Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ik zoek mijn 2 vrouw inshallah

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
karime20 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 november 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote karime20 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ik zoek mijn 2 vrouw inshallah
    Geplaatst op: 06 december 2006 om 06:35

assalam alykom wara7matu Allah

 

Beste zusters in de islaam

 

Ik ben een man van rond 30, en ben gelukkig getrouwd (hmdlh).

 

Ik zoek via deze manier om inshallah een zuster te vinden die berijd zou zijn om met mij te trouwen,dus dan ook aanvaard dat ik al getrouwd bent!

 

Ik werk en moet vaak op business reis voor mijn werk.

Omdat ik soms 4 weken alleen ben en dat mijn vrouw niet altijd mee kan heb ik besloten in onderling akkoord met mijn vrouw om een tweede vrouw te trouwen inshallah.

Mijn vrouw haar eis is wel dat het een praktiserende zuster moet zijn,die voor haar als een zuster met haar zal omgaan inshallah. (mijn vrouw is wel een Marokkaanse)

 

Of ze nu gescheiden is of niet maakt niet uit,of ze nu ouder is of mij ook niet.

Zolang haar nia maar goed is om een nieuwe leven te starten en dat ze van de Islaam houden, natuurlijk moet ze praktiserend zijn.

  

Voor de zusters die er geen bezwaar op tegen hebben of iemand kennen  die serieus is gelieve dan te reageren a.u.b. en geer inshallah .

 

 

P.s.: er zijn veel broeders die ik ken die graag een twee of een derde zouden willen trouwen maar je kan moeilijk op straat vrouwen gaan aanspreken.

 

 

 

Met de meeste hoogachting,

 

Ma salam je broeder in de islaam

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 06:47

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Het is goed om te horen dat je gelukkig getrouwd bent. Ik vraag me alleen af waarom je een tweede vrouw zou willen hebben? Heb je niet genoeg aan 1 vrouw? Mocht jouw vrouw niet altijd meekunnen op zakenreis dan kun je bijvoorbeeld ook gewoon gaan vasten.

En wat wil je gaan doen als jouw tweede vrouw ook niet altijd mee zou kunnen? (Ik neem aan dat dit de reden is waarom je een tweede vrouw wilt.) Wil je dan een derde vrouw gaan nemen? �Dit is een serieuze vraag-.

Met alle respect, maar ik vind dat dat jullie (mannen) hier wel heel erg gemakkelijk / luchtig over doen.  

Overigens is polygamie verboden bij de Nederlandse / Belgische wetgeving. Dus ik vraag me af hoe je dit �wettelijk�  wilt gaan regelen voor de gelijke rechten van beiden vrouwen.

Gayr InchaAllaah.
 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
karime20 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 november 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote karime20 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 07:16

assalam alykom beste zuster,

 

Ik dank u voor u eerlijke antwoord.

Je vroeg indien mijn vrouw niet mee kon dat ik moest vasten,maar waarom zou ik dan gewoon niet beter trouwen gezien ik mag van de scheper hem zelf inshallah, indien ik mijn verantwoordelijkheid kan nemen.

 

En wat wil je gaan doen als jouw tweede vrouw ook niet altijd mee zou kunnen?

Juist daarom dat ik een tweede vrouw wil trouwen inshallah,als de ��n niet mee kan zal  de andere wel mee kunnen inshallah;de vrouw die zou blijven zou dan ook voor de kinderen van de andere vrouw kunnen zorgen.

 

Overigens is polygamie verboden bij de Nederlandse / Belgische wetgeving.

 

Met alle respect beste zuster ik ben een moslim en respecteer de Nederlands/Belgische wet,maar de wet van Allah is voor mij nog altijd de wet die eerst telt en wat hij heeft toe gestaan kan en mag niemand weigeren.

 

Vandaar dat men perfect volgens de islamitische wet kan trouwen en dat men alles kan laten zetten in een testament die erkent zal zijn door de Nederlands/Belgische wet.

En indien er kinderen zouden komen  inshallah dan is het aan de man om gewoon de kinderen te gaan erkennen op het gemeentehuis,en de kinderen zullen de naam van de vader dragen .Allah is groot en hij zal de gelovige moslim altijd het moeilijke gemakkelijk maken inshallah.

 

Met deze de antwoorden op je vragen, je broeder in de islaam

 

Hoogachtend,         

 

  

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 07:47

assalam alykom beste zuster


Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ik dank u voor u eerlijke antwoord.


Graag gedaan.

Je vroeg indien mijn vrouw niet mee kon dat ik moest vasten,maar waarom zou ik dan gewoon niet beter trouwen gezien ik mag van de scheper hem zelf inshallah, indien ik mijn verantwoordelijkheid kan nemen.

Polygamie is toegestaan onder bepaalde voorwaarden. Ik vraag me af of het zo zwart-wit is dat je met een tweede vrouw kunt / mag trouwen omdat je anders niemand bij je zou hebben tijdens jouw zakenreis. Ik vind dit overigens een belediging naar jouw vrouw toe. (Ook al mocht zij ermee "instemmem".) Als je gelukkig getrouwd bent, dan wil je juist niets liever dan bij DIE persoon zijn en alleen met HAAR zijn. Je wilt dan absoluut 100% alleen voor haar zijn, net zoals zij 100% alleen van / voor jou is. Zou jij het kunnen geloven / accepteren wanneer jouw vrouw zou zeggen dat zij van jou houdt maar toch een 2de man zou willen hebben? (Dit is natuurlijk niet toegestaan maar het gaat mij om de gedachte die jij hierbij zou krijgen.) Zou jij dan niet denken dat jij niet genoeg / voldoende voor haar bent? Dat ze misschien meer nodig heeft dan jij haar kunt geven? Ik vraag me echt af of er rekening wordt gehouden met de vrouwen....

Juist daarom dat ik een tweede vrouw wil trouwen inshallah,als de ��n niet mee kan zal  de andere wel mee kunnen inshallah;de vrouw die zou blijven zou dan ook voor de kinderen van de andere vrouw kunnen zorgen.

En het zal heus wel een keer voorkomen dat beiden vrouwen niet mee kunnen, dus nogmaals, wat zou jij dan willen doen? Overwegen om een derde vrouw te nemen?

Met alle respect beste zuster ik ben een moslim en respecteer de Nederlands/Belgische wet,maar de wet van Allah is voor mij nog altijd de wet die eerst telt en wat hij heeft toe gestaan kan en mag niemand weigeren.

Vandaar dat men perfect volgens de islamitische wet kan trouwen en dat men alles kan laten zetten in een testament die erkent zal zijn door de Nederlands/Belgische wet.

En indien er kinderen zouden komen  inshallah dan is het aan de man om gewoon de kinderen te gaan erkennen op het gemeentehuis,en de kinderen zullen de naam van de vader dragen .Allah is groot en hij zal de gelovige moslim altijd het moeilijke gemakkelijk maken inshallah.


Ik heb ook niet gezegd dat de wet van Allaah �soebhana wa ta3ala- niet op nummer 1 staat. Ik vind alleen wel dat je realistisch moet zijn en blijven. Stel, het gaat mis tussen jou en jouw vrouw, dan heeft ze geen poot meer om op te staan. (Of je testament moet dan nog rechtsgelidg zijn tegenover jouw ex-vrouw.) Dus zo goed pakt het helemaal niet uit.

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 07:57

soubhanallah hoe mensen altijd maar weer hun eigenwijsheid boven die van de alwetende willen plaatsen. 

beste zuster het doet er niet aan toe waarom deze broeder wilt huwen, dat is iets wat hem en zn vrouw aangaat. verder is het toegestaan zonder wat jij beweert bepaalde omstandigheden...    er zijn genoeg topics over polygynie dus discussies voeren waarom iemand het wel of niet moet doen en of het fout of goed kan zijn dat is niet relevant.  er zijn genoeg monogame huwelijken die allerlei problemen hebben, het hangt van de nia(intentie) af. zoals deze broeder al zei.

 

@ Karime20

beste broeder,  ben het volkomen met je eens alleen heb ik mijn twijvel over de manier van zoeken.. ik weet dat je moeilijk een zuster op straat kunt aanspreken maar agi via internet een huwelijkskandidate is volgens mij geen juiste manier van zoeken. allereerst kan er een verkeerde beeld over polygynie ontstaan door sommige( ahl il hawa)  tevens is het denk ik veel beter om het via jouw eerste vrouw te doen of via andere broeders/zusters..

moge Allah swt ons sabr geven.

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 07:59

salaam
Polylgamie is idd niet toegestaan zodat de man zijn lusten kan vervullen door meer vrouwen te nemen die elkaar kunnen "aflossen" dat is voor hele redenen bedoeld en andere achtergronden en zitten ook veel voorwaarden aan vast.
Moet je niet bij jezelf te raden gaaan hoe ver je houdt van je vrouw. Als dat ver genoeg zou zijn zoals het hoort, dan zou je niet aan een andere vrouw kunnen denken laat staan echt gaan zoeken en trouwen.
Allah heeft ons jihaad a nafs opgegeven als de grootste jihaad die er is en daarom moet een moslim sterk zijn in het in dwang houden en controleren van zijn gevoelens... (je krijgt niet zomaar veel hasanaat, je moet er wat voor doen, het is niet gratis  ). Stel dat je vrouw voor lange tijd ziek zou zijn (allah yehfed) dan ga je toch ook niet tussendoor ander vrouwtje zoeken.. maar hou je jouw gevoelens onder bedwang.. ga je je vrouw bijstaan waar je zoveel omgeeft (en allah beloont daarvoor).

Ik wil het niet eens over regels en wetten hebben want ik vind dit dieper gaan dan "regelen" en testament. Het gaat meer om principe. Het is inderdaad een lastige vraag die maroccaantje aansnijdt. De basis zou moeten zijn..wat je zelf niet aankunt en niet wilt accepteren van een ander dat zou je zelf ook niet moeten doen - dat is regel in van Imaan -

Bedenkt goed en sta bij jezelf te raden mijn broeder voordat je verder gaat. Weet dat vrouwen niet altijd echt menen wat ze zeggen. Ook al stemt je vrouw met je mee dan is dat juist een teken dat ze echt van je houdt en wil dat jij gellukig bent. Dat is erg mooie en bijzonder en jij zou hetzelfde moeten doen en opzelfde niveau moeten komen. Geloof me als je in haar hart zou kunnen kijken dan kan je daar een traantje tegen komen over jou beslissing. Huwelijk is een glazenbol en wij mannen moeten alles aan doen om het te beschermen, want eenmaal een barstje erin (door iets kleins) dan is het erg lastig om het 100% weer te lijmen.

Allah ma3aak mijn broer en inshallah zal HIJ jou sterkte geven en de wijze weg tonen en jou daarop standvastig houden.

amin
Islaam

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 08:07

agi nu doe je overkomen alsof polygynie iets afschuwelijks of zwaar is??

verder zeg je dat het om de principe gaat. wiens principe beste broeder???

ook zeg je dat je niet zomaar veel hasanaat krijgt, dus wil je beweren dat mannen die polynynie uitvoeren minder hasanaat krijgen?

agi we hebben er meer aan als men vanuit de koran en sunnah beargumenteren dan vanuit je eigen visie.. de islam is voor altijd en zo ook de regels.. we gaan hier toch niet innoveren

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
karime20 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 november 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote karime20 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 08:20

assalam alykom beste zuster,

 

dus wat jij insinueert is dat halal trouwen met een tweede vrouw een belediging is tegen over de eerste.

 

Dus al die vrome mannen van toen hebben allemaal hun vrouwen beledigd!

Ik weet niet of je het weet beste zuster maar wist je dat er toen zelfs Mutah huwelijke waren voor diegene die op reis  of in oorlogen waren.

 

Kijk beste zuster,denk je echt dat als het slecht zou zijn voor de vrouw dat Allah dit zou toestaan?

 

Het is een recht die elke man gekregen heeft van Allah,in dien hij bepaalde voorwaarden kan voor respecteren. Zoals de vrouw rechten geeft gekregen.

 

Men kan perfect 2 of tot vier vrouwen houden in dit leven omdat Allah de man zo heeft geschapen.

 

En van een vrouw met 2mannen,zoek ik mijn toevlucht bij Allah tegen die,die  zo denken  want dat kan alleen maar van sh*taan komen zulke gedachten.

  

En het zal heus wel een keer voorkomen dat beiden vrouwen niet mee kunnen, dus nogmaals, wat zou jij dan willen doen? Overwegen om een derde vrouw te nemen?

Dat het eens voorkomt kan ik perfect mee leven,ik ben nu meer dan een jaar zo bezig dus voor die ��n keer zal het zeker geen probleem zijn.

 

Ik trouw niet om te scheiden,trouwens niemand in onze familie (hmdlh)

Indien het zo ver zou komen zal ik nog verder voor haar zorgen inshallah tot wanneer ze zou hertrouwen  (wie weet heeft zij kinderen van mij).

 

Ik vrees niet de mensen maar ik vrees Allah niet wat ik tegen mijn eigen aandoet,maar wat ik tegen over iemand anders zou kunnen aandoen.

Allah kan je altijd vergeven maar een mens op de dag des oordeels niet.

 

Met de meeste hoogachting,

 

Je broeder in de islaam

Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 08:26

salaam alikoum,

agi nu doe je overkomen alsof polygynie iets afschuwelijks of zwaar is??

Ik denk dat het aan jou perceptie ligt dat jij mijn woorden zo heb begrepen ik suggereer nergens in mn tekst dat het afschuwelijk is. Wat ik wel probeer duidelijk te maken, is dat Allah ons bepaalde dingen heet toegestaan maar wel met regels en voorwaarden die we moet respecteren en in acht nemen voordat we iets zomaar doen. Je gaat toch ook niet zomaar 2rak3aat bidden ipv 4 omdat het toegestaan is, pas als je aan de voorwaarden voldoet dan doe je dat.

verder zeg je dat het om de principe gaat. wiens principe beste broeder???

Lees mn bericht nogmaals en je zult het (hopelijk) begrijpen. hintje.. principe dat je zelf kiest om je hart met meer dan 1 vrouw te delen..

agi we hebben er meer aan als men vanuit de koran en sunnah beargumenteren dan vanuit je eigen visie.. de islam is voor altijd en zo ook de regels.. we gaan hier toch niet innoveren

We moeten idd de koran en sunnah grondig lezen en ALLES lezen en bestuderen niet alleen uit pikken wat ons uitkomt.

wa slaam
islaam

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 08:39

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

soubhanallah hoe mensen altijd maar weer hun eigenwijsheid boven die van de alwetende willen plaatsen. 

Beste Prayer, ik doe helemaal niet eigenwijs. Ik zeg alleen dat er niet zo gemakkelijk over gedacht moet worden. Want zo zit dat niet in elkaar.

beste zuster het doet er niet aan toe waarom deze broeder wilt huwen, dat is iets wat hem en zn vrouw aangaat.

Nogmaals, aan polygamie zit bepaalde voorwaarden aan verbonden. En inderdaad, het gaat me niet echt veel aan, maar aangezien het feit hij een topic heeft geplaatst hier op deze site ben ik vrij om te reageren daarop. (Dat is namelijk het doel  van een discussise forum.)

er zijn genoeg topics over polygynie dus discussies voeren waarom iemand het wel of niet moet doen en of het fout of goed kan zijn dat is niet relevant. 

Er zijn al inderdaad wat topics geopend over polygamie, je zegt daarna dat het niet belangrijk / relevant is of het wel of niet goed zou zijn. Denk je niet dat dit JUIST erg belangrijk en relevant is?

verder is het toegestaan zonder wat jij beweert bepaalde omstandigheden...   

Ik wil je er graag op wijzen dat er dus wel degelijk voorwaarden zijn. Een monogame huwelijk is regel in de Islaam, polygamie is een uitzondering (die alleen is toegestaan onder bepaalde voorwaarden) / herstellende maatregel. In de tijd dat moslims oorlog moesten voeren zijn er veel mannen gesneuveld, een oplossing voor de weduwen was polygamie. Deze maatregel werd dus niet in het belang van de man, maar in het belang van de weduwe (en eventuele kinderen) getroffen.

Tot slot; In de Koran staat; (4:3)

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 08:40
In eerste instantie geplaatst door islaam

salaam alikoum,

agi nu doe je overkomen alsof polygynie iets afschuwelijks of zwaar is??

Ik denk dat het aan jou perceptie ligt dat jij mijn woorden zo heb begrepen ik suggereer nergens in mn tekst dat het afschuwelijk is. Wat ik wel probeer duidelijk te maken, is dat Allah ons bepaalde dingen heet toegestaan maar wel met regels en voorwaarden die we moet respecteren en in acht nemen voordat we iets zomaar doen. Je gaat toch ook niet zomaar 2rak3aat bidden ipv 4 omdat het toegestaan is, pas als je aan de voorwaarden voldoet dan doe je dat.

excusses als ik je verkeerd heb begrepen, maar het komt bij mij tegenstrijdig over. want zoals je weet zijn er voorwaardes of beter gezegd regels waar je je aanmoet houden zoals rechtvaardigheid. dus als men dat volgens de regels doet moet er geen bezwaar zijn.

  maar aan de andere kant kom je met prinipce van hart? en De basis zou moeten zijn..wat je zelf niet aankunt en niet wilt accepteren van een ander dat zou je zelf ook niet moeten doen - dat is regel in van Imaan - beetje vaag

In eerste instantie geplaatst door islaam

verder zeg je dat het om de principe gaat. wiens principe beste broeder???

Lees mn bericht nogmaals en je zult het (hopelijk) begrijpen. hintje.. principe dat je zelf kiest om je hart met meer dan 1 vrouw te delen..
  met alle respect maar verzin je dit nu terplekke of heb je hier een hadieth of aya van, waarin staat dat polygynie situaties eerst naar de hart moet kijken

In eerste instantie geplaatst door islaam
[quote


agi we hebben er meer aan als men vanuit de koran en sunnah beargumenteren dan vanuit je eigen visie.. de islam is voor altijd en zo ook de regels.. we gaan hier toch niet innoveren

We moeten idd de koran en sunnah grondig lezen en ALLES lezen en bestuderen niet alleen uit pikken wat ons uitkomt. wa slaam
islaam[/QUOTE]

idd agi vooral niet knippen plakken. we moeten alles aannemen inc. polygynie en niet dat gene wat tegen onze hawaa gaat afkeuren.

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 08:54

salaam alikoum,

Voor nu heb ik minder tijd om op alles in te gaan dus hou ik het bij wat de koran zegt... kijke goed naar de vers wat hierboven staat en lees het VOLLEDIG

"dan ��n of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen"

Ik lees hier een advies van Allah de Alwetende....

wa salaam

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 08:57
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

er zijn genoeg topics over polygynie dus discussies voeren waarom iemand het wel of niet moet doen en of het fout of goed kan zijn dat is niet relevant. 

Er zijn al inderdaad wat topics geopend over polygamie, je zegt daarna dat het niet belangrijk / relevant is of het wel of niet goed zou zijn. Denk je niet dat dit JUIST erg belangrijk en relevant is?

ik bedoel te zeggen dat je dus goede voorbeelden hebt van polygynie huwelijke en slechte zo ook van monogame huwelijken dus is niet relevant aangezien ieder situatie opzich is.

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 09:03

@ marocaantje  je zei:

Ik wil je er graag op wijzen dat er dus wel degelijk voorwaarden zijn. Een monogame huwelijk is regel in de Islaam, polygamie is een uitzondering (die alleen is toegestaan onder bepaalde voorwaarden) / herstellende maatregel. In de tijd dat moslims oorlog moesten voeren zijn er veel mannen gesneuveld, een oplossing voor de weduwen was polygamie. Deze maatregel werd dus niet in het belang van de man, maar in het belang van de weduwe (en eventuele kinderen) getroffen.

Ik adviseer je eerst  te verdiepen in het vakgebied 'Ulum Al-Qor'aan alvorens conclusies te trekken over openbaringen, hun doelen en toepassingen. Een vers kan namelijk in een bepaalde situatie geopenbaard zijn, maar een algemene toepassing hebben, onafhankelijk van de desbetreffende omstandigheden waarin het geopenbaard werd.

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
karime20 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 november 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote karime20 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 09:15

Beste broeders en zusters,

Let op wat jullie doen met de teksten van de koraan.

 

Allah zegt EN ALS HIJ VREEST dan ��

Je moet de zien weergeven zoals het staat in de koraan en niet alleen weergeven wat jullie beter past broeders en zusters.

De joden en de christenen hebben dat ook gedaan!!!

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 10:48

maschallah broeder  inschallah  vind je een g oede zuster

wie zegt dat het nl verboden is   het is niet verboden zolang je maar niet nederlands trouwt.

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 11:47

ik ben het volledig eens met broeder @Prayer.

wat te begrijpen is dat zijn vrouw er niet tegen is en dat hij inchaAllah aan de voorwaarden zal houden. waarom geen  tweede vrouw dan ... subhaanAllah.

waffaqaka Allah Akh @Karim20

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 12:42

Assalamu alaikum mijn beste broeder,

 

Ik hoop dat Allah je de meest geschikte vrouw zal laten trouwen. Laat je niets wijsmaken wat anderen zeggen. De profeet (sallalaho alaihi wasallam) is ons beste voorbeeld, hoe hij leefde en hoe zijn volgelingen leefden, zo zouden we allemaal moeten leven.

Sommige dingen zullen nooit veranderen, tot aan de Dag van Qiyama. Ook al zouden sommigen dat wel anders willen zien. We zijn nog steeds mensen met dezelfde karakters en eigenschappen als 1400 jaar geleden. Net als Saum (het vasten) en de Salaat (het gebed) zijn er nog meer zaken die nooit zullen veranderen. Maar wanneer het om onderwerpen als Jihad, de sluier en polygamie gaat, schijnen sommigen ineens veranderingen in de perfecte Deen te willen aanbrengen en als de kufar te willen leven.

 

Wij vragen Allah om ons een van hen te maken die praktiseren wat wij hebben geleerd. De bedoeling van het leren is om het geleerde uit te voeren. Wij vragen Allah om ons een van hen te maken die in Jannatul Firdaus binnengaan. Wij vragen Allah om ons bloed en inspanning een getuige te maken op de Dag des Oordeels voor onze liefde en gehoorzaamheid aan Allah en Zijn Boodschapper. Ameen Ya Rabbal Alameen!

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 13:21
Daarna verricht hij de loop tussen de met de grote moskee verbonden heilige plaatsen Safa en Marwa, eveneens zevenmaal. Dit gebeurt ter herinnering aan Hagar, die hier radeloos rondliep met haar zoontje Isma�l op zoek naar water en dit uiteindelijk vond in de bron Zamzam

Ameen. Hajar aleyha assalaam is de tweede vrouw van de profeet Ibrahiem aleyhi assalaam. En Sara aleyha salaam de eerste vrouw. Ibrahiem aleyhi assalaam was een oemma, een voorbeeld voor de gelovigen. En ook de profeet, Mohammed salla allahu aleyhi wassalam, trouwde een tweede vrouw. Het beste voorbeeld van liefde tegenover zijn vrouwen, niemand is beter in liefde voor zijn vrouw. Het beste voorbeeld voor de rechten van de vrouw.



15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
karime20 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 november 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote karime20 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 13:22

O broeder,

 ik dank u voor je mail en hoop dat ALLAH je het moeilijke gemakkelijk zal maken en het gemakkelijke nog makelijker inshallah.

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 14:24
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Het is goed om te horen dat je gelukkig getrouwd bent. Ik vraag me alleen af waarom je een tweede vrouw zou willen hebben? Heb je niet genoeg aan 1 vrouw? Mocht jouw vrouw niet altijd meekunnen op zakenreis dan kun je bijvoorbeeld ook gewoon gaan vasten.

En wat wil je gaan doen als jouw tweede vrouw ook niet altijd mee zou kunnen? (Ik neem aan dat dit de reden is waarom je een tweede vrouw wilt.) Wil je dan een derde vrouw gaan nemen? �Dit is een serieuze vraag-.

Met alle respect, maar ik vind dat dat jullie (mannen) hier wel heel erg gemakkelijk / luchtig over doen.  

Overigens is polygamie verboden bij de Nederlandse / Belgische wetgeving. Dus ik vraag me af hoe je dit �wettelijk�  wilt gaan regelen voor de gelijke rechten van beiden vrouwen.

Gayr InchaAllaah.
 

Jullie Zuster Fi Dien!!



Asalaam Alaikum,

Mocht jouw vrouw niet altijd meekunnen op zakenreis dan kun je bijvoorbeeld ook gewoon gaan vasten.

Vind ik een zeer nobel streven. Ik hoor daar helaas niemand over. Waarom een vrouw wel en vasten niet?

Overigens is polygamie verboden bij de Nederlandse / Belgische wetgeving. Dus ik vraag me af hoe je dit �wettelijk�  wilt gaan regelen voor de gelijke rechten van beiden vrouwen.

Helaas hoor ik daar ook niemand over. In het geval van polygamie is er geen sprake van een gelijke rechtspositionele verhouding.  Voor de Nederlandse wet is er maar een vrouw getrouwd, dus bij grote conflicten heeft de ongehuwde vrouw op basis van het Nederlandse recht minder (geen) rechten dan de gehuwde vrouw.

Marocaantje stelt terecht een aantal belangrijke zaken aan de orde in het belang van de vrouw. Het klinkt allemaal mooi een goedgekeurde relatie, maar iedereen weet dat veel relaties stuklopen, ook Islamitische. Het is dan toch wel goed dat de zaken goed geregeld zijn, en niet een beetje.

Wa Salaam Alaikum
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 15:06

In de Naam van Allah de Barmhartige Schenker van alle Gunsten

Asalaamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu,

Moge Allah swt jouw datgene geven wat je hart wenst Ameen. Het is toegestaan in de Islaam mits je je vrouwen gelijk behandeld. Een regel die Allah swt ons heeft gegeven en die wij in praktijk dienen te brengen Datgene wat Allah swt met Zijn Wijsheid Halal heeft verklaard kunnen wij niet haraam maken en datgene wat Allah swt Haraam heeft verklaard kunnen wij niet Halaal verklaren.

We leven in een zeer moeilijke tijd Hoe wij ook onze best doen om het voorbeeld na te leven van onze geliefde Profeet Salla Allahoe 3leyhie wa Salaam we zullen altijd falen Nietemin dienen wij altijd onze uiterste best te doen om Allah swt gehoorzaam te zijn

Doe Salaat El istigarah beste broeder want Alleen Allah swt weet waar het Beste voor ons is en moge Allah swt het voor je vergemakkelijken Ameen. Ik denk niet dat Internet de juiste optie is om een vrouw te vinden maar gayr inscha Allah. Onthou wel aghie dat het een zeer grote verantwoordelijkheid is en dat je Allah swt tevreden dient te stellen door ze gelijk te behandelen. Misschien is het optie om in de toekomst de Hidjra te verrichten naar een ander Arabisch land Misschien zul je daar minder moeite mee hebben met de wet wa Allahu A3lem.

In elk geval aghie wens ik jouw en je huidige vrouw een gezegend en liefdevol leven toe Moge Allah swt jullie gelukkig maken Allahoema ameen

* 7ayaak Allah*

Wa Aleikoem salaam

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 17:14

Salaam Alaikoum,

Dit toont weer de dominante mannencultuur binnen de Islamitische maatschappij. Er wordt altijd met twee maatstaven gemeten. Voor de vrouw ziet het geloof er (volgens onze moslimbroeders) er als volgt uit: jihaad a nafs, waarbij geduld als een zeer belangrijk element wordt beschouwd.

Naar mijn mening wordt dit anders geinterpreteerd zodra het hier om mannen gaat. Dan wordt de voorkeur gegeven aan de meest aangename interpretatie (lees mogeljikheid) voor de mannen. Hiermee wil ik aangeven dat de man inderdaar recht heeft om meer dan 1 vrouw te huwen. Maar men moet niet vergeten om welke redenen Allah ons die recht heeft geschonken. Zoals Marocaantje al hier heeft aangegeven, moet de reden voor het trouwen met meer dan een vrouw niet de lust van de man zijn. Maar het nut van een tweede of meerdere vrouwen is om de Islamitische maatschappij te beschermen en te dienen.

Het feit dat een man met een ander vrouw wilt trouwen zodat ze elkaar kunnen afwisselen, is een erg zwak excuus en getuigt van niets wat in de buurt komt van de dingen waar Allah van houdt, namelijk: jihaad a nafs en geduld. Makkelijkste pad wat een man kan kiezen is zn jongensdroom achterna zitten en proberen dit door middel van de Islaam te rechtvaardigen en te verwezelijken.

En wat Islaam ook al heeft aangegeven. Als je echt van elkaar  houdt, dan heb je genoeg aan elkaar. Ik geloof als je zegt dat je toestemming van je vrouw hebt gekregen en dat zij jou hierin steunt. Maar ik kan me niet voorstellen dat diep in haar hart dit is wat zij zich altijd heeft voorgesteld van een huwelijk met jou. Het laat mij gewoon zien met wat voor toegewijde vrouw, masha' Allah, jij getrouwd bent. Ik heb veel respect voor je vrouw. Dat is pas jihaad a nafs waar zij mee bezig is.

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 17:41
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Sallaam ahleikomEr hoeft niet overlegt te worden met je vrouw of toestemming van de vrouw.Geen hadith bij de hand als dit fout is Haal ik het onmiddelijk wegwasallaam


Het is fout
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 18:52
Iets kan dan volgens de Islam wel toegestaan zijn, maar is het dan ook meteen goed in de zin van: voor man en vrouw(en) goed, bemoedigend, liefdevol, rechtvaardig? Wat misschien voor moslims 1500 jaar geleden goed mogelijk was - en voor joden overigens ook, als ik denk aan Shelomo 3000 jaar geleden ... - hoeft nu niet meteen goed te zijn.

Overigens: een contactadvertentie plaatsen op dit forum lijkt me niet zo'n chique manier om een vrouw te vinden. Okay, aanspreken op straat zal ook geen succes worden, maar er moeten toch andere manieren te vinden zijn? Als ik een moslimvrouw zou zijn, zou ik niet zomaar ingaan op een huwelijksaanzoek van een forumposter die net z'n eerste post heeft geplaatst en ik verder totaal niet ken.
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 19:22

assalam alykom beste zuster,

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Ik heb geen uitspraken gedaan over de mannen/ vrouwen van vroeger en zoals je het zelf aangeeft, was dat ten tijde van oorlogen. Dat vind ik heel wat anders dan een tweede vrouw �moeten� nemen omdat je huidige vrouw niet altijd mee zou kunnen met jou op zakenreis.

Men kan perfect 2 of tot vier vrouwen houden in dit leven omdat Allah de man zo heeft geschapen

Als de man �perfect� 2 tot 4 vrouwen zou kunnen houden dan waren er nu ook geen voorwaarden aan verbonden. En die zijn er dus wel.

En van een vrouw met 2mannen,zoek ik mijn toevlucht bij Allah tegen die,die  zo denken  want dat kan alleen maar van sh*taan komen zulke gedachten.

Ik had het er nadrukkelijjk bij gezet dat dit niet was toegestaan, het ging mij dus meer om de achterliggende gedachte.

Ik trouw niet om te scheiden,trouwens niemand in onze familie (hmdlh)

Ik heb ook niet beweerd dat jij (of jouw familie) gaat trouwen om te scheiden. Maar problemen kunnen nu eenmaal bij iedereen voorkomen.


Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Jiyuu,

Net als Saum (het vasten) en de Salaat (het gebed) zijn er nog meer zaken die nooit zullen veranderen.

Je kunt het vasten en het gebed niet gaan vergelijken met � andere zaken� (polygamie in dit geval.)

schijnen sommigen ineens veranderingen in de perfecte Deen te willen aanbrengen en als de kufar te willen leven.

Ik vind dit nogal een harde uitspraak van je. Wil je beweren dat ik (aangezien mijn reacties op deze topic) als de �kufar wil gaan leven�?

 


Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Abdul-Khaliq,

Helaas hoor ik daar ook niemand over. In het geval van polygamie is er geen sprake van een gelijke rechtspositionele verhouding.  Voor de Nederlandse wet is er maar een vrouw getrouwd, dus bij grote conflicten heeft de ongehuwde vrouw op basis van het Nederlandse recht minder (geen) rechten dan de gehuwde vrouw.

Marocaantje stelt terecht een aantal belangrijke zaken aan de orde in het belang van de vrouw. Het klinkt allemaal mooi een goedgekeurde relatie, maar iedereen weet dat veel relaties stuklopen, ook Islamitische. Het is dan toch wel goed dat de zaken goed geregeld zijn, en niet een beetje.

Ik sluit me helemaal bij jou aan!

 


Sallaam ahleikom

Er hoeft niet overlegt te worden met je vrouw of toestemming van de vrouw.
Geen hadith bij de hand als dit fout is Haal ik het onmiddelijk weg

wasallaam

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Stel, er hoeft geen toestemming gevraagd te worden aan de vrouw (wat mij overigens heel erg sterk lijkt) dan lijkt het mij nogal op z�n minst dat de man met zijn vrouw gaat overleggen of in ieder geval �voorleggen�  dat hij een tweede partner wilt nemen. Doe je het niet vanuit jezelf, doe het dan vanuit respect voor je partner.

Gayr InchaAllaah.



Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2006 om 22:24

In eerste instantie geplaatst door marocaantje

Je kunt het vasten en het gebed niet gaan vergelijken met � andere zaken� (polygamie in dit geval.)

 

Waarom wordt er toch weer onderscheid gemaakt tussen bepaalde zaken die allemaal in dezelfde Quran voorkomen? Het klopt dat sommige dingen kunnen veranderen en daar laat de Quran juist de ruimte open zodat de mens kan bepalen hoe of wat. Maar de mens is niet veel anders dan 1400 jaar terug en daarom zijn bepaalde zaken wel vastgelegd in de Quran. Nooit hoor ik: �nee, je moet niet zo veel bidden, want dat was vroeger en nu is het anders� of �vast niet deze Ramadan, want ��. Dus waarom dit onderwerp wel anders behandelen? Omdat we in Nederland leven en niet in Saudie?

 

De Islamitische wetgeving die is gebaseerd op Imaan en Taqwa en niet op iets anders. En het maakt qua wetgeving echt niet uit of je in Medina woont of in Amsterdam. Wij, Moslims, zijn verbonden met onze Imaan. En dit is wat telt en zo steunen wij elkaar. Dat mijn paspoort paars is en die van jou groen en mijn buurman blauw, zal voor het hiernamaals niet veel uitmaken. Mensen maken dat verschil in hun wetten en daar hebben wij niet veel mee te maken. Onze wetten staan daar ver boven.

 

Ik vind dit nogal een harde uitspraak van je. Wil je beweren dat ik (aangezien mijn reacties op deze topic) als de �kufar wil gaan leven�?

 

Nee. Als jij vindt dat je man met alleen jou moet trouwen is dat jou keuze, dat maakt je nog geen kafir. Wat ik gewoon merk is dat steeds vaker Moslims andere Moslims proberen te overtuigen naar oplossingen te zoeken die anders zijn dan in Quran en Soennah. Trouwen met 1 vrouw of met 2,3 maximum 4 vrouwen is normaal. Dit is allemaal netjes in de islamitische wetgeving geregeld waarin iedere man en vrouw z�n eigen rechten en plichten behoort te kennen. Maar: niet trouwen en wel 1 vriendje of 1 vriendinnetje hebben, dat is wat niet normaal moet worden gevonden. Of met 1 vrouw trouwen en ernaast allerlei stiekeme relaties hebben met ernstige gevolgen voor moeder, kind en enge ziektes, is ook niet normaal. Dit zijn juist de dingen waar wij, Moslims, de Moslimoemmah voor moeten beschermen.

 

En als een vrome broeder op zoek is naar een vrome lieve Moslima om als tweede vrouw mee te trouwen, dan dienen we mee te werken en hem te helpen die zuster aan hem te koppelen. En niet hem gaan zitten tegenwerken en allerlei Nederlandse wetgeving naar zijn hoofd te gaan zitten smijten! De Quran en Hadith bevatten zat waarschuwingen tegen mannen die vrouwen niet eerlijk behandelen. Als je met die waarschuwingen had gekomen, dan had ik niet hoeven te reageren in deze topic.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 02:13
Als je een goede man hebt, zou je dit ook voor je zusters moeten willen. Elke vrouw wil een goede, rechtvaardige man als echtgenoot. Zusters, de goede mannen van vroeger, degene waarvan je zou willen dat je man er op leek, hadden bijna allemaal meerdere vrouwen.
Ze begonnen niet aan onzinnige contracten (geschreven of gesproken) die hen verbood een soenna van de islam uit te voeren. De vrome mannen van vroeger begrepen wat Allah zei: �o julie die geloven, wanneer je de islam aanneemt, neem dan alles aan.� (2:208). Er wordt niet gezegd dat polygynie daar niet bij hoort. Integendeel, we worden gewaarschuwd tegen het ontkennen van elke soenna van de profeet (s). Dus hoe ver verwijderd zijn wij van deze aya?

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 02:19

Asalaam Alaikum,

Zolang je in Nederland verblijft heb je (of je het nu leuk vind of niet) te maken met de wetten die hier gelden. In Nederland is polygamie strafbaar. Ik begrijp wel dat je de Koran en de Soennah aanhaald, maar daar heb je bij een Nederlandse rechtbank niets aan. Wederom houd niemand zich bezig met het vraagstuk dat zich afspeeld na, een verbroken relatie! Is het Islamitisch zo geregeld dat bij een verboken polygamie relatie beide (of alle vrouwen) ten alle tijde gelijk worden behandeld? En zo ja, bij wie, of door welke autoriteit?

Wa Salaam Alaikum
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2006 om 02:30

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


Asalaam Alaikum,

Zolang je in Nederland verblijft heb je (of je het nu leuk vind of niet) te maken met de wetten die hier gelden. In Nederland is polygamie strafbaar. Ik begrijp wel dat je de Koran en de Soennah aanhaald, maar daar heb je bij een Nederlandse rechtbank niets aan. Wederom houd niemand zich bezig met het vraagstuk dat zich afspeeld na, een verbroken relatie! Is het Islamitisch zo geregeld dat bij een verboken polygamie relatie beide (of alle vrouwen) ten alle tijde gelijk worden behandeld? En zo ja, bij wie, of door welke autoriteit?

Wa Salaam Alaikum

alaikom salaam,

daargaan we weer... het zijn telkens die personen die zich zo bekommeren om de nederlandse wetgeving.  agi je kunt een samenlevingscontract sluiten, verder kun je bij de notaris je bezittingen laten vaststellen. dus om nu vanuit het negatieve uit te gaan dat polygynie direct leid tot onrecht. 

laten we het zo stellen sommige houden meer rekening met de koufaar wetgeving waar in ze leven en andere kiezen de koran en sunnah als die van hun.

In de laatste toespraak van Mohammed(VZMH), voor zijn sterven, zegt hij op het laatst heel nadrukkelijk: Ik laat twee dingen voor jullie achter: de Koran en mijn Sunnah. Als je deze beiden volgt, zul je nooit op het verkeerde pad terechtkomen"

De rechtschapen salaf waren volangst dat hungoede daden verspilling waren,of niet zouden worden geaccepteerd. Wat dehuidige generatie betreft:die iser zeker vandat hun verwaarlozing vergeven zalworden
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.