Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Waar stellen nieuwe gebruikers zich voor?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waar stellen nieuwe gebruikers zich voor?
    Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 11:00
Hallo,

Ik ben nieuw hier en vroeg mij af, of er een plek op het forum bestaat alwaar nieuwe gebruikers zich voorstellen? Ik kon deze plek via de zoekfunctie niet zo snel vinden.

In ieder geval wil ik mij graag voorstellen. Mijn naam is Willem en gebruik Assur als nickname. Ik ben geen moslim, maar ik ben wel op weg om moslim te worden. Ik ben al een paar jaar bezig met dit pad te bewandelen. Daarom ook mij lidmaatschap alhier. Ik hoop hier veel te leren.

Met vriendelijke groet,

Assur 
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 11:14

Asalaam Aleikum beste Assur,

Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala jouw pad vergemakkelijken en je helpen. Prachtig om te horen dat je op weg bent om Moslim te worden. Gisteren kreeg ik het goede nieuws dat mijn broertje en mijn zusje die overigens nu nog christen zijn zich willen bekeren tot de Islam omdat ze bij nader inzien tot inzicht zijn gekomen dat de Islam een prachtige religie is. Ik denk dat dit overigens de plek is waar je je kan voorstellen als nieuw lid. Welkom beste Assur.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 11:50
Beste Rahil Amin,

Dank voor deze warme woorden van welkom. Het verheugd mij zeer hier te zijn!
Ik hoop hier veel te leren. Enige tijd geleden is mijn Nedelandse zwager ook moslim geworden. Ik ben onlangs begonnen met lezen van de heilige koran.  Ik heb al meerdere malen een gevoel van eureka mogen beleven. Ik ervaar het als een bron van liefde en barmhartigheid. Nogmaals veel dank voor jouw welkom.

Met vriendelijke groet,

Assur
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 12:31

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Welkom op het forum, ik hoop dat je het naar je zin zult hebben. Mooi om te horen dat je de Islaam als een bron van Liefde en Barmhartigheid ervaart. Moge Allah swt je wegen verlichten met Zijn Liefde en de liefde van je medemens en Inscha Allah zul jij het rechte pad in je leven bewandelen Ameen.

 

Moge Allah over je waken Ameen.

 

AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2006 om 13:10
Beste AmatoelAziz,

Ik voel me vereerd om op deze wijze te worden begroet.

Mijn dank is groot.

Met vriendelijke groet,

Assur (Willem)






soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 03:58

 

hallo Assur,

welkom hier en hopen wij dat je het naar je zin zult hebben .

veel succes.

vredige groet

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 05:31

asalaamo3alaikom Assur  

welkom  als nieuwe lid en als mijn nieuwe broeder

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 05:32
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum beste Assur,

Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala jouw pad vergemakkelijken en je helpen. Prachtig om te horen dat je op weg bent om Moslim te worden. Gisteren kreeg ik het goede nieuws dat mijn broertje en mijn zusje die overigens nu nog christen zijn zich willen bekeren tot de Islam omdat ze bij nader inzien tot inzicht zijn gekomen dat de Islam een prachtige religie is. Ik denk dat dit overigens de plek is waar je je kan voorstellen als nieuw lid. Welkom beste Assur.

Salaam.

 

assalaamo3alaikom broeder rahil amin

ik ben heel erg blij  voor je  maschallah  dat je broetje en je zusje

moslim willen worden .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 07:02
Mijn hart gloeit door de warme woorden van welkom.

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 07:07

Beste Assur,

Woon je misschien in de regio Rotterdam?

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 07:24
Hallo Rahil Amin,

Ik woon in Haarlem. Hemelsbreed niet zover van Rotterdam af.

Met vriendelijke groet,

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 07:38

In eerste instantie geplaatst door Assur

Beste AmatoelAziz,

Ik voel me vereerd om op deze wijze te worden begroet.

Mijn dank is groot.

Met vriendelijke groet,

Assur (Willem)

Vereerd is een groot woord : ) Ik begrijp in elk geval wat je bedoeld.

 

Geen dank maar graag gedaan.

 

Moge Allah je zegenen Ameen.

 

Groetjes,

AmatoelAziz








O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 07:42
AmatoelAziz,

Je hebt helemaal gelijk. Vereren doen wij er maar een!
Ook ik begrijp wat je bedoelt. ;-)

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 09:22

inshaAllah(als Allah het wil) zal je hier veel kunnen leren,en hopelijk zal je snel de shahadah afleggen

immers we weten niet wanneer we sterven,en inshaAllah sterven we allemaal als ware moslims.

 

Veel lees en leer plezier en als je vragen hebt mag je ze gerust stellen,en zullen we ons beste doen om ze goed te beantwoorden inshaAllah.

Wat zijn de redenen dat je je wel al een paar jaar bezig bent en wat houd je nog tegen en waar liggen je twijfels?als je dat tenminste kwijt wil.

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 09:39

Beste  Moslima82,

Ik ben al voor vele jaren ge�nteresseerd in de islam. Mijn interesse was altijd vanuit een warme belangstelling en een bijzondere waardering voor alles waar de islam voor staat. Sinds een jaar, vooral door het overlijden van mijn moeder ben ik spiritueel veranderd. Sinds ik de Koran lees en mij steeds meer verdiep in de islam, wordt mij heel veel, steeds meer duidelijk. Ik ben iemand die bewust leert voordat ik een stap maak. Ik heb mij voorgenomen om eerst te leren en dan te handelen. Ik wil eerst de boodschap van de Profeet Mohammed leren, en zo goed mogelijk de Koran begrijpen. Zodra ik me zover voel, dan zal ik overgaan tot de shahadah. Ik wil in volle overtuiging dat doen. Voor mij zal het belangrijk worden Arabisch te leren om ook de Koran zo te kunnen lezen, want dan pas zal ik het Woord echt kunnen lezen. Ik heb nog een lange weg te gaan.

Met vriendelijke groet,

Assur 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 13:45
In eerste instantie geplaatst door Assur

Voor mij zal het belangrijk worden Arabisch te leren om ook de Koran zo te kunnen lezen, want dan pas zal ik het Woord echt kunnen lezen. Ik heb nog een lange weg te gaan.

Met vriendelijke groet,

Assur 

jah daar heb je wel gelijk in, dan pas zul je de KoranWoorden voelen.

met de wil van ALLAh wordt op een dag je wens vervult.

vredige groet

 

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 16:13

Salaam Aleykoum,

er zijn veel bekeerden die nog niet de koraan kunnen lezen,maar daar wel mee bezig zijn.

Maar toch hebben ze de shahadah afgelegd en elhamdullilah zijn er veel dingen vertaald.

En het geloof zit al in je hart,zoek nu geen uitvluchten inshaAllah om de shahadah uit te stellen.

en niet te bidden enz.

spraken ze vroeger allemaal arabisch?

Ik denk het niet allahoe ahlem.

Ik hoop dat je snel de shahadah zegt want er kan een dag zijn dat het je laatste dag is....

Vrogere zeiden ze ook de shahadah en daarna leerden ze de koraan enz,zo ook bij de kinderen die we opvoeden je leerd ze bidden leerd ze koraan en leest ze uit kinderboeken voor(islamboeken)zo leren ze het stapsgewijs maar ze zijn zeker moslims.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 16:26
Beste moslima 82,

Ik ben het niet bewust of uit angst aan het uitstellen. Ik denk dat zodra ik een goede inleiding heb gekregen van een imam, het sneller zal verlopen. Ik wil morgen naar Den Haag om het islamitisch centrum te bezoeken. Daar zoek ik inleiding.

Ik waardeer je duw in mijn rug.

Met vriendelijke groet,

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2006 om 17:03

In eerste instantie geplaatst door Assur

Beste moslima 82,

Ik ben het niet bewust of uit angst aan het uitstellen. Ik denk dat zodra ik een goede inleiding heb gekregen van een imam, het sneller zal verlopen. Ik wil morgen naar Den Haag om het islamitisch centrum te bezoeken. Daar zoek ik inleiding.

Ik waardeer je duw in mijn rug.

Met vriendelijke groet,

Assur
Beste Assur,

Misschien moet je eerst even contact opnemen met iemand van het Moslim Informatie Centrum in Den Haag voordat je er naartoe gaat. Want het kan zijn dat je anders misschien voor een gesloten deur komt te staan ivm het ziek zijn van de man die daar informatie geeft. Als je wilt kun je een keer op vrijdag met mij meegaan naar het vrijdagdsgebed in Rotterdam. Het wordt in het Nederlands gegeven. Je hoeft dan nog niet mee te bidden maar het is wel leuk en leerzaam om te luisteren. De Imam(s) spreken daar heel goed Nederlands en leggen alles heel goed uit. Mijn broertje is al een paar keer meegeweest en was diep onder de indruk. Hij bidt ook nog niet mee omdat hij nog geen Moslim is maar het zeer binnekort wel zal worden InsaALLAH.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 01:53
Beste Rahil Amin,
 
Allereerst bedankt voor je uitnodiging. Ik denk dat je wel blij zult zijn met het feit dat je broertje ook moslim wilt worden. Zijn jullie oorspronkelijk ook van Nederlandse afkomst? In ieder geval bedankt voor de tip dat ik eerst even moet bellen. Ondertussen heb ik ook een ander Islamitisch centrum in Utrecht gevonden. Dit is een Turks centrum, en geeft ook inleidingen. http://www.sicn.nl/ Ik ben ook van plan hen ook te contacten en te bezoeken. Ik wil in ieder geval vanuit de soennitische stroming worden ingeleid. Ik neem je uitnodiging graag aan en ik kom er binnenkort op terug, als God het wil.

Met vriendelijke groet,

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 02:56

ik ben ook van nederlandse afkomst,

De moskee Dar el hijra in Rotterdam is een goede moskee mashaAllah,mijn man reist er af en toe ook nog heen om daar de vrijdagspreek te beluisteren en natuurlijk om de broeders daar te bezoeken.

Daar zit hij dan 3 uur voor in de trein,mashaAllah.

En hij zit daar in het bestuur mocht je een keertje een rondleiding willen in de moskee of met vragen voor de imaam (die zijn nu met vakantie)dan kan je zeker bij hem terecht,

succes ermee

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 03:21

Asalaam Aleikum beste Assur en Moslima 82,

Ik ben ontzettend blij dat mijn broertje en zusje allebei Moslim willen worden. Mijn broertje is ongeveer 12 jaar geleden gedoopt in een kerk van de pinkstergemeente omdat hij toen God zocht in zijn leven. In het begin vond hij het heel erg leuk en zette zich volledig in voor de kerk en kerkgemeenschap. Al zijn vrije tijd offerde hij ervoor op. Na een tijde begon hij steeds meer hypocrisie bij de mensen in de kerk te bespeuren (zoals het geven van geld voor een goed doel maar het later wel terugvorderen van de belastingdienst) en kreeg hij er steeds meer een slecht gevoel bij. Twee jaar geleden kreeg hij een relatie met een meisje die een andere stroming binnen de kerk volgde. Ze praatten/discussieerden heel veel over hun christelijke geloof en soms belde hij me op om te vragen hoe de Islam dan over dat bepaalde onderwerp dacht. Hij kon zich steeds meer vinden in de heldere en duidelijke antwoorden/oplossingen die de Islam had op zijn levensvragen. Toen ik hem voor het eerst meenam naar de Turkse Mevlana moskee om het laatste gebed bij te wonen was hij zeer diep onder de indruk wat betreft de nederigheid en respect die Moslims tonen als ze het huis van ALLAH Subhana Wa Ta'ala betreden in tegenstelling tot christenen die hun schoenen aanhouden maar als ze bij koningin beatrix op bezoek zouden gaan wel hun schoenen zouden uitdoen. Daarna vroeg hij me steeds om op vrijdag mee te mogen gaan naar Moskee Dar al Hidjra in Rotterdam-Zuid. Vorige week belde hij me op om te zeggen dat hij dezelfde richting als mij op wilt gaan en dus Moslim wil worden InsaALLAH. We zijn trouwens van Surinaamse afkomst en de familie van mijn moeder is van oorsprong wel Islamitisch maar helaas zitten er een heleboel bij die het geloof hebben verlaten. Mijn moeders familie bezit nog steeds enkele Islamitische slagerijen in Amsterdam. Ik volg ook de soennitische stroming en het lijkt me erg leuk om jou binnenkort als mijn broeder te mogen vergezellen in de moskee InsaALLAH. Misschien ken ik jouw man wel beste Moslima 82. Is hij ook Nederlands? Het leuke van die moskee vind ik echt de diversiteit van de nationaliteiten die daar komen. Ik zie ook elke keer steeds meer Nederlanders die zich tot de ware religie bekeren. La Ilaha Illallah!!!

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 05:21
Beste Moslima 82 en Rahil Amin,

Ik kan deze uitnodigingen onmogelijk afslaan. Graag zou ik in de gelegenheid worden gesteld om de moskee waarover jullie spreken eens te komen bezichtigen.
Ik kom vanuit Haarlem, is een bezoek op een zaterdag of zondag mogelijk? Zodra de imam`s weer terug zijn van vakantie hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet en dank voor de vriendelijkheid.

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 05:29

Beste Assur,

De moskee kan je elke dag bezoeken rond de gebedstijden en is ook altijd open. Bij moskee Hidjra zijn er meerdere Imams. De Somalische is de (hoofd)imam om het zo maar te zeggen en verder worden de vrijdagspreken vaak gegeven door Remy Sukirman(Surinaams) en als ik zijn naam goed schrijf Adil al Quraischi(Marokkaans) en vorige week Abdul Jabar van der Ven(Nederlands).

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 05:42
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Beste Assur,

De moskee kan je elke dag bezoeken rond de gebedstijden en is ook altijd open. Bij moskee Hidjra zijn er meerdere Imams. De Somalische is de (hoofd)imam om het zo maar te zeggen en verder worden de vrijdagspreken vaak gegeven door Remy Sukirman(Surinaams) en als ik zijn naam goed schrijf Adil al Quraischi(Marokkaans) en vorige week Abdul Jabar van der Ven(Nederlands).

Salaam.

Beste Rahil,

Deze diversiteit spreekt mij zeer aan. Goed te weten wanneer ik terecht kan. Ik ga even kijken wanneer ik dit kan inplannen. Ontzettend bedankt.

Assur.

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Yellow Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yellow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 10:45

Hallo allemaal.. Ik wou me ff voorstellen.. Ik noem me Yellow ben n man 39 wonende in Duitsland.. Ik ben geen moslim.. geen christen.. geen jehova.. gewoon Yellow.. Ik haat oorlog.. rassisme.. kapitalisme.. alle mensen onwaardige dingen.. Ik probeer alle mensen zo goed mogelijk te behandelen.. mensen die in mijn ogen verkeerd zijn mijd ik..

De laatste jaren loopt t verkeerd op de wereld.. er is oorlog.. de americanen zijn daar waar ze niet mogen zijn.. anderen willen atoombommen..  maar wat ik even erg vind dat is dat de mensen in m�n omgeving veranderen.. de mensen worden negatief als ze t woord islam horen.. ik heb ook al vaak gehoord dat ze zeiden: bombadeer alles maar plat dan zijn we ervanaf.. aan de andere kant ken ik moslims die vantevoren heel lekker in hun vel zaten in nederland en die de laatste jaren ook aant veranderen zijn.. ze voelen zich afgestoten.. wat ik begrijp.. hierdoor ben ik me ervoor gaan interreseren hoe moslims erover denken

Nou ben ik n paar maanden geleden op deze site gestoten en dagelijks mee aant lezen.. de meeste die vaker posten kan ik al n beetje.. ik vind t interresant om te kijken hoe jullie tegen al die dingen aankijken..

Heb respect voor jullie.. en lees de komende maanden nog wat mee.. als jullie daar geen probleem mee hebben.. en zal hier en daar ook wat posten.. oke?

groet Yellow

Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 10:48
post maar raak en welkom
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 10:55
Welkom Yellow


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 12:21

@Yellow welkom op het forum en veel leesplezier toegewenst.

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 augustus 2006 om 15:10
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Beste Assur,

De moskee kan je elke dag bezoeken rond de gebedstijden en is ook altijd open. Bij moskee Hidjra zijn er meerdere Imams. De Somalische is de (hoofd)imam om het zo maar te zeggen en verder worden de vrijdagspreken vaak gegeven door Remy Sukirman(Surinaams) en als ik zijn naam goed schrijf Adil al Quraischi(Marokkaans) en vorige week Abdul Jabar van der Ven(Nederlands).

Salaam.

 

salaam aleykoum,

Ik ben er zelf maar 1 keer geweest dat was om er te trouwen....

dan ken je mijn man denk ik ook want die heeft Abdul Jabber van de ven na de moskee gehaald en begeleid die dag,

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.