging betaalt. Als de moeder meer vraagt dan een voedster, staat het de echtgenoot vrij het kind van diens moeder weg te nemen en het aan de zorgen van een voedster toe te vertrouwen.�

�Er zijn drie gevallen, waarin een man zijn vrouw tijdens haar menstruatie mag verstoten:
a) indien hij sinds het huwelijk geen omgang met haar heeft gehad;
b) indien zij zwanger is terwijl de man in de mening verkeert dat zij ongesteld is en hij pas later verneemt dat zij zwanger was, toen zij werd verstoten;
c) indien hij door de afstand die hen scheidt niet zeker weet of zijn vrouw al dan niet ongesteld is.�

�Als een man na de menstruatie van zijn vrouw geslachtsgemeenschap met haar heeft gehad, moet hij met de echtscheiding wachten totdat zij opnieuw ongesteld wordt. Hij mag echter scheiden als het negende levensjaar van zijn vrouw nog niet is vervuld, als zij zwanger is of als zij in de overgang is geweest.�

�Een vrouw van wie het negende levensjaar nog niet is vervuld en een vrouw die in de overgang is geweest, mogen na hun echtscheiding terstond hertrouwen en behoeven niet de gewoonlijk verplichte honderd dagen te wachten.�

�Een vrouw van wie het negende levensjaar is vervuld en een vrouw die nog niet in de overgang is geweest, moeten na hun echtscheiding drie maandstonden wachten alvorens te hertrouwen.�

KHOMEINY OVER MUZIEK EN VERMAAK.

De handel in voorwerpen die tot vermaak strekken, zoals muziekinstrumenten, is volstrekt ongeoorloofd, ook al zijn ze maar heel klein.�

�Wijn en alle andere bedwelmende dranken zijn onrein, maar opium en hasjiesj niet.�

�Wij verklaren dat muziek zedeloosheid, ontucht en schaamteloosheid veroorzaakt en moed, durf en ridderlijkheid uitdooft; muziek is bij de wetten van de Koran verboden en mag niet op school worden onderwezen. Radio Teheran, die westerse, oosterse en Iraanse muziek uitzendt, brengt hierdoor zedeloosheid en schaamteloosheid bij oppassende gezinnen thuis en speelt een verderfelijke rol.�

�Het is niet toegestaan tijdens sportwedstrijden de trom te roeren; ook is het verboden bij militaire ceremonie�n militaire muziek ten gehore te brengen als deze met losbandige muziek kan worden gelijkgesteld.�

�Het is verboden zich aan een spel over te geven, ook al speelt men niet om geld te winnen maar om zich te ontspannen.�

�radio en televisie zijn toegestaan als ze nieuwsberichten en gebeden uitzenden, op indringende wijze opvoedend werken en het publiek voorlichten over de voortbrengselen en wetenswaardigheden van de aarde, maar ze moeten liedjes, muziek, anti-islamitische wetten, lofuitingen aan het adres van tirannen en leugenachtige betogen achterwege laten, evenals uitzendingen die twijfel zaaien en de deugd ondermijnen.�

�Als het gebruik van radio en televisietoestellen niet in overeenstemming met de hierboven genoemde beginselen is, worden koop en verkoop van deze apparaten beperkt tot hen die ze weloverwogen gebruiken en anderen verplichten hen in deze te volgen.�

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 06:30
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

KHOMEINY OVER POLITIEK, STRAFRECHT EN JIHAD.




Je hebt gelijk. Het leven is verrukkelijk!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 06:47
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2006 om 08:03

Macht corrumpeert! Altijd>


Her Crime? Having affair!

Many brain washed Pasdar and Basij raped female prisoners. By law of Islamic Regime of Ayatollahs virgin girls if executed will be blessed into the heaven. They are raped, before execution.

The Islamic Regime of "ayatollahs" destroyed our country and filled our cemeteries. They literally ruined the country's economy. Since 1979 the country pushed towards decadence. The culture is suppressed, people are annihilated, job market has been destroyed, resources are sold the price of peanut. World should treat them as criminals and try them as genocide criminals.


 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 07:02

Waarom werkt een eenzijdig gestuurd land niet? Waarom werkte de Sovjet Unie niet? Waarom werkte China onder Mao niet? Waarom werkt Iran onder een islamitisch regime niet.

De machthebbers denken dat ze zo verdomd gelijk hebben. En op grond van deze onmetelijke arrogantie komen de mis/wandaden vanzelf.

In 2004 werd de 18-jarige Leyla Mafi in Iran wegens �misdaden tegen de kuisheid� veroordeeld tot 99 zweepslagen en daaropvolgend de doodstraf. Het meisje was op achtjarige leeftijd door haar moeder gedwongen tot prostitutie en daarbij verschillende malen verkracht. De rechter veroordeelde haar voor het bedrijven van een bordeel, geslachtsgemeenschap met bloedverwanten en het krijgen van een onwettig kind.

Na het vonnis kwamen activisten binnen en buiten Iran in actie en na ook druk van buitenlandse regeringen en het bliksemactienetwerk van Amnesty International deed de Iraanse regering, hoewel zij de informatie van Amnesty openlijk in twijfel trok, een uitzonderlijke stap. Zij maakte bekend dat de zaak zou worden herzien.

Het gevolg was dat het hooggerechtshof op 27 maart 2005 haar doodstraf omzette in een drie�neenhalfjarige gevangenisstraf. De 99 zweepslagen bleven staan. Die heeft Leyla Mafi in februari 2006 gekregen. Na deze straf is zij overgebracht naar een rehabilitatiecentrum voor vrouwen waar zij in oktober 2006 zal vrijkomen.

Hoewel de zweepslagen een loodzware straf waren en zorgen voor gemengde gevoelens, is Leyla blij dat ze nog leeft en bewijst het dat (inter)nationale druk ook in Iran effect kan hebben.
(Amnesty Int. 26-04-2006)

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 07:27

En de misdaden komen vanzelf.

Twee Iraanse tieners worden door het islamitische regime in Teheran ge�xecuteerd. Het Hooggerechtshof veroordeelde ��n van hen tot de dood door steniging wegens overspel. De ander, die op haar negende gedwongen werd tot prostitutie, wacht de strop.

De islamitische wetgeving is onverbiddelijk. De Iraanse versie van de sjaria schrijft voor dat alle vrouwen, ongeacht hun leeftijd, die seksuele betrekkingen hebben gehad met een man met wie ze niet zijn getrouwd, door steniging moeten woren omgebracht.

De vrouwen moeten eerst tot hun nek in het zand worden begraven.De stenen waarmee ze worden omgebracht, mogen niet te groot zijn om er zeker van te zijn dat ze een langzame en pijnlijke dood sterven. Hoewel Iran de Internationale Conventie voor de Rechten van het Kind � die de doodstraf voor minderjarigen uitdrukkelijk verbiedt � heeft ondertekend, zijn executies van kinderen in Iran al lang geen uitzondering meer. Meisjes mogen vanaf hun negende terecht worden gesteld, jongens pas nadat ze veertien jaar zijn geworden.

Volgens Amnesty International heeft Iran dit jaar al drie minderjarige meisjes ter dood gebracht.

In augustus van dit jaar werd de zestienjarige Atefeh Rajabi wegens �onkuisheid� met een oudere man door ophanging om het leven gebracht. Haar verweer dat ze door de man tot geslachtsgemeenschap was gedwongen, maakte op de rechters geen indruk. Op 16 augustus werd Atefeh uit haar cel gehaald en naar de galg op het plein van Neka geleid. De rechter die het vonnis over haar uitsprak trok de strop om haar hals zelf aan. Hij gaf opdracht het lichaam van Atefeh urenlang te laten hangen, als afschrikwekkend voorbeeld voor andere meisjes.

Shari Sadr, de advocaat van Atefeh, heeft aangekondigd dat hij de rechter wegens moord wil aanklagen. Hij is een van de weinige Irani�rs die zich openlijk tegen de terechtstellingen durft te verzetten.

De negentienjarige Leila, die waarschijnlijk deze week ter dood zal worden gebracht, werd als kind gedwongen zich te prostitueren. Nadat ze op haar negende zou zijn bevallen, werd ze gearresteerd en veroordeeld tot honderd zweepslagen. Op twaalfjarige leeftijd verkochten haar ouders haar aan een Afghaanse man, die dwong haar in een bordeel te gaan werken. Twee jaar later beviel ze van een tweeling en werd ze opnieuw veroordeeld tot 100 zweepslagen, waarna ze werd doorverkocht aan een 55-jarige Irani�r, die Leila dwong mannelijke klanten thuis te ontvangen.

Volgens sociaal werkers die zich over Leiza ontfermden, beschikt ze over het geestelijk niveau van een achtjarige. Maar tijdens het proces is ze nooit medisch onderzocht. Haar veroordeling was volledig gebaseerd op de bekentenissen die ze aflegde, zonder rekening te houden met haar achtergrond of verstandelijke vermogens.

Ook Hajieh Esmailvand, een jonge vrouw uit Jolfa, wacht op de voltrekking van de doodstraf. Vorige maand gelastte het Iraanse Hooggerechtshofdat ze niet door ophanging, maar door steniging om het leven zou moeten worden gebracht. De jongeman met wie Hajieh een verhouding had - hij was toen zeventien jaar � is eveneens ter dood veroordeeld. Hij zal worden opgehangen.

Steniging wacht ook de dertienjarige Zhila Izadyar uit de noordelijke provincie Mazandaran, die zwanger raakte na een incestueuze relatie met haar vijftienjarige broer. Zhila werd al eerder gestraft met 53 zweepslagen. Een delegatie van de Iraanse kinderbescherming mocht haar opzoeken in de gevangenis. Het meisje bleek in eenzame afzondering te zijn geplaatst en niet in staat om haar eten binnen te houden. �Ik ben bang en wil naar huis,� vertelde Zhila aan haar bezoekers: �Ik wil net als de andere kinderen weer naar school.�

Ook Iraanse jongens zijn niet veilig voor de sjaria. Vorige maand nog, op 12 november, bezweek de veertienjarige Kaveh Habibi-Nejad tijdens een bestraffing. De zweep had zijn hoofd geraakt.


Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2006 om 09:59
Het volk van iran heeft zelf voor de islaam gekozen, en de sharia is voor ieder echte moslim beter dan ieder wetgeving.

de verhalen die jij hier plakt komen van de grootste verraders op deze aarde. die het mooiste schenk van allah (de islaam) van hun eigen volk willen afpakken.

Als je alleen maar de fouten die gemaakt worden van de mensen aanhaalt en deze verwijt aan de islaam. krijg alleen de onwetenden en achtelijken die hun ziel aan satan hebben verkocht, als aanhang.

en dat is wat Jtw of de iraanse verzetgroep doet.
ze zijn trots op de leeuw met de zwaard op de oud iraanse vlag dat voor macht en trots van het perzische volk staat.
terwijl de gezegende iranier trots is op de Allaho akbar en de gesimboliseerde Allah in het midden van onze vlag.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2006 om 12:40
In eerste instantie geplaatst door Khabir

beste christenen op deze site,

zo te lezen hebben jullie heel weinig kennis over de islaam en zelfs over de profeet jezus(sws) en zijn familie. zonder kennis over elkaar kunnen we moeilijk discusseren.
daarom vraag ik jullie het volgende vers uit de koran te lezen, welk ook over de familie van jezus (imraan- vader van maria) verteld. en over hoe wij tot de mensen van het boek en israilieten moeten spreken.

Ik ben benieuw wat de christenen hier op zeggen.
 


Volgens mij is Jezus meer dan een profeet en een beetje flauw misschien; maar Allah heeft nooit met Mohammed gesproken.

Alles is door een engel gezegd, waarvan moslims denken dat hij namens de Schepper heeft gesproken.

Bijbels gezien is dat raar want G'd sprak zelf met Zijn profeten.


Numeri 12:
5 Toen daalde de HEER af in de wolkkolom, ging bij de ingang van de tent staan en riep A�ron en Mirjam. Nadat zij beiden naar voren waren gekomen, 6 zei hij: �Luister goed. Als er bij jullie een profeet van de HEER is, maak ik mij in visioenen aan hem bekend en spreek ik met hem in dromen. 7 Maar met mijn dienaar Mozes, op wie ik volledig kan vertrouwen, ga ik anders om 8 met hem spreek ik
rechtstreeks, duidelijk, niet in raadsels, en hij aanschouwt mijn gestalte.

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2006 om 13:58
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Khabir

beste christenen op deze site,

zo te lezen hebben jullie heel weinig kennis over de islaam en zelfs over de profeet jezus(sws) en zijn familie. zonder kennis over elkaar kunnen we moeilijk discusseren.
daarom vraag ik jullie het volgende vers uit de koran te lezen, welk ook over de familie van jezus (imraan- vader van maria) verteld. en over hoe wij tot de mensen van het boek en israilieten moeten spreken.

Ik ben benieuw wat de christenen hier op zeggen.
 


Volgens mij is Jezus meer dan een profeet en een beetje flauw misschien; maar Allah heeft nooit met Mohammed gesproken.

Alles is door een engel gezegd, waarvan moslims denken dat hij namens de Schepper heeft gesproken.

Bijbels gezien is dat raar want G'd sprak zelf met Zijn profeten.


Numeri 12:
5 Toen daalde de HEER af in de wolkkolom, ging bij de ingang van de tent staan en riep A�ron en Mirjam. Nadat zij beiden naar voren waren gekomen, 6 zei hij: �Luister goed. Als er bij jullie een profeet van de HEER is, maak ik mij in visioenen aan hem bekend en spreek ik met hem in dromen. 7 Maar met mijn dienaar Mozes, op wie ik volledig kan vertrouwen, ga ik anders om 8 met hem spreek ik
rechtstreeks, duidelijk, niet in raadsels, en hij aanschouwt mijn gestalte.


inderdaad sprak  allah met iedereen na adam via visioenen en dromen behalve bij Mozes(sws), zo lezen we dat ook in de heilige Quran.


koran vers al nisa:
163. Waarlijk, Wij hebben u de openbaring gezonden, zoals Wij Noach en de profeten na hem openbaring zonden en Wij gaven een openbaring aan Abraham en Isma�l en Iza�k en Jacob en de stammen; en aan Jezus, Job, Jonas, A�ron en Salomo en Wij gaven David een psalmen.

164. Wij zonden boodschappers, welke Wij reeds hebben genoemd en boodschappers welke Wij u niet hebben genoemd en Allah sprak openlijk tot Mozes.







koran vers Al Nisa:
153. De mensen van het Boek vragen u een Boek uit de hemel op hen te doen nederdalen. Zij vroegen Mozes meer dan dit, zij zeiden: "Toon ons Allah openlijk." Toen trof hen de bliksem wegens hun overtreding. Daarna, hoewel duidelijke tekenen tot hen gekomen waren, namen zij toch het (gouden) kalf (ter aanbidding) aan, maar Wij vergaven hun dat. En Wij bekleedden Mozes met duidelijk gezag.

154. Wij verhieven de berg hoog boven hen tijdens het verbond met hen en Wij zeiden: "Gaat de poort ootmoedig binnen" en: "Overtreedt niet inzake de Sabbath". En Wij sloten met hen een vast verbond.

155. Om hun schending van hun verbond en de verwerping van Allah's tekenen en het ten onrechte doden van de profeten en omdat ze zeggen: "Onze harten zijn gesluierd" - nee, Allah heeft deze wegens hun ongeloof verzegeld, derhalve geloven zij slechts weinig;

156. Om hun ongeloof en het uiten van een kwaadaardige laster tegen Maria;

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - maar het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van maar volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

158. Integendeel, Allah verhief hem tot Zich en Allah is Almachtig, Alwijs.

159. Er is niemand onder de mensen van het Boek die er niet in zal geloven v��r zijn dood. En op de Dag der Opstanding zal hij (Jezus) getuige tegen hen zijn, -

sadaghalol alioal atheem.


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2006 om 14:12
Salaam aleikoum

Allah sprak ook rechtstreeks met profeet Mohammed. Tijdens de Israa wal miraaj.

Niemand heeft Allah rechtstreeks gezien, zelfs de profeten niet. In het Paradijs zal iedereen Allah zien, dit is het allermooiste wat de mens zal overkomen.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2006 om 14:19

In eerste instantie geplaatst door Khabir

157. En om hun zeggen: "Wij hebben de Messias, Jezus, zoon van Maria, de boodschapper van Allah gedood", - maar zij doodden hem niet, noch kruisigden zij hem (ten dode), - maar het werd hun verward, en zij, die hierover van mening verschilden zijn zeker in twijfel, zij hebben er geen kennis van maar volgen slechts een vermoeden en zij doodden hem gewis niet,

Waarom zouden romeinse soldaten geen mensen kunnen doden dmv een kruisiging.

Ook volgens de Koran sprak G'd dus met Zijn profeten.
Maar volgens mij geeft de Koran/Hadith geen verklaring waarom Allah niet met Mohammed heeft gesproken.

Ieder zijn geloof,  maar het is lijkt niet logisch want Mohammed was volgens de engel zelfs het zegel der profeten.

33:
40. Mohammed is niet de vader van ��n uwer mannen, maar de boodschapper van Allah
en het zegel der profeten


 



Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2006 om 14:24
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum

Allah sprak ook rechtstreeks met profeet Mohammed. Tijdens de Israa wal miraaj.

Niemand heeft Allah rechtstreeks gezien, zelfs de profeten niet. In het Paradijs zal iedereen Allah zien, dit is het allermooiste wat de mens zal overkomen.


Hallo 3abd Arra7maan

staat dat in de Koran  of is dat een  Hadith ?
Volgens mij zegt de Koran dat alles via een engel is gezegd tegen Mohammed.
Wat ik al zei dat is Bijbels gezien raar.
Vooral gezien de positie van Mohammed in de Islaam.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juni 2006 om 14:55
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum

Allah sprak ook rechtstreeks met profeet Mohammed. Tijdens de Israa wal miraaj.

Niemand heeft Allah rechtstreeks gezien, zelfs de profeten niet. In het Paradijs zal iedereen Allah zien, dit is het allermooiste wat de mens zal overkomen.


Hallo 3abd Arra7maan

staat dat in de Koran  of is dat een  Hadith ?
Volgens mij zegt de Koran dat alles via een engel is gezegd tegen Mohammed.
Wat ik al zei dat is Bijbels gezien raar.
Vooral gezien de positie van Mohammed in de Islaam.



Dat staat in de Hadith. De Profeet (vrede zij met hem) heeft een nachtreis van Mekka naar Jeruzalem gemaakt en heeft toen met God gesproken. Hij heeft ook met Mozes (vrede zij met hem) gesproken.

God heeft ook in dromen en openbaringen naar de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) gesproken. Er zijn Heilige hadiths die in de bewoordingen van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) vertellen wat Allah aan hem heeft verteld. Hetzij in dromen, hetzij in een rechtstreekse openbaring.

De Koran is het exacte woord van God. En is via de Engel Gabri�l geopenbaard aan Mohammed.

Hoezo bijbels gezien vreemd als je het hebt over de openbaring van de koran, want het is namelijk zo dat de bijbel niet het exacte woord van God bevat. Volgens christelijke bijbelgeleerden he. Zij zeggen dat deze is ge�nspireerd te zijn door de heilige geest gabri�l.

De evangelie�n zoals we die nu kennen zijn opgeschreven door schrijvers die zeiden ge�nspireerd te zijn door de heilige geest (engel gabri�l). Omdat de bijbel zulke grote fouten en tegenstrijdigheden bevat, kan je stellen dat deze noch afkomstig is van God, noch van de heilige geest.









Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.