Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hoofddoek is taboe in Nederland.

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoofddoek is taboe in Nederland.
    Geplaatst op: 27 april 2006 om 13:25

Hoofddoek is taboe in Nederland 

AMSTERDAM - Het NOS Journaal laten presenteren door een moslimvrouw met hoofddoek? Geen denken aan! De 5921 deelnemers aan onze Stelling van de Dag laten er geen twijfel over bestaan: de hoofddoek is taboe in Nederland. We willen in meerderheid (60%) in winkels, banken en gemeentehuizen bij voorkeur niet worden geholpen door vrouwen met een hoofddoek. Voor de klas wordt zij al helemaal niet getolereerd; dat kan echt niet, vindt ruim driekwart van de mensen.

Net als Denemarken, waar de verschijning van tv-presentatrice Asmaa Abdol-Hamid voor veel opschudding zorgt, is Nederland niet gediend van een journaallezeres m�t hoofddoek.

Evenveel mensen zouden ook geen verkoopster met een hoofddoek aannemen, al beschikt zij over dezelfde capaciteiten als iemand zonder hoofddoek. Om over een minister met een hoofddoek maar helemaal te zwijgen. Dat ziet 82% beslist niet zitten. "In openbare functies wordt een neutrale houding verwacht", aldus een reactie. "Een vrouw die een hoofddoek draagt, moet haar haar bedekken, omdat ze geen lustobject mag zijn voor een man. Heel discriminerend en doodeng. Pas wanneer (moslim)mannen ook een hoofddoek gaan dragen, vind ik het ok�", laat deze lezer weten.

Een ander verklaart: "Ik wil niet geconfronteerd worden met dit symbool van de onderdrukking van de vrouw." Eenderde van de deelnemers is het met hem eens. Volgens 28% is de hoofddoek net als kruisje, keppeltje en davidsster een religieuze uiting, maar voor ruim een kwart benadrukt hij vooral het verschil tussen islam en westerse culturen.

Provocatie

"Ik zie het dragen van hoofddoeken en boerka's zuiver als provocatie" , zegt deze deelnemer. "Het geeft blijk van de onwil om zich in het gastland aan te passen aan de daar geldende normen." Een ander merkt op: "We hebben ons op ons werk te houden aan de regels van onze baas en binnen dit land aan de regels van de regering." Over dat aanpassen zijn de meeste deelnemers het wel eens. Zo vindt bijna driekwart van de mensen het ook kwalijk als moslims geen hand geven, maar groeten door bijvoorbeeld een hand op het hart te leggen. Een vijfde van de mensen maakt het niet uit op welke manier er wordt gegroet, als er maar respect is voor de ander.

Voor de helft van de respondenten staat de hoofddoek op ��n lijn met de boerka. Bijna eenderde keurt de boerka wel meer af dan de hoofddoek, maar van die hoofddoek houden zij evenmin. Bijna unaniem (92%) vindt men het terecht dat de Amsterdamse wethouder Aboutaleb vrouwen geen uitkering meer wil geven als ze vanwege hun boerka geen werk kunnen vinden. Aanzienlijk kleiner is het aantal mensen (61%) dat vindt dat die maatregel ook zou moeten gelden wanneer men door andere uiterlijkheden, zoals piercings, tatoeages of een kruisje werkloos is.

Kledingeisen

Van bijna iedereen (98%) mag een werkgever kledingeisen stellen. "Ik zit bij de receptie van een accountantskantoor en mag, als het 30 graden is, ook geen blote armen hebben. En we mogen ook geen spijkerbroek aantrekken!" aldus deze lezeres. Een boerka kan volgens 90% beslist niet in een openbare functie. Net als de capuchon over het hoofd (62%), de hoofddoek (55%), het blotebuikentruitje (43%) en de hanenkam (35%). Over het blotebuikentruitje zijn vrouwen overigens negatiever dan mannen. Eenvijfde van de deelnemers vindt dat we ons niet zo druk moeten maken om iets onschuldigs als de hoofddoek. "Het gaat de 'mens' �nder de hoofddoek, niet om de hoofddoek zelf." En: "Vrijheid van godsdienst is een groot goed. Wij moeten ervoor waken dat deze gerespecteerd wordt."

 

Bron: De telegraaf van 20 April 2006
Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2006 om 13:55

Asalaam Aleikum,

Bekijk dit filmpje...

www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/2465

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2006 om 16:34
Als een vrouw, gelovig of niet, zich in situaties voelt aangetast in haar intimiteit bij het keurend en/of opdringerig gedrag van mannen dan mag zij dat best d.m.v. kledingkeuze tegengaan. Als iemands religie daarvoor dan een hoofddoek als oplossing aanbiedt dan is het toch niet aan een ander om te bepalen dat die vrouw geen hoofddoek zou mogen dragen. Maar dan w��t je ook waarom die vrouw dat -vrijwillig- doet.
Voor het overige heb ik iets met mensen die zonodig menen reclame te moeten lopen voor hun religie. Een goede religie heeft dat niet nodig.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 14:28

Goededag,

een fatima-handje is niet iets van de islam, net zo min een kerstboom voor het christendom. vernieuwingen zijn het.die niet gebaseerd zijn op betrouwbare bronnen van het geloof. maar goed, ik begreep dat je geen ander voorbeeld kon noemen. het is een zogenaamde amulet die zou helpen tegen het boze oog. totaal niet toegestaan in de islam. toevlucht moet gezocht worden bij Allah en niet bij een ijzeren amulet die ik zo met mn vingers kan breken.weer een klassiek voorbeeld van een assimilatie van geloof en cultuur.maar goed dat terzijde.

als een meisje nou wel of geen hoofddoek draagt, ze blijft een moslima, dus hoe wil je de eventuele onpartijdigheid verwijderen?je kan niet in haar hart kijken en bepalen wat ze nou wel of niet gaat denken of wat ze nou wel of niet gaat doen. iemand kan zelfs onpartijdig zijn als hij of zij niks religeus aan hem of haar heeft.iedereen roept hier in het westen dat men vrijdenkend moet zijn en niet naar het uiterlijk moet kijken. daar ben ik het wel mee eens, maar ik begrijp daarom dus deze hele omslag niet. blijkbaar is uiterlijk wel belangrijk. dat concludeer ik even uit deze hele hype over het onpartijdig zijn dmv een juiste kledingdracht. gaan we allemaal op weg naar een samenleving waar we allen hetzelfde uniform moeten dragen?want ja, nu begint het bij de ambtenaren-beroepen en straks kruipt het langzaam op naar andere gebieden. zo gaat het altijd.helaas.

mvg

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 14:36

Het helpt ook niet...

Mijn zoon kwam in het ziekenhuis ook met een vooroordeel,ook al zag de verpleegkundige er gewoon standaard uit.Is het het hoofddoekje niet dan is het straks wel de naam of kleur van huid of accent.....

Het eenigste wat helpt is tijd en op elkaar in praten,maar zelfs dat helpt niet bij alle mensen.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 14:41

hallo

ja dat klopt. r is altijd wel wat. jammer jammer, 2006 en nog steeds heersen er gedachtes van de middeleeuwen. of komen de middeleeuwen terug?rarara. t zou me niks verbazen.

mvg

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 14:44
Geen idee Muslima5,maar ik heb het gevoel dat we een fataale oorlog met zijn allen tegemoet aan het wandelen zijn.En ik heb ook het gevoel dat we het niet kunnen stoppen.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 14:49

Ik vind dat een hoofddoek gedragen mag worden. (vrijheid van meningsuitng)

Toch is er iets wat me bij het schrijven van deze woorden dwars zit: laat de moslim dan ook accepteren dat er homo's zijn, dat er cartoons over Mohammed, etc. verschijnen.

Het kan niet zo zijn dat je slechts je eigen vrijheid opeist, en de vrijheid van een ander wilt beknotten.

Wil je zelf jouw vrijheid, geef een ander dan dezelfde ruimte.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 14:56

tja, t is grappig dat mensen kritiek hebben op de islam en onze Profeet saws, terwijl hij de eerste was die vrijheid van godsdienst predikte. de Joden en Christenen mochten hun geloof vrij uiten in een islamitisch samenleving en genoten bescherming onder de moslims en werden vrijgesteld van dienstplicht.wat mooi was die tijd. dit heeft niemand ooit kunnen nabootsen. deze hoofddoekkwestie is weer een bewijs dat het niet kan worden nagebootst. en hoofddoek dragen is niet alleen een manier van kleiding het heet "geloofspraktisering". t is niet provocatie en het is ABSOLUUT GEEN onderdrukking. grappig dat mensen dat roepen en als je ze vraagt wat islam nou eigenlijk is blijven ze met mond vol tanden staan.en kunnen ze hoogstens roepen dat we 5 keer per dag bidden. t is een wonder als ze dat weten trouwens.dus hoe kunnen ze dan gelijk beweren dat het onderdrukking is?

mvg

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 14:58

trouwens moslims zijn niet de enige die problemen hebben met homo's. de christenen en joden ook. dus waarom wordt er weer naar de islam gewezen?

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 17:09
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik vind dat een hoofddoek gedragen mag worden. (vrijheid van meningsuitng)

Toch is er iets wat me bij het schrijven van deze woorden dwars zit: laat de moslim dan ook accepteren dat er homo's zijn, dat er cartoons over Mohammed, etc. verschijnen.

Het kan niet zo zijn dat je slechts je eigen vrijheid opeist, en de vrijheid van een ander wilt beknotten.

Wil je zelf jouw vrijheid, geef een ander dan dezelfde ruimte.

We leven in Nederland en er zijn hier homos dus wij willen ze in onze eigen gemeenschap de moslims niet hebben(hebben we gelukkig ook niet) de kafirs die zijn ons een zorg al zijn het homos, vuuraanbidders dat doet ons niet veel.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 17:36
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan


Ik vind dat een hoofddoek gedragen mag worden. (vrijheid van meningsuitng)


Toch is er iets wat me bij het schrijven van deze woorden dwars zit: laat de moslim dan ook accepteren dat er homo's zijn, dat er cartoons over Mohammed, etc. verschijnen.


Het kan niet zo zijn dat je slechts je eigen vrijheid opeist, en de vrijheid van een ander wilt beknotten.


Wil je zelf jouw vrijheid, geef een ander dan dezelfde ruimte.



We leven in Nederland en er zijn hier homos dus wij willen ze in onze eigen gemeenschap de moslims niet hebben(hebben we gelukkig ook niet) de kafirs die zijn ons een zorg al zijn het homos, vuuraanbidders dat doet ons niet veel.



Vriend, wat zeg je me n�u toch?
Hahahahahahahahahahahaha!
In de moslimgemeenschap komt gewoon van alles net zo veel voor als in andere gemeenschappen Murat! Je lijkt er wel een uit een oud communistisch regime, die ontkenden dat ook allemaal. En moet je daar n� eens gaan kijken! Nee, hier word ik toch even helemaal vrolijk van! Murat, je bent een hele goeie peer
Groeten,
                               ALZUKAR


Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 01:13
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik vind dat een hoofddoek gedragen mag worden. (vrijheid van meningsuitng)

Toch is er iets wat me bij het schrijven van deze woorden dwars zit: laat de moslim dan ook accepteren dat er homo's zijn, dat er cartoons over Mohammed, etc. verschijnen.

Het kan niet zo zijn dat je slechts je eigen vrijheid opeist, en de vrijheid van een ander wilt beknotten.

Wil je zelf jouw vrijheid, geef een ander dan dezelfde ruimte.

We leven in Nederland en er zijn hier homos dus wij willen ze in onze eigen gemeenschap de moslims niet hebben(hebben we gelukkig ook niet) de kafirs die zijn ons een zorg al zijn het homos, vuuraanbidders dat doet ons niet veel.

Salaam Aleikum broeder,

Homo's komen in elke gemeenschap voor dus ook onder de Moslims.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 03:40

Juist. En nogmaals, als de moslima een hoofddoek wenst tedragen, de moslim een jurk aan wil, dan hebben zij dat recht.

Maar nogmaals, als je voor jezelf dit recht opeist, maar anderen in hun vrijheid wilt beknotten, dan ben je geen knip voor de neus waard, een egoist.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 03:58
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Juist. En nogmaals, als de moslima een hoofddoek wenst tedragen, de moslim een jurk aan wil, dan hebben zij dat recht.

Maar nogmaals, als je voor jezelf dit recht opeist, maar anderen in hun vrijheid wilt beknotten, dan ben je geen knip voor de neus waard, een egoist.

 

das een goeie beredenering, maar draait het even om. je zei boven dat moslims niet moelijk moeten doen om die cartoons en mensen de vrijheid moeten geven, als zij zelf niet in hun vrijheid beperkt willen worden. ik draai het effe om.waarom beperken deze mensen de vrijheden van moslims terwijl ze voor zichzelf dit recht opeisen? ik zie het eerder zo. makes more sense to me.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 03:59
In eerste instantie geplaatst door muslima5

trouwens moslims zijn niet de enige die problemen hebben met homo's. de christenen en joden ook. dus waarom wordt er weer naar de islam gewezen?

 

Ik denk dat dat komt omdat regeringen de kerk scherp in de gaten houdt en dat niet al hun gedachtes zo maar kunnen worden rondgestrooit en  uitgevoerd.En de kerk weet dat dondersgoed.Als er in een moskee wordt gemompelt dat homo zijn zondig is,zal men ook niet direckt ingrijpen.Maar als er texten verschijnen als. "Gooi de homo's maar van het dak" en weet ik niet nog meer allemaal van die onzin.Dan krijg je problemen in dit land en terecht.En of dat geluid nu uit een kerk komt,moskee of welk ander gebedshuis doet geen fluit ter zaken hier in ons land.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 04:07
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door muslima5

trouwens moslims zijn niet de enige die problemen hebben met homo's. de christenen en joden ook. dus waarom wordt er weer naar de islam gewezen?

 

Ik denk dat dat komt omdat regeringen de kerk scherp in de gaten houdt en dat niet al hun gedachtes zo maar kunnen worden rondgestrooit en  uitgevoerd.En de kerk weet dat dondersgoed.Als er in een moskee wordt gemompelt dat homo zijn zondig is,zal men ook niet direckt ingrijpen.Maar als er texten verschijnen als. "Gooi de homo's maar van het dak" en weet ik niet nog meer allemaal van die onzin.Dan krijg je problemen in dit land en terecht.En of dat geluid nu uit een kerk komt,moskee of welk ander gebedshuis doet geen fluit ter zaken hier in ons land.

correctie: dit beweert een groepering van de moslims. dus wederom mijn vraag: waarom wordt er weer gewezen naar de islam??islam en moslims zijn twee verschillende dingen.ik snap niet dat mensen dat steeds maar niet willen zien. net zoals het christendom en christenen niet 1 en hetzelfde is.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 04:18
In eerste instantie geplaatst door muslima5

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door muslima5

trouwens moslims zijn niet de enige die problemen hebben met homo's. de christenen en joden ook. dus waarom wordt er weer naar de islam gewezen?

 

Ik denk dat dat komt omdat regeringen de kerk scherp in de gaten houdt en dat niet al hun gedachtes zo maar kunnen worden rondgestrooit en  uitgevoerd.En de kerk weet dat dondersgoed.Als er in een moskee wordt gemompelt dat homo zijn zondig is,zal men ook niet direckt ingrijpen.Maar als er texten verschijnen als. "Gooi de homo's maar van het dak" en weet ik niet nog meer allemaal van die onzin.Dan krijg je problemen in dit land en terecht.En of dat geluid nu uit een kerk komt,moskee of welk ander gebedshuis doet geen fluit ter zaken hier in ons land.

correctie: dit beweert een groepering van de moslims. dus wederom mijn vraag: waarom wordt er weer gewezen naar de islam??islam en moslims zijn twee verschillende dingen.ik snap niet dat mensen dat steeds maar niet willen zien. net zoals het christendom en christenen niet 1 en hetzelfde is.

Er valt hier geen correctie te geven...... Waneer er vanuit een gebedshuis vervolging wordt gepredickt wordt er door de staat ingegrepen.Ik begrijp verder wel wat je bedoeld.Maar de staat zal in deze hard optreden naar ALLE kanten.Nederland is opzich zo'n slecht land nog niet.En ook wij christenen hebben er voor moeten inleveren.En uit die zelfde Islam halen de andere ook hun inspiratie... (Die andere moslims zoals jij ze noemt.) En wie waren zij ook alweer die bepaalde texten zullen aanhalen uit de Koran?Je kan ze natuurlijk ook alleen op het westen projecteren die texten...Maar was het boek niet voor alle mensen geschreven,zoals velen van jullie beweren.  Wat staat er in de Koran over homo's? En wie zijn dat toch.... Die deze texten het liefst aangrijpen....... Dan wel uit de Koran dan wel uit de Bijbel...
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 04:21

Waneer ik bv.... Bepaalde rechtse gedachtes bij moslims aanstip,probeerd men mij de mond te snoeren.Zijn er bewijzen voor rechtse gedachten onder bepaalde moslims,dan sluit men deze moslims plots buiten het geloof.Tevens roepen wederom moslims op dat broeders broeders zijn......

Als broeders broeders zijn,wie zijn deze broeders dan?

Islamisering

Veel kerkelijke leiders zijn het er over eens dat alleen een tijd van vervolging de kerk kan zuiveren van de kwalen van oppervlakkigheid verdeeldheid en lauwheid. Die tijd lijkt nu aangebroken met de opkomst van de militante islam. Vanaf de koloniale tijd tot in de jaren 70 leed de islam aan een minderwaardigheidscomplex.
 
Daarna kwam het islamltlsch reveil en nu lijken de rollen omgekeerd. De christenen lijden aan een minderwaardigheidscomplex. Lijdzaam zien zij toe hoe de moslims de belangrijke posities in de samenleving van de christenen overnemen en daardoor hun stempel op de samenleving drukken.
 
De christenen worden langzamerhand in een dhimmi-positie gedrukt (Dhimmi's, zo worden in streng islamitische landen de christenen en de Joden genoemd; Zij worden gedoogd, maar hebben een tweederangs status.) (Bitte tun sie einen David stern da drauf.)
 
De dhimmi-mentaliteit hebben zij al. Sinds 1966 worden er regelmatig kerken verwoest; van 1991 tot 1996 op Java alleen al 281. Al die tijd keken de christenen lijdzaam toe. Zelfs nadat er in 1996 315 kerken verwoest zijn, hoor je de christenen nauwelijks protesteren.
Het is voor christenen heel moeilijk om een boekhandel te beginnen. Militante moslims eisen dat er in zo'n boekwinkel meer islamitische boeken dan christelijke worden verkocht zo niet dan zorgen zij er wel voor dat de toko gesloten wordt.(Juden unerwunscht) Toch doet bijna niemand zijn mond open. Het liefst blijft men zich koesteren in de vervlogen droom van de Pancasila.
 
Met het toegenomen zelfbewustzijn van de moslims hebben zij ook meer invloed gekregen op het regeringsbeleid in de jaren 50 en 60 namen politiek bewuste moslims de term moslimstaat vaak in de mond maar door de harde onderdrukking onder president Soeharto zijn die geluiden verstomd.
 
Het streven naar een moslimstaat is er echter niet minder om geworden, integendeel, alleen probeert men dat doe nu op een bedekte manier te bereiken.
Bijvoorbeeld door be�nvloeding van de heersende elite. In 1990 richtte president Soeharto's vertrouweling Habibie de Indonesische Vereniging van Moslim Intellectuelen (ICMI) op. Deze islamitische denktank werd al gauw de motor achter het islamiseringsproces. In 1991 ging de nominaal islamitische president Soeharto op bedevaart naar Mekka. Sinds de verkiezingen van 1995 heeft hij echte concessies gedaan aan de militante islamieten. Vanaf dat moment wordt de islam sterk van overheidswege bevorderd.
 
Christenen klagen erover dat overal moskee�n verrijzen, ook op plaatsen waar helemaal geen moslims wonen. In alle openbare gebouwen zijn grote ruimten uitgespaard voor de islam Dit alles wordt betaald door de staat.
 
Het verbod op het dragen van hoofddoekjes tijdens het werk en op school is opgeheven. Het onderwijs is ge�slamiseerd. De islamitische rechtbanken hebben meer bevoegdheid gekregen. Het is veel gemakkelijker voor een christen om mosllm te worden dan andersom.(Ein Fuhrer ein folk ein glauben....)
 
Het wordt steeds moeilijker om een vergunning te krijgen voor de bouw van een kerk.(Fur Juden nicht erlaubt) De overheid is nauwelijks opgetreden tegen de kerk vernielingen.(Cristalnacht) Is een kerk eenmaal vernield, dan is het lang niet zeker dat hij ook weer opgebouwd mag worden.(Totalen erlossung)
Er worden steeds minder visa van zendelingen verlengd.
Nieuwe worden al bijna helemaal niet meer verstrekt. Moslims worden voorgetrokken bij hun studie en bij sollicitaties naar overheidsfuncties.(Sie sollen ihren David stern tragen bitte...) 

Het valt niet mee

Er wordt vaak beweerd dat het wel meevalt en dat de rellen van 1996 niet religieus waren, maar etnisch en sociaal/politiek.
 
Onder de arme bevolking heerst afgunst ten opzichte van de rijke Chinezen, waarvan de superrijken deel uit maken van de regeringskliek. De rellen zouden bedoeld zijn tegen de Chinezen en hun bezittingen. En onder de Chinezen zijn weer veel christenen. Hier valt tegenin te brengen dat van de 5 a 6 miljoen Chinezen in Indonesi� 20 procent christen zijn en de overigen voor het grootste deel boeddhist. Tijdens al die rellen is er maar ��n boeddhistische tempel in vlammen opgegaan. Bovendien waren van al de getroffen kerken er maar een paar Chinese kerken bij.
 
Wel is het zo dat de christenen en de Chinezen steeds vaker als zondebok moeten dienen voor opgekropte gevoelens tegen de regering. Boze tongen beweren dat deze regering soms expres rellen uitlokt tegen de christenen. Zo blijft de regering buiten schot, krijgt de gefrustreerde bevolking een uitlaatklep en de fundamentalisten de schuld. De sterkste oppositie komt namelijk van de fundamentalisten.
 
Indonesi� heeft toch al een slechte reputatie op het gebied van de mensenrechten in 1965 verdwenen na een mislukte staatsgreep in enkele maanden twee miljoen vermeende communisten.(Abfuhren und abschiessen bitte...) De meesten werden vermoord de rest verdween in de gevangenis. Een derde deel van de katholieke bevolking van het geannexeerde Oost-Timor (150 a 200.000 mensen) is in de jaren '76 / '77 uitgeroeid. In het overwegend christelijke Irian Jaya is tot op de huidige dag sprake van een culturele volkerenmoord en het streng islamitische Atjeh wordt met grof geweld onder de duim gehouden.(Bitte erklaren sie das mal....)
 

In het rood..... Zo zie je maar weer,het komt blijkbaar aan bijde kanten voor...

En deze zin ook....

"Wir haben es nicht gewusst.""und... "Ist nicht meine sache..."

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 04:26

Wat mij opvalt is dat er niet zo veel vroome moslims hier hard optreden tegen rechtse gedachtes (Op enkele na....).Ergens onbegrijpelijk want de beeldvorming die westerlingen kunnen maken door hun gedachtes,daarvoor kunnen ze hier hun bewijs vinden.En of de vroome moslims hier eigenlijk niet mee eens is,zal hun worst wezen,als men zo weinig tegenspraak aantreft. 

Kijk naar demonstraties van ultra rechtse jongeren....

Wie staan er tegen over?

Juist ultra linkse jongeren.....

Je kan en mag deze zaken niet oogluikend toelaten...... Het destabiliseerd het land.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 04:29
In eerste instantie geplaatst door muslima5

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Juist. En nogmaals, als de moslima een hoofddoek wenst tedragen, de moslim een jurk aan wil, dan hebben zij dat recht.

Maar nogmaals, als je voor jezelf dit recht opeist, maar anderen in hun vrijheid wilt beknotten, dan ben je geen knip voor de neus waard, een egoist.

 

das een goeie beredenering, maar draait het even om. je zei boven dat moslims niet moelijk moeten doen om die cartoons en mensen de vrijheid moeten geven, als zij zelf niet in hun vrijheid beperkt willen worden. ik draai het effe om.waarom beperken deze mensen de vrijheden van moslims terwijl ze voor zichzelf dit recht opeisen? ik zie het eerder zo. makes more sense to me.

Dat wat ik geschreven heb is mijn mening. Ik vind dat ieder mens het recht heeft zijn/haar leven invulling te geven zoals hij/zij dat wenst. Daar waar ik intolerantie zie, en dat zie ik zeker ook binnen de islam, dan zal ik reageren.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 05:52

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

Djazakie Allah geiran oegty, Mijn mening is dat ik het kant en klare onzin vind dat je als presentatrice bij het journaal geen hoofddoek mag dragen. Dat je in bepaalde winkels als verkoopster geen hoofddoek kan dragen kan ik nog een beetje bij inkomen bijv bij een winkel waar ze allemaal badkleding verkopen maar het journaal? Op Al Yazeera had je bijv zo'n presentatrice die eerst geen al hijbaab droeg en later wel maar goed in Nederland is het dus dat men dat niet wil. Je kunt overal voor uitkomen ben je homo mag je een homovlag in je balkon hangen. Ben je fan van Psv trek een t-shirt aan waarop staat Ik hou van PSV maar o wee een moslima met een hijaab die het journaal aankondigt op tv... Nee dat kan niet!

 

Het gaat erom of je je werk goed doet, of je representatief bent, en niet of je een hoofddoek draagt of toevallig op mannen valt om het zo maar te zeggen.

 

En de cartoons hebben niks met vrijheid van meningsuiting te maken maar dat is puur provoceren en beledigen. De reacties op de cartoons van A.Yaya van de 2e wereld oorlog waren volgens velen ook geen vrijheid van meningsuiting.Dus dat kun je absoluut niet met elkaar vergelijken.

 

Wel grappig hoor (ahum) dat je als verkoopster geen hoofddoek mag dragen in een normale kledingzaak, met wel als klant met hoofddoek lekker veel geld mag uitgeven in die winkels. Tegenstrijdig noem ik het.

 

Al Gayr Inscha Allah

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

Djazakie Allah geiran oegty, Mijn mening is dat ik het kant en klare onzin vind dat je als presentatrice bij het journaal geen hoofddoek mag dragen. Dat je in bepaalde winkels als verkoopster geen hoofddoek kan dragen kan ik nog een beetje bij inkomen bijv bij een winkel waar ze allemaal badkleding verkopen maar het journaal? Op Al Yazeera had je bijv zo'n presentatrice die eerst geen al hijbaab droeg en later wel maar goed in Nederland is het dus dat men dat niet wil. Je kunt overal voor uitkomen ben je homo mag je een homovlag in je balkon hangen. Ben je fan van Psv trek een t-shirt aan waarop staat Ik hou van PSV maar o wee een moslima met een hijaab die het journaal aankondigt op tv... Nee dat kan niet!

 

Het gaat erom of je je werk goed doet, of je representatief bent, en niet of je een hoofddoek draagt of toevallig op mannen valt om het zo maar te zeggen.

 

En de cartoons hebben niks met vrijheid van meningsuiting te maken maar dat is puur provoceren en beledigen. De reacties op de cartoons van A.Yaya van de 2e wereld oorlog waren volgens velen ook geen vrijheid van meningsuiting.Dus dat kun je absoluut niet met elkaar vergelijken.

 

Wel grappig hoor (ahum) dat je als verkoopster geen hoofddoek mag dragen in een normale kledingzaak, met wel als klant met hoofddoek lekker veel geld mag uitgeven in die winkels. Tegenstrijdig noem ik het.

 

Al Gayr Inscha Allah

 

 

Bij mij in de kledingwinkel staat een Moslima met hoofddoek......
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

Djazakie Allah geiran oegty, Mijn mening is dat ik het kant en klare onzin vind dat je als presentatrice bij het journaal geen hoofddoek mag dragen. Dat je in bepaalde winkels als verkoopster geen hoofddoek kan dragen kan ik nog een beetje bij inkomen bijv bij een winkel waar ze allemaal badkleding verkopen maar het journaal? Op Al Yazeera had je bijv zo'n presentatrice die eerst geen al hijbaab droeg en later wel maar goed in Nederland is het dus dat men dat niet wil. Je kunt overal voor uitkomen ben je homo mag je een homovlag in je balkon hangen. Ben je fan van Psv trek een t-shirt aan waarop staat Ik hou van PSV maar o wee een moslima met een hijaab die het journaal aankondigt op tv... Nee dat kan niet!

 

Het gaat erom of je je werk goed doet, of je representatief bent, en niet of je een hoofddoek draagt of toevallig op mannen valt om het zo maar te zeggen.

 

En de cartoons hebben niks met vrijheid van meningsuiting te maken maar dat is puur provoceren en beledigen. De reacties op de cartoons van A.Yaya van de 2e wereld oorlog waren volgens velen ook geen vrijheid van meningsuiting.Dus dat kun je absoluut niet met elkaar vergelijken.

 

Wel grappig hoor (ahum) dat je als verkoopster geen hoofddoek mag dragen in een normale kledingzaak, met wel als klant met hoofddoek lekker veel geld mag uitgeven in die winkels. Tegenstrijdig noem ik het.

 

Al Gayr Inscha Allah

 

 

Inderdaad zuster, dat er overal op de nederlandse tv homo's zijn die programma's presenteren hebben de meeste mensen geen moeite mee. Dat er overal op de nederlandse tv videoclips worden getoond waarin vrouwen slechts als lustobjecten worden gezien en waarin geweld niet wordt geschuwd hebben de meeste mensen geen moeite mee. Dat er op de nederlandse tv in de avond op bijna iedere tv-zender steeds groffer wordende reclame wordt gemaakt voor seksafspraakjes/sekslijnen hebben de meeste mensen geen moeite mee....maar oweeee als er een vrouw met een hoofddoek het journaal moet presenteren.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 06:23
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

Djazakie Allah geiran oegty, Mijn mening is dat ik het kant en klare onzin vind dat je als presentatrice bij het journaal geen hoofddoek mag dragen. Dat je in bepaalde winkels als verkoopster geen hoofddoek kan dragen kan ik nog een beetje bij inkomen bijv bij een winkel waar ze allemaal badkleding verkopen maar het journaal? Op Al Yazeera had je bijv zo'n presentatrice die eerst geen al hijbaab droeg en later wel maar goed in Nederland is het dus dat men dat niet wil. Je kunt overal voor uitkomen ben je homo mag je een homovlag in je balkon hangen. Ben je fan van Psv trek een t-shirt aan waarop staat Ik hou van PSV maar o wee een moslima met een hijaab die het journaal aankondigt op tv... Nee dat kan niet!

 

Het gaat erom of je je werk goed doet, of je representatief bent, en niet of je een hoofddoek draagt of toevallig op mannen valt om het zo maar te zeggen.

 

En de cartoons hebben niks met vrijheid van meningsuiting te maken maar dat is puur provoceren en beledigen. De reacties op de cartoons van A.Yaya van de 2e wereld oorlog waren volgens velen ook geen vrijheid van meningsuiting.Dus dat kun je absoluut niet met elkaar vergelijken.

 

Wel grappig hoor (ahum) dat je als verkoopster geen hoofddoek mag dragen in een normale kledingzaak, met wel als klant met hoofddoek lekker veel geld mag uitgeven in die winkels. Tegenstrijdig noem ik het.

 

Al Gayr Inscha Allah

 

 

Inderdaad zuster, dat er overal op de nederlandse tv homo's zijn die programma's presenteren hebben de meeste mensen geen moeite mee. Dat er overal op de nederlandse tv videoclips worden getoond waarin vrouwen slechts als lustobjecten worden gezien en waarin geweld niet wordt geschuwd hebben de meeste mensen geen moeite mee. Dat er op de nederlandse tv in de avond op bijna iedere tv-zender steeds groffer wordende reclame wordt gemaakt voor seksafspraakjes/sekslijnen hebben de meeste mensen geen moeite mee....maar oweeee als er een vrouw met een hoofddoek het journaal moet presenteren.
En ja hier zit wat in.......
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 06:53
Er is geen wet die mensen gebiedt om te kijken naar primitieve geld- en sensatiepulp. Er zijn ook nog andere tv-zenders, goede lectuur, goede gesprekken met mensen enz.. Dit neemt niet weg dat het bijvoorbeeld voor ouders best wel ingewikkeld kan zijn om hun kinderen, met alle rotzooi die wordt vertoond, nog een "rechte weg" te wijzen.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 07:07
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Er is geen wet die mensen gebiedt om te kijken naar primitieve geld- en sensatiepulp. Er zijn ook nog andere tv-zenders, goede lectuur, goede gesprekken met mensen enz.. Dit neemt niet weg dat het bijvoorbeeld voor ouders best wel ingewikkeld kan zijn om hun kinderen, met alle rotzooi die wordt vertoond, nog een "rechte weg" te wijzen.
Inderdaad, je hoeft er niet naar te kijken maar dan zit je wel met een probleem als je familie of vrienden op bezoek hebt en wilt zappen met zo een oude haperende afstandsbediening die ik heb. Zal je net zien dat ie het tijdens zo een 0900-reclame laat afweten.....Maar goed, met homo's die tv-programmas presenteren heb ik absoluut geen enkel probleem. Kan me nog de leuke tv-avonden van vroeger herinneren met Jos Brink die een programma presenteerde waar je gerust met de hele familie naar kon kijken. Programmas als groeten uit de jungle of groeten terug en Idols zie ik alleen maar als leedvermaak om andere mensen belachelijk te maken.. Andere mensen uitlachen wordt tegenwoordig normaal gevonden en we gaan er ook nog eens echt voor zitten met de welbekende zak chips op schoot. Gelukkig kijk ik vrijwel alleen naar discovery en national geographic.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 07:11
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

Djazakie Allah geiran oegty, Mijn mening is dat ik het kant en klare onzin vind dat je als presentatrice bij het journaal geen hoofddoek mag dragen. Dat je in bepaalde winkels als verkoopster geen hoofddoek kan dragen kan ik nog een beetje bij inkomen bijv bij een winkel waar ze allemaal badkleding verkopen maar het journaal? Op Al Yazeera had je bijv zo'n presentatrice die eerst geen al hijbaab droeg en later wel maar goed in Nederland is het dus dat men dat niet wil. Je kunt overal voor uitkomen ben je homo mag je een homovlag in je balkon hangen. Ben je fan van Psv trek een t-shirt aan waarop staat Ik hou van PSV maar o wee een moslima met een hijaab die het journaal aankondigt op tv... Nee dat kan niet!

 

Het gaat erom of je je werk goed doet, of je representatief bent, en niet of je een hoofddoek draagt of toevallig op mannen valt om het zo maar te zeggen.

 

En de cartoons hebben niks met vrijheid van meningsuiting te maken maar dat is puur provoceren en beledigen. De reacties op de cartoons van A.Yaya van de 2e wereld oorlog waren volgens velen ook geen vrijheid van meningsuiting.Dus dat kun je absoluut niet met elkaar vergelijken.

 

Wel grappig hoor (ahum) dat je als verkoopster geen hoofddoek mag dragen in een normale kledingzaak, met wel als klant met hoofddoek lekker veel geld mag uitgeven in die winkels. Tegenstrijdig noem ik het.

 

Al Gayr Inscha Allah

 

 

Inderdaad zuster, dat er overal op de nederlandse tv homo's zijn die programma's presenteren hebben de meeste mensen geen moeite mee. Dat er overal op de nederlandse tv videoclips worden getoond waarin vrouwen slechts als lustobjecten worden gezien en waarin geweld niet wordt geschuwd hebben de meeste mensen geen moeite mee. Dat er op de nederlandse tv in de avond op bijna iedere tv-zender steeds groffer wordende reclame wordt gemaakt voor seksafspraakjes/sekslijnen hebben de meeste mensen geen moeite mee....maar oweeee als er een vrouw met een hoofddoek het journaal moet presenteren.
En ja hier zit wat in.......
Trouwens Ruud, van mij mag ook gerust een homo (zolang het maar geen Kwalbert Verlinde is) het nieuws presenteren...zal ik absoluut geen moeite mee hebben.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 13:09
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Waneer ik bv.... Bepaalde rechtse gedachtes bij moslims aanstip,probeerd men mij de mond te snoeren.Zijn er bewijzen voor rechtse gedachten onder bepaalde moslims,dan sluit men deze moslims plots buiten het geloof.Tevens roepen wederom moslims op dat broeders broeders zijn......

deze broeders blijven idd wel mijn broeders, ondanks het verschil van opvatting over bepaalde zaken. ze blijven echter mijn broeders omdat ze inAllah en Zijn Profeet saws geloven. net zoals jij mijn medemens bent ook al geloof je in iets anders en ook al geloof je in helemaal niks. dit is wat mijn geloof mij altijd heeft geleerd immers. wat ik probeerde duidelijk te maken is dat ik ziek, zwak en misselijk wordt van het beschuldigende vingertje jegens de islam, als een groepering die dit geloof aanhangt iets beweerd of doet. ik heb tig dingen gehoord en gezien die onder het mom van het christendom zijn gedaan, maar ik moet echt eerlijk zeggen, ik heb nooit maar dan ook nooit gedacht dat zulke personen hun inspiratie vanuit hun geloof halen. ik heb hun geloof nooit de schuld gegeven.dus daarom word ik er zooooo moe van als dat wel bij de islam wordt gedaan.

en islam intolerant?dat heb ik nog nooit gehoord. bepaalde mensen die het aanhangen ja zijn soms intolerant, maar nogmaals, niet de islam. waarom reageerte r niemand op het stukje wat ik heb geschreven over hoe de Profeet saws handelde in zijn tijd?is dat intolerantie?ik zie dat niet. ik beweer nu toch ook niet dat heel nederland intolerant is aan de hand van bovenstaand artikel?nee, dat beweer ik niet. ik denk dat de mensen die aan dit omderzoek hebben meegedaan daar zo over denken en niet heel nederland. want er worden wel percentages genoemd maar van wat? van 100 mensen?van 50 mensen?van 1000 mensen? er leven miljoenen mensen hier in nederland. en ik ken er heel veel die niet zo denken. dus daarom ga ik ze niet allen over 1 kam scheren. nogmaals omdat mjn geloof mij heeft geleerd dit niet te doen.dus waarom wordt het wel bij de islam gedaan?

gr

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 13:56
In eerste instantie geplaatst door muslima5

[QUOTE=Ruud]

ik beweer nu toch ook niet dat heel nederland intolerant is aan de hand van bovenstaand artikel?nee, dat beweer ik niet. ik denk dat de mensen die aan dit omderzoek hebben meegedaan daar zo over denken en niet heel nederland. want er worden wel percentages genoemd maar van wat? van 100 mensen?van 50 mensen?van 1000 mensen? er leven miljoenen mensen hier in nederland. en ik ken er heel veel die niet zo denken. dus daarom ga ik ze niet allen over 1 kam scheren. nogmaals omdat mjn geloof mij heeft geleerd dit niet te doen.dus waarom wordt het wel bij de islam gedaan?

gr

Niet alle Nederlanders denken zo, maar dit onderzoek zegt toch wel wat over het beeld dat vele Nederlanders hebben over de hoofddoek. En het is ook geen kleine doelgroep dat zij hebben geintervieuwd, 5921 deelnemers hebben aan dit onderzoek meegewerkt. Dus dit onderzoek zegt wel veel, maar het zegt niet dat alle Nederlanders zo denken. Dat bewijst het audiobestand waarvan RahilAmin de link plaatste.

 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.