Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

beschrijving van het paradijs

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: beschrijving van het paradijs
    Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 04:25

Waarom maakt men zo zich druk om een verborgene iets waar alleen Allah (Sub7anahu wata'ala) kennis over heeft.

Laten we dan eerst hopen en streven het Paradijs binnen te treden.

 

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 05:06
In eerste instantie geplaatst door bintoe_lislam

Waarom maakt men zo zich druk om een verborgene iets waar alleen Allah (Sub7anahu wata'ala) kennis over heeft.

Laten we dan eerst hopen en streven het Paradijs binnen te treden.

 

Salaam Aleikom,

"Niemand weet wat voor vreugde voor hen verborgen is als beloning voor wat zij gedaan hebben." (Soerat 32; Aya 17)

Niemand betekent dan ook niemand. Al het andere blijft werderom intrepeteren.

Dat was mijn eerste reactie  maar de discussie nam een andere wending.

 

Nogmaals, ik heb er weinig zin meer in.

@Muslima66,

Ten tweede: Nogmaals........, volgens jou zitten de mannen die met de h'oorieyyah zitten lager in rang dan de aardse vrouwen. Dit zei je namelijk: 'Oeps, De mannen die zich vermaken met de �Houries� zitten lager in rang dan de gelovigen vrouwen'

Dan is mijn vraag aan jou: hoe zit het dan met de profeten, martelaren, metgezellen etc? Dat zijn ook mannen,  zitten zij dan ook lager in rang dan de aardse vrouwen??   NEE, zouden die niet in een andere rang kunnen zitten? Wie zegt dat de profeten bij ons zitten? Als het vers dit zegt waarom twijfel je dan?

Ik bood enkel alleen mijn excuses aan om je niet te kwetsen niets anders, het was bedoeld als een goede intentie, jammer dat je het anders opvatte.

Als ik geen moslima zou zijn kon ik rustig van alles stellen maar als moslima zou ik het moeten aannemen zonder te vragen. Dat doe ik niet. Zo blijven er veel moslims stil terwijl ze vragen hebben. Allah weet wat in onze harten schuilt.

Jij noemt dit onzin, ik vind het zeer belangrijk! Als ik hier vraag over islamitische kwesties (Egypte) wordt er meestal geantwoord: Ik weet het niet, ik zou het moeten weten, ik durf (bijv, een moeilijk topic), niet te vragen. Zo blijf je toch stil. Het is toch beter om het juist wel te vragen.

@Taqwaa, Ik heb er geen zin meer in. Zoek zelf op het net en je leest het. Deze keer is het puur onwil mijnerzijds om er steeds weer op terug te komen. Geen zin meer in. Ik kan je wel een ander link geven van een sjiekh die weliswaar zeer omstreden is en een zeer extreem verleden heeft en nu een andere kijk op islam weergeeft. Geniet!

http://www.sudantribune.com/article.php3?id_article=15021

 

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 05:15
o nee  Turabi noem jij een sheik  sorry  moge allah  hem  leiden naar het rechtepad
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 05:21

hij is ver van de koran en de sunna  .

hij zegt dat een vrouw geen hijab hoeft tedragen .

en alcohol is toegestaan ,gemengde gebeden tussen mannen en vrouwen .

een vrouwengetuige zoals dat van een man zo geldig is,

Moslimvrouwen een Christen of een Jood kunnen huwen

waar laat hij de koran en de  hadiets  dan allah yadih ?.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2006 om 05:31

ps. hoe kan ik genieten  om verdwaalde broeder of zuster.

 maar ik   moet er juist  om huilen.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2006 om 04:58

Salaam Aleikom,

Terugkomend op de bewering dat de Huriyat, engelen zouden zijn moet ik toegeven dat ik het fout had. Het heeft een paar dagen geduurt. Mijn man heeft de boeken van Ibn Khattier doorspit en zegt dat de Huriyat geen engelen zijn. Hij heeft belooft dat hij het in het engels op zal schrijven voor mij maar dat zal wel even duren. Verder heeft hij ook uitgelegt dat de aardse vrouwen mooier zullen zijn dan de huriyat en dit niet te verwarren is met het letterlijk nemen van mijn level of rangenstelsel. Hij zei: Jij zou het liefste een tafelschikking voor je neus hebben maar dat weet alleen Allah.

Dus bij deze, mijn excusus voor alle frustratie die ik veroorzaakt heb.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2006 om 07:07
alhamdoelilaah zuster
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2006 om 08:20
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

Terugkomend op de bewering dat de Huriyat, engelen zouden zijn moet ik toegeven dat ik het fout had. Het heeft een paar dagen geduurt. Mijn man heeft de boeken van Ibn Khattier doorspit en zegt dat de Huriyat geen engelen zijn. Hij heeft belooft dat hij het in het engels op zal schrijven voor mij maar dat zal wel even duren. Verder heeft hij ook uitgelegt dat de aardse vrouwen mooier zullen zijn dan de huriyat en dit niet te verwarren is met het letterlijk nemen van mijn level of rangenstelsel. Hij zei: Jij zou het liefste een tafelschikking voor je neus hebben maar dat weet alleen Allah.

Dus bij deze, mijn excusus voor alle frustratie die ik veroorzaakt heb.

Salaam Nefertiti

Assalaamu alaikum,

Alhamdulilah. Moge Allah Subhana Wa Ta'alaa ons allen laten toenemen in kennis. Ameen.


Wa alaikum salaam,



Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2006 om 12:04
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

hij is ver van de koran en de sunna  .

hij zegt dat een vrouw geen hijab hoeft tedragen .

en alcohol is toegestaan ,gemengde gebeden tussen mannen en vrouwen .

een vrouwengetuige zoals dat van een man zo geldig is,

Moslimvrouwen een Christen of een Jood kunnen huwen

waar laat hij de koran en de  hadiets  dan allah yadih ?.

Waarom spreken jullie telkens van een Christen of een Jood?

Hoe zit het met alle andere godsdiensten of atheisten?

En verder ik maak het grootste bezwaar dat een vrouw een mindere getuigen zou zijn dan een man.

Dit wordt gesproken in het Nederlands en ik vind dit van geen enkele eerbied getuigen voor het Nederlandse erfgoed.

Je beledigt hiermee elke Nederlandse vrouw.

Wanneer de Islam zo is moet doe wellicht maar verboden worden.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2006 om 13:55
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

hij is ver van de koran en de sunna  .

hij zegt dat een vrouw geen hijab hoeft tedragen .

en alcohol is toegestaan ,gemengde gebeden tussen mannen en vrouwen .

een vrouwengetuige zoals dat van een man zo geldig is,

Moslimvrouwen een Christen of een Jood kunnen huwen

waar laat hij de koran en de  hadiets  dan allah yadih ?.

Waarom spreken jullie telkens van een Christen of een Jood?

Hoe zit het met alle andere godsdiensten of atheisten?

En verder ik maak het grootste bezwaar dat een vrouw een mindere getuigen zou zijn dan een man.

Dit wordt gesproken in het Nederlands en ik vind dit van geen enkele eerbied getuigen voor het Nederlandse erfgoed.

Je beledigt hiermee elke Nederlandse vrouw.

Wanneer de Islam zo is moet doe wellicht maar verboden worden.

De Islam verbieden?....ik zal je even uit je droom helpen.

Allah Soebhanahoe Wa Ta'ala heeft gezegd:
 
Zij willen het licht van Allah doven met hun monden, maar Allah wil slechts Zijn Licht volledig laten schijnen, ook al haten de ongelovigen het. At Taubah:32

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2006 om 14:00
  ik hoef geen antwoord meer tegeven   barakallahofik broeder Rahil Amin
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2006 om 14:04

Het mag best 1400 jaar geleden gezegd zijn dat vrouwen minder rechten hebben dan mannen en dat hun getuigenis minder voorstelt :-0

Maar laat Allah maar weten dat dit Nu niet meetropgaat.

laat Allah maar weten dat zijn wetten hier in Nederland geen gelding hebben en dat een ieder die dit anders stelt vervolgt gaat worden.

Voor alle duidelijkheid voor degene ie deze dwaling wil volgen is er in Nederland of in de rest van Europa geen enkele ruimte.

En dit geldt ook voor organisaties die dit propangeren.

Noem mijn maar eens eens Sheik die woonachtig is in Europa en die geloofwaardig is voor jullie religieuze opvattingen.

Dan zul je zien dat die mij gelijk geeft.

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.