Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Waar stellen nieuwe gebruikers zich voor?

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waar stellen nieuwe gebruikers zich voor?
    Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 15:11
welkom yellow
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 15:35

Beste Moslima 82,

Ik lees dat elke zondag in de Moskee "Dar Al-Hijra" Arabische les wordt gegeven.

Is dat vrij toegankelijk? Of moet je moslim zijn om daarbij aanwezig te mogen zijn?

Met vriendelijke groet,

Assur

 

 

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 16:14

Beste Assur,

Ik denk zelf dat je niet perse Moslim hoeft te zijn om Arabische lessen te volgen maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Ik zou het overigens raar vinden als het wel zo zou zijn. Volgens mij zijn er ook websites waar je de eerste beginselen van het arabisch op kunt leren. Ik kan overigens ook nog geen Arabisch lezen (schande eigenlijk)...maar hoop het ook snel te leren.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 16:28
Ja je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik wil me daar niet opdringen natuurlijk.
Misschien dat er bepaalde periode`s van inschrijving zijn.
 
Ik wacht even op de reactie van moslima 82, die weet er denk ik alles van.

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 02:50

salaam aleykoum,

Nee ik weet er niet alles van ik zal het mijn man vragen inshaAllah,naar hier in de moskee worden er geen arabische lessen gegeven pas in september weer,hoe het in Rotterdam zit hoor je vanmiddag.

Ook kan je misschien het beste mijn man toevoegen op msn,ik zal je een pmmetje sturen met zijn email adres,dan hoeft het niet via via,en kan hij je alles vertellen over de moskee inshaAllah,en je vragen benatwoorden.

Mag Allah ons leiden naar Zijn licht

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Yellow Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yellow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 02:54

Dank jullie allemaal voor dit hartelijke welkom

Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 augustus 2006 om 06:21
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum,

Nee ik weet er niet alles van ik zal het mijn man vragen inshaAllah,naar hier in de moskee worden er geen arabische lessen gegeven pas in september weer,hoe het in Rotterdam zit hoor je vanmiddag.

Ook kan je misschien het beste mijn man toevoegen op msn,ik zal je een pmmetje sturen met zijn email adres,dan hoeft het niet via via,en kan hij je alles vertellen over de moskee inshaAllah,en je vragen benatwoorden.

Mag Allah ons leiden naar Zijn licht

Assalaam alykom warahmatu ALLAH

ik denk dat de moskieen in rotterdam ook vakantie hebben, ik ga vaak op zaterdag naar een moskee voor arabischles geven. en nu hebben wij gewoon vakantie tot en met september.

Fi Amani ALLAH

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 oktober 2006 om 16:17
In eerste instantie geplaatst door rikus

Vraagje waar blijven berichten als er Verplaatst voorstaat??


Waar denk je?
Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 01:13
Duitsland mijn vaderland :D maar yellow wil je dan geen moslim worden?
Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 01:18
nee was nog niet klaar vergeef het me is nog vroeg welkom alle nieuwe mensen ben ook nog een soort van nieuw straks als ik klaar ben met werken ga ik meteen naar beeklaan bellen en informatie vragen:) fijne dag iedereen groetjes marijke :)
Terug naar boven
Yellow Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yellow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 03:45

In eerste instantie geplaatst door misz-mg

Duitsland mijn vaderland :D maar yellow wil je dan geen moslim worden?

Nee ik woon in Duitsland :) ik ben vader van drie nog jonge kids en wil gewoon zo veel mogelijk genieten van t leven.. daar hoort bij dat ik ga graag met leuke mensen omga.. maar of die mensen nou geel groen of zwart zijn.. of ze nou geloven of niet.. knap lelijk.. intellegent of niet.. dat maakt me niet uit.. t gaat me erom hoe ze van binnen ziin.. en dat ik gewoon fijn vind bij hun.. ik vind dat er op t forum gewoon vele mensen komen die een manier van discusieren hebben die mij wel aanspreekt.. hoewel ik zelf hier nooit mee praat maar vind t fijn om te lezen..

zelf moslim worden zou ik nooit willen.. ik geloof gewoon dat je zo goed mogelijk met elkaar om hoort te gaan.. en iets voor elkaar over moet hebben.. luisteren naar elkaar.. ik geloof ook dat er meer is.. maar niet in de dingen die kerken, moskeeen of synagogen je vertellen.. sorry:)

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 05:24
In eerste instantie geplaatst door rikus

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door rikus

Vraagje waar blijven berichten als er Verplaatst voorstaat??
Waar denk je?
� goed antwoord moslim censuur???


Onthou maar dat een goed moslim en een goed christen als twee druppels water op elkaar lijken, elkaar feilloos aanvoelen. De Liefde als leidraad.
Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 06:27
Mooi gesproken yellow maar waarom sorry als je maar een goed mens bent is voor mij belangrijker dat ik moslim wil worden is mijn ding en wat mensen daar in me omgeving van vinden intresseert me weinig ik leef me leven op mijn manier en respecteer iedereen maar vind het trouwens wel leuk dat je in duitsland woont (mijn stille trots).
Terug naar boven
Yellow Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yellow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 06:47

Ja dat sorry erachter was ook niet nodig geweest.. Ik vind t zelf ook heerlijk wonen in Duitsland.. We wonen direct in de buurt van n groot bos met vijvers waar ik heerlijk met de kinderen kan wandelen.. n huisje met grote tuin.. toen we in Nederland woonden woonden we op n flat met n kroeg voor de deur.. dus zeker n hele vooruitgang  Mag ik vragen wat jij met Duitsland hebt ?

Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 06:58
ben half duits  kom uit dusseldorf
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 08:52

In eerste instantie geplaatst door misz-mg

ben half duits  kom uit dusseldorf

 

Gutentag!  und wilkommen!

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Yellow Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yellow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 12:47

In eerste instantie geplaatst door misz-mg

ben half duits  kom uit dusseldorf

D�sseldorf? daar kom ik wekelijks voor mn werk  maar eerlijk gezegt lijkt t me daar niet echt fijn wonen.. teveel industrie  Maar ik denk ook dat je als kind al naar Nederland bent gekomen.. Je schrijft tenminste perfect Nederlands

Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 13:09
klopt :) maar kom er alleen in vakanties helaas zou er eigenlijk wel willen wonen mooie stad ben stiekem jaloers op je al denk ik dat het in duitsland erger aan toe gaat met discriminatie en werk dan in nederland maar ik sluit niks uit misschien woon ik over een paar jaar wel daarzo
Terug naar boven
Yellow Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yellow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 13:36
Hmmm lijkt me niet echt goed.. als je als kind in nederland bent komen wonen en toch nog naar daar verlangt.. je bent in nl opgegroeit vaak valt t dan in realiteit tegen.. je hebt in nederland je vrienden/kennissenkring en bent er gewend.. ik heb t heerlijk hier.. maar moet toegeven dat ik t ook wel eens moeilijk heb gehad.. (vrienden die steeds minder komen.. en op n gegeven moment helemaal niet meer.. familie die ik nooit meer zie.. zo�n dingen mis ik)
Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 13:48

Hmm begrijp ik ook wel maar bijvoorbeeld minder erg als er een gezinnen naar marokko verhuist ik zeg maar wat duitsland is 3 uur rijden. Maar wat het denk ik ook is de mensen daar hebben een andere mentaliteit dan in nl. Maar hoe is het in duitsland hoe staan daar de duitsers tegenover de ''buitenlandse'' mensen

Terug naar boven
Yellow Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yellow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 15:01

Ik moet eerlijk zeggen dat de Duitser in t algemeen erg negatief over buitenlanders praat.. niet allemaal natuurlijk maar toch hoor ik regelmatig opmerkingen die alles behalve vriendelijk zijn.. maar ik kan t niet vergelijken met Nederland.. als ik in Nederland kom valt t me namelijk op dat t de laatste jaren ook erger is geworden.. mensen die vroeger nooit iets over buitenlanders zeiden hoor ik nou steeds vaker negatief over buitenlanders.. ik wou dat t anders was maar dat is de bittere waarheid.. Wat ik trouwens ook erg vind is dat buitenlandse mensen die ik kan zich de laatste jaren ook erg terug getrokken hebben.. er komt wereldwijd steeds meer n kloof..  

Terug naar boven
misz-mg Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 39
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote misz-mg Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 oktober 2006 om 15:06

Jah helaas wel nou moet ik eerlijk toegeven dat de sommige nederlanders ook niet netjes praten over duitsers (vooral in de zomer) maar denk niet dat je discriminatie ooit nog kan later verdwijnen zou een beetje te mooi zijn. En als het gebeurt ben ik volgens mij niet meer op deze wereld

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.