Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Eerwraak

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Eerwraak
    Geplaatst op: 09 mei 2006 om 17:00
In eerste instantie geplaatst door Khabir

Jezus(sws)� heeft de regels "opgelegd doormiddel van Mozes(sws)"
nooit tegengesproken. wel heeft hij tegensproken wat de joodse pristers
van gemaakt hadden met name over de implementatie van deze regels
zonder te kijken naar de contex en de ware intentie van het geloof.

zo was ook nodig om een profeet te sturen die de christennen en andere
volkeren corrigeerde en om ze allen tot een woord te brengen. deze
profeet werd in de bijbel in het hebreeus "Mohammad-im" genoemd.

<span style="font-style: italic;">allaho massale ala mohammad wa ale mohammad</span>.



Dit houdt in dat wie zich beperkt tot uitsluitend Jezus' Woord niet "gecorrigeerd" hoeft te worden c.q. ook wel zonder de Koran kan.
Precies wat ik al dacht!
Bedankt Khabir, voor mij kun je niet meer stuk!


Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 07:44

 

Ik koppel niets..... Ik zie echter wel overeenkomsten...

Eerwraak is een gewoonterechtelijk fenomeen waarbij een familie of stam de verloren gegane zedelijke eer kan herstellen door het plegen van een moord op de veroorzaker van het eerverlies. Het gaat uitsluitend om verlies van de zedelijke eer en wel na een fysieke aantasting daarvan. Het besluit eerwraak te plegen valt alleen als er geen andere oplossing is, zoals bijvoorbeeld een huwelijk. Een man kan in principe niet op eigen houtje besluiten eerwraak te plegen; het is een kwestie van de hele familie of de stam. De term 'eerwraak' is in 1978 bedacht door de Leidse turkoloog Ane Nauta, als pendant van bloedwraak.

In tegenstelling tot wat in het westen vaak gedacht wordt, is eerwraak geen typisch islamitisch, maar een regionaal verschijnsel. Eerwaak komt voor in Turkije, Egypte, Jordani�, Irak, Iran, Syri�, Isra�l, het Saoedisch Schiereiland, Pakistan en Afghanistan. In Noord-Afrika bestaat weliswaar dezelfde gedachtegang, maar wordt de schuldige (zie verder) in het algemeen niet gedood.

Stenigen wordt in het westen gezien als een bijzonder wrede manier om iemand te doden, maar in sommige Islamitische landen, waar de Sharia geldt, wordt het stenigen nog steeds toegepast. Zo staat in Iran de dood door steniging op onder andere overspel en prostitutie.

De veroordeelde wordt van top tot teen in een wit kleed ingepakt en ingegraven; mannen tot aan het midden, vrouwen dieper, om te voorkomen dat de borsten zichtbaar zijn. Soms bindt men het slachtoffer aan een paal. Een menigte gooit stenen, net zolang de veroordeelde dood is. Deze stenen zijn zo uitgezocht dat een enkele steen niet de dood kan veroorzaken, maar dat elke raak gegooide steen wel gevoeld wordt door de veroordeelde. In sommige landen wordt een veroordeelde vrijgelaten als hij erin slaagt te ontsnappen.

Steniging wordt toegepast in Afghanistan, Iran, Pakistan, Saudi-Arabi�, Sudan en de Verenigde Arabische Emiraten. Nigeria kent in sommige provincies ook steniging als straf, maar door grote internationale druk zijn de tot de dood door steniging veroordeelden in dat land tot nu toe steeds in hoger beroep vrijgesproken.

Eerwraak kwam ook in het oude Rome voor. De familie-oudste had het recht seksueel actieve ongetrouwde dochters of overspelige vrouwen te vermoorden. (Er dient wel onderzoek gedaan moeten worden naar de precieze 'geldige' redenen.) Onbekend is sinds wanneer eerwraak in Europa niet meer voorkomt.

De aan eerwraak gerelateerde crime passionelle komt in Europa echter veelvuldig voor. Tot 1975 kon een man in Frankrijk die zijn vrouw op heterdaad betrapte met een andere man en haar daarom in tijdens het plegen van het delict vermoordde, vrijspraak krijgen.

En ja.... Dat had je goed gezien....

Hier wat info... http://www.justitie.nl/Images/Eerwraak%20of%20eergerelateerd %20geweld_tcm74-62736.pdf

Er zitten gewoon raakvlakken,ondanks dat de Sharia eerwraak anzich verwerpt.In de Sharia wordt de zedelijke eer scherper afgekadert.Maar hoe je het ook went of keert.... Overspel is een aantasting van zedelijke eer...

En de Sharia op dit onderdeel relateren aan eerwraak... En de Sharia helaas koppelen aan de Islaam misschien....

En wie weet zag God dit heeeeeeeeeeeeeeel goed in en sprak... "Voeg niets toe aan mijn boek"

Jezus zag heel goed in dat overspel een pijnlijke zaak is voor de relatie tussen man en vrouw.Waarbij emotie's gemoeid zijn...Maar de straf steniging was in zijn ogen GEEN rechtvaardiging voor deze zonde.Want het doden van een mens was in zijn ogen veele malen zondiger...En terecht....



Om eerlijk te zijn zie ik nog geen link tussen de Islaam en eerwraak. Gewoon om de simpele reden dat er helemaal geen link is tussen die 2 zaken. Overeenkomsten kun je overal vinden. Zo�n goede onderbouwing vind ik het dus ook niet van je. Dat is me wel tegengevallen. Heb aan je bovenstaande dus verder ook helemaal niets meer toe te voegen.

 

Je onderschrift zegt veel... Je hoort immers oprecht te zijn ten opzichte van elk mens.En betekent oprecht niet.... "Eerlijk en Open"


 

Ik weet niet wat er met  jou aan de hand is om steeds over mijn onderschrift te beginnen. Heb je daar een trauma aan overgehouden?


 

Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 07:49
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Ik koppel niets..... Ik zie echter wel overeenkomsten...

Eerwraak is een gewoonterechtelijk fenomeen waarbij een familie of stam de verloren gegane zedelijke eer kan herstellen door het plegen van een moord op de veroorzaker van het eerverlies. Het gaat uitsluitend om verlies van de zedelijke eer en wel na een fysieke aantasting daarvan. Het besluit eerwraak te plegen valt alleen als er geen andere oplossing is, zoals bijvoorbeeld een huwelijk. Een man kan in principe niet op eigen houtje besluiten eerwraak te plegen; het is een kwestie van de hele familie of de stam. De term 'eerwraak' is in 1978 bedacht door de Leidse turkoloog Ane Nauta, als pendant van bloedwraak.

In tegenstelling tot wat in het westen vaak gedacht wordt, is eerwraak geen typisch islamitisch, maar een regionaal verschijnsel. Eerwaak komt voor in Turkije, Egypte, Jordani�, Irak, Iran, Syri�, Isra�l, het Saoedisch Schiereiland, Pakistan en Afghanistan. In Noord-Afrika bestaat weliswaar dezelfde gedachtegang, maar wordt de schuldige (zie verder) in het algemeen niet gedood.

Stenigen wordt in het westen gezien als een bijzonder wrede manier om iemand te doden, maar in sommige Islamitische landen, waar de Sharia geldt, wordt het stenigen nog steeds toegepast. Zo staat in Iran de dood door steniging op onder andere overspel en prostitutie.

De veroordeelde wordt van top tot teen in een wit kleed ingepakt en ingegraven; mannen tot aan het midden, vrouwen dieper, om te voorkomen dat de borsten zichtbaar zijn. Soms bindt men het slachtoffer aan een paal. Een menigte gooit stenen, net zolang de veroordeelde dood is. Deze stenen zijn zo uitgezocht dat een enkele steen niet de dood kan veroorzaken, maar dat elke raak gegooide steen wel gevoeld wordt door de veroordeelde. In sommige landen wordt een veroordeelde vrijgelaten als hij erin slaagt te ontsnappen.

Steniging wordt toegepast in Afghanistan, Iran, Pakistan, Saudi-Arabi�, Sudan en de Verenigde Arabische Emiraten. Nigeria kent in sommige provincies ook steniging als straf, maar door grote internationale druk zijn de tot de dood door steniging veroordeelden in dat land tot nu toe steeds in hoger beroep vrijgesproken.

Eerwraak kwam ook in het oude Rome voor. De familie-oudste had het recht seksueel actieve ongetrouwde dochters of overspelige vrouwen te vermoorden. (Er dient wel onderzoek gedaan moeten worden naar de precieze 'geldige' redenen.) Onbekend is sinds wanneer eerwraak in Europa niet meer voorkomt.

De aan eerwraak gerelateerde crime passionelle komt in Europa echter veelvuldig voor. Tot 1975 kon een man in Frankrijk die zijn vrouw op heterdaad betrapte met een andere man en haar daarom in tijdens het plegen van het delict vermoordde, vrijspraak krijgen.

En ja.... Dat had je goed gezien....

Hier wat info... http://www.justitie.nl/Images/Eerwraak%20of%20eergerelateerd %20geweld_tcm74-62736.pdf

Er zitten gewoon raakvlakken,ondanks dat de Sharia eerwraak anzich verwerpt.In de Sharia wordt de zedelijke eer scherper afgekadert.Maar hoe je het ook went of keert.... Overspel is een aantasting van zedelijke eer...

En de Sharia op dit onderdeel relateren aan eerwraak... En de Sharia helaas koppelen aan de Islaam misschien....

En wie weet zag God dit heeeeeeeeeeeeeeel goed in en sprak... "Voeg niets toe aan mijn boek"

Jezus zag heel goed in dat overspel een pijnlijke zaak is voor de relatie tussen man en vrouw.Waarbij emotie's gemoeid zijn...Maar de straf steniging was in zijn ogen GEEN rechtvaardiging voor deze zonde.Want het doden van een mens was in zijn ogen veele malen zondiger...En terecht....



Om eerlijk te zijn zie ik nog geen link tussen de Islaam en eerwraak. Gewoon om de simpele reden dat er helemaal geen link is tussen die 2 zaken. Overeenkomsten kun je overal vinden. Zo�n goede onderbouwing vind ik het dus ook niet van je. Dat is me wel tegengevallen. Heb aan je bovenstaande dus verder ook helemaal niets meer toe te voegen.

 

Je onderschrift zegt veel... Je hoort immers oprecht te zijn ten opzichte van elk mens.En betekent oprecht niet.... "Eerlijk en Open"


 

Ik weet niet wat er met  jou aan de hand is om steeds over mijn onderschrift te beginnen. Heb je daar een trauma aan overgehouden?


 

Groetjes,


Marocaantje

Je zal ook geen link vinden tussen de eerwraak en de Islaam,want ik heb dat nergens beweert.Wat ik wel zie is dat er een overeenkomst is tussen het dode op zedelijk nivo bij eerwraak en bij de Islaam. En kom nou niet aan zetten dat je dat niet ziet.We mogen van geluk spreken dat niet alle moslim staten deze Sharia wetten hanteren,want het leed zou nog veele malen erger zijn geweest.

En idd als jij denkt dat je alleen maar oprecht moet zijn voor moslims,maar niet voor de rest van de mensen dan zit er toch echt iets goed fout.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 08:02

 

Je zal ook geen link vinden tussen de eerwraak en de Islaam,want ik heb dat nergens beweert.Wat ik wel zie is dat er een overeenkomst is tussen het dode op zedelijk nivo bij eerwraak en bij de Islaam. En kom nou niet aan zetten dat je dat niet ziet.

 

Je zegt zelf dat je de sharia op dit onderdeel kunt relateren aan eerwraak en de sharia weer kunt koppelen met de Islaam. Sharia is een onderdeel van de Islaam, dus als je de sharia relateert aan eerwraak en dat weer koppelt aan de Islaam dan is dat al (in)direct de link die jij geeft tussen de sharia/eerwraak/Islaam. Zoals ik al heb vermeld kun je overal wel overeenkomsten bij vinden. Dus ik denk dat je mijn reactie niet goed hebt gelezen. Ik heb niet beweerd dat ik geen overeenkomst zie, ik zeg alleen dat ik dat geen sterke beargumentatie / onderbouwing vind:

 

Overeenkomsten kun je overal vinden. Zo�n goede onderbouwing vind ik het dus ook niet van je. Dat is me wel tegengevallen.


En idd als jij denkt dat je alleen maar oprecht moet zijn voor moslims,maar niet voor de rest van de mensen dan zit er toch echt iets goed fout.

Denk maar niet dat je zomaar mijn woorden kunt verdraaien. Mijn ondertekening (wat overigens niets met dit onderwerp heeft te maken) zegt:

�Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen.�


Ik zie nergens in mijn ondertekening staan dat je niet oprecht zou moeten zijn tegen de ongelovigen. Het zegt alleen dat oprecht zou moeten tegenover elke moslim en dat je je moet afkeren van de ongelovigen. Probeer geen dingen te zien/lezen die er niet zijn. Bij voorbaat dank.


Groetjes,


Marocaantje
 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 08:03

Waar ik problemen mee heb,is dat men eerwraak hard van zich afschuift als zijnde niet behorend aan de Islaam.. En wat ook klopt.Maar het wel prima vind als men een vrouw half ingraaft en dood kogelt met stenen om een reden die ook bij eerwraak aanwezig is,namelijk overspel.Want ook overspel kan bij eerwraak lijden tot de dood van een vrouw.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 08:06
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Je zal ook geen link vinden tussen de eerwraak en de Islaam,want ik heb dat nergens beweert.Wat ik wel zie is dat er een overeenkomst is tussen het dode op zedelijk nivo bij eerwraak en bij de Islaam. En kom nou niet aan zetten dat je dat niet ziet.

 

Je zegt zelf dat je de sharia op dit onderdeel kunt relateren aan eerwraak en de sharia weer kunt koppelen met de Islaam. Sharia is een onderdeel van de Islaam, dus als je de sharia relateert aan eerwraak en dat weer koppelt aan de Islaam dan is dat al (in)direct de link die jij geeft tussen de sharia/eerwraak/Islaam. Zoals ik al heb vermeld kun je overal wel overeenkomsten bij vinden. Dus ik denk dat je mijn reactie niet goed hebt gelezen. Ik heb niet beweerd dat ik geen overeenkomst zie, ik zeg alleen dat ik dat geen sterke beargumentatie / onderbouwing vind:

 

Overeenkomsten kun je overal vinden. Zo�n goede onderbouwing vind ik het dus ook niet van je. Dat is me wel tegengevallen.


En idd als jij denkt dat je alleen maar oprecht moet zijn voor moslims,maar niet voor de rest van de mensen dan zit er toch echt iets goed fout.

Denk maar niet dat je zomaar mijn woorden kunt verdraaien. Mijn ondertekening (wat overigens niets met dit onderwerp heeft te maken) zegt:

�Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen.�


Ik zie nergens in mijn ondertekening staan dat je niet oprecht zou moeten zijn tegen de ongelovigen. Het zegt alleen dat oprecht zou moeten tegenover elke moslim en dat je je moet afkeren van de ongelovigen. Probeer geen dingen te zien/lezen die er niet zijn. Bij voorbaat dank.


Groetjes,


Marocaantje
 

Nou weet je wat je dan doet.... Als je van de week naar de super gaat,vraag je even of ze gelovig is... Is ze dat niet dan zeg je "Dank u wel" en dan wandel je strait de winkel uit en heb je je netjes afgekeerd.Je was dan idd oprecht. En als je dat voortaan overal zo doet,dan krijg je van mij me verontschuldiging voor mijn onbegrip....Want er lopen wat atheisten rond in dit land.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 08:24
Als we nou eens stellen dat eerwraak een kwalijk verschijnsel is waartoe de mens van nature geneigd is, en dat niet iedere religie even goed in staat en/of bereid is om dit kwalijk verschijnsel uit de wereld te werken?
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 09:30

 

Nou weet je wat je dan doet.... Als je van de week naar de super gaat,vraag je even of ze gelovig is... Is ze dat niet dan zeg je "Dank u wel" en dan wandel je strait de winkel uit en heb je je netjes afgekeerd.Je was dan idd oprecht. En als je dat voortaan overal zo doet,dan krijg je van mij me verontschuldiging voor mijn onbegrip....Want er lopen wat atheisten rond in dit land.

 

Haha, jij bent soms echt niet serieus te nemen wist je dat.  En ik doe helemaal niets. Ik hoef me helemaal tegenover niemand te bewijzen. (qua levende personen.) En al helemaal niet tegenover jou. Dus ik doe wat ik wil doen, of ik ze negeer of niet, of ik netjes �afkeer� of niet, dat blijven nog altijd mijn zaken.

Als we nou eens stellen dat eerwraak een kwalijk verschijnsel is waartoe de mens van nature geneigd is, en dat niet iedere religie even goed in staat en/of bereid is om dit kwalijk verschijnsel uit de wereld te werken?  


Ik ben met je eens Alzukar.  Eerwraak IS en kwalijk verschijnsel. Er moet nog veel aan gedaan worden om dit de wereld uit helpen.



Groetjes!

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 10:14
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Nou weet je wat je dan doet.... Als je van de week naar de super gaat,vraag je even of ze gelovig is... Is ze dat niet dan zeg je "Dank u wel" en dan wandel je strait de winkel uit en heb je je netjes afgekeerd.Je was dan idd oprecht. En als je dat voortaan overal zo doet,dan krijg je van mij me verontschuldiging voor mijn onbegrip....Want er lopen wat atheisten rond in dit land.

 

Haha, jij bent soms echt niet serieus te nemen wist je dat.  En ik doe helemaal niets. Ik hoef me helemaal tegenover niemand te bewijzen. (qua levende personen.) En al helemaal niet tegenover jou. Dus ik doe wat ik wil doen, of ik ze negeer of niet, of ik netjes �afkeer� of niet, dat blijven nog altijd mijn zaken.

Als we nou eens stellen dat eerwraak een kwalijk verschijnsel is waartoe de mens van nature geneigd is, en dat niet iedere religie even goed in staat en/of bereid is om dit kwalijk verschijnsel uit de wereld te werken?  


Ik ben met je eens Alzukar.  Eerwraak IS en kwalijk verschijnsel. Er moet nog veel aan gedaan worden om dit de wereld uit helpen.



Groetjes!

Marocaantje

Waarom maak je je dan druk waar ik iets neer zet,als je vind dat men geen verantwoording hoeft af te leggen?Ik vond immers alleen maar dat men een onderdeel in de eerwraak kon terugvinden in de sharia en niet het omgekeerde.Namelijk het doden van een vrouw als het om zeden gaat.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 10:22

Asalaam Aleikum,

Als een Turk zijn vrouw doodschiet omdat ze vreemd is gegaan wordt meteen gezegd dat het eerwraak is. Als een Nederlander zijn vrouw doodschiet omdat ze vreemd is gegaan wordt er nooit gezegd dat het eerwraak is. (voor mij zijn het allebei jaloerse kerels die hun vrouw hebben vermoord) Misschien omdat de meeste Turken Moslims zijn denken anderen dat de eerwraak dus een onderdeel is van de Islam. Zou toch ook belachelijk zijn om het christendom te koppelen aan het verkrachten van kleine kinderen dat veelvuldigd gepleegd werd door priester/dominees/paters of wat voor geestelijke dan ook.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 15:05
Maar ik zal me pen op dit onderdeel neerleggen.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 15:25
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Jezus(sws)  heeft de regels "opgelegd doormiddel van Mozes(sws)"
nooit tegengesproken. wel heeft hij tegensproken wat de joodse pristers
van gemaakt hadden met name over de implementatie van deze regels
zonder te kijken naar de contex en de ware intentie van het geloof.

zo was ook nodig om een profeet te sturen die de christennen en andere
volkeren corrigeerde en om ze allen tot een woord te brengen. deze
profeet werd in de bijbel in het hebreeus "Mohammad-im" genoemd.

<span style="font-style: italic;">allaho massale ala mohammad wa ale mohammad</span>.



Dit houdt in dat wie zich beperkt tot uitsluitend Jezus' Woord niet "gecorrigeerd" hoeft te worden c.q. ook wel zonder de Koran kan.
Precies wat ik al dacht!
Bedankt Khabir, voor mij kun je niet meer stuk!


Omdat mensen als jij de bijbel in de handen kregen was  dus wel  nodig  om een profeet genaamd Mohammad(sws)  te sturen.  deze mensen lezen alleen het geen hun behaagt. en verwerpen de rest. dat deden de joden en christenenen.
met de Bijbel en nu met de Koran.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2006 om 16:17
In eerste instantie geplaatst door Khabir


In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Khabir

Jezus(sws)� heeft de regels "opgelegd doormiddel van Mozes(sws)"
nooit tegengesproken. wel heeft hij tegensproken wat de joodse pristers
van gemaakt hadden met name over de implementatie van deze regels
zonder te kijken naar de contex en de ware intentie van het geloof.

<span style="text-decoration: underline;">zo was ook nodig om een profeet te sturen die de christennen en andere
</span><br style="text-decoration: underline;"><span style="text-decoration: underline;">volkeren corrigeerde en om ze allen tot een woord te brengen. deze
</span><br style="text-decoration: underline;"><span style="text-decoration: underline;">profeet werd in de bijbel in het hebreeus "Mohammad-im" genoemd.
</span>
<span style="font-style: italic;">allaho massale ala mohammad wa ale mohammad</span>.



Dit houdt in dat wie zich beperkt tot uitsluitend Jezus' Woord niet
"gecorrigeerd" hoeft te worden c.q. ook wel zonder de Koran kan.
Precies wat ik al dacht! Bedankt Khabir, voor mij kun je niet meer stuk!
Omdat mensen als jij de bijbel in de handen kregen
was� dus wel� nodig� om een profeet genaamd
Mohammad(sws)� te sturen.� deze mensen lezen alleen het geen
hun behaagt. en verwerpen de rest. dat deden de joden en christenenen.
met de Bijbel en nu met de Koran.


Welke "verbeteringen" brengt de boodschap van Mohammed mij, vergeleken met die van Jezus? Zou jij een slechte moslim zijn als jij zou leven in navolging van Jezus' eigen woorden uit de Evangelie�n? Waarbij je de rest van de Bijbel en de ontaardingen van het christendom laat voor wat ze zijn?
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 08:16

weetje wat ik van eerwraak vind.je vermoordt diegene en dan.......

die familie van hem gaat jou iemand van jou familie vermoorden en dan......

die familei van jou gaat dan ook weer iemand van die familie ver moorden.

ik zou het aan een imam vragen voor je aanzoiets gaat beginnen.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 09:56
In eerste instantie geplaatst door *yousra*

weetje wat ik van eerwraak vind.je vermoordt diegene en dan.......


die familie van hem gaat jou iemand van jou familie vermoorden en dan......


die familei van jou gaat dan ook weer iemand van die familie ver moorden.


ik zou het aan een imam vragen voor je aanzoiets gaat beginnen.



Je geeft aan dat je het antwoord van de imam al weet
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 04:39
hahahahahh .
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 06:30
In eerste instantie geplaatst door *yousra*

hahahahahh .

Wat zeg ik nou voor geks? Je zegt z�lf al dat dan een eindeloze spiraal van geweld ontstaat. Ik denk inderdaad dat een imam je zal waarschuwen voor deze duivelse valstrik.
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 13:56
niks joh ik moest gwn effe lachen in me zelf om wat je zei
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 15:00
maar effe serieus eerwraak is het laatse van wat je zou moeten doen
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 14:04
het leid tot alleen maar pijn  en verlies of niet ?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 11:22
In eerste instantie geplaatst door *yousra*

het leid tot alleen maar pijn� en verlies of niet ?


Ja. Tot een onleefbare rotwereld voor iedereen
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2006 om 16:55
 ja tog snap ik niet wrm mensen daqt doe het is gebeurt klaar da moeje niej mensen gaan vermoorden
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2006 om 06:33

"Waarom maak je je dan druk waar ik iets neer zet,als je vind dat men geen verantwoording hoeft af te leggen?Ik vond immers alleen maar dat men een onderdeel in de eerwraak kon terugvinden in de sharia en niet het omgekeerde.Namelijk het doden van een vrouw als het om zeden gaat."

Je doet alsof de sharia alleen vrouwen straft die overspel plegen, zowel voor de overspelige man als voor de overspelige vrouw geld de doodstraf.

Hier zijn echter strenge regels aangebonden, k d8 dat je 3 getuigen moest hebben die een man of vrouw daadwerkelijk zina hebben zien plegen...

Mischien heeft iemand van de broeders of zusters een lap tekst erover..

Moge Allah mij vergeven indien ik hier fouten heb gemaakt.

Amatoe_Allah

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2006 om 19:02
Ik had begrepen dat er voor het aantonen van overspel van een vrouw
minder getuigen nodig zijn dan voor het aantonen van overspel van een
man...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 03:40
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Ik had begrepen dat er voor het aantonen van overspel van een vrouw
minder getuigen nodig zijn dan voor het aantonen van overspel van een
man...

Hoofdstuk 24:4. "En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders".

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2006 om 05:05

Salaam Aleykoum,

onthoud ook dat het vals beschuldigen van overspel dat het 1 van de GROTE zonden.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2007 om 07:12
In eerste instantie geplaatst door Murat

Eerwraak heeft niks met de Islam te maken. Het komt uit het oude testament. Eerder in mijn posts heb ik al laten blijken dat de Islam eerwraak verwerpt.

 

Eerwraak heeft alles met religie te maken. 'Eer' in mediterrane (en vroeger ook noord-europese) culturen is gekoppeld aan de maagdelijkheid van vrouwen. Maagdelijkheid is ��n van de wezenlijke concepten in menig religie, w.o. ook de Islam. Het verliezen van die maagdelijkheid op een niet religieuze wijze wordt als schande gezien en -om die reden- het beschermen van die maagdelijkheid als een belangrijke taak. Welhaast een religieuze taak.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.