Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Open brief aan mijn sheikh

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Open brief aan mijn sheikh
    Geplaatst op: 08 november 2006 om 12:57

Open brief aan mijn sheikh

As-salamu alaikum warahmatullahi wabarakatoh

Beste sheikh,

Sheikh,

ik heb niet gestudeerd aan een Islamitische universiteit, ik ben geen Maulana en ook geen Mufti. Ik spreek heel slecht Arabisch en ik ben zelfs nog nooit naar Mekka geweest. U geeft een fatwa om binnenkort te gaan stemmen in de landelijke verkiezingen van Nederland. Wat ik in de fatwa lees, is zelfs voor mij een duidelijke zaak geworden. U adviseert de Moslim om iets te ondernemen dat de grootste vorm van Shirk is tussen Hemel en aarde.

De Moslim Oemmah is in een ongelukkige staat, dat weten we allemaal. We hebben de Quran met alle kennis en oplossingen en we hebben jullie, de geleerden, en toch verkeert de Oemmah in deze ongelukkige en zieke toestand.

Stel er is een ziekenhuis met een hoop zieke pati�nten, en er zijn genoeg medicijnen en ook zat doctoren aanwezig. Toch blijven de pati�nten ziek. Aan wie ligt het? Het zijn duidelijk de doctoren die iets verkeerd doen.

Jullie zijn de religieuze doctoren van de Oemmah.

Zelfs in mijn Jahil-tijd, toen ik nog niet tot de Islam was bekeerd, heb ik nooit gestemd op een politieke partij. En ik dank Allah dat Hij mij altijd heeft beschermd tegen deze vorm van Shirk. Wij Moslims hebben een veel krachtiger wapen om voor onze rechten op te komen. In de Medina periode zijn aan Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) de langere Soerahs geopenbaard. Er was in de Medina periode een Islamitische staat opgericht en daarom werden er alle regels geopenbaard over hoe je een staat regeert, hoe je belasting moet betalen, hoe je trouwt etc.

En juist om dit punt is het christendom niet te vergelijken met de Islam. Maar u plaatst met uw fatwa beide toch op 1 lijn en geeft de ongelovigen het argument te zeggen dat de Islam niet compleet is. De bijbel zegt ons niks over het oprichten van een staat, of hoe we moeten trouwen, hoe belasting te betalen, zaken doen, een land regeren enz. In de bijbel ontbreekt een hele boel omdat het niet het letterlijke woord van GOD is. Als je een christen bent, wordt je op gegeven moment in je leven vanzelf seculier. Omdat de bijbel niet het letterlijke woord van GOD is en niet alle zaken behandeld die wel in de Quran behandeld worden.

Sheikh,

de Shaitan is geleerder dan u. Shaitan erkent dat alleen Allah zijn Heer is, want hij noemde Allah: �Rabbi� (mijn Heer). Shaitan vertelde aan Abu Huraira (radiallaho anho) dat als hij Ayatul Kursi zou reciteren, niemand aan zijn bezittingen kan komen. Shaitan wilde Allahs wetten niet volgen, en werd een kafir. Maar hij leerde Abu Huraira tenminste wat Tawakkul �alaLLah is.

Sheikh,

uw Manhaj is anders dan die van de Sahabah (radiallaho anhum).

Ik ben voorzichtig om u een kafir te noemen. Want ik ben maar een simpele Moslim uit Suriname. Maar ik ben nog voorzichtiger om u een moslim te noemen. Niemand hoeft takfir op u te doen, Allah heeft uw gezicht al ontbloot.

U laat met uw fatwa mensen verward achter over wat zij nu wel/niet mogen en kunnen doen. Het is niet de Islam of de Quran die verwarring schept, maar dit soort uitspraken van u zoals in uw fatwa. Allah Ta�ala zegt:

qad jaakum mina Allahi noorun wakitabun mubeenun

(Quran 5:15)

Sheikh,

het woord democratie bestaat niet in de Islamitische Shariah.

Hoe kan je verwarring scheppen en zeggen dat meedoen aan het democratisch spel toegestaan is? Werd u soms onder schot gehouden toen u dit zei? U gaat tegen uw eigen Fitrah in.

Allah Ta�ala zegt:

ala lahu alkhalqu waal-amru

(Quran 7:54)

ini alhukmu illa lillahi

(Quran 6:57)

ala lahu alhukmu wahuwa asraAAu alhasibeena

(Quran 6:62)

Sheikh,

Boeddhisme brengt je dichter bij Boeddha.

Christendom brengt je dichter bij god de vader, god zoon, god de heilige geest.

Democratie brengt je dichter bij Hawa (innerlijke passie).

En het middel voor democratie is aannemen wat de meerderheid wil.

Wanneer u zegt dat wij moeten gaan stemmen op andere �Nederlandse partijen die een hogere mate van begrip en tolerantie kunnen opbrengen voor moslims�, bedoelt u dan Groenlinks en de SP? Welke garantie heeft u dat deze mensen zich aan hun verkiezingsbelofte zullen houden als bij u ook bekend moet zijn dat ze zich niet eens aan hun belofte met Allah willen houden? Politici zijn onbetrouwbaar. Allah Ta�ala zegt:

fa-in tanazaAAtum fee shay-in faruddoohu ila Allahi waalrrasooli in kuntum tu/minoona biAllahi waalyawmi al-akhiri

(Quran 4:59)

Is dit wat partijen als SP en Groenlinks zullen gaan doen?

En wanneer het Nederlandse volk via deze partijen met �een hogere mate van begrip� zou besluiten naast uw moskee een homo-ontmoetingsplaats te maken, wat dan?

Toen in Mekka nog volop afgodsbeelden stonden, waarom zei de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) dan niet: laten we shirk gebruiken om shirk te bevechten. En Kufr om kufr te bestrijden. Nee, het is niet de Manhaj van de ahlus-Soennah is en ook niet van de Sahabah. Nifaq bestrijdt je niet met nifaq. Nee, we gebruiken slechts de Islam om al het kwaad aan te pakken.

Sheikh,

Waarom richt u zelf geen politieke partij op?

Waqad nazzala AAalaykum fee alkitabi an itha samiAAtum ayati Allahi yukfaru biha wayustahzao biha fala taqAAudoo maAAahum hatta yakhoodoo fee hadeethin ghayrihi innakum ithan mithluhum inna Allaha jamiAAu almunafiqeena waalkafireena fee jahannama jameeAAan

(Quran 4:140)

Heeft u niks geleerd van wat er in andere landen met Moslims is gebeurd die politieke Moslimpartijen hebben opgericht? Zij worden afgeslacht zodra zij de verkiezingen winnen.

En wanneer straks uw partij de verkiezingen wint. Gaat u dan ook feestvieren op het binnenplein, of misschien thuis? In Iraq en Afghanistan vindt momenteel een genocide plaatsvindt. Goedgekeurd door partijen die ook, dacht ik, �een hogere mate van begrip en tolerantie� voor moslims hadden.

Met uw fatwa, zegt u eigenlijk dat de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) een grote leugenaar is geweest. Hij gaf ons juist duidelijk aan welke manhaj we dienen te volgen.

Sheikh,

Uw woorden klinken alsof u zegt: �Ik ben moslim, maar ik geloof in het christendom�.

Sheikh,

Saddam Hussein was een secularist.

Sheikh,

En u bent erger dan Saddam, want u komt ons deze vervloekte boodschap brengen met een baard en een djellaba aan. U bent een spirituele secularist. Met uw boodschap maakt u uzelf tot de grootste vijand van de Islam, erger dan Saddam. U geeft de ongelovigen een argument om te zeggen dat de Moslims het niet kunnen zonder hun systeem. Straks komt u nog vertellen dat de Islam een geloof is om binnenshuis te houden.

Sheikh,

Fidel Castro draagt ook een baard. Zelfs George Michael heeft een baard.

Het is een beetje van dit en een beetje van dat. En als er een andere manhaj was geweest, dan had de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) het ons verteld. De tijd dat de Islam nog zwak was, is al lang voorbij, sheikh. Zet uw vertrouwen in Allah en volg de Soennah van RasoolAllah (sallalaho alaihi wasallam).

Alles komt van Allah en voor mijn fouten ben ik zelf verantwoordelijk. Ik zoek bij Allah bescherming tegen Shaitan de vervloekte en ik vraag de vrede en zegeningen van Allah op de Profeet Muhammad, zijn familie en al zijn volgelingen tot aan de Laatste Dag.

Wa alaikum salaam warahmatullahi wabarakatoh

(Deze brief schreef ik naar aanleiding van de fatwa van Sheikh Fawaz die ik las. Deze brief is niet speciaal aan hem gericht, maar aan alle shujukh die samen met hem op 1 lijn zitten.)

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 13:19
Asalaam Alaikum jiyuu,

Vanuit jou oprechte en serieuze benadering van de Islam begrijp jou brief heel goed. Ik vind de brief sterk en het straalt een duidelijke boodschap uit.

Twee dingen wil ik graag uitlichten:

Je opmerking dat je de Sheikh voorzichtig een kafir noemt en hem nog voorzichtiger een Moslim noemt, impliceerd je gedachte.
Dat vind ik jammer, aangezien Moslims onderling dat niet tegen elkaar moeten zeggen. Laat Allah beslissen wie een oprechte Moslim is en wie niet. Allah is zoals je weet op de hoogte van alle dingen. All�hoe Alim

Ten tweede vind ik het jammer dat je begint over het uiterlijk van de Sheik. Elk mens, Moslim of niet, mag je nooit op zijn uiterlijk beoordelen. Je kunt niet stellen dat je een Moslim bent als je een baard draagt en jalaba of andersom. Uiterlijkheden dienen in dit verband vermeden te worden.

Voorts blijf ik van mening dat je het in beginsel juist hebt. Je hebt de Koran en de leer van Mohammed, vrede zij met hem aan je zijde. Maar begrijp en respecteer de standpunten van anderen in deze, die met de beste bedoelingen het oneens zijn. Je waarschuwt in die zin ons voor het maken van eventuele fouten, het geeft alleen maar aan dat je een goed Moslim bent. BarakAll�hoe Fiek

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 13:54

Beste jiyuu,

Ook de profeet (net als veel sahaba) heeft reeds in de Mekkaanse periode volledig gebruik kunnen en mogen maken van zijn beschermheer en tevens oom Abu Talib. Abu Talib was geen moslim. Denk daarbij nog eens aan het principe djiwar in de islam. Een van de bronnen van wetgeving in de sharia is masla7a mursala. Natuurlijk zolang deze niet tegen de sari7 van de kitaab en de sunna ingaan! De profeet saws zocht hulp bij een machtsfactor die hem zou behoeden voor een grote(re) schade. De smerige handen van Abu Jahl en Abu Lahab en consorten. Daarnaast was Abu Talib een regelrechte mushrik. 

Ibn Khaldun (de grondlegger van de sociologie en bekende moslimgeleerde) heeft gezegd dat de profeet zijn succes mede te danken heeft aan het feit dat hij handig gebruik maakte van zijn stam en de stammen zeer handig bespeelde. De profeet had dus een diepe inzicht in de machtsverhoudingen! 

Een bekende qa3ida in de islam is: ikhtiyaar aqall addararayn (keuze voor het minst van de de twee kwaden.) Als ik groenlinks stem, is mijn intentie om de bouw van de moskee in mijn buurt niet stop te laten zetten) Daardoor zal er ook minder geld gaan naar defensie en zal Israel minder steun krijgen.

Daardoor krijg je echter niet meer homofielen dan er al zijn. En vanuit die moskeeen kan je lekker da3wa doen.

Ik spreek uit ervaring en heb gezien hoe sommige raads;leden principieel de bouw van moskeeen en islamitische scholen tegenwerkten! Nadat ze eruit waren gekozen, lukte het in een keer. Mission accomplished!

Over Sjeich Fawaz zeg ik niets. Aan Allah behoort het oordeel.

wa salaam

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 14:27
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Sheikh,

En u bent erger dan Saddam, want u komt ons deze vervloekte boodschap brengen met een baard en een djellaba aan. U bent een spirituele secularist. Met uw boodschap maakt u uzelf tot de grootste vijand van de Islam, erger dan Saddam. U geeft de ongelovigen een argument om te zeggen dat de Moslims het niet kunnen zonder hun systeem. Straks komt u nog vertellen dat de Islam een geloof is om binnenshuis te houden.

 



Salaam aleikoum,

Dit gaat te ver broeder, om iemand als vijand van de Islam te maken omdat hij oproept om een kwaad te vermijden vanuit een intentie om de Islam en moslims te beschermen. Ongeacht of dit juist of niet juist is, deze sheich doet een ijtihaad.

Ik wil je er op wijze dat toen de moslims onderdrukt werden door de veelgodenaanbidders, de Profeet salla Allahu aleyhi wassalam enkele metgezellen adviseerde om asiel aan te vragen bij Alnagassee in Abyssini�. Een koning die niet onrechtvaardig is. Deze koning was een christen en kende deelgenoten toe aan Allah.

Salaam aleikoum,


15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 01:13

As-salamu alaikum warahmatullah,

 

Een paar dingen die ik nog even wil toelichten. Ik weet dat het schrijven van deze brief niet zonder gevolgen zal gaan blijven. Ik heb er al lange tijd over nagedacht, maar ik besefte dat ik het gewoon zat was. Zo een mooie religie, we hebben alles wat een mens van GOD kan vragen en toch is onze toestand beroerd. Ik gaf al eerder het voorbeeld van een ziekenhuis waarin iedereen ziek blijft ondanks de medicijnen en doktoren. En dat onze spirituele doktoren onze geleerden zijn.

Wanneer ik naar de huisarts ga voor een gebroken nek en hij mij naar huis stuurt met een paracetamol, dan zal ik hem in eerste instantie toch het vertrouwen geven. Maar als ik een verkoudheidje heb, en hij mij naar de apotheek stuurt voor een euthanasiepil, dan zal ik echt ook vragen beginnen te stellen.

Hetzelfde is nu aan de hand met onze Oemmah. De toestand van sommige broeders en zusters in verre landen verslechterd en er moet nu eens duidelijkheid komen over de weg die onze geleerden bewandelen. Ik als �pati�nt� heb daar het recht op.

 

Met het beginnen over de baard en djellaba van de sheikh, wilde ik aangeven dat een imam niet zomaar iemand is. Iemand met zo�n positie moet heel goed beseffen welke boodschap hij aan de buitenwereld geeft. Zijn baard en Moslimkleding hebben een extra dubbele betekenis gekregen in de maatschappij van tegenwoordig. Het zijn ook de kenmerken en uiterlijkheden van mijn geliefde Profeet die belachelijk gemaakt worden wanneer iemand zichzelf voor schut zet. Dat weiger ik toe te staan. Het maakt mij echt niet uit wie je dan bent, al ben je de imam van Mekka. Niemand maakt mijn Deen en niemand maakt mijn profeten belachelijk.

En met die baard en met die djellaba, geef je aan je uitspraken een extra betekenis. Een geleerde/imam/leraar dient altijd rekening te houden dat mensen extra op hem letten. Als hij dat leuk vindt of niet, het zal altijd zo zijn. Want hoeveel broeders en zusters van mij zullen hem gaan volgen. Ik richt deze brief aan alle geleerden, imams en leiders die zich aangesproken voelen, want hun zijn het die mijn broeders en zusters een kuil laten graven waarin ze straks allemaal worden gegooid. Het gaat mij in eerste plaats niet om hen die de "leiding" hebben, het gaat mij meer om mijn broeders en zusters waar ik van hou, die in blind vertrouwen volgen.

 

Ik gaf ook aan voorzichtig te zijn met het doen van takfir. Maar aan de andere kant zal ik iemand die mijn Profeet belachelijk maakt ook nooit een moslim noemen. Om iemand kafir te noemen heb je bepaalde kennis nodig en moet je met die persoon samen op een rustige plek zitten en hem een paar belangrijke vragen stellen. Aangezien ik die kennis niet bezit en ook nooit met welke sheikh dan ook op een rustige plek heb gezeten, doe ik geen takfir. Ze doen het zichzelf aan en de tekenen zijn duidelijk voor iedereen.

 

Verder,

De Quran spreekt over verschillende soorten ongelovigen. Je hebt de ongelovige die niet in de Islam gelooft, maar ook niet vloekt, geen overspel pleegt, niet steelt, maar gewoon thuis achterover op z�n bank naar Goede Tijden Slechte Tijden kijkt. Deze ongelovige probeert geen schade toe te brengen aan de Islam. Dwz, niet met zijn tong en ook niet met zijn pen. (Zoals de oom van de Profeet)

En je hebt de andere ongelovige die de Islam ook niet accepteert maar wel probeert anderen af te houden van de Islam door wetten aan te passen die het Moslims moeilijk maken, of soms mensen gewoon zegt niet de Islam te accepteren of mensen actief naar een andere religie toe roept.

Ze zijn beiden ongelovig in de Islam, maar toch maakt Allah ook het verschil hierin:

 

Zij, die (de Waarheid) verwerpen en mensen van God�s weg afleiden, hun werk zal Hij vruchteloos maken.

(Quran Soerah Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) 47:1)

 

In de beginperiode van Mekka waren de Moslims ook nog eens zwak. Wanneer de mushrik dichters mooie gedichten oplazen over de Islam, gaven de Moslims hen tipgeld zoals het de gewoonte was. Ook Abu Bakr deed dit. Maar wat deed Abu Bakr (radiallaho anho) toen hij khaliefa was? Hij stuurde de mushrik dichters weg. Er was nu een compleet andere tijd aangebroken.

 

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 02:42

Asalaam Alaikum jiyuu,

Ondanks dat ik het op sommige elementen niet helemaal met je eens ben, kan ik toch wel stellen dat jij:

hebt!

Salaam  

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 03:06

Salaam Aleikom Jiyuu,

Net als Abdul Khaliq, (moet even aan de naam wennen) ben ik het niet met alles in je brief eens. Na je tweede post begrijp ik je beter en begrijp ook best waar je meer zit. Het gekke is dat ik hetzelfde heb maar tja, dan 180 graden andersom. Je krijgt nooit alle geestelijken, sjiekhs, Imams, etc.etc op een lijn. Never. Onmogelijk en dat weet je best wel. Je bent slim genoeg, je bent ook een tijd in Egypte geweest, en ook hier is het water en vuur tussen bepaalde stromingen. Persoonlijk begrijp ik minder waarom je nu persee zo,n voorbeeldfiguur wilt hebben of waarom je nu wilt dat ze bepaalde dingen zeggen zoals je vindt dat het moet.

Voorbeeld: Iemand zei eens op dit forum dat de grootste geestelijke leider van Egypte Yusuf Al-Qardawi was. Maar deze sjiekh doet wel hele rare uitspraken die in strijd zijn met de islam. Hij keurt namelijk vrouwenbesnijdenis goed omdat volgens hem in bepaalde gevallen dat gezond zou zijn? Euh..voor wat dan?

Ik bedoel maar Jiyuu, zoals Dr. Mohamed Omar Farooq zei over gehakketak in de islam:

Ik kom pulpliteratuur tegen over Islam in verschillende delen van de moslimwereld die een lijst opstellen van het verplichte in Islam,  waarbij vermeld wordt te geloven in de vier madhabs (rechtsscholen) die samen vier fards vertegenwoordigen (dat eigenlijk vijf moet zijn, inclusief dat van Imam Jafar Sadiq).  Natuurlijk ken ik, een gestudeerd moslim, de volledige lijst van fards niet helemaal. Opmerkelijk is dat verbonden zijn aan een bepaalde madhab  over het algemeen slechts toevallig door onze geboorte bepaald wordt en zowel de Profeet (vzmh) als zijn volgelingen kenden geen enkele madhab. De meesten van hen doen waarschijnlijk hun best overeenkomstig met wat ze door hun cultuur geleerd hebben te geloven wat essentieel is voor hun verlossing.

Salaam Nefertiti

 

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 05:58

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 13:30

Assalaamu alaikum broeder jiyuu,

Ik ben geschrokken van de openbrief die je hebt geschreven. Op deze manier bevindt je je zich op een gevaarlijke terrein. Je weet toch dat de geleerden de erfgenamen van de Profeten(vrede zij met hen allen) zijn. En dat roddelen over je broeders en zusters is alsof je hun vlees eet maar de vlees van de geleerden is giftig. Hou je tong in bedwang broeder, ook al ben je niet met hem eens. Maar ga zelf in gesprek met hem. 

Begrijp me a.u.b niet verkeerd, ik adviseer je enkel en alleen het goede.

Moge Allah Subhana Wa Ta'alaa ons fouten vergeven en ons kennis en wijsheid van de Dien schenken, ameen.

Wa alaikum salaam,

 

Het smadelijk bejegenen van geleerden

Vraag & antwoord

Vraag:

Is het toegestaan, zoals een aantal Toelaab al-cIlm (Islamitische leerlingen) doen, om zich volledig te storten op het smadelijk bejegenen van anderen en mensen voor elkaar te waarschuwen?

Vraag ontvangen op 20 december 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het is verboden voor de geleerden om elkaar smadelijk te bejegenen, want het is verboden voor de moslim om een andere moslim te lasteren, laat staan dat de geleerden dit doen. Dus het is eenieders plicht om zijn tong in bedwang te houden en zich niet ongepast uit te laten over zijn gelovige broeders. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

�O jullie die geloven, vermijdt veel van de kwade vermoedens. Voorwaar, een deel van de kwade vermoedens zijn zonden. En bespioneert elkaar niet en spreekt geen kwaad over elkaar in elkaars afwezigheid. Zou iemand van jullie het vlees van zijn dode broeder willen eten?�                                                                                                                (Soerat al-Hoedjoeraat: 12)

Laat degene, die aan deze ziekte leidt, weten dat het weerleggen van de geleerden een aanleiding voor anderen kan zijn om de waarheid, die deze geleerden verkondigen, te verwerpen. En het weerleggen van de geleerden is in werkelijkheid een weerlegging van de nalatenschap van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem), want de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten.

Ik beweer niet dat alle geleerden foutloos zijn. Integendeel, ieder mens maakt fouten, maar als een geleerde volgens jou een fout heeft gemaakt, dan zorg je ervoor dat je contact met hem opneemt en hem hierover vraagt. Als blijkt dat deze geleerde gelijk heeft dan ben je verplicht hem in deze kwestie te volgen. Blijkt echter dat deze geleerde niet gelijk heeft, dan dient hij weerlegd te worden. Dit betekent echter niet dat hij smadelijk bejegend dient te worden, terwijl het een geleerde betreft die bekend staat om zijn goede intentie. Wat wel mogelijk is om te zeggen, is: �Er wordt door een aantal mensen het ��n en ander gesuggereerd, maar dit is incorrect.� Vervolgens laat men de fout in de beredenering zien.

Als wij alle geleerden, die bekend staan om hun goede intentie, omver gaan halen vanwege de foute uitspraken die zij hebben gedaan betreffende het geloof, dan blijft er niemand over, zelfs de grote geleerden niet.

Meningsverschillen is niet van deze tijd alleen, maar iets wat teruggaat tot de tijd van de metgezellen. Zelfs al blijkt de uitspraak van iemand fout te zijn en hij weigert terug te komen op zijn uitspraak, dan is het verplicht om voor deze fout te waarschuwen. Dit echter zonder de persoon aan te vallen. Dit omdat hij met betrekking tot andere kwesties wellicht wel gelijk kan hebben.

Tenslotte adviseer ik mijn broeders om afstand te houden van dit kwaad en deze ziekte en ik vraag Allah mij en hen te behoeden voor alles wat slecht is voor ons wereldse leven en geloof.

En Allah weet het beter.

Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien

As-Sahwah al-Islamiyah, blz. 199

www.al-yaqeen.com

 

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 14:12

salaam aleykoum,

Jiyuu verteld gewoon de waarheid en waarschuwd zoals moslims doen en dit is een brief na de Sheik en inshaAllah krijgen we antwoord,al had hij een andere vergelijking kunnen maken en niet dmv saddam Allah is degene die later over ons gaat oordelen elhamdulllilah

En Allah beoordeeld de daden op onze intenties,

als jij inderdaad slecht praat over de sheiks om zo te laten zien dat jij goed bent en hij niet dan is dat wat anders,dan dat je waarschuwd zodat moslims niet de verkeerde sheik gaan volgen,maar ik ook en andere moslims vinden deze fatwa van hem zeer vreemd.....en zijn het er niet mee eens

Tevends staat er in de fatwa dat jiyuu ziek zou zijn?

Tenslotte adviseer ik mijn broeders om afstand te houden van dit kwaad en deze ziekte en ik vraag Allah mij en hen te behoeden voor alles wat slecht is voor ons wereldse leven en geloof.

 

ik denk dat bovenstaande duidelijk de intentie van hem staat waarom hij het plaatste ghair inshaAllah

ik denk dat het niet juist van je is om jiyuu ziek te noemen dmv een fatwa....dan had je beter een andere fatwa kunnen zoeken inshaAllah....

Ghair inshaAllah,

wa aleykoum salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 14:22

Salaam Aleikom,

als jij inderdaad slecht praat over de sheiks om zo te laten zien dat jij goed bent en hij niet dan is dat wat anders,dan dat je waarschuwd zodat moslims niet de verkeerde sheik gaan volgen, schreef moslima 82.

Masha allah, bij deze krijg ik jouw vrijwaring om mijn gal te spuien aan al de sjiekhs waarvan ik denk dat ze verkeerd zijn.  

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 14:29

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Mocht je anderen willen verbeteren dan dient dit altijd met respect te gebeuren. Of de persoon in kwestie nu wel of geen moslim is volgens jouw mening (of kufr begaat). Wij willen natuurlijk maar 1 ding en dat is natuurlijk eventuele fouten rechtzetten, als je dit doet, doe het dan wel op een goede manier. Anders bestaat er natuurlijk de kans dat het averechts gaat werken.

 

Wij zijn per slot van rekening allemaal mensen en wij maken dus allemaal fouten. Of je nu veel of weinig kennis hebt.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2006 om 17:54

As-salamu alaikum

 

Mijn beste gelovige broeders en zusters,

 

Ik geef in de brief de imams en geleerden slechts mijn advies en waarschuwing. Meer niet en ook niet minder. Tonen zij op tijd berouw over dit onderwerp, dan zal dat hun enige redding zijn.

 

Ik heb nu niet de tijd om al jullie vragen te beantwoorden. Morgen inshallah.

 

Wat ik wel kwijt wil, is dat ik nog steeds 100% achter mijn woorden sta. Ook de vergelijking met Saddam, daar trek ik niets van terug. Een juister voorbeeld had ik niet kunnen bedenken, zodat de boodschap goed en duidelijk over zou komen. En als ik het niet zou menen, zou ik het ook niet zeggen. Over dit item is er een grote dwaling onder de Moslims. Ik kan evenveel, zo niet meer fatwas dan sommige onder jullie produceren van geleerden die ook nog met duidelijke bewijzen komen dat meedoen aan deze verkiezingen niet toegestaan is. Maar dan ga ik voorbij aan het doel van mijn boodschap. Dit is geen normale Fiqh kwestie, want daar val ik al lang niet meer over. Dit probleem zit dieper dan dat.

 

Toen ik de brief schreef, wist ik dat het grote gevolgen zou gaan hebben. Voor mij of voor mijn tegenstanders. Maar ik ben nergens bang voor, ik heb voor hetere vuren gestaan dan deze. Ik vrees alleen Allah en niets anders. En ik heb geleerd dat wanneer de Haqq komt de Baatil altijd verdwijnt.

 

Een van de zes dingen die een Moslim koste wat kost moet beschermen is zijn Deen. En dat doe ik.

De Moslims tijdens de 13 jaar in Mekka werden gedwongen bladeren van bomen te eten en op het leer van hun sandalen te kauwen om in leven te blijven. En wij die lekker in onze luxe woningen zitten, voelen ons bedreigd door een miezerig probleemgeval als Verdronk Cs. Hoe zullen onze kinderen zich dan wel niet in de toekomst gaan gedragen? Wij zijn hun rolmodel. Hoe wij de zaken aanpakken, benaderen of uit de weg gaan, zullen onze kinderen zich ook gaan gedragen. Onze kinderen zullen later, onder al die nieuwe Verdonks en Wildertjes, nog minder bewegingsvrijheid hebben dan wij nu in ons luxe bestaan. Hoe zullen zij hun problemen dan oplossen?

 

Ik hoop dus dat we onze kinderen niet slechts liefde geven, maar ook honkvaste rust en geborgenheid die de Islam biedt, deze zijn ook basisbehoeften, en kinderen hebben die echt nodig.

 

Wa alaikum salaam

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 02:39

Assalamu alaikum.

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Over dit item is er een grote dwaling onder de Moslims. Ik kan evenveel, zo niet meer fatwas dan sommige onder jullie produceren van geleerden die ook nog met duidelijke bewijzen komen dat meedoen aan deze verkiezingen niet toegestaan is. Maar dan ga ik voorbij aan het doel van mijn boodschap.

 

Toch wil je vragen die duidelijke bewijzen w�l te geven, want tot nu toe zijn alle bewijzen indirect; gebasseerd op qiyas en idjtihaad (analogie en zelfstandige oordeelsvorming) en dus gebasseerd op de persoonlijke interpretatie van geleerden of anderen. Niets mis mee in principe, tenslotte is de koran geen kookboek waarin een pasklaar recept staat voor iedere situatie, maar de meeste fatawa van oelama die ik ken die tegen stemmen pleiten zijn afkomstig van oelama die in dienst staan van regeringen aan wie alles gelegen is g��n opositie of invloed van het volk te willen, of ze gaan alleen uit van een ideale situatie van moslims in een islamitische staat onder een perfect rechtvaardige leiding van een rechtgeleide khalief.

 

Wat betreft de fatwa van zuster Moslima66 over het schofferen van oelama; de sheich die zij aanhaalt behoort tot een sekte (madhab, stroming) die zo'n beetje gebouwd is op het schofferen van oelama en iedere moslim die niet tot die sekte behoort (kijk er de "zwarte lijsten" op hun websites maar op na, of hun commentaar op alle oelama die niet tot hun sekte behoren, overleden of nog in leven) dus op zich is het advies (een fatwa is altijd een advies) wel goed, maar uit de pen van Al Oetaymien klinkt het bijna lachwekkend. Bovendien is Jiyuu's oordeel over Fawaz een open brief gericht aan Fawaz himself, en dus g��n laster.

 

Aan zuster Moslima 82: jij vindt dat Jiyuu gelijk heeft, maar als je commentaar hebt op anderen die er anders over denken �n dat met argumenten onderbouwen, kom dan zelf ook met argumenten ipv alleen een hoop uitroeptekens en fel gekleurde tekst.

 

Wassalaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 03:16
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Salaam Aleikom,

als jij inderdaad slecht praat over de sheiks om zo te laten zien dat jij goed bent en hij niet dan is dat wat anders,dan dat je waarschuwd zodat moslims niet de verkeerde sheik gaan volgen, schreef moslima 82.

Masha allah, bij deze krijg ik jouw vrijwaring om mijn gal te spuien aan al de sjiekhs waarvan ik denk dat ze verkeerd zijn.  

Salaam Nefertiti

 

salaam aleykoum,

nee maar je mag er wel voor waarschuwen net zoals de sheiks zelf bv voor sjieten waarschuwen en andere dwaalstromingen,

We moeten met zijn allen de juiste weg volgen en aan de waarheid blijven vasthouden,

Allah Soebhanahoe Wa Ta'ala heeft gezegd
����� ����� ������� ������� ������������� ��������������� ����������� ������������� ��������� ���� ��������
Nodig uit naar de Weg van jouw Rabb met wijsheid en mooie woorden, en discussieer met hen op een manier die beter is.... (Soerah an-Nahl:125)
Allah Soebhanahoe Wa Ta'ala heeft gezegd
��� ��������� ��� ������ ������� ������ ��������� ��������
Niemand betwist de ayaat (bewijzen, lessen, tekenen, openbaringen enz.) van Allah behalve degenen die niet geloven.
(Soerah Ghaafir:4)
ik ben voor discussie alleen wel op een nette manier en zoals de 2de soerah aangeeft is het heel erg om over ayas te betwistten als de uitleg gewoon duidelijk is,
 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 03:27

Aan zuster Moslima 82: jij vindt dat Jiyuu gelijk heeft, maar als je commentaar hebt op anderen die er anders over denken �n dat met argumenten onderbouwen, kom dan zelf ook met argumenten ipv alleen een hoop uitroeptekens en fel gekleurde tekst.

 

salaam aleykoum

is het ziek noemen tegen een broeder niet erg?

en de felgekleurde tekst kopieerde ik van de fatwa die gegeven is,om te laten zien dat dat niet mijn tekst is maar van een eerdere geplaatste tekst,

Verder heb ik al bewijzen neergezet in een andere topic betreffend stemmen en democratie,

Verder is geduldig zijn en rustig blijven beter inshaAllah:

Al-Nu�maan ibn Bashir heeft gezegd: �Als er niets over gebleven is in de wereld dan beproevingen en moeilijkheden, zie de beproevingen dan met geduld aan.�

Toen de imam van Ahl al-Sunnah wa�l-Jamaa�ah, Ahmad ibn Hanbal, de overweldigende fitnah aanzag van degenen die zeiden dat de Qur�aan gecre�erd was, gedurende de regering van al-Mu�mun, al-Mu�tasim en al-Wathiq, toen hij onderworpen werd aan langdurige opsluiting en strenge afstraffingen, droeg hij dat met geduld en hield vast aan zijn religie, het recht pad, totdat Allah hem de overwinning schonk en hem verloste van die problemen.

En verder worden nogmaals onze daden op grond van de intenties beoordeeld elhamdullilah:

 

Omar Ibn oel-khattaab, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "Ik heb de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, horen zeggen:

"De daden worden op grond van de intenties beoordeeld en iedereen wordt beloond naar zijn intenties. Degene die migreert voor Allah en Zijn gezant, die is ook met Allah en Zijn gezant verbonden door zijn keuze, maar degene die migreert vanwege wereldse voordelen of vanwege een huwelijk met een vrouw zal beoordeeld worden naar de intentie van deze keuze om te migreren'." [Overgeleverd door Boekhaarie en Moeslim].

  • De levensloop van de overleveraar:

Omar Ibn oel-khattaab, moge Allah met hem tevreden zijn, bekeerde zich tot de Islam voor de migratie en werd de tweede Kalief. Zijn kalifaat-periode duurde tien en een half jaar. Hij stierf als martelaar in de maand "Thoel hidjjah" van het jaar 23 "hidjri".

  • De leerzame conclusies van de hadith:

  1. De intentie vormt de basis in de Islam voor het verrichten van elke daad.

  2. Allah, de Verhevene, accepteert een deugdzame daad als de intentie zuiver is.

  3. Een moslim wordt beloond in het tegenwoordige leven voor zijn daden die hij met een zuivere intentie heeft verricht. Al deze daden worden als aanbidding van Allah, de Verhevene, beschouwd. Voorbeelden daarvan zijn: de leraar in zijn functie, de leerling in zijn studie, de ambtenaar in zijn werk, de handelaar in zijn handel. Deze aanbidden Allah, de Verhevene, tijdens hun werkzaamheden, wanneer hun intenties zuiver zijn.

  4. Als een moslim de intentie had om een goede daad te verrichten, maar het buiten zijn vermogen lag deze uit te voeren, wordt hij toch voor de intentie beloond. 

  5. Een zuivere intentie tegenover Allah staat in direct verband met voorspoed in het tegenwoordige leven en in het hiernamaals.

Verder is het niet raadzaam om veel te praten en te discuseren:

aabir Radia Allahoe Anhoe/Anhaheeft overgeleverd:

De Profeet Salla Allahoe Alaihi Wa Sallam heeft gezegd
�Degenen van jullie die het dichtst bij mij zijn op de dag der Opstanding zullen degenen zijn met de beste karakters en degenen van jullie die ik het meest haat en het verst van mij zijn, zullen degenen met slechte karakters zijn, die veel praten en luid praten en praatziek zijn.�
De mensen vroegen: �O boodschapper van Allah, wij weten wat er bedoeld wordt met degenen die veel praten en luid praten, maar wat wordt er bedoeld met praatziek?� Hij antwoordde dat zij trots waren (dit betekent veel praten voor show).� (Sahih at-Tirmidhie)

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 03:41
ik begrijp jullie niet
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 03:50

salaam aleykoum,

bij de topic 22 november staat nog een fatwa met duidelijke bronnen,

ghair inshaAllah,

Verder is het niet goed om te blijven discuseren

ik herinner mij een ahadith dat Allah een huis  in het paradijs bouwd,voor diegene die stopt met discuseren,laten we onze kennis vergroten inshaAllah amin.

Ook raad ik aan om de tekst te lezen over het blind volgen van geleerden,geopend in een nieuwe topic.

Mag Allah iedereen belonen en onze intenties zuiver houden amin

DjazakAllah Ghairan

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 04:07

Assalaamoe alaykoem wa rahmatoellaahi wa barakaatoe,

Bij deze wil ik broeder jiyuu van hartte bedanken voor zijn verduidelijking en moge Allah jouw belonen broeder.

Voorts,

Vaak gaat men deze discussie aan vanuit een verkeerd oogpunt en de voorbeelden uit soennah en sierah die worden aangedragen zijn veelal misplaatst.

Ik zal het even kort toelichten insha Allah,

1. Wetgeving:

Allah heeft ons in de Koraan meermalen duidelijk gemaakt dat de wetgeving (hoekm/oordeel) een alleen-recht is van ALlah de verhevene. Voorbeelden hiervan zijn:

"Het oordeel berust bij Allah alleen." (S12:A40)

"Wensen zij het oordeel van onwetendheid? En wie is een betere rechter dan Allah voor een volk dat zekerheid van geloof bezit?" (S5:A50)

2. Democratie

Democratie is een race en de winnaar van deze race is degene die de wetten mag opstellen voor een zekere periode.

Maar wij moslims weten reeds dat alleen Allah hier het recht op heeft.

Door mee te doen aan deze race, maken wij het recht van Allah afhankelijk van het aantal mensen dat bereid is te stemmen voor dit recht en dit is natuurlijk onjuist.

3. Voorbeelden

De volgende voorbeelden worden vaak aangehaald:

- De oom van de profeet (salALlaahoe alayhi wa sallam);

- De hijrah naar Abecini�;

- De blijdschap van de moslims bij de overwinning van de romeinen op de Perzen (Soerat Ar-Roem);

In geen van deze gevallen verwaarloosden de moslims een recht van Allah, noch sloten zij compromissen mbt. hun religie, noch namen zij deel aan een on-islamitische manier van wetgeven die tegen de shari3a inging.

5. De oplossing

Wellicht zullen sommigen zeggen: "Maar dit is voor ons de enige manier om althans enige positieve invloed aan te wenden om voor onszelf op te komen en de gevolgen zullen voor ons zeer negatief zijn als we niet deelnemen".

Voor deze broeders en zusters heb ik het volgende voorbeeld uit de sierah van onze geliefde profeet (salALlaahoe alayhi wa sallam).

De koeffaar van Mekka stelden hem (salAllaahoe alayhi wa sallam) destijds namelijk voor om de beurt Mekka te regeren. Het ene jaar wilden ze Allah aanbidden en het volgende jaar de afgodsbeelden, ieder jaar om en om en toen openbaarde Allah het hoofdstuk al-Kafiroen dat wij allen kennen.

Broeders en zusters, kijk eens naar de invloed die hier aangereikt werd. Een HEEL JAAR regeren,.....

Niet een beetje invloed op bepaalde zetels, etc. maar een heel jaar om te regeren en Allah's wetten door te voeren en sterker nog; zij zouden Allah dat jaar eveneens aanbidden.

Moet je je voorstellen wat een voordelen hier aan vast zaten en hoeveel mensen hier door wel niet allemaal moslim zouden kunnen worden.

Laten we vervolgens eens kijken naar het alternatief; marteling, vervolging, verbanning en moord op de moslims, etc.

Desalniettemin hebben de moslims destijds geen duimbrete toegegeven aan de koeffaar en het recht van Allah op geen enkele wijze verkwanseld en Allah heeft hem doen overwinnen.

Vergelijk onze situatie met die van hen;

Vergelijk hetgeen hen werd aangeboden met hetgeen ons aangeboden wordt;

Vergelijk onze gevolgen met die van hen;

En je zult insha ALlah tot de conclusie komen dat het wegblijven van deze verkiezingen de juiste weg is.

Wa salaam

Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 04:33

Asalaam alaykom warahamatou Allahi wa barakatou Abou Hassan,

 

Op de manier hoe je de bronnen interpreteert zal je tot de conclusie komen dat je geen recht hebt om hier te blijven.

 

Om de belasting, waarmee die regels worden gesteld, te betalen en vervolgens te zeggen dat je geen enkel invloed mag uitoefenen op die regels is volgens mijn een misstap.

Als ik stem blijf ik altijd geloven dat de 7ukom alleen tot Allah behoort.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 08:16
Asalaam Alaikum,

Ik vind een aantal argumenten niet terecht.

Als je stemt accepteer je een andere macht dan Allah? Ik dacht het niet!
Als je stemt aanbid je iets anders dan Allah? Ik dacht het niet!
Als je stemt kies je voor de koeffaar? Ik dacht het niet!
Als je stemt ben je geen goed Moslim? Dat is alleen aan Allah om te bepalen!

Als je stemt  kies je voor een partij die opkomt voor Moslims! Goed idee!
Als je stemt weet je dat de moskee om de hoek gebouwd gaat worden! Goed idee!
Als je stemt heb je invloed op Islamitisch onderwijs en goede scholing. Goed idee!
Als je stemt kies je  voor bescherming van de umma in Nederland. Goed idee!

NIEMAND ANDERS DAN ALLAH ZAL WORDEN AANBEDEN WANT IK ZEG ONVOORWAARDELIJK!

ALLAH IS:

  1. Allah (God in al zijn Majesteit)

  2. ar-Rahman (de Meest Barmhartige)

  3. ar-Rahim (de Meest Genadevolle)

  4. al-Malik (de Absolute Heerser)

  5. al-Quddus (de Heilige)

  6. as-Salam (de Bron van Vrede)

  7. al-Mu'min (de Beschermer van Geloof)

  8. al-Muhaymin (de Beschermer & Beheerder)

  9. al-'Aziz (de Machtige)

  10. al-Jabbar (de Onweerstaanbare)

  11. al-Mutakabbir (de Majesteuze)

  12. al-Khaliq (de Schepper)

  13. al-Bari' (de Schepper met het vermogen om al het bestaande van de ene toestand naar de andere te veranderen.)

  14. al-Musawwir (de Vormgever)

  15. al-Ghaffar (de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer.)

  16. al-Qahhar (de Onderwerper)

  17. al-Wahhab (de Gever)

  18. al-Razzaq (de Schenker van onderhoud)

  19. al-Fattah (de Opener)

  20. al-'Alim (de Alwetende)

  21. al-Qabid (de Samentrekker)

  22. al-Basit (de Verruimer)

  23. al-Khafid (de Vernederaar)

  24. al-Rafi' (de Verheffer)

  25. al-Mu'izz (de Schenker van Eer)

  26. al-Mudhill (de Onteerder)

  27. as-Sami' (de Alhorende)

  28. al-Basir (de Alziende)

  29. al-Hakam (de Rechter)

  30. al-'Adl (de Rechtvaardige)

  31. al-Latif (de Subtiele)

  32. al-Khabir (de Bewuste)

  33. al-Halim (de Verdraagzame)

  34. al-'Azim (de Grote)

  35. al-Ghafur (de Meest Vergevingsgezinde)

  36. ash-Shakur (de Dank Aanvarende)

  37. al-'Ali (de Allerhoogste)

  38. al-Kabir (de Bezitter van Grootheid)

  39. al-Hafiz (de Beschermer)

  40. al-Muqit (de Onderhouder)

  41. al-Hasib (de Opsteller van de Rekening)

  42. al-Jalil (de Sublieme)

  43. al-Karim (de Edelmoedige)

  44. ar-Raqib (de Waakzame)

  45. al-Mujib (de Verhoorder)

  46. al-Wasi' (de Alomvattende)

  47. al-Hakim (de Wijze)

  48. al-Wadud (de Liefhebbende)

  49. al-Majid (de Luisterrijke)

  50. al-Ba'ith (de Opwekker van de Doden)

  51. ash-Shahid (de Getuige)

  52. al-Haqq (de Waarheid)

  53. al-Wakil (de Gevolmachtigde)

  54. al-Qawiy (de Sterke)

  55. al-Matin (de Standvastige)

  56. al-Waliy (de Beschermende Vriend)

  57. al-Hamid (de Prijzenswaardige)

  58. al-Muhsi (de Optekenaar)

  59. al-Mubdi' (de Voortbrenger)

  60. al-Mu'id (de Hersteller)

  61. al-Muhyi (de Levengevende)

  62. al-Mumit (de Levenontnemer)

  63. al-Hayy (de Eeuwiglevende)

  64. al-Qayyum (de Zelfbestaande)

  65. al-Wajid (de Vinder)

  66. al-Majid (de Nobele)

  67. al-Wahid (de Unieke)

  68. as-Samad (de Onafhankelijke)

  69. al-Qadir (de Machtige)

  70. al-Muqtadir (de Meest Machtige)

  71. al-Muqaddim (Degene die Bevordert)

  72. al-Mu'akhkhir (de Vertrager)

  73. al-Awwal (de Eerste)

  74. al-Akhir (de Laatste)

  75. az-Zahir (de Openlijke)

  76. al-Batin (de Verborgene)

  77. al-Waali (de Legeerder)

  78. al-Muta'ali (de Meest Verhevene)

  79. al-Barr (de Bron van Alle Goedheid)

  80. at-Tawwab (de Berouwaanvaardende)

  81. al-Muntaqim (de Vergelder)

  82. al-'Afuw (de Schenker van Vergiffenis)

  83. ar-Ra'uf (de Milde)

  84. Maliku-l-Mulk (de Bezitter van Soevereiniteit)

  85. Dhu'-Jalali wa'l-ikram (de Heer van Glorie en Eer)

  86. al-Muqsit (de Billijke)

  87. al-Jami' (de Verzamelaar)

  88. al-Ghani (de Zelftoerijkende)

  89. al-Mughni (de Verrijker)

  90. al-Mani'eh (de Verhinderaar)

  91. ad-Darr (de Brenger van Nood)

  92. an-Nafi'eh (de Begunstiger)

  93. an-Nur (het Licht)

  94. al-Hadi (de Gids)

  95. al-Badi'eh (de Blijvende)

  96. al-Baqi' (de Eeuwige)

  97. al-Warith (de Erfgenaam)

  98. ar-Rashid (de Gids naar het Juiste Pad)

  99. as-Sabur (de Geduldige)

EN DAAR ZAL NOOIT EN TE NIMMER IETS AAN VERANDEREN.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2006 om 23:14

As-salamu alaikum warahmatullah gelovige broeders en zusters,

 

Voordat sommige van jullie binnenkort je stem aan een bepaalde partij gaan geven, laat mij jullie herinneren aan een incident tijdens de slag van Badr.

 

Ik denk dat het belangrijk is jullie dit te vertellen, zodat je voor jezelf nagaat of je wel de juiste beslissing neemt. Ik hoop dat jullie de moeite zullen nemen dit verhaal aandachtig door te lezen, want in eindeloze discussies straks heb ik geen zin. De Hujjah (bewijzen) voor iedere uitspraak tegen het stemmen voor de Taghoot, zijn er, wees daar maar niet ongerust over. Dat komt later misschien. En als ik er zelf dan niet uitkom, zijn er genoeg andere broeders en zusters die het ook wel weten, maar nog stil of te verlegen zijn om te spreken.

 

In de tijd van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) gebeurde het een paar keren dat mensen die tegen de Islam en de Moslims waren maar toch ook la ilaha illallah zeiden, voor de ogen van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) werden gedood. Volledig gezegend met de Quran en goedgevonden door de Profeet (sallalaho alahi wasallam) zelf. Denk aan de bewoners van Ta�if die nadat ze de Islam hadden geaccepteerd en normaal hun gebeden verrichtten, vastten en alle uiterlijke religieuze handelingen deden toch doordrukten om met Riba handel te drijven. 21 Dagen lang werd er tegen hen gevochten.

 

Wat ik jullie wil duidelijk maken is dat Allah Ta�ala op twee manieren het geloof van een persoon beoordeelt. Allah oordeelt over (1) de mens als individu en ook (2) de groep aan wie die persoon loyaal is, z�n tijd aan schenkt, omgaat of energie in steekt.

 

Vanaf de opheffing van het khalifaat in 1924 beleven wij de Islam als individu. En sommigen strijden ervoor om de Shariah terug te brengen.

 

Een Moslim kan dus goed zijn in z�n Ibadah (aanbidding) en andere religieuze verplichtingen, hij bidt Tahajud en gaat naar Hajj. Maar hij kan tegelijkertijd zijn steun geven aan een groep mensen die de Shariah bevechten, gelovigen doden, en anderen stoppen die het slechte willen verbieden en tot het goede willen aansporen.

 

In de slag van Badr vochten de gelovigen uit Medina tegen de ongelovige Quraish uit Mekka. Twee groepen tegen elkaar. Maar omdat er in Mekka die tijd nog steeds een paar Moslims woonden, die om verschillende redenen geen Hidjra hebben kunnen maken, werden zij door de ongelovige Quraish gedwongen om mee te vechten tegen hun broeders uit Medina. De Profeet van Allah (sallalaho alaihi wasallam) was ervan op de hoogte dat deze Moslims werden gedwongen mee te vechten met het ongelovige leger. In Sahih Muslim lezen we dat hij toen aan de Sahabah de opdracht gaf om op het slagveld de leden van Bani Haashim het leven te sparen, want ze werden gedwongen om mee te vechten.

De oom van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam), al Abbas, woonde toen ook nog in Mekka en ook hij werd door de Quraish gedwongen om mee te vechten tegen de Moslims. Toen de pijlen over en weer vlogen, stierven een aantal van die Moslims aan de zijde van de Quraish. De Sahabah waren geschokt en Allah openbaarde:

 

Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven, terwijl dezen hun eigen ziel onrecht aandoen, zeggen: "In welke toestand was je?" Zij zullen antwoorden: "Wij waren in het land machteloos." Zij (de engelen) zullen echter zeggen: "Was God�s aarde u niet groot genoeg om daarop te verhuizen?" Zij zijn het, wier tehuis de hel zal zijn en dat is een kwade bestemming.

Met uitzondering van de zwakken onder de mannen en vrouwen en kinderen, die geen middelen tot en beschikking hebben, noch een weg kunnen vinden. (Quran 4:97-98)

 

Wat nu gaat komen, is de manier hoe in de Islam tegen de kufr van een groep wordt aangekeken.

 

Toen zijn oom, alAbbas, aan de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) vroeg om hem en zijn neef (beide Moslims) vrij te stellen van het losgeld dat normaal altijd betaald moet worden voor krijgsgevangenen, antwoordde de Profeet sallalaho alaihi wasallam:

 

�Laat dat argument aan de kant. Je kwam vechtend met een groep en je wordt behandeld als een groep dat vocht. Je moet voor jezelf betalen en voor je neef.�

 

�Op wat zichtbaar is oordelen wij, je innerlijke is aan Allah�

(Sahih Bukhari, Kitab alGhazwa)

 

AlAbbas moest betalen voor hem en zijn neef. Toen openbaarde Allah:

 

O profeet, zeg tot de gevangenen die in uw handen zijn: "Als God enig goed in uw hart vindt, zal Hij u beter geven dan hetgeen van u is weggenomen en zal Hij u vergeven". God is Vergevensgezind, Genadevol. (Quran 8:70)

 

Al Abbas betaalde 200 gram goud voor zichzelf en zijn neef.

 

Deze mensen werden gedwongen en hadden geen keuze. Wij hebben in ieder geval nog die keuze (als je je eigen verstand gebruikt).

Ik hoop dat het tot hier nog een beetje duidelijk is.

 

Wanneer je dus van plan bent ooit een partij of groep te gaan steunen, met welke intentie dan ook, bedenk of de idee�n van die groep passen bij de Shariah van Allah, of er juist tegenin gaan. Of een groep goed is of slecht hangt van het einddoel af van wat die groep wil. Is die groep er om de wetten en regels van Allah in stand te houden, of heeft die groep als motief de Taghoot te sterken. Taghoot is wat mensen gebruiken om over elkaar te oordelen buiten Allah om. Het maakt niet uit hoeveel goede mensen bij die groep zijn aangesloten, het gaat erom of de doelstellingen van die groep tegen de wetten van Allah ingaan of niet.

 

Zaken als dwang, onwetendheid, goede intenties etc. worden door Allah beoordeeld. Het is dus ook niet de manier van de Ahlus Soennah en dus ook niet mijn manier om iedereen op een grote hoop te gooien en op iedereen takfir te gaan doen. Dat zou heel gemakkelijk en kinderlijk zijn. Daar ben ik tot nu toe voorzichtig mee gebleven. Al heb ik de indruk dat sommigen zich duidelijk aangesproken voelen.

Mijn eerdere brief was dan ook gericht aan geleerden, die precies weten waar ik het over heb. Zij zijn het die de ta�wil (interpretatie) van bepaalde Quranverzen aan jullie overdragen.

Zij die sowieso gaan stemmen of er nog over nadenken om te gaan stemmen in November, of zij die zich zelf misschien wel verkiesbaar hebben gesteld op een lijst. Mijn advies is simpel: denk aan dit verhaal van de slag van Badr en wat het voor jou kan betekenen om een groep mensen te steunen. Je kan nog zo een goede Moslim(-ah) zijn en al je religieuze verplichtingen nakomen, Allah oordeelt je individu EN je groep waaraan jij loyaal bent, steunt enz.


Ik kan niemand zomaar een kafir noemen, ik ken de passages in de Quran ook die de voorstanders van democratien GE- en ook MIS-bruiken. 

Later kunnen we het misschien nog een keertje daarover gaan hebben en over dingen als Tawheed en de hujjah (bewijzen) van mijn verhaal (zo mans ben ik nog wel) enz., maar laat dit wat hierboven staat eerst goed tot je doordringen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 05:18
In eerste instantie geplaatst door Jiyuu

Voorwaar de engelen zullen tot hen die ze doen sterven,
terwijl dezen hun eigen ziel onrecht aandoen, zeggen: "In welke toestand
was je?" Zij zullen antwoorden: "Wij waren in het land machteloos." Zij (de
engelen) zullen echter zeggen: "Was God�s aarde u niet groot genoeg om
daarop te verhuizen?" Zij zijn het, wier tehuis de hel zal zijn en dat is een
kwade bestemming.
Met uitzondering van de zwakken onder de mannen en vrouwen en
kinderen, die geen middelen tot en beschikking hebben, noch een weg
kunnen vinden. (Quran 4:97-98)

Wat nu gaat komen, is de manier hoe in de Islam tegen de kufr van een
groep wordt aangekeken.
......... ........... .........
maar laat dit wat hierboven staat eerst goed tot je doordringen.


Jiyuu,
ik hoop dat jij hetgeen je gepost hebt ook goed tot je door laat dringen
en in het bijzonder Soera 4: 97-98

Als jij en je geestverwanten de Koran echt serieus nemen, dan hadden
jullie allemaal allang uit dit kafir volk en kafir land weg moeten wezen.
Voor jullie geldt meer nog dan destijds de vraag: "is God's aarde niet
groot genoeg om daarop te verhuizen?" Immers er is nu plenty Islam
territorium met uiterst dun bevolkte gebieden, die goed ontwikkeld
kunnen worden en iedere rechtgeaarde Moslim is in de gelegenheid
daarheen te verhuizen. Ik lees dan dat degenen die de gelegenheid om
weg te trekken uit kafirland niet te baat nemen "hun tehuis de hel" zal
zijn.
Want ze hebben grote woorden over het afstand bewaren tov
kafirorganisaties, kafirspullen en kafiridee"en, maar intussen proberen ze
wel hun buik zo veel mogelijk te vullen met hetgeen die
kafirmaatschappij te bieden heeft. De grootste hypocrieten zijn het;
vooral degenen die hen opruien om toch vooral maar helemaal niets met
die slechte maatschappij van doen te hebben...
Besef wel dat iedere Euro die je in je handen hebt door kafirhanden
gegaan is, welicht is het hoerengeld of geld dat verdiend is met de
verkoop van wapens waarmee je broeders bestreden worden. Het is zelfs
niet uitgesloten dat het geld is dat geofferd was aan de vele afgoden, die
door de kafirs aanbeden en ge��rd worden.
Jiyuu, mensen die denken zoals jij zijn vijanden van het nederlandse volk.
Staatsvijanden die uit blindheid getolereerd worden. Vooral door de
Moslimgemeenschap. Immers, zij bezorgen de Islam een slechte naam
door hun vijandige en haatdragende houding. zij versterken het beeld dat
de Islam idd een geweldadige religie is met een moord en doodslag
predikende profeet...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
fundamentalist Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 84
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fundamentalist Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 06:52

Als ik daaqr genoeg tijd voor had, dan zou ik met klassieke fiqhuitspraken komen van geleerden die het in deze tijd zelfs zouden verplichten om te stemmen.

Stel dat alle partijen superslecht zouden zijn en niemand de moslims ook maar een greintje wenst. Dan nog zou het zelfs verplicht kunnen zijn te stemmen omdat je in staat bent het kwaad te verminderen.

Als meneer de gijzelaar  zegt: als jullie binnenvallen vermoord ik twee mensen. Doe jullie niks dan vermoord ik 10. En als wij dan zeker weten dat hij sowieso van plan is te moorden dan moeten we gewoon zo spoedig mogelijk binnenvallen om het kwaad te beperken.

trouwens, de anti-islamgroeperingen in het Westen steunen ook altijd de zogenaamde liberalen in orthodoxe landen. Ook zij maken gebruik van kiezen voor het minst erge in hun optiek!

Allahumma nsur shar3ak fi kulli makaan amien

wa salaam

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 09:32

Ik vind je reactie nogal overdreven eerlijk gezegd.

Als jij en je geestverwanten de Koran echt serieus nemen, dan hadden jullie allemaal allang uit dit kafir volk en kafir land weg moeten wezen. Voor jullie geldt meer nog dan destijds de vraag: "is God's aarde niet groot genoeg om daarop te verhuizen?" Immers er is nu plenty Islam territorium met uiterst dun bevolkte gebieden, die goed ontwikkeld kunnen worden en iedere rechtgeaarde Moslim is in de gelegenheid daarheen te verhuizen.

Inderdaad, er is genoeg "territorium", waar Nederland naar mijn mening ook onder valt. Waarom zouden 'wij' weggaan alleen omdat wij het niet eens zijn met bepaalde dingen? Dat moet kunnen, toch? In plaats van weg te lopen zouden degene die het niet eens zijn met het beleid dit kunnen proberen aan te passen. Dit zal natuurijk niet makkelijk en eenvoudig zijn maar het is het proberen waard.

De grootste hypocrieten zijn het;
vooral degenen die hen opruien om toch vooral maar helemaal niets met die slechte maatschappij van doen te hebben...

Hoezo "opruien om toch vooral maar helemaal niets met die slechte maatschappij van doen te hebben"? Voor zover ik weet kun je ook gewoon deelnemen aan de maatschappij zonder dat je stemt.

Jiyuu, mensen die denken zoals jij zijn vijanden van het nederlandse volk.
Staatsvijanden die uit blindheid getolereerd worden. Vooral door de
Moslimgemeenschap.

Ach ach ach... mensen (of zal ik zeggen; moslims?!) kunnen tegenwoordig niets meer zeggen of ze worden al een vijand van Nederland (of een ander dergelijk land) genoemd...

Hoe open sta jij eigenlijk voor andere meningen Postpentacost? (En dan heb ik het m.n. over meningen die haaks staan tegenover die van jou.)

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 09:56
Ik sta redelijk open voor andere meningen; ik heb zelf ook andere
meningen

Ik maak Jiyuu niet tot vijand; dat doet hijzelf.

Maar uit je reactie blijkt dat je toch niet goed die Soera tot je door laat
dringen. Of ga je selectief om met de Koran; net zoals het je het beste
uitkomt?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 10:46

Ik maak Jiyuu niet tot vijand; dat doet hijzelf.

Naar mijn mening maakt Jiyuu zichzelf helemaal niet tot vijand.

Maar uit je reactie blijkt dat je toch niet goed die Soera tot je door laat dringen. Of ga je selectief om met de Koran; net zoals het je het beste uitkomt?

Uit mijn reactie blijkt helemaal niets. Althans, niet hoe ik over soera 4 (vers 97-98) denk. Dus ik vraag me af hoe jij aan de gedachte komt dat ik het niet goed tot mij door zou laten dringen... Verklaar je nader.

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2006 om 16:17
Bijvoorbeeld omdat je het verhuizen "weglopen" voor moeilijkheden
noemt, terwijl ik in die verzen toch duidelijk lees dat het een soort
opddracht is om uit Kafirland te vertrekken...Of heb jij een andere uitleg?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2006 om 04:22

Ik zie helemaal niet dat deze tekst de moslims zou verplichten om uit bv nederland te vertrekken. :-)

de tekst spreekt over de situatie dat moslims onder leiding van hun enigste leider in oorlog was tegen een ander gebied en dat in dat gebied moslims woonachtig waren die gedwongen waren tegen Mohamed te strijden.

Zij hadden zich kunnen ontrekken aan deze situatie.

Dat heeft totaal niks te maken met de situatie in Nederland naar mijn bescheiden izicht.

Ook kan ik er nauwelijks een reden in zien dat deze tekst moslims zou verbieden om te gaan stemen. :-)

In tegendeel de tekst sreekt over een situatie dat de moslims onmachtig zijn

Uitoefening van stemrecht bewijst eerder dat men niet onmachtig is maar dat me teminste iets probeert . :-)

maar hoe dan ook stemrecht is een recht en geen plicht.

 

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2006 om 15:13

Bijvoorbeeld omdat je het verhuizen "weglopen" voor moeilijkheden
noemt, terwijl ik in die verzen toch duidelijk lees dat het een soort
opddracht is om uit Kafirland te vertrekken...Of heb jij een andere uitleg?


Ik kan helemaal niet uit de verzen opmaken dat de moslims verplicht zouden zijn om te vertrekken uit een "kafir" land. Jij noch ik zijn bevoegd en hebben de kennis daarvoor niet om precies uit te leggen hoe wij deze verzen zouden moeten interpreteren. Maar voor jou is het natuurlijk wel makkelijk om alles gewoon te lezen zoals jij het wilt zien.

Ik ben het overigens eens met DruideHerne.

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.