Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Andere soorten Nikahs: uitvluchten?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Rashaia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rashaia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Andere soorten Nikahs: uitvluchten?
    Geplaatst op: 18 mei 2006 om 11:05

A'sa broeders en zusters

Ik was laatst aan het rondspeuren voor een vriendin van mij, die minder bekend is met de Islam dan mij, en toen ik mijn kennis aan het uitbreiden was, stuitte ik op een artikel in Wiki Pedia die over meerdere soorten Nikah's schrijft. Ikzelf ben redelijk bekend met de Islam, haar weten/gebruiken/regels/sura's/sunna's en Quran verzen, maar hier had ik nog nooit van gehoord.

http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_marriage#Nikah

Klopt het wat gezegt word over deze vormen van Nikah (ook op de aparte pagina's die voor elke Nikah zijn gemaakt), en zijn deze inderdaad alleen voor de Soenieten geldig?

Mijn grootste vraag gaat over de Nikah Urfi... Op Wikipedia wordt (naar mijn mening terecht) gewezen op het feit dat deze vaak gebruikt wordt door jonge echtparen in Egypte. Zullen deze Nikahs als zij eenmaal echt bekend zijn, ook niet door jongeren die hier in Europa opgegroeit zijn (mis/ge)bruikt kunnen worden om zonder de twee getuigen of buiten de wetenschap van anderen om te trouwen? Ook als dit in de eeste instantie niet goed gekeurd wordt, omdat een van hen bijvoorbeeld niet-Moslim is?

Iets wat mij trouwens opvalt in artikels hier is dat er voortdurend gezegt wordt dat de toestemming van de Wali (voogd/ouders) nodig is om te trouwen, maar naar wat ik geleerd heb, geld dit niet voor de Hanife Wetschool. Mensen mogen daar trouwen zonder toestemming van hun ouders.

E'sa,

Rashaia

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.