Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Liefde

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Liefde
    Geplaatst op: 27 juni 2006 om 15:46
God is Liefde, Deus Caritas Est.

God enige ene ware God, Vader, Zoon en Heilige Geest, is liefde. Zijn liefde bereikt eenieder die hem aanvaart. Echter, diegene die hem lasteren zullen rechtvaardig door hem worden beoordeeld.

Islam01 en alle andere die op dit moment bezig zijn met lastercampagnes tegen God ik bid voor jullie. Dat jullie verlicht zullen worden door het licht dat in de wereld is gekomen, Jezus Christus, dus jullie daardoor zien, dat jullie ogen worden geopent. Niet zozeer dat  jullie Christen worden, maar dat jullie in ieder geval inzien dat wat jullie beweren over het Christendom leugens zijn. Leugens gebaseerd op andere leugens.

Constantijn is geen Kerkvader. Constantijn heeft niets in kunnen brengen in het Christendom, voor zijn geboorte, voor de geboorte van zijn opa was het Christendom al zoals hij het aantrof in zijn leven en in zijn rijk. Paulus was geen vervalser, Paulus is de Apostel die Jezus verkoos voor de heidenen. De koran spreekt zelfs positief over het Christendom dat inderdaad door Paulus voor een groot deel is vertegenwoordigd in de wereld, echter, het is niet een door hem bedacht Christendom, hij was simpelweg een groot verkondiger van de Blijde boodschap.
Het Christendom is niet gebaseerd op paganistische godsdiensten. Het Christendom is uniek in soort en is het enige geloof in de ene ware God. God heeft uit liefde voor ons zijn Woord vlees laten worden opdat het Vleesgeworden Woord voor onze zonden zou sterven. God heeft een nieuw verbond met zijn volk gesloten, een nieuw en altijddurend verbond. Het Christendom kan dingen weg hebben van oudere religie's, bekijk dat echter andersom, deze oudere religie's zaten misschien wel op bepaalde punten op de goede weg, op veel punten echter niet. Met gezond menselijk verstand kunnen wij echter ook de 10 geboden vinden.


Zoveel onwaarheden over het Christendom worden er hier verkondigd. Nota bene in het forum waar iets als onder titel staat met de strekking: de tollerante houding van de Islam jegens niet-moslims. Waar is die houding, de enige sfeer en houding die ik hier vind is een beledigende waar de leugen hoogtij viert. Satan verlekkerd zich over dat wat hier gaande is in dit forum. Zoveel aanvallen op God, beter kan Satan het niet hebben.

Ik weet dat ik met de hulp van God op al jullie aantijgingen en lasterpraat kan antwoorden, ik kan jullie uitleggen hoe het zit en waarom dat wat jullie verkondigen een leugen is. Echter, met de stortvloed waarmee het komt kan ik er niet tegenop. Daarom bid ik voor jullie omdat dat het enige is wat ik kan doen. Mochten jullie je bepaalde dingen afvragen dan kan je dat altijd vragen, maar dan onderdeel per onderdeel en ook met de oprechte wil om naar het antwoord te luisteren, dat ontbreekt namelijk vaak.

(Jullie in dit verband is iedereen die Christus hier door middel van grote leugens lasterd, de mensen die hier zonder kennis maar raak posten en alles plakken wat ze tegenkomen wat negatief spreekt over het Christendom zonder zelf te weten wat ze eigenlijk posten, zonder de kennis te hebben om feit en fictie te onderscheiden.)

Pax
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 16:00

Ik vind het niet godslasterlijk om de waarheid rondom de verandering die plaats vond in christendom na de opkomst van Paulus,Constantijn.De romeinse godsdienst die invloed hadden op de christendom.

De heidens feesten van christendom.

Zal ik jou vertellen wat godslasterlijk is?

Een zoon toeschrijven aan Allah>>>Godslasterlij

Heilige Geest(Engel Jibriel aleyhi salaam)tot God verheven>Godslasterlijk,vrind

Jezus vzmh tot God maken>Godslasterlijk,vrind.

 

Ik dwing jou tot niets.Ik zeg wat ik vind over de christendom of jij leukt vind of niet.

Ik zeg zolang ik leef dat christendom een corrupte godsdienst is of jij het leuk vind of niet.

Ik zeg zolang ik leef dat Paulus een leugenaar is.Moge Allah hem vervloeken voor het godslasterlijke woorden die hij uitte.

 

Ik geloof in Allah en de laaste dag.
Ik geloof dat Jezus profeet van Allah is.Punt uit:

30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

 

Zolang christenen op deze forum niet op houden met leugens verkondigen over de islam dan zal ik niet stoppen met het zeggen van dat de bijbel corrupt is,dat paulus de vriend van satan is.Wat ik eigenlijk zeg over de christendom is ook de waarheid best wel vreemd vind je niet?

Ik noemde de invloed die mithraism had op christendom,weetje wat bleek?Het bleek te kloppen.

Ik noemde paulus een leugenaar weetje wat bleek?Paulus heeft geen problemen met mijn uitspraken dat ik hem een leugenaar noem omdat hij zelf ergens geschreven heeft dat liegen normaal is,dat hypocrisie normaal is.

Hij was dus een hypocriet en een leugenaar.

Wel vreemd dat jij het hebt over satan.

Wie volgt niet de leugens van satan?Jij of ik?

Satan wilt dat mensen andere mensen gaan aanbidden!Jij aanbidt een mens(Jezus vzmh).

Ik aanbid niet Jezus Noch Mohammed vrede zij met hen allen.Ik aanbid slechts Degene die mij geschapen heeft,mij doet sterven en mij zal doen herleven op de dag des oordeels.

Dat kunnen we niet van jou zeggen.Jij beweert dat je gelooft in ��n God en doch ben jij ongelooflijk tegenstrijdig bezig.

Hoe kan je beweren dat je God alleen aanbidt terwijl je ook Jezus aanbidt?Zie je niet de tegenstrijdigheid hiervan niet?

Allahu Akbar.

Verheven is Allah boven wat zij Hem toeschrijven.

 

 

Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2006 om 16:44
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik vind het niet godslasterlijk om de waarheid rondom de verandering die plaats vond in christendom na de opkomst van Paulus,Constantijn.De romeinse godsdienst die invloed hadden op de christendom.


Het Christendom was al zoals het nog steeds is ten tijde van Constantijn, deze man kan en heeft er dus niets aan veranderd. Hij heeft het geloof alleen bevoordeeld door bijvoorbeeld in eerste instantie de zondag te verheffen tot vrije dag voor het gehele rijk en vervolgens het Christendom staatsgodsdienst te maken.

De Romeinse godsdienst heeft geen invloed gehad op het Christendom, het Christendom is ontstaan onder Joden, het Jodendom heeft er dus meer invloed op gehad en dat is ook niet vreemd aangezien het de vervolmaking is van Gods plan, dezelfde God als die van de Joden.

Paulus begon zijn prediking niet lang na de dood van Christus, hij was in eerste instantie een eenling tussen 12 ooggetuigen (de Apostelen), hoe kan hij in zijn eentje zo'n grote verandering als jij beweert teweeg hebben gebracht? Hoe kan hij ooit Petrus die toen al de leider was hebben gepaseerd? Je praat leugens en kunt je nergens op baseren. Echt nergens.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

De heidens feesten van christendom.


Welke heidense feesten? Kerst valt samen met het heidense midwinter feest. Symbolisch is het echter een perfecte dag voor dat feest. Jezus is immers het licht dat in de in duisternis gehulde wereld komt. Zo is het ook in die tijd van het jaar, de dagen worden weer langer.

Andere feesten zijn gebaseerd op Jodendom of puur op het Nieuwe Testament. Dus nogmaals verkondig je een leugen die jij niet kan onderbouwen.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Zal ik jou vertellen wat godslasterlijk is?

Een zoon toeschrijven aan Allah>>>Godslasterlij


God heeft het zelf zo geopenbaart. Verder moet je het woord Zoon niet zo letterlijk nemen als dat ik een zoon ben van mijn vader. Zoon heeft een betekenis en in die zin moet je zoon verstaan. Vader en Zoon zijn ��n, dat moet je weten, ze zijn ��n.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Heilige Geest(Engel Jibriel aleyhi salaam)tot God verheven>Godslasterlijk,vrind


Jij weet dus duidelijk niet waar je het over hebt. De Heilige Geest en de Aartsengel Gabri�l staan los van elkaar. Wie heeft jou deze onzin verteld? De Heilige Geest komt voort uit de Vader en de Zoon en deze drie personen is God. Naast God is nog gewoon de Aartsengel Gabri�l die nog altijd bestaat en nog altijd gewoon Engel is zoals hij altijd geweest is.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Jezus vzmh tot God maken>Godslasterlijk,vrind.

Ik kan niets aan de overleveringen veranderen. Jezus is God, God zegt het zelf. Hij en Jezus/de Zoon zijn ��n samen met de Heilige Geest.

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik dwing jou tot niets.Ik zeg wat ik vind over de christendom of jij leukt vind of niet.


Het probleem is dat jij niet zegt wat jij vind. Jij zegt namelijk niets. Jij kopieert teksten en loopt er klakkeloos achteraan alsof ze het betrouwbaarste zijn wat er is. Onderbouw eens wat jij vind? En als je het dan vind, dan is het jou mening, en als het jou mening is waarom verkondig jij het dan als feit?
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik zeg zolang ik leef dat christendom een corrupte godsdienst is of jij het leuk vind of niet.


Zolang jij je ogen niet opent en je niet laat verlichten zal je dat doen. Het is echter jammer dat jij je niet gewoon kan baseren op feiten. Als jij je baseert op feiten vind ik het prima dat je toch geen Christen word. Ik heb problemen met de laster en leugens die je verkondigd, niet met jou niet-Christen zijn. Jij vind op dit moment (het is dus niet zo, wat jij wel zegt, je maakt dus een feit van jou mening) het Christendom een corrupte godsdiens, ik zou dat graag degelijk onderbouwt zien. Door jouzelf en niet door lappen tekst van andere te kopi�ren die vervolgens niet onderbouwd zijn.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik zeg zolang ik leef dat Paulus een leugenaar is.Moge Allah hem vervloeken voor het godslasterlijke woorden die hij uitte.


De heilige Paulus verkondigde niet meer en niet minder als de boodschap van Jezus Christus, die jij als profeet beschouwd. Vervloek jij de woorden van Paulus dan vervloek jij de woorden van Jezus Christus, oftewel van jou profeet. Ik vraag mij af of jij ooit een van de vele brieven van Paulus hebt gelezen. Of jij ooit zijn bekeringsverhaal heb gelezen.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik geloof in Allah en de laaste dag.
Ik geloof dat Jezus profeet van Allah is.Punt uit:

30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.


En, hoe is het Christendom in strijd met dit? Wij weten dat Jezus ook profeet was in een bepaalde zin van het woord. Wij weten echter dat Hij meer was en is. Hij is God en dat is zo geopenbaard, dat te begrijpen is echter heel lastig, logisch dus dat mohammed het nodig vond om de waarheid te verdraaien op dat kleine puntje. Voor de rest zie ik geen verschillen.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Zolang christenen op deze forum niet op houden met leugens verkondigen over de islam dan zal ik niet stoppen met het zeggen van dat de bijbel corrupt is,dat paulus de vriend van satan is.Wat ik eigenlijk zeg over de christendom is ook de waarheid best wel vreemd vind je niet?


De waarheid kan je met feiten onderbouwen. Of met een betrouwbare overlevering. Beide kan je niet. Je verkondigd namelijk vooroordelen die op geen enkele manier te onderbouwen zijn met feiten of met de door jou geaccepteerde overleveringen. De koran zegt niet over de heilige Pauslus wat jij beweer, de koran zegt niets over Constantijn.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik noemde de invloed die mithraism had op christendom,weetje wat bleek?Het bleek te kloppen.


En wat hadden ze dan wel voor invloed volgens jou die zou kloppen? Er zijn inderdaad overeenkomsten, echter alle bronnen die ik ken spreken over de weinige feiten die we eigenlijk weten over deze mirthas cultus. Dus ja er zijn overeenkomsten, maar invloed, nee. Het kan ook omgekeerd gegaan zijn. De info die wij hebben van mithras is van na Christus naar mijn weten en dus kan het Christendom ook deze mithras cultus hebben beinvloed, misschien wel omdat keizer constantijn aanvankeijk een mithras ingewijde was en probeerden om op die manier Christenen te bekeren naar het mithraism. Je weet het niet, en dus is  het erg gevaarlijk om je te baseren op de weinige bronnen die er zijn. De bronnen die het Christendom als authentiek onderbouwen zijn veel talrijkeren en betrouwbaarder. Verder zijn er tussen het mithraisme en Christendom woordelijke overeenkomsten, maar dat zegt niets.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik noemde paulus een leugenaar weetje wat bleek?Paulus heeft geen problemen met mijn uitspraken dat ik hem een leugenaar noem omdat hij zelf ergens geschreven heeft dat liegen normaal is,dat hypocrisie normaal is.


Bewijs dat maar, waar heeft hij dat geschreven? Ik ken geen vers waarin dat staat. Dus graag bewijzen.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Hij was dus een hypocriet en een leugenaar.


Eerst bewijzen en onderbouwen dan pas je  MENING vormen en die als mening verkondigen en niet als feit.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Wel vreemd dat jij het hebt over satan.

Wie volgt niet de leugens van satan?Jij of ik?

Satan wilt dat mensen andere mensen gaan aanbidden!Jij aanbidt een mens(Jezus vzmh).


Ik aanbid God, en dat God mens is geworden is een feit, en dat kan je mij niet kwalijk nemen. Neem God maar kwalijk dat Hij mens is geworden als je het iemand kwalijk wilt nemen. Ik denk echter dat je God niet veel kwalijk kunt nemen, aangezien alles wat God doet goed is.
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Ik aanbid niet Jezus Noch Mohammed vrede zij met hen allen.Ik aanbid slechts Degene die mij geschapen heeft,mij doet sterven en mij zal doen herleven op de dag des oordeels.

Dat kunnen we niet van jou zeggen.Jij beweert dat je gelooft in ��n God en doch ben jij ongelooflijk tegenstrijdig bezig.

Hoe kan je beweren dat je God alleen aanbidt terwijl je ook Jezus aanbidt?Zie je niet de tegenstrijdigheid hiervan niet?

Allahu Akbar.

Verheven is Allah boven wat zij Hem toeschrijven.



God en Jezus zijn ��n. Er is geen tegenstrijdigheid, er is slechts iemand die dit niet kan vatten en dat ben jij. Overweeg eens de grootsheid van God, de liefde van God, waarom zou hij niet menswoorden om ons te redden? Waarom beschouw jij dat als onmogelijk? Omdat jij denkt in menselijke maten en niet in de almacht van God.
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2006 om 04:54
Waar ben je nu Islam01?
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2006 om 08:22
Bonifatius je verkeert in een duidelijk dwaling.
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2006 om 08:22

Het is zo dat moslims en christenen nooit eens zullen worden wat betreft over Jezus vzmh.

Joden en christenen zullen ook nooit eens worden wat betreft wie de Messiah is.

 

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2006 om 08:23

Alhamdulilah ben ik een moslim en geen polytheist net als jij.

Moge Allah jou leiden naar de Pure godsdienst(islam).

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2006 om 07:31
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Alhamdulilah ben ik een moslim en geen polytheist net als jij.


Moge Allah jou leiden naar de Pure godsdienst(islam).



Heb jij die al gevonden?
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juli 2006 om 09:06
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Bonifatius je verkeert in een duidelijk dwaling.


Heb je ook nog enige onderbouwing of kan je mijn punten van uitleg gewoon niet weerleggen wat zou betekenen dat ik het bij het rechte eind heb en niet jij.

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Alhamdulilah ben ik een moslim en geen polytheist net als jij.

Moge Allah jou leiden naar de Pure godsdienst(islam).



Polythe�st ik? Polythe�st betekend dat je geloofd in meerdere goden en meerdere goden dus aanbidt. Ik geloof in ��n God, maar dat wist je al, dat maakt van mij een monothe�st.

De Vader, de Zoon en de Heilige Geest zijn ��n, en niet drie zoals jij nu weer beweert, ze zijn ��n.

Jou arm en jou romp zijn toch ook ��n lichaam en toch niet twee lichamen?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.107 seconden.