Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Extreem rechts tegen moskee in Middelb.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Extreem rechts tegen moskee in Middelb.
    Geplaatst op: 19 november 2006 om 01:50
Aslaam Alaikum,

Met een demonstratie wil de extreem rechtse Nationalistische Volksbeweging (NVB) zaterdag in Middelburg protesteren tegen de bouw van een moskee. Onzinnig, volgens de meeste bewoners van de Stromenwijk, waar het nieuwe gebouw verrijst.

De plek waar de moskee wordt gebouwd, heet in de volksmond reli-boulevard, omdat er ook een kerk van het Leger des Heils wordt gebouwd. Bovendien staat de kerk van de gereformeerde gemeente aan de andere kant van de Stromenweg.
 
Omwonenden 
 
In de Stromenwijk zijn de reacties op de bouw van de moskee gematigd. Sander Verberkmoes (15) maakt zich niet druk om de komst van de moskee schuin tegenover de flat waar hij woont. "Ze hebben hun eigen geloof, dat moet ieder voor zich weten." Al tekent hij er wel bij aan dat "wij in moslimlanden niet zo eenvoudig een kerk zouden kunnen bouwen." De jongen verwacht dat er rellen zullen uitbreken tussen "Turkse jongeren uit de buurt en racisten."

Vlak bij de toekomstige bouwplaats wonen ook Paul en Yvonne Jansen. Zij zijn beiden actief binnen het Leger des Heils en vinden de demonstratie "niet correct. Bovendien is het vreemd dat de demonstranten vanuit Amsterdam naar Middelburg moeten komen. Vanuit de wijk hebben we weinig negatieve reacties gehoord." Paul pakt de schets van het nieuwe gebouw er even bij. "Je ziet dat het ontwerp is aangepast. Eerst waren er twee hoge minaretten, nu ��n die kleiner is. Natuurlijk zitten we qua geloof op een ander vlak, maar daarom moeten we elkaar wel respecteren", aldus Jansen.
 
NVB 
 
De Nationalistische Volksbeweging wil af van moslims en moskee�n in heel Nederland. W. J. Beaux, voorzitter van de Nationalistische Volksbeweging (NVB): �Het bouwwerk kan mooi zijn, maar het is een bron van intolerantie jegens Nederlanders.� Beaux: �Een moskee in Middelburg heeft een aanzuigende werking op moslims uit heel Zeeland. Daar komen imams uit landen met intolerante gedachten over onze christelijke identiteit. Wij demonstreren juist om onze vrijheid van godsdienst te bewaken. Die loopt gevaar als de islam de overhand krijgt.� Dat er een democratisch besluit is genomen over de moskee en dat de buurt daarover heeft meegepraat, maakt op hem geen indruk.

Beaux bestrijdt dat de demonstratie een actie is die niet-Zeeuws is. "Velen van ons komen van buiten Zeeland, waar op zichzelf niets mis mee is, maar er zijn onder de ongeveer honderd demonstranten ook zo'n achttien Zeeuwen", zegt hij. De demonstratie zal wat de NVB betreft vreedzaam verlopen. "We lopen vanaf het NS-station naar de plaats waar de moskee komt, daar houd ik een toespraak en daarna lopen we weer terug."

Er zullen tijdens de wandeltocht wel leuzen worden geroepen, erkent hij. Welke, dat houdt Beaux nog geheim. De komst van de moskee is onwenselijk, betoogt Beaux, "zeker als je de verwensingen hoort die zo'n imam in Amsterdam heeft uitgesproken aan het adres van Theo van Gogh. We zijn voor vrijheid van godsdienst, maar de islam is een bedreiging voor de godsdienstvrijheid."
 
Kafka 
 
De gemeente Middelburg en de politie zijn voorbereid op "grootschalige ordeverstoringen", aldus burgemeester Schouwenaar vrijdag. Agenten met de platte pet kunnen worden bijgestaan door de mobiele eenheid.
 
Peter van Gent van de anti-fascistische onderzoeksgroep Kafka zegt dat de politie zich bij demonstraties van extreemrechts te veel op de openbare orde richt . Daardoor worden radicale leuzen en strafbare symboliek over het hoofd gezien.

Volgens Kafka worden in Nederland jaarlijks gemiddeld zes extreemrechtse demonstraties gehouden. De NVB bestaat nog niet zo lang en demonstreert in Middelburg voor het eerst. Van Gent: �Wij merken dat er veel strafbare symbolen worden meegedragen. Er worden ook radicale leuzen geroepen.� Maar de politie verliest dat volgens hem uit het oog omdat ze vooral bezig is met het handhaven van de orde.

Meestal trekken deze demonstraties tussen de veertig en de tachtig mensen. Van Gent verwacht er vandaag vijftig, de NVB ruim honderd. Kafka verwacht onder meer de Dietse Kameraden uit Zeeuws-Vlaanderen. Extreemrechtse demonstraties verlopen vaak zonder problemen, omdat ze daar zelf erg op letten. Van Gent: �Maar verbaal zijn rechtse demonstraties zeer schokkend.�
 
Moskee bestuur 
 
Bestuurslid van de moskee Yilmaz Coban, tevens gemeenteraadslid voor het CDA in Middelburg, is diep teleurgesteld in de demonstranten. "De moskee is niet nieuw, we verhuizen alleen naar een nieuw gebouw. We zitten al sinds 1971 aan het Oostkerkplein en hebben een open houding naar de bevolking. Ik nodig de demonstranten uit om eens te komen praten op een van onze open dagen." Het bestuur stelt zaterdagmorgen de oude moskee open voor belangstellenden. De burgemeester brengt dan ook een bezoek aan het gebouw.

Wat doen wij? Stem op de SP volgende week en houd deze beweging tegen, in heel Nederland.

Wa Salaam Alaikum
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2006 om 04:07

Asalaam Aleikum,

Ik kom oorspronkelijk uit Middelburg.....mijn geliefde stadje....maar stemmen doe ik niet, omdat ik mijn vertrouwen enkel en alleen op ALLAH Subhana Wa Ta'ala stel en niet op de SP of wie dan ook.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2006 om 04:50
Asalaam Alaikum,

Ik weet dat jij niet gaat stemmen Rahil Amin.
Toch stel ik mij voortdurend de volgende vraag.

Allah grijpt in waneer Hij wenst, soms grijpt hij niet in wanneer je het wel zou wensen (Palestijnen, onrecht, ziekte, dood etc) Ik stel mezelf weleens de vraag, wat het zou betekenen als Allah helemaal niet van plan is om in te grijpen in Europa, Nederland, Den Haag etc, om bepaalde kwade invloeden te doen stoppen. Misschien is het wel zijn Wil dat het kwaad zich openbaard en dat de mens zijn eigen problemen maar moet oplossen. Een goed voorbeeld is de tweede wereld oorlog. Allah heeft de Joden niet gered van de gaskamer (omdat Hij dat niet wenste).

Waarom zij Hij ons wel willen redden?

Salaam


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2006 om 05:03

Asalaam Aleikum broeder,

Ik moest direct aan het volgende denken:

ALLAH Subhana Wa Ta'ala vertelt ons dat we zullen worden getest. Hij maakt ons ook duidelijk wat van ons wordt verwacht wanneer we deze beproevingen ondergaan en wat onze beloning zal zijn als we slagen.

ALLAH Subhana Wa Ta'ala zegt: " En Wij zullen jullie zeker beproeven met iets van vrees en honger en vermindereing van bezittingen en levens en vruchten. Maar geeft verheugende tijdingen aan de geduldigen. Degenen wanneer een ramp hen treft, zeggen: "Voorwaar, aan Allah behoren wij, en voorwaar, tot Hem zullen Wij terugkeren."Zij zijn degenen op wie de zegeningen van hun Heer neerdalen, en Barmhartigheid, en zij zijn degenen die de rechte Leiding ontvangen."[Surah al-Baqarah:155-157

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2006 om 05:17

Asalaam Aleikum broeder,

Ik heb nog een paar interessante stukjes voor je...die laten zien dat deze mensen slechts hun vertrouwen op ALLAH Subhana Wa Ta'ala stelden.

Aasiyah, de vrouw van Fir'auwn (Farao). Haar imaan (geloof) in
Allah Subhanahoe wa Ta�ala bloeide in de schaduw van iemand die
zei: 'Ik ben jullie heer, de allerhoogste!' Toen Fir�aun het
nieuws bereikte van het geloof van zijn vrouw sloeg hij haar en
beval zijn bewakers om haar te martelen. Ze namen haar mee in de
brandende middaghitte, bonden haar handen en voeten en martelden
haar voortdurend. Tot wie keerde zij zich (terug)? Zij keerde
zich naar Allah. Ze bad: �Mijn Heer, bouw voor mij een huis aan
Uw Zijde in het Paradijs, en red me van Fir�auwn en zijn daden
en red mij van het onrechtvaardige volk.� [Soerah At Tahrim: 11]

Er is verteld dat toen ze dit zei, de hemel voor haar opende en
zij haar huis zag in het Paradijs en glimlachte. De bewakers
keken verbaasd, ze wordt gemarteld en ze glimlacht? Gefrustreerd
beval Fir'auwn dat een grote steen moest worden gebracht en op
Aasiyah moest worden gegooid, om haar te verpletten tot aan haar
dood. Maar Allah nam haar ziel voordat de grote steen gebracht
werd en zij werd een voorbeeld voor alle gelovige mannen en
vrouwen tot het einde van de tijd:

�En de gelovigen heeft Allah de vrouw van Fir�auwn als voorbeeld
gegeven, toen zij zei: �Mijn Heer, bouw voor mij een huis aan Uw
Zijde in het Paradijs, en red mij van Fir�auwn en zijn daden en
red mij van het onrechtvaardige volk.� [Soerah At-Tahrim: 11]

De boodschapper van Allah sallallahoe 'aleyhi wa sallam zei
(volgens een overlevering): �Hoe wonderbaarlijk is de situatie
van een mu-mien (gelovige), waarlijk alle situaties zijn goed
voor hem. Als hem iets goeds overkomt dankt hij Allah, en dat is
goed voor hem. En als hem iets slechts overkomt is hij geduldig,
en het wordt beter voor hem. En dit geld slechts voor de mu-min
(gelovige).�

Ibn al-Jowzee rahmatoellahi �aleyh zei: 'Als deze doenya geen
station van beproevingen was, dan zou het niet gevuld met
ziektes en vuiligheid zijn. Als het leven niet voor ontberingen
was, dan zouden de profeten en de vromen het meest comfortabel
geleefd hebben. Nee, Adam �aleyhi salaam leed beproeving na
beproeving totdat hij de doenya verliet. Noeh �aleyhi salaam
huilde 300 jaar. Ibrahiem �aleyhi salaam werd geworpen in een
kuil van vuur en werd later verteld zijn zoon te offeren. Ya'qub
�aleyhi salaam huilde tot hij blind werd. Musa �aleyhi salaam
daagde Fir'auwn uit en werd beproefd door zijn mensen. 'Iesa
�aleyhi salaam had geen voorziening behalve de happen die zijn
volgelingen hem van voorzagen. En Mohammad sallallahoe 'aleyhi
wa sallam ontmoete armoede met geduld, zijn oom - een van zijn
geliefdste verwanten - werd gedood en verminkt en zijn mensen
geloofde niet in hem �. en de lijst van profeten en vromen gaat
door en door.�

Al Hasan ibn Arafah rahmatoellahi �aleyh verteld: 'Ik bezocht
Imaam Ahmad ibn Hanbal nadat hij was geslagen (met de zweep) en
gemarteld. Ik zei tegen hem: 'O Abu Abdillaah, u heeft het
niveau van Profeten bereikt.' Hij zei: 'Wees stil. Waarlijk, ik
zag niets meer dan mensen die hun Deen verkopen. En ik zag
geleerden die met mij waren en hun geloof verkochten. Toen zei
ik tegen mijzelf, 'Wie ben ik? Wat ben ik? Wat ga ik tegen Allah
zeggen morgen, wanneer ik me voor Hem bevindt en Hij me zal
vragen: 'Verkocht jij je Deen zoals de anderen deden?' Toen keek
ik naar de zweep en de zwaard en koos hen. En ik zei: 'Als ik
sterf zal ik tot Allah terugkeren en zeggen: 'Mij is verteld te
zeggen dat ��n van Uw Eigenschappen gecre�erd was maar ik deed
het niet.' Na dat, zal het aan Hem zijn, of Hij zal me straffen
of Barmhartig voor mij.'

Al-Hasan ibn Arafah vroeg toen: 'Voelde u pijn toen zij u (met
de zweep) sloegen?' Hij zei: 'Ja, ik voelde de pijn tot 20
zweepslagen toen verloor ik al mijn gevoel (zij sloegen hem meer
dan 80 maal). Nadat het over was voelde ik geen pijn en die dag
bad ik het Duhr-gebed staand.'

Al-Hasan ibn Arafah begon te huilen toen hij hoorde wat er was
gebeurd. Imaam Ahmed radiallahoe �anhu vroeg hem: 'Waarom huil
je? Ik heb mijn Iemaan niet verloren. Waarom zou ik na dat nog
geven om mijn leven als ik die verloren had?'

'Abd al-Malik ibn Ishaq zei: Er is niemand die niet getest wordt
met gezondheid of welvaart om te meten hoe dankbaar hij is
(shukr).�

En de metgezel - Abdur Rahman ibn 'Awf radiallahu �anhu - zei:
'We werden getest met hardheid en waren geduldig. Toen werden we
getest met welvaart en wij waren niet geduldig. Wegens dit zegt
Allah: �O jullie die geloven, laat jullie bezittingen en jullie
kinderen jullie niet afleiden van het gedenken van Allah. En wie
dat doen: zij zijn degenen die de verliezers zijn.� [Soerah
Al-Moenafiqoen: 9]

Allah Subhanahoe wa Ta�ala zegt in de Qor-aan:

�Alif Laam Miem. Dachten de mensen dat zij met rust gelaten
worden, als zij zeggen: �Wij geloven,� en dat zij niet op de
proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen
op de proef gesteld.� [Soerah Al-�Ankaboet: 1-3]

Ali radiallahu �anhu zei: �Waarlijk Sabr is tot Iemaan wat het
hoofd is tot het lichaam. Wanneer het hoofd afgesneden wordt,
valt het lichaam. (Toen verhief hij zijn stem) Waarlijk, er is
geen Iemaan voor degenen die geen sabr (geduld) heeft.

Degenen die wanneer een ramp hen treft, zeggen: (Inna lillahi
wa inna ilayhi raji�oen) �Voorwaar, aan Allah behoren wij, en
voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.� Zij zijn degenen op
wie de zegeningen van hun Heer neerdalen, en Barmhartigheid, en
zij zijn degenen die de rechte Leiding ontvangen.� [Soerah
Al-Baqarah: 156-157]

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2006 om 05:38
salamo aleikom,

Rahil amin, moge Allah jou belonen voor het plaatsen van deze teksten.

prachtig.

asslaam.

Khabir
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2006 om 07:03

Asalaam Aleikum broeder,

Ik heb ze van een andere site afgehaald, en moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala jou ook belonen mijn beste broeder.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2006 om 07:22

Ik volg de debatten en ik heb tot nu toe geen partij gezien die echt iets voor Moslims durft te doen. Ik stem zelf niet, ben het niet van plan en zeg ook niemand om te gaan stemmen. Toch is de SP de enige partij waarvan ik hoop dat ze zullen winnen. Winnen ze niet, verwacht ik binnenkort het einde van 200 jaar democratie en opnieuw een bloederige periode in de Europese geschiedenis.

 

Jazakallah khair voor de tekst RahilAmin.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2006 om 10:50
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik volg de debatten en ik heb tot nu toe geen partij gezien die echt iets voor Moslims durft te doen. Ik stem zelf niet, ben het niet van plan en zeg ook niemand om te gaan stemmen. Toch is de SP de enige partij waarvan ik hoop dat ze zullen winnen. Winnen ze niet, verwacht ik binnenkort het einde van 200 jaar democratie en opnieuw een bloederige periode in de Europese geschiedenis.

Jazakallah khair voor de tekst RahilAmin.

 


Winnen ze niet, verwacht ik binnenkort het einde van 200 jaar democratie en opnieuw een bloederige periode in de Europese geschiedenis.

Bedankt, daar zitten we op te wachten jiyuu!


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2006 om 11:50

Assalamu alaikum

 

De situatie is op sommige plekken in de wereld erg catastrofaal. We zien tanks, vliegtuigen, heli�s, zwaar geschut en door de internationale gemeenschap verboden wapens die ondanks dat toch worden ingezet en alles vernietigen waar ze op worden afgeschoten. Nu leven we midden in deze situatie en beseffen we altijd nog niet wat er werkelijk gaande is. Concentratiekampen op geheime plekken en op vliegdekschepen die als paddenstoelen uit de grond worden gestampt. De situatie is vele malen erger dan in de hele geschiedenis van de mens ooit terug kan worden gegaan. Europa had er destijds (16de eeuw) alles voor over om van de god van het christendom af te komen. Ontelbare doden zijn er gevallen in naam van de democratie, kapitalisme en secularisme en dat werd �de Verlichting� genoemd. Islam is geen christendom. Islam is een manier van leven. En de enige manier om kapitalisme en democratie van een ander 'manier van leven' te beschermen is het met wortel en al uit te roeien. We zien nu dat in naam van de democratie alles waar Moslims waarde aan hechten wordt vernietigd. Cultuur, geschiedenis, normen en waarden, economie, erfenis en hun militaire slagkracht. Het gebeurt allemaal al jaren voor onze eigen ogen en als we Bush en Blair moeten geloven: �it could last for decades�.

 

Dit is geen oorlog tegen terrorisme. Het is een oorlog om de Moslims te laten buigen voor de USraelische zaak. Terrorisme is het excuus dat wordt gebruikt om een lange oorlog te voeren totdat het zg. gevaar is uitgeroeid. Het einde, zal je wel begrijpen, is bloederig en stopt pas als een van beide kanten compleet is uitgeroeid.

 

Beter kan ik het je niet brengen, sorry.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.