Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Polygamie

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Polygamie
    Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 14:51
In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

@PP en @alzukar


van jullie meeste berichten merk ik dat jullie niet geinteresseerd zijn in de islam.


wat zoeken jullie hier.


je gelooft toch niet in ALLAh,,, wat descussier je dan!



Ik zoek de Schepper en Jezus' Woord
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 14:55
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

In eerste instantie geplaatst door Prayer

ik snap niet dat nefertiti er een discussie vna gaat maken, het is gewoon toegestaan of je het nou leuk vind of niet,    verder vereist het accepteren van zo iets natuurlijk een hoge imaan, dus dat er personen zijn die dat niet hebben of waarbij hun karakter hun rol spelen dan moeten ze de schuld niet bij de islam leggen maar het probleem bij zichzelf zoeken.

maar mbt zulke onderwerpen is het wel duidelijk dat de een de islam van zn begeertes volgt waarbij ze bij elke punt dat hun niet staat er een reden voor willen vinden om het af te kraken, maar elhamdulilah zijn er ook broeders en zusters die de islam onvoorwaardelijk accepteren

fi amaan illah wasalaam alaikom

Assalaam alykom warahmatu ALLAh

jah aghie het verbaast me ook soms dat men zich een moslim noemt terwijl ie nog in ALLAh's woorden twijflt!!

Allah sub7anahu wata3ala zegt in zijn Boek het volgende:

{...Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet}.Al-baqarah. aya 85.

Fi Amani ALLAh

 

....Is het ook niet dat er gezegd wordt dat er sommige dingen zijn die we misschien niet leuk vinden terwijl er toch iets goeds in is voor ons? Ik meen een keer zoiets te hebben gelezen maar weet het niet meer zeker of het nou in de Koran stond of dat het een hadieth was. Misschien dat een van jullie het weet InsaALLAH.

Assalaam alykom warahmatu ALLAH

ik weet niet of je het volgende bedoelt...maar het geeft wel een mooie voorbeeld.

O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terugnemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en blijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd. An-nisa aya 19

en ALLAH weet het beste

Fi Amani ALLAH

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 15:40

{...Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet}.Al-baqarah. aya 85. (Quote)

Salaam aleikom,

Mijn excuses, ik had pagina 2 over het hoofd gezien. Ik verwerp niets maar heb veel moeite met het accepteren van bepaalde issues. En met mij velen die uit angst het niet durven te zeggen. Je wordt dan toch zonder pardon benoemd, wat eigenlijk weer niet mag. Niet logisch!

Koranteksten moet je voorzichtig mee zijn. Ze kunnen zelden ge�soleerd worden gelezen, maar altijd in samenhang met de rest van de koran en de context waarin de teksten werd geopenbaard, terwijl bij het afleiden van praktische regels voortdurend rekening gehouden moet worden met veranderende omstandigheden. Ik bedoel hiermee..wat is beter?

Allah weet wat er in mijn hoofd en hart omgaat.

Moet ik dan huichelen en meelullen zoals zovelen? Dat doe ik niet.

Wacht mij daardoor de straf waarmee jullie gooien. So be it!

Ben dan tenminste geen hypocriet geweest.  En Allah weet toch wat er in onze harten schuilt. Daarvoor verbloem ik niets en waardeer ik openheid boven meeloperij en verzwijgen, verbloemen, iets mooier maken dan je het zelf voelt, iets niets benoemen als je het niet kunt zien.

Salaam Nefertiti

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 15:48

En dat, beste Nefertiti, is moed.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 16:03
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

{...Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet}.Al-baqarah. aya 85. (Quote)

Salaam aleikom,

Mijn excuses, ik had pagina 2 over het hoofd gezien. Ik verwerp niets maar heb veel moeite met het accepteren van bepaalde issues. En met mij velen die uit angst het niet durven te zeggen. Je wordt dan toch zonder pardon benoemd, wat eigenlijk weer niet mag. Niet logisch!

Koranteksten moet je voorzichtig mee zijn. Ze kunnen zelden ge�soleerd worden gelezen, maar altijd in samenhang met de rest van de koran en de context waarin de teksten werd geopenbaard, terwijl bij het afleiden van praktische regels voortdurend rekening gehouden moet worden met veranderende omstandigheden. Ik bedoel hiermee..wat is beter?

Allah weet wat er in mijn hoofd en hart omgaat.

Moet ik dan huichelen en meelullen zoals zovelen? Dat doe ik niet.

Wacht mij daardoor de straf waarmee jullie gooien. So be it!

Ben dan tenminste geen hypocriet geweest.  En Allah weet toch wat er in onze harten schuilt. Daarvoor verbloem ik niets en waardeer ik openheid boven meeloperij en verzwijgen, verbloemen, iets mooier maken dan je het zelf voelt, iets niets benoemen als je het niet kunt zien.

Salaam Nefertiti

 

Salaam beste Nefertiti,

Iedereen heeft moeite met het accepteren van bepaalde issues. Ik heb ook wel eens moeite als ik iets lees wat er met de ongelovigen zal gebeuren. Ik heb namelijk zeer naaste familieleden die ook ongelovig zijn. Maar ALLAH Subhana Wa Ta'ala weet het het best. Persoonlijk hoef ik g��n tweede vrouw te trouwen omdat ik aan 1 vrouw genoeg heb en mijn Imaan is niet van dien aard dat ik kan zeggen dat ik rechtvaardig zou kunnen zijn tegenover meerdere echtgenotes. En financieel zou ik het al helemaal niet aankunnen. Gelukkig heeft ALLAH Subhana Wa Ta'ala er duidelijke regels voor opgesteld maar helaas zullen er inderdaad altijd wel mannen zijn die er misbruik van zullen maken. Maar Alhamdulilah weet ALLAH Subhana Wa Ta'ala wie de goede intenties hebben en wie niet.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 16:04
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

En dat, beste Nefertiti, is moed.

 

Sorry hoor maar wat ben jij een ongelooflijke slijmbal.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 16:08

Rahil, zeg geen sorry om me tegelijkertijd een slimbal te noemen.

Zeg gewoon dat ik een slijmbal ben.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2006 om 17:11

Salaam aleikom,

Rahil Amin schreef:

Salaam beste Nefertiti,

Iedereen heeft moeite met het accepteren van bepaalde issues. Ik heb ook wel eens moeite als ik iets lees wat er met de ongelovigen zal gebeuren. Ik heb namelijk zeer naaste familieleden die ook ongelovig zijn. Maar ALLAH Subhana Wa Ta'ala weet het het best. Persoonlijk hoef ik g��n tweede vrouw te trouwen omdat ik aan 1 vrouw genoeg heb en mijn Imaan is niet van dien aard dat ik kan zeggen dat ik rechtvaardig zou kunnen zijn tegenover meerdere echtgenotes. En financieel zou ik het al helemaal niet aankunnen. Gelukkig heeft ALLAH Subhana Wa Ta'ala er duidelijke regels voor opgesteld maar helaas zullen er inderdaad altijd wel mannen zijn die er misbruik van zullen maken. Maar Alhamdulilah weet ALLAH Subhana Wa Ta'ala wie de goede intenties hebben en wie niet.

Salaam.

Dat vind ik een eerlijk antwoord.  En je goede intenties zijn zeer belangrijk. Beter zo,n antwoord dan een aanval op niet moslims wat ze hier op dit forum doen. Dat noem ik inderdaad laf, dus niet moedig.

Ik ben blij dat het erkent wordt dat anderen ook weleens moeite hebben met bepaalde zaken, wij zijn slechts mensen, en we maken fouten.

Enne..ik vind Peter Pan geen slijmbal hoor, iets aardigs zeggen is altijd leuk.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2006 om 05:08
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

@PP en @alzukar

van jullie meeste berichten merk ik dat jullie niet geinteresseerd zijn in de islam.

wat zoeken jullie hier.

je gelooft toch niet in ALLAh,,, wat descussier je dan!

Ik wil gasten op dit forum de duistere kant van de praktische islam laten zien. En eerlijk is eerlijk, het lukt me aardig.

je verspild je tijd

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2006 om 05:13

Salaam Aleykoum,

Oke laten we het eens over finacieel hebben,

wat zijn de vereisten van een man is het goed als beide vrouwen een uitkering hebben?en dat de man gewoon wat mee helpt met een kleine 700 euro dus 300 voor elke vrouw elke maand?

Of is het gewoon al goed als men het hier onderling met elkaar eens is,en ik lees weleens dat de man volledig finacieel voor de vrouw(EN) moet zorgen,maar in praktijk is het vaak dat 1 van de vrouwen een uitkering heeft.

Word de man daar alleen voor verantwoordelijk gehouden?of is het dan af te raden als de man niet eens 1 vrouw kan onderhouden (als ze geen uitkering heeft).

Want een vrouw moet de man geen zondes laten begaan,en wanneer mag men praten over een tweede vrouw?als men genoeg finacieel zekerheid heeft?of is dat allemaal niet van belang?

 

Weet iemand hier wat meer over?

DjazakAllah Ghairan

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2006 om 06:37

Salaam aleikom,

Ik begrijp denk ik niet goed wat je bedoelt. Het financiele? Ik woon niet in Nederland maar volgens mij is de wet toch zo dat als een man werkt zijn vrouw geen uitkering krijgt van de staat. Dus ik denk, in NL, dat het zo wie zo financieel niet mogelijk is.

Wat de vrouw verdient mag ze zelf houden maar als men onderling overeenkomt dat zij haar steentje bijdraagt dan is dat alleen maar goed.

Je laatste zin ben ik het niet mee eens. je kunt nog zo,n goeie vrouw zijn maar jij kan jouw man niet weerhouden van de zondes die hij begaat of wil begaan. Mijn man heeft ooit gezegd. Als ik vreemd zou willen gaan dan ligt dat niet aan jou maar aan mij, jij kunt mijn leven nu eenmaal niet leiden. Sturen wel maar leiden niet. Anyway, God heeft gezegd dat het beter is een vrouw te hebben omdat het financieel en emotioneel bijna onmogelijk is om dezelfde dingen te geven aan je vrouwen.

Maar goed, polygamie is niet mijn ding. Ik geloof in gelijke rechten van de man en de vrouw.

Is dat wat je bedoelde of begrijp ik je vraag niet?

Salaam Nefertiti.

Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2006 om 09:28
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

{...Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet}.Al-baqarah. aya 85. (Quote)

Salaam aleikom,

Mijn excuses, ik had pagina 2 over het hoofd gezien. Ik verwerp niets maar heb veel moeite met het accepteren van bepaalde issues. En met mij velen die uit angst het niet durven te zeggen. Je wordt dan toch zonder pardon benoemd, wat eigenlijk weer niet mag. Niet logisch!

Koranteksten moet je voorzichtig mee zijn. Ze kunnen zelden ge�soleerd worden gelezen, maar altijd in samenhang met de rest van de koran en de context waarin de teksten werd geopenbaard, terwijl bij het afleiden van praktische regels voortdurend rekening gehouden moet worden met veranderende omstandigheden. Ik bedoel hiermee..wat is beter?

Allah weet wat er in mijn hoofd en hart omgaat.

Moet ik dan huichelen en meelullen zoals zovelen? Dat doe ik niet.

Wacht mij daardoor de straf waarmee jullie gooien. So be it!

Ben dan tenminste geen hypocriet geweest.  En Allah weet toch wat er in onze harten schuilt. Daarvoor verbloem ik niets en waardeer ik openheid boven meeloperij en verzwijgen, verbloemen, iets mooier maken dan je het zelf voelt, iets niets benoemen als je het niet kunt zien.

Salaam Nefertiti

 

het niet accepteren van ALLAH's wetten is anders dan moeite hebben met het naleven van die wetten en die laatste komt ook bij mij voor.

over koranteksten....ik snap wat je bedoelt en die korantekst is heel duidelijk...was niet bedoelt om jou te kwetsen of zo.en ALLAh weet het beste...en Moge ALLAh mij vergeven als ik iets fouts heb gezegd.

 

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 05:58
In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

In eerste instantie geplaatst door Prayer

ik snap niet dat nefertiti er een discussie vna gaat maken, het is gewoon toegestaan of je het nou leuk vind of niet,    verder vereist het accepteren van zo iets natuurlijk een hoge imaan, dus dat er personen zijn die dat niet hebben of waarbij hun karakter hun rol spelen dan moeten ze de schuld niet bij de islam leggen maar het probleem bij zichzelf zoeken.

maar mbt zulke onderwerpen is het wel duidelijk dat de een de islam van zn begeertes volgt waarbij ze bij elke punt dat hun niet staat er een reden voor willen vinden om het af te kraken, maar elhamdulilah zijn er ook broeders en zusters die de islam onvoorwaardelijk accepteren

fi amaan illah wasalaam alaikom

Assalaam alykom warahmatu ALLAh

jah aghie het verbaast me ook soms dat men zich een moslim noemt terwijl ie nog in ALLAh's woorden twijflt!!

Allah sub7anahu wata3ala zegt in zijn Boek het volgende:

{...Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet}.Al-baqarah. aya 85.

Fi Amani ALLAh

 

 

barakallahoe fieki ogti filislaam

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 02:33
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Oke laten we het eens over finacieel hebben,

wat zijn de vereisten van een man is het goed als beide vrouwen een uitkering hebben?en dat de man gewoon wat mee helpt met een kleine 700 euro dus 300 voor elke vrouw elke maand?

Of is het gewoon al goed als men het hier onderling met elkaar eens is,en ik lees weleens dat de man volledig finacieel voor de vrouw(EN) moet zorgen,maar in praktijk is het vaak dat 1 van de vrouwen een uitkering heeft.

Word de man daar alleen voor verantwoordelijk gehouden?of is het dan af te raden als de man niet eens 1 vrouw kan onderhouden (als ze geen uitkering heeft).

Want een vrouw moet de man geen zondes laten begaan,en wanneer mag men praten over een tweede vrouw?als men genoeg finacieel zekerheid heeft?of is dat allemaal niet van belang?

 

Weet iemand hier wat meer over?

DjazakAllah Ghairan

 

 

Aangezien niemand mijn vraag normaal beantwoordde heb ik een zuster gebeld haar man is ook imaam,

Ze zei het volgende:

De man kan het beste een vrouw in nederland nemen en in Marokko bv,

En als de vrouw bv niet zwanger kan raken of als ze vanwege een ziekte niet intiem kan zijn met haar man is het wel aangeraden om polygamie te doen,

Ook kan een vrouw als ze denkt dat ze het emotioneel gezien niet aan zou kunnen,om een scheiding vragen,of haar man een duidelijke nee geven,(omdat de vrouw ook gevoelends heeft en polygamie werkt het beste als de eerste vrouw er ook emotioneel er goed tegen zou kunnen zeker als er kinderen zijn  en de moeder is van slag door dit gebeuren zullen de kinderen dat ook zeker merken,en het is dus GEEN zonde als de vrouw nee zegt.

Verder mbt uitkeringen,als 1 van de vrouwen bv een uitkering heeft en die stopt dan MOET de man die de klappen kunnen opvangen,dus een uitkeringje van rond de 600 is het niet erg aangeraden om nog een vrouw te huwen,

Ook is het niet goed als beide vrouwen een uitkering hebben en de man nergends geregistreerd staat bij de vrouw(je kan niet je inschrijven bij 2 gemeentes,plus dat men dan moet liegen tegenover de belastingdienst want je leeft dan illegaal bij 1 vrouw in bv 2 weken bij de ene(waar je in de gemeentestaat ingeschreven en 2 weken bij de andere waar nergends bekend is dat jullie fiscale partners zijn,

(volgends de nederlandse wet ben je namelijk ook fiscale partner als men samenwoond)

dus je kan het dan alleen nog gooien op een latrelatie,

en hoe zit het dan met aangeven bij verschillende gemeenten stel 1 vrouw woond in utrecht en de andere in amsterdam dat aangeven kan ook alleen maar in je woongemeente.

Dus dat zijn  allemaal praktische dingen waar men eerst na moet kijken met zijn allen als men een polygamie huwelijk aan wil gaan,en de man is hier uiteindelijk allemaal verantwoordelijk voor.

Nogmaals ik ben niet tegen polygamie ik heb er zelf ook 3 keer voor gestaan(als 2de vrouw)en nu mogelijk als eerste vrouw.(dat er nog een zuster bijkomt)maar dit maakt de situatie toch wat anders.

En ik vond het belangrijk om dit te laten weten,omdat we kennis behoren door te geven.

Verder zal deze zuster nog navraag doen bij haar man(imaam)die volgende week weer terug komt inshaAllah,en mocht haar man wat anders zeggen dan zal ik dat ook laten weten inshaAllah.

Hebben jullie nog geleerden geinformeerd in het verleden of in het heden?hierover dus hoe het fincieel moet en over het aangeven van fiscale partners enz,dus hoe dan ook als men kiest voor nog eenrouw in nl kan je niet alles helemaal netjes doorgeven,ookal staat de islam dit toe.

Als jullie(moslims)hier nog reacties op willen geven over het praktische gedeelte hoor ik het graag.

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 02:40
In eerste instantie geplaatst door Prayer

ik snap niet dat nefertiti er een discussie vna gaat maken, het is gewoon toegestaan of je het nou leuk vind of niet,    verder vereist het accepteren van zo iets natuurlijk een hoge imaan, dus dat er personen zijn die dat niet hebben of waarbij hun karakter hun rol spelen dan moeten ze de schuld niet bij de islam leggen maar het probleem bij zichzelf zoeken.

maar mbt zulke onderwerpen is het wel duidelijk dat de een de islam van zn begeertes volgt waarbij ze bij elke punt dat hun niet staat er een reden voor willen vinden om het af te kraken, maar elhamdulilah zijn er ook broeders en zusters die de islam onvoorwaardelijk accepteren

fi amaan illah wasalaam alaikom

Salaam Aleykoum,

Ik had van jou eigenlijk wel antwoord verwacht op mijn bovenstaande vragen,

het gaat ook niet om het karakter van de vrouw en ook niet om de imaan,het is emotioneel gezien zwaar dat kan je als man zijnde ontkennen maar het is zo,ik heb veschillende vrouwen gesproken die een polygamie huwelijk hebben,en de meeste laten vele tranen.....

En het bovenstaande wat ik zei over het praktische en finaciele gebeuren hoe gaat dat in nl te werk?denk jij?

en wat vind je van de uitspraak dat het GEEN zonde is als de vrouw nee zegt omdat ze bang is dit niet aan te kunnen.

Over dit soort zaken moet men heel goed nadenken want scheiden is heel erg zoiets kan je niet even een paar dagen testen.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 03:05

Salaam aleikom,

Godsdientsvrijheid en deze vrijheid om te kiezen binnen de Islam, is de essentie van de Islam zelf. Allah dwingt ons nooit iets te kiezen waar wij niet achter kunnnen staan. Door welke reden dan ook.

"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)
"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

Het ongelovig in deze hoeft niet altijd opgevat te worden als totaal ongelovig. iets waar veel moslims de fout mee ingaan. God geeft de vrouw het recht om: nee, te zeggen als zij met deze situatie niet om kan gaan. De essentie van ons bestaan, best belangrijk!

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 03:10

salaam aleykoum,

Eindelijk iets waar we het bijna over eens zijn. elhamdullilah,

Het ongelovig in deze hoeft niet altijd opgevat te worden als totaal ongelovig. iets waar veel moslims de fout mee ingaan.

alleen dit nog dan he kijk ik heb geleerd dat men bv al ongelovig is als men niet bid als moslim er zijn daar ahadiths over:

bv degene die overspel pleegt is opdat moment ongelovig,degene die niet bid is opdat moment gevallen in ongeloof,

Het verschil tussen een ongelovige en gelovige is het gebed.

Je kan daar inshaAllah een lezing over vinden op al-yaqeen over het niet bidden bv.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 03:31

Asalaam Aleikum,

Voor mijn gevoel is het zo dat als een man met bijvoorbeeld twee vrouwen is getrouwd en ��n van de vrouwen heeft een uitkering, dan betekent het toch dat hij niet voor allebei kan zorgen omdat ��n van hen toch afhankelijk is van een uitkering? Je moet als man toch voor hen allebei kunnen zorgen? Is het voor zo een man dan zowieso al niet verboden om met meerdere vrouwen getrouwd te zijn omdat hij het financiel niet aankan?

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 03:59

salaam alaikom,

allereerst denk ik dat de mensen die er vreemd op kijken naar dat gene wat allah swt toeheeft gestaan een gebrek aanwezig is van inzicht in de meest basale elementen, terminologieen en concepten van de Islam: de status van de Profeet (saw) inzake zijn wetgevende capaciteiten, de status van geleerden in de wetgeving, de profetische hikmah van meerdere vrouwen, begrip taqwah, begrip shahwa en de maqasid al-Dien van de shariah inzake polygamie, et cetera.

daarom kun je altijd wel de moeite doen om hun vragen te beantwoorden maar meestal roept het meer vragen op waardoor het uiteindelijk een hele discussie wordt.

en de profeet swt heeft gezegd mbt discussie:

"Ik sta garant voor een huis in het oderste van het Paradij voor degene die ophoudt met de discussi�ren, ook al zou hij zich op de waarheid bevinden." (Aboe Dawoed)

En de Boodschapper heeft gezegd:

"Ik sta garant voor een huis te midden van tuinen in het Paradijs, voor degene die het discussi�ren laat, zelfs al heeft hij de waarheid aan zijn kant. En voor een huis in het midden van het Paradijs voor degene die de leugens (achterwege) laat ... zelfs als zou dit enkel (een leugen) zijn om iemand te laten lachen. En voor den huis in het hoogste van het Paradijs voor degenen die een goed gedrag heeft."(As-Sahiehah/273)

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 04:10
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Oke laten we het eens over finacieel hebben,

wat zijn de vereisten van een man is het goed als beide vrouwen een uitkering hebben?en dat de man gewoon wat mee helpt met een kleine 700 euro dus 300 voor elke vrouw elke maand?

Of is het gewoon al goed als men het hier onderling met elkaar eens is,en ik lees weleens dat de man volledig finacieel voor de vrouw(EN) moet zorgen,maar in praktijk is het vaak dat 1 van de vrouwen een uitkering heeft.

Word de man daar alleen voor verantwoordelijk gehouden?of is het dan af te raden als de man niet eens 1 vrouw kan onderhouden (als ze geen uitkering heeft).

Want een vrouw moet de man geen zondes laten begaan,en wanneer mag men praten over een tweede vrouw?als men genoeg finacieel zekerheid heeft?of is dat allemaal niet van belang?Weet iemand hier wat meer over?

DjazakAllah Ghairan

 

salaam alaikom zuster, ik lees dit nu pas, zodoende nu pas het antwoord.

mbt het financieele is de man  een hoeder die verantwoordelijk is tot en voor zijn schare. dus hij zal beide gezinnen moeten onderhouden. zonder dat er een onrechtvaardigheid is. bij polygyny heeft ieder vrouw recht tot eigenhuisvesting , kortom dat voorbeeldje van 300 euro is verre van realiteit.

ik weet dat er broeders zijn die een van hun vrouwen een uitkering laten krijgen maar dit is verre van rechtvaardigheid, allereerst omdat er geen rechtvaardigheid is. tevens is dat geld alleen voor de vrouw dus heeft de man geen recht op.

dus het wordt aangeraden voor een man om eerst zn financieele situatie te bekijken en tevens huisvesting isue te regelen. en dan nog komen er heel veel andere aspecten die van vitaal belang zijn om zo iets te kunnen uitvoeren. want het is een hele verantwoording om met meerdere vrouwen getrouwd te zijn.

verder mbt zondes, tja daar kunnen de mening over verschillen, ik denk dat sommige denken liever onrechtvaardig handelen dan een grotere zonde te begaan.  maar wil je ook op wijzen dat niet iedereen van een uitkering leeft,. er zijn genoeg voorbeelden waarbij polygyny uitgevoerd wordt door werkende.

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 04:21

 

 

salaam alaikom zuster, ik lees dit nu pas, zodoende nu pas het antwoord.

mbt het financieele is de man  een hoeder die verantwoordelijk is tot en voor zijn schare. dus hij zal beide gezinnen moeten onderhouden. zonder dat er een onrechtvaardigheid is. bij polygyny heeft ieder vrouw recht tot eigenhuisvesting , kortom dat voorbeeldje van 300 euro is verre van realiteit.

Dat geld niet in alle gevallen

ik weet dat er broeders zijn die een van hun vrouwen een uitkering laten krijgen maar dit is verre van rechtvaardigheid, allereerst omdat er geen rechtvaardigheid is. tevens is dat geld alleen voor de vrouw dus heeft de man geen recht op.

oke dat snap ik

dus het wordt aangeraden voor een man om eerst zn financieele situatie te bekijken en tevens huisvesting isue te regelen. en dan nog komen er heel veel andere aspecten die van vitaal belang zijn om zo iets te kunnen uitvoeren. want het is een hele verantwoording om met meerdere vrouwen getrouwd te zijn.

Maar als de man opzoekt naar nog een vrouw die al een huiis heeft enz dan hoeft hij geen huis meer te regelen,dus dan is dat probleem ook opgelost

verder mbt zondes, tja daar kunnen de mening over verschillen, ik denk dat sommige denken liever onrechtvaardig handelen dan een grotere zonde te begaan.  maar wil je ook op wijzen dat niet iedereen van een uitkering leeft,. er zijn genoeg voorbeelden waarbij polygyny uitgevoerd wordt door werkende.

[/QUOTE]

Elhamdullilah dat er niet alleen uitkering hebbende mannen polygamie toepassen zodat ze hun leven kunnen genieten met 2 vrouwen(dus veel tijd kunnen doorbrengen met hun) zonder te gaan werken,of een andere bezigheid gaan zoeken.

klopt als de man bang is dat hij overspel zal plegen dan is het beter dat zijn vrouw hem daarvoor hoed zodat hij nog een keertje trouwen.

DjazakAllah ghairan voor je antwoorden.

Dus jij zou het een  broeder afraden die weinig inkomen heeft en veel kids(5 bij 1 vrouw en 5 bij de andere vrouw)  en 2 vrouwen wil met uitkering?

of zou je dat zon broeder toch aanraden?

wa aleykoum salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 04:32

salaam alaikom

vanuit mij visie denk ik dat het belangrijkste is of beide vrouwen op deze manier akkoord gaan, mochten ze alle twee hier vrede mee hebben dan moeten ze hun geluk zeker op die manier zoeken.

als ze recht hebben tot uitkering dan kunnen ze daar ook zeker gebruik van maken. wel wordt de vraag, hoe ze het zouden gaan doen als de uitkeringinstantie hun gaat verplichten om te gaan werken.. gaat de luie man het dan voor de 2 opnemen en opeens uit het niets 2 gezinnen onderhouden.. of zal ie zich daar niet mee bemoeien... kortom allemaal dingen die toch afhankelijk zijn van een mansinstelling

 

wa alaikom salaam

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 04:40

Asalaam Aleikum,

Hoor je als man niet te zorgen voor de inkomens van je vrouw(en)...? Het is toch een plicht voor de man om te werken? Ik vind dat je als man moet werken om je vrouw(en) te onderhouden en ze niet afhankelijk moet laten zijn van een uitkering in een polygaam huwelijk.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 04:44
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Hoor je als man niet te zorgen voor de inkomens van je vrouw(en)...? Het is toch een plicht voor de man om te werken? Ik vind dat je als man moet werken om je vrouw(en) te onderhouden en ze niet afhankelijk moet laten zijn van een uitkering in een polygaam huwelijk.

Salaam.

 

vandaar dat ik ook zei: mbt het financieele is de man  een hoeder die verantwoordelijk is tot en voor zijn schare. dus hij zal beide gezinnen moeten onderhouden.

maar nogmaals ieder moet zelf weten hoe men dat wilt doen, wij kunnen niet oordelen over anderen, en wij zijn allemaal verre van compleet

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Hoor je als man niet te zorgen voor de inkomens van je vrouw(en)...? Het is toch een plicht voor de man om te werken? Ik vind dat je als man moet werken om je vrouw(en) te onderhouden en ze niet afhankelijk moet laten zijn van een uitkering in een polygaam huwelijk.

Salaam.

vandaar dat ik ook zei: mbt het financieele is de man  een hoeder die verantwoordelijk is tot en voor zijn schare. dus hij zal beide gezinnen moeten onderhouden.

maar nogmaals ieder moet zelf weten hoe men dat wilt doen, wij kunnen niet oordelen over anderen, en wij zijn allemaal verre van compleet

Inderdaad broeder...ik geef je helemaal gelijk. Tenslotte is een ieder verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 07:42

Salaam Aleykoum,

Oke djazakAllah ghairan voor jullie antwoorden,het verschild dus per man en het is me alleen nog niet echt duidelijk of een man dan een zonde begaat als beide vrouwen een uitkering hebben,maar goed inshaAllah krijg ik het antwoord wel.

Men moet ook eerst goed onderzoek hier na doen tot men daadwerkelijk tot polygamie overgaat het klinkt allemaal leuk en aantrekkelijk(zeker voor een man)maar er komt wel wat meer bij kijken.

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 08:07
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Oke djazakAllah ghairan voor jullie antwoorden,het verschild dus per man en het is me alleen nog niet echt duidelijk of een man dan een zonde begaat als beide vrouwen een uitkering hebben,maar goed inshaAllah krijg ik het antwoord wel.

Men moet ook eerst goed onderzoek hier na doen tot men daadwerkelijk tot polygamie overgaat het klinkt allemaal leuk en aantrekkelijk(zeker voor een man)maar er komt wel wat meer bij kijken.

Wa Aleykoum Salaam

 

 

uit een boek dat binnenkort uitgebracht gaat worden mbt polygyny las ik dat het niet toegestaan is om beide uitkeringen te hebben en dat de man de lachende (luie ) derde is.  en zoals ik al zei stel dat ze moeten gaan werken van de uitkeringinstantie... dan heb je dus 2 werkende vrouwen en 1 werkloze man.. dit kan dus echt niet. 

en idd het moet heel goed overwogen worden of je het mentaal ook aankunt. want rechtvaardigheid was 1 van de belangrijkste eisen. en probeer dat maar na tekomen...

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 16:57

salaam aleykoum,

oke djazakAllah ghairan voor dit antwoord,

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2006 om 04:01
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam aleikom,

Godsdientsvrijheid en deze vrijheid om te kiezen binnen de Islam, is de essentie van de Islam zelf. Allah dwingt ons nooit iets te kiezen waar wij niet achter kunnnen staan. Door welke reden dan ook.

"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

Salaam Nefertiti

Assalaam alykom warahmatu ALLAH

als je de tafsier (uitleg) van deze aya leest zul je zien dat het niet is bedoeld zoals je het uitlegt.

deze aya geeft aan dat men niemand mag dwingen om moslim te worden.

iemand die er zelf voor heeft gekozen (moslim zijn) dient ALLAH's wetten te accepteren en mag niet nee zeggen tegen een regel, anders betekent het dat Allah's wetten niet voor deze tijd geschikt zijn of er een twijfel in zit. (astagfiroALLAH)

wallahoe a3lam

Fi Amani ALLAH

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2006 om 05:10

Salaam Aleikom,

God geeft ons juist wel de vrijheid om te kiezen. De woorden: In de Godsdienst is er geen dwang, gelden voor alle aspecten in de godsdienst. Ze kunnen koranisch gezien worden als in de gehele godsdienst. Het letterlijk nemen van de teksten noem ikzelf oogkleppenislam. En dat is het juist niet. Ik zou het liefste zien dat het heilige boek bevrijdt werd van letterlijke lezing. Ik plaatst niet graag Koranteksten. Ik doe het wel maar het wordt vaak verkeerd begrepen. Ik ben me er wel van bewust dat deze tekst in het geheel moet worden gelezen maar dat neemt nog niet weg dat God ons dwingt om iets aan te nemen waar we niet achter kunnen staan. Misschien omdat we het niet begrijpen of misschien omdat we het niet kunnen zien. Dat geldt ook voor mij. Het is een keuze die ik maak, wat een ander er ook van zegt, deert me niet, ik blijf mijn weg volgen en leren maar waar ik niet achter sta, doe ik niet en zeg ik ook niet.

Salaam Nefertiti

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.110 seconden.