Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Open brief aan mijn sheikh

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Open brief aan mijn sheikh
    Geplaatst op: 08 november 2006 om 12:57

Open brief aan mijn sheikh

As-salamu alaikum warahmatullahi wabarakatoh

Beste sheikh,

Sheikh,

ik heb niet gestudeerd aan een Islamitische universiteit, ik ben geen Maulana en ook geen Mufti. Ik spreek heel slecht Arabisch en ik ben zelfs nog nooit naar Mekka geweest. U geeft een fatwa om binnenkort te gaan stemmen in de landelijke verkiezingen van Nederland. Wat ik in de fatwa lees, is zelfs voor mij een duidelijke zaak geworden. U adviseert de Moslim om iets te ondernemen dat de grootste vorm van Shirk is tussen Hemel en aarde.

De Moslim Oemmah is in een ongelukkige staat, dat weten we allemaal. We hebben de Quran met alle kennis en oplossingen en we hebben jullie, de geleerden, en toch verkeert de Oemmah in deze ongelukkige en zieke toestand.

Stel er is een ziekenhuis met een hoop zieke pati�nten, en er zijn genoeg medicijnen en ook zat doctoren aanwezig. Toch blijven de pati�nten ziek. Aan wie ligt het? Het zijn duidelijk de doctoren die iets verkeerd doen.

Jullie zijn de religieuze doctoren van de Oemmah.