Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Doe’a voor als je iets nieuws koopt.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Doe’a voor als je iets nieuws koopt.
    Geplaatst op: 29 oktober 2006 om 10:22
Assalaamoe 3aleikoem,

Ik ben op zoek naar een doe'a die je kunt uitspreken als je iets nieuws hebt gekocht of gekregen. Ik ben bang dat er veel mensen zijn die jaloers zijn of iets dergelijks wanneer ze mijn nieuw .... zien

Ik had al eens eerder een doe'a gedaan met een imaam, toen hadden we onze rechterhand op de (in dit geval auto) gelegd en herhaalde ik de doe'a die hij uitsprak. Weet iemand welke doe'a dit is, want ik wil m weer gebruiken.

gair insha allah!

Salaam 3aleikoem
Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2006 om 11:17
Assalaamu alaikum,

InshAllah dat je hier wat aan hebt.

Wa alaikum salaam,

Hoe bescherm je jezelf tegen tovenarij en jaloezie?

 

Door de nobele Shaykh

 

al-Imaam Aboe �Abdillaah �Abdoel-�Aziez ibn �Abdillaah ibn Baaz

 

- moge Allah hem genadig zijn -

 

 

Vraag: Is er een smeekbede die mij weerhoudt van jaloezie, wanneer ik deze verricht? En is er een smeekbede die ik kan verrichten om mezelf te beschermen tegen tovenarij? Moge Allah u belonen met het goede.

 

Antwoord: In de Naam van Allah en alle lof is aan Allah. Tot de oorzaken van de bescherming tegen alle kwaadheden behoort het driemaal reciteren van Soerah al-Ikhlaas (112), Soerah al-Falaq (113) en Soerah an-Naas (114) na salaat al-fajdr(1) en salaat al-maghrib(2) en dat men in de ochtend en de avond driemaal toevlucht zoekt bij de Volmaakte Woorden van Allah tegen het kwade wat Hij geschapen heeft, door te zeggen:

 

أعوذ بكلم&# 1575;ت الله التامات من شر ما خلق

 

"A'oedhoe bi kalimaatil-Laahit-taammaati min sharri maa khalaq

(Ik zoek mijn toevlucht bij de Volmaakte Woorden van Allah tegen het slechte wat Hij heeft geschapen)."(3)

 

En door in de ochtend en de avond driemaal het volgende te zeggen:

 

بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم

 

"Bismil-Laahilladhie laa yadoerroe ma'asmihi shay-oen fiel-ardi wa laa fies-samaa-i wa hoewas-Samie'oel-�Aliem

(In de Naam van Allah, Degene bij Wiens Naam niets wat op aarde of in de hemel is enig kwaad kan doen. En Hij is de Alhorende, de Alwetende)."(4)

 

Al deze zaken zijn authentiek overgeleverd van de Profeet - sallallahoe �alayhi wa sallam. Moge Allah eenieder succes schenken.

 

Bron: Madjmoe' Fataawaa wa Maqaalaat Moetanawwi'ah deel 2, blz. 687
Vertaald vanuit het Arabisch door: Ridouane Mallouki

 



 

(1) Voetnoot van de vertaler: Salaat al-fadjr: Het ochtendgebed.

 

(2) Voetnoot van de vertaler: Salaat al-maghrib: Het avondgebed.

 

(3) Overgeleverd door Moeslim (2708).

 

(4) Overgeleverd door at-Tirmidhie (3388) en Ibn Maadjah (3869).


Bron:www.soennah.com


Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2006 om 06:35
djazakkoelahoe gairan voor je antwoord. Dit kende ik al, maar ik zocht naar die ene doe'a die dan ook op die manier gebruikt wordt zoals ik had uitgelegd.

je legt dus je hand op dat object of je houdt het vast en dan spreek je de doe'a uit. Het zou natuurlijk t beste zijn de doe'a te zeggen voordat je het object of ding voor het eerst gebruikt. het gaat dus ook om wat je nieuw hebt gekocht!

gair insha allah
Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2006 om 01:39
niemand?
Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2006 om 04:44

Assalaamu alaikum,

Ik heb echt geen idee welk doe'a het is. Insa'Allah ik zal het voor je verder blijven zoeken. Misschien is het een idee om naar die Imam te gaan die de doe'a eerder met jou heeft uitgesproken. En hem te vragen om die doe'a voor je op te schrijven.

Sooner or later, je zult het vinden insa'Allah.

Gair Insa'Allah.

Wa alaikum salaam,

Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2006 om 05:26

Salaam wa aalakeoem

Missen zocht je deze:

Smeekbede bij het aantrekken van nieuwe kleding:

Allahoema laka l'hamdoe anta aswatanieehie, as-aloeka min khayriehie ya khayrie ma sonie'a lahoe wa a'oedzoe bieka mien sharriehie wa sharrie ma soenie'a lah

Ik hoop dat ik je hebt kunnen helpen en als je de vertaling nog wilt hoor ik lees ik het wel ;)

Wa salaam

�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2006 om 05:37
Beste Salaam,
Wat ik me altijd afvraag is: is het voor ons gezin NOODZAKELIJK dat we ons dit of dat aanschaffen? Zo konden wij niet ontkomen aan deze computer toen onze kinderen voortgezet onderwijs gingen volgen. Voor het overige leven wij, ook al zijn wij niet arm, in onthechting en hoeven wij niet zonodig alles te hebben wat wij bij anderen zien. Overigens kunnen mensen ook d��rop, op het zien van jouw tevredenheid-met-weinig, weer jaloers worden...........
Groet, Alzukar
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2006 om 05:39
dajazakoemmoellahoe gairan,

Ik spreek de imam pas over een maand ongeveer weer, insha allah. De laatste keer dat ik m had gesproken vroeg hij nog of ik die doe'a heb. Ik d8 dat het wel in de groene boekje stond maar dat is niet zo. Nu zoek ik al een aantal dagen maar kan m niet vinden.

Zodra ik m spreek, dan zal ik de doe'a noteren en zal ik m hier insha allah plaatsen. Maar tot die tijd zal ik doorzoeken en heb ik m dus nog niet gevonden.

gair insha allah.



Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.