Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

slag van poitiers

 Post Reply Post Reply
Schrijver
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: slag van poitiers
    Geplaatst op: 06 juni 2006 om 09:43

salaam aleykum.

in 732 gebeurde er iets merkwaardigs,iets wat de toekomst compleet heeft overhoop gehaald., nl: de slag van poitiers. de opkomende moslims die een gigantisch rijk hadden van india tot spanje langs noord afrika, waren van plan om europa te veroveren, helaas kwamen ze maar tot poitiers waar karel martel ze tegenhield. dit cruciale gebeurtenis heeft ervoor gezorgd dat het christendom bekend bleef bij de mens en een wereldgodsdienst werd.

nu zou ik graag eens zien hoe groot jullie verbeeldingsvermogen is. beschrijf eens  hoe de wereld zou zijn moesten de moslims de slag van poitiers hebben gewonnen en heel europa zouden hebben veroverd.

veel plezier

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 10:14
Dan was de wereld er een stuk slechter aan toe.

Maar zonder inbeeldingsvermogen zie ik dat de waarheid altijd overwint en dus had de islam nooit het Christendom kunnen doen verdwijnen.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 11:26

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Dan was de wereld er een stuk slechter aan toe.

Maar zonder inbeeldingsvermogen zie ik dat de waarheid altijd overwint en dus had de islam nooit het Christendom kunnen doen verdwijnen.
Kerken worden er haast niet meer gebouwd, moskee�n daarentegen steeds meer.

 Elke maand 400 tieners uit de kerk

van onze redactie kerk

BIDDINGHUIZEN - Per maand verlaten zo'n vierhonderd jongeren tussen de 12 en 18 jaar de kerk. Voornaamste redenen daarvoor zijn dat hun ouders niet langer naar de kerk gaan en dat de jongeren zich niet thuis voelen in de kerk.Dat blijkt uit het onderzoek 'Op kousenvoeten de kerk uit', dat bijbelschool De Wittenberg deed onder 113 protestantse, gereformeerde en evangelische gemeenten. Het onderzoek werd zaterdagavond in Biddinghuizen gepresenteerd tijdens de pinksterconferentie van stichting Opwekking.

Met name in de Protestantse Kerk in Nederland haken veel tieners af, zo blijkt uit het onderzoek. ,,Van de honderd jongeren die lid zijn van een Protestantse Kerk, zijn er op 12-jarige leeftijd nog 52 betrokken bij de kerk. Tegen de tijd dat ze 16 zijn, hebben 5 tieners het actieve jeugdwerk verlaten. Tegen de tijd dat ze 19 zijn, hebben nog eens 15 jongeren het actieve jeugdwerk verlaten. Van de honderd jongeren die officieel lid zijn, blijven er dus maar 32 over.''

In wat de onderzoekers 'reformatorische kerken' noemen - vrijgemaakt-gereformeerd, christelijk-gereformeerd, Nederlands-gereformeerd en Gereformeerde Gemeenten - onttrekken minder jongeren zich aan de kerkelijke activiteiten. Daar is op hun 19e levensjaar nog 52 procent van de jongeren kerkelijk betrokken. In evangelische gemeenten ligt dit percentage met zeventig procent aanmerkelijk hoger. De onderzoekers hebben geen onderzoek gedaan naar de oorzaken van deze verschillen.

De onderzoekers hadden vijftienhonderd kerken aangeschreven, en waren wat teleurgesteld dat er maar ruim honderd reageerden. Volgens onderzoekster Sabine van der Heijden is de reden hiervoor dat veel kerken eigenlijk niet weten hoeveel jongeren er lid zijn en in welke mate zij participeren in de kerkelijke activiteiten. ,,Kerken zouden hiernaar onderzoek moeten doen'', zegt zij. ,,Hoeveel haken er af, en vooral: waarom haken zij af? Kwantitatief onderzoek alleen is onvoldoende: het gaat vooral om het verhaal �chter de cijfers.''

Tijdens de pinksterconferentie deed Van der Heijden een oproep aan kerken om de kerkverlating onder jongeren serieus te nemen. ,,Vaak lijken kerken pas in actie te komen als de jongeren al zo goed als verdwenen zijn. Zolang er nog jongeren in de kerkbanken zitten, schijnen veel kerken te denken dat het nog wel meevalt en komen ze niet in beweging'', zei ze. ,,We dringen er daarom sterk op aan dat kerken in kinderen en jongeren gaan investeren als het nog relatief goed lijkt te gaan. Het is niet makkelijk, maar ook zeker niet onmogelijk om jongeren te interesseren voor het christelijk geloof.''

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 13:24

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Dan was de wereld er een stuk slechter aan toe.

Maar zonder inbeeldingsvermogen zie ik dat de waarheid altijd overwint en dus had de islam nooit het Christendom kunnen doen verdwijnen.

wie zegt dat het dan niet beter zou zijn? wie waren degene die algebra,optica,geneeskunde,bouwtechnieken in europa introduceerden? ik dacht toch de moslims. en logischer wijze zou europa nooit de "zwarte periode" omstreeks 10de-11de eeuw hebben meegemaakt met als gevolg dat men nog verder zou hebben kunnen geraken en wie weet hadden we nu geen verschil tussen arm en rijk,of geen alcohol en drugs,....... je kan ook zo redeneren eh,zo is de wereld een veel betere plaats dan in werkelijkheid.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 14:06

Salaam Aleikum Moslimboy 212,

Je hebt het woordje geneeskunde genoemd dus nu krijgen we kimmie weer op onze dak

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 16:04
Ja...ok kimmie je hebt me te pakken....mijn nederlands is niet zo perfect als die van jou.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 16:08
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Dan was de wereld er een stuk slechter aan toe.

Maar zonder inbeeldingsvermogen zie ik dat de waarheid altijd overwint en dus had de islam nooit het Christendom kunnen doen verdwijnen.

wie zegt dat het dan niet beter zou zijn? wie waren degene die algebra,optica,geneeskunde,bouwtechnieken in europa introduceerden? ik dacht toch de moslims. en logischer wijze zou europa nooit de "zwarte periode" omstreeks 10de-11de eeuw hebben meegemaakt met als gevolg dat men nog verder zou hebben kunnen geraken en wie weet hadden we nu geen verschil tussen arm en rijk,of geen alcohol en drugs,....... je kan ook zo redeneren eh,zo is de wereld een veel betere plaats dan in werkelijkheid.

Dingen zijn niet zo zwart-wit. Op de punten die je noemt zou er denk ik niet veel verschil zijn geweest. Zou er een Griekse revival zijn geweest ipv een Arabische kolonisatie van Noord-Afrika en een Turkse invasie een half millenium later van Anatoli�, dan waren dezelfde ontwikkelingen die we nu via moslims - of beter - uit het arabisch - tot ons hadden gekregen vast ook wel tot ons gekomen,maar dan in een andere taal. En wat de drugs en alcohol betreft: die problematiek is er in moslimlanden ook nog altijd (en sterker: de hero�ne hier komt vrijwel geheel via de Turkse maffia dit land in en de herkomst is vrijwel volledig Afghaans - toch islamitische landen, in naam tenminste).

Ik denk dat het alleen echt verschil had uitgemaakt op het terrein van culturele uiterlijkheden - wat voor de meeste religieuzen toch wel de kern, zo niet de samenvatting van hun godsdienstigheid/religiositeit/wat-dan-ook lijkt.

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 16:12
maar goed.. als, als...
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 16:31
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ja...ok kimmie je hebt me te pakken....mijn nederlands is niet zo perfect als die van jou.

"DAT van jou"... Now you may shoot me off course  Nu en dan s lachen doet goed he  Zeker op de "dag van het beest" (666), wat nog zo'n lachtertje is.

....OK, ik zeg al niks meer. (of is het niets meer?)
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 16:47
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

in 732 gebeurde er iets merkwaardigs,iets wat de toekomst compleet heeft overhoop gehaald., nl: de slag van poitiers. de opkomende moslims die een gigantisch rijk hadden van india tot spanje langs noord afrika, waren van plan om europa te veroveren, helaas kwamen ze maar tot poitiers waar karel martel ze tegenhield. dit cruciale gebeurtenis heeft ervoor gezorgd dat het christendom bekend bleef bij de mens en een wereldgodsdienst werd.

nu zou ik graag eens zien hoe groot jullie verbeeldingsvermogen is. beschrijf eens  hoe de wereld zou zijn moesten de moslims de slag van poitiers hebben gewonnen en heel europa zouden hebben veroverd.

veel plezier



Weet je de ontwikkelingen in het Westen zijn er niet gekomen dank zij het Christendom maar eerder ondanks het Christendom:-)
Er zou geen enkel verschil zijn geweest hierin waneer de Moslims Europa eerder hadden veroverd.
Ook de Islam als religie heeft voldoende weerstand tegen puur wetenschappelijke kennis.
Net zo min als willekeurig welke religie dan ook.
Dat komt omdat in de tijd dat deze religies vorm kregen er gewoonweg niet voldoende inzicht in de werkelijkheid was,zoals ooknu nog steeds onvoeldoende inzicht bestaat wanneer je dit zou kunnen vergelijken met die van de toekomst.
Maar ongetwijfelt zullen we in onze tijd nog een andere omslag meemaken.
zowel China als India zijn vollop in de race om de opvolgers te worden van het Westen wat de dominantie binnen de wereld betreft.
Ik ben benieuwd hoe ze in bv SA op al die komende chinese eethuisjes zullen aankijken wanneer al die miljoenen chinezen  ook in het oosten zullen neerstrijken.
EEn derde van de wereldbevolking woont in China.een ander aanzienlijk deel in India.
Het kan slechts een kwestie van een korte tijd zijn dat de Chinezen zich gaan roeren.
Die mensen moeten natuurlijk ook ergens wonen .
En ook China heeft veel olie nodig.



Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2006 om 17:53

^ Ik denk anderzijds dat ze in China slimmer zijn dan binnen de VVD en iets meer zullen investeren in eigen energie-voorziening en op den duur - hopelijk - duurzame energie.

Ik geloof overigens dat India inmiddels al meer inwoners heeft dan China (en wat dat betreft denk ik dat het China de komende decennia ook meer voor de wind zal gaan dan India - ik denk dat de bevolkingsdruk daar te groot wordt om de armoede niet te doen blijven toenemen).

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 06:38
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

^ Ik denk anderzijds dat ze in China slimmer zijn dan binnen de VVD en iets meer zullen investeren in eigen energie-voorziening en op den duur - hopelijk - duurzame energie.


Ik geloof overigens dat India inmiddels al meer inwoners heeft dan China (en wat dat betreft denk ik dat het China de komende decennia ook meer voor de wind zal gaan dan India - ik denk dat de bevolkingsdruk daar te groot wordt om de armoede niet te doen blijven toenemen).



En vergeet vooral niet dat het getal "0" uit India stamt, dit zowel in aansluiting op wat boven werd gezegd over algebra als op de omvang van de Indiase bevolking
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 07:10
Wat er zou zijn gebeurd? Lijkt me niet zo lastig.
Zo'n 100 jaar later zou de islam aan interne strijd ten onder zijn gegaan.
Einde verhaal.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 07:13

Reden te meer dat de wereld zal moeten samenwerken,om deze groeiende bevolking te kunnen herbergen.De woestijnen bieden een oplossing,mits men er wat mee doet en aan doet.

En verder...

Ach... Poitiers was maar een slag,zo als zo veel veldslagen gehouden zijn.Tijd breekt wereld rijken uiteindelijk weer af,waar je ook kijkt en waneer.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 08:31

salaam aleyukm.

jah,tuurlijk het was een slag uit een van de zoveelste,maar met een grote waarde voor 4 miljard mensen.

en zoals martinuz al zei: als,als....
toch wel intressant hoe de ide�en over dit onderwerp zo gevarie�rd zijn en dat het echt wel van persoon tot persoon af hangt om een beeld te krijge van wat er eventueel zou hebben kunnen gebeurd zijn. want al de argumenten zijn realtistisch genoeg dat het best wel zo had kunnen zijn.

Thorax wat jij zegt over een interne strijd lijkt me nogal wat overdreven,er zouden inderdaad wel wat spanning kunnen zijn tussen soenieten en sjiieten. maar toch ze zouden wel inzien dat ze allemaal moslims zijn,en dat ze samen sterker zijn (zie maar naar Griekenland=> spartanen+athenen= "onoverwinnelijk"

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 09:50
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleyukm.

jah,tuurlijk het was een slag uit een van de zoveelste,maar met een grote waarde voor 4 miljard mensen.

en zoals martinuz al zei: als,als....
toch wel intressant hoe de ide�en over dit onderwerp zo gevarie�rd zijn en dat het echt wel van persoon tot persoon af hangt om een beeld te krijge van wat er eventueel zou hebben kunnen gebeurd zijn. want al de argumenten zijn realtistisch genoeg dat het best wel zo had kunnen zijn.

Thorax wat jij zegt over een interne strijd lijkt me nogal wat overdreven,er zouden inderdaad wel wat spanning kunnen zijn tussen soenieten en sjiieten. maar toch ze zouden wel inzien dat ze allemaal moslims zijn,en dat ze samen sterker zijn (zie maar naar Griekenland=> spartanen+athenen= "onoverwinnelijk"

De Romeinen maakte er gehakt van....
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 11:28
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleyukm.

jah,tuurlijk het was een slag uit een van de zoveelste,maar met een grote waarde voor 4 miljard mensen.

en zoals martinuz al zei: als,als....
toch wel intressant hoe de ide�en over dit onderwerp zo gevarie�rd zijn en dat het echt wel van persoon tot persoon af hangt om een beeld te krijge van wat er eventueel zou hebben kunnen gebeurd zijn. want al de argumenten zijn realtistisch genoeg dat het best wel zo had kunnen zijn.

Thorax wat jij zegt over een interne strijd lijkt me nogal wat overdreven,er zouden inderdaad wel wat spanning kunnen zijn tussen soenieten en sjiieten. maar toch ze zouden wel inzien dat ze allemaal moslims zijn,en dat ze samen sterker zijn (zie maar naar Griekenland=> spartanen+athenen= "onoverwinnelijk"

De Romeinen maakte er gehakt van....

dan maakten de Seldjoeken (turkse moslims) gehakt van de Romeinen

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 13:07

Allemaal speculaties...niemand van ons weet wat er gebeurd zou zijn als het ene leger het andere had verslagen of andersom. Probeer me niet zo bezig te houden met als als als...

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 13:22

salaam aleykum.

je hebt gelijk,dat punt heb ik al een aantal keren aangehaald,dat deze topic berust op speculaties,de reden hiervoor was om eens te zien wat jullie zouden vinden hoe het zou moeten zijn moesten de moslims europa hebben veroverd en zo de wereld hebben veranderen.

maar nogmaals, we zijn aan het fantaseren eh

laa ilaha illalah
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2006 om 16:15
Als je naar de meest verbreide ideologieen en religies van nu en kort
geleden kijkt dan is toch wel enigszins vast te stellen hoe de wereld er uit
zou zien als bvb de atheistisch/communistische ideologie of het
islamitische geloof zouden domineren.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.