Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

schizofrenie/bezetenheid

 Post Reply Post Reply
Schrijver
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: schizofrenie/bezetenheid
    Geplaatst op: 17 september 2006 om 09:26

salaam aleykum.

in de Westerse cultuur beschrijft men schizofrenie als een "ziekte". een persoon met een gespleten persoonlijkheid, met waanbeelden, praat met personen die er niet zijn.

toch is dit nog steeds niet een feit dat het werkelijk een ziekte is en of het nu erfelijk is of niet.

de islam noemt dit niet schizofrenie maar: bezetenheid. een persoon onder controle van een djinn. vele van de kenmerken van een "bezeten" pati�nt komen overeen met iemand die "schizofrenie" heeft.

o .a. de deze: bron is wikipedia.:

-Op een voor de ander onbegrijpelijke manier angstig of in de war zijn.

-Het op een vreemde manier praten, soms met nieuwe, zelfverzonnen woorden

-Beweren te praten met en luisteren naar denkbeeldige, voor anderen niet werkelijk aanwezige personen.

-De hele dag in bed liggen, maar �s nachts door het huis spoken of in de stad ronddwalen

-Zeggen iemand anders te zijn.

ik heb een kenmerk in het rood aangeduid. een aantal dagen geleden was ik met een neef van me aan het praten over islam, het ging toen over dit onderwerp, en hij zei me dat Allah de dag voor de mens heeft geschapen en de nacht voor de djinn. ik vond het toch de moeite waar om dit aan te duiden.

aangezien er hier toch mix is van moslims en niet-moslims, vond ik het wel interessant om jullie argumenten eens te lezen

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 10:16

Salaam Aleikom,

Schizofrenie is een heterogeen ziektebeeld. Een neurobiologische ontwikkelingsstoornis. Dit betekend dat er kleine foutjes in de hersenen zijn die al tijdens de zwangerschap of tijdens de geboorte ontstaan. Een van de aantoonbare afwijkingen die bij bepaalde mensen met schizofrenie voorkomen zijn vergrote ruimtes met vocht in de hersenen. Bij schizofrenie spelen erfelijke factoren een rol. Beslist niet te verwarren met bezeten zijn. Al kan ik me wel voorstellen dat men het makkelijk verward. Ik heb hier ooit eens verteld over de Egyptische tante wiens dochter onthouden werd van behandeling hiervoor. De tante dacht liever dat het kind bezeten dan de schande te ervaren dat het kind opgenomen werd in een mental hospital. Tijdens dit drama heb ik veel dingen opgezocht over dit onderwerp om de omwetende tante te overtuigen dat haar dochter behandeld moest worden. Met Faiza, de dochter, gaat het wat ik laatst gehoord heb redelijk. Dankzij zware medicijnen.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2006 om 14:52

Salaam Aleykoum,

Iemand die niet moslims is maar lijd aan schizofrenie en vervolgends sterft,heeft hij/zij kan sop el jenna?

Omdat hij/zij niet helemaal zoals ons zeg maar functioneerde?

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 00:20
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Iemand die niet moslims is maar lijd aan schizofrenie en vervolgends sterft,heeft hij/zij kan sop el jenna?

Omdat hij/zij niet helemaal zoals ons zeg maar functioneerde?

Wa Aleykoum Salaam

 

Salaam Aleikom zuster,

Ik ken het woord sop el jenna niet maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Als ik het niet goed heb zeg het maar.

Je kunt jezelf de vraag stellen: Treft deze persoon enige schuld? Nee, zijn daden kunnen hem / haar niet aangerekent worden. Er is geloof ik een vers hierover in de Koran, maar ik kan het niet vinden dus als iemand het weet..?

Voor Kimmie, ik had er eigenlijk ook bij moeten vermelden dat schizofrenie niet hetzelfde is als MPS (meervoudige persoonlijkheid syndroom) wat evengoed weleens samengaat en/of verward wordt.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 03:12

salaam aleykoum,

O das mooi dan is mijn moeder toch inshaAllah in el jenna,maar ze was dus wel christelijk ze ging naar de kerk enzo...

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 03:35
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum,

O das mooi dan is mijn moeder toch inshaAllah in el jenna,maar ze was dus wel christelijk ze ging naar de kerk enzo...

 

Allahu a3lam dat weet alleen ALLAH... maar je kunt ook een geleerde raadplegen.

wat dan als je moeder de boodschap (islam) haar heeft bereikt!

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 07:14

Salaam Aleikom,

Mijn man zal het vers opzoeken als hij van zijn werk komt, ins sha allah.

Het feit dat je moeder christelijk was heeft er niets mee te maken. Echte geestezieken kunnen dat niet aangerekent worden.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2006 om 11:52
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Mijn man zal het vers opzoeken als hij van zijn werk komt, ins sha allah.

Het feit dat je moeder christelijk was heeft er niets mee te maken. Echte geestezieken kunnen dat niet aangerekent worden.kun je dit met zekerheid zeggen, bv door een vers uit de koran, zo niet dan is het enige wat we hier op kunnen zeggen : Allahoe A3lem

Salaam Nefertiti

laa ilaha illalah
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2006 om 02:17

Salaam Aleikom,

The sick person: His misdeeds are off the record, Allah commands an angel to record every kindness he used to do in his health, his illness goes after everything in his body and removes its sins from it so that he will end up being forgiven whether he dies (from the illness, off all kind ) or survives it.

Bron: Faithislam

Veel meer heb ik nog niet gevonden. Komt nog wel. Leuke is dat de sjiekh van de moskee hier achter ons huis ook beloofd heeft te zoeken. Zo helpt iedereen mee. Minder leuk vond ik, terwijl ik zocht dat je heel veel nare dingen tegenkomt op het net. Vraag me niet meer de bronnen het is altijd moeilijk in te schatten wie, wat en waarom. Zo las ik een islamitische site die aderlating voorstelde.

Wordt vervolgt.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2006 om 14:00

je moet oppassen met je bronnen. er zijn maar een aantal betrouwbare bronnen, dus kijk uit waar je je info vandaan haalt.

mashallah dat iedereen meehelpt, goed dat we elkaar helpen

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2006 om 15:34
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

je moet oppassen met je bronnen. er zijn maar een aantal betrouwbare bronnen, dus kijk uit waar je je info vandaan haalt.

mashallah dat iedereen meehelpt, goed dat we elkaar helpen

Inderdaad, je dient zeker op te passen. We kunnen niet alles zomaar aanemen zonder research.
Terug naar boven
mahfoudi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 januari 2014
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mahfoudi Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2014 om 23:12
رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ * وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ يَحْضُرُونِ
En zeg: "Mijn Heer, bij U zoek ik mijn toevlucht tegen de inblazingen der duivelen. En bij U mijn Heer zoek ik mijn toevlucht, opdat zij niet bij mij komen.
Ik ben een man(Raqi/raki) en help mensen die problemen hebben met onverklaarbare ziektes, continu pijn, hoofdpijn, migraine. slechte magie/ Tovenarij/sihr, Bezetenheid, Boze oog & Afgunst,
Met slechts 1 sessie wordt u verlost van diverse aandoeningen. bi idni Allah.
Zoals:
Complete/zwaar Bezetenheid of gedeeltelijke bezetenheid.
Het slachtoffer die al jaren lijd aan een achtervolging van shaytaan of sihr zonder het te laten behandelen. Bij mij met behulp van Allah in een uur bi idni Allah bent u verlost van uw ellende (zien en dan geloven.) Hij schenkt wijsheid aan wie Hij wil en wie wijsheid is geschonken is inderdaad overvloedig begiftigd en niemand trekt er lering uit, behalve zij, die begrip hebben.
- Kinderen met de aandoeningen ADHD/ADD. Kinderen met moeilijk gedrag .
- personen/ Kinderen die schimmen /geesten/ spoken zien. En vaak hysterisch wakker worden.
- Personen die geen geluk hebben met het trouwen.
- Personen met huwelijksproblemen. (Veel problemen tussen man en vrouw.)
- Vrouwen met kinderwens en vaak miskramen hebben.
- Personen met allerlei soorten depressies, verdriet, Benauwd gevoel, Verlamdheid ergens op het lichaam, Tintelingen in delen van het lichaam, Sterke emoties, abnormale woede en veel psychische klachten zoals; desillusie en veel angst, Moeilijk kunnen slapen. beangstigende nachtmerries/ slaapstoornissen, lastig gevallen worden in hun slaap.
- Personen die last hebben van influisteringen (was was)stem horen. hallucinatie, schizofrenie die door djinn is veroorzaakt. rare dingen zeggen en doen.
- Meisjes/ Jongens die zomaar van huis weg lopen .meestal gebeurd dat door djin of sihr
- Personen die last hebben van Benauwdheid en druk op de borst.
- Personen die djin/ geesten/schimmen /spoken zien in huis. Ik kan deze bi idni Allah verdrijven in 10 minuten.
Personen die meerdere malen bij imam’s en raki’s geweest zijn zonder resultaat. met (Al Hikma)
de kracht die ik van Allah subhanahoe wa Ta3ala heb gekregen kan ik in een uur djin/geest/duivel weg halen en 99,99% van de gevallen valt hierbij niet flauw door de djin وَإِنَّا فَوْقَهُمْ قَاهِرُونَ. Mensen blijven rustig bij mij tijdens roekya.
Met slechts 1 sessie. Allah, alsmede hij die kennis van het Boek bezit zijn toereikend als getuigen tussen u en mij .
كَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ
En met alleen gebruik van de krachtige en heilige woorden(Koran) wordt u bi idni Allah verlost van uw pijn./ ellende.
Ik maak gebruik van Roqia/roekia en Roqia alleen. Zoals ons is voorgeschreven volgens de Quran en de Sunnah.
Ik kan met behulp van Allah mensen op afstand ook helpen. Overal op aarde.
وَأَنَّ الْفَضْلَ بِيَدِ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ
Voorzeker de genade is in Allah's handen, Hij geeft deze aan wie Hij wil. En Allah is de Heer van grote genade.
telefoonnummer: lycamobile (0031)0-687797863 /lebaramobile(0031)0-644103047
E-mail: [email protected]
U kunt erop vertrouwen dat ik discreet zal omgaan met uw vragen. U mag mij alles vragen. zal ik u helpen om te genezen. En Allah is de genezer.
إِن نَّحْنُ إِلاَّ بَشَرٌ مِّثْلُكُمْ وَلَـكِنَّ اللّهَ يَمُنُّ عَلَى مَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَمَا كَانَ لَنَا أَن نَّأْتِيَكُم بِسُلْطَانٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللّهِ وَعلَى اللّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ .وَمَا لَنَا أَلاَّ نَتَوَكَّلَ عَلَى اللّهِ وَقَدْ هَدَانَا سُبُلَنَا وَلَنَصْبِرَنَّ عَلَى مَا آذَيْتُمُونَا وَعَلَى اللّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُتَوَكِّلُونَ
"Wij zijn inderdaad stervelingen zoals gij, maar Allah bewijst gunsten aan wie van Zijn dienaren Hij wil. Het is niet aan ons u een bewijs te brengen, dan door het gebod van Allah. En in Allah behoren de gelovigen te vertrouwen."
"En waarom zouden wij niet in Allah vertrouwen wanneer Hij ons onze wegen heeft getoond? En wij zullen voorzeker al het kwaad dat gij ons doet met geduld dragen. Laat daarom allen die willen vertrouwen, in Allah hun vertrouwen stellen."
Oproep aan alle professionals die in werkvelden werkzaam zijn c.q. Psychiatrische instellingen/ Psychiaters/Psychologen; Heeft u patiënten die kampen met geesten/ duivels/demonen/schimmen? Ik kan u helpen. Zoals bekend kampen veel patiënten met het feit dat ze langdurig last hebben van geesten/spoken/duivels/demonen/schimmen. Ik kan deze mensen helpen.
Oproep aan alle raqi's op aarde wie een moeilijk geval heeft met een bezeten persoon en de geest / djin wil niet weg, ik kan hem weg halen in een fractie van minuten op afstand en overal ter wereld en dan zult u zien, en dan geloven. En Allah soubhanahoe wa Ta3ala is mijn getuige.
اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَيْءٍ عِلْماً
Allah is Hij Die de zeven hemelen schiep, en van de aarde desgelijks. Het gebod daalt in hun midden neder, opdat gij moogt weten dat Allah macht heeft over alle dingen, en dat Allah alle dingen in zijn kennis omvat.
Ik garandeer jullie insha Allah dat de djin/geest na rokya gaat vertrekken en komt nooit meer terug. Nooit meer bi idni allah.
Ik kan ook raki’s en imam’s die schade hebben opgelopen door wraak van de djinn helpen.
Vraag dan de bezitters van kennis, indien jullie het niet weten.
وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ
En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken.
Veel mensen gaan meerdere malen naar imaams en raki s, maar blijven ziek of de djinn komt terug. Vaak gaan deze mensen meer dan tien keer. Allah subhanahoe wa tahala heeft mij hamdoelilah Al hikma /wijsheid gegeven oftewel macht over deze Djinn( indien iemand van hen zich van Ons gebod zou afkeren, zouden Wij hem de straf van het brandend Vuur doen ondergaan وَمَن يَزِغْ مِنْهُمْ عَنْ أَمْرِنَا نُذِقْهُ مِنْ عَذَابِ السَّعِير). Door die macht is hij gedwongen om te vertreken. bi idini allah en keert nooit meer terug . Nu zult het inchallah met eigen ogen zien, ik zeg altijd eerst zien dan geloven. Ik wil zoveel mogelijk mensen helpen die ziek zijn en lijden met de wil van allah insha Allah.
وَلَقَدْ سَبَقَتْ كَلِمَتُنَا لِعِبَادِنَا الْمُرْسَلِينَ إِنَّهُمْ لَهُمُ الْمَنصُورُونَ وَإِنَّ جُندَنَا لَهُمُ الْغَالِبُونَ
En waarlijk, Ons woord aangaande Onze dienaren, de boodschappers, is reeds uitgesproken. Voorzeker, zij zijn het die geholpen zullen worden. . En Onze schare is gewis overwinnaar.
Ik wil jullie er ten alle tijde aan herinneren, dat Allah Diegene is die Geneest. De Koran is een medicijn voor lichaam en ziektes, en voor de djinn/geest moet je dit hebben(En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken.)   en de werking daarvan is gegarandeerd .vertrouwen volledig in Allah.
وَلَقَدْ سَبَقَتْ كَلِمَتُنَا لِعِبَادِنَا الْمُرْسَلِينَ إِنَّهُمْ لَهُمُ الْمَنصُورُونَ وَإِنَّ جُندَنَا لَهُمُ الْغَالِبُونَ فَتَوَلَّ عَنْهُمْ حَتَّىٰ حِينٍ وَأَبْصِرْهُمْ فَسَوْفَ يُبْصِرُونَ أَفَبِعَذَابِنَا يَسْتَعْجِلُونَ فَإِذَا نَزَلَ بِسَاحَتِهِمْ فَسَاءَ صَبَاحُ الْمُنذَرِينَ وَتَوَلَّ عَنْهُمْ حَتَّىٰ حِينٍ وَأَبْصِرْ فَسَوْفَ يُبْصِرُونَ سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
En waarlijk, Ons woord aangaande Onze dienaren, de boodschappers, is reeds uitgesproken.
Voorzeker, zij zijn het die geholpen zullen worden.En Onze schare is gewis overwinnaar.Wend u daarom voor een wijle van hen af.En sla hen gade; want zij zullen het weldra inzienWillen zij dan Onze straf verhaasten?Maar wanneer deze op hun land nederdaalt zal de dag slecht zijn voor degenen, die werden gewaarschuwd.Wend u daarom voor een wijle van hen af.En let op, zij zullen het weldra inzien.Verheven is uw Heer, de Heer van Roem en Macht, boven hetgeen zij zeggen!En vrede zij de boodschappers!En alle roem behoort aan Allah, de Heer der Werelden.
Alles heeft een begin en heeft een eind . bij mij insha Allah wordt uw ellende beëindigt in een uur bi idini allah
vertrouw en reken op Allah en neem contact op.
a3oedoe bi llahi mina shaytani rrajim,a3oedoe bi llahi mina shaytani rrajim,a3oedoe bi llahi mina shaytani rrajim,

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.