Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp gesloteniran

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: iran
    Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:09

Er zijn hier nogal wat aanhangers van het iraans islamitisch bewind. Reden temeer om deze volgelingen wat achtergrondinformatie te geven.

27/02/2006 Jtwnetwork - Dissidenten die aangehouden zijn in de opstand in het Zuiden zijn tot de dood veroordeelt.

Het regime in Iran heeft de golf van executies en onderdrukking verhevigd en probeert zo de steeds vaker voorkomende opstanden te onderdrukken. In de afgelopen drie dagen hebben de staatsmedia berichten van vier ophangingen en 17 doodstraffen voor gevangenen uitgebracht.

Rapporten duiden dat op 20 februari twee jonge mannen, Abdi en Ali, in de zuid-westelijke stad van Andimeshk gevangenis zijn opgehangen. Ook is er een 22-jaar oude jongen opgehangen in de noordwestelijke stad van Ardebil. De hoofd van het rechtswezen van het regime kondigde op 20 februari aan, �twee gevangenen zijn tot de dood veroordeelt voor het deelnemen aan de Ahwaz bombardementen, en vijf anderen zullen spoedig tot hetzelfde veroordeelt worden.�

Op 19 februari keurde het Hooggerechtshof van het Regime de doodstraf van Mostafa Rasoul-Nia, die tijdens de Mahabad opstand was gearresteerd, goed.  Het Hooggerechtshof van het regime heeft ook een doodstraf voor een politieke gevangene in Sanandaj goedgekeurd. Twee andere politieke gevangenen zijn sinds 20 februari van de Sanandaj en Zanjan gevangenissen verdwenen.

Op 20 februari bracht het Hooggerechtshof van het regime een doodstraf uit voor een gevangene in Bojnoord en op dezelfde dag berichtte het Inlichtingenministerie de executie van Khalid Hardani voor het kapen van een vliegtuig.  In Ghazvin werd een man ge�xecuteerd voor �corruptie op aarde� en er zijn nog twee andere gevangenen tot de dood veroordeelt in Isfahan voor een gewapende overval. Het Rechtswezen heeft tevens de 20 jaar oude Khan-Ali, de 33 jaar oude Gholam-Reza, en de 36 jaar oude Abbas tot de dood veroordeelt.

Het islamitische Afganistan is voldoende behandeld. Nu richt ik me op een andere islamitische staat, Iran. (mochten er nog mensen zijn die meer informatie willen over Afganistan onder de Taliban, laat het me weten! Ik kan nog maanden vooruit.)

Mochten er moslims zijn die denken dat ik anti-islam ben, dan wil ik daar een duidelijk 'neen' op antwoorden. Wel heb ik grote moeite met 'gelovigen' die menen een staat in te kunnen richten naar hun eigen beperkte en  bekrompen godsbeeld/wereldbeeld.

Hierin ben ik niet eenzijdig. Mijn ideeen richt ik ook tegen Bush, Blair, etc. die eenzelfde idee hebben. Slechts de invalshoek is anders. Maar uiteindelijk is het  eenzelfde pot kletsnat.


 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 03:09

Hamas en het Iraanse regime likken elkaar volledig af.  In de praktijk hebben ze ook dezelfde doelstelling: de vernietiging van Israel. Het is dus ook niet vreemd dat juist zij elkaar de liefde hebben verklaard. Uit dit huwelijk kunnen mooie kinderen komen.

Hieronder weer een artikel over de onmenselijke regime in Iran.

Internationaal arrestatiebevel tegen Fallahian wegens terreuraanslag Kazem Rajavi
zondag, 09 april 2006

Internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd tegen Fallahian terreuraanslag op Prof. Kazem Rajavi
09/04/2006 Jtwnetwork - Mevr. Maryam Rajavi, de presidente van het Iraanse verzet liet gisteren weten dat het internationale arrestatiebevel tegen Ali Fallahian de voormalige minister van inlichtingen -en Veiligheidsdienst en de veiligheidsadviseur van Ali Khamenei, de opperste geestelijke leider en lid van assemblee van deskundigen is uitgevaardigd wegens de moordaanslag op de befaamde mensenrechtenactivist en de vertegenwoordiger van de Nationale Raad van het Verzet van Iran in Zwitserland Prof. Kazem Rajavi door Jacques Antennen,de onderzoeksrechter Zwitserland.

Jacques Antennen, de onderzoeksrechter van het kantongerecht Vaud heeft alle officieren, politiemacht en veiligheidsambtenaren opgedragen Ali Fallahian, de voormalige minister van inlichtingen �en veiligheidsdienst van Islamitische Republiek Iran te arresteren en hem naar de gevangenis in het kantongerecht Vaud in Lausanne in Zwitserland af te voeren.

Het bevel verklaart dat Ali Fallahian v��r de moordaanslag op Prof. Kazem Rajavi opdracht had gegeven Massoud Rajavi de voorzitter van de Nationale Raad van het Verzet te vermoorden.

De presidente van het verzet heeft dhr Massoud Rajavi de leider van de oppositie gefeliciteerd met het arrestatiebevel van een van de meest schurkenmisdadigers van de Iraanse geschiedenis en de moordenaar van de aller beste Iraanse jongens. Mevr. Rajavi heeft de pogingen van dhr Stephane Rajavi de zoon van Prof.Kazem Rajavi gewaardeerd en de vrouw en andere kinderen van hem en alle andere slachtoffers van het terrorisme van het regime gefeliciteerd met het arrestatiebevel.

Mevr. Rajavi benadrukte dat de uitvaardiging van dit bevel, de eerste concrete teken van de be�indiging van het afzien van de vervolging van de Iraanse autoriteiten voor hun terreurmisdaden.

Zij verzocht de regering van Zwitserland ongeacht politieke en economische belangen alle nodige maatregelen te nemen om het arrestatiebevel van Fallahian ten uitvoer te brengen en alle opdrachtgevers en de daders van de moordaanslag op Prof. Kazem Rajavi te berechten.

Mevr. Rajavi voegde eraan toe, dat Khamenei en Rafsanjani ook directe opdrachtgevers van de moordaanslag waren en ze hoopte dat er ook nog een arrestatiebevel tegen deze twee wordt uitgevaardigd. Ze benadrukte dat de Iraanse leiders in de moord op tientallen tegenstanders van het regime en in terroristische aanslagen in de hele wereld betroken zijn geweest.

In het bevel van de rechter is benadrukt: � uit de onderzoeken blijken dat er 13 mensen in de voorbereiding en uitvoering van de moord hadden samengewerkt, deze 13 mensen waren in het bezit van dienst pasporten met de stempel `in dienst` er op. Een aantal van deze documenten was op ��n dag in Teheran gemaakt��.

In de periode van de planning en de uitvoering van de moord op Kazem Rajavi was Ali Fallahian de minister van Inlichtingen �en Veiligheidsdienst van de Islamitisch Republiek Iran. Dit ministerie had nauwe contacten met de Revolutionaire Corps van Gardisten, met name met de Qods (Jeruzalem) macht en �de minister Ali Fallahian was verantwoordelijk voor de terreurdaden en de opdrachten voor alle diensten werd door hem gegeven�.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 03:30
ik heb laatst gesproken met een Irani�r. Hij vertelde me dat de meerderheid van de mensen niet achter het bewind staat, en dat de 'revolutie' mede door de Amerikanen is begonnen. De 'revolutie' was dus niet van de mensen, zoals veel mensen denken.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 13:02
Dan wordt het tijd dat het bewind zijn conclusies trekt.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
voetbalnu Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2006
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2006 om 10:38
Goedenmiddag,

Ik zal nu ook even voor de duidelijkheid zeggen, ik ben niet iemand die tegen de Islam is, in tegendeel.. ik ben zelf ook een moslim.

Maar het Iraanse regime, is een fundamentalistische islamitische regime. Zij zeggen dat ze in opdracht van allah/god dit en dat moeten doen, aanslagen etc. etc. Verbieden dat vrouwen en mannen bij elkaar zijn, dat vrouwen helemaal bedekt moeten zijn etc. etc.

Dit iraanse regime, heeft de bevolking 8 jaar lang beloofd, voor democratie, verbetering van dit en dat, 8 jaar lang heeft rafsanjani dat beloofd, maar zoals de oppositie al eerder bekend maakte, zal hij dat niet doen, en is ook niet gebeurt. Daarna brachten ze Khatami als ''voorstander'' voor democratie en bladiebla.. ook hij heeft het volk 8 jaar lang bedriegt.. en hun laatste en enige kans is nu Ahmadinejead.. zoals iedereen weet van zijn terroristische acties, zal hij nog erger zijn dan de rest. Heel de wereld weet dat ahmadinejad zelf meegedaan heeft in terroristische acties, duizend mensen heeft gedood met de genade schot. etc. etc.

MAAr er is ook een VERZET.. ik raad jullie aan om dit te lezen.

Het Iraanse verzet is jarengeleden door Jack Straw op de terroristen lijst gezet door onderhandelingen met het Iraanse regime. Hij heeft het zelf bekend!

De gekozen presidente van het Iraanse verzet was een week geleden uitgenodigd om bij de EUROPESE RAAD (parlement) in straatsburg te komen en te praten over de kwestie Iran.

Hier een lange stuk, maar zeker interessant.


Het vermogen van het Verzet om verandering teweeg te brengen

12/04/2006 Jtwnetwork - Toespraak van Mevr. Maryam Rajavi, gekozen presidente van de Nationale Raad van Verzet van Iran, tijdens de vergadering van de Liberale Groep tijdens de Parlementaire bijeenkomst van de Europese Raad te Straatsburg.

Geachte dames en heren, meneer de voorzitter, het is me een eer om hier onder u te zijn vandaag.

Ik wil Lord Russell-Johnston bedanken voor zijn vriendelijke woorden en zijn steun aan het Verzet en aan de Iraanse mensen. Ik dank ook de Liberale Groep voor het organiseren van deze vergadering. Ik ben vandaag hier om te spreken namens de mensen wiens fundamentele rechten hen ontzegd zijn door de regerende religieuze dictatuur.

Ik spreek over een land waar mensen die voor vrijheid opkomen, worden gemarteld en ge�xecuteerd, en waar vrouwen te dood worden gestenigd op basis van valse beschuldigingen. Ik ben hier om de schreeuw om vrijheid van het Iraanse volk tot het gehoor van deze bijeenkomst van vertegenwoordigers van het Europese volk te brengen.

De dreiging van het Iraanse regime, en de derde optie

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft tien dagen geleden een unanieme oproep gedaan aan het Iraanse regime om de uraniumverrijking op te schorten. Maar de mullahs blijven de internationale gemeenschap tarten en verwerpen alle onderhandelingen.

Vandaag de dag ziet de wereld een gevaarlijk dilemma onder ogen: het perspectief op een fundamentalistische dictatuur die het gevaarlijkste wapen van de wereld verwerft of het vooruitzicht voor een rampzalige oorlog in het gebied.

Ik kom vandaag mededelen dat de internationale gemeenschap niet genoodzaakt is te kiezen tussen een regime in bezit zijnde van nucleaire wapens, of een oorlog.

Er is een derde optie: Democratische verandering door de Iraanse mensen en hun georganiseerde Verzet. De mullahs steeds meer tijd toevertrouwen is niet de manier om oorlog te vermijden dat verhoogt alleen maar de kans op een oorlog. Het is noodzakelijk snel te handelen, veel tijd is er niet.

De mullahs streven naar het verwerven van atoomwapens om zodanig hun religieuze dictatuur te handhaven. Kernwapens zijn effici�nte middelen voor het exporteren van Islamitisch fundamentalisme en terrorisme.

De mullahs hebben hun kernprogramma 18 jaar lang verborgen gehouden voor de internationale gemeenschap, totdat de Nationale Raad van Verzet van Iran hun leugens blootstelde.

We hebben het hier over een regime die zijn bevolking al 27 jaar lang onderdrukt. Een regime die 120.000 mensen wegens politieke oppostitie heeft ge�xecuteerd en alle mensenrechten heeft overtreden. Het regime heeft ook tientallen Iraanse dissidenten in het buitenland vermoord.

Een Zwitserse Onderzoeksinstelling die de moord onderzoekt van professor Kazem Rajavi, de Zwitserse vertegenwoordiger van het Iraans Verzet, die in April 1990 te Gen�ve was vermoord, heeft onlangs een internationaal arrestatiebevel voor Ali Fallahian uitgegeven, de voormalige Minister van de Iraanse Inlichtingendienst en de huidige adviseur van Khamenei op het gebied van veiligheidszaken, voor zijn rol in het organiseren van de moord.

De Onderzoeksinstelling bevestigde dat in de vroege jaren '80 Fallahian een bevel had uitgegeven voor de moord op dhr. Massoud Rajavi, Voorzitter van de Nationale Raad van Verzet van Iran.

Onderdrukking in Iran is niet alleen beperkt tot politieke executies, marteling van politieke gevangenen of zelfs openbare executies en steniging. In Iran zijn mensenrechtenschendingen vastgesteld in de wet. Zweepslagen, amputatie van ledematen en het uithollen van oogkassen zijn wettelijke strafvervolgingen.

De vrouwonvriendelijke wetten onderworpen vrouwen als tweederangsburgers. Vrouwen worden vernederd en publiekelijk gezweept wegens �het verbreken van de verplichte kledingscode�.

Het Iraanse regime is het middelpunt van export van Islamitisch fundamentalisme en tevens de meest actieve staat die internationale terrorisme sponsort. Het stelt zich vijandig op tegenover vrede in het Midden-Oosten. De president heeft oproepen gedaan voor de vernietiging van de Verenigde Staten en het afvegen van Isra�l van de wereldkaart. Het regime probeert ook in Irak een fundamentalistisch regime tot stand te brengen.

En daartoe houdt het Iraanse regime zich bezig met uitgebreide bemoeienis en terroristische activiteiten in Irak, het stimuleren van een oorlog tussen Sjiieten en Soenieten en het vestigen van geheime martelgevangenissen.

Ik moet benadrukken dat het gevaar van de bemoeienis en terreur van het Iraans regime in Irak honderd keer gevaarlijker is dan de dreiging van zijn kernprogramma.

Om een dergelijk regime te confronteren heeft de wereld slechts ��n logische keus: doelgericht en snel handelen. De Veiligheidsraad moet sancties aan het regime opleggen en de internationale gemeenschap moet het recht van het Iraanse volk om zich voor vrijheid te verzetten tegen onderdrukking, erkennen.

Ik verzoek u dringend om u bij deze inspanningen aan te sluiten zodat samen wij een tragedie voorkomen.

De terroristenlijst: De grootste hindernis voor democratische verandering


Ondanks de brutale onderdrukking is verandering in Iran binnen bereik. In hoop op verandering heeft het westen zijn vertrouwen tevergeefs in het regime in Teheran geplaatst. Het resultaat was het toetreden van de totalitaire fractie binnen het regime. Het toevoegen van de grootste oppositiegroep van Iran aan de terroristenlijst stond centraal bij deze tevergeefse vertrouwen in het regime.

De Britse Minister van Buitenlandse Zaken erkende onlangs dat hij het lot van de Mojahedin had verworpen naar wat het Iraanse regime wenste.

Vijf honderd prominente advocaten en meer dan duizend parlementsleden in Europa verklaarden hun afkeuring van het terroristenetiket op de Mojahedin, omdat het de mullahs toestaat om een wettige oppositie te onderdrukken.

In februari kondigde het regime de executie aan van een lid van de Mojahedin dat vier en een half jaar gevangen had gezeten en gedurende zijn gevangenschap was gemarteld. Twee weken geleden werd een ander lid van de Mojahedin ter dood veroordeeld en er staan meer gevangenen de doodstraf op te wachten.

Beperkingen op Iran�s grootste oppositiemacht opleggen is de grootste obstakel voor democratische verandering in Iran. Daarmee wordt niet alleen een organisatie beperkt, maar ook het streven van een volk naar vrijheid. Zoals verklaring van 2,8 miljoen Irakezen, is "Mojahedin een belangrijke politieke en culturele barri�re tegen de invloed van fundamentalisme."

De verwijdering van het terroristenetiket is de rechtvaardige eis van het Iraanse volk en de oplossing voor hetgeen waar verzoening met de mullahs gevaald heeft.

Het vermogen van het Verzet om verandering teweeg te brengen

Wij vragen andere landen om geen geld noch wapens. Het Iraans Verzet heeft het potentieel en de elementen noodzakelijk om democratische verandering in Iran te bewerkstelligen:

Allereerst, het heeft een enorme populaire basis; een nationaal sociaal netwerk en een wijdverspreide steun in het buitenland onder Irani�rs. Om deze redenen hebben de totalitaire onderdrukking en de omkoperij-onderhandelingen van de mullahs gevaald in het verpletteren van de Verzetsbeweging. De, ondanks de onderdrukkende sfeer, meer dan 4 duizend protestvertoningen in Iran vorig jaar, tonen aan dat de Iran rijp is voor verandering.

Ten tweede, het Verzet heeft het een politieke alternatief, de Nationale Raad van Verzet van Iran (NCRI), een Parlement in ballingschap. Vrouwen vormen 52 procent van de 530 leden van de Raad. Vertegenwoordigers van diverse sectoren van de Iraanse maatschappij, verschillende politieke tendensen, godsdienstige en etnische minderheden worden vertegenwoordigd in de NCRI.
Ten derde, het heeft een georganiseerde militaire macht in Irak, in de Stad Ashraf, dichtbij de Iraanse grens, waardoor mogelijk gemaakt wordt grootse invloed op de gebeurtenissen in Iran uit te oefenen.

Ten vierde, de voortstuwende kracht binnen het Verzet is de Volks-Mojahedin (PMOI) die 40 jaar ervaring heeft met strijd voor vrijheid. Het bepleit een verdraagzame, democratische en anti-fundamentalische Islam. De PMOI streeft naar een republiek waarbij Kerk en Staat van elkaar gescheiden zijn.

De standpunten en het programma van de het Verzet

Dames en heren,

op de eerste plaats is onze Verzetsbeweging een humanitaire beweging die ernaar streeft om de menselijke waarden die door de fundamentalisten in Iran worden vernietigd, opnieuw te doen opwekken. Wij geloven dat vrijheid het grootste menselijke attribuut is. Onze diepgewortelde geloof in vrijheid geeft ons de kracht om de ontberingen in de strijd tegen een godsdienstige dictatuur te confronteren. Wij zijn niet uit op macht. Onze doel is de garantie van vrijheid en democratie tegen elke prijs. Alvorens verplicht de Nationale Raad van Verzet van Iran zichzelf om vrije verkiezingen voor een constituerende en nationale wetgevende macht te houden binnen zes maanden na de omverwerping van het huidige regime, en de zaken van het land te overhandigen aan de verkozen vertegenwoordigers.

Sta mij toe on onze standpunten omtrent een vrije Iran samen te vatten

  • 1. Naar onze mening is de stembus het enige criterium voor legitimiteit. Overeenkomstig daaraan streven wij naar een republiek die gebasseerd is op de meerderheid van de stemmen.
  • 2. Wij willen een pluralistisch systeem, vrijheid van partijen en coalities. In de toekomstige Iran zullen wij alle vrijheden eerbiedigen. Meningsuiting vrijheid van spraak en de media zijn volledig vrij en alle vorm van censuur of inquisitie is verboden.
  • 3. In de vrije Iran van morgen steunen wij de afschaffing van de doodstraf en verplichten wij onszelf dit te verwezenlijken.
  • 4. Het Iraans Verzet zal de scheiding van Kerk en Staat tot stand brengen. Alle vormen van discriminatie jegens gelovigen van welke godsdienst dan ook zal worden belemmerd.
  • 5. Wij geloven in volledige geslachtsgelijkheid in politieke en sociale rechten. Daartoe bijbehorend gelijke deelname van vrouwen in politieke leiding. Alle vormen van onderscheid tegenover vrouwen zal worden afgeschaft. Zij zullen vrij zijn in hun keus van kleding.
  • 6. Wij willen een moderne rechtssysteem opzetten dat gebasseerd is op de principes van uitgaan van onschuld, het recht op wettelijke verdediging, en het recht om in een openbaar hof terecht te staan. Wij streven ook naar de totale onafhankelijkheid van rechters. Wrede en degraderende straffen zullen geen plaats hebben in de toekomstige Iran.
  • 7. Wij zullen Universele Verdragen van Mensenrechten, de Internationale Verdragen op Burgerlijke en Politieke Rechten, het Verdrag tegen Marteling, en het Verdrag van Gelijkheid van Vrouwen met volle toewijding respecteren.
  • 8. Wij erkennen persoonlijk bezit, persoonlijke investeringen en de vrije markteconomie.
  • 9. Ons buitenlands beleid zal gebasseerd zijn op vreedzame samenleving, internationale en regionale vrede en samenwerking, evenals eerbied voor het Handvest van de Verenigde Naties.
  • 10. De vrije Iran van morgen zal verstoken zijn van kernwapens en andere massavernietigingswapens.




























Dames en heren,

Ik zou graag de Heer Winston Churchill, de stichter van de Europese Raad, willen citeren. Op terugkeer van Neville Chamberlain, na het ondertekenen van het Verdrag van M�nchen met Hitler in 1938, zei Churchill, "de keus werd u gegeven tussen oneer en oorlog. U koos oneer. En u zult uw oorlog krijgen."

Vandaag staat Europa wederom voor een keus

Een keus tussen zekerheid en compromis, die mullahs de mogelijkheid zou kunnen geven om kernwapens te bemachtigen; Een keus tussen oorlog en steun voor de vraag van het Iraanse volk naar democratische verandering.

Met de juiste keus kunnen wij een tragedie en een oorlog voorkomen. Ik verzoek u wederom om de keus om steun van het Iraanse volk en het Verzet te maken. Het is hoog tijd voor de internationale gemeenschap om het Verzet van het Iraanse volk te erkennen en het een observeerderszetel in de Verenigde Naties te wijzen.

� Jtwnetwork (Foto ANP Frederick Florijn)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2006 om 11:49

Toen Chamberlain in 1938 uit Munchen terugkeerde in Londen, sprak hij de legendarische woorden: "Peace for our time". Hij veronderstelde dat hij het Hitlerregime tevreden had gesteld en daarmee oorlog had voorkomen.

De geschiedenis heeft ons anders geleerd.

Ik vind het bedroevend dat een aantal moslims alhier het vreselijke regime in Iran steunen om eigenlijk 2 redenen:

1. Iran is een moslimstaat. (hetgeen natuurlijk een drogreden is)

2. Iran keert zich tegen Amerika. (Dat is blijkbaar al voldoende om VOOR iRan te zijn.

Moslims die in het Westen wonen zouden moeten weten hoe belangrijk vrijheid van meningsuiting en godsdienst is. Juist van deze moslims zou verwacht mogen (en misschien zelfs moeten) worden dat zij zich keren tegen een schrikbewind als in iran.

Ik vind het verfrissend dat een moslim hier een duidelijk signaal durft af tegeven tegen de heersende gedachte alhier.

groet, en geniet van het WK. (met of zonder Iran)

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2006 om 12:10

Ut wordt een zooitje in de wereld........

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2006 om 12:23
tis een zootje, van alle kanten.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 02:55
components/com_mambospgm/spgm/gal/Karikatuur/11.png
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 02:58
De dreiging van het Iraanse regime, en de derde optie

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties heeft tien dagen geleden een unanieme oproep gedaan aan het Iraanse regime om de uraniumverrijking op te schorten. Maar de mullahs blijven de internationale gemeenschap tarten en verwerpen alle onderhandelingen.

Vandaag de dag ziet de wereld een gevaarlijk dilemma onder ogen: het perspectief op een fundamentalistische dictatuur die het gevaarlijkste wapen van de wereld verwerft of het vooruitzicht voor een rampzalige oorlog in het gebied.

Ik kom vandaag mededelen dat de internationale gemeenschap niet genoodzaakt is te kiezen tussen een regime in bezit zijnde van nucleaire wapens, of een oorlog.

Er is een derde optie: Democratische verandering door de Iraanse mensen en hun georganiseerde Verzet. De mullahs steeds meer tijd toevertrouwen is niet de manier om oorlog te vermijden dat verhoogt alleen maar de kans op een oorlog. Het is noodzakelijk snel te handelen, veel tijd is er niet.

De mullahs streven naar het verwerven van atoomwapens om zodanig hun religieuze dictatuur te handhaven. Kernwapens zijn effici�nte middelen voor het exporteren van Islamitisch fundamentalisme en terrorisme.

De mullahs hebben hun kernprogramma 18 jaar lang verborgen gehouden voor de internationale gemeenschap, totdat de Nationale Raad van Verzet van Iran hun leugens blootstelde.

We hebben het hier over een regime die zijn bevolking al 27 jaar lang onderdrukt. Een regime die 120.000 mensen wegens politieke oppostitie heeft ge�xecuteerd en alle mensenrechten heeft overtreden. Het regime heeft ook tientallen Iraanse dissidenten in het buitenland vermoord.

Een Zwitserse Onderzoeksinstelling die de moord onderzoekt van professor Kazem Rajavi, de Zwitserse vertegenwoordiger van het Iraans Verzet, die in April 1990 te Gen�ve was vermoord, heeft onlangs een internationaal arrestatiebevel voor Ali Fallahian uitgegeven, de voormalige Minister van de Iraanse Inlichtingendienst en de huidige adviseur van Khamenei op het gebied van veiligheidszaken, voor zijn rol in het organiseren van de moord.

De Onderzoeksinstelling bevestigde dat in de vroege jaren '80 Fallahian een bevel had uitgegeven voor de moord op dhr. Massoud Rajavi, Voorzitter van de Nationale Raad van Verzet van Iran.

Onderdrukking in Iran is niet alleen beperkt tot politieke executies, marteling van politieke gevangenen of zelfs openbare executies en steniging. In Iran zijn mensenrechtenschendingen vastgesteld in de wet. Zweepslagen, amputatie van ledematen en het uithollen van oogkassen zijn wettelijke strafvervolgingen.

De vrouwonvriendelijke wetten onderworpen vrouwen als tweederangsburgers. Vrouwen worden vernederd en publiekelijk gezweept wegens �het verbreken van de verplichte kledingscode
�.

Het Iraanse regime is het middelpunt van export van Islamitisch fundamentalisme en tevens de meest actieve staat die internationale terrorisme sponsort. Het stelt zich vijandig op tegenover vrede in het Midden-Oosten. De president heeft oproepen gedaan voor de vernietiging van de Verenigde Staten en het afvegen van Isra�l van de wereldkaart. Het regime probeert ook in Irak een fundamentalistisch regime tot stand te brengen.

En daartoe houdt het Iraanse regime zich bezig met uitgebreide bemoeienis en terroristische activiteiten in Irak, het stimuleren van een oorlog tussen Sjiieten en Soenieten en het vestigen van geheime martelgevangenissen.

Ik moet benadrukken dat het gevaar van de bemoeienis en terreur van het Iraans regime in Irak honderd keer gevaarlijker is dan de dreiging van zijn kernprogramma.

Om een dergelijk regime te confronteren heeft de wereld slechts ��n logische keus: doelgericht en snel handelen. De Veiligheidsraad moet sancties aan het regime opleggen en de internationale gemeenschap moet het recht van het Iraanse volk om zich voor vrijheid te verzetten tegen onderdrukking, erkennen.

Ik verzoek u dringend om u bij deze inspanningen aan te sluiten zodat samen wij een tragedie voorkomen.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
voetbalnu Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2006
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 08:23
belangrijke punten ja
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 10:46

Het lastige is dat dit alles wordt afgedaan als zijnde propaganda.

Daarnaast verkeer ik in de ongelukkige situatie dat ik een ongelovige ben. Veel effect sorteert deze artikelen (weliswaar door Iraniers, maar toch) derhalve niet.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 02:19

Iran, het theocratisch bestuurde land kent nauwelijks mensenrechten. Hieronder een verhaal van een Iranier die 12 jaar opgesloten zat.

03/10/2005 Jtwnetwork - Mostafa Naderi, een voormalig Iraanse politieke gevangene, legt uit over zijn martelingen in 12 jaar tijd gevangenisstraf. Ik werd in 1981 gearresteerd voor het verkopen van kranten van de oppositie groep en werd meegenomen naar de beruchtste gevangenis ��evin��.


 

Zij blinddoekten mij en namen me mee naar de ondervraag kamer, daar aangekomen legden ze mij op een houtenbank met mijn rug naar boven. Ze dwongen mij om mijn sokken in mijn mond te doen. Zij bogen dan mijn benen van achter en knoopten hen naar mijn dijen. Op dat moment begonnen ze met het slaan van kabels. Het was heel pijnlijk, er zijn geen woorden voor. Na een tijd knoopten ze mij los en brachten me naar een martel kamer om de marteling te kunnen hervatten.


Enkele dagen later brachten ze me opnieuw naar de ondervraag kamer. Zij boeiden mij, met een hand over mijn hoofd en mijn andere hand achter mijn rug. Ze heven mij omhoog, 12 uur lang hing ik aan het plafon. Dit zette veel druk op mijn schouders.
 

Tegelijkertijd kon ik zien dat een vrouw aan de overkant afgeranseld werd met kabels. Zij werd ononderbroken 10 uur lang geslagen met de kabels. Haar rug was er hard aan toe, het vlees was gescheurd en lag in stukjes op de grond. Er was een reusachtige plek vol met bloed op de grond. Ze heeft de pijn niet overleefd, en stierf.


Mijn schouders waren doorgedraaid door de marteling. Als we voedsel kregen hielpen de andere gevangenen mij met eten. Ik was anderhalve maand in een klein gangetje opgesloten en werd elke dag meegenomen naar de ondervraagkamer waar ik gemarteld werd. Na enige tijd leed ik aan een nierbloeding.
 

Er was een vrouwelijke gevangene die zo hard afgeranseld werd dat haar benen volledig zwart werden. Zij werd later uitgevoerd.


Een dag riepen ze mij op en namen ze mij mee naar een kamer, waar verteld werd dat ik tot de dood was veroordeeld. Zij vertelden dat ik mijn laatste wens op kon schrijven. Ik werd dan naar een kamer meegenomen waar al 4 andere gevangenen waren. Ons werd verteld dat we die avond uitgevoerd zou worden. Zij blinddoekten ons en dagen lang hadden we niets gegeten. Rond 3:00 werden we geblinddoekt en meegenomen naar een andere locatie. 
 

Aangekomen op de locatie knoopten zij onze handen achter onze ruggen en lieten ze ons tegen de muur aanstaan. Ik hoorde dat zij hun geweren op dat moment laadden. Ik kon op dat moment mijn lichaam niet meer beheersen door de maandenlange martelingen, en viel op de grond. We hoorden de martelaars van het Iraanse regime ons uitlachen.


Zij namen ons mee naar een kamer en verwijderden onze blinddoeken. Een medegevangene die een bril droeg zij dat hij niets meer kon zien door de pijnlijke martelingen die hij had ontgaan. Opnieuw namen ze mij mee naar de ondervraag kamer en opnieuw volgde er een marteling. Er waren 110 mensen in een kamer van 5 bij 6 meter, het is onvoorstelbaar maar waar. Je kon er niet bewegen, dagenlang zat je zo op elkaar. Zij gaven enkel 30 minuten voor 110 mensen om zich schoon te maken en naar het toilet te gaan. Zij voerden ons een lepel per dag en wanneer wij om meer vroegen werden we direct meegenomen naar de martelkamer.
 

Wordt vervolgd�.


 

 
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 02:32

Even enige statistische gegevens bijvoegen.

Resultaat van 26 jaar dictatuur van de mullahs in Iran. Dagelijks worden er mensen mishandeld, vooral bij de studenten en de vrouwen komt het vaak voor. Dagelijks worden er mensen gedood. De mensen rechtenschendingen gaan maar door. Dit is het resultaat ..


 

  • - 120.000 ge�xecuteerde politieke gevangene
  • - 500.000 politieke gevangene
  • - 30.000 politieke gevangene, ge�xecuteerd gedurende 2 maanden in de zomer van 1988
  • - 174 vormen van martelingen in de politieke gevangenissen
  • - 1000-den ophangingen
  • - afschuwelijke martelpraktijken zoals steniging, amputatie, uittrekken van ogen, ...
  • - 600.000 per jaar gearresteerd, de voorbije jaren
  • - 7.000.000 gevangene, sinds het op macht komen van de mullahs
  • - gemiddeld 2.500.000 operaties van de politie, en 50.000.000 identiteitsverificatie per jaar
  • - 20 instellingen voor repressie
  • - 6.000.000 rechtelijke dossiers per jaar geopend
  • - seksuele discriminatie tegen de vrouwen, en vrouwenhatende praktijken
  • - discriminatie en onderdrukking van andere godsdiensten, o.a. Joden en Christenen
  • - 100-den kranten en publicaties gesloten, 133 tijdens het mandaat van Khatami
  • - 450 terroristische aanslagen in het buitenland
  • - verbod van alle politieke partijen en organisaties die niet loyaal eens zijn met de mullahs
  • - verbod van om het even welke onafhankelijke vakbond
  • - verbod van om het even welke onafhankelijke krant of tijdschrift
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 09:02

Jijuu, jij weet zo goed de Amerikaanse aanval op Irak te veroordelen. Geen woord rep jij echter over de msdaden van o.a. de Taliban en het perverse regime in Iran.

Vandaar dat ik wederom een artikel plaats over de misdaden van islamitische geestelijken. Wees een kerel en veroordeel dit geweld ook. (En niet alleen omdat het sjiietten zijn)

Op 3 oktober werd het eerste deel van het rapport van Mostafa Naderi gepubliceerd, vandaag volgt het laatste stuk over zijn martelingen in 12 jaar tijd. Na ongeveer 3 maanden werd ik opnieuw verplaatst naar een andere plek, genaamd: Karaj (westen van Teheran).

Zij sloten mij voor 5 jaar op in een cel van 1,5 bij 2 meter. In de eerste vijf a zes maanden dacht ik over het verleden. Ik zou misschien nog mensen en namen herrinneren van jaren geleden, maar na een jaar scheen ik alles vergeten te zijn.


 

De gevangenis waar ik verbleef had 40 cellen van 1,5 bij 2 meter, 20 aan de ene kant en 20 aan de andere kant. Een cel tegenover mij zat een andere gevangene genaamd: Reza, zijn achternaam herrinner ik niet meer. Toen hij was aangehouden was hij 16 jaar oud. Hij vertelde dat hij verkracht was en uitgevoerd zou worden.


 

Duizenden gevangenen werden vastgehouden. De mullahs gebruikten alle soort martelingen, hun doel was om de gevangene zo veel mogelijk pijn te lijden tot de dood. De ergste dingen werden toegepast. De mollahs hadden sinds 1987 beslist om alle gevangenen af te slachten, toen de wapenstilstand begon tegen Irak, vonden zij de gelegenheid om uiteindelijk iedereen af te maken.


 

30.000 duizend politieke gevangenen werden vermoord
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 09:22

 

            

Jijuu, jij weet zo goed de Amerikaanse aanval op Irak te veroordelen. Geen woord rep jij echter over de msdaden van o.a. de Taliban en het perverse regime in Iran.


 

Ik heb gelezen in talloze reactie dat niet alleen Jiyuu de Amerikaanse aanval op Irak veroordeelt. Dus waarom je specifiek 1 naam noemt weet ik niet. Tell me why.

 

Vandaar dat ik wederom een artikel plaats over de misdaden van islamitische geestelijken. Wees een kerel en veroordeel dit geweld ook. (En niet alleen omdat het sjiietten zijn)


 

Wij vragen jou toch ook niet om alles af te keuren de Christenen of DE Nederlanders doen, of wel soms? Ook al zou je het wel doen. En ook al weet ik dat sommigen van ons ertegen zijn, dan nog hoeven ze het niet te doen. Het gaat om het principe. Wees een man en kom niet met elk akkefietje dat door een moslim of door iemand die een Arabische naam draagt vragen aan DE moslims om dat af te keuren. Anders kan ik ook lang bezig zijn en kan ik ook een hele waslijst opstellen om te vragen of je bepaalde zaken nu wel of niet afkeurt.



 

Groeten,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 09:42
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 09:48
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

            

Jijuu, jij weet zo goed de Amerikaanse aanval op Irak te veroordelen. Geen woord rep jij echter over de msdaden van o.a. de Taliban en het perverse regime in Iran.


 

Ik heb gelezen in talloze reactie dat niet alleen Jiyuu de Amerikaanse aanval op Irak veroordeelt. Dus waarom je specifiek 1 naam noemt weet ik niet. Tell me why.

 

Vandaar dat ik wederom een artikel plaats over de misdaden van islamitische geestelijken. Wees een kerel en veroordeel dit geweld ook. (En niet alleen omdat het sjiietten zijn)


 

Wij vragen jou toch ook niet om alles af te keuren de Christenen of DE Nederlanders doen, of wel soms? Ook al zou je het wel doen. En ook al weet ik dat sommigen van ons ertegen zijn, dan nog hoeven ze het niet te doen. Het gaat om het principe. Wees een man en kom niet met elk akkefietje dat door een moslim of door iemand die een Arabische naam draagt vragen aan DE moslims om dat af te keuren. Anders kan ik ook lang bezig zijn en kan ik ook een hele waslijst opstellen om te vragen of je bepaalde zaken nu wel of niet afkeurt.



 

Groeten,


Marocaantje

Maar op 1zijdige propaganda mag best gereageerd worden,het geeft immers een vertekend beeld van de werkelijkheid.Niks mis mee hoor om bijde kanten te laten zien.Ook aan de moslim kant zijn gruwlijkheden te vinden... Reden te meer om oorlogen te vermijden.Het glorieuze beeld wat nu neergezet wordt is verre van de werkelijkheid.

Zoiets als een Ideale Jihad bestaat gewoon weg niet,daar zijn mensen veel te verschillend voor. 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 10:13

 

Maar op 1zijdige propaganda mag best gereageerd worden,het geeft immers een vertekend beeld van de werkelijkheid.


 

Er is helemaal geen sprake van een 1zijdige propaganda.

 

Niks mis mee hoor om bijde kanten te laten zien.Ook aan de moslim kant zijn gruwlijkheden te vinden...


 

Ik heb ook niet gezegd dat het niet zou mogen om beide kanten te laten zien. Ik erger me alleen aan de manier waarop bepaalde leden omgaan met mensen met een moslimachtergrond. Ik weiger om me voor elke akkefietje of voor elk incident te verontschuldigen of er openlijk afstand van te nemen. Alsof ik daarmee alle problemen uit de wereld help. Niemand zegt trouwens dat er aan de kant van de moslimwereld geen gruwelheden te vinden zijn. De vraag alleen is: Wat versta jij onder een moslimwereld? En wat verstaat de overige onder een moslimwereld?

 

Reden te meer om oorlogen te vermijden.


 

Natuurlijk moeten oorlogen vermeden worden. Alleen als je goed zou hebben gelezen, had je kunnen zien dat in de stukken die werden geplaatst er duidelijk instaat dat het een vorm van zelfverdediging is. Dat je pas mag aanvallen als je aangevallen wordt! Het is niet de bedoeling dat we dingen uit de context gaan halen. Dat gebeurt maar als te vaak!

 

Groeten,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 10:33
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Maar op 1zijdige propaganda mag best gereageerd worden,het geeft immers een vertekend beeld van de werkelijkheid.


 

Er is helemaal geen sprake van een 1zijdige propaganda.

 

Niks mis mee hoor om bijde kanten te laten zien.Ook aan de moslim kant zijn gruwlijkheden te vinden...


 

Ik heb ook niet gezegd dat het niet zou mogen om beide kanten te laten zien. Ik erger me alleen aan de manier waarop bepaalde leden omgaan met mensen met een moslimachtergrond. Ik weiger om me voor elke akkefietje of voor elk incident te verontschuldigen of er openlijk afstand van te nemen. Alsof ik daarmee alle problemen uit de wereld help. Niemand zegt trouwens dat er aan de kant van de moslimwereld geen gruwelheden te vinden zijn. De vraag alleen is: Wat versta jij onder een moslimwereld? En wat verstaat de overige onder een moslimwereld?

 

Reden te meer om oorlogen te vermijden.


 

Natuurlijk moeten oorlogen vermeden worden. Alleen als je goed zou hebben gelezen, had je kunnen zien dat in de stukken die werden geplaatst er duidelijk instaat dat het een vorm van zelfverdediging is. Dat je pas mag aanvallen als je aangevallen wordt! Het is niet de bedoeling dat we dingen uit de context gaan halen. Dat gebeurt maar als te vaak!

 

Groeten,


Marocaantje

Ja nou en of dat daar spraake van is,maar misschien moet je het boek Mein Kampf en wat WW2 documentatie er op na slaan,dan wordt het je vanzelf wel duidelijk... Sommigen zeggen ook dat de Invasie van Amerika in Iraq op alle punten te veroordelen is.Maar het was wel een Nederlander die materiaalen aan Iraq leverde om gifgas te maken,waarop hij nu veroordeeld is.Dat men iets NIET vind wil niet gelijk zeggen dat het er niet is of was.... Blijkbaar beschikt het westen wel over de informatie van leveranciers van materiaalen,zakenmensen met een dubieus bedrijfsarchief dus.

Mjaaa... Wat versta jij onder het Westen?Ik neem aan dat je daar het antwoord wel op weet.

Ik noem die zaken geen akkefietjes,het zijn net zo harde mensonterende gruwlijkheden.

Maar zeg eens,waarom moeten wij dan steeds die aanvallen op het westen lezen als er in moslim landen net zo veel gruwlijkheden te vinden zijn?Of moet ik me wel de heele tijd verontschuldigen voor akkefietjes zoals jij ze noemt.Met mijn westerse achtergrond.... 

En bij Jihuu kan je die zaken aan de lopendeband lezen net zoals bij Peter trouwens,maar ik denk als je Peter vraagt wat vind je van het westen,dat hij het westen nog een behoorlijk veeg uit de pan wil geven als het moet.

Persoonlijk heb ik niets tegen Jihuu,omdat ik ook zie dat ongerechtheid hem raakt.Jammer alleen dat het dus bijna altijd eenzijdig is.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 10:54

Propaganda is het be�nvloeden van de publieke opinie voor een meestal niet commercieel doel.

Het begrip heeft een negatieve gevoelswaarde, omdat informatie die in de vorm van propaganda wordt verstrekt meestal eenzijdig, onvolledig, verhullend of ook wel leugenachtig is.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 11:09
jiyuu
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Geslacht: man
Locatie: Nederland
Berichten: 1505

Status is Offline
Geplaatst op: 17 april 2006 om 10:48 | IP Genoteerd Rapporteer bericht Quote jiyuu

Het verheerlijken van geweld is onder Donner en Blair strafbaar gesteld. Lees hieronder enkele passages uit een werk op de site van de Universiteit van Groningen en oordeel zelf.

 

 

De rechtvaardiging van geweld � hoe en waarom, en met welke inventiviteit, mensen hun eigen gewelddaden goedpraten, en de blijkbaar universele behoefte die daden in hun eigen en andermans ogen te rechtvaardigen � is een thema dat mij al meer dan twintig jaar fascineert.

 

Oorlog is een vorm van massaal, collectief geweld, en wel het meest totale, destructieve en dodelijke geweld waarover de mens beschikt.

 

De apologie van de oorlog is, in verschillende verschijningsvormen en idee�nconstellaties, te beschouwen als een �constante� in het westerse denken.De verontschuldiging voor anderen kan zijn Jihaad. Hoezeer het ook voor de huidige, weldenkende en welwillende, zich Christen noemende,Ook Islamieten noemende kunnen dat. mens vanzelfsprekend is anti-oorlogssentimenten te koesteren, hij zou er goed aan doen te beseffen dat er in de gehele westerse christelijke traditie tot ver in de twintigste eeuw een onderstroom van oorlogsrechtvaardiging, Ook moslims hebben dit dmv Jihaad is geweest, die zelfs in het nucleaire tijdperk � het Tijdperk van de Megadoden � nog waarneembaar is. Deze onderstroom werd, bij vlagen, tot �mainstream�.

 

Het zal dan blijken dat de bio-sociologische of sociaal-Darwinistische oorlogsapologeten niet veel meer deden dan nieuwe, aan een verkeerd begrepen evolutietheorie ontleende, argumenten toevoegen aan reeds lang bestaande apologetische sentimenten.

 

De judaeo-christelijke religie van het avondland is (naast Islam, Zoroastrisme en Mithraisme) van alle (monothe�stische) religies de meest oorlogszuchtige en gewelddadige.

Het christelijke westen kent een lange geschiedenis van wreedheid, terreur,Dat is ook aan de andere zijde,empires kwamen en gingen. fanatiek geweld en religieuze (of ideologische) intolerantie. Sommige auteurs spreken in dit verband van het Faustiaanse karakter van de westerse cultuur.

 

Men hoeft voor �Geest� en �Volk� slechts te substitueren �Bloed� en �Ras�, Of God en Geloof bij extrimisten en het resultaat is een korte inventarisatie van Hitler�s Mein Kampf.

 

Zoals we zagen, heeft de Christelijke religie van het avondland nooit verlegen gezeten om argumenten voor het rechtvaardigen van oorlogen,Zie Jihaad... het zegenen van wapentuig, en het indoctrineren en vergiffenis verlenen aan de manschappen. Zelfs de Nazi-bonzen beriepen er zich in N�rnberg op dat zij �gottgl�ubig� waren. Ook de Christelijk-metafysische doctrine van de oorlogsrechtvaardiging is in het huidige tijdsgewricht nog lang niet dood. Zo suste een Amerikaans bisschop het verontruste geweten van President Johnson door te verklaren dat de oorlog in Vietnam een �sad and heavy obligation� was �imposed upon us by the mandate of love�. Terzelfdertijd verklaarde gebedsgenezer Billy Graham dat het ging om een �spiritual war between good and evil�.

 

�Rechtvaardiging van Geweld: 1. Oorlogsapologie en Sociaal-Darwinisme�, Dr. Johan M.G. van der Dennen

 

http://rechten.eldoc.ub.rug.nl/FILES/departments/Algemeen/De nnenJMGvander/TRANS1/TRANS1.pdf

Stukje van Jihuu.... Ik zal de eenzijdigheid er uit halen.Nu geeft het een heel ander beeld,die 2 kanten laat zien 
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 11:30

De reden dat ik de naam Jijuu noem is heel eenvoudig. Ruud zet al duidelijk uiteen wat er mis is.

Ik vind het vreemd dat het Amerika, Israel, het hele Westen hier op onnozele wijze door sommige moslims, waaronder Jijuu, wordt neergezet. Niet het gegevn dat er kritiek wordt geuit op het Westen. Daar kan ik heel goed mee leven en geef ik schrijver/ster ook regelmatig gelijk. Maar de veralgemenisering door menig moslim(a) doet veel mensen in het Westen onrecht aan.

Als voorbeeld kan ik het volgende geven:

- Wist je dat er geen enkel land is (per hoofd van de bevoking) die meer geld geeft aan goede doelen dan Amerika.

- Wist je dat in Amerika tienduizenden demonstreren tegen de mensonterende toestand in Darfur?

- Wist je dat het Palestijnse volk vooral door het Westen gefinancierd werd(voordat Hamas de verkiezingen won) Nu komen islamitische landen met hun donaties.

Zo kan nog lang doorgaan. Betekent dit dat het Westen onschuldig is? Nee, pertinent niet. Maar beste moslims, de eenzijdige propaganda door o.a. Jijuu is verkrachting van de waarheid.  Het ontbreekt hem aan elke moed om eens te kijken naar de misdaden van regimes in Islamitische landen.

Rest me nog te zeggen dat ik niet het Iraanse danwel het Afghaanse volk veroordeel (zoals de joden en Amerikanen WEL veroordeeld worden). Het Afghaanse en Iraanse volk waren en  zijn slachtoffer van de misdaden van perverse leiders die de islam volledig verkrachten.

En dat klaag ik aan!

De verdediging door moslims alhier van de Taiban en het Iraanse regime zegt alles over de islam(dan is dit geloof niet te vertrouwen) danwel door de hier schrijvende moslims (dan zijn zij niet te vertrouwen)

Ik hou het op het laatste. De islam kan NIET zo slecht zijn als de regimes ervan gemaakt hebben.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 13:04

De verdediging door moslims alhier van de Taiban en het Iraanse regime zegt alles over de islam(dan is dit geloof niet te vertrouwen) danwel door de hier schrijvende moslims (dan zijn zij niet te vertrouwen

 

Jij maakt goede propaganda voor de christelijke geloof. Maar baseert dat niet op de theorie van de bijbel.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 13:50

Een slap verweer op mijn stelling.

Om het ijs te breken gooi ik er even een grapje tegenaan:

Weet je wat het ergste is wat een zelfmoordterrorist kan overkomen?

Een wielklem.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 mei 2006 om 13:54
In eerste instantie geplaatst door Murat

De verdediging door moslims alhier van de Taiban en het Iraanse regime zegt alles over de islam(dan is dit geloof niet te vertrouwen) danwel door de hier schrijvende moslims (dan zijn zij niet te vertrouwen

 

Jij maakt goede propaganda voor de christelijke geloof. Maar baseert dat niet op de theorie van de bijbel.

Lees eens goed wat hij schrijft.... En ik denk niet dat het,het eerste is... Streven voor gerechtigheid is een goede zaak Murat... Maar hou het wel zuiver.En je hebt eerder bewezen zuiver te zijn,toen je de Koran texten naar voren haalde om die man zijn leven te redden.Gewoon 2 kanten op knallen als het moet. 
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 13:51

Het spijtige is dat Murat weigert mijn qoute volledig te citeren: (de rode tekst)

De verdediging door moslims alhier van de Taiban en het Iraanse regime zegt alles over de islam(dan is dit geloof niet te vertrouwen) danwel door de hier schrijvende moslims (dan zijn zij niet te vertrouwen)

Ik hou het op het laatste. De islam kan NIET zo slecht zijn als de regimes ervan gemaakt hebben.

Jammer, het is een verdediging van de schoonheid van de islam. Het kwam Murat alleen slecht uit?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 11:33

Geen religie of ideologie kan de wens naar vrijheid, een diep menselijke wens, onderdrukken.

 

Vrouwenbeweging Iran groeit ondanks onderdrukking

PDF Print E-mail
< =http://iranactua.info/index.php/ method=post> 
Bron: IranActua, Inter Press Service   
woensdag, 22 maart 2006
img4165a8d08be9b.jpgHoewel ze te lijden hebben onder enkele van de meest draconische wetten ter wereld, blijven de Iraanse vrouwen volop strijden voor gelijkheid en democratie. Tijdens Internationale Vrouwendag betoogden dit jaar dubbel zoveel vrouwen in Iran als vorig jaar, blijkt uit informatie van de niet-commerci�le nieuwsdienst Iran Focus.

Tijdens de betoging voor meer vrouwenrechten arresteerde de politie een nog onbekend aantal vrouwen. De vreedzame protestmars op 8 maart werd volgens mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch ruw uiteengejaagd door de politie. Mehri Amiri van de Vereniging voor de Verdediging van Vrouwenrechten in Iran, zegt dat drie medewerkers van haar organisatie vorig weekend zijn vrijgelaten. Zeker vier vrouwen zitten nog vast in de Evingevangenis in Teheran. Over het lot van andere betogers heeft ze geen informatie. Contact met hen opnemen kan niet, omdat de regering de telefoonlijnen controleert.

Naar aanleiding van Internationale Vrouwendag had de Iraanse Organisatie voor Vrouwenrechten een resolutie voorbereid die oproept om een eind te maken aan de discriminatie van vrouwen. Volgens de huidige sharia-wetgeving mogen vrouwen zich niet kandidaat stellen voor presidentsverkiezingen, hebben zij geen gelijke rechten om te scheiden en na een scheiding kunnen zij slechts de voogdij krijgen over kinderen die jonger dan zeven jaar zijn.

Veel vrouwen die de resolutie op 8 maart uitdeelden, werden gearresteerd. Zij kunnen ter dood veroordeeld worden, zegt Zolal Habibi van Women's Freedom Forum uit de Verenigde Staten. "Tienduizenden moedige vrouwen hebben al hun leven gegeven voor het ideaal van gelijkheid en menselijkheid. Maar de geschiedenis weigert hen te erkennen, omdat we nu eenmaal leven in een cultuur die door mannen wordt gedomineerd." Habibi meent dat de manifestatie duidelijk maakt dat het Iraanse volk genoeg heeft van het bewind. "Dit verzet, uit alle richtingen, voert de druk op. Uiteindelijk zal dat uitmonden in een regimewisseling.�
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2006 om 12:04
Peter Pan de mensen in Iran hebben zelf zonder hulp van het westen de Shah verdreven en tot een in hun ogen Islamitische revolutie gekomen.
Wannneer zij dat moe zijn dan kunnen zij daar zelf ook wel weer vanaf.
Daar hoeft het westen ,en in het bijzondere geval de Eu niks aan te doen.
Laat mensen het bestuur wat ze zelf gekozen hebben.
Iran is geen gevaar.
Enkel in de ogen van sommige bekrompen mensen!!
Ik stelzelfs voor om Iran de kennis voor een atoombom tesamen met een stuk of tien atoombommen te geven.
Let wel voor Iran zover is dat ze dit zelf kunnen stroomt er nog wel wat water door de Nijl.
Maar oke gegeven is gegeven en wat kan Iran daar dan wel mee doen??
Wannneer een bom gegooid wordt betekent dit zeker het einde van het Iraanse volk met genen en al.
Er zijn landen die het duizendvoudige van dit heben tesamen met een technologie die Iarn de komende 25 jaar niet in kan lopen.
so what is the problem??
Iran heeft geen staal industrie,Iran heeft geen auto industrie. Iran heeft geen vliegtuig industrie. etc.
Alles wat ze hebben is wat ze gekocht hebben.
dat geld trouwens voor alle arabische landen en zelfs ook voor Pakistan.
Wanneer Iran zegt dat ze de technologie wil gebruiken voor vreedzame doelen dan geloof ik hen want ze hebben gewoonweg geen andere keuze.
Niet in een total war situatie zoals met duitsland.
Want Duitsland had deze middelen zelf wel. Zelfs de kennis.
Dus de hele crisis omtrent Iran is verzonnen.
Het is een ideefix.
Iran kan geen totale oorlog maken tegen de wereld. net zomin als Pakistan of welk ander Islamitisch land dan ook.
Daarom inplaats van verbieden is het beter geven.
Geef de technologie maar .
Des te sneller valt een rigieme zoals Iran op zijn tanden:-)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 04:18

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Peter Pan de mensen in Iran hebben zelf zonder hulp van het westen de Shah verdreven en tot een in hun ogen Islamitische revolutie gekomen.
Wannneer zij dat moe zijn dan kunnen zij daar zelf ook wel weer vanaf.
Daar hoeft het westen ,en in het bijzondere geval de Eu niks aan te doen.
Laat mensen het bestuur wat ze zelf gekozen hebben.
Iran is geen gevaar.
Enkel in de ogen van sommige bekrompen mensen!!
Ik stelzelfs voor om Iran de kennis voor een atoombom tesamen met een stuk of tien atoombommen te geven.
Let wel voor Iran zover is dat ze dit zelf kunnen stroomt er nog wel wat water door de Nijl.
Maar oke gegeven is gegeven en wat kan Iran daar dan wel mee doen??
Wannneer een bom gegooid wordt betekent dit zeker het einde van het Iraanse volk met genen en al.
Er zijn landen die het duizendvoudige van dit heben tesamen met een technologie die Iarn de komende 25 jaar niet in kan lopen.
so what is the problem??
Iran heeft geen staal industrie,Iran heeft geen auto industrie. Iran heeft geen vliegtuig industrie. etc.
Alles wat ze hebben is wat ze gekocht hebben.
dat geld trouwens voor alle arabische landen en zelfs ook voor Pakistan.
Wanneer Iran zegt dat ze de technologie wil gebruiken voor vreedzame doelen dan geloof ik hen want ze hebben gewoonweg geen andere keuze.
Niet in een total war situatie zoals met duitsland.
Want Duitsland had deze middelen zelf wel. Zelfs de kennis.
Dus de hele crisis omtrent Iran is verzonnen.
Het is een ideefix.
Iran kan geen totale oorlog maken tegen de wereld. net zomin als Pakistan of welk ander Islamitisch land dan ook.
Daarom inplaats van verbieden is het beter geven.
Geef de technologie maar .
Des te sneller valt een rigieme zoals Iran op zijn tanden:-)

Dat Iran militair niets voorsteld, behalve het getal van de massa, is waar. De massa, met name kinderen, werden tijdens de 8 jaar durende oorlog tegen Irak, volop ingezet. Nadat kinderen gehersenspoeld de mijnenvelden werden ingejaagd, al roepend "Allah Akbar", zegt veel over het regime. Dit regime gaat hee ver in haar waanzin.

Ik twijfel ook niet aan de militaire kracht van Iran maar aan de direkte steun die ze o.a. geven aan terroristen. Zoals je waarschijnlijk weet zijn er momenteel sjjiiettsche moordcommando's actief in Irak. Dagelijks maken ze tientallen slachtoffers. (Natuurlijk doen de soennieten daar niet voor onder!) Het gaat hen niet om de bevrijding van Irak maar om uitbreiding van hun invloedssfeer en macht.

Het Iraanse volk wordt onderdrukt, lees de rapporten van Amnesty. Moeten we daarom onze momd dichthouden?

Ik vind van niet.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.