Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Theo van Gogh stuurde dreigbrieven.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Theo van Gogh stuurde dreigbrieven.
    Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 08:30

zonder woorden.

'Theo van Gogh stuurde dreigbrieven'

Uitgegeven: 17 augustus 2006 14:48
Laatst gewijzigd: 17 augustus 2006 15:12

AMSTERDAM - Theo van Gogh stuurde dreigbrieven naar zijn vijanden. Ook pestte de in 2004 vermoorde filmmaker zijn tegenstanders met onwelkome cadeautjes. Dat zegt Thom Hoffman in het donderdag uitgekomen lifestyleblad Blvd.

Zo zou de cineast brieven met hakenkruizen hebben gestuurd naar de Joodse schrijfster Jessica Durlacher en stukjes prikkeldraad naar haar man en collega-schrijver Leon de Winter. Jarenlang schreef Van Gogh scherpe stukken over De Winter, die hij verweet zijn Joodse identiteit 'uit te venten'.

Ook Hoffman zelf zegt dreigbrieven te hebben ontvangen. Van Gogh was een jeugdvriend van de acteur. Samen maakten zij hun eerste film, 'Luger' uit 1982. Al snel kregen de vrienden uit Wassenaar echter ruzie.

Krentenkakker

Over ��n van zijn brieven aan Hoffman schepte Van Gogh op in zijn columns. Omdat hij nog een schuld bij de acteur had uitstaan, stuurde de filmmaker hem een emmer met vijfduizend gulden aan dubbeltjes en kwartjes waar hij overheen had geplast. "Omdat jij een krentenkakker bent, heb je hier wat om te tellen", luidde het begeleidende briefje.

De ruzie lag niet aan Hoffman, zegt de acteur. "Theo had wel veel ruzie met mensen", zegt hij in het tijdschrift. "Er hoefde maar weinig te gebeuren of hij voelde zich verraden." Toch denkt Hoffman niet op een negatieve manier terug aan de gezette provocateur. "Van de goede kant van dat hele extreme van Theo heb ik intens genoten, maar de slechte kant ervan is voor mij een zwarte bladzijde geweest."

Hoffman is donderdag niet bereikbaar voor een toelichting.

 

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 08:53

Ik las ook zojuist het krantenartikel. Het bevestigd maar weer eens met wat voor een man velen te maken hadden. Het was een man met geen manieren.

Hij had een veel te grote mond, en veel te weinig inhoud. Wat mij zo verbaasde waren al die meelopers onder het mom van de vrijheid van meningsuiting. Hij misbruikte die om zijn grote mond de kans te geven anderen te schofferen. Ik heb meerdere interviews van die man gezien en hij had nimmer de klasse om met respect en inhoud de discussie aan te gaan. Hij leefde van de provocatie. Die is hem uiteindelijk dan ook fataal geworden.

Ik vond het een nare vieze man!

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 11:45
Het was ook iemand die heel trots riep dat hij zijn varken de naam van ALLAH zou geven. Riep ook heel hard dat hij niet bang was om te sterven, maar toen Mohamed. B achter hem aanliep smeekte hij hem om zijn leven te sparen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 12:25

Het was ongetwijfeld een rare kwibus ..
Maar verdiend zelfs zo'n rare kwibus niet het recht te leven?

Ik ben niet van nederland dus kwam er minder mee in aanraking, maar heb best wel wat gezien en gelezen over hem ..

Maar niks wat de moord zou begrijpbaar maken sorry

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 12:34
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor stampertje, dat is jouw mening.

Het is echter niet zo dat hier iemand zegt (tot nu toe althans) dat hij niet het recht had op leven. Ik denk dat niemand hier de moord op hem goedkeurd. De enige die het recht heeft het leven te ontnemen is God. Hij heeft het wel over zich afgeroepen vind ik. Ik had in ieder geval geen hoge pet van hem op. Ik heb zowiezo geen hoge pet op van dit soorten mensen. Schreeuwen, schoppen en schade berokkenen, dat is wat dit soort mensen doen.  

Assur


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 13:49

Euhm assur ik heb (voor zover ik info over hem heb) ook geen hoge pet van hem op ;)

don't worry..

alleen tja .. we weten maar beperkt h� .; wie weet hoe lieve man was hij voor zijn ouders of weet ik veel ..

in de bijbel staat oordeel niet opdat gij niet geoordeeld zult worden .; niet zo dom ;)

jullie zeggen allah weet het beste .. komt volgens mij op zelfde neer .. laat het oordelen maar aan allah over.

Maar je hebt gelijk niemand keurt tot hiertoe (iig niet met zoveel woorden) de moord goed .. en jij keurt het zelfs openlijk af ..

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2006 om 14:32

Theo van Gogh lag met iedereen overhoop. Met moslims, christenen, homo's, tv-bonzen, het gepeupel, etc. Iedereen kreeg ervan langs. Ik nam hem allang niet meer serieus en was het meestal met hem oneens. Zijn kritiek op de (praktische) islam en het christendom kon ik deels wel volgen.

De grootste idioot is echter degene die meende het recht in eigen hand te mogen nemen en daarbij "Allah Akbar" uit walgde.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 04:20

elhamdullilah dat dat gebeurd Allah straft soms direkt.

Iemand die Allah zwaar beledigd zal vroeg of laat die gevolgen zelf ondervinden,

Inplaats van dat iedereen gewoon zegt dat iedereen dood gaat vroeg of laat,en dat dat ook de wil van Allah is zal ik echt niet treuren dat hij dood is,net zo min dat zon gevoel treurd om de dood van een moslim.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 04:39

ALLAH moet beslissen .. geen onverlaat die denkt dat hij in naam van ALLAH kan handelen...

moord valt in mijn ogen nooit goed te praten

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 06:12
[QUOTE=moslima 82]

elhamdullilah dat dat gebeurd Allah straft soms direkt.

Iemand die Allah zwaar beledigd zal vroeg of laat die gevolgen zelf ondervinden,

Inplaats van dat iedereen gewoon zegt dat iedereen dood gaat vroeg of laat,en dat dat ook de wil van Allah is zal ik echt niet treuren dat hij dood is,net zo min dat zon gevoel treurd om de dood van een moslim.

Jouw redenatie volgende kun je stellen dat Amerika's inval in Irak God's wil is. Het is God's wil dat Libanon is platgebombardeerd. Het is Gods wil dat in Darfur 1.000.000 zijn uitgemoord. Het is Gods wil dat er in New York, Londen en Madrid aaslagen zijn gepleegd. Het is Gods wil dat moslims in het Westen met argusogen worden bekeken.

Als dat de reden is dat van Gogh gekeeld is dan vraag ik nu aan God of Hij niet groetere idioten voor ogen heeft gehad dan van Gogh.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 07:41

nee hoor peter pan sommige dingen zijn beproevingen en anderen worden juist gestraft in deze wereld.

En het probleem van de moslims is is dat men heel erg verdeeld is dus als onze oemmah sterker was dan zou dit minder snel gebejurd zijn,en zouden de moslims elkaar mee geholpen hebben.

dus dat is het probleem de oemmah.

Heb er eens wat over geplaatst vergeten?

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 08:55
van Gogh was een zwijn, maar dat gaf nog niemand de vrijbrief om als slager op te treden. Moord blijft moord.

overigens: zijn kritiek op moslims, joden, christenen, 't was allemaal afschuwelijk. Kijk, PP, dat je inhoudelijk kritiek oefent op een religie is best. Daarvoor leven we in een staat met vrijheid van meningsuiting. Maar bij hem ging het niet meer om de inhoud, maar om de vorm van uiten. Daardoor heeft hij onnodig mensen gekwetst en van zich vervreemd, waardoor het inhoudelijk gesprek ook geen enkele kans van slagen meer kreeg. Misschien was hij lief voor z'n vader en moeder, maar dat rechtvaardigt nog niet om zulke verschrikkelijke dingen te zeggen zoals hij deed.
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 09:41
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

nee hoor peter pan sommige dingen zijn beproevingen en anderen worden juist gestraft in deze wereld.

En het probleem van de moslims is is dat men heel erg verdeeld is dus als onze oemmah sterker was dan zou dit minder snel gebejurd zijn,en zouden de moslims elkaar mee geholpen hebben.

dus dat is het probleem de oemmah.

Heb er eens wat over geplaatst vergeten?

Neen ik denk dat het grootste probleem van jullie Ummah is dat diedoor en door corrupt is geworden.

Neen Afganistan. De meeste van deze individuen die deel uitmaken zijn allemaal opiumboeren en drugdealers.

Arabieren hebben hun Kalief veraden door hem uit te leveren aan de Engelsen.

Tussen haakjes dit is nog steeeds de enigeste reden waarom er geen kalief meer is in de Islam wereld.

Iranezen ronselen nog elke dag mensen om als zelfmoord instrument zich te laten gebruiken. (Moet je daar een reportage over zien??)

Het Palestijnse volk wordt door de Islamitische wereld gewomweg aan hun lot over gelaten. En komt er hulp dan dient die meestal nog meer het belang van een ander volk.

Vele Moslims verkrachten nog elke dag hun geloof door zaken uit te voeren als uithuwelijking , erewraak etc.

En toch duldt men al deze mensen in jullie Umah. Men prefereet er eerst aan om deze dingen te ontkennen en daarna om te zeggen dat dit niet uit de Islam voortkomt. Nietegenstaande komt het enkel voort in de Moslimwereld.

Allah vergeeft wel??

vergeet het maar denk ik dan zo.

In ieder geval zijn het deze zaken die de Islam in een slecht daglicht stellen en verzwakken en niet zozeer de opvattingen van het Westen. En zo zijn er waarschijnlijk nog veel meer.

Het is net zoals met de Christenen. Men gebruikt graag retoriek in woorden maar daden is wat anders.

Toch heb ik op de een of andere wijze meer hoop dat de Moslims zich zullen bevrijden van die valse retoriek dan de Christenen.

Maar we zullen wel zien . De tijd zal het uitwijzen.

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2006 om 15:33
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

nee hoor peter pan sommige dingen zijn beproevingen en anderen worden juist gestraft in deze wereld.

En het probleem van de moslims is is dat men heel erg verdeeld is dus als onze oemmah sterker was dan zou dit minder snel gebejurd zijn,en zouden de moslims elkaar mee geholpen hebben.

dus dat is het probleem de oemmah.

Heb er eens wat over geplaatst vergeten?

Neen ik denk dat het grootste probleem van jullie Ummah is dat diedoor en door corrupt is geworden.

elhamdulilah zijn er ook nog moslims die beloning bij Allah willen.

Neen Afganistan. De meeste van deze individuen die deel uitmaken zijn allemaal opiumboeren en drugdealers.

Een echte moslim zou zijn geld niet willen verdienen met het verkopen van drugs dat is niet toegestaan binnen de islam.

Arabieren hebben hun Kalief veraden door hem uit te leveren aan de Engelsen.

Tussen haakjes dit is nog steeeds de enigeste reden waarom er geen kalief meer is in de Islam wereld.

Iranezen ronselen nog elke dag mensen om als zelfmoord instrument zich te laten gebruiken. (Moet je daar een reportage over zien??)

zelfmoord is haram staat in de koran(wat is hun doel?)

Het Palestijnse volk wordt door de Islamitische wereld gewomweg aan hun lot over gelaten. En komt er hulp dan dient die meestal nog meer het belang van een ander volk.

Klopt bang voor israel en bang voor amerika bang dat hun land sancties krijgen en geen medicijnen en dat de export en import gestopt moet worden(maar ook die mensen en islamitische leiders moeten zich later verantwoorden bij Allah)

Vele Moslims verkrachten nog elke dag hun geloof door zaken uit te voeren als uithuwelijking , erewraak etc.

Dan weet je bar weinig van de islam uithuwelijking mag niet,en eermoord vandaar mijn groep zeg nee tegen geweld daar word dit stukje ook duidelijk in behandeld.

En toch duldt men al deze mensen in jullie Umah. Men prefereet er eerst aan om deze dingen te ontkennen en daarna om te zeggen dat dit niet uit de Islam voortkomt. Nietegenstaande komt het enkel voort in de Moslimwereld.

Ja net zoals de pooiers bij het vaticaan enz,dus het zij niet alleen de moslims die dwalen,zoek eens de fouten van mensen in een andere religie

Allah vergeeft wel??

vergeet het maar denk ik dan zo.

Wanhoop niet aan de Genade van Allah voorwaar Allah vergeeft alle zonden.(koraan weet zo niet de soerah en vers uitmijn hoofd)als wij niet op Zijn vergiffenis zouden hopen dan zouden we niet eens bidden,maar wij moslims hopen op Zijn vergiffenis.

In ieder geval zijn het deze zaken die de Islam in een slecht daglicht stellen en verzwakken en niet zozeer de opvattingen van het Westen. En zo zijn er waarschijnlijk nog veel meer.

Het is net zoals met de Christenen. Men gebruikt graag retoriek in woorden maar daden is wat anders.

Toch heb ik op de een of andere wijze meer hoop dat de Moslims zich zullen bevrijden van die valse retoriek dan de Christenen.

a toch nog dus de moslims zijn niet alleen slecht

Maar we zullen wel zien . De tijd zal het uitwijzen.

Tijd is kostbaar,red je na de overwinning

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2006 om 12:17
[QUOTE=moslima 82]

elhamdullilah dat dat gebeurd Allah straft soms direkt.


Iemand die Allah zwaar beledigd zal vroeg of laat die gevolgen zelf ondervinden,



Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Mohammed B. die nu in de bak zit. Of is dat dan weer g��n "straf van Allah"?
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 04:27



Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Mohammed B. die nu in de bak zit. Of is dat dan weer g��n "straf van Allah"? [/QUOTE]

 

Voorbeschikking (al qadr) is een moeilijk onderwerp binnen de islam,

Ik kan daar verder geen uitspraken over doen,

wel weet iedereen moslim of anders gelovige dat daden  die in de nederlandse samenleving zoals moord bv bestraft zullen worden dus spreekt men hier van oorzaak en gevolg net zoals Theo van Gogh bij zichzelf na kon denken dat als hij te ver gaat wat hij vaak deed dan kan het weleens verkeerd aflopen (mishandeling of in de ergste geval moord aangezien er wel veel commentaar op hem is geweest toen hij nog leefde vanuit de moslimgemeenschap)beoordeeld worden na hun intentie,aangezien ik die Mohamed B helemaal ken,en zijn intentie ook niet,toen hij die daad pleegde.

Verder met de islam moet men niet spotten,want dan krijg je dit soort taferelen,niet iedereen zal dit pikken omwille van Allah.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 05:03
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Mohammed B. die nu in de bak zit. Of is dat dan weer g��n "straf van Allah"?



Voorbeschikking (al qadr) is een moeilijk onderwerp binnen de islam,


Ik kan daar verder geen uitspraken over doen,


wel weet iedereen moslim of anders gelovige dat daden� die in de nederlandse samenleving zoals moord bv bestraft zullen worden dus spreekt men hier van oorzaak en gevolg net zoals Theo van Gogh bij zichzelf na kon denken dat als hij te ver gaat wat hij vaak deed dan kan het weleens verkeerd aflopen (mishandeling of in de ergste geval moord aangezien er wel veel commentaar op hem is geweest toen hij nog leefde vanuit de moslimgemeenschap)beoordeeld worden na hun intentie,aangezien ik die Mohamed B helemaal ken,en zijn intentie ook niet,toen hij die daad pleegde.


Verder met�de islam�moet men niet spotten,want dan krijg je dit soort taferelen,niet iedereen zal dit pikken omwille van Allah.


[/QUOTE]

Ik houd het er voor mezelf maar op dat zowel aan Theo van G. als aan Mohammed B. een flinke steek los zat resp. zit. Ik hoef die soort van figuren geen van beide.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 06:25

Ik durf de stelling wel aan dat van Gogh erom gevraagd heeft. Ondanks het feit dat ik moord afkeur, kun je natuurlijk niet na�ef blijven uitleggen dat iedereen maar moet kunnen zeggen wat die wil. Als ik dat zou doen, dan zit ik hier over een uur nog te typen en ik heb geleerd dat ik sommige dingen voor me moet houden.  Van Gogh was alleen maar bezig te shockeren en iedereen het bloed onder zijn nagels te halen. Intimi om hem heen vonden hem eigenlijk ook alleen maar een kl..tzak. Ze waren er wel als de kippen bij om het grote goed, de vrijheid van meningsuiting te beschermen. Die was in het geding door deze moord. Ik heb me daar behoorlijk over gestoord. Je hoorde niemand meer over zijn grove beledigingen jegens iedereen waar hij niet mee kon leven. Hij vond zichzelf ook natuurlijk wel bijzonder. Deze vadsige, onhygi�nische grootmond zag zichzelf graag als de aanstoot tot de grove en foute discussie.  

Mohammed B. is een moordenaar. Dat mag niet van God. Alleen Hij heeft het recht het gegeven leven weg te nemen. Wat ik wel knap vind van Mohammed B is zijn uitleg of hij spijt had van zijn daad. Dat had hij niet. Hij had spijt dat hij de nabestaanden zoveel pijn had gedaan. Toch zou hij het zo weer doen. De enige aan wie ik verantwoording dien af te leggen is God, zij Mohammed B. Hij plaatst hiermee onze rechtsstaat naast zich neer. Dat kan volgens (ons) velen niet. Toch is het wel waar wat hij zegt. De uiteindelijke beoordeling volgt pas Bij en Door God. Mohammed B weet dat als geen ander. Hij is zo overtuigd van zijn respect en liefde voor God, dat hij onze rechtsstaat niet geldig achte.  Het geeft ook weer aan hoe intens Moslims zich met het geloof en met God zich vereenzelfigen. Zoals ik al herhaaldelijk zij, moord kan en mag niet in onze samenleving.

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 07:09

Salaam aleikom,

Ik vind niet dat je deze stelling uberhaupt kunt verdedigen. Dus als je beledigt dan vraag je erom vermoordt te worden?  Het moet niet gekker worden, hoe grof de belediging ook is. Jij vindt het juist aanduiden hoe intens moslims in het geloof zijn. ik vind het juist aantonen hoe gevaarlijk de weg is die deze figuren inslaan. Theo was een etter, maar daar zijn er wel meer van. Nee, ik kan geen redelijkheid in dit zien, geen excuus en geen weerlegging.

Salaam Nefertiti.

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 07:19

Ik denk dat er bij moord nooit sprake kan zijn van redelijkheid. Het probleem van Theo was zijn ongenadige wijze van vuilspuien. Dat deed hem de das om.

Ik praat het niet goed. Ik begrijp echter wel dat er in deze wereld complicaties optreden als je shockeerd. Dat is de realiteit. Heeft niets met goedkeuring of instemming te maken. Het heeft te maken met gezond verstand en het constateren van feiten.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 07:53
In eerste instantie geplaatst door Assur

<SPAN>Ik durf de stelling wel aan dat van Gogh erom gevraagd heeft. Ondanks het feit dat ik moord afkeur, kun je natuurlijk niet na�ef blijven uitleggen dat iedereen maar moet kunnen zeggen wat die wil. Als ik dat zou doen, dan zit ik hier over een uur nog te typen en ik heb geleerd dat ik sommige dingen�voor me moet houden.��Van Gogh was alleen maar bezig�te shockeren en iedereen het bloed onder zijn nagels�te halen. Intimi om hem heen vonden hem eigenlijk ook alleen maar een kl..tzak.<SPAN style="FONT-FAMILY: Verdana">Ze waren er wel als de kippen bij om het grote goed, de vrijheid van meningsuiting te beschermen. Die was in het geding door deze moord. Ik heb me daar behoorlijk over gestoord. Je hoorde niemand meer over zijn grove beledigingen jegens iedereen waar hij niet mee kon leven. Hij vond zichzelf ook natuurlijk wel bijzonder. Deze vadsige, onhygi�nische grootmond zag zichzelf graag als de aanstoot tot de grove en foute discussie. �</SPAN><?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>


<SPAN>Mohammed B. is een moordenaar. Dat mag niet van God. Alleen Hij heeft het recht het gegeven leven weg te nemen. Wat ik wel�knap vind van Mohammed B is zijn uitleg�of hij spijt had van zijn daad. Dat had hij niet. Hij had spijt dat hij de nabestaanden zoveel pijn had gedaan. Toch zou�hij het zo weer doen. De enige aan wie ik verantwoording dien af te leggen is God, zij Mohammed B. Hij plaatst hiermee onze rechtsstaat naast zich neer. Dat kan volgens (ons) velen niet. Toch is het wel waar wat hij zegt. De uiteindelijke beoordeling volgt pas�Bij en Door God. Mohammed B weet dat als geen ander. Hij is zo overtuigd van zijn respect en liefde voor God, dat hij onze rechtsstaat�niet geldig achte.��Het geeft ook weer aan�hoe intens Moslims zich met het geloof�en met God zich vereenzelfigen. Zoals ik al herhaaldelijk zij, moord kan en mag niet in onze samenleving. <o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p><FONT face="Times New Roman" size=2>�</o:p>




Er is een grens waar voorbij we niet meer kunnen spreken van "respect en liefde voor God", maar waar we gaan spreken van godsdienstwaanzin. Iemand als Mohammed B. acht ik knetter- maar dan ook werkelijk knettergek
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 08:28

Ja dat is wat ik de meeste mensen hoor zeggen. Godsdienstwaanzin voor de een is de waarheid voor de ander. Dat is nu juist mijn punt. Zonder de moord goed te praten. Mohammed B is in de ogen van de gemiddelde Nederlander een godsdienstfanaat. Toch kun je ook, om maar weer eens voor de advocaat van de duivel te spelen, het ook omdraaien. Als Theo van Gogh zich nou eens had verdiept in de wereld die Islam heet, en nu eens echt de moeite had genomen om op een normale manier te communiceren. Ik denk dat hij dan gewoon nog had geleefd.Voor alle duidelijkheid, en dit is niet de eerste keer dat ik dit zeg. Ik ben voor het debat. Ik respecteer ieder zijn mening, tenzij deze onjuist of onrechtvaardig is. Ik ben echter niet naief en dom. Je kunt niet volhouden dat alles gezegd kan en mag worden op grond van de vrijheid van meningsuiting. Dat is waar teveel prat op gaan. Mijn stelling is eerder zeg alles wat je wilt, maar behoud je nuance in het debat en houd rekening met het geloof, afkomst of ras. Je kunt dit doen zonder naief te zijn. Ik kan me op elk forum op het internet binnen vijf minuten laten bannen door een paar pittige standpunten in te nemen. in plaats daarvan ga ik liever in debat en discussie op een respectvolle manier.  Is ook gewoon veel leuker en je leert mensen kennen waar je op een respectvolle manier mee kan discussieren. Had Theo ook wat vaker moeten doen.

Groet, Assur

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 08:51

Assur akkoord...

Theo van Gogh ging over de lijn .. MAAR dat geeft niemand het recht hem te veroordelen. En als je geloof in Allah sterk genoeg is zou je moeten wachten tot Allah oordeeld en dat niet in zijn plaats doen (mijn mening dus)

Maar hoewel ik heel sterk voor vrij meningsuiting ben .. elke vrijheid heeft zijn grenzen... en vrije meningsuiting stopt waar bewust beledigen begint.
Vind ik dan.. en ja dat woordje bewust staat er met een rede.. want soms kan je ook dingen zeggen zonder de bedoeling te hebben te beledigen.
Maar beledigen om te beledigen .. daar heeft NIEMAND wat aan.

Ik beschouw mohamed B vooral als ziek persoon .. hij werkt rtouwens met twee maten en gewichten .. rechtsysteem telt niet voor hem want Allah moet maar oordelen .. maar hij velt wel oordeel over iemand anders zodat allah niet meer kan oordelen .. (iets klopt er niet)

Ook hij overschrijd de grens .. je gaat niet bewust andere mensen pijn doen no matter what.. dat is respect .. en dat werkt twee richtingen uit.
Negeren is soms sterktste wapen .. als niemand beledigd zou zijn door wat een gek (theo van gogh) uitkraamt .. dan staat net die gek voor aap.

Schelden zonder da iemand reageert gaat ook vlug vervelen volgens mij een doeltreffender en moedigere oplossing dan recht in eigen handen nemen.

(trouwens w�l h��l moelijke oplossing die ik lange na zelf ook niet altijd kan)

xxx,

stampertje

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 09:23

Ik snap denk ik wel wat je bedoeld Assur, en eigenlijk maak je een belangrijk punt door te noemen dat het debat / gesprek dat je voert ook afhankelijk is van geloof, ras en afkomst. Ik vraag me dat heel vaak af doordat ik de mentalitiet van de gemiddelde egyptenaar inmiddels best goed ken. Dit bedoel ik heel normaal hoor, ik ben hier al 10 jaar, dus vandaar. Het is een feit dat door hun cultuur, hun waarden en normen toch anders zijn dan de mijne. En dan heb ik het niet eens over het geloof. De verschillen zijn zo inmens groot. Ik kan vaak niet zo denken als zij, en zij niet zoals ik.

Nefertiti

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 09:41
In eerste instantie geplaatst door Assur

Ja dat is wat ik de meeste mensen hoor zeggen. Godsdienstwaanzin voor de een is de waarheid voor de ander. Dat is nu juist mijn punt. Zonder de moord goed te praten. Mohammed B is in de ogen van de gemiddelde Nederlander een godsdienstfanaat.�Toch kun je ook, om maar weer eens voor de advocaat van de duivel te spelen, het ook�omdraaien. Als Theo van Gogh zich nou�eens�had verdiept in de�wereld die Islam heet, en nu eens echt de moeite had genomen om op een normale manier te communiceren. Ik denk dat hij dan gewoon nog had geleefd.Voor alle duidelijkheid, en dit is niet de eerste keer dat ik dit zeg. Ik ben voor het debat. Ik respecteer ieder zijn mening, tenzij deze onjuist of onrechtvaardig is. Ik ben echter niet naief en dom. Je kunt niet volhouden dat alles gezegd kan en mag�worden op grond van de vrijheid van meningsuiting. Dat is waar teveel prat op gaan. Mijn stelling is eerder zeg alles wat je wilt, maar behoud je nuance in het debat en houd rekening met het geloof, afkomst of ras. Je kunt dit doen zonder naief te zijn.Ik kan me op elk forum op het internet�binnen vijf minuten laten bannen door een paar pittige standpunten in te nemen. in plaats daarvan ga ik liever in debat en discussie op een respectvolle manier.� Is ook gewoon veel leuker en je leert mensen kennen waar je op een respectvolle manier mee�kan discussieren. Had Theo ook wat vaker moeten doen.


Groet, Assur





Kunnen we zeggen dat n�ch Theo van Gogh, n�ch Mohammed B. zichzelf in de hand hadden, elk voor zich als gevolg van een persoonsgebonden problematiek? En dat die problematiek bij beiden zekere elementen van grootheidswaanzin omvatte waardoor ze allebei meenden Onze Lieve Heer z�lf te zijn? En dat zulke figuren elkaar aantrekken als magneten?
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 augustus 2006 om 10:15
Je hebt een punt Alzukar!
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.