Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenKeuze

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Enceladus Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Keuze
    Geplaatst op: 12 januari 2004 om 15:02

Beste Amier,

 

Assalaam Aleikum,

 

Met de beste bedoelingen wil ik je attenderen op het feit dat het hier gaat om de essentie van mijn berichten en niet om hoe ik mijn zinnen wens te formuleren, daar jij daar vrij weinig over te zeggen hebt en er naar mijn mening nog veel van zou kunnen leren getuige je spelfouten in je respons. Jouw respons levert derhalve geen nuttige bijdrage aan mijn bericht. Je plaatst enkel een opmerking over de manier waarop ik mijn zinnen samenstel en daar is dit forum niet voor bedoeld. Derhalve verzoek ik jou vriendelijk je tijd te besteden aan het onthouden van de informatieve elementen van mijn berichten en eventueel te reageren op de relevante mededelingen. Mijn dank voor je begrip is groot.

 

Met de meeste hoogachting,

 

Enceladus

Allah is Groot

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 15:49
In eerste instantie geplaatst door dienares


als ik bid word ik overwelmd met gevoelens, liefde..zoveel liefde, die zelfs mijn moeder mij niet kan geven. Misschien dat je nu denkt, ja dat zeggen christenten ook, maar misschien niet...misschien zeggen ze dat maar....


Dat kan ik als christen inderdaad beamen.

Dat ik een contact heb met God, Paul, doet jou niets, dat snap ik. Je hebt zo iets niet nodig, zeg je. 't Zou kunnen. Dat God echter een Persoonlijkheid zou kunnen zijn, verandert echter wel enorm de kijk op de zaak is mijn eigen ervaring.

O ja, eigen ervaring. Ik ben er langzamerhand een beetje huiverig voor om dingen waardevol te gaan vinden als ze veel gevoel meebrengen. Het is natuurlijk fantastisch, maar ik probeer ook mezelf psychologisch te blijven observeren. Geloof is echter gebaseerd op Gods openbaringen aan jou persoonlijk. Ik snap 't helemaal waarom je 't niet uit een boek wil hebben.

Het mooie aan godsdienst is dat het accent op een Ander komt te liggen. Ben je het niet eens zat je eigen middelpunt te zijn? En met zelfontwikkeling, zelfvernedering, zelf... ben je toch weer met jezelf bezig (dat is toch de kern van 't boedhisme?). Ik ben niet zo optimistisch en geloof dus niet dat we uiteindelijk onszelf van al onze moeilijkheden kunnen bevrijden.

PS: Het verhaal over Paulus en Thomas die door Johannes zijn aangepast, snap ik helemaal niet! Is die informatie ook op internet te vinden. Als ik zelf een oordeel zou vellen, zou ik 't andersom doen. Johannes die haast alleen over liefde spreekt, is door Paulus aangepast, die de nadruk legt op het geloof. Ik zie ze trouwens als aanvullend.
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 16:14
In eerste instantie geplaatst door Enceladus

Spijtig genoeg ontvangen zeer interessante bijdragen van bijvoorbeeld mijzelf en onze zuster Leyla vrijwel geen repliek, hetgeen mijns inziens uitermate frappant is. Het is thans een feit dat verscheidene aspecten van bijvoorbeeld de embryologie van de mens alsmede de astrologie zeer gespecificeerd naar voren worden gebracht doch welke pas recentelijk empirisch zijn aangetoond.



Hier zal ik binnenkort zeker wat over zeggen. Denk echter niet dat de Quran voor veel van die dingen de oudste bron is, vergelijk het boek Job uit de Bijbel. Hierin wordt geschreven dat de aarde aan niets hangt, Job 26 (geen reus Atlas nodig ), de waterkringloop wordt meerdere malen aangehaald, zoek zelf maar op. En in Job 9:5 staat bijv. "Hij verplaatst de bergen zonder dat men het merkt", dat kan goed slaan op de verschuivingen van de schollen zoals nu bekend.

Waarom ik dit zeg? Eigenlijk zouden gelovigen in ��n God elkaar moeten steunen, denk je misschien. Dat is omdat ik op bovenstaande manier nooit maar dan ook nooit tot geloof zou zijn gekomen.

Er staan echter wel mooie profetie�n in de Bijbel, lees bijv. Jesaja 53. Er wordt dit voorspelt: iemand, veracht, geen heerlijkheid aan (2,3), die ziektes 'op zich heeft genomen', om onze ongerechtigheden is verwond, door zijn striemen is ons genezing geworden (4,5, hoe plaats je dat? waarom zou iemand je plaats innemen?) hij verweerde zich niet (7), gepland om bij de goddelozen begraven te worden, maar bij de rijke daadwerkelijk begraven (9).

Het mooie van dit is, dat de Joodse geschriften de christelijke profeteren. Dus de moeite waard om na te kijken!!!

Maar een profetie in een heilig schrift blijft een (onpersoonlijke) profetie, en zou wel eens minder invloed kunnen hebben op hoe iemand denkt dan bij jou zelf Enceladus.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 17:53
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum

ben blij voor jou vincent

want ik ben zeer bang voor die dag,

nochthans denk ik dat ik er momenteel beter voor sta dan jou

maar Allah zal wel oordelen, laten we afwachten

Beste Harith2,

Er beter voor staan? Ook al zou je zelf in staat zijn dat vast te stellen, dan nog zou ik er geen schrik van hebben.

Vr. gr.,

Vincent

 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 17:56

salaam'aleikum

VINCENT

de conclusie is dat je God niet vreest

nochtans is Hij het meer dan waard gevreest te worden

Hij doet immers met ons wat Hij wil

denk je dat Hij dan niet gevreesd wil worden (maw dat is toch Zijn Recht,

dus maw geef jij Hem Zijn Recht niet, wat zou Hij daar van denken, denk jij?)

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 18:08
In eerste instantie geplaatst door dienares

Hey Vincent, als je dood bent, wat geloof jij dan dat je zal overkomen?

Dat het daar stopt, of dat je regelrecht het paradijs in mag, als je dat denkt, denk je dan dat het zo makkelijk is?

Beste Dienares,

Ik heb niet zo'n vastomlijnd beeld van het hiernamaals. Ik ben daar ook niet zo heel erg mee bezig. Ik geloof in elk geval niet in het concept van een paradijs, waarvoor je in het aardse leven 'punten bij elkaar kunt sparen' alsof het een wedstrijd is: drie keer bidden = 1 punt; leven lang sluier dragen = 10 punten; geen muziek luisteren = 5 punten etc. Ik geloof ook niet in een paradijs, waar verschillende 'rangen en standen' bestaan, afhankelijk van het aantal in het aardse leven 'bij elkaar gespaarde punten'.

Ik geloof wel in een God van liefde, geen God waar je continu bang voor hoeft te zijn omdat je mogelijk ��n van 'zijn' regels overtreedt. Ik geloof in een God die geen onderscheid maakt naar ras, sekse of seksuele geaardheid. En -last but not least- geloof ik in een God, die beter dan welke aardse volgeling ook in staat is de mens te beoordelen.

Vriendelijke groet,

Vincent

 

 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 18:15

salaam'aleikum

VINCENT

de conclusie is dat je God niet vreest

nochtans is Hij het meer dan waard gevreest te worden

Hij doet immers met ons wat Hij wil

denk je dat Hij dan niet gevreesd wil worden (maw dat is toch Zijn Recht,

dus maw geef jij Hem Zijn Recht niet, wat zou Hij daar van denken, denk jij?)

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 18:18

Beste Harith,

vaak praat je over Allah alsof jij weet wat hij denkt, bv: dat jij vast er beter voor staat dan Vincent.  Dat lijkt me ook geen goede eigenschap voor een gelovige

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 18:21

salaam'aleikum

Ik mag mij permitteren te zeggen over Hem wat Hij over

Zichzelf gezegd heeft, dus doe ik dat ook

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 21:59

Salamoen Aleykoem

"Dat lijkt me ook geen goede eigenschap voor een gelovige "

Laten we a.u.b niet vergeten dat ook een gelovige een mens is en geen perfecte systeem

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 22:02

Salamoen Aleykum

"Ik heb geen angst voor die dag!" aldus vincent

Vincent heb je die dag gezien dan? Mag ik ook weten hoe het eruit ziet. Gooien ze ook bloemen over je heen?

Wat wijs weer van onze profeet(vzmh): "wie zou zien wat ik heb gezien zou geen dag zonder tranen beeindigen"

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 22:53
In eerste instantie geplaatst door Paul

Alleen al door de Heilige BIJBEL te lezen (en te begrijpen) weet je dat het Christendom de enige religie is...

Alleen al door de Heilige TORA te lezen (en te begrijpen) weet je dat het Jodendom de enige religie is...

Dat zijn dingen die iedere moslim/chrsiten/jood zou zeggen.

Paul



Dan zou ik zeggen, lees ze maar en gebruik die grijze hersencelletjes, dan kun je er niet om heen draaien, dat de Islaam de waarheid is..
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 09:36

 

Asalaam wa alaikoum wrb...

Leyla....macha'allah je hebt een prachtige uitleg gegeven....ik heb wel gemerkt dat wat voor bewijs je ook levert...het lijkt wel alsof mensen het gewoon niet willen geloven...wat je ook voor ze plaatst...het is nog steeds niet duidelijk voor ze....ze ze zullen kritiek blijven hebben...al zal allah hen persoonlijk aanspreken dan nog zullen ze niet geloven....Oeghtie je hebt een macha'allah uitleg gegeven...ik ben er heel blij mee....voor mij heb je al een antwoord gegeven op de vraag die paul stelde....

Djazakulahi ghairan....

Fatiha...

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 09:52

InshAllah Harith, djazaka Allahoe gairan.

 

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 09:54
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum

VINCENT

de conclusie is dat je God niet vreest

nochtans is Hij het meer dan waard gevreest te worden

Hij doet immers met ons wat Hij wil

denk je dat Hij dan niet gevreesd wil worden (maw dat is toch Zijn Recht,

dus maw geef jij Hem Zijn Recht niet, wat zou Hij daar van denken, denk jij?)

Beste Harith2,

Ik vrees God niet en ik geloof inderdaad niet dat Hij gevreesd wil worden. God is voor mij liefde, geen angst en beven.

Vr. gr.,

Vincent

 

 

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 10:00
In eerste instantie geplaatst door Fatiha

Leyla....macha'allah je hebt een prachtige uitleg gegeven....ik heb wel gemerkt dat wat voor bewijs je ook levert...het lijkt wel alsof mensen het gewoon niet willen geloven...wat je ook voor ze plaatst...het is nog steeds niet duidelijk voor ze....ze ze zullen kritiek blijven hebben...

Beste Fatiha,

Geen enkel mens, boek of wetenschap kan het bewijs voor de 'juistheid' van een religie geven. Je verwart het geloof dat je hebt met bewijs.

Vr. gr.,

Vincent

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 10:24

 

Beste Fatiha,

Geen enkel mens, boek of wetenschap kan het bewijs voor de 'juistheid' van een religie geven. Je verwart het geloof dat je hebt met bewijs.

Vr. gr.,

Vincent

[/QUOTE]

Asalaam wa alaikoum wrb...

Beste vincent...ik verwar helemaal niets....er is wel degelijk bewijs....alleen jij wilt het niet accepteren...Het bewijs is de koran....De enige echte bewijs....en leyla heeft alles heel goed uitgelegd...maar jullie houden gewoon een bord voor jullie kop...sorry ik wil niet bot doen...dat is echt niet mijn bedoeling...

Oualaikoum asalaam wrb...

Fatiha...

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 12:50

A selam oe Ale'ykoem Fatiha,

Dank je wel ....Djazak' Allahu Ghairan. Ik heb inderdaad al duidelijk uitgelegd waarom de Islam (voor ons Moslims) als DE ware religie beschouwd wordt. Ik denk zelf dat weinigen om de vaststaande feiten heen kunnen. Misschien is het koppigheid zoals je zei, misschien is het een eigen interpretatie. Allahoe Alim (Allah (swt) is Alwetend).

Wa Ale'ykoem a Selaam.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 13:13

Uitspraak van Leyla:

Ik heb inderdaad al duidelijk uitgelegd waarom de Islam (voor ons Moslims) als DE ware religie beschouwd wordt.

Hier wordt eindelijk de kern van de zaak eens gezegd, de islam is voor de moslims de ware religie, maar niet voor de niet-moslims.  Dat heeft niks te maken met bord voor je kop of zo, maar met zelfstandig nadenken en je eigen keuzes maken.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 13:20

Hoi kim,

Dat is inderdaad de reden waarom ik specifiek "voor ons Moslims' in het zinnetje gezet heb. Zoals je misschien ook in mijn eerdere replieken op hebt kunnen maken, ben ik vaak een reply begonnen met: het is een kwestie van "het geloven".

Groetjes Leyla.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 13:44
In eerste instantie geplaatst door Leyla

Dat is inderdaad de reden waarom ik specifiek "voor ons Moslims' in het zinnetje gezet heb. Zoals je misschien ook in mijn eerdere replieken op hebt kunnen maken, ben ik vaak een reply begonnen met: het is een kwestie van "het geloven".

Beste Leyla,

Wederom met je eens. Echter, Fatiha bedoelt iets anders, namelijk dat de Koran voor iedereen het (objectief) 'bewijs' levert. Natuurlijk geldt dat bewijs alleen voor diegenen die er in geloven (= subjectief).

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 15:11

Vincent wat jij verkeerd begrijpt is dat je denkt dat we alleen maar vrezen en beven dat is niet zo! Integendeel juist, ik hou juist van Allah swt (sobhanahoe wa ta3ala) en doe dingen omdat ik van Hem hou en omdat Hij het verdient, Hij is tenslotte mijn schepper, maar niet uit vrees van o als ik dit niet doe dan word ik gestraft NEE! Zo zit het niet Vincent, en ook niet om puntjes te verzamelen, zoals jij dat zei.

Ik doe het omdat ik het paradijs wil verdienen.

De profeet saw wist al dat zijn verblijfplaats de hemel was, en toch bad hij etc.. toen werd hem gevraagd waarom bid je nog, als je weet wat je eindbestemming is? Toen zei hij, ik moet het toch verdienen, niet??

MashAllahhhh, voor deze man, mijn geliefde heb ik dus grote respecttt...

Gair inshAllah, gegroet...

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 09:27
In eerste instantie geplaatst door Vincent

In eerste instantie geplaatst door Leyla

Dat is inderdaad de reden waarom ik specifiek "voor ons Moslims' in het zinnetje gezet heb. Zoals je misschien ook in mijn eerdere replieken op hebt kunnen maken, ben ik vaak een reply begonnen met: het is een kwestie van "het geloven".

Beste Leyla,

Wederom met je eens. Echter, Fatiha bedoelt iets anders, namelijk dat de Koran voor iedereen het (objectief) 'bewijs' levert. Natuurlijk geldt dat bewijs alleen voor diegenen die er in geloven (= subjectief).

Vriendelijke groet,

Vincent

Asalaam wa alaikoum....

Beste  vincent....ik bedoel inderdaad iets anders....ik bedoel namelijk...dat de koran voor iedereen is nedergezonden als bewijs dat het de enige ware religie is...het boek is er voor iedereen...alleen om er in te lezen...en kennis op te doen..en geen andere dingen...het is een heilig boek...

oualaikoum asalaam Fatiha

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 10:17

Salaam e3leikom

 

beste broeder en zusters. Stop met deze kat en muis spel. We hebben geprobeert  duidelijk te maken dat de Heilige Koran Het woord van Allah (subhanallahoe wathahala) is. De mensen die dit horen mogen ermee doen wat ze willen. Wij zijn daarna niet meer verantwoordelijk voor hun. Ik heb ff een stukje uit de koran geciteerd. Lees het inshallah.

 

6. Het Vee (Al-An'aam)

Bismillahie Ar-Rahmanie Ar-Rahiem

 

20. Degenen, wie Wij het Boek gaven, erkennen hem (de Profeet), zoals zij hun kinderen erkennen. Maar zij, die hun ziel hebben tekort gedaan, willen niet geloven.

21. En wie is onrechtvaardiger dan hij, die een leugen tegen Allah uitdenkt of Zijn tekenen verloochent? Voorzeker, de onrechtvaardigen zullen niet slagen.

22. (Gedenk) de Dag, waarop Wij hen allen zullen verzamelen, dan zullen Wij zeggen tot degenen, die afgoderij pleegden: "Waar zijn uw mededingers, die gij beweerdet (te bezitten)?"

23. Dan zal hun antwoord niet anders zijn dan dat zij zeggen: "Bij Allah, onze Heer; wij waren geen afgodendienaren."

24. Zie, hoe zij tegen zichzelven liegen en hoe hetgeen zij plachten te verzinnen voor hen verloren is gegaan.

25. Er zijn sommigen hunner, die naar u luisteren, maar Wij hebben sluiers om hun hart gelegd en hun oren verstopt, zodat zij niet begrijpen. En al zagen zij elk teken, zouden zij er toch niet in geloven; wanneer zij tot u komen redetwisten zij met u, en de ongelovigen zeggen: "Dit zijn niets dan fabelen der ouden."

26. En zij verbieden (anderen) en blijven er zelf verre van. En zij deren niemand dan zichzelven, zij bemerken het echter niet.

27. En als gij het slechts zoudt kunnen zien, wanneer zij voor het Vuur zullen worden gebracht! Zij zullen dan zeggen: "O, mochten wij slechts worden teruggezonden, dan zouden wij de tekenen van onze Heer niet meer verloochenen en wij zouden tot de gelovigen behoren."

28. Neen, hetgeen zij voorheen plachten te verbergen is hun duidelijk geworden. En als zij zouden worden teruggezonden zouden zij gewis tot hetgeen hen was verboden terugkeren; Voorzeker zij zijn leugenaars.

29. En zij zeggen: "Er is niets dan ons leven van deze wereld en wij kunnen niet worden opgewekt."

30. En wanneer gij het slechts zoudt kunnen zien, wanneer zij voor hun Heer zullen worden gebracht, zal Hij zeggen: "Is dit niet de waarheid?" Zij zullen antwoorden: "Ja zeker, bij onze Heer." Hij zal zeggen: "Ondergaat dan de straf, omdat gij placht te verwerpen."

31. Voorzeker, zij, die de ontmoeting met Allah verloochenen, benadelen zich, totdat het uur onverwachts over hen komt, en zij zullen zeggen: "O, wij hebben wroeging, vanwege onze tekortkoming hierin." En zij zullen hun lasten op hun ruggen dragen. Ziet toe, wat zij dragen is zeker slecht.

32. Het wereldse leven is niets dan een spel en een ijdel vermaak. Doch voor degenen die God vrezen, is het tehuis van het Hiernamaals beter. Wilt gij dan niet begrijpen?

33. Wij weten zeer goed dat hetgeen zij zeggen u verdriet doet, doch zij verloochenen u (profeet) niet, maar het zijn de tekenen van Allah die de boosdoeners verwerpen.

34. Gewis, de boodschappers v��r u werden ook verloochend en gekweld, niettemin bleven zij geduldig in datgene, waarvoor zij waren verloochend; totdat onze hulp tot hen kwam. Er is niemand die de woorden van Allah kan veranderen. En er zijn reeds tijdingen omtrent die boodschappers tot u gekomen.

35. En als hun afkeer u onverdraaglijk is, breng hun dan een teken, indien gij een opening in de aarde of een ladder naar de hemelen kunt vinden. En indien Allah wilde zou Hij hen zeker onder ��n leiding hebben verzameld. Behoor dus niet tot de onwetenden.

36. Alleen degenen die luisteren, kunnen aannemen. De doden zal Allah opwekken en dan zullen zij tot Hem worden teruggebracht.

37. En zij zeggen: "Waarom is er over hem geen teken van zijn Heer nedergezonden?" Zeg: "Voorzeker, Allah heeft de macht om een teken neder te zenden." Maar de meesten hunner beseffen het niet.

38. En er is geen beest dat op de aarde kruipt, noch een vogel die op zijn vleugels vliegt, of zij vormen gemeenschappen, zoals gij. Wij hebben niets uit het Boek weggelaten. Dan zullen zij tot hun Heer tezamen worden gebracht.

39. Zij, die Onze tekenen verloochenen, zijn doof en stom, in de duisternis. Allah laat wie Hij wil dwalen en Hij plaatst op het rechte pad wie Hij wil.

40. Zeg: "Wat denkt gij? Als de straf van Allah, of het uur over u komt, zult gij dan iemand anders aanroepen, dan Allah, als gij waarachtig zijt?"

 

Djazaakoem Allaahoe khayran (moge Allah jullie belonen met het beste). 

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.