Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenboodschap aan alle niet moslim forumleden

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Onderwerp: boodschap aan alle niet moslim forumleden
    Geplaatst op: 23 december 2003 om 18:02

bismillaahi rahmani rahiem,

Beste niet-moslim forumlid, ik zou je graag bij deze willen uitnodigen Allah, schepper van de hemelen en aarde, te leren kennen. Hij is het die de mensen heeft geschapen en zich kenbaar heeft gemaakt door middel van profeten. Een andere god zul je niet vinden.

Verder wil ik je uitnodigen de laatste der profeten, Mohammad vrede zij met hem, te accepteren. Het is deze ongeletterde profeet die Allah heeft uitverkoren om zijn boodschap naar de mensen te brengen. het is een man waar je geheid verliefd op zult worden als je zn levensloop leest. Hij was vriendelijk en aardig voor alles en iedereen (zelfs bomen en planten). Het meest hield hij van vrouwen en kinderen. Zelfs zijn grootste vijanden die hem en zijn volgelingen vervolgden en barbaars martelden wenste hij het goede toe. Zo is het bekend dat hij zelfs de moordenaar van zijn dochter vergaf en altijd vriendelijk was voor zijn buren.

Hij riep de mannen altijd op goed en zacht te zijn voor vrouwen. Islam is de meest vreedzame religie op aarde en het doden van onschuldige zielen is niet toegestaan. Deze man is het waard om als profeet geaccepteerd te worden. Immers, hij is het die het gelijkheidsbeginsel invoerde:

De Arabier is niet meer waard dan een niet-Arabier (vroeger was het een eer Arabier te zijn) en hij zei: Alle mensen zijn gelijk als de tanden van een kam. het criterium om te stijgen is dus niet afkomst of ras of kleur maar.. het verrichten van goede daden zoals voor de wees zorgen en vriendelijkheid jegens ouders, buren en ja zelfs dieren.

en hij is het die met het beginsel van vrijheid van religie is gekomen: in de koran staat: er is geen dwang in de religie en als Allah wou dan geloofde iedereen op aarde.

En hij is het die met de (islamitische) democratie kwam (mabda e assjoera) Zelfs als profeet vroeg hij vaak advies aan zijn metgezellen. en de leider van de moslims moet gekozen worden zodat de eed afgelgd kan worden. Niet degene met het meeste geld wordt verkozen (verkiezingscampagnes) maar de meest oprechte en capabele.

Zo voerde hij tig dingen in die voor zijn tijd ongekend waren zoals:

een antislavernijpolitiek voeren,

goed zorgen voor gevangenen,

sociale uitkeringen voor behoeftigen (uitgewerkt door Omar ibn khattab) iedere arme had recht om geld te pakken van een fonds genaamd bayt almuslimeen.

en ga zo maar door (ik moet naar huis anders was ik wel door gegaan)

Islam is een hele rijke beschaving die soms niet goed wordt overgebracht en vertegenwoordigd. Daarom vraag ik jullie deze zeer bijzondere man te accepteren als profeet gezonden door Allah heer der werelden en dan pas zullen jullie begrijpen waarom we zoveel van deze religie houden. Sta open voor de islam en zie het effect.

mocht er iemand interesse hebben in islam, iedereen is bereid jullie te helpen.

met vriendelijke groet

Abu Ibrahim 

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2003 om 18:37
mashAllah, mooi gezegd broeder!
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 22:47

Beste Abu,

Mijn religieuze beleving is als volgt.

Ik geloof in God, maar niet in profeten of boeken. De wereld om mij heen is voldoende 'bewijs' voor Zijn bestaan. Ik heb daarbij geen behoefte aan aardse rituelen om mijn geloof te belijden, noch aan aardse symbolen. Voor mij telt alleen de wetenschap, dat God er is. God staat voor mij voor liefde voor alles wat Hij geschapen heeft, zonder uitzonderingen. Alleen God kan over onze medemens oordelen, het is niet nodig dat wij dat in Zijn plaats doen.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2003 om 23:15

 

Vrede zij met u allen

Vincent,je zegt dat je in God gelooft en dat is al heel goed.

Maar Vincent denk je dat God deze wereld en jouzelf zomaar voor niets heeft gechapen? Denk je dat het leven op aarde geen doel heeft.En dat we allemaal geen verantwoording moeten afleggen voor onze daden.Of zal de moordenaar die 100den moorden onbestraft op aarde heeft gepleegd het zelfde lot hebben als iemand die veel goede dadan verricht heeft? Denk je dat God dit zal toestaan?

Nee, de waarheid is dat de Almachtige (swt) deze wereld met rechtvaardigheid heeft geschapen en dat de moordenaar zal boeten voor zijn wreedheden maar ook dat de moslim zal beloond worden voor zijn goede daden .

Om o.a. de mens te laten weten wat goed en slecht is heeft Allah (swt) boodschappers gestuurd die het ons moeten verkondigen.De laatste boodschapper is de profeet Mohamed (vrede zij met hem).Deze man heeft ons verteld dat hij de boodschapper van God is .Hiervoor heeft hij duidelijke bewijzen getoond.Hij heeft ons ook de woorden van God ,de Koran gebracht. Als je vincent ,deze Koran op een objectieve manier bestudeert ,kom je inscha 'Allah zelf tot de conclusie dat de Islam de religie is die we moeten volgen om onszelf voor de hel te behoeden.

Verder zeg je Vincent,dat je gelooft in de wetenschap.Ook op dit vlak is de Koran het bewijs dat het de woorden bevat van de Almachtige(swt).

Ik verwijs je naar de site: www.harunyahya.com ,meer bepaald de film ;Miracales of the Quran .In deze film worden enkele wonderen van de Quran toegelicht.

Assalam'oelaikoem

Terug naar boven
Rania Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 11:07
selaam allemaal

Wel ik zit met het volgende.Ik ben alhamdulilah een moslimah maar jammer genoeg is mijn imaan niet altijd even sterk.
Vooral de laatste tijd heb ik het gevoel dat ik echt slecht bezig ben en ik besef het zelf ook weet je.
Probeer er iets aan te doen maar zodra er weer iets fout gaat dan maak ik steeds dezelfde fouten.
Roep tegen mijn moeder,ben niet eerlijk tov anderen,praat over anderen ,denk vooral veel aan me zelf.

Ik ben ook gestopt met het verrichten van mijn salaat en voel me er zeker niet goed bij.Het lijkt alsof ik boos ben op de hele wereld.Ik heb nooit gesproken over haat maar ik gebruik het woord telkens meer.
Ik vraag Allah om hulp maar weet dat ik er zelf ook aan moet werken.

Ik moet me verdiepen in ons geloof en daar kracht uit halen om mezelf weer te vinden.Ik moet meer weten over ons geloof en geschiedenis om mijn imaan weer op te bouwen.
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 december 2003 om 16:02

In eerste instantie geplaatst door Rania

selaam allemaal

Wel ik zit met het volgende.Ik ben alhamdulilah een moslimah maar jammer genoeg is mijn imaan niet altijd even sterk.
Vooral de laatste tijd heb ik het gevoel dat ik echt slecht bezig ben en ik besef het zelf ook weet je.
Probeer er iets aan te doen maar zodra er weer iets fout gaat dan maak ik steeds dezelfde fouten.
Roep tegen mijn moeder,ben niet eerlijk tov anderen,praat over anderen ,denk vooral veel aan me zelf.

Ik ben ook gestopt met het verrichten van mijn salaat en voel me er zeker niet goed bij.Het lijkt alsof ik boos ben op de hele wereld.Ik heb nooit gesproken over haat maar ik gebruik het woord telkens meer.
Ik vraag Allah om hulp maar weet dat ik er zelf ook aan moet werken.

Ik moet me verdiepen in ons geloof en daar kracht uit halen om mezelf weer te vinden.Ik moet meer weten over ons geloof en geschiedenis om mijn imaan weer op te bouwen.


salaam Rania,

het is jammer te horen dat je imaam verzwakt is, inshallah zal allah je helpen om hem te  versterken. Je moet realiseren dat het De Shaitan is die je afleid van de shalat, je stem laat verheffen tegen je moeder etc. dus elke keer wanneer je iets voelt opkomen waarvan je denkt dat het niet correct is volgens de islam, moet je rutig ademhalen en je best doen in te houden, JUSIT hetgene doen dat Shatan niet wil.

inshallah zal allah je leiden op het rechte pad

Salaam

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
Rania Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 7
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 december 2003 om 13:06
dank je, ik heb het ooit ook zo gedaan en toen was ik me er inderdaad van bewust dat de chaitan rond om ons was .Ik moet het gewoon terug opbouwen inshalah.
Dit forum helpt me veel ,ik heb er echt steun aan weet je hoe meer je erover praat of leest hoe meer je aan je zonden en verplichtingen wordt herinnerd.Dat is juist wat ik nodig heb.

Terug naar boven
ICHTUS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 24
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 14:08
In eerste instantie geplaatst door abu ibrahim

bismillaahi rahmani rahiem,



Beste niet-moslim forumlid, ik zou je graag bij deze willen uitnodigen Allah, schepper van de hemelen en aarde, te leren kennen. Hij is het die de mensen heeft geschapen en zich kenbaar heeft gemaakt door middel van profeten. Een andere god zul je niet vinden.



1 Toen sprak God al deze woorden: 2 Ik ben YHWH, uw God, die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb. 3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. 5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, YHWH, uw God, ben een naijverig God, die de ongerechtigheid der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde en aan het vierde geslacht van hen die Mij haten, 6 en die barmhartigheid doe aan duizenden van hen die Mij liefhebben en mijn geboden onderhouden.
7 Gij zult de naam van de YHWH, uw God, niet ijdel gebruiken, want YHWH zal niet onschuldig houden wie zijn naam ijdel gebruikt.
(Ex 20: 1-7)

4 Hoor, Isra�l: YHWH is onze God; YHWH is ��n!
(Deut 6: 4)

Verder wil ik je uitnodigen de laatste der profeten, Mohammad vrede zij met hem, te accepteren. Het is deze ongeletterde profeet die Allah heeft uitverkoren om zijn boodschap naar de mensen te brengen. het is een man waar je geheid verliefd op zult worden als je zn levensloop leest. Hij was vriendelijk en aardig voor alles en iedereen (zelfs bomen en planten). Het meest hield hij van vrouwen en kinderen. Zelfs zijn grootste vijanden die hem en zijn volgelingen vervolgden en barbaars martelden wenste hij het goede toe. Zo is het bekend dat hij zelfs de moordenaar van zijn dochter vergaf en altijd vriendelijk was voor zijn buren.



21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe? Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal.
(Matt 18: 21-22)

In deze tekst gaat het niet om een bepaald getal, zeven is het getal van de volheid, wat hier bedoeld word is een oneindig vergeven.

33 En toen zij aan de plaats gekomen waren, die Schedel genoemd wordt, kruisigden zij Hem daar en ook de misdadigers, de ene aan zijn rechterzijde en de andere aan zijn linkerzijde. 34 En Jezus zeide: Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen. En zij wierpen het lot om zijn klederen te verdelen
(Luc 23: 33-34)

59 En zij stenigden Stefanus, die de Here aanriep, zeggende: Here Jezus, ontvang mijn geest. 60 En op de knie�n vallende, riep hij met luider stem: Here, reken hun deze zonde niet toe! En met deze woorden ontsliep hij.
(Hand 7: 59-60)



Hij riep de mannen altijd op goed en zacht te zijn voor vrouwen. Islam is de meest vreedzame religie op aarde en het doden van onschuldige zielen is niet toegestaan. Deze man is het waard om als profeet geaccepteerd te worden. Immers, hij is het die het gelijkheidsbeginsel invoerde:



21 Gij hebt gehoord, dat tot de ouden gezegd is: Gij zult niet doodslaan; en: Wie doodslag pleegt, zal vervallen aan het gerecht. 22 Maar Ik zeg u: Een ieder, die in toorn leeft tegen zijn broeder, zal vervallen aan het gerecht. Wie tot zijn broeder zegt: Leeghoofd, zal vervallen aan de Hoge Raad, en wie zegt: Dwaas, zal vervallen aan het hellevuur.
(Matt 5: 21-22)

�The questions cover various aspects of religious freedom, differentiating between the legal, official status of Christians and the actual situation. Attention is paid to the role of the church in society and the current situation facing individual Christians. Factors that may obstruct the freedom of religion in a country are also taken into account. The aim of the list is to paint a realistic picture of religious persecution in a country. �

�1. Korea, North         & nbsp;        83.0&nb sp;      1,5
2. Saudi Arabia                   77.0&n bsp;      0,0
3. Laos         &n bsp;         &n bsp;      70.0  &nbs p;    0,0
4. Vietnam          ;           ;   69.0       0,0
5. Turkmenistan                    64.5       0,0
6. Maldives        &nbs p;         &nbs p;   63.0       7,0
7. Bhutan                          62.5    &n bsp;  1,5
8. Pakistan        &nbs p;         &nbs p;   62.0       0,0
9. Afghanistan        & nbsp;         & nbsp;61.0       4,0
10. Somalia          ;           ;   59.5      10,0
11. Iran         &n bsp;         &n bsp;      59.0  &nbs p;    3,5
12. China         & nbsp;         & nbsp;     58.5   &nb sp;   0,0
13. Sudan (Gov. Ctr.)(2)        &nbs p; 57.0       0,0
14. Myanmar (Burma)          ;      53.5       6,5
15. Egypt         & nbsp;         & nbsp;     52.0   &nb sp;   0,0
16. Azerbaijan        &n bsp;         &n bsp; 51.5       0,0
17. Nigeria (North)          ;      48.0       8,5
18. Yemen         & nbsp;         & nbsp;     48.0   &nb sp;   9,0
19. Comoros          ;           ;   48.0       2,0
20. Colombia        &nbs p;         &nbs p;   48.0       0,0�

Bron: Open Doors World Watch List

Als ik deze lijst zo eens bekijk dan zie ik een aantal Moslimlanden. Als de Islam zo vreedzaam is, waarom worden mijn broers en zussen in de Here Jezus Christus het leven dan moeilijk gemaakt in deze landen. Waarom zijn er dan mensen zoals Osama bin Laden met een moslimachtergrond?

De Arabier is niet meer waard dan een niet-Arabier (vroeger was het een eer Arabier te zijn) en hij zei: Alle mensen zijn gelijk als de tanden van een kam. het criterium om te stijgen is dus niet afkomst of ras of kleur maar.. het verrichten van goede daden zoals voor de wees zorgen en vriendelijkheid jegens ouders, buren en ja zelfs dieren.



47 en dat in zijn naam moest gepredikt worden bekering tot vergeving der zonden aan alle volken, te beginnen bij Jeruzalem.
(Luc 24: 47)

Zonder uitzondering, alle volken.

en hij is het die met het beginsel van vrijheid van religie is gekomen: in de koran staat: er is geen dwang in de religie en als Allah wou dan geloofde iedereen op aarde.



14 En indien iemand u niet ontvangt of uw woorden niet hoort, verlaat dat huis of die stad en schudt het stof uwer voeten af.
(Matt 10: 14)

En hij is het die met de (islamitische) democratie kwam (mabda e assjoera) Zelfs als profeet vroeg hij vaak advies aan zijn metgezellen. en de leider van de moslims moet gekozen worden zodat de eed afgelgd kan worden. Niet degene met het meeste geld wordt verkozen (verkiezingscampagnes) maar de meest oprechte en capabele.



24 Toen ontstond er onder hen onenigheid over de vraag wie van hen de belangrijkste was. 25 Jezus zei tegen hen: �Vorsten oefenen heerschappij uit over de aan hen onderworpen volken, en wie macht heeft laat zich weldoener noemen. 26 Laat dat bij jullie niet zo zijn! De belangrijkste van jullie moet de minste worden en de leider de dienaar.
(Luc 22:24-25)

Zo voerde hij tig dingen in die voor zijn tijd ongekend waren zoals:


een antislavernijpolitiek voeren,


goed zorgen voor gevangenen,



Lees leviticus

sociale uitkeringen voor behoeftigen (uitgewerkt door Omar ibn khattab) iedere arme had recht om geld te pakken van een fonds genaamd bayt almuslimeen.



22 Wanneer gij de oogst van uw land binnenhaalt, dan zult gij de rand van uw veld bij uw oogst niet geheel afmaaien, en wat van uw oogst is blijven liggen, zult gij niet oplezen; dat zult gij voor de arme en de vreemdeling laten liggen: Ik ben de HERE, uw God.
(Lev 23: 22)

22 Toen Jezus dat hoorde, zeide Hij tot hem: Nog ��n ding komt gij te kort: verkoop alles wat gij bezit, en verdeel het onder de armen, en gij zult een schat hebben in de hemelen, en kom hier, volg Mij.
(Luc 18: 22)

34 Want er was ook niet ��n behoeftig onder hen; want allen, die eigenaars waren van stukken grond of van huizen, verkochten die en brachten de opbrengst van de verkoop en legden die aan de voeten der apostelen; 35 en aan een ieder werd uitgedeeld naar behoefte.
(Hand 4: 34)

en ga zo maar door (ik moet naar huis anders was ik wel door gegaan)


Islam is een hele rijke beschaving die soms niet goed wordt overgebracht en vertegenwoordigd. Daarom vraag ik jullie deze zeer bijzondere man te accepteren als profeet gezonden door Allah heer der werelden en dan pas zullen jullie begrijpen waarom we zoveel van deze religie houden. Sta open voor de islam en zie het effect.



16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde.
(Joh 3: 16-17)

mocht er iemand interesse hebben in islam, iedereen is bereid jullie te helpen.


met vriendelijke groet


Abu Ibrahim



PS. Kun je in een tekst geadresserd aan niet moslims alsjeblieft achter arabische woorden een vertaling geven in aanhalingstekens?
Och, of gij ook op deze dag verstondt wat tot uw vrede dient.
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 17:21

bismillaah 

beste ichtus,

ten eerste probeer je aan de hand van mijn tekst een gelijkwaardig principe neer te zetten uit de bijbel. gezien de structuur van je tekst ga ik er vanuit dat je poogt aan te tonen dat al deze principes ook in de bijbel voorkomen. alleen vergeet je hierbij een ding: namelijk dat wij moslims de profeet jezus erkennen als een van de grootste mannen aller tijden. hij is gods woord (kalimatullaah) en zijn geest (ruhullaah) en zielsveel van hem houden. sterker nog.. een ieder die niet gelooft in de boodschap van jezus de zoon van de schone maagd maryam wordt in de islamitische theologie een ongelovige geacht, zelfs al meent hij wel te geloven in de profeet Mohammed vrede zij met hem.

verder over de eenheid van god: jullie god is onze god, god van de hemelen en aarde, god van ibrahiem, ismaiel, isaak, yakob, mozes, jezus en mohammed en juist aan deze almachtige god die wij in de semitische talen Allah noemen zijn wij onderworpen oftewel in het arabisch muslimun wat weer in het nederlands vertaald wordt met: moslims.

dan nog over de arabische landen en waarom deze zoveel onrecht aandoen: is het niet zo dat juist WIJ moslims van deze regeringen afwillen, maar dat deze in stand worden gehouden door christelijke en (achter de schermen) joodse regeringen in het westen.

is het niet zo dat toen alexander de 'grote' (buiten allah is niemand groot) de moren versloeg en er een christelijke staat vestigde de joden massaal richting middellandse zee vluchten omdat ze onder de moslims een goed bestaan hadden. maar dan zeg jij natuurlijk.. ja dat was vroeger maar nu.. de laatste eeuw zijn de onrechtmatige massamoorden gepleegd door christenen op moslims en niet vice versa. denk aan de christelijke milities in libanon die samen met het israelische leger onder aanvoer van duivel sharon een bloedbad aanrichtten bij moslims, denk aan de christelijke serviers die in het westen enkel serviers worden genoemd om de naam christus niet te besmetten met geweld en aan wat zij gedaan hebben met de moslim-bosniers, denk aan bush die vanuit een neo conservatieve denkwijze(zelf is hij lid van een rechtse kerkgemeenschap) zijn 'crusade' tegen de islamitische wereld begon. (afghanistan 50 000 moslims gedood, irak bijna net zoveel en dan hebben we het alleen over burgers) denk aan... en ga zo maar door (moet er vandoor anders was ik wel doorgegaan)

beste ichtus, kort maar krachtig: Allah is de heer die je moet aanbidden, de dag is duidelijk en zo ook de nacht.. open je hart en lees mn openingstopic nog maar.. als je hulp nodig hebt zal ik je als broeder ontvangen en je leren wat de islaam daadwerkelijk is,

met vriendelijke groeten,

abu ibrahim

Terug naar boven
ICHTUS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 24
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 15:09
Beste Abu Ibrahim,

Je hebt gelijk als je stelt dat ik jouw tekst als kapstok heb gebruikt uit de bijbel dezelfde principes weer te geven.

Als ik het goed begrijp zeg je dat Jezus, Gods woord en geest is. Wat ik niet kan begrijpen is als hij dat is, hoe kan hij dan volgens de Islam dan niet God zijn.

Of Allah gelijk moet worden gesteld aan YHWH, daar valt veel meer over te zeggen en te discussieren, maar daar wil ik nu niet op ingaan.

Alexander de Grote, Alexander de Macedonier leefde ruim drie eeuwen voor de christelijke jaartelling. De christelijke jaartelling begint ongeveer 4-8 jaar na Jezus geboorte. Er bestonden toen nog geen christenen.
Ik vermoed dat jij het over keizer Karel de Grote hebt.

Maar je hebt gelijk, In de naam van Jezus Christus zijn in de geschiedenis de gruwelijkste wandaden begaan. En het doet mij pijn dat te moeten erkennen, omdat die daden vaak zozeer tegen de bijbel ingaan dat ik me bijna zou schamen christen te worden genoemd.

Wat de gebeurtenissen over de laatste jaren betreft, ben ik het niet met je eens.

Zo is bij Bush niet zijn christelijke achtergrond de reden voor het aanvallen van Irak en Afganistan. Bij Afganistan was de aanleiding de aanslagen van 11 september waarbij Amerika van de twin towers werd ontdaan. Als reactie hierop viel hij de eindverandwoordelijken aan en die bevonden zich in Afganistan.
Irak was 10 jaar te laat en ook in mijn ogen illegaal, voor zover je van legaliteit kunt spreken bij oorlogshandelingen. Deze actie is naar mijn mening onstaan uit twee gegevens. Bush haat voor Saddam, het was zijn vader die Saddam liet lopen en de grote oliereserves die Irak rijk is, dus Economisch.

Het conflict tussen de Serviers en Bosniers had met rassendiscriminatie te maken en niet met geloof, het geloof onderstreeptte alleen de verschillen die er tussen beide volken zijn.

Verder kun je niet van Christelijke Westen spreken. Het christendom is in West-Europa op sterven na dood. En de meeste Amerikanen roepen "God zegent Amerika" en weten niet eens waar YHWH (dat is de Godsnaam)voor staat.
Als je het aantal practiserende gelovende mensen telt, vermoed ik dat de Islam dan de grootste geloof wordt in West-Europa.

Je hebt gelijk dat het Westen de wereld laat dansen naar haar pijpen. En dictators weet te vervangen door anderen. Maar ik kan niet geloven dat de meeste mensen in het midden-oosten van hun regering af willen.

(en nu moet ik weg)

ICHTUS
Och, of gij ook op deze dag verstondt wat tot uw vrede dient.
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 januari 2004 om 20:16

bismillaah,

beste ichtus,

[quote=ichtus]

Als ik het goed begrijp zeg je dat Jezus, Gods woord en geest is. Wat ik niet kan begrijpen is als hij dat is, hoe kan hij dan volgens de Islam dan niet God zijn. [einde]

idd wij moslims geloven in de uniteit van Allah. een van zijn eigenschappen is dat niets aan hem gelijk is. het is onmogelijk voor ons te accepteren dat de schepper van de hemelen en aarde naar de aarde daalt om de mensen de waarheid te verkondigen. maar de goddelijkheid van jezus (volgens de oudste bronnen hesau wat erg sterk op 3isa lijkt in de koran, jezus als naam is historisch niet bekend) is naar mijn weten ook een hot item en bron van meningsverschil tussen de verschillende kerkgenootschappen (en corrigeer mij als ik het fout heb) voor zover ik weet wordt er aan bijna alle theologische universiteiten gedoceerd dat de goddelijkheid van jezus eigenlijk pas gecanoniseerd werd na wat ook wel bekend staat als: concilie van nicea in het huidige turkije. en als jezus god is, van wie is hij dan de zoon cq vader. van zichzelf?! het past allah niet dat hij zonen neemt zodat deze gaan roepen: aanbid mij buiten allah.

[quote]  Alexander de Grote, Alexander de Macedonier leefde ruim drie eeuwen voor de christelijke jaartelling. De christelijke jaartelling begint ongeveer 4-8 jaar na Jezus geboorte. Er bestonden toen nog geen christenen.
Ik vermoed dat jij het over keizer Karel de Grote hebt. [quote]

je hebt gelijk mijn fout.

[quote] Verder kun je niet van Christelijke Westen spreken. Het christendom is in West-Europa op sterven na dood. [quote]

humm... ichtus, is het Christelijk democratisch appel in nl niet de grootste partij geworden (met alle nare gevolgen van dien). ik ben van mening dat de westerling seculierder is geworden, maar zijn achtergrond en identiteit zijn nog steeds duidelijk beinvloed door de christelijke gedachtegang. de westerse wetboeken staan nog steeds sterk onder invloed van de kerk.

[quote] Je hebt gelijk dat het Westen de wereld laat dansen naar haar pijpen. En dictators weet te vervangen door anderen. Maar ik kan niet geloven dat de meeste mensen in het midden-oosten van hun regering af willen. [quote] 
wedden van wel!!!

ps: allah is groot en iedereen buiten hem is aan deze schepper onderworpen. tot hem is de terugkeer en bij deze wil ik je dan uitnodigen tot de islam-onderwerping aan allah en erkenning van al zijn profeten.

met vriendelijke groet,

abu ibrahim

met vriendelijke groeten

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 23:41
In eerste instantie geplaatst door abu ibrahim


Beste niet-moslim forumlid, ik zou je graag bij deze willen uitnodigen Allah, schepper van de hemelen en aarde, te leren kennen.  ...  Een andere god zul je niet vinden.


Een andere God zal je niet vinden. Waarom niet? Hoe is jouw contact met God? Waaruit bestaat dit?

Waarom zeg ik dit? Ik heb contact met God, de christelijke. Dus volgens u Dezelfde. Juist op het moment dat ik heel m'n leven in Zijn handen heb overgegeven, en gezegd heb, God dit heb ik er van gebakken en dit had ik moeten doen, en het is niet gelukt. Ik heb het verknald. Toen, maakte God mij duidelijk dat ik niet zelf met goede werken te doen Zijn gunst kan winnen, maar door in Zijn barmhartigheid te geloven. Toen kende ik pas Zijn liefde, niet in het vergeven van mensen die uiteindelijk meer energie in Hem hadden gestoken dan in Zijn tegenstander, maar in het vergeven van Zijn vijanden. Mensen, die Hem niet hebben gewild. Nu leef ik vanuit de liefde voor Hem, en wil alle goede werken doen die Hij voor me klaarzet. Ik hoop dat ik het zelf verdienen v�r achter me heb gelaten. M'n Baas is m'n Vriend geworden.

Op dit forum lees ik vooral regels, misschien moet ik daar ook de liefde van Allah achter zien. Ik ben mij er zeer van bewust dat er veel christenen zijn, die dat ook niet kunnen wat betreft regels in de Bijbel. Graag zou ik van u willen horen wat Allah zo speciaal maakt (ook al denk ik een andere God gevonden te hebben).
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 00:51

Beste Saviourmachine (wat een nickname, no offence),

een hele (!) goede vraag waar ik graag diep op zou willen ingaan, maar niet nu want ik ben moe en ga naar bedje toe, anders krijg ik ruzie met mijn vrouw.

Maar help me eraan herinneren alsjeblieft!!!! (volgens mij heb ik dat al eens eerder tegen iemand hier gezegd, maar ben ik dat weer straal vergeten.)

Vrede,

Amier.

Terug naar boven
ICHTUS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 24
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 10:43
In eerste instantie geplaatst door abu ibrahim

bismillaah,


beste ichtus,



idd wij moslims geloven in de uniteit van Allah. een van zijn eigenschappen is dat niets aan hem gelijk is. het is onmogelijk voor ons te accepteren dat de schepper van de hemelen en aarde naar de aarde daalt om de mensen de waarheid te verkondigen. maar de goddelijkheid van jezus (volgens de oudste bronnen hesau wat erg sterk op 3isa lijkt in de koran, jezus als naam is historisch niet bekend) is naar mijn weten ook een hot item en bron van meningsverschil tussen de verschillende kerkgenootschappen (en corrigeer mij als ik het fout heb) voor zover ik weet wordt er aan bijna alle theologische universiteiten gedoceerd dat de goddelijkheid van jezus eigenlijk pas gecanoniseerd werd na wat ook wel bekend staat als: concilie van nicea in het huidige turkije. en als jezus god is, van wie is hij dan de zoon cq vader. van zichzelf?! het past allah niet dat hij zonen neemt zodat deze gaan roepen: aanbid mij buiten allah.



humm... ichtus, is het Christelijk democratisch appel in nl niet de grootste partij geworden (met alle nare gevolgen van dien). ik ben van mening dat de westerling seculierder is geworden, maar zijn achtergrond en identiteit zijn nog steeds duidelijk beinvloed door de christelijke gedachtegang. de westerse wetboeken staan nog steeds sterk onder invloed van de kerk.



ps: allah is groot en iedereen buiten hem is aan deze schepper onderworpen. tot hem is de terugkeer en bij deze wil ik je dan uitnodigen tot de islam-onderwerping aan allah en erkenning van al zijn profeten.


met vriendelijke groet,


abu ibrahim


met vriendelijke groeten



In de toon �pas gecanoniceerd�, lees ik af dat je weet dat het ongeveer 300 jaar na Jezus sterven het concilie werd gehouden in 325.
Daarvoor was het onmogelijk om zelfs maar een concilie te houden, dit vanwege de hevige christenvervolgingen. Pas toen keizer Constantijn de Grote het Christendom tot rijksgodsdienst maakte werd dit mogelijk.
De goddelijkheid van Jezus was al daarvoor bekend. Ten tijde van de Christenvervolging droeg men een teken wat een afkorting was voor Jezus Christus Gods Zoon Redder zodat men elkaar kon herkennen. Maar ook in het NT staat de goddelijkheid van Jezus centraal.

Doordat er veel geschriften waren overgeleverd over Jezus ontstonden er meningsverschillen over de goddelijkheid van Jezus. Dit was het geval in de eerste eeuwen.
Tijdens de verlichting, ik gebruik liever verduistering, begon met kritisch te uiten op de bijbel.
Doordat deze kritiek niet veroordeeld werd, werd het mogelijk om alles waar de bijbel als waarheid over spreekt onderuit te halen. De theologen die dit doen worden ook wel vrijzinnige theologen genoemd, zij staan tegenover de theologen die de bijbel als waarheid erkennen. Daardoor ontstonden er weer kerkscheuringen.
Alleen het verschil bij deze kerkscheuringen was dat hierbij degenen, die de bijbel als waarheid erkennen uit de kerkgemeenschappen stapten en nieuwe kerken stichtten.

Verder de CDA is inderdaad de grootste partij, maar in hoeverre kan zij de C nog dragen. Hoeveel moslims zitten er niet op scholen waar er een C voor de naam staat en haar onwaardig is.
Euthanasie, Abortus, Homohuwelijk allemaal zaken die tegen het christelijk geloof ingaan.
Er zijn Homohuwelijken in bepaalde kerken, maar dan zit je bij de vrijzinnigen. Er zijn kerken waar men over scheiding, abortus, samenwonen en euthanasie niet moeilijk doen, maar dat zijn vrijzinnigen die de bijbel niet als Gods Woord erkennen.

De christelijke waarden in Europa verdwijnen steeds verder en in de plaats komt er een samenleving zoals dat er in Babel, Sodom en Gommora was. O wat is Nederland toch christelijk.
Och, of gij ook op deze dag verstondt wat tot uw vrede dient.
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 11:21

Beste Ichtus,

Je vergist je. Mensen die bepaalde dingen anders zien dan jij kunnen wel degelijk de Bijbel als God's woord erkennen. Mogelijk is jouw interpretatie van de Bijbel anders, maar dat is een andere discussie.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 17:48

salaam'aleikum

de Bijbel staat vol fouten en is bijgevolg vervalst (God maakt

geen fouten)

vriendelijke groet

harith

Terug naar boven
Salah ad Din Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 60
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2004 om 18:38
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum

de Bijbel staat vol fouten en is bijgevolg vervalst (God maakt

geen fouten)

vriendelijke groet

harith

Salam

De ahadiith staan vol fouten en is bijgevolg vervalst. God maakt geen fouten daarom staat ook in de koran:

4:82

"Overpeinzen zij de Koran dan niet?Als hij van een ander dan God gekomen was dan zouden zij er veel tegenstrijdigs in vinden."

De ahadiith zijn producten van 9e, 10e en 11e eeuwse Iraniers met Zoroastrische achtergronden.

Geef eens antwoord op deze vraag:

29:51

Is het dan niet genoeg voor hen dat Wij tot jou het boek hebben neergezonden dat aan hen wordt voorgelezen? Daarin is barmhartigheid en een vermaning voor mensen die geloven.

Harith2.. je lijkt meer op christenen dan je denkt.

 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 10:37

salaam'aleikum

psychologie en manipulatie

zonder leiding van de profeet(saws) is er geen islaam

anders had Allah wel gewoon een boek gezonden

ik ben dan ook een ex-christen

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 21:01
In eerste instantie geplaatst door Salah ad Din


Harith2.. je lijkt meer op christenen dan je denkt.


Ik snap je niet harith2. Ben je het daar mee eens? Het lijkt er wel op, je zegt immers: ik ben dan ook een ex-christen. Wil je dat uitleggen?

En nog even persoonlijk. Heb je een keer geschreven hoe je moslim bent geworden? Daar ben ik heel benieuwd naar.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2004 om 21:39

Savourmachine:  Op dit forum lees ik vooral regels, misschien moet ik daar ook de liefde van Allah achter zien. Ik ben mij er zeer van bewust dat er veel christenen zijn, die dat ook niet kunnen wat betreft regels in de Bijbel. Graag zou ik van u willen horen wat Allah zo speciaal maakt (ook al denk ik een andere God gevonden te hebben).

Hallo Saviourmachine,

ik zei dat ik nog op deze vraag wilde antwoorden, dat zal ik nu proberen. Deo volente zal ik me duidelijk kunnen uitdrukken, want ik vind het een moeilijk te beantwoorde vraag die ik zelf ook wel eens stel aan moslims en eerlijk gezegd heb ik nog nooit een (bevredigend) antwoord gekregen.

Om de vraag goed te beantwoorden wil ik eerst uitleggen wat islam, de overgave aan God, voor mij betekend.

Islam betekend voor mij dat ik met hart en ziel probeer de eenheid, alomtegenwoordigheid en almacht van God te ervaren en mijn hele wezen en bestaan ervan doordrongen te laten zijn. Dit betekend in de eerste plaats een soort berusting, n.l. overgave. Een voorbeeld: de eerste keer dat ik in een vliegtuig zat en we stegen op had ik het niet meer van de angst. Ik kneep bijkans de leuningen van mijn stoel aan gort, keek uit het raampje en zag de aarde onder mij verdwijnen. "Nu is het wel hoog genoeg!" dacht ik constand en ik kon alleen maar angst en paniek voelen. Tot op een gegeven moment er het volgende in mij opkwam. Of ik nu bang ben of niet, voor de situatie maakt dat niets uit. Ik zit hier in een blikken sigaar 8 kilometer boven de grond, als we naar beneden vallen ben ik zeker dood. Maar als ik niet bang ben is de situatie nog steeds hetzelfde; 8 kilometer, vallen, dood. Mij dat bedenkende merkte ik dat ik mij berustte in mijn situatie, en gek genoeg werd ik weer volledig kalm. Kalmer zelfs dan als ik niet in die situatie had gezeten, want ik merkte dat wat ik in feite deed was dat ik mij volledig in Gods hand legde. Ik had hier niets meer te zeggen of te willen, ik gaf mij over en ik heb eerlijk waar nog nooit zo'n rust en vertrouwen gehad. Puur door die gedachte. Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar zo ervaarde ik voor het eerst hoe het voelt om je volledig over te geven, moslim zijn dus zou ik nu zeggen; destijds was dat nog niet voor mij aan de orde, ik kom niet uit een islamitisch gezin.

Dat gevoel, die overgave, is iets wat ik nastreef in mijn dagelijks leven. En dat valt niet mee kan ik je vertellen! Werk, studie, famillie, huwelijk... genoeg om je zorgen over te maken. Maar ik zal je vertellen, soms als ik alleen in de moskee ben en bid, maar soms ook als ik bijvoorbeeld door de natuur loop, de wind door mijn haren voel gaan en de regen op mijn gezicht voel, dan voel ik ineens de alomtegenwoordigheid van God. Dan kan en wil ik niets anders dan mij overgeven, mijzelf in Gods hand leggen... vertrouwen, vertrouwen en niets dan vertrouwen. Dat is voor mij de essentie van mijn overgave, islam.

En daarin zit ook datgene wat God zo speciaal voor mij maakt. Niet de regels, niet de dogma's, niet de straf of beloning. Overgave aan God om de overgave aan God. En geloof het of niet, de kern van mijn Godsbeeld en dus van mijn overgave vind ik verwoord in de koran. Ik begrijp zeker niet alles uit die koran, soms lees ik verzen waarvan ik denk; nou nou, een beetje vriendelijker kan ook wel. Maar gek genoeg doet dat voor mijn gevoel van verlangen naar God, dezelfde God die wij kennen uit de koran, helemaal niets af. Dat kan ik niet verklaren, ik ben geen psycholoog, maar zo werkt het voor mij.

Ik zal een stukje citeren van de perzische mysticus Rumi wat hier misschien op slaat. Ik beschouw mijzelf niet als mysticus, ben zeker geen soefie, maar volgend stukje vind ik zeer treffend:

"De Koran is als een bruid die haar gelaat niet toont, zelfs als je de sluier wegtrekt. Als je toekijkt en niets ontdekt, ook geen vreugde beleeft, is het omdat je gepoogt hebt de sluier te verwijderen; de bruid gebruikt dan haar list en maakt zich onverlangbaar, toont zich onder een schijn van lelijkheid, als om te zeggen: 'Ik ben niet die schoonheid die je zoekt'. Op dezelfde wijze kan de Koran zich onder om het even welk gelaat tonen. Als je de sluier er niet van oplicht en gewoon de Koran probeert te behagen; als je er zorg voor draagt, zoals je een bezaaid land zou besproeien, zonder al te dicht te naderen, dan zal de Koran zich kenbaar maken zonder dat je de sluier ervan hoeft weg te trekken."

Ik hoop dat ik met dit persoonlijke antwoord van mij (iedereen zal weer een ander antwoord geven) voor jou een tipje van de sluier te hebben opgelicht.

Vrede,

Amier.

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 11:52

bismillaah,

beste amier,

[quote] Ik begrijp zeker niet alles uit die koran, soms lees ik verzen waarvan ik denk; nou nou, een beetje vriendelijker kan ook wel.[quote]

Allah spreekt de waarheid en in zijn woorden zul je nooit tegenstrijdigheden vinden of onvolkomenheden. en aangezien de koran een eigenschap is van Allah en onvriendelijk NOOIT een eigenschap van allah kan zijn, ben ik benieuwd naar de verzen waar je dat gevoel bij krijgt.

mijn voorstel: zet die verzen ter discussie op het forum en dan kunnen we naar de tafsier kijken. als we onvolkomenheden of onvriendelijkheden constateren, is het alleen maar logisch te concluderen dat het boek niet van allah komt.

verder vond ik je verhaal leuk en nodig ik nog steeds alle niet-moslim forumleden uit kennis te maken met de islam. een eerste stap zou zijn: lees de biografie van de profeet mohammed vrede zij met hem en het liefst van een moslimschrijver.

met vriendelijke groeten

abu ibrahim

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 12:16

Een mooie tegenstrijdigheid uit de Koran

(Komt van www.answering-islam.org)...

De Koran beweert dat het Evangelie juist is (voor de Koranverzen, zie link)en bovendien afkomstig van God/Allah; en het Evangelie beweert dat het Evangelie het laatste manuscript is met het woord van God...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 13:17

bismillaah,

beste kimmie,

de koran heeft het over het evangelie in zijn originele hoedanigheid. op tig plaatsen vermeldt de koran dat het evangelie, of breder gezegd de voorgaande boeken, niet meer in originele staat verkeren en dat slechte handen het hebben vervormd en opzettelijk verkeerd geinterpreteerdhebben. dat wil nog niet zeggen dat het evangelie allemaal incorrecte informatie bevat. ondanks de meervoudige vertalingen van vertalingen waardoor de betekenis vaak is komen te vervagen is de bijbel nog steeds een boek wat vele mensen weet te inspireren. alleen zeggen wij: kom tot de koran, want deze is volledig en onfeilbaar. en het is een bevestiging van de authenticiteit van de voorgaande boeken en profeten.

met vriendelijke groeten.

abu ibrahim

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 13:24

Hello Abu,

Op die site beweren ze dus net dat in 1974(?) en in de 14de eeuw de moslims het evangelie hebben herschreven...  Misschien eens de moeite om er een keer te gaan kijken.  Er staan sowieso enkele heel goede artikelen op.

Nu op zich interesseert het me weinig hoor, wat mij betreft bestaat er geen persoon God/Allah, maar ik sta er altijd van versteld hoe erg godsdiensten elkaar kunnen tegenspreken...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 13:33

bismillaah,

beste kimmie haha 1974 een evangelie herschrijven. das toch te banaal voor woorden. das amper 30 jaar terug. we beschikken over historische bronnen die het over gedeeltes van de bijbel die eigendom waren van de joden van medina 14 eeuwen terug en niet 1974.

bovendien spreken (monotheistische)religies elkaar principieel weinig tegen en zijn er erg veel raakvlakken. allen erkennen ze het principe van een god die tot de mensheid spreekt middels boeken overgedragen aan profeten.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 13:41

Wordt Mohammed voorspeld in de bijbel?

"... die de boodschapper, de reine profeet volgen, die zij in de Torah en het Evangelie beschreven vinden...� (Soera 7:157)

Merk op: De torah en het evangelie zijn de hoofddelen van de bijbel.

Om te beoordelen of Mohammed wel of niet voorspeld wordt in de bijbel dien je de bijbelse verzen te lezen waarnaar verwezen wordt en dien je voor jezelf te besluiten of jij denkt dat deze de komst van Mohammed voorspellen. Misschien vind jij het prettig om mijn kijk op of Jamal Badawi's artikel hierover te lezen. Hij noemt al de gebruikelijke bijbelverzen die volgens moslims naar Mohammed verwijzen. Persoonlijk heb ik al de pogingen om dit te laten zien niet overtuigend gevonden.

Het is duidelijk dat moslims het ook moeilijk gevonden hebben om enige verwijzingen naar Mohammed in de bijbel te vinden. Ik zeg dit omdat sommige moslims feitelijk hun eigen evangelie hebben geschreven zodat het nu de komst van Mohammed voorspelt. Twee voorbeelden hiervan zijn �Het evangelie volgens de islam� (1979) en �Het evangelie van Barnabas� (14e eeuw).

Maar zij (Maria) wees naar de baby. Zij zeiden, Hoe kunnen we spreken tot een zuigeling in de wieg. Maar het kind sprak en zei, Ik ben inderdaad een dienaar van God. Hij heeft mij aangewezen als een teken voor mensen en een weldaad van Hem. Dit was een verordende zaak... Dat Ik de wereld het goede nieuws van een boodschapper mag brengen die na mij zal komen als licht en weldaad voor alle naties; zijn naam zal zijn de Begerenswaardige. ((2:20-3:1) Ahmad Shafaat, Het evangelie volgens de Islam, New York: Vantage Press, 1979)

Toen zei de priester: �Hoe zal de Messias genoemd worden?� ... Jezus antwoordde: �De naam van de Messias is begerenswaardig... Mohammed is zijn gezegende naam�. (Het evangelie van Barnabas, hoofdstuk 97, 14e eeuw na Christus)

Als Mohammed werkelijk voorspeld werd in het evangelie zou er geen behoefte voor moslims zijn om het evangelie te herschrijven met Mohammed er nu in voorspeld. Deze onjuiste evangeli�n zijn ondersteunende bewijzen dat Mohammed niet in de bijbel voorspeld wordt en dat deze bewering van de koran onjuist is.

Brom: www.answering-islam.org

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 13:56
Monothe�stische godsdiensten spreken elkaar inderdaad tegen, het enige wat ze gemeen hebben is dat ze zeggen dat er ��n God is.
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 18:17

salaam'aleikum

ze zouden elkaar niet moeten tegenspreken want de bron is dezelfde

die ene God

probleem is dat veel boeken vervalst zijn, en DAN krijg je tegenspraken

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 22:06
Zie je, daar heb je de eerste tegenspraak al.  Ze zijn niet vervalst. Wellus, nietus.
Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 22:22
God niet goed dienen, is hetzelfde als God niet dienen, want God is goed. Het is ook hetzelfde als niet-God dienen, een niet-God dienen, een andere god dienen.

Ik krijg wel steeds meer belangstelling voor die vervalsers. Wat moet hun oogmerk zijn geweest? Hoe komen ze op al die idee�n? Waarom hebben ze Jezus Gods zoon gemaakt? Waarom dat verlossings- en vergevingsaspect erin? Waarom zo'n nederig persoon? Waarom opgestaan? Waarom naar de hemel gevaren? Waarom zo'n raadselachtige geboorte? Hoe hebben ze achteraf al die profetie�n uit het Oude Testament erin verweven? Waarom zo'n nadruk op geloof en niet op goede daden? Als machtsbelusteling zou je toch de nadruk op 't laatste leggen!? Als u meer weet over deze vervalsers, dan hoor ik het graag, en dan vooral over hun beweegredenen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.