Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

halal ah vlees haram?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: halal ah vlees haram?
    Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 05:43

Albert Heijn verkoopt sinds kort ook al vers halal vlees. Kijk op www.ah.nl/halal voor de locaties waar.

 

Als er een Islamitische slagerij naast een ah filiaal staat, waar koop jij dan je vlees?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 06:23

Asalaam Aleikum,

Ik vind het wel een goed initiatief. Maar als er toch een Islamitische slager naast een AH-filiaal staat dan koop ik toh liever bij de Islamitische slager. (waarvan sommige de regels ook niet goed naleven). Ik ken in Rotterdam Zuid ook een Hindoestaans/Surinaams eethuisje waar ook een Halalcertificaat voor de deur hangt. Voor geen goud dat ik daar een broodje of iets dergelijks zal kopen. Halacerticaatjes zijn volgens mij gewoon te koop. Alhoewel ik denk dat AH de regels wel serieus zal nemen.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 07:58

Goedendag waarde Moslims alhier,

Zoals ik het lees en begrijp komt het bij mij overtuigend over. Een keten als AH staat al bekend om zijn betrouwbaarheid en zij zullen er alles aan doen de klant tevreden te stellen en niemand op het verkeerde been willen zetten.

Groet, Assur


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 09:12

Assalaam alykom wara7matu Allah,

eerlijk zeggen ik heb er geen vertrouwen aan supermarkten.Niet ieder halalcertificaat garandeerd dat het werkelijk halalvlees is!!

wassalaam

 

 

 

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 11:31

salaam aleykoum,

Ik koop alleen vlees bij de islamitische slager ik vertrouw dat allemaal niet zo dan nog kan het in aanraking zijn gekomen met andere vleessoorten zoals varkensvlees en niet halal vlees rund,

Super de boer verkoopt ook mekkafood zoals kipcorn enzo dat is wel zeker halal,maar goed beter dat een moslim wat verdiend dan een koefaar

 

wa aleykoum salaam,

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 12:37

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Albert Heijn verkoopt sinds kort ook al vers halal vlees. Kijk op www.ah.nl/halal voor de locaties waar.

 

Als er een Islamitische slagerij naast een ah filiaal staat, waar koop jij dan je vlees?

Toevallig, ik heb onlangs nog Halal Vlees gekocht bij de Albert Heijn. Ik zou het het logischer vinden om (Halal) vlees te halen bij een Islamitischte slager maar bij ons is het al gauw zo dat de mannen daar alleen (voornamelijk) komen..

Super de Boer en Edah waren trouwens eerder met hun Halal Vlees :-)



Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 12:41
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum,

Ik koop alleen vlees bij de islamitische slager ik vertrouw dat allemaal niet zo dan nog kan het in aanraking zijn gekomen met andere vleessoorten zoals varkensvlees en niet halal vlees rund,

Super de boer verkoopt ook mekkafood zoals kipcorn enzo dat is wel zeker halal,maar goed beter dat een moslim wat verdiend dan een koefaar

 

wa aleykoum salaam,



maar goed beter dat een moslim wat verdiend dan een koefaar

60 :8 Als de koeffaar je niets in de weg leggen om je religie volledig te praktiseren, je normaal behandelen en met rust laten, is er geen reden om dat niet te beantwoorden met beleefd en vriendelijk gedrag.

Houd dat ook in, om de niet Moslim een inkomen te gunnen?
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 12:43
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Albert Heijn verkoopt sinds kort ook al vers halal vlees. Kijk op www.ah.nl/halal voor de locaties waar.

 

Als er een Islamitische slagerij naast een ah filiaal staat, waar koop jij dan je vlees?

Toevallig, ik heb onlangs nog Halal Vlees gekocht bij de Albert Heijn. Ik zou het het logischer vinden om (Halal) vlees te halen bij een Islamitischte slager maar bij ons is het al gauw zo dat de mannen daar alleen (voornamelijk) komen..

Super de Boer en Edah waren trouwens eerder met hun Halal Vlees :-)



Jullie Zuster Fi Dien!!



Beste Marocaantje,

Bedoel je daarmee te zeggen dat je daar dus niet komt, om de mannen?
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 13:02

Hey Assur

Als ikzelf Halal vlees ga halen dan ga ik naar een supermarkt waar alles gewoon Halal is. Mocht ik iets nodig hebben van de Islamitische slager dan is mijn vader (of broer) degene die naar de slager gaat.

Bij ons zul je echt 9 van de 10 keer alleen maar mannen zien bij een Islamitische slagerij. Ik voel me daar dan ook niet echt thuis of op mijn gemak om vlees te halen of iets dergelijke.

Dus ja, ik kom daar (Islamitische slagerij) niet vanwege de mannen.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 13:07

Ik ben weer iets wijzer geworden. Klinkt stom, maar ik ken veel standaard gebruiken nog niet van Moslims.

Ik heb nog een lange weg te gaan.

ps. goede zaak dat mannen ook de boodschappen doen. Is bij veel Nederlandse mannen niet zo gebruikelijk.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 13:59

 

De meeste islamitische slagerijen zijn eenmanszaken of familiezaken terwijl de AH al jarenlang bestaat en ook met andere produkten rijk word,

Ook word er haram dingen verkocht zoals alcohol waar weer veel aan verdiend word,duis mijn voorkeur gaat inderdaad uit om moslims te laten verdienen en dat ze kunnen blijven bestaan dan dat hun straks in de problemen kunnen komen als de moslims straks ook massaal na de AH vertrekken.....

Terwijl moslims bv ok niet echt in een AH kunnen werken omdat ze dan hoogstwaarschijnlijk in aanraking komen met alcohol,dus ik heb liever dat de moslims hun halal slagerijen kunnen houden,

 

Al moet ik het wel betreuren dat sommige arabische winkels en slagerijen ook al alcohol verkopen stegferAllah ik heb het dus meer over de moslims die hun geld op de juiste manier willen verbieden,en uitsluitend halal verkopen,

Ik meende ook eens een fatwa of een imaam uitspraak te hebben gelezen dat we niets mogen kopen waar alcohol verkocht word.....wat dus heel moeilijk gaat worden.

wa aleykoum salaam

 

maar goed beter dat een moslim wat verdiend dan een koefaar

60 :8 Als de koeffaar je niets in de weg leggen om je religie volledig te praktiseren, je normaal behandelen en met rust laten, is er geen reden om dat niet te beantwoorden met beleefd en vriendelijk gedrag.

Houd dat ook in, om de niet Moslim een inkomen te gunnen?

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2006 om 15:22
Salaam aleikoum.

Inderdaad beter bij de Islamitiscje slager en je broeders helpen.

Maar het is spijtig dat ik dit moet zeggen, sommige Islamitische slagers kunnen beter de tent sluiten, ik ben enkele keren geflest waar ik bij stond. Trucjes die niet volgens de Islam mogen natuurlijk. Voor hen zal dit zeker een stimulans zijn om kwaliteit te leveren.

Salaam aleikoum.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2006 om 07:46

Halal = halal natuurlijk, anders was het niet halal.

Ik haal wel eens van die diepvriesproducten van mekkafood bij super de boer, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een islamitische slagerij ipv een supermarkt, maar dat is ook omdat ik de kleine middenstand meestal sympathieker vind dan zo'n supermarkt.

Ik vind het wel een goed initiatief van de AH, en dat ze het alleen voor het geld doen is geen bezwaar, tenslotte is ook niet iedere islamitische middenstander een idealist die niet aan geld verdienen denkt, wel? Ik heb het nog nooit gezien bij de AH in mijn buurt, maar misschien staat er bij zo'n halal-biefstuk in een cellofaantje waar het vandaan komt, waar het geslacht is enzo? Dan is het gemakkelijk na te trekken of het idd echt halalvlees is.

Salaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2006 om 08:16

Op de site staat een link naar de ah-winkels die het verkopen.

 

Mijn moeder heeft vandaag bij de ah in rotterdam wat vers verpakte halal chipolata worst en halal gehakt en kip en halal broodbeleg gekocht. Er staat achter op de verpakking een adres in Den Haag voor meer info over het certificaat. Ik ben door haar uitgenodigd en vanavond ga ik het uitproberen (de worst). Mocht ik niet meer online komen, dat weten jullie waar het aan ligt.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2006 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door rikus

bij ah veel schoner en goedkoper
Mijn moeder die geen Moslim is koopt tegenwoordig alleen Halal bij Islamitische slagerijen. Het vlees smaakt volgens haar en andere familieleden vele malen beter en het is nog stukken goedkoper ook. Zelfs goedkoper dan de AH.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2006 om 15:27
Wat mij zowiezo opvalt is de hoge kwaliteit van groente en vlees bij Islamitisch winkels. Of het nu Turks of elk andere nationaliteit heeft, het is altijd prima.
Op de bazaar in Beverwijk is het helemaal smullen. Vlees, groente allemaal van prima kwaliteit. En laat ik de baklava niet vergeten...


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2006 om 06:49

Naar mijn eigen ervaring is het vlees in een Islamitische slagerij niet alleen veel beter en verser maar ook veel goedkoper dan elders.

Vooral lamsvlees en schapenvlees.

En voor een complete ossehaas ga je toch niet naar de AH , dan ben je een dief van je portemonee. En een beetje dom.

Neen voor mezelf weet ik het wel :-)

 

 

 

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2006 om 10:42
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Naar mijn eigen ervaring is het vlees in een Islamitische slagerij niet alleen veel beter en verser maar ook veel goedkoper dan elders.

Vooral lamsvlees en schapenvlees.

En voor een complete ossehaas ga je toch niet naar de AH , dan ben je een dief van je portemonee. En een beetje dom.

Neen voor mezelf weet ik het wel :-)
 



Absoluut waar. De Islamitische slager is een aanrader kwa versheid en kwaliteit. Anderen doen graag anders overkomen.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
SisterYasmeen Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 oktober 2006
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SisterYasmeen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2006 om 17:05

Salaam aleikum,

Vanavond heb ik bij Tros Radar een aflevering gezien over het Halal vlees bij de AH... Door de AH heeft ritueel slachten in Nederland nu weeeer een slechte reputatie gekregen: de Dierenbescherming en Partij voor de Dieren willen zeggen dat slachten zonder verdoving barbaars is...

Het vlees bij de AH is volgens Radar gewoon verdoofd. Om zonder verdoving te slachten, hebben ze een kantelbak-systeem nodig en dit kost te veel geld en te veel tijd... Maar omdat er ene Ali of Hasan het dier slacht, kan het Halal zijn...wie zegt ons dat op de dagen dat Ali en Hassan ziek zijn, er nog steeds Halal geslacht wordt? Of hoe zit het met hun zomervakantie van 2 maanden naar Marokko of Turkije? In een niet-islamitische slachtbedrijf waar de heer Pieter van Huppeldepup de baas is, zal men zeggen: Ach, Hans kan ook slachten: de moslims zien dat toch niet!

Denken wij wel eens hier over na? Of zeggen we meteen bij iedere Halal sticker op een verpakking bismillah? Hoe komt het dat wij moslims ONS Halal door een niet-islamitisch bedrijf als de AH laten GEBRUIKEN? Want AH ziet geen Goddelijk boodschap in Halal...ze zien er miljoenen euro's in. Nou, mijn euro's krijgen ze in ieder geval niet voor Halal, en al helemaal niet mijn vertrouwen. Ik vertrouw liever de islamitische slager, hoewel wij ook onze slagers eens moesten vragen hoe ze aan hun vlees komen...Wat is een Halal sticker waard? Hebben wij wel eens de certificeerder gebeld om te vragen wie het vlees hebben onderzocht? Khair insAllah. Dat wilde ik even kwijt...

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2006 om 18:44

Assalamu alaikum,

Albert Heijn slacht niet zelf, net zomin als de islamitische slager om de hoek. Ze kopen allebei hun vlees bij het zij een groothandel in halal-vlees, of een slachterij die op islamitische wijze slacht. Daar zijn er een paar van in NL.

Op de link die Jiyuu gegeven heeft kun je nalezen waar AH zijn vlees van betrekt, dus het is vrij gemakkelijk te controleren of het halal-vlees wat bij AH verkocht wordt even betrouwbaar is als het vlees bij de gemiddelde islamtische slager om de hoek.

Dus SisterYasmeen, ik zou me niet teveel zorgen maken en gewoon ff checken.

Wa salaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2006 om 04:58

Zo werkt het niet in halal & haramland. Dus jouw moslimvrienden hoeven zich geen zorgen te maken. Maare... heb jij moslimvrienden dan? Sorry, maar dat komt me ongeloofwaardig over, gezien je provocerende houding naar moslims en islam en geloof in het algemeen.

Groetjes.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2006 om 09:59
Vast en zeker van die "liberale" Moslims zoals die voorman van die ahmadiyya-sekte die heult met Islamhater marco pastors.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2006 om 14:07

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Graag aandacht voor het volgende;


Moslimraad geeft negatief advies halal-vlees AH

Moslims moeten geen halal-vlees meer kopen bij Albert Heijn. Dat adviseert de Nederlandse Moslim Raad (NMR) donderdag. Ook verzoekt de raad Albert Heijn om het halal-vlees niet meer als halal te bestempelen. Eerder kwam het vlees van ritueel geslachte dieren van de supermarktketen in opspraak in het consumentenprogramma Radar. Ook riep de Partij voor de Dieren op om te protesteren tegen de verkoop van het vlees.

Duizenden mensen stuurden hierop een protestmail naar Albert Heijn, waarin ze aangaven het niet eens te zijn met de dieronvriendelijke manier van slachting. De dieren werden zonder verdoving geslacht, wat in Nederland is verboden. Albert Heijn stopte hierop met de verkoop van dit vlees, maar ging door met verkoop van halal-vlees. Leveranciers en instellingen die halal-certificaties afgeven, zouden de supermarkt hebben verzekerd dat bedwelmd geslacht vlees ook aan halal-eisen kan voldoen.

Over dit vlees heeft de NMR nu ook een negatief advies gegeven. Volgens de raad is de manier van slachten zoals dat nu plaatsvindt niet religieus geldig en dus niet geschikt voor moslims.



Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2006 om 18:19

Asalaam Aleikum,

Ik heb eens een keer op tv gezien hoe in nederland de koeien werden geslacht. De dieren wisten dat ze geslacht zouden worden en raakten in paniek. Het beeld van de ogen van enkele koeien die doodsangsten uitstonden ben ik nooit vergeten. Ze werden gedood door ze een stalen pen door hun kop heen te schieten.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 november 2006 om 01:45

Wa alaikum salaam,

 

Toen ik deze topic begon, had ik al een soort van vermoeden dat dit snel zou zijn afgelopen. ah-halal is nu ah-haraam

Vandaar de titel�

maar zo snel had ik het ook weer niet verwacht!!!

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.