Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWat moet ik nou doen?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Moslimatoun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat moet ik nou doen?
    Geplaatst op: 29 juli 2006 om 13:30

Salam aleikoum,

Mijn verloofde en ik hebben besloten om uitelkaar te gaan, omdat we elke keer ruzie hebben en we er absoluut geen zin meer in hebben. Aan de andere kant heeft hij toch zoiets van we kunnen het weer proberen, maar daar heb ik echt geen zin meer in. Ik wil alles stop zetten, want ik hou ook niet meer van hem.

Het probleem is dat we al op papier zijn getrouwd en dat mijn vader heel erg moeilijk doet en niet wilt dat we gaan scheiden, omdat ik heel graag met hem wilde trouwen. Mijn ouders hebben mij noit gedwongen. Hij zegt tegen mij dat mijn verloofde hem eerst moet bellen en moet vragen wat er mankeerd en dat ik vervopgens gewoon met hem verder moet gaan, maar dat is iets wat ik absoluut niet wil, mijn verloofde eigenlijk ook niet, maar hij vind het voorschut dat mensen gaan roddelen over hem, het slaat helemaal nergens op!

Wat moet ik nou doen? Please help me want ik word gek en kan niet meer langer leven zo. het maakt me gek!

JAZAKOUM ALLAH BIE GAIR

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2006 om 15:26
In eerste instantie geplaatst door Moslimatoun

Salam aleikoum,


Mijn verloofde en ik hebben besloten om uitelkaar te gaan, omdat we elke keer ruzie hebben en we er absoluut geen zin meer in hebben. Aan de andere kant heeft hij toch zoiets van we kunnen het weer proberen, maar daar heb ik echt geen zin meer in. Ik wil alles stop zetten, want ik hou ook niet meer van hem.


Het probleem is dat we al op papier zijn getrouwd en dat mijn vader heel erg moeilijk doet en niet wilt dat we gaan scheiden, omdat ik heel graag met hem wilde trouwen. Mijn ouders hebben mij noit gedwongen. Hij zegt tegen mij dat mijn verloofde hem eerst moet bellen en moet vragen wat er mankeerd en dat ik vervopgens gewoon met hem verder moet gaan, maar dat is iets wat ik absoluut niet wil, mijn verloofde eigenlijk ook niet, maar hij vind het voorschut dat mensen gaan roddelen over hem, het slaat helemaal nergens op!


Wat moet ik nou doen? Please help me want ik word gek en kan niet meer langer leven zo. het maakt me gek!


JAZAKOUM ALLAH BIE GAIR



Samen een eerlijk gesprek met je vader hebben. Hem uitleggen dat je pas in zo'n verre fase van jullie relatie tot het besef kwam dat jullie harten niet ��n zullen kunnen zijn op de wijze die welgevallig is in het oog van de Schepper. Bij je vader om begrip vragen maar ook liefdevol begrip naar hem tonen en hem - bijvoorbeeld - een "leugen om bestwil" verschaffen die hij kan vertellen waardoor mensen niet over hem roddelen zoals hij vreest. Kennelijk durft hij niet tegen zijn omgeving te zeggen dat jullie heel verstandig handelen (zou ik doen als zoiets gebeurde bij een van mijn kinderen, maar ik kan je ook wel in je vader verplaatsen). Sterkte!
Terug naar boven
Moslimatoun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2006 om 10:30
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Moslimatoun

Salam aleikoum,


Mijn verloofde en ik hebben besloten om uitelkaar te gaan, omdat we elke keer ruzie hebben en we er absoluut geen zin meer in hebben. Aan de andere kant heeft hij toch zoiets van we kunnen het weer proberen, maar daar heb ik echt geen zin meer in. Ik wil alles stop zetten, want ik hou ook niet meer van hem.


Het probleem is dat we al op papier zijn getrouwd en dat mijn vader heel erg moeilijk doet en niet wilt dat we gaan scheiden, omdat ik heel graag met hem wilde trouwen. Mijn ouders hebben mij noit gedwongen. Hij zegt tegen mij dat mijn verloofde hem eerst moet bellen en moet vragen wat er mankeerd en dat ik vervopgens gewoon met hem verder moet gaan, maar dat is iets wat ik absoluut niet wil, mijn verloofde eigenlijk ook niet, maar hij vind het voorschut dat mensen gaan roddelen over hem, het slaat helemaal nergens op!


Wat moet ik nou doen? Please help me want ik word gek en kan niet meer langer leven zo. het maakt me gek!


JAZAKOUM ALLAH BIE GAIR



Samen een eerlijk gesprek met je vader hebben. Hem uitleggen dat je pas in zo'n verre fase van jullie relatie tot het besef kwam dat jullie harten niet ��n zullen kunnen zijn op de wijze die welgevallig is in het oog van de Schepper. Bij je vader om begrip vragen maar ook liefdevol begrip naar hem tonen en hem - bijvoorbeeld - een "leugen om bestwil" verschaffen die hij kan vertellen waardoor mensen niet over hem roddelen zoals hij vreest. Kennelijk durft hij niet tegen zijn omgeving te zeggen dat jullie heel verstandig handelen (zou ik doen als zoiets gebeurde bij een van mijn kinderen, maar ik kan je ook wel in je vader verplaatsen). Sterkte!

Baraka Allahou fiek dat je tijd hebt genomen om mijn vraag te beantwoorden.

Ik wil niks doen wat tegen de regels van Allah is, en ik denk Allah Ou A3lam dat Allah liever niet heeft dat ik ongelukkig zal leven, toch?

De laatste dagen zijn erg moeilijk geweest, maar Inshallah zie ik wel een oplossing voor dit probleem en dat is dat ieder zijn eigen weg zal gaan en dat iedereen er vrede mee MOET hebben........

Ik heb tegen 'm gezegd dat mensen toch wel roddelen en als wij straks diep in de problemen zitten dat dan niemand naar ons toe zal komen om het op te lossen, maar ze zullen eerder zeggen dat ze er niks mee te maken hebben en dat wij het maar moeten uitzoeken. Ik kies dan liever voor me zelf......

En ja, ik begrijp me vader ook wel. Het is moeilijk als je mensen je woord hebt gegeven en opeens is het niks meer geworden, maar ja. Zo heeft het moeten gaan........

Alhamdoulilah A3la Kouli Hal..........

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.