Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mooie Aya

 Post Reply Post Reply
Schrijver
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mooie Aya
    Geplaatst op: 17 april 2006 om 08:33

salam alaikum

Ik vond dit een mooie aya. Ik vond hem toepasselijk naar aanleiding van de vele discussies die hier gevoerd worden tussen de vele geloven.

Islam is a tolerant religion that opens the way for reasonable dialogues with others. Allah Almighty says:
�And argue not with the People of the Scripture unless it be in (a way) that is better, save with such of them as do wrong; and say: We believe in that which hath been revealed unto us and revealed unto you; our Allah and your Allah is One, and unto Him we surrender� (Al-`Ankabut: 46).

wasalam alaikum

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 12:24

Wa alaikum salaam warahmatullahi wabarakatoh,

 

Helemaal correct! Zeer toepasselijke vers. Er bestaan verschillen in waarheden in deze wereld en alle waarheden zijn waar. En ontkenning van een waarheid leidt tot leugen.

 

Allah is dus EEN. En degene die zegt dat GOD meer dan EEN is, volgt zijn eigen begeertes.

 

En hoe anders dan met logica kan je op de beste wijze met elkaar discussi�ren? De Koran is een logisch Boek en zonder logica is er geen waarheid en geen discussie mogelijk.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 15:14
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum


Ik vond dit een mooie aya. Ik vond hem toepasselijk naar aanleiding van de vele discussies die hier gevoerd worden tussen de vele geloven.


Islam is a tolerant religion that opens the way for reasonable dialogues with others. Allah Almighty says: �And argue not with the People of the Scripture unless it be in (a way) that is better, save with such of them as do wrong; and say: We believe in that which hath been revealed unto us and revealed unto you; our Allah and your Allah is One, and unto Him we surrender� (Al-`Ankabut: 46).


wasalam alaikum




Wa ehleykoomoe salaam warahamtoelah waabraktoehoe,

Djazaka allahoe gairan voor de plaatsing en het is inderdaad toepasselijk..

Verder sluit ik me aan bij Jiyuu " Alah is dus EEN. En degene die zegt dat GOD meer dan EEN is, volgt zijn eigen begeertes."

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 15:42

salam alaikum broeder en zuster

wat ik eigenlijk met deze aya wilde duidelijk maken (ik heb hem ook zo van de bijbehorende fatwa begrepen) is dat we normaal met elkaar moeten discussieren en ons niet focussen op de verschillen van de religies. er staat ook in de aya:"And argue not with the People of the Scripture unless it be in (a way) that is better"

Ik vind discussies persoonlijk zeer zinloos die gaan over de verschillen van de religies en ik vind dat alleen de geleerden zo'n dergelijk discussie moeten aangaan.maar dit is mijn mening. ik vind dat we het allemaal vredig moeten houden en niet concentreren op de verschillen maar op de overeenkomsten om zo samen te kunnen leven.want op deze forum lees ik meestal alleen maar de verschillen. maar nogmaals dit is mijn bescheiden mening.Voor degene die trouwens geinteresseerd is in de bovengenoemde fatwa zoek ik het wel even op en plaats ik de link.

wasalamalaikum

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 15:57
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam alaikum broeder en zuster

wat ik eigenlijk met deze aya wilde duidelijk maken (ik heb hem ook zo van de bijbehorende fatwa begrepen) is dat we normaal met elkaar moeten discussieren en ons niet focussen op de verschillen van de religies. er staat ook in de aya:"And argue not with the People of the Scripture unless it be in (a way) that is better"

Ik vind discussies persoonlijk zeer zinloos die gaan over de verschillen van de religies en ik vind dat alleen de geleerden zo'n dergelijk discussie moeten aangaan.maar dit is mijn mening. ik vind dat we het allemaal vredig moeten houden en niet concentreren op de verschillen maar op de overeenkomsten om zo samen te kunnen leven.want op deze forum lees ik meestal alleen maar de verschillen. maar nogmaals dit is mijn bescheiden mening.Voor degene die trouwens geinteresseerd is in de bovengenoemde fatwa zoek ik het wel even op en plaats ik de link.

wasalamalaikum

Ze begrijpen het niet.Je inzicht is goed muslima5 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 16:13

Wat er bedoeld wordt Jihuu en moslima_y is dat ONDANKS dat er verschillen zijn tussen jou geloof en het mijne,we gezamelijk in een en de zelfde god geloven.En dat we niet naar de verschillen of te veel naar de verschillen moeten kijken,maar juist naar de overeenkomsten er van.

Dus...... Ondanks dat christenen geloven dat god zich op 3 manieren kan openbaren en moslims geloven in 1 manier... Hebben we het gezamelijk wel over de zelfde god.

En als we dan vervolgens verder gaan kijken,naar de OVEREENKOMSTEN tussen bijde geloven.... Dan komen we toch wel heel erg dicht bij elkaar.En juist naar die overeenkomsten dient men te kijken.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 16:24

salam

dank jullie wel alledrie voor jullie bijdrage.we kunnen zo op deze manier verder komen. en ik denk wel dat mn broeder en zuster het begrijpenmet mn tweede reactie wou ik alleen even nogmaals uitleggen wat ik precies met deze topic wilde bereiken.maar bedankt

wasalam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 16:30
In eerste instantie geplaatst door muslima5

salam

dank jullie wel alledrie voor jullie bijdrage.we kunnen zo op deze manier verder komen. en ik denk wel dat mn broeder en zuster het begrijpenmet mn tweede reactie wou ik alleen even nogmaals uitleggen wat ik precies met deze topic wilde bereiken.maar bedankt

wasalam

Gezien de reacties heb ik dat gevoel niet.Geen dank overigens.  
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.