Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Maagd blijven

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Suzan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Suzan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Maagd blijven
    Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 04:51
Is het een probleem in de Islam als een vrouw zegt dat ze nooit wil trouwen en geen kinderen wil hebben? Ik hoor altijd dat je moet trouwen en kinderen moet hebben. Het is toch geen probleem om maagd door het leven te gaan. Ik bedoel trouwen en de juiste man vinden is niet zo makkelijk en bovendien niet alle vrouwen willen kinderen hebben. Niet dat ik zo iemand ben hoor, maar ik kende wel eens van zulke moslima's die mij vertelden dat ze nooit wilden trouwen en ook geen relatie met een man wilden hebben.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 08:30

Wat ik er even in het kort van begrijp is dat de Islam het aanmoedigt om te trouwen. Volgens mij bestaat er geen verplichting om te trouwen. Als je eenmaal getrouwd bent wordt het wel aangemoedigd om kinderen te baren. 

Ik denk dat de Moslima`s alhier daar wel een goed antwoord op kunnen geven.

Groet, Assur  

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 08:50
Belang van het Huwelijk in de Islam..
 
 
Allah Geprezen en Verheven is Hij heeft mannen en vrouwen als gezelschap voor elkaar geschapen, zodat zij kunnen voortplanten en in vrede en rust kunnen leven volgens de geboden van Allah Geprezen en Verheven is Hij en de weg van Zijn Boodschapper vrede zij met hem. De Qor-aan zegt hierover het volgende:
 
En dit is onder Zijn tekenen, dat Hij uit uw midden echtgenoten voor u schiep, opdat gij er rust in moogt vinden, en Hij heeft liefde en tederheid onder u geplaatst. Daarin zijn zeker tekenen voor een volk, dat nadenkt. (30:21).
 
En Allah heeft uit uw midden echtgenoten voor u gemaakt en heeft u van uw echtgenoten kinderen en kleinkinderen geschonken en u van goede dingen voorzien. Willen zij dan in valse dingen geloven en de gunst van Allah verloochenen? (16:72).
 
Deze verzen van de edele Qor-aan tonen ons duidelijk dat, in tegenstelling tot andere religies zoals christendom, boeddhisme, judasme etc, die het celibaat of het kloosterleven beschouwen als een zeer grote deugd en een symbool van zaligheid, de islam het huwelijk beschouwt als een van de meest deugdelijke en erkende zaken. De Boodschapper van Allah, vrede zij met hem, heeft gezegd:
 
"Er bestaat geen kloosterleven in de Islam." Hij, vrede zij met hem, schreef verder het volgende voor: "O gij jonge mannen! Een ieder die in staat is om te trouwen dient te trouwen, want dit zal hem helpen om zijn blik neer te slaan en zijn schaamte te bewaren."(Al-Boekhaarie).
 
Schaamte werd door de Profeet, vrede zij met hem, als een grote deugd gezien. Hij, vrede zij met hem, zei:
 
"Schaamte is een gedeelte van het geloof."(Al-Boekhaarie).
 
Het belang van het huwelijkswet wordt het sterkst benadrukt in de volgende hadith van de Profeet, vrede zij met hem: "Trouwen is mijn Soennah. Een ieder die zich hiervan af houdt behoort niet tot mij."
Met dit Qor-aanisch bevel en de leiding van de Profeet, vrede zij met hem, in gedachten, zullen wij de wet van het huwelijk in de Shariah nader beschouwen:
Het woord zawadj wordt in de Qor-aan gebruikt om een paar of gezel aan te duiden. Maar in de dagelijkse spreektaal betekent het huwelijk. Aangezien het gezin de kern van de islamitische maatschappij vormt, en het huwelijk de enige manier is om gezinnen te doen ontstaan, drong de Profeet, vrede zij met hem, er bij zijn metgezellen op aan om in een huwelijk te treden.
De Shariah schrijft regels voor om het functioneren van het gezin te reguleren, zodat beide echtgenoten in liefde, veiligheid en rust met elkaar kunnen samenleven. Huwelijk bevat in de islam zowel aspecten van ibadah (aanbidding) van Allah als moeaamalah (handeling tussen mensen).
In het aspect van ibadah, wordt huwelijk beschouwd als een handeling om Allah Geprezen en Verheven is Hij te behagen, omdat dit in overeenstemming is met zijn geboden dat man en vrouw elkaar liefhebben en elkaar helpen om zich in te spannen om het menselijke ras voort te zetten en de kinderen op te voeden tot oprechte dienaren van Allah Geprezen en Verheven is Hij.
In het aspect van moeaamalah, wordt huwelijk beschouwd als versterkend respons op het fundamenteel aanwezige biologisch instinct om seksuele gemeenschap te hebben en kinderen te vermeerderen. De Shariah geeft gedetailleerde regels om deze respons te vertalen naar een menselijke wet, versterkt door een heel kader van legaal af te dwingen rechten en plichten, niet alleen voor de echtgenoten, maar ook voor de nakomelingen.
Deze aspecten worden prachtig uitgelegd in een traditie van de Profeet, vrede zij met hem. Het is overgeleverd door Anas dat de Boodschapper van Allah, vrede zij met hem, heeft gezegd:
 
"Wanneer een man trouwt heeft hij de helft van zijn religie voltooid, laat hem dus Allah Geprezen en Verheven is Hij vrezen ten opzichte van de overgebleven helft"
 
De Profeet, vrede zij met hem, beschouwde het huwelijk voor een moslim als de helft van zijn religie omdat het hem beschermd tegen het hebben van veel relaties, overspel, ontucht, homoseksualiteit etc, die tenslotte leiden tot veel andere slechtheden zoals laster, ruzie, moord, verlies van bezit en ontbinding van het gezin. Volgens de Profeet, vrede zij met hem, kan de overgebleven helft van de religie bespaart blijven door taqwa (vrees voor Allah).
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 09:00

In eerste instantie geplaatst door Suzan

Is het een probleem in de Islam als een vrouw zegt dat ze nooit wil trouwen en geen kinderen wil hebben? Ik hoor altijd dat je moet trouwen en kinderen moet hebben. Het is toch geen probleem om maagd door het leven te gaan. Ik bedoel trouwen en de juiste man vinden is niet zo makkelijk en bovendien niet alle vrouwen willen kinderen hebben. Niet dat ik zo iemand ben hoor, maar ik kende wel eens van zulke moslima's die mij vertelden dat ze nooit wilden trouwen en ook geen relatie met een man wilden hebben.

salaam aleykoum waragmatoela wabarakatoe,

Beste zuster,

Ergends diep in een mens zit altijd wel verlangen naar liefde en naar een maatje van het andere geslacht die met je meeleeft waar mee je praten kan waar je van kan leren en je partner kan natuurlijk van jou leren,

iedereen heeft die behoefte,daarom is het goed om die behoefte te voorzien en rustig op zoek te gaan naar die wederhelft,ook kan je doeas gaan doen om de juiste persoon tegen te komen inshaAllah om ermee te trouwen,

Ook is het raadzaam om een gebed te verichten van 2 rakaats namelijk het istikariah gebed en daarna een doea te zeggen,

Dit is allemaal beter dan in de verleiding komen en eventueel je lusten op een haram manier te behalen,

Zina is 1 van de tekenen wat heel veel voorkomt de nederlandse samenleving vind gemeenschap voor het huwelijk een heel normaal iets,men schaamd zich niet meer als men voor het huwelijk 10 tot 20 partners heeft gehad en volop heeft genoten van verschillende personen,en daarna een keertje gaat trouwen als ze 30 jaar zijn en met 35 40 jaar een keertje kinderen nemen omdat ze eerst wilden cariere maken.

Islam is inderdaad voor voortplanting zodat er later meer moslims zullen zijn dan anders gelovigen koefaars enz.

maar ook dat is tot eenbepaalde mate als de vrouw voor haar leven vreesd mag ze anticonceptie gebruiken,of als de situaie niet zo is om kinderen te krijgen of te nemen,is het ook tijdelijk toegestaan,maar ik als een jonge tienermoeder(ik was net 17 jaar toen de eerste kwam)vind het toch wel heel leuk om nu 3 lievemeisjes te zien opgroeien en om ze over het geloof te leren en over wat goed en slecht is,al heb ik ook vermoeidbare dagen en dagen dathet minder gaat,maar het is toch een mooi geschenk van Allah elhamdullilah.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Suzan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Suzan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 10:03

Maar ik vind wel dat je niet te snel moet trouwen. Meeste Moslims trouwen veel te snel. Ik bedoel de man en vrouw kennen elkaar nog niet zo goed en ze gaan al trouwen, ik vind wel dat ze elkaar beter mogen leren kennen zonder elkaar aan te raken. Uithuwelijken is makkelijk.

Terug naar boven
Oem_Badr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oem_Badr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 10:28
Onbegrijpelijk waarom er steeds weer het begrip 'uithuwelijking' ter sprake wordt gebracht door de koeffar, wanneer er wordt gesproken over trouwen en moslims!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 10:52
Wat is het nou: kafir, kaffir, koefaar, koeffaar, koefar, koeffar....?
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 11:39

kafir is enkelvoudig ongelovige,

Koefaar is meervoud dus ongelovigen.

snap je?

Ja je kan elkaar bv wat vaker zien met een mahram erbij,of elkaar vaker spreken,telefonisch waar dan iemand bij is,zo kan ik je erachter komen of je wel of niet een beetje bijelkaar past,

Overhaast trouwen raad ik ook niemand aan,men moet goed nadenken en istikariah bidden,

Ben je nog geen moslim dan Suzan?

En nogmaals uithuwelijk is NIET TOEGESTAAN;

http://groups.msn.com/SiratElMustakiem/hethuwelijk.msnw?acti on=get_message&mview=0&ID_Message=22099&LastModi fied=4675579275536595082

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 12:31

In eerste instantie geplaatst door Oem_Badr

Onbegrijpelijk waarom er steeds weer het begrip 'uithuwelijking' ter sprake wordt gebracht door de koeffar, wanneer er wordt gesproken over trouwen en moslims!

Ja hoe zou dat toch komen he:-) ?

Wellicht omdat uithuwelijk vooral voorkomt in de culturen die zich beroepen op de Islam.

Nietemin kwam het hier vroeger ook voor. daar niet van.

En doe nu niet alsof je neus bloed.

Ik weet het uithuwelijking is verboden in de Islam.

Maar ik heb nog nooit gehoord van een bestraffing van iemand die het toch toepast.

 

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aadtos Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 13:53

ok. een paar dingen.

als je maagd wilt blijven, blijf je maagd.

als je zin in sex hebt alleen voor de lol dan doe je dat.

als je zegt dat sex lekker is, dan is dat het.

als je allebei zin in kinderen hebt dan kies je voor kinderen.

het maakt niet uit wat je geloofd, waar je werkt, hoe je eruit ziet; die regels zijn universeel. De regels van de islam, welke overigens niet pers� uniek zijn, geven slechts een kader waarin je "moet" leven om in de hemel te komen. Het is slechts een geloof.

Mijn geloof bestond nog niet in de tijd dat de koran werd geschreven. Ik kan niet worden omschreven als een "ongelovige" aangezien ik wel degelijk iets geloof. Ik hoor dus ook niet in die catagorie thuis. We kunnen stellen dat er misschien een misverstand is wanneer men hier het begrip ongelovige gebruikt en dat er misschien een veroudering is ontstaan van een door mensenhanden gemaakt en gedrukt boek. De bron daarbij gelaten.

het is een feit dat veel moslims op een vroege leeftijd trouwen. dit is slechts een kwestie van emancipatie die we hier in Nederland bereiken als de islam op een goede manier integreert in de samenleving. De verantwoordelijkheid van integreren ligt bij alle Nederlanders. Integratie kan gestimuleert worden. Islamitische scholen liggen hierbij wel enigszins in de weg vind ik; die veroorzaken een hoop ellende (verzuiling) net als alle scholen die aan een geloofsgemeenschap zijn gebonden. Iedere vorm van verzuiling is anti-integratie en dient vermeden te worden. Als dit ��n dag een feit zal zijn... zal ik de vlag buiten hangen

helaas hoesten en proesten mensen door in hun EIGEN dogmatigheden!

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 14:11
Het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk!
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 19:37
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Oem_Badr

Onbegrijpelijk waarom er steeds weer het begrip 'uithuwelijking' ter sprake wordt gebracht door de koeffar, wanneer er wordt gesproken over trouwen en moslims!

Ja hoe zou dat toch komen he:-) ?

Wellicht omdat uithuwelijk vooral voorkomt in de culturen die zich beroepen op de Islam. In de Hindoestaanse gemeenschap komt het vaker voor dan je denkt.

Nietemin kwam het hier vroeger ook voor. daar niet van.

En doe nu niet alsof je neus bloed.

Ik weet het uithuwelijking is verboden in de Islam.

Maar ik heb nog nooit gehoord van een bestraffing van iemand die het toch toepast. ALLAH Subhana Wa Ta'ala is degene die zal bestraffen op de Dag de Oordeels.

 

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 00:51
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Oem_Badr

Onbegrijpelijk waarom er steeds weer het begrip 'uithuwelijking' ter sprake wordt gebracht door de koeffar, wanneer er wordt gesproken over trouwen en moslims!

Ja hoe zou dat toch komen he:-) ?

Wellicht omdat uithuwelijk vooral voorkomt in de culturen die zich beroepen op de Islam. In de Hindoestaanse gemeenschap komt het vaker voor dan je denkt.

Nietemin kwam het hier vroeger ook voor. daar niet van.

En doe nu niet alsof je neus bloed.

Ik weet het uithuwelijking is verboden in de Islam.

Maar ik heb nog nooit gehoord van een bestraffing van iemand die het toch toepast. ALLAH Subhana Wa Ta'ala is degene die zal bestraffen op de Dag de Oordeels.

 

Correct Rahil dat was ik vergeten te zeggen:-) Ja ook in de Hindoestaanse cultuur komt uithuwelijken HEEL VEEL voor.

En natuurlijk Allah zal wel oordelen maar dat bedoelde ik niet.

Ik doelde op het gegeven dat men wel erg te loop kan gaan tegen overspel etc maar dat het uithuwelijken blijkbaar geen consequenties heeft binnen bv de Sharia.

 

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 04:51
Je hebt wel gelijk wat dat betreft Druide....het is omdat veel Moslims zich niet meer vasthouden aan de Koran en de Soennah. De Sharia wordt te pas en te onpas toegepast...dus wanneer het ze uitkomt.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.